Dit scenario beschrijft dan ook hoe Griekenland failliet te laten gaan. Het houdt op te bestaan, net als een bedrijf dat failliet gaat.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:51 schreef Voorschrift het volgende:
Helaas voor jou zijn meerdere Europese naties al bezig met de voorbereidingen voor het failliet laten verklaren van dat zooitje ongeregeld alsmede ze uit de Euro te knallen.
Finit aan je kleine Euro-projectje.
Besef je wel dat dan de Griekse cultuur dan 0,0% meer waard is?quote:We laten Griekenland ophouden te bestaan als natie-staat en verdelen het grondgebied en de eilanden onder de andere Euro-landen aan wie ze schulden hebben.
Wordt wel opgelost met een cultuur subsidie, als ik even voor de TS mag spreken.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:52 schreef hydroven het volgende:
[..]
Besef je wel dat dan de Griekse cultuur dan 0,0% meer waard is?
Waarom? De Griekse cultuur blijft gewoon bestaan, alleen de natie-staat Griekenland verdwijnt.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:52 schreef hydroven het volgende:
[..]
Besef je wel dat dan de Griekse cultuur dan 0,0% meer waard is?
Ja, maar een meer reëel scenario is gewoon dat blijkt dat de Euro en de EU niet onfeilbaar zijn, de samenwerking wankel komt te staan en naties eieren voor hun geld gaan kiezen. Wie gaat nog Italië, Portugal, Spanje of Ierland helpen na het zien dat een land als Griekenland ook gewoon failliet wordt verklaard, al het geld moet worden afgeschreven en de munt niets meer zegt.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit scenario beschrijft dan ook hoe Griekenland failliet te laten gaan. Het houdt op te bestaan, net als een bedrijf dat failliet gaat.
Besef je wel hoeveel geld het in de Nederlandse staatskas kan brengen als bijvoorbeeld alle cycladische eilanden Nederlands grondgebied worden?quote:Op woensdag 14 september 2011 18:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar een meer reëel scenario is gewoon dat blijkt dat de Euro en de EU niet onfeilbaar zijn, de samenwerking wankel komt te staan en naties eieren voor hun geld gaan kiezen. Wie gaat nog Italië, Portugal, Spanje of Ierland helpen na het zien dat een land als Griekenland ook gewoon failliet wordt verklaard, al het geld moet worden afgeschreven en de munt niets meer zegt.
Bai bai Unie.
Ja dat is natuurlijk ook het principe van de EU, de zwakkere landen failliet verklaren en hun grondgebied imperialistisch opdelen tussen rijke staten.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Besef je wel hoeveel geld het in de Nederlandse staatskas kan brengen als bijvoorbeeld alle cycladische eilanden Nederlands grondgebied worden?
Ik denk dat de meeste Grieken dit een geweldige oplossing zullen vinden. Hun toekomst in het gebied waar ze geboren zijn wordt immers zeker gesteld.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook het principe van de EU, de zwakkere landen failliet verklaren en hun grondgebied imperialistisch opdelen tussen rijke staten.
Dat komt de stabiliteit van de Unie zeker ten goede inderdaad, zal de bevolking ook leuk vinden.
Uiteraard, een geweer tegen de slaap van een hele natie is een perfecte motivator.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
En daarbij, landen als Portugal en Italië zien dan dat het tot het einde van hun land kan leiden als ze hun begrotingen niet op orde krijgen.
Jij zal er ook om staan te springen als overmorgen hier Duitsland langs komt en een Duitse vlag plant in Arnhem omdat Den Haag z'n zaken niet op orde had? So, das wird meiner!quote:Op woensdag 14 september 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Grieken dit een geweldige oplossing zullen vinden. Hun toekomst in het gebied waar ze geboren zijn wordt immers zeker gesteld.
Als Nederland een Grieks eiland heeft, zullen er ongetwijfeld meer Nederlanders naar daar verhuizen en het invoeren van Nederlandse producten gaat een ongekende boost krijgen ten nadele van de Griekse.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? De Griekse cultuur blijft gewoon bestaan, alleen de natie-staat Griekenland verdwijnt.
Ze kunnen daar gewoon Grieks blijven spreken en zichzelf Grieken noemen.
Natie-staten hebben sowieso al hun langste tijd gehad. Ik heb liever een zekere toekomst voor mijzelf dan voor mijn land als natie-staat.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, een geweer tegen de slaap van een hele natie is een perfecte motivator.
Ja, maar dergelijke Eurofielen als jijzelf zijn er maar vrij weinig schat, de meesten verkiezen toch liever soevereiniteit boven blind de hol van Barosso uitlikken voor wat voordeeltjes. Laat staan hun eigen grond maar weggeven aan andere naties.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Natie-staten hebben sowieso al hun langste tijd gehad. Ik heb liever een zekere toekomst voor mijzelf dan voor mijn land als natie-staat.
Het alternatief dat ze hebben, is gewoon even hun schuld aflossen.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:00 schreef marcb1974 het volgende:
Zal nooit gebeuren natuurlijk. Klinkt leuk hoor, maar de Grieken zelf hebben hier ook nog wat over te vertellen.
Wel eens op toeristische Griekse eilanden geweest? Daar wonen bijkans nu al bijna meer andere Europeanen dan Grieken. Dus dat zal niet zoveel veranderen.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:59 schreef hydroven het volgende:
[..]
Als Nederland een Grieks eiland heeft, zullen er ongetwijfeld meer Nederlanders naar daar verhuizen en het invoeren van Nederlandse producten gaat een ongekende boost krijgen ten nadele van de Griekse.
Arnhem mogen ze best hebben hoor, dat buitengebied zal niet gemist wordenquote:Op woensdag 14 september 2011 18:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij zal er ook om staan te springen als overmorgen hier Duitsland langs komt en een Duitse vlag plant in Arnhem omdat Den Haag z'n zaken niet op orde had? So, das wird meiner!
Ja prima, als dat er voor zorgt dat ik er niet economisch op achteruit ga zeker.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij zal er ook om staan te springen als overmorgen hier Duitsland langs komt en een Duitse vlag plant in Arnhem omdat Den Haag z'n zaken niet op orde had? So, das wird meiner!
Er zijn meer alternatieven. Een faillissement is er ook nog. Doet even pijn maar ook daar komen ze overheen. Erger nog het verdelen van een land is geen redelijk of logisch alternatief.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het alternatief dat ze hebben, is gewoon even hun schuld aflossen.
Ja want Grieken zijn zo crimineel hè?quote:Op woensdag 14 september 2011 19:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Na het grote succes van Curacao en Antillen wil ik niet nog meer criminele landsdelen erbij hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |