quote:Op maandag 5 september 2011 22:43 schreef RobinOok het volgende:
Stamppot andijvie met pork jerk. Was goeie combinatie, ga ik vaker doen.
(geen foto gemaakt, da's wel jammer, want zonder foto is het eigenlijk niet gebeurd )
Wat had je erin gestopt?, of was het zo'n magnetron geval?quote:Op maandag 5 september 2011 21:44 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb mezelf vanavond echt een achterlijk vieze macaroni voorgeschoteld.
* mascara-klodder alles even in receptenboekje opschrijft en zowaar ook alles in huis heeft, zelfs pimentquote:Op maandag 5 september 2011 23:22 schreef RobinOok het volgende:
Pork Jerk is in dit geval 2 hamlappen, gemarineerd in:
1 el gemalen piment
¾ t gemalen kaneel
½ t gemalen nootmuskaat
½ t cayennepeper
1 groene chilipeper, fijngehakt
2 knoflookjes, geperst
4 el citroensap
1 el arachide olie
Kruidig en fris door de citroen. (wat eigenlijk limoen had moeten zijn, maar die was op)
Ik was ook aan een opruimronde bezig, vandaar. Gewoon wat voorgesneden groente, tomatenpuree, crème fraiche, gehakt, en veel kaas. En sambal, om te kijken hoe dat gingquote:Op maandag 5 september 2011 23:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wat had je erin gestopt?, of was het zo'n magnetron geval?![]()
Heb laatst macroni gemaakt met de meest goedkope zooi die ik nog in de voorraadkast had.
Macroni, ui, ham uit blik, tomatenpuree, ketchup, goudse in stukjes gehakt, en soepgroenten.
Was nog heel behoorlijk eetbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen met zelfspot kun je overleven...
http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/uiensoep/quote:Op dinsdag 6 september 2011 09:25 schreef Strychnos het volgende:
Wij eten uiensoep! Had ik zo'n zin in... Moet echter bekennen dat ik het nog nooit heb gemaakt![]()
Iemand nog een goed recept?
Bedankt. Denk dat het de gegratineerde uiensoep wordt!quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/uiensoep/
Wow wat een luxe zo voor een maandag en dinsdagquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:19 schreef cinnamon_M het volgende:
Gisteren langzaam gegaarde lamsschenkel met saus obv lamsfond en grappa, in paddenstoelenbouillon gegaarde cannelloni met parmezaan en zomertruffel, in melk en pernod gegaarde venkel en groene asperges uit de oven![]()
Vanavond uit eten in nieuw eetcafeetje in de buurt (met mooie huisgemaakte quiches en hamburgers).
Atm een latté macchiato.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wow wat een luxe zo voor een maandag en dinsdag
lekker hoorquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:26 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ja, mijn culinaire partner in crime werkt in de horeca en heeft dus ma+di weekend. En ik werk en studeer thuis, dus ben flexibel
. Vandaar!
had ik nog nooit van gehoord, ga ik ook eens proberen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:09 schreef Deliah het volgende:
Kant en klare vegetarische notenburger in stukjes met rijst en met paprika, courgette, uit, knoflook en pinda's.
en dan pas eind november weer een nieuwe kopen hequote:
Dan moet ik me wel inhoudenquote:Op dinsdag 6 september 2011 23:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
en dan pas eind november weer een nieuwe kopen hetis nog geen legale Sinterklaasnoeptijd!
ok, ik ga voor vnv aardappelkroketjes kopen nuquote:Op woensdag 7 september 2011 12:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Net twee speltboterhammen met philadelphia, beschuitje jam en melk.
Vanavond spuitjes, rode kool, aardappelkroketjes, gegrilde biefstuk met ui/champ
En? Was die geslaagd?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:00 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Bedankt. Denk dat het de gegratineerde uiensoep wordt!
quote:Op woensdag 7 september 2011 15:36 schreef MaximusTG het volgende:
Net gebakken:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cantucci ai cioccolata, Italiaanse koekjes zonder boter (bloem, bakpoeder, ei, zout, suiker). Zijn harde koekjes om te dopen in je koffie of een likeur of dessertwijn.
Deze zijn met 82% pure chocola, hazelnoten en amandelen.
Wow, heerlijk zeg... Hmnmm heb alles in huis en ik ben vanavond alleen... Ik zeg: Optiequote:Op woensdag 7 september 2011 15:36 schreef MaximusTG het volgende:
Net gebakken:
[ link | afbeelding ]
[ [url=http://dl.dropbox.com/u/1974016/Cantucci_ai_coiccolata2kl.jpg]afbeelding ]
[/url]
Cantucci ai cioccolata, Italiaanse koekjes zonder boter (bloem, bakpoeder, ei, zout, suiker). Zijn harde koekjes om te dopen in je koffie of een likeur of dessertwijn.
Deze zijn met 82% pure chocola, hazelnoten en amandelen.
cantuccini zijn amandelkoekjes!quote:Op woensdag 7 september 2011 16:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan doe ik het met macadamia en paranoten en chocola
Wat een leuk filmpje! En zo makkelijk ook!quote:Op woensdag 7 september 2011 15:48 schreef MaximusTG het volgende:
Laat je niet tegenhouden zou ik zeggen :p. Heb dit recept gebruikt:
http://www.foodtube.nl/video/915/Cantuccini-van-Cees-Holtkamp
Maar dan ipv 100 gram amandelen, 33 gram amandelen, 33 gram hazelnoten en 33 gram pure chocolade.
Let wel even op in het filmpje. Cees Holtkamp heeft nogal een ruime definitie van een snufje zout en een theelepel bakpoeder.
Je denkt tijdens het kneden echt van "dit wordt nooit een deeg", maar dat viel heel erg mee.
Rolletjes deeg worden echt 4 keer zo breed, dus niet te dicht bij elkaar leggen.
Precies dit. Zelfs het realiseren dat ik nog steeds geen kaas heb.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:02 schreef Darkestrah het volgende:
Ik probeer zometeen maar even een broodje hamburger in elkaar te bakken. Veel makkelijker wordt het niet.
En kut, besef me net dat ik geen kaas in huis heb.
Leugenaar. Als er 82% chocola in zat waren ze bruin!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal niet aan het recept gehouden want niet alles in huis.
I.p.v alleen maar amandelen heb ik gebruikt:
Pecanoot, cashew, macadamia, pure chocolade met hazelnoot en nog wat cruesli![]()
Wel erg lekker thoughNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Dat had ik ookquote:Op donderdag 8 september 2011 12:52 schreef Bienelientjee het volgende:
Gebakken eitje met ham, kaas, peper, zout, peterselie op bruin brood!
Misschien hangt het in de lucht, maar ik heb ook onwijs veel trek in "slechte" dingen. Chinees, sushi, kebab, lekker stukje vlees, chips, nootjes. Zou het allemaal nu wel voor me willen hebben op dit moment!quote:Op donderdag 8 september 2011 13:38 schreef MaLo het volgende:
Zou zomaar kunnen dat ik een migraine aanval ga krijgen, dan heb ik ook vaak extra veel honger en zin in "slechte" dingen.
Nee dank jequote:Op donderdag 8 september 2011 21:53 schreef FutureFairytale het volgende:
een donutlekker joh!
heb er nog 4... iemand?
Lekkerquote:Op donderdag 8 september 2011 21:53 schreef FutureFairytale het volgende:
een donutlekker joh!
heb er nog 4... iemand?
gisteren ook al patatquote:Op vrijdag 9 september 2011 15:22 schreef Selestha het volgende:
Vanavond vlaamse friet en een BLT-salade![]()
Toe perziken en chocolademouss
Ja, ik woon alleen en er was nog van over. Bovendien gaan ze in de oven.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
gisteren ook al patat. vnv eten we kipdrumsticks met appelmoes
+ broccoli en aardappeltjes. Toe aardbeien met suiker en slagroom.
wel een beetje maar ik vind patat uit de frituur toch iets lekkerderquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ik woon alleen en er was nog van over. Bovendien gaan ze in de oven.
En friet is lekkerJaloers?
Ik vind dunne friet uit de frituur lekkerder, maar dit zijn verse dikke vlaamse frieten en die vind ik zo weer lekkerderquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wel een beetje maar ik vind patat uit de frituur toch iets lekkerderheb nu thee en een kleine gevulde koek
Lekker! Goed idee voor morgenquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:42 schreef mascara-klodder het volgende:
gepofte aardappel met zure room en een komkommersalade met geitenkaas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:48 schreef JustinK het volgende:
Een kopje thee met iets lekkersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
oh maar dat lijkt mij ook hoor!quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vind dunne friet uit de frituur lekkerder, maar dit zijn verse dikke vlaamse frieten en die vind ik zo weer lekkerderSmaken verschillen
En vannacht/morgen ben je weer misselijk?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
ik heb 5 drumsticks gegeten (met een broccoliprakkie)
nu thee en een mini gevulde koek
Wat is dat?quote:Op vrijdag 9 september 2011 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Had niet veel tijd om te koken vandaag, en nog zelfgemaakte worstjes met rozemarijn in de vriezer.
Die gebraden, daarbij rosti en geroerbakken snijbonen en een kwammersloeg
Is dat een dialect? Is het dan ook een streek'gerecht'?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Komkommersla, kwamkwammersloeg
Nopequote:Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is dat een dialect? Is het dan ook een streek'gerecht'?
quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Brood met groentekroketten van van Dobben,
Tegenwoordige tijd, verleden tijd.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef Ludd het volgende:
Is dat een dialect? Is het dan ook een streek'gerecht'?
Oh, het is een grap. Dat was mij even ontgaan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegenwoordige tijd, verleden tijd.
Wel eens van gehoord op school?
kom->kwam
sla->sloeg ?
Oeh, dat laatste klinkt lekker!quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:38 schreef LieLie het volgende:
Ik heb voor vanavond varkenshaas in de marinade (chinese red pork) en wil daar een soort loempiaatjes bij maken met wortel, tauge en bosui en dan in de oven.
Gorgonzola met peerquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
Hier vanavond als avondeten pasta met gorgonzola, peer en uitgebakken baconblokjes.
Vanavond als hapje maak ik camembert uit de oven en nu staat al brooddeeg te rijzen! Voor vanavond maak ik een volkorenbrood met knoflook, rozemarijn, tijm en zongedroogde tomaatjes
Ja, dat vind ik echt een van de beste uitvindingen óóit, die combinatie. Zó heerlijk!quote:
Doet het ook leuk als voorgerechtje, bladerdeegtaartje of kuipje met kaas en peerquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echt een van de beste uitvindingen óóit, die combinatie. Zó heerlijk!
Hm, weet je of dat eenmaal koud ook nog lekker is?quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:49 schreef LieLie het volgende:
[..]
Doet het ook leuk als voorgerechtje, bladerdeegtaartje of kuipje met kaas en peer
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar denk dat dat ook best wil!quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hm, weet je of dat eenmaal koud ook nog lekker is?
Wij gaan vrijdag op de boot naar Nederland en willen om de kosten wat te drukken niet in 't restaurant eten, dus ga ik zelf een drie gangen menu maken.
Na doen we iig een kaasplankje
Oh, lekker!quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Krijgen eters, voorafjes gegrillde courgette, klein tomatensoepje. Ga varkenswangetjes in rode wijn maken, met zeekraal, een salade, en als toetje appeltaart met slagroom.
Heb ook nog wat dadels in zoete wijn laten wellen en in coppa gewikkeld, die worden zo even kort gebakken.quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Krijgen eters, voorafjes gegrillde courgette, klein tomatensoepje. Ga varkenswangetjes in rode wijn maken, met zeekraal, een salade, en als toetje appeltaart met slagroom.
Ik ook, maar dan met koffiequote:Op zondag 11 september 2011 10:42 schreef Selestha het volgende:
Gekookt eitje, croissant, sinaasappelsap
Au!quote:Op zondag 11 september 2011 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Damn, kreeg net een vetspetter op mijn arm bij het omlette du fromage bakken.
De Gelaarsde Katquote:
En room.quote:Op maandag 12 september 2011 21:54 schreef Mirjam het volgende:
ik heb een half uurtje geleden voor mezelf een goddelijke crumble gemaakt, met nectarine.
het was m'n eerste
Lui varken ben je toch ookquote:Op maandag 12 september 2011 21:58 schreef Staal het volgende:
Hier vanavond een bistromaaltijdje.
Steakje, gebakken aardappels en salade. Ook wel tof om lekker snel klaar te zijn.
Net zo snel klaar dus. En jij wilt niet weten wat ik vanmiddag heb moeten stouwen onder die trap. Ik ga daar gewoon een kast van maken want dit slaat nergens op.quote:Op maandag 12 september 2011 22:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Lui varken ben je toch ook![]()
![]()
Hier spinazi a la créme, aardappetjes en zo'n kaasding
[ afbeelding ]
Ook lekker snel klaar trouwens![]()
Is lekkerquote:Op maandag 12 september 2011 22:19 schreef Staal het volgende:
[..]
De variant die jij post ken ik nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 september 2011 22:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is lekkervooral met spinazie
Gewoon een paar planken leggen, Nu nodigt het teveel uit om er rotzooi zgn. maar tijdelijk neer te kwakken. Ikzelf ook trouwens. Nu is het netjes en heb zelfs de meterstand kunnen noteren zonder zaklamp dus ik ga daar toch even een kast van maken. Serieus, je wilt niet weten wat ik vond. Heb wel een fijne BH terug trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Hermanquote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Gewoon een paar planken leggen, Nu nodigt het teveel uit om er rotzooi zgn. maar tijdelijk neer te kwakken. Ikzelf ook trouwens. Nu is het netjes en heb zelfs de meterstand kunnen noteren zonder zaklamp dus ik ga daar toch even een kast van maken. Serieus, je wilt niet weten wat ik vond. Heb wel een fijne BH terug trouwens..
Ik heb borsten en moet wat.quote:Op maandag 12 september 2011 22:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hermandraag jij vrouwenkleding ?
Jij deugniet
Tja...quote:
quote:Op maandag 12 september 2011 22:33 schreef Schenkstroop het volgende:
Volkorenbrood besmeurd met mayo en geraspte kaas en 2 zakjes sate. En een runderboulion soepje.
WTF?quote:Op maandag 12 september 2011 22:33 schreef Schenkstroop het volgende:
Volkorenbrood besmeurd met mayo en geraspte kaas en 2 zakjes sate. En een runderboulion soepje.
Wel tof als je zo'n tentje om de hoek hebt zitten.quote:Op maandag 12 september 2011 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou boodschappen doen, maar het stormde.
En toen hadden we eigenlijk niets meer in huis waar ik écht iets mee kon, in ieder geval niet meer op het laatste moment. Wel een blikje kippensoep, dus die hadden we maar soldaat gemaakt.. maar dat was een béétje weinig. Helaas heeft de frituurpan besloten het vandaag te begeven, dus een patatje werd het ook niet meer. tenminste, niet uit eigen frituur.
Dus toen zijn we naar de Fish&Chips toko gelopenvoor een flinke fish en een portie echte Britse Chips!
was wel érg lekker
Ik heb trek in Kentucky fried chickenquote:Op maandag 12 september 2011 22:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Wel tof als je zo'n tentje om de hoek hebt zitten.
dat is wel het laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatste waar ik trek in zou hebbenquote:Op maandag 12 september 2011 22:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb trek in Kentucky fried chicken
Hoe kun je hier nou geen trek in hebben?quote:Op maandag 12 september 2011 22:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dat is wel het laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatste waar ik trek in zou hebben![]()
maar goedmaakt niet uut
ik had geen room in huis, gilde nog wel dat dat er goddelijk bij zou zijnquote:Op maandag 12 september 2011 21:56 schreef Staal het volgende:
[..]
En room.
Verdorie, ik heb trek nu.
Ow, jawel hoor maar dan met een groenteburger of een vegetarische hamburgerquote:Op maandag 12 september 2011 22:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou geen trek in hebben?
[ afbeelding ]
Dat is het geheim ook. Jij hebt dit namelijk echt niet gekregen. No way.quote:Op maandag 12 september 2011 22:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nou geen trek in hebben?
[ afbeelding ]
Dat moet echt wel met room. Maar het is sowieso heerlijk.quote:Op maandag 12 september 2011 22:53 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik had geen room in huis, gilde nog wel dat dat er goddelijk bij zou zijn
Het is vreselijke chocolade. Heel vet iig. Nu al spijt en maar dooreten.quote:Op maandag 12 september 2011 23:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
![]()
nostalgie, die haalden mijn ouders wel eens, altijd op een zaterdag, bij de konmar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |