Ach en wee, de afgunst troefkaart wordt wederom gespeeld met veel blabla.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar zijn de inkomens dan ook naar... - Onder de streep blijven nog enorme bedragen over. Ik zie weinig reden om subsidie uit te delen op de leningen die ze aangaan.
Elfletterig vindt dat je in een discussie wel 'fantastisch' of superieur mag zijn. In het echte leven heeft hij er wat meer moeite mee.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Relatief, ten opzichte van wat?
Ten opzichte van het talent dat ze bezitten, het talent dat ze niet bezitten of het talent dat ze ontstijgen?
Ik vind het bijzonder om een oordeel te vellen over een salaris.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Elfletterig vindt dat je in een discussie wel 'fantastisch' of superieur mag zijn. In het echte leven heeft hij er wat meer moeite mee.
Relatief? Gewoon in absolute zin, zou ik willen zeggen. Talent hoeft trouwens niet alleen in salaris tot uitdrukking te komen. Anders gezegd: de hoogte van het salaris is niet de enige graadmeter om te bepalen of iemand talentvol is.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:12 schreef GSbrder het volgende:
Relatief, ten opzichte van wat? Ten opzichte van het talent dat ze bezitten, het talent dat ze niet bezitten of het talent dat ze ontstijgen?
Ik koester geen enkele afgunst tegen mensen die een riant salaris verdienen. Ik heb alleen gesteld dat die mensen geen subsidie op hun lening nodig hebben. En dat ze zonder die subsidie hun woonlasten ook nog ruimschoots kunnen betalen.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:18 schreef 3-voud het volgende:
Ach en wee, de afgunst troefkaart wordt wederom gespeeld met veel blabla. Been there, seen that.
Nee, het was wat anders. Het ging erom dat PvdA-haters die partij onder meer haten omdat aanhangers/verdedigers ervan, dan wel PVV-critici, zich in hun optiek beter of superieur lijken te voelen. Ik heb een aantal vragen neergelegd, bijvoorbeeld wat daarvan dan de oorzaak is (kwaliteit van de argumentatie? misschien wel de hoogte van het IQ? geen idee) en wat die mensen zelf zouden kunnen doen om beter uit de verf te komen.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Elfletterig vindt dat je in een discussie wel 'fantastisch' of superieur mag zijn. In het echte leven heeft hij er wat meer moeite mee.
De PVV wordt door de PvdA-aanhangers toch ook voor alles en nog wat uitgemaakt? Nazi, islamofoob, Hitler en dat soort taferelen. De haat wordt van 2 kanten gevoed, vergeet dat niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:18 schreef Re het volgende:
de haat wordt er gewoon flink ingestampt door o.a. Wilders en Co met termen als landverraders, partij voor de arabieren etc... andersom worden er ook best veel Godwins uitgesproken dus laat dat argument van... maar hullie doen het ook, lekker varen
quote:Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Elsevier is dan ook het afvoerputje van internettend Nederland. God, wat een klapmongolen hangen daar rond. Hoeveel FOK! er natuurlijk ook wat van kan.
Je doelt zeker op de PVV-stemmers? Zij zijn lang niet de enigen; een groot aantal VVD'ers moet ook niets van de PvdA hebbenquote:Op donderdag 8 september 2011 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een groot deel van de PvdA-haters heeft niet eens een eigen woning, dus die mensen hebben sowieso al geen reden om het HRA-standpunt van de PvdA te veroordelen.
Ga vooral zo door met je radicale Herverdelingsretoriek. Je moet dan niet gek opkijken als op een dag een behoorlijke afkeer en ergernis jegens die partij bij de middenklasse en de rijkere klasse ontstaan is.quote:Zijn je maandlasten na beperking (of afschaffing) van de HRA te hoog en kun je die niet meer opbrengen (wat me stug lijkt met een inkomen boven 2,5 keer modaal, maar goed), dan woon je dus in een te duur huis. Ik kan het mezelf niet veroorloven om op afbetaling een Rolls Royce te kopen en maandelijks 2.000 euro af te lossen. Ik moet het dus met een bescheiden B-klasser doen. Mensen hebben altijd nog de keuze om wat bescheidener te gaan wonen... Het zou wonderen doen op de woningmarkt, omdat ze absurd hoge huizenprijzen in dit land dan eindelijk eens wat teruglopen.
goed lezen wat ik postquote:Op donderdag 8 september 2011 18:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De PVV wordt door de PvdA-aanhangers toch ook voor alles en nog wat uitgemaakt? Nazi, islamofoob, Hitler en dat soort taferelen. De haat wordt van 2 kanten gevoed, vergeet dat niet.
Ja, ik heb het gelezen. De haat wordt van 2 kanten gevoed, zoals je inderdaad zelf hebt aangegevenquote:
Mag ik voorbeelden van PvdA-politici die dergelijke uitlatingen hebben gedaan? Dat bepaalde mensen zulke opvattingen over Wilders hebben (recht van vrije meningsuiting) wil niet zeggen dat dat PvdA-standpunten zijn. De haat wordt vanuit PVV-zijde veel sterker en duidelijker gevoed, namelijk (ook, of zelfs vooral) door politici zelf. En regelmatig ook nog met een bewust verkeerde voorstelling van zaken.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:32 schreef Zienswijze het volgende:
De PVV wordt door de PvdA-aanhangers toch ook voor alles en nog wat uitgemaakt? Nazi, islamofoob, Hitler en dat soort taferelen. De haat wordt van 2 kanten gevoed, vergeet dat niet.
Je hebt een nogal eendimensionale kijk op de wereld als je 'rijk' gelijkstelt aan 'succesvol'. Je kunt bakken met geld hebben, maar als mens hopeloos falen. Je kunt ook een geweldig leven hebben en door anderen alom gewaardeerd worden zonder dat je financieel gezien schatrijk bent.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:32 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, laat ze elkaar maar lekker bevechten. Er is niets leukers om te zien dat 2 tokkie(partijen), de PvdA en de PVV, elkaar voor rotte vis uitmaken en elkaar bevechten. De VVD, dé partij voor Succesvol Nederland, is en blijft "superieur" en kijkt een gevoel van afgrijzen en onverschilligheid op die 2 partijen neer
Dat laatste is niet zo verwonderlijk, aangezien de PvdA bepaalde standpunten heeft waarbij er wat meer van rijken wordt gevraagd. Gelukkig zijn er inmiddels ook rijken die inzien dat het anders moet. Er is zelfs een club rijken die er zelf op aandringt dat de belastingen voor rijken in deze tijd van economische crisis worden verhoogd.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:35 schreef Zienswijze het volgende:
Je doelt zeker op de PVV-stemmers? Zij zijn lang niet de enigen; een groot aantal VVD'ers moet ook niets van de PvdA hebben
De HRA is zelf een herverdelingsinstrument. Overheidsgeld (cq. belastinggeld) wordt opnieuw uitgedeeld aan mensen die een lening zijn aangegaan en daarover logischerwijze rente betalen. Dat beperking van de HRA ergernis van de rijksten oproept, kan ik wel volgen. Voor de middenklasse geldt dat ze vroeger of later vanzelf inzien dat die maatregelen hun niet raken.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ga vooral zo door met je radicale Herverdelingsretoriek. Je moet dan niet gek opkijken als op een dag een behoorlijke afkeer en ergernis jegens die partij bij de middenklasse en de rijkere klasse ontstaan is.
En toch zitten de meeste homofoben bij de PVV. Homo's zijn alleen handig als stok om andere minderheden mee te slaan.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:57 schreef Holograph het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)=mostread-Binnenland
Hier komt de haat tegen de PvdA vandaag.
PvdA: "Homo's die in elkaar geslagen worden? Who cares. We kunnen er toch geen electoraat mee winnen".
Dit dus, er zijn genoeg inhoudelijke punten waarop aanvallen richting de partij gemaakt kunnen worden. Dat mensen zich tot personen beperken zou de vijf grootste partijen namelijk ongeschikt makenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:10 schreef Zolcon het volgende:
Wat Aleid Wolfsen allemaal fout doet is hem niet opgedragen door de PvdA. Hij is blijkbaar niet geschikt in die functie te opereren. Dat gebeurt vaker, zie bijvoorbeeld die VVD-burgemeester die met dat corruptieschandaal zit.
Om dat als ultieme reden te noemen waarom de PvdA fout is, is een zwaktebod.
Dit dus. En zolang PvdA'ers PVV'ers haten moeten ze niet zeuren dat het vice versa is.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:29 schreef mlg het volgende:
Omdat de PvdA'ers misschien boefjes zijn en geld uit andermans zakken kloppen en herverdelen aan een ellendige categorie mensen? Zolang de mensen de PvdA haten, is dat voor mij een goed teken dat de mentaliteit nog niet ten onder is.
Het liefst jouw zakken, mlg. Maar bij jou valt zeker weer niks te halen? Verdomd.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:29 schreef mlg het volgende:
Omdat de PvdA'ers misschien boefjes zijn en geld uit andermans zakken kloppen en herverdelen aan een ellendige categorie mensen? Zolang de mensen de PvdA haten, is dat voor mij een goed teken dat de mentaliteit nog niet ten onder is.
Houd maar op met die simpele retoriek, ik verdien mijn geld aan andere ondernemers en voor de rest heb ik met niemand te maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het liefst jouw zakken, mlg. Maar bij jou valt zeker weer niks te halen? Verdomd.
Het grote verschil is bovendien dat de haat richting de PvdA vanuit de PVV geïnstitutionaliseerd is en bijna een partijlijn. Zie de 'felicitatie' van Wilders op 1 mei. Dit in tegenstelling tot de PvdA, die (bijvoorbeeld volgens die gisteren opgestapte ex-senator) zelfs bezig is de PVV salonfähig te maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mag ik voorbeelden van PvdA-politici die dergelijke uitlatingen hebben gedaan? Dat bepaalde mensen zulke opvattingen over Wilders hebben (recht van vrije meningsuiting) wil niet zeggen dat dat PvdA-standpunten zijn. De haat wordt vanuit PVV-zijde veel sterker en duidelijker gevoed, namelijk (ook, of zelfs vooral) door politici zelf. En regelmatig ook nog met een bewust verkeerde voorstelling van zaken.
Retoriek? Haha.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Houd maar op met die simpele retoriek, ik verdien mijn geld aan andere ondernemers en voor de rest heb ik met niemand te maken.
Vergeet de subsidies niet, he? Dat jihad-breiclubje moet wel zijn ondermijnende werk kunnen blijven doen!quote:Op donderdag 8 september 2011 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Retoriek? Haha.
Nee, ik wil jouw geld en zal het krijgen ook. Vervolgens geef ik al jouw centen aan allochtonen. Gewoon, omdat het kan.
Volgens mij zou je liever dat geld in eigen zak steken. Een baantje bij de stentor om verslag te doen van dolfijnen lijkt me niet bepaald een goede betaalde job.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Retoriek? Haha.
Nee, ik wil jouw geld en zal het krijgen ook. Vervolgens geef ik al jouw centen aan allochtonen. Gewoon, omdat het kan.
En de multiculti-festivals niet te vergeten.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vergeet de subsidies niet, he? Dat jihad-breiclubje moet wel zijn ondermijnende werk kunnen blijven doen!
Haha, je hebt me. Nee echt.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij zou je liever dat geld in eigen zak steken. Een baantje bij de stentor om verslag te doen van dolfijnen lijkt me niet bepaald een goede betaalde job.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |