abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101949920
De Peuters:

10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 23-09-2011 22:26:46 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101950770
En ik eindigde met:

Nijna, dikke :* ik hoop dat je je snel een stuk beter voelt. Ik voel me een beetje machteloos met die loze woorden, maar ik kan niet echt iets doen :*

Senna was net allerliefst in bad aan het spelen. In beide armen liefdevol een pop geklemd, zegt ze: ze zijn op het kinderdagverblijf.
Ze steekt de ene pop naar mij uit: kijk daar is jouw mama!
En tegen mij: ze heeft een leuke dag gehad, en goed gegeten en goed geslapen.

O+
pi_101950876
Die brief die hadden wij dus ook, ik wil er nog niet over nadenken maar wij weten al wel naar welke basisschool ze gaat, er zijn er namelijk maar 2 hier op het dorp :)

Verder heb ik hier een ondeugend meisje... Ze heeft vanmiddag in een onbewaakt ogenblik Sarah op haar duim gebeten, heel hard, tanden stonden erin en ik denk dat het niet veel scheelde of er was bloed geweest. Nu ben ik boos op haar geweest en heb haar gezegd dat bijten niet mag. Haar reactie, "nee kusje wel, aaien ook." Ja kusje wel aaien ook, maar bijten?! "Ja bijten ook"" was haar reactie.
Later nog een keer gevraagd of ze mocht bijten, haar reactie "ja bijten".
Hoe krijg ik nu duidelijk of dat ze niet mag bijten, of dat ze in ieder geval toch wel begrepen heeft dat ze niet mag bijten... Ik vind het echt zo lastig.

Verder is ze trowuens wel heel lief en gaat het gewoon heel lekker met haar momenteel. Volgende week moet haar papa weer een weekje naar het buitenland, ben benieuwd hoe dat gaat.. Ze hecht op het moment best veel waarde aan het feit dat papa haar altijd in bed legt. Dit doet hij omdat dit ongeveer het enige moment op de dag is dat hij haar ziet het is echt hun momentje O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 20:34:03 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101951358
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!

en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101951365
Nijna dikke :*

Senna O+
Jaël beetje ondeugend
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101951597
geen brief gezien hier

wel zonet selene op de gang onderschept die met al der knuffels en zooi onderweg was naar ravi. enfin. selene terug in bed gedirigeerd, ok, prima, tof! ik naar beneden, heeft ravi in de smiezen dat selene niet komt en begint die boos te gillen. nog ff en ik skip het stuk "kamertje opleuken eerst" en plant selene's bed maar gewoon bij ravi op zn kamer.

mp; selene had zoiets met slaan. het is op zich een normale peuterontwikkeling, maar uiteraard is het ook de bedoeling dat ze leren dat zulks geen wenselijk gedrag is. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes. ze meppen en bijten en duwen gewoon om te kijken wat er dan gebeurt. uit nieuwsgierigheid.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101951598
quote:
12s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef DJMO het volgende:
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!

en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
Dat deed ze meteen zichzelf bijten. Doet niet auw isse leuk. Dus toen vroeg ik of ik dan even zou bijten? Dat was goed, moest ze ook lachen, ik durfde ook niet zo hard te bijten...

En dat skypen is idd misschien wel een optie als papa tenminste op tijd terug is in zijn hotel ;) hij is daar om te werken en dan is het meestal veel werken...
pi_101951791
Simmu dat is herkenbaar, Jaël heeft het ook heel vaak over duwen en ze probeertmij regelmatig te slaan. Op mijn vraag of dat mag zegt ze altijd ja. En heel vaak zegt ze isse leuk... Als wij dan reageren dat het niet leuk is moet ze lachen. Het gekke is dat als we zeggen dat ze iets niet mag of als we bozig zijn dat ze er helemaal niet van onder de indruk lijkt, met nadruk op lijkt, volgens mij maakt het namelijk wel indruk maar weet ze zelf gewoon niet zo goed hoe ze moet reageren...
pi_101951969
Precies, MP, en daarom lacht ze. Ze weet niet hoe ze dan moet reageren! En op jouw vraag of ze mag bijten, zegt ze natuurlijk ja. Niet omdat ze dat werkelijk denkt, want het is echt wel doorgedrongen dat het niet mag. Of ze het niet nog eens zal doen, weet ik niet, maar ik zou niet door haar antwoord denken dat ze het niet snapt.
pi_101952292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:39 schreef simmu het volgende:
. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes.
_O- Zo ontzettend waar.

Ryan bijt niet meer, toen hij weer zo'n periode had heb ik hem eerst zichzelf laten bijten, "Haha, geen pijn" en vervolgens laten zien dat mijn tanden veel groter zijn en gezegd dat ik veel harder kan bijten, hij hoefde toen niet zo nodig te voelen of dat echt zo was. :')
pi_101952449
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.

Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101952768
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:55 schreef Vicky het volgende:
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.

Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
Nou dat is dus het stomme, ik was eigenlijk zo met stomheid geslagen dat ik niet echt straf heb gegeven. Ik denk dat mijn bozige reactie dit moment al genoeg was trouwens, maar mocht het nog eens gebeuren dan wil ik nu vast bedacht hebben hoe ik ga reageren, want ik wil niet uit boze emotie reageren of omdat ik het zielig vind voor S. Maar het was wel heel zielig hoor!
pi_101953371
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
pi_101953467
ik was het op een gegeven moment zo beu (het liep een tijdje) dat ik gezegd heb dat als zij mij slaat, ik haar sla. want dat gebeurt er als je slaat, je komt vanzelf iemand tegen die terug slaat. dus dat deed ik. heel gecontroleerd sloeg ik haar op der arm net zo hard als zij mij. ik vond het vreselijk, maar het heeft wel heel goed geholpen. dit was overigens in combinatie met een offensief op de peuterspeelzaal, want ze dreigde imo echt te ontsporen qua duwen en slaan, dus ik had het er over gehad met de juf. en toen ik haar terugsloeg zat mijn schoonmoeder ernaast (met wie ik het ook al besproken had) die toen het gebeurde zei "tsja. dat gebeurt er als je slaat". ze was zo flabbergasted dat ze het niet meer gedaan heeft
pi_101953971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.

Simmu dat is echt wel goed dat dat geholpen heeft, maar ja straks helpt het niet en dan blijf ik terug slaan ;) Dat zou wel echt een beetje het laatste redmiddel zijn geloof ik. En Jaël is volgens mij ook nog wel een stukje jonger dan Selene.
pi_101954368
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast nee :N wat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig ;( het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 21:29:51 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101954504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:27 schreef simmu het volgende:
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast nee :N wat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig ;( het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
dat doe ik hier dus ook. Het van schoot af zetten is dan al "straf" genoeg en uiteindelijk zou het er toe moeten leiden dat ze niet meer op je toetsenbord slaan omdat ze de chu chu ua willen horen terwijl je zit te typen :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101954555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:20 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.

.
Nou ja ik vind meer ze hadden wel even een andere folder bij mogen steken.
ik heb de site al een tijd terug bekeken, weet ook dat ze heel breed zijn, maar vind het beetje slordig van ze ;)
pi_101954914
Is ook slordig maarja wat zal ik zeggen... Het is MEE... Maar dan moet ik er bij zeggen dat de ene MEE de andere niet is... Ben ik nog te volgen? ( ik heb alleen ervaring met een MEE hier in de omgeving en een in omgeving Den Haag hoor ;))
pi_101954981
als iemand trouwens de gouden tip heeft om van het hele "ik wil <insert random iets>" af te komen, hou ik me aanbevolen. het gaat zover dat ze eerst zegt "ik wil!" en dan gaat bedenken wat ze dan wil. ik zit te overwegen om gewoon maar niet meer te reageren op "ik wil!". uiteraard heb ik al 5000x uitgelegd dat er manieren zijn om dingen te vragen. "mama, mag ik <insert iets>" maakt al heel wat meer kans op succes. helaas faalt mijn uitleg weer :{
pi_101955232
En als je nou gewoon reageert met "hoe vraag je dat?"
Dana weet dan al dat het moet zijn, "mag ik alsjeblieft" dat is wat mij betreft voor nu genoeg..dat ze vaak begint met ik wil vindt ik niet erg, als ze maar weet dat heto ok anders kan
pi_101955548
Vervelend, dat bijten, MP!

Hier zijn we in de 'nee' fase beland. En Nee is blijkbaar multi-toepasbaar. Thijs vraagt om een kus met 'toetoes???'. Als ik dan zeg 'oh, moet jij een toetoes?' zegt ie 'neeeeeej' en geeft een dikke kus.
Bij verschonen, naar bed, etc, zegt hij ook 'nee' en zijn lichaamstaal is er dan ook naar, maar dus niet altijd.

Nouja, hij zegt in elk geval iets, dat is al een vooruitgang!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 21:52:28 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101955697
Simmu: Jan had heel lang de neiging om ons (met geweld desnoods) mee te trekken naar het geen hij wilde. Ik was dat ook zat, en toen ben ik gaan zeggen: als je wil dat mama / papa meegaat met je, zeg je kom mee. En steeds als hij weer eens aan ons/onze kleding trok mezelf weer losgetrokken en herhaald wat hij moest zeggen. heeft echt een paar maanden geduurd bij hem, omdat hij zo slecht praat(te) maar uiteindelijk heeft het gewerkt. Hij legt nu netjes z'n hand op je arm/been al gelang waar hij op dat moment bij kan, en vraagt kom mee? Al dan niet op dwingende toon als je niet snel genoeg reageert :P

pi_101955767
die probeer ik ook al een flinke week :'(

stug volhouden dan maar :Y
trusten!
pi_101957296
Nijna, voor jou een dikke zoen! :*

Dank allen voor de waarschuwing, die brief kwam hier vandaag ook binnen. :P
In elk geval een goede reminder om er eens daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. :Y

Lastig al die peuterpubers.
Ko is gelukkig juist weer in een iets gezelliger fase aangekomen.
We liepen vanavond in de stad en besloten spontaan ergens wat te gaan eten.
We hielden ons hart vast voor Ko. Maar hij heeft zich zo goed gedragen, mangolassie gedronken en papadums gegeten. En wat rijst geproefd. Heerlijk! O+
Ik ben meteen een stuk geruster voor onze vakantie straks in Turkije, dan gaan we wrs elke avond uit eten en dat 21 dagen lang. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101972412
ik had eerder moeten klagen :Y
zonet in de supermarkt (terwijl ze netjes bij mij bleef!): "mag ik een worstje?" *O* *O* *O*
pi_101972413
Ik heb hier de uitnodiging voor het cb , zitten een aantal vragenlijsten bij.
Hebben jullie deze ook allemaal gekregen bij 2jarig bezoek?

vragenlijsten over gedrag/zindelijkheid en vragen over taalontwikkeling.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 september 2011 @ 12:42:37 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101972788
kregen wij ook Bar. En de wvk keek er amper naar. :')

Ik kreeg vanmorgen telefoon; Lucertis belde dat ze de wachtlijsten willen aanpakken en dat ze daarom de telefonische intake MORGEN al willen doen ipv 17 oktober.

pi_101973767
Hier geen vragenlijsten gezien bij het 2 jarige bezoek..en ook niet bij bezoeken erna
  donderdag 15 september 2011 @ 14:13:24 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101975586
:W
Wij zijn ook weer terug van vakantie. :)
17 heerlijke dagen aan de middelandsezee- kust in Frankrijk op een klein, simpel, maar heel gezellig campinkje. En de mannen hebben het zo enorm goed gedaan? O+ Volgens een van de buren wan het rascampeerders. :D
Lekker elke dag naar het dorp wandelen/fietsen, onderweg stoppen bij de bootjes-werf om te zien of alles nog wel goed ging daar, in het dorp een broodje eten en dan weer terug, met weer een stop bij de werf om te kijken of men nog wel goed doorwerkte. Al met al duurde die wandeling zo'n anderhalf tot twee uur (met Oscar in de buggy en Sasha op de fiets) en kon een van ons twee lekker even uitslapen en solo-trutten bij de caravan. Als het brood op was pakten we de spullen in en gingen we naar het strand waar we dan op slag echt geen kind meer aan de mannen hadden, wie wil er nou niet een levensgrote zandbak. O+

's Middags boodschappen doen en nog even zwemmen in eht zwembad op de camping en dan was de dag zo ongeveer we weer voorbij. :)
Sasha was enorm onder de indruk van de grot die we bezochten en Oscar zat heerlijk in de mei tai op mijn rug te hangen en te zingen. Die kletst je de oren van je hoofd, hoewel niet altijd verstaanbaar. Meestal gaat het over auto's trouwens. Rote auto! Of een prat-auto!
Zijn eigen naam weigert hij categorisch trouwens, het is 'mij' of 'ít!' ;) :D O+

Foto's volgen nog als ik de camera aan de laptop gehangen heb. :)
pi_101980567
Klinkt als een heerlijke vakantie BE! :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101983672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier geen vragenlijsten gezien bij het 2 jarige bezoek..en ook niet bij bezoeken erna
Dan zal het wel te maken hebben met Roy zijn achterstand
pi_101983708
Be wat een geweldige vakantie O+:D ^O^
pi_101984513
Bedankt voor jullie berichtjes :*
Fake it till you make it...
  donderdag 15 september 2011 @ 21:21:32 #35
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_101993071
Hier nog geen 2 jr bezoek gehad, dus ook geen vragenlijsten. Ik heb wel een andere vraag: onze mannen worden nog steeds regelmatig wakker s nachts. Meerdere keren ook en het begint vaak pas na 23u. Ze willen dan een kus, knuffel, drinken, dat soort dingen. Als we ze (even) negeren, gaat vragen over in roepen en vervolgens huilen etc etc ;). Wat zouden jullie doen om bovenstaande te tackelen? Voor het slapen benoemen wat we van ze willen en dat papa en mama ook lekker gaan slapen en echt niet weg zijn levert niet het gewenste resulrltaat op. Als ze wakker zijn is het wel snel opgelost met bijv een kus hoor, maa zoals gezegd, het is geen uitzondering dat we 7 of 8 x in een nacht naast de bedjes staan.
pi_101997622
helaas "nog"geen ervaring mee. lijkt met wel zwaar elke nacht.
:*
pi_102000218
Pff mikoxx dat is zwaar! Hier geen ervaring hiermee dus heb helaas ook geen tips.
Jaël is wat dat betreft een superslaper, maar door de komst van haar zusje zijn we er al achter dat dat niet altijd bij elk kind zo is. Maar nog mag ik niet klagen over het al gemeen goeie nachten alleen de dagen begin een paar uurtjes eerder dan voorheen ;)
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:10:14 #38
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102007865
Bar, ik heb ook geen vragenlijsten ontvangen

BE, dat klinkt als een heerlijke vakantie. Welkom thuis!

Mikoxx, jeetje dat klinkt erg zwaar zeg. Als je 's avonds/'s nachts een lampje aan laat? Verder eigenlijk ook geen ervaring mee. Ik hoop dat jullie en goede oplossing ervoor vinden.
Make love, not war ☮
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:20:31 #39
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102008066
Ik heb hier ooit 's nachts een bekertje melk aangeboden omdat hij niet kon slapen, nu vraagt hij er 's nachts regelmatig om :')
Misschien moet je zo min mogelijk toegeven als ze om iets vragen. Niet de kamer binnen lopen maar in de deuropening blijven staan, even je gezicht laten zien en zeggen dat ze lekker moeten gaan slapen. Daar zullen ze het in eerste instantie vast niet mee eens zijn maar ik denk dat het een kwestie van doorzetten is.
Zegt de mama die 's nachts nog steeds bekertjes melk warm maakt :@
pi_102008382
selene heeft ook wel eens zo'n periode mikoxx, meestal na ziekzijn wanneer we dus 's nachts wel toegaven. tis snel gewoonte en dan lastig om eruit te raken. de laatste keer koste 3 weken volhouden en ellende 's avonds. wat uiteindelijk goed werkte was een combinatie van heel streng "nee. ik kom niet naar boven voor niks" met een uitleg "papa en mama weten zo niet meer wanneer er echt iets is" en een uitleg dat ze best nog even zelf mag spelen voordat ze gaat slapen.
pi_102011713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:08 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Dan zal het wel te maken hebben met Roy zijn achterstand
Hier ook een vragenlijst, hoor. simpele vragen te beantwoorden met ja/nee zoals over eten, slapen, drinken, praten, lopen, etc.

mikoxx wat lijkt me dat lastig. Ik zou ze niet negeren, want je weet nooit of er niet echt iets is. Ik zou het ze wel uitleggen hoe het is, en inderdaad vertellen dat je nu dus nooit weet of er echt iets is. Wat krijtlijk zegt, vanuit de deur, vind ik wel een goede, denk ik.

Ik werd om half 1 ook wakker van een huilende Senna. Dacht eerst het even te laten gaan, maar ging toch kijken. Was ze kennelijk in het donker uit haar bedje gekomen maar de weg kwijtgeraakt en zat ze heel zielig op haar knietjes bij de muur te snikken. Ik was erg blij dat ik toch was gegaan.
pi_102012008
Och arme Senna, Jaël had dat op vakantie een paar keer echt heel zielig, toen lieten we 's nachts de deuren maar open en een klein lampje aan :)
pi_102012108
Senna :*
pi_102012734
ik heb trouwens in die periode dus wel geregeld van beneden bij de trap staan brulboeien wat er nou was (met als gemiddeld antwoord: "ik wil drinken/knuffel/spelen") :@ en dan bijdehand antwoorden dat ze maar moest gaan spelen dan! :P
pi_102012769
arme senna ;(

tegenwoordig is het trouwens heeeeeeeeeel makkelijk oordelen of er echt iets is of niet, want als er echt iets is komt ze vanzelf naar ons toe :s)
pi_102013212
Arme Senna :*

Vandaag weer psz. En het ging weer goed! Hij heeft nu wel wat gegeten en goed gedronken!
Er was een nieuw jongetje en hij pakte Tylers hand en nam hem overal mee naartoe. O+
pi_102014904
Jaël doet momenteel vaker geen middagslaapje dan wel.. Niet heel erg, maar ik vond het toch wel lekker toen ze nog gewoon altijd een middagslaapje deed. Ik dacht zo lekker volhouden tot de kleuterschool :+
Ik vroeg haar net of ze ging slapen, zegt ze "nee huilen" :o Dus ze hoefde van mij niet naar bed en nu zit ze op de bank te hangen en is ze druk met tegen zichzelf ouwehoeren :D
pi_102015042
de ene keer krijgen wij wel een vragen lijst, de andere keer niet.
ik zit nog steeds te wachten op de oproep van het CB....

Tess doet 9 van de 10x wel een middagslaapje. Ze roept dat keihard : IKKE TESSJE NIET SJAPIE DOEN!! Maar als ik haar neerleg is ze 9 van de 10x zo vertrokken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 september 2011 @ 13:43:26 #49
114177 Diaan73
pi_102015409
Zo gaat dat hier ook. Lennon zegt 's-middags dan: ikke niet slapen. Ik neem hem dan gewoon mee naar boven en doe dan het standaard riedeltje.. en slaapt hij bijna meteen. :Y

gisteren was hij naar psz geweest en zei hij op de fiets: ikke niet slapen, ikke moe. :D Het was toen inmiddels al 15:00 uur geweest en heb hem opgelaten. 's Avonds was hij echt kapot. Vervelend doen met het eten... maar als een blok in slaap gevallen toen hij in bed lag.

We gaan vandeweek het oude bed van Twan schilderen en dan gaat hij naar Lennon. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Het is een halfhoogslaper. Als hij het te hoog vindt, zagen we de poten eronder weg!

Ingrid, fijn dat het weer zo goed ging *O* Lennon moet nog wel huilen als ik wegga, maar heeft het verder wel erg naar z'n zin.
Make love, not war ☮
pi_102016060
Haha dat mee naar boven nemen heb ik uiteraard ook geprobeerd maar dan krijst ze zo hard dat S weer wakker is of dat ze S in haar hysterie mee krijgt en dat die ook niet meer gaat slapen. Gevolg van het niet 's middags slapen is dat ze 's vonds wel al mooi op tijd in dromenland is :)

Vragenlijst hier nog niet gezien ik moet ook pas weer in oktober naar het CB ze is dan 27 maanden, laatste keer was met 18 maanden, zit wel lang tussen vind ik..
pi_102016167
hier ook d elaatste keer met 18m
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:04:26 #52
114177 Diaan73
pi_102016200
Ow, dan is dat inderdaad geen optie. Dat vind ik trouwens ook wel een voordeel. :Y Al is Lennon niet zo heel moeilijk met slapen gaan.

Vreemd schema ook MP. Ik moest rond 18 maanden, vervolgens 24 maanden en daarna als hij 3 wordt.
Make love, not war ☮
pi_102016289
Zal ik me dan maar eens officieel komen melden met mijn kleine vriendje? (want dat blijft ie!)

Het gaat heel goed met Lars, een heerlijk ondeugend boefje!
Hij begint lekker te kletsen, "mama, bob bouwe zien!"
En hij is helemaal fanaat van automerken, kan een x aantal merken benoemen, en herkent ze ook als hij ze ziet op straat, zo grappig.
Qua allergie gaat het ook goed, hij krijgt zo nu en dan wel eens iets waar koemelk inzit, zoals een koekje oid, hij krijgt nog wel pepti-voeding. We merken ook wel reactie als hij wat teveel aan melk-dingen heeft gehad, dan krijgt hij eczeemplekken op zijn arm en giga driftig.
Dus we houden het nog lekker rustig op melkgebied.

Zijn verjaardag was heel gezellig. Lekker druk.
Lars zijn wagenpark is goed uitgebreid, van Meike kreeg hij een paraplu en voor de rest had alles wat hij kreeg wielen haha!

Fotospam dan maar!

Hij kreeg een hele toffe driewieler...!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102016316
Laatste keer hier met 14 maanden en dan eigenlijjk 24 maanden, maar ivm drukte wordt het dan 26 maanden.

Middagdutje doet ze hier erg goed. Wel max 1,5 uur, dan is het 's avonds ook nog leuk ;)
Ze zegt ook vaak dat ze neit gaat slapen, en dan leg ik haar in bed en zegt: tot straks. Gaat ze vaka nog een kwartiertje liggen zingen (zo gezellig O+ ) en dan slaapt ze anderhalf uur.
pi_102016354
Lars slaapt meestal ook nog wel, een enkele keer slaat hij over, maar meer als dat ons goed uitkomt, als we een dagje weggaan ofzo. Anders slaapt hij wel anderhalf tot 2 uur.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102016392
selene moet nu eens per week 's middags naar de psz, maar ze trekt het maar amper hoor. ze wil geregeld zo rond 1 uur al naar bed
pi_102016556
drama zonet. huilen. ik kijken.

was ik vergeten het licht uit te doen.
maar schatje, je kan toch ook roepen "mama, je bent het licht vergeten!" zei ze "ik wil *snik* huilen *snik*"

waarop ik vroeg waarom ze dan wil huilen. kon ze niet zeggen. ze kwam niet verder dan dat ze wil huilen. en toen was het goed :?
pi_102016795
Ik ben net gebeld door de psz ze hebben pas per 1 april plek.
We hadden ons een half jaar geleden ingeschreven maar dat is bij hun fout gegaan. toen we erachteraan belde bleek dat, dus opnieuw alles ingevuld enzo, zijn we nu dus een beetje laat door hun waardoor we dus lang meoten wachten...
En Jaël is er zo aan toe... Ik hoop dat er veel kindjes gaan verhuizen dan komen er misschien weer plekjes vrij..
Vind het ook heel raar want 2 weken geleden had ik een dame aan de telefoon en die zei nou maar we hebben nog veel open plekjes hoor vanaf januari.. Ben best een beetje teleurgesteld nu..
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:25:47 #59
114177 Diaan73
pi_102016917
Karin wat een leuke foto's en nog van harte gefeliciteerd! Welkom hier!!

selene :D

MP wat stom zeg van die psz. Er is ook maar 1 psz bij jullie in de buurt?
Make love, not war ☮
pi_102017147
Senna moet ook regelmatig even huilen. Dan vraag ik of ik iets kan doen, en dan zegt ze: ik moet even huilen. En dan zeg ik dat dat mag en dat ze het maar even moet laten weten als ik iets kan doen :D

Jammer MP! Gaat Jaël gaat niet naar een kdv he?
pi_102019218
Lars :D
Mamapurk jammer zeg die lange wachtlijsten. Vreemd ook dat een week ervoor nog verteld werd nog veel plek...

De waterpokken verdwijnen hier, Mogen zeker niet klagen hoe Roy ze doorgemaakt heeft.
Zijn er blij om dat dit dan in elk geval eens soepel mocht gaan.
Het lopen gaat hier met de dag vooruit,kruipen doet hij nog wel, maar dat komt omdat hij nog niet doorheeft hoe hij zelf op kan staan.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:32:33 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102026048
Pffffffffffffffffff.... -O-

Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel... :X :X :X
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'! :o -O- Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst. :{ Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.

En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.

Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
pi_102026822
Wat bedoel je precies met brutaal? Uitschelden? Weerwoord? Tong uitsteken? Raar doen?

Ik reflecteer vaak mijn eigen gevoel, vertel ik ik er boos en/of verdrietig van word (en soms schreeuw ik best hard dat ik boos ben :o maar dat is echt een uitzondering en ook bewust en niet omdat ik nou perse moet schreeuwen ;) ) en verder de ik er dan niks mee en geef ik juist op zo'n moment Florian even aandacht ipv Leander.
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:04:01 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102027226
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.

Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.

Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.

Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms. :@
pi_102027368
BE, klinkt ook wel als een heerlijke vakantie O+ fijn dat jullie zo genoten hebben.

Senna kan er soms ook wat van, maar ik ga dan inderdaad in negeer-stand. Ik zeg eerst tegen haar dat dit niet kan/mag, dat ik het heel vervelend vind dat ze het toch doet en dat ik nu even niets tegen haar zeg en niet naar haar kijk, tot ze ermee ophoudt. Dan gaat ze soms nog wel even door, maar bij gebrek aan publiek en reacties is het vaak snel over.

Scheelt wel dat ik er maar een heb, natuurlijk, dus ze kan niet een broertje of zusje zitten vervelen. As je dan in moet grijpen, misschien inderdaad vooral positief reageren en handelen naar Sasha en helemaal niet naar Oscar?
pi_102027521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.

Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.

Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.

Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms. :@
Ow, dat gemiep is heel herkenbaar, net als niet luisteren. Senna is een kei in ons, vooral mij, negeren en ze is een kei in herhalen. Als ze tv wil kijken en dat is niet de bedoeling, zeg ik dat ze nu geen tv mag kijken. Dan kan ze ook zo jengelen. dan herhaal ik het nog één keer, en negeer dan het gejengel verder. Is niet gemakkelijk, maar in discussie gaan of een ja-nee gesprekje krijgen is ook niet zinvol, vind ik.

Ik heb bovendien ontdekt dat Senna vele malen beter reageert op me als ik niet met stemverheffing ga praten als ik gefrustreerd of boos ben, maar juist nog rustiger en vriendelijker ga praten. Ik moet daar ook echt heel erge moeite voor doen hoor, ben ook maar een mens, maar ze reageert dan wél en dus hou ik het er op het moment maar eens even in.
pi_102030805
Nou ik vind het echt zo raar van die psz. Er is nog wel een andere maar dan moet ik naar een ander dorp en dat wil ik eigenlijk niet, vind het wel leuk als ze dan al kindjes leert kennen waar ze later ook mee op de kleuterschool zal zitten.
En nee miss sly Jaël gaat niet naar een kdv, soms vind ik dat wel jammer maar die dingen sluiten om 18 uur en wij hebben altijd tot ongeveer 19 uur oppas nodig ;) Lastig dus.

Over dat brutaal een weerwoord enzo.. Jaël doet dat ook en niks lijkt te werken maar puntje bij paaltje kom ik er vaak achter dat ze het wel begrepen heeft en dat ze NEE roept maar JA doet, das wel fijn er komt dus wel iets binnen.

Verder wilde ze net niet gaan slapen ze wilde knuffelen en viel dan steeds bijna in slaap zo moe was ze. Onderhand een uur aan het knuffelen geweest en dan nog gillen als ik weg ging of alleen maar aangaf dat ik toch echt naar beneden zou gaan. Uiteindelijk gewoon duidelijk gezegd dat ik naar beneden ging en weg gegaan, gillen het heeft wel geteld 3 hele minuten geduurt en toen sliep ze. Was alweer even geleden dat ze op deze manier ging slapen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 20:50:15 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102032035
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem :') Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.

Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.

Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.

Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.

Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.

Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.

En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis. :')

vrijdag 16 september 2011 @ 20:58:37 #69
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_102032448
Oh jeetje djmo, ik heb zo geen tips voor je, maar wat moedig en goed van je dat je hulp vraagt!

En dank weer voor het meedenken!
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:00:46 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_102032569
BE, ik denk zelf dat negeren toch het beste werkt. En, zoals al gezegd, als je vind dat het wel de spuigaten uitloopt, een consequentie eraan verbinden. Ik zou daarbij dan wel uitleggen wat de consequentie gaat zijn en ook uitleggen waarom dat is. En vooral benoemen wat je dan wél zou willen zien/horen/etc. En, zodra je hem hebt gestraft, moet het natuurlijk ook 'klaar' zijn en zou je eigenlijk dus met een 'schone lei' verder moeten gaan.
pi_102032578
BE, ik heb ookniet echt tips ik ben zelf ook zoekende... De dames hier zijn hetzelfde. Ik word er soms echt strontziek van en vind het soms ook gewoon even helemaal niet leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102033251
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef DJMO het volgende:
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem :') Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.

Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.

Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.

Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.

Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.

Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.

En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis. :')
Dat is denk ik dezelde lijst die wij ook hebben gehad voor het Cos.

Be ik heb helaas ook geen tips.
pi_102033329
BE, wat vervelend. Ik denk dat soms een grapje wel kan helpen en en verder een boel knuffels op momenten dat het wel goed gaat. Maar vooral: rustig wachten op betere tijden :7
Volgens mij zijn dit van die fases die komen en gaan. Wat je zelf al zegt: waarschijnlijk heeft hij het moeilijk met het verstoorde evenwicht en komt dat er zo uit. Niet leuk :N
pi_102033752
Roy snapt "ik ga je pakken" echt steeds harder lopen, de grootste lol hebben, keihard lachen, en zodra je nu zegt gaat Roy nu ook Papa/mama pakken dan draait hij zich om en dan komt hij achter jou aan O+ :D
pi_102033815
DJMO wat fijn dat je er een goed gevoel van hebt! Tenminste zo klink je :)

Dat over Geert niet op de grond durven laten, dat is mijn inziens dan nu even pech voor Geert dan maar even in de box als jij je handen vrij moet hebben. Je kan moeilijk Jan in de box doen ;) al vind Jaël dat hier dus geen probleem en die klimt er ook niet zelf uit, haha, die roept dan mama helpen ikke klein, schatje.
pi_102033849
Roy <3
pi_102036373
Herkenbaar BE, Dana was ook zo na de vakantie. Het heeft echt een week of 3 geduurd voordat ze weer een beetje zichzelf was.
We hebben niet echt iets anders gedaan dan normaal. Duidelijk laten merken dat je niet gedient bent van zo'n gedrag en verder hopen dat het snel weer over is.

bij ons ging het over in een meisje die ineens heel snel om alles huilde en overgevoelig leek. Dus ik denk maar dat ze gewoon van slag is geweest doordat ze zo uit dr ritme is geweest

sterkte in elk geval ;)
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:05:19 #78
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102039320
BE, ook hier wel herkenning hoor... Ben ook nog wel een beetje zoekende hoe ik hier het beste op kan reageren. Wat ik nu eigenlijk consequent doe is zeggen dat ik er niet van gediend ben als hij zo brutaal is, en als hij het nog eens doet mag hij even afkoelen in de hoek of op de gang.

DJMO wat goed dat de hulp op gang komt!

Vanavond was ik even heel trots op mijn mannetje, we zaten samen met mijn zwager bij de Chinees en Maarten was ook heel lief, lekker van zijn bami en koe loe yoek te eten en verder nog lekker puzzelen en kleuren... Helemaal goed dus.
Op een gegeven moment zegt hij: "ik wil naar huis, want ik moet poepen". (Dit was dus de eerste keer dat hij echt aangaf te moeten poepen, grappig dat hij ervoor naar huis wilde) Het was dus alleen niet mogelijk naar huis te gaan, dus zijn we daar maar naar de wc gegaan en daar kwam ook echt een grote drol!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_102046720
selene klimt zelf in de box :')

en djmo, ik heb ravi ook nog gewoon elke dag wel een tijdje in de box hoor. vind hij zelf ook prima, aangezien de box (in bedoeling) selene-vrije zone is.
pi_102047080
Wauw Marie!
pi_102047120
Ha Marie, dat is ook knap :D

Mijn peuter was gisteren de hele dag droog :)
Inclusief peuterspeelzaal en bij de Ikea in de ballenbak :D Toen had hij een luierbroekje aan, maar toen we thuis kwamen rende hij naar het potje, trok broek en luierbroek uit en ging plassen. Luierbroek was nog droog, hihi :D

Volgens mij issie zindelijk :)

En hij had zelf een olifant bedacht en gemaakt van klei, hij was zo trots O+
pi_102048041
Olifanten:D
En helmaal droog *O*
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:21:28 #83
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102056097
Leander, een olifant! *O*

We zaten vanmorgen op de fiets: "mamma, stop even" Dus ik stop... "Dag vogeltjes" Daarna: "ga maar weer verder". _O-
pi_102058117
zindelijke kindjes hier! wat goed *O*
pi_102058488
leander *O*
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:25:32 #86
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102066304
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Esmee, Stiemie! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_102067520
:D Dankjewel!

We hebben een hele fijne dag gehad! Esmee is helemaal blij met haar cadeau (een poppenhuis en een kiepauto) en we hebben vanmiddag pannenkoeken gegeten met de opa's en oma's om het te vieren. Nu dus echt een peuter (dat nee-zeggen deed ze allang dus we zijn al gewend :P )

Nog geen 10 dagen oud

En nu een heerlijke eigenwijze peuter O+
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:56:19 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_102067624
BE: negeren. Als Sasha Oscar aan het uitdagen is of plagen of wat dan ook, Oscar weghalen en elders neerzetten.

Dat maakte tenminste hier bij Ruben de meeste indruk en werd ook aangeraden vanuit het CB. Ok, hier speelt er ook wat meer mee natuurlijk, maar na een paar keer Jochem weghalen, was het Ruben ook snel duidelijk. Daarna ben ik best hard begonnen met de trap en tot drie tellen (ja, ik heb even al mijn idealen onder tafel geschoven) en nu is het zo dat hij doorheeft dat het menens is als ik tel. Maar, als je ook maar even weer een vinger geeft, neemt hij de hele hand, dus wel consequent blijven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 september 2011 @ 20:58:26 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102067745
gefeliciteerd Stiemie en Esmee *O*

hoezo broertjes?

pi_102068018
Daar is ze dan, Esmee O+ *O*
Gefeliciteerd *O*
pi_102068045
Ow ja, ik vind Leanders olifant echt geweldig! Wat goed zeg!
pi_102069284
*O Gefeliciteerd Esmee! *O*

Wij hadden een heftige middag zeg...
Tess was vanmorgen wel wat jengelig maar dat was tegen tuktijd. Ze ging er om 13.00 uur in en werd rond 14.15 wakker. En toen begon het.. .huilen, krijsen, huilen, krijsen... dat heeft de hele middag geduurd. Ik heb nog gevraagd of ze ergens pijn had maar ze zei nee. We waren bij mijn ouders, dus had geen zetpilletjes bij me. Ben even snel (16.50 uur) naar de drogist gegaan en heb een doosje gekocht. Tess een zetpil gegeven en toen zei ze dat ze wilde slapen. Heb haar naar boven gebracht en binnen 10 minuten viel ze snikkend in slaap. Klein uurtje later werd ze wakker en riep ze: IKKE TESSJE BENNE WAKKURRRR!! En toen was ze de vrolijkheid zelve en is ze de rest van de middag/avond weer de ondeugende Tess uit gaan hangen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102069389
Esmee wat lijk je op je zus en wat ben je groot geworden zeg!!! Welkom en gefeliciteerd *O*

Tess toch :*
pi_102069468
oh Esmee O+ O+ wat lijk je ontzettend op je zus daar!! O+
gefeliciteerd meiske *O*
:)
  zaterdag 17 september 2011 @ 21:50:42 #95
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102070013
Wat mignonne zegt, was ook mijn eerste reactie, wat lijkt zij op haar zus! :)
Enne gefeliciteerd *O*

Tessje toch :* Gelukkig voelt ze zich weer beter.
pi_102070456
Och Tess toch. Fijn dat de pcm en een dutje zo goed hielpen!

Ik had vanavond een goed gepsrek met Senna over tandenpoetsen. Ze wilde haar tanden niet poetsen en hield haar kaken stijf op elkaar. Openwrikken vond ik niet echt een optie, maar niet poetsen ook niet. Dus zei ik dat we haar tanden niet hoefden te poetsen, maar dat ze dan ook geen sapjes meer mocht drinken, en honing jam of sroop op haar brood mocht, of bananen en appeltjes eten of een snoepje, want dat dat slecht was. Daar gaan tanden van kapot en daarom moet je goed poetsen. Dus ze mocht kiezen: niet meer poetsen en ook al die dingen niet meer eten omdat dan haar tanden kapot gaan, of wel poetsen en wel die dingen eten. Gelukkig koos ze voor wel poetsen :D Ik had me al voorgenomen om morgen een strenge dag in te lassen als ze het poetsen niet toe zou laten :+
pi_102071091
Slim gekozen dus door Senna :D Tandenpoetsen is hier soms ook een strijd en dan helpt het om alles op te noemen wat ze die dag gegeten hebben. "Nou ja zie ik daar nou nog een stukje appel/peer/knakworst/krentenbol/pasta zitten? Dat poetsen we snel even weg!"

Grappig dat jullie haar allemaal zo op Linde vinden lijken. Moet zeggen dat het me zelf eigenlijk alweer een tijdje niet zo opgevallen was. Wel viel me inderdaad ook de verandering van haarkleur weer op :D

Zo nu maar even naar bed want ik heb een snoozedreumes (beetje te druk geweest vandaag en last van doorkomende tanden ;( ) en een buurman met een feestje en dat is geen handige combi als je morgen om 5.30 op moet ivm dagje Duitse keukenbeurs voor je werk ;)
pi_102071433
Miss Sly, daar kom je goed vanaf ;). Slimpie die Senna hoor! :*
pi_102071595
Nou ja, ik had het ook bewust uitgebreider gemaakt dan "dan krijg je geen snoepjes meer" want die krijgt ze al neit zoveel, dus dat zal haar niet echt boeien. Maar har boterhammetjes met honing en stroop of haar banaantjes zal ze niet kwijt willen :D Het was natuurlijk even een risico, maar ik wil ook gewoon dat ze weet waarom we haar tanden poetsen en dat het echt belangrijk is en niet om haar te pesten. Ze pikte het goed op, maar anders had ik haar echt aan het ontbijt droog brood voorgezet met een glaasje water :P
  zondag 18 september 2011 @ 02:43:28 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102083744
Esmee :D van harte gefeliciteerd!!!
Och en de broertjes O+ gezellig knus slapend!
Tess :* gelukkig werkte zetpil ;)

Roy is een nachtje uit logeren bij mijn pa, die zijn nog niet helemaal Royproof, :) nu bleven ze maar spullen verzetten :')
Roy is trouwens weer sprongen in de taal aan het maken, we horen nu steeds andere klanken en probeert verhalen te vertellen, nog steeds geen woorden, maar wel nu andere klanken.
Voorzichtig hiervan uitgaat dat woorden dan vanzelf wel gevormd gaan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')