Van de totale nederlandse export gaat slechts ong. 0,6% naar Griekenland...bronquote:Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Lijkt me ook.
We hebben hier toch zo hard gewerkt enzo? Laat die Grieken dan maar lekker in hun eentje lui zijn. Gaan wij wel door met geld verdienen met onze geweldig draaiende en niet luie industrie.
Wie koopt die spullen eigenlijk?
Dank Jequote:Op woensdag 14 september 2011 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
Ik dacht dat remcodelft een intelligente poster was, van meth wist ik het al wel zeker
Dat het enigzins cynisch bedoeld was lijkt me duidelijk, maar de meer filosofische vraag waarom wij ons niet ook suf lenen nu blijkt dat dat loont vind ik wel legitiem.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En wie leenden die Grieken dan al het geld? Dat waren voor zover ik heb kunnen opmaken toch die slimme 'Noordelijke' bankiers.
Of zou 'het financiële systeem' plots niet meer bedreigd worden door een Griekse default.
Lekker laten klappen dan zou ik zeggen. Pleiten Bouwman en de slimmeriken hier daar dan ook voor?
Omdat wij in nederland een calvinistische en conservatieve instelling hebben. Dus qau cultuur zit het hier nog niet zo in elkaar dat we graag ons tot onze oogkassen in de schulden storten. Behalve dan voor huizen waarbij mensen teveel willen lenen en niets of weinig aflossen, omdat banken allerlei exotische financieringen bedacht hebben en daarop een goede marketing hebben bedreven.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:25 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat het enigzins cynisch bedoeld was lijkt me duidelijk, maar de meer filosofische vraag waarom wij ons niet ook suf lenen nu blijkt dat dat loont vind ik wel legitiem.
Met andere woorden: Nederland doet het ook. De rekening komt later.quote:Op woensdag 14 september 2011 16:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat wij in nederland een calvinistische en conservatieve instelling hebben. Dus qau cultuur zit het hier nog niet zo in elkaar dat we graag ons tot onze oogkassen in de schulden storten. Behalve dan voor huizen waarbij mensen teveel willen lenen en niets of weinig aflossen, omdat banken allerlei exotische financieringen bedacht hebben en daarop een goede marketing hebben bedreven.
Waarom? Nederland is van de weinige landen met een positief overall saldo.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met andere woorden: Nederland doet het ook. De rekening komt later.
Wat is er mis met gokken op een failissement, of beter gezegd, wanbetaling?quote:Op woensdag 14 september 2011 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als je nagaat is het gewoon absurd. Je kunt CDS'en op iets afsluiten zonder daadwerkelijke leningen daaraan. Lekker gokken op een failliet.
Goedzo, blijven zoeken naar manieren om de speculant de schuld te geven in plaats van naar de staatsschuld van Griekenland kijken.quote:Ik zou graag willen weten wie enkel die CDS'en op Griekenland hebben zonder enige leningen en in hoeverre daar spelers bij zitten die invloed hebben gehad op het afglijden van Griekenland
Ja slimpie.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goedzo, blijven zoeken naar manieren om de speculant de schuld te geven in plaats van naar de staatsschuld van Griekenland kijken.
We zullen we zien hoe het afloopt met productieve instellingen als ING en ABN als er wat meer schuldproblemen ontstaan wereldwijd.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom? Nederland is van de weinige landen met een positief overall saldo.
Zoek maar eens op wat de Nederlandse hypotheekschuld is.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:25 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat het enigzins cynisch bedoeld was lijkt me duidelijk, maar de meer filosofische vraag waarom wij ons niet ook suf lenen nu blijkt dat dat loont vind ik wel legitiem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsbankroetquote:Op woensdag 14 september 2011 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat houdt een faillissement van een land eigenlijk in? Bij een bedrijf mogen de schuldeisers daarna de opbrengst van het restant hebben, hoe gaat dat met een land?
Het kan toch niet zo zijn dat de inwoners fijn alles houden, hun schulden worden kwijtgescholden, en ze opnieuw beginnen met nieuwe leningen en fraudes?
quote:Here Is Who The Next Bottleneck In The Euro Bailout Will Be...
Europe must be hoping that the Dutch aren't sensitive people. We are all waiting for the outcome of a conference call between Germany, France and Greece. Holland isn't on the call, yet they are the 3rd largest AAA country in Europe and are responsible for 10% of EFSF's AAA rating. Germany has taken the time to mention Finland's demand for collateral. Finland is only 3% of the AAA portion of EFSF, but everyone is paying attention to them, yet Holland seems to be taken for granted. Holland has their own problem bank, ING, and came out yesterday with a statement that the Dutch government considers a Greek default as unavoidable. Today the Ministry is saying they are making all possible efforts, but didn't say that they still think the efforts will fail and a default is inevitable. Look for the next snag in the bailout to come from growing opposition in Holland. If I was them, I would be annoyed that their invaluable contribution seems to be taken for granted and that no one is reaching out to them in spite of their importance.
http://www.zerohedge.com/(...)euro-bailout-will-be
Ben het daar toch wel mee eens, overigens zou het wel ontzettend hypocriet zijn om te beweren dat een Griekse default onvermijdelijk is om vervolgens mee te doen met een nieuwe bailoutquote:
Dat zou inderdaad wel heel erg vreemd zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:13 schreef wbeco het volgende:
[..]
Ben het daar toch wel mee eens, overigens zou het wel ontzettend hypocriet zijn om te beweren dat een Griekse default onvermijdelijk is om vervolgens mee te doen met een nieuwe bailout
Discussies zijn leuk voor het aangeven van voors en tegens van een voorstel of onderwerp, maar het breekt geen potten.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:20 schreef bascross het volgende:
Er is nu een debat op politiek24 over Griekenland. Het is weer erg vermoeiend. Geen oplossingen en constant proberen om elkaar vast te lullen.
Net alsof het politici ooit om een concrete oplossing gaat! Die denken maar aan één ding: macht. En dat is in Nederland te vergaren via stemmen.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:20 schreef bascross het volgende:
Er is nu een debat op politiek24 over Griekenland. Het is weer erg vermoeiend. Geen oplossingen en constant proberen om elkaar vast te lullen.
Hup SWF starten, shortposities op Griekenland in nemen, PIPE's in onze banken(zodat ze voor een prikkie al assets van banken die omvallen kunnen overnemen) en vervolgens de politiek de stekker uit Griekenland trekken.quote:
Daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op woensdag 14 september 2011 18:41 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hup SWF starten, shortposities op Griekenland in nemen, PIPE's in onze banken(zodat ze voor een prikkie al assets van banken die omvallen kunnen overnemen) en vervolgens de politiek de stekker uit Griekenland trekken.
Omdat je dan eerst moet weten of de counterparty wel voldoende reserves/liquiditeit heeft om de swap te kunnen maken in het geval dat. En laat dat nou één van de grootste zwaktes van CDS's zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken
Maar iets "netter": wat belet de ECB eigenlijk om hun risico op al die gekochte bonds te hedgen met CDS-en op het moment dat ze de aankopen doen?
Dat snap ik ook wel, maar dan kun je als ECB altijd nog beslissen in welke mate je die CDS-en gaat gebruiken. Je kunt het geld altijd nog "teruggeven".quote:Op woensdag 14 september 2011 18:47 schreef flyguy het volgende:
[..]
Omdat je dan eerst moet weten of de counterparty wel voldoende reserves/liquiditeit heeft om de swap te kunnen maken in het geval dat. En laat dat nou één van de grootste zwaktes van CDS's zijn.
Ja, of ze zijn van een Europese bank, zijn ze indirect hun eigen bailout aan het betalenquote:Op woensdag 14 september 2011 18:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar dan kun je als ECB altijd nog beslissen in welke mate je die CDS-en gaat gebruiken. Je kunt het geld altijd nog "teruggeven".
Dus, het idee is dat een ECB die de stabiliteit etc. zou moeten bewaken de markt vertrouwen gaat imboezemen door de aanschaf van zeer dubieuze instrumenten.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar dan kun je als ECB altijd nog beslissen in welke mate je die CDS-en gaat gebruiken. Je kunt het geld altijd nog "teruggeven".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt niet, door onze volksaard hebben wij een calvinistische instellingquote:Op woensdag 14 september 2011 17:34 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zoek maar eens op wat de Nederlandse hypotheekschuld is.
quote:Twijfels in Kamer over verhogen noodfonds
DEN HAAG - In de Tweede Kamer leven nog veel vragen over de uitbreiding van het noodfonds voor de euro. Een verhoging moet de tweede steunoperatie voor Griekenland mogelijk maken.
Tijdens een debat over de eurocrisis legde oppositiepartij PvdA woensdag een aantal voorwaarden op tafel waaraan voldaan moet worden voordat de partij akkoord gaat. Ook regeringspartij VVD heeft nog vragen en wil extra tijd.
Met name het veto dat het Duitse parlement eist bij nieuwe acties van het fonds, doet de Kamerleden twijfelen. PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk vreest dat het fonds ''vleugellam'' wordt.
De verhoging van het Europese noodfonds leidt tot een verdubbeling van de Nederlandse garanties. Minister Jan Kees de Jager (Financiën) vraagt het parlement in te stemmen met een raamovereenkomst voor het fonds.
Die leidt tot een grotere leencapaciteit en het noodfonds krijgt de mogelijkheid overheidsobligaties op te kopen. België was dinsdag na Frankrijk het tweede land dat verhoging van het noodfonds goedkeurde.
Geniaal. Op die manier kunnen we de hongersnood in Afrika ook oplossen door Ethiopië tot Nederlands grondgebied te verklaren.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:45 schreef remlof het volgende:
Zomaar een idee: De ultieme oplossing voor de Griekse crisis
De ECB heeft met het accepteren van junkbonds als collateral die grens al overschreden. En als je je dan toch als een hedgefund gaat gedragen wees dan ook consequent en dek je risicos af net zoals een hedgefund dat doet.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:54 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dus, het idee is dat een ECB die de stabiliteit etc. zou moeten bewaken de markt vertrouwen gaat imboezemen door de aanschaf van zeer dubieuze instrumenten.
Op zich vrij weinig, als de betalingen gebeuren door bedrijven die op kunnen draaien voor de risico's die deze constructies met zich meebrengen. Het wordt een ander verhaal als mensen die verder geen risico of baat hebben bij dit soort constructies wel gedwongen worden om de rekening te betalen omdat het bedrijf de risico's die deze constructies met zich meebrengt helemaal niet kan dragen.quote:Op woensdag 14 september 2011 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is er mis met gokken op een failissement, of beter gezegd, wanbetaling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |