abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101939058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

We hebben hier toch zo hard gewerkt enzo? Laat die Grieken dan maar lekker in hun eentje lui zijn. Gaan wij wel door met geld verdienen met onze geweldig draaiende en niet luie industrie.

Wie koopt die spullen eigenlijk?
Van de totale nederlandse export gaat slechts ong. 0,6% naar Griekenland...bron
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 14 september 2011 @ 15:24:32 #272
324665 meth77
to do or not to do
pi_101939325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
Ik dacht dat remcodelft een intelligente poster was, van meth wist ik het al wel zeker
Dank Je
Mensen weten me inderdaad net als jij, snel op kennis ter zake te waarderen
  woensdag 14 september 2011 @ 15:25:29 #273
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_101939360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:10 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En wie leenden die Grieken dan al het geld? Dat waren voor zover ik heb kunnen opmaken toch die slimme 'Noordelijke' bankiers.

Of zou 'het financiële systeem' plots niet meer bedreigd worden door een Griekse default.

Lekker laten klappen dan zou ik zeggen. Pleiten Bouwman en de slimmeriken hier daar dan ook voor?
Dat het enigzins cynisch bedoeld was lijkt me duidelijk, maar de meer filosofische vraag waarom wij ons niet ook suf lenen nu blijkt dat dat loont vind ik wel legitiem.
Never explain, never apologize.
pi_101940870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:25 schreef Lurf het volgende:

[..]

Dat het enigzins cynisch bedoeld was lijkt me duidelijk, maar de meer filosofische vraag waarom wij ons niet ook suf lenen nu blijkt dat dat loont vind ik wel legitiem.
Omdat wij in nederland een calvinistische en conservatieve instelling hebben. Dus qau cultuur zit het hier nog niet zo in elkaar dat we graag ons tot onze oogkassen in de schulden storten. Behalve dan voor huizen waarbij mensen teveel willen lenen en niets of weinig aflossen, omdat banken allerlei exotische financieringen bedacht hebben en daarop een goede marketing hebben bedreven.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:08:32 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_101943233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat wij in nederland een calvinistische en conservatieve instelling hebben. Dus qau cultuur zit het hier nog niet zo in elkaar dat we graag ons tot onze oogkassen in de schulden storten. Behalve dan voor huizen waarbij mensen teveel willen lenen en niets of weinig aflossen, omdat banken allerlei exotische financieringen bedacht hebben en daarop een goede marketing hebben bedreven.
Met andere woorden: Nederland doet het ook. De rekening komt later.
pi_101943261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met andere woorden: Nederland doet het ook. De rekening komt later.
Waarom? Nederland is van de weinige landen met een positief overall saldo.
pi_101944034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als je nagaat is het gewoon absurd. Je kunt CDS'en op iets afsluiten zonder daadwerkelijke leningen daaraan. Lekker gokken op een failliet. :')
Wat is er mis met gokken op een failissement, of beter gezegd, wanbetaling?

quote:
Ik zou graag willen weten wie enkel die CDS'en op Griekenland hebben zonder enige leningen en in hoeverre daar spelers bij zitten die invloed hebben gehad op het afglijden van Griekenland
Goedzo, blijven zoeken naar manieren om de speculant de schuld te geven in plaats van naar de staatsschuld van Griekenland kijken.
pi_101944218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

Goedzo, blijven zoeken naar manieren om de speculant de schuld te geven in plaats van naar de staatsschuld van Griekenland kijken.
Ja slimpie.

Wel als je zelf (Nederlandse bancaire sector onder andere) die Griekse staatsschuld hebt opgeblazen en dan nu Griekenland moet redden om jezelf te redden.

Dan kan je wel een beetje zeuren over luie Grieken, maar dat geeft dan niet het volledige plaatje.

Niet dat het Noorden niet rijker is dan het Zuiden; maar volledig zwart-wit is het niet. Overigens was volgens mij al vanaf het begin van de EU bekend (bij de oprichters) dat het (deels) een transfer-unie zou worden.
pi_101944270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom? Nederland is van de weinige landen met een positief overall saldo.
We zullen we zien hoe het afloopt met productieve instellingen als ING en ABN als er wat meer schuldproblemen ontstaan wereldwijd.

In 2008 toonden ze in elk geval aan hun mannetje te staan door geen bailouts nodig te hebben.

Ohnee...
pi_101944307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:25 schreef Lurf het volgende:

[..]

Zoek maar eens op wat de Nederlandse hypotheekschuld is.

Of hoe de bancaire sector in het sculdverhaal staat...
pi_101944719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat houdt een faillissement van een land eigenlijk in? Bij een bedrijf mogen de schuldeisers daarna de opbrengst van het restant hebben, hoe gaat dat met een land?
Het kan toch niet zo zijn dat de inwoners fijn alles houden, hun schulden worden kwijtgescholden, en ze opnieuw beginnen met nieuwe leningen en fraudes?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsbankroet

Daaruit:

1893, Griekenland
Een prijsdaling van het voornaamste Griekse exportproduct, wijn, leidde tot een vermindering van belastinginkomsten, een begrotingstekort en uiteindelijk afkondiging van een staatsbankroet. Toen de Griekse regering toch wilde bijlenen voor de opbouw van het leger en uiteindelijk een nieuwe oorlog met het Ottomaanse Rijk, moest het evenals het Ottomaanse Rijk in 1876 een verregaande budgettaire controle van een internationaal crediteurencomité accepteren.
1918, de RSFSR
  woensdag 14 september 2011 @ 18:07:17 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101945370
quote:
Here Is Who The Next Bottleneck In The Euro Bailout Will Be...

Europe must be hoping that the Dutch aren't sensitive people. We are all waiting for the outcome of a conference call between Germany, France and Greece. Holland isn't on the call, yet they are the 3rd largest AAA country in Europe and are responsible for 10% of EFSF's AAA rating. Germany has taken the time to mention Finland's demand for collateral. Finland is only 3% of the AAA portion of EFSF, but everyone is paying attention to them, yet Holland seems to be taken for granted. Holland has their own problem bank, ING, and came out yesterday with a statement that the Dutch government considers a Greek default as unavoidable. Today the Ministry is saying they are making all possible efforts, but didn't say that they still think the efforts will fail and a default is inevitable. Look for the next snag in the bailout to come from growing opposition in Holland. If I was them, I would be annoyed that their invaluable contribution seems to be taken for granted and that no one is reaching out to them in spite of their importance.

http://www.zerohedge.com/(...)euro-bailout-will-be

w/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101945533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

w/
Ben het daar toch wel mee eens, overigens zou het wel ontzettend hypocriet zijn om te beweren dat een Griekse default onvermijdelijk is om vervolgens mee te doen met een nieuwe bailout
  woensdag 14 september 2011 @ 18:20:18 #284
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101945718
Er is nu een debat op politiek24 over Griekenland. Het is weer erg vermoeiend. Geen oplossingen en constant proberen om elkaar vast te lullen.
Bedankt Hans.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:27:43 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101945904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:13 schreef wbeco het volgende:

[..]

Ben het daar toch wel mee eens, overigens zou het wel ontzettend hypocriet zijn om te beweren dat een Griekse default onvermijdelijk is om vervolgens mee te doen met een nieuwe bailout
Dat zou inderdaad wel heel erg vreemd zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_101946091
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:20 schreef bascross het volgende:
Er is nu een debat op politiek24 over Griekenland. Het is weer erg vermoeiend. Geen oplossingen en constant proberen om elkaar vast te lullen.
Discussies zijn leuk voor het aangeven van voors en tegens van een voorstel of onderwerp, maar het breekt geen potten.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:36:41 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101946172
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:20 schreef bascross het volgende:
Net alsof het politici ooit om een concrete oplossing gaat! Die denken maar aan één ding: macht. En dat is in Nederland te vergaren via stemmen.
The End Times are wild
  woensdag 14 september 2011 @ 18:41:33 #288
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101946362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

w/
Hup SWF starten, shortposities op Griekenland in nemen, PIPE's in onze banken(zodat ze voor een prikkie al assets van banken die omvallen kunnen overnemen) en vervolgens de politiek de stekker uit Griekenland trekken.
The more debt, the better
  woensdag 14 september 2011 @ 18:45:36 #289
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101946491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:41 schreef flyguy het volgende:

[..]

Hup SWF starten, shortposities op Griekenland in nemen, PIPE's in onze banken(zodat ze voor een prikkie al assets van banken die omvallen kunnen overnemen) en vervolgens de politiek de stekker uit Griekenland trekken.
Daar zat ik ook al aan te denken :')

Maar iets "netter": wat belet de ECB eigenlijk om hun risico op al die gekochte bonds te hedgen met CDS-en op het moment dat ze de aankopen doen?
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 september 2011 @ 18:47:53 #290
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_101946575
quote:
5s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken :')

Maar iets "netter": wat belet de ECB eigenlijk om hun risico op al die gekochte bonds te hedgen met CDS-en op het moment dat ze de aankopen doen?
Omdat je dan eerst moet weten of de counterparty wel voldoende reserves/liquiditeit heeft om de swap te kunnen maken in het geval dat. En laat dat nou één van de grootste zwaktes van CDS's zijn.
The more debt, the better
  woensdag 14 september 2011 @ 18:50:26 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101946677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:47 schreef flyguy het volgende:

[..]

Omdat je dan eerst moet weten of de counterparty wel voldoende reserves/liquiditeit heeft om de swap te kunnen maken in het geval dat. En laat dat nou één van de grootste zwaktes van CDS's zijn.
Dat snap ik ook wel, maar dan kun je als ECB altijd nog beslissen in welke mate je die CDS-en gaat gebruiken. Je kunt het geld altijd nog "teruggeven".
Mijn reisverslagen
pi_101946781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar dan kun je als ECB altijd nog beslissen in welke mate je die CDS-en gaat gebruiken. Je kunt het geld altijd nog "teruggeven".
Ja, of ze zijn van een Europese bank, zijn ze indirect hun eigen bailout aan het betalen :')
pi_101946852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus, het idee is dat een ECB die de stabiliteit etc. zou moeten bewaken de markt vertrouwen gaat imboezemen door de aanschaf van zeer dubieuze instrumenten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101947078
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Zoek maar eens op wat de Nederlandse hypotheekschuld is.
Echt niet, door onze volksaard hebben wij een calvinistische instelling _O_

Oh wacht :')
pi_101947205
Vraag me af of die grieken nu slechter worden van failliet gaan.. ze hebben geen cent en dan kunnen ze weer mee een schone lei beginnen. Denk dat ander landen die helemaal krom moeten liggen ook wel willen. Het land blijft gewoon bestaan en het lijkt me niet dat ander landen komen plunderen.
pi_101947916
Komt er nog een verdubbeling van het noodfonds? Dan klopt wat ik gisteren heb gezegd. Of bedoelen ze hier gewoon de al eerder gemaakte afspraken mee?

http://www.nu.nl/economie(...)hogen-noodfonds.html

quote:
Twijfels in Kamer over verhogen noodfonds

DEN HAAG - In de Tweede Kamer leven nog veel vragen over de uitbreiding van het noodfonds voor de euro. Een verhoging moet de tweede steunoperatie voor Griekenland mogelijk maken.

Tijdens een debat over de eurocrisis legde oppositiepartij PvdA woensdag een aantal voorwaarden op tafel waaraan voldaan moet worden voordat de partij akkoord gaat. Ook regeringspartij VVD heeft nog vragen en wil extra tijd.

Met name het veto dat het Duitse parlement eist bij nieuwe acties van het fonds, doet de Kamerleden twijfelen. PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk vreest dat het fonds ''vleugellam'' wordt.
De verhoging van het Europese noodfonds leidt tot een verdubbeling van de Nederlandse garanties. Minister Jan Kees de Jager (Financiën) vraagt het parlement in te stemmen met een raamovereenkomst voor het fonds.

Die leidt tot een grotere leencapaciteit en het noodfonds krijgt de mogelijkheid overheidsobligaties op te kopen. België was dinsdag na Frankrijk het tweede land dat verhoging van het noodfonds goedkeurde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Athlon_2o0o op 14-09-2011 19:25:49 ]
  woensdag 14 september 2011 @ 19:45:08 #297
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 14 september 2011 @ 19:51:47 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101949317
quote:
Geniaal. Op die manier kunnen we de hongersnood in Afrika ook oplossen door Ethiopië tot Nederlands grondgebied te verklaren.

Next.
The End Times are wild
  woensdag 14 september 2011 @ 19:52:27 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101949353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:54 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dus, het idee is dat een ECB die de stabiliteit etc. zou moeten bewaken de markt vertrouwen gaat imboezemen door de aanschaf van zeer dubieuze instrumenten.

De ECB heeft met het accepteren van junkbonds als collateral die grens al overschreden. En als je je dan toch als een hedgefund gaat gedragen wees dan ook consequent en dek je risicos af net zoals een hedgefund dat doet.
Mijn reisverslagen
pi_101950658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er mis met gokken op een failissement, of beter gezegd, wanbetaling?

Op zich vrij weinig, als de betalingen gebeuren door bedrijven die op kunnen draaien voor de risico's die deze constructies met zich meebrengen. Het wordt een ander verhaal als mensen die verder geen risico of baat hebben bij dit soort constructies wel gedwongen worden om de rekening te betalen omdat het bedrijf de risico's die deze constructies met zich meebrengt helemaal niet kan dragen.

Wij mogen dus lekker voorover buigen voor de krediet risico's van een ander. Ik trek dat toch erg slecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door Boris_Karloff op 14-09-2011 20:27:42 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')