abonnement Unibet Coolblue
pi_102136367
Ik ben vorige week in Antwerpen naar One Day geweest. Nog niet in de NL bios, volgens mij.
Het is geen enorm verrassende film, maar ik vond het erg leuk. Het is niet zo'n zoetsappig verhaal. Ik heb nogal eens bij dit soort films dat ik het meer wat vind voor pubers (no offence) dan voor de 30-er (moi). Dus dat kwam goed uit. Dus, voor deze categorie films (moet je van houden) vind ik het een aanrader.

Met een meidenkwartet
pi_102141638
Als Kennedy aficionado heb ik gisteravond natuurlijk Thirteen Days (2000) gekeken.

quote:
In oktober 1962 bleek uit spionagefoto's dat de Sovjet-Unie bezig was met het installeren van nucleaire raketten op Cuba, waardoor de Russen in staat waren om grote delen van de VS binnen enkele minuten weg te vagen. President Kennedy en zijn adviseurs zoeken een uitweg in de wereldbedreigende situatie.
De Cuba-crisis dus. Het zou nog 10-tallen jaren duren voordat ik geboren zou worden, maar wat ik wel weet is dat deze crisis toch een erg gespannen tijd was. Hoewel het natuurlijk nooit 100% zeker wordt hoe het gegaan is in die vergaderingen en de gevoerde gesprekken (Hoewel volgens IMDB een groot deel van de dialogen zijn gehaald van tapes die Kennedy zelf plaatste bij de meetings) zet deze film toch heel sterk de gespannen sfeer neer. In de (eveneens aan te raden serie) The Kennedys (2011) was dit onderwerp ook (kort) ter sprake gekomen en het leek natuurlijk heel veel op elkaar. Goed uitgebeeld hoe verschillende partijen (zowel tussen de president/adviseurs/krijgsmachten e.d. als internationaal) met elkaar 'botsen'.
Goed acteerspel, mooie background (60's O+ : grote zwarte Cadillac's :9 ).
Mooie afwisseling ook tussen kleur en zwart-wit beeld.
  maandag 19 september 2011 @ 16:14:33 #203
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_102141735
Event Horizon

Toffe film! Spannend en wel een paar schrikmomentjes!
Lijkt veel op Sunshine, en dat is een goed iets!

7
The Outside Agency
pi_102142996
Gisteravond een X-men marathon gehouden, deel 1 t/m 3 gezien.



X-Men (2000): De film kijkt lekker vlot weg, zo vlot zelfs dat het bijna gaat irriteren dat er amper ruimte is voor je eigen interpretatie. Bovendien ziet de film er al een tikkie verouderd uit. Hele krappe voldoende

5,5/10

X-Men: X2: Borduurt voort op deel 1. De film vliegt voorbij zonder eigenlijk echt leuk en/of spannend te worden. Verder is het een tikkeltje braaf allemaal.

5/10

X-Men 3: The Last Stand: Wat mij betreft het beste deel van de trilogie. De sfeer is een stukje duisterder, de irritante Cyclops legt al snel het loodje en de fikse uitbreiding van het aantal personages is een groot pluspunt. Ik had verder het gevoel dat de main characters pas in deze film echt wisten hoe ze hun personage het best konden spelen, het voelt allemaal wat vloeiender en natuurlijker aan.

7/10
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  maandag 19 september 2011 @ 16:59:35 #205
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102143581
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:14 schreef haakon het volgende:
Event Horizon


Lijkt veel op Sunshine, en dat is een goed iets!

7
Vind je?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102143625
Bridesmaids

Was dit een comedy ? :')
Echt amper tot niet gelachen, en toen de hoofdrolspeelster ook nog eens in een romantisch cliché belandde met die politieagent hebben we de film maar afgezet...

2/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 19 september 2011 @ 17:11:47 #207
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_102144064
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 16:59 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Vind je?
:Y Ik vond Sunshine echt een toffe film !
The Outside Agency
  maandag 19 september 2011 @ 17:45:38 #208
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_102145426
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:00 schreef PBateman1978 het volgende:
Bridesmaids

Was dit een comedy ? :')
Echt amper tot niet gelachen, en toen de hoofdrolspeelster ook nog eens in een romantisch cliché belandde met die politieagent hebben we de film maar afgezet...

2/10
Enige persoon waar ik wel een keer goed om heb moeten lachen is Melissa McCarthy als Megan, voor de rest helemaal met je eens.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_102145545
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:00 schreef PBateman1978 het volgende:
Bridesmaids

Was dit een comedy ? :')
Echt amper tot niet gelachen, en toen de hoofdrolspeelster ook nog eens in een romantisch cliché belandde met die politieagent hebben we de film maar afgezet...

2/10
Dat romantische cliché was het enige leuke aan de film. ;)
pi_102145624
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:11 schreef haakon het volgende:

[..]

:Y Ik vond Sunshine echt een toffe film !
ik ook, maar event horizon vond ik niet echt bijzonder.
  maandag 19 september 2011 @ 18:18:53 #211
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_102146677
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:01 schreef YellowBlacks het volgende:
Black X-mas

[ afbeelding ]

Kerstmis nadert. Een studentenhuis voor meisjes is haast uitgestorven. De achtergebleven bewoners vieren het begin van de kerstvakantie. Vervolgens verdwijnt een van de meisjes van de studentenvereniging. Deze gebeurtenis zet een angstaanjagende en bloederige reeks van brute moorden in het bijna verlaten studentenhuis in gang. De dreiging is overal en niemand is veilig…


IMDB: 4,3
Mijn Cijfer: 5,5
Even onthouden voor kerstavond, gezellig ~:) O~)
  maandag 19 september 2011 @ 20:38:55 #212
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_102153897
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:12 schreef Iemand91 het volgende:
Als Kennedy aficionado heb ik gisteravond natuurlijk Thirteen Days (2000) gekeken.
[ afbeelding ]

[..]

De Cuba-crisis dus. Het zou nog 10-tallen jaren duren voordat ik geboren zou worden, maar wat ik wel weet is dat deze crisis toch een erg gespannen tijd was. Hoewel het natuurlijk nooit 100% zeker wordt hoe het gegaan is in die vergaderingen en de gevoerde gesprekken (Hoewel volgens IMDB een groot deel van de dialogen zijn gehaald van tapes die Kennedy zelf plaatste bij de meetings) zet deze film toch heel sterk de gespannen sfeer neer. In de (eveneens aan te raden serie) The Kennedys (2011) was dit onderwerp ook (kort) ter sprake gekomen en het leek natuurlijk heel veel op elkaar. Goed uitgebeeld hoe verschillende partijen (zowel tussen de president/adviseurs/krijgsmachten e.d. als internationaal) met elkaar 'botsen'.
Goed acteerspel, mooie background (60's O+ : grote zwarte Cadillac's :9 ).
Mooie afwisseling ook tussen kleur en zwart-wit beeld.
Cook, Bobby vond ik helemaal geweldig en wil ook meer naar wat 'geschiedenis'-films gaan kijken, dus deze ga ik zeker downloaden.

Zijn er nog meer goede films die een waarheidsgetrouwe weergave van de wereldgeschiedenis (niet zijnde WOII) laten zien?

En X-men moet ik ook allemaal maar eens gaan kijken.
pi_102160289
Hachiko: A Dog's Story (2009)

Ik heb voor zover ik weet nog nooit tranen moeten laten bij een film, maar bij deze was het toch echt raak. Zat met een grote brok in mijn keel. Ontzettend ontroerend en waargebeurd verhaal over de band die een Hachiko hond (Japans ras als ik het goed heb) met zijn baasje opbouwt.

Om IMDB krijgt deze film een 8, maar ik durf hem gerust een 9 te geven. Kanonne hee.
pi_102161661
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:17 schreef Nickske1912 het volgende:
Hachiko: A Dog's Story (2009)

Ik heb voor zover ik weet nog nooit tranen moeten laten bij een film, maar bij deze was het toch echt raak. Zat met een grote brok in mijn keel. Ontzettend ontroerend en waargebeurd verhaal over de band die een Hachiko hond (Japans ras als ik het goed heb) met zijn baasje opbouwt.

Om IMDB krijgt deze film een 8, maar ik durf hem gerust een 9 te geven. Kanonne hee.
Film 1 Family toevallig? :D

Nu we net een nieuwe tv en digitaal kijken zit ik ook even van alle 120 (o.i.d.) zender te genieten, waaronder de Film 1 zenders. ERUG leuk! *; Helaas maar voor 2 weken ;( ...

Ik heb dezelfde film gekeken, en inderdaad een erg ontroerende film. Ontzettend knap wat ze honden kunnen leren (voor de film), die emoties kun je aflezen bij die hond(en) en dat het ook nog waargebeurd is maakt het alleen nog maar indringender.



Besef me ineens hoeveel films ik tegenwoordig eigenlijk kijk :@ ...
(met een reden though)


quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:38 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Cook, Bobby vond ik helemaal geweldig en wil ook meer naar wat 'geschiedenis'-films gaan kijken, dus deze ga ik zeker downloaden.

Zijn er nog meer goede films die een waarheidsgetrouwe weergave van de wereldgeschiedenis (niet zijnde WOII) laten zien?
Cook??
Bobby is inderdaad erg mooi, de serie The Kennedys dus, JFK met eveneens Kevin Costner (ben bezig met het boek).

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2011 22:47:46 ]
pi_102162056
@Iemand91

Klopt inderdaad! De film scoort erg goed op diverse sites, dus ik besloot maar om de film een kans te geven. Geen spijt van gehad zeg. Nou ben ik sowieso wel een redelijke hondenliefhebber, maar dat is absoluut geen voorwaarde om deze film ingrijpend en goed te vinden.
  Redactie Games maandag 19 september 2011 @ 23:04:00 #216
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_102163274
Henry's Crime (2010)


Genre: Misdaad/Drama/komedie
Regisseur: Malcolm Venville
met Keanu Reeves, Vera Farmiga en James Caan
Productie: USA
Tijd: 108 minuten
IMDb-score: 6.0/10 (5.651 stemmen)

Nadat hij drie jaar in de gevangenis heeft gezeten voor een bankoverval die hij niet gepleegd heeft, besluit de goedwillige doch doelloze Henry om de bank deze keer echt te overvallen. Daarvoor wil hij zich inwerken in een plaatselijk theatergroep, maar z’n plannetje wordt erg ingewikkeld als hij verliefd wordt op de hoofdrolspeelster van het gezelschap.



Toch wel een verrassende film van Keanu Reeves. Geen actiefilm deze keer, wel weer eens leuk voor de verandering. Hierin speelt ie een wat naïeve doelloze kruimeldief die nu eindelijk zijn grote slag probeert te slaan. James Caan is een beetje een gepensioneerde opa geworden met een iets langer lontje. En Vera Farmiga speelt een beetje een melodramatisch over het paarde getilde reclamesterretje die een hoofdrol vertolkt in een theaterstuk van Chekhov.

De film is wel wat langzaam, maar de droge humor van James Caan en Keanu Reeves maken het toch nog wel goed. Verder gewoon wel een fijne Feelgood film om naar te kijken. Niet heel erg bijzonder verder, maar wel vermakelijk vond ik.

Mijn score: 7/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 19 september 2011 @ 23:06:17 #217
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102163456
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:11 schreef haakon het volgende:

[..]

:Y Ik vond Sunshine echt een toffe film !
Ja ik vond hem ook wel tof, (alleen stukken minder tegen het einde aan) maar of event horizon qua verhaal nou op Sunshine lijkt?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102164975
Vanavond op Veronica: Eagle Eye

Spionage, terrorisme, high tech thriller over twee mensen die tegen hun wil bij elkaar geworpen worden door een onbekende stem die hun voor zich laat werken. Het gevoel dat bij deze film blijft hangen is: Dat kan heul niet. Zeker in het begin heb je om de paar minuten weer iets dat echt te ver gaat. Ok er zitten ook een hoop coole dingetjes in en de climax is best aardig opgebouwd maar dat trekt hem niet boven de middelmaat uit.
5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_102165717
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:35 schreef Karstman het volgende:
Vanavond op Veronica: Eagle Eye
[ afbeelding ]
Spionage, terrorisme, high tech thriller over twee mensen die tegen hun wil bij elkaar geworpen worden door een onbekende stem die hun voor zich laat werken. Het gevoel dat bij deze film blijft hangen is: Dat kan heul niet. Zeker in het begin heb je om de paar minuten weer iets dat echt te ver gaat. Ok er zitten ook een hoop coole dingetjes in en de climax is best aardig opgebouwd maar dat trekt hem niet boven de middelmaat uit.
5
Ik vond het begin nog wel spannend en daardoor interessant. Tweede helft van de film was crap!
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:37:52 #220
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_102166839
John Carpenter's Cigarette Burns (2005, VS, John Carpenter)
Een man wordt op ingehuurd om de meest obscure film ooit te vinden voor een verzamelaar. Rond die film hangen allemaal duistere verhalen, zo zou tijdens de enige vertoning ooit het publiek krankzinnig geworden zijn en elkaar hebben afgeslacht.
De film blijft heel goed mysterieus over wat er nou aan de hand is met die film; wat er gebeurd is, wat er opstaat. Daardoor blijft die lekker spannend. Bovendien is duidelijk te merken dat hier iemand een film maakt over z'n passie; film.
cijfer: 8

Cowboys & Aliens (2011, VS, Jon Favreau)
Het is best raar dat (naar mijn weten) nog nooit iemand dit idee eerder heeft gedaan, een buitenaardse invasie in een ander tijdperk dan het heden. Het wilde westen is een heel goede keuze om zo'n invasie dan te laten plaatsvinden.
De film is prima vermakelijk, ondanks de tekortkomingen die het heeft. Craig is prima op z'n plaats als coole cowboy. Harrison Ford heeft het duidelijk naar z'n zin als gemene oude baas. En als eye-candy is Olivia Wilde niet verkeerd.
cijfer: 7
pi_102166919
Net Amsterdam Heavy (2011) gekeken (http://www.imdb.com/title/tt1740468/). Wat een uberbagger zeg :D

Waardeloos acteerwerk van o.a. Horace Cohen, Fajah Lourens, Dorien Rose, Jeroen Post, Sem Schilt, Mimoun Radi (die gast van Shouf shouf enzo). Vooral die kansloze Engelse accenten zijn echt om te janken :D

Uiteraard was dit te verwachten, maar kom op..schijtverhaal ook :')
Zegt genoeg over Michael Madsen dat hij nu veroordeeld is tot dit soort films...echt bijna slapstick met die accenten :')


Hoogtepunt is echt Jeroen Post die een soort John Travolta na probeert te doen :') _O-


Britse sletje was nog wel in orde trouwens :)
http://www.imdb.com/name/nm3087405/

Tomb Raider model ofzo


[ Bericht 8% gewijzigd door Tim86 op 20-09-2011 01:07:40 ]
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 20 september 2011 @ 01:06:10 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102167336
Friends with benefits http://www.imdb.com/title/tt1632708/

Plot:
Aardige film over een jongen en een meisje die vrienden worden en besluiten sex te hebben met elkaar zonder wat met elkaar te krijgen.

Conclusie:
Jongen en meisje gaan sex hebben zonder romantische emoties. Hoe voor de hand liggend kan het zijn en hoe makkelijk moet het zijn om het filmplot uit te denken. Daar hoef je de film in ieder geval niet te kijken.
Maar Kunis en Timberlake voelen elkaar leuk aan en het heeft de nodige leuke elementen. Daarnaast zit er flink wat vaart in het verhaal en aangezien het allemaal zo simpel is blijft het verhaal makkelijk te volgen.

Best een leuke film voor een avondje als je iets luchtigs, romantisch met soms wat grappige momenten wilt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102167679
Million Dollar Baby afgekeken:
Tweede gedeelte van de film is erg dramatisch. Net teveel drama vond ik.

Eerste 70 minuten: 8.2, 2e 50: 7.0; totaal 7.8
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:40:38 #224
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_102169043
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:40 schreef Iemand91 het volgende:

Cook??
Typo.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:07:54 #225
277865 Sejt
Ondertitel
pi_102170313
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Cowboys & Aliens (2011, VS, Jon Favreau)
Het is best raar dat (naar mijn weten) nog nooit iemand dit idee eerder heeft gedaan, een buitenaardse invasie in een ander tijdperk dan het heden. Het wilde westen is een heel goede keuze om zo'n invasie dan te laten plaatsvinden.
De film is prima vermakelijk, ondanks de tekortkomingen die het heeft. Craig is prima op z'n plaats als coole cowboy. Harrison Ford heeft het duidelijk naar z'n zin als gemene oude baas. En als eye-candy is Olivia Wilde niet verkeerd.
cijfer: 7
Als je dat idee mooi vind, kun je ook Outlander eens kijken. Vikingen & alien(s) :)
I love my mispoken words.
pi_102173248


Trash Humpers (Harmony Korine, 2009)
IMDb: 5.2/10 - 872 votes

Een jaar geleden ofzo las ik toevallig een kort stukje over deze film, en dacht bij mezelf 'wat een bullshit'. Na laatst Gummo ( _O_ ) te hebben gezien heb ik toch maar het hele oeuvre van Korine gedownload, en dan maar meteen met de meest controversiële begonnen.

De film gaat over vier bejaarden (Korine en zijn vrouw + vrienden in rubberen maskers) die rondlopen en tv's kapotslaan, rondfietsen met een pop aan een touwtje achter de fiets, prullenbakken humpen, babypoppen mollen, takken aftrekken en wat dies meer zij.
Geen enkele verhaallijn, des te meer idiote scènes met vier 'oudjes' die zich debiel gedragen, onder begeleiding van gekakel, geschreeuw, het herhaaldelijk zingen van kinderrijmpjes en vooral veel omgevingslawaai.

Ohja, de hele boel is ook gefilmd met een handheld en ge-edit met behulp van twee VHS-recorders, om zorg te dragen voor de authentieke videoband-kwaliteit van de jaren 80 en 90.



Kortom: deze film is complete bullshit. De eerste twintig minuten dacht ik letterlijk constant "what the fuck?", maar als je je eraan overgeeft en gewoon geniet van wat er op je beeldscherm gebeurt zitten er best een paar hilarische momenten in.

Uiteindelijk heb ik me stiekem best wel vermaakt met deze film, maar je bent gewaarschuwd :').
7/10

Voor nog een leuke sfeerimpressie van hoe de haters zich hierover uitdrukken, een leuke review van IMDb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:').
pi_102173392
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Henry's Crime (2010)
[ afbeelding ]

[knip]

Mijn score: 7/10
Hee, eindelijk eens iemand die het met me eens is ^O^. Vond 'm goed te pruimen, en inderdaad weer eens heel wat anders van Reeves.
pi_102191220
Friends with benefits



Verenigde Staten
Komedie
109 minuten

geregisseerd door Will Gluck
met Mila Kunis, Justin Timberlake en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.


de film begint heel leuk met een aantal momenten waar ik ook echt heb moeten lachen, alleen tegen het einde toe verliest de film een beetje zn vaart en zn grappige momenten en word iets langdradig. Das jammer want er had echt meer ingezeten.
Vind justin ook verrassend leuk spelen.
Daarom blijft het gewoon een filmpije wat gewoon leuk is een x gezien te ehbben - niet meer niet minder
6.5
pi_102202609


Mister Lonely (Harmony Korine, 2007)

Ik was lekker bezig dus ik dacht hup, nog eentje van Harmony Korine erachteraan. Helemaal voorbereid op vage shit (zie mijn vorige post), maar het viel alleszins mee. Of tegen, eigenlijk.



Mister Lonely gaat over een Michael Jackson-impersonator die in Parijs een Marilyn Monroe-impersonatrice tegenkomt. Zij nodigt hem uit om met haar mee naar huis te gaan, waar ze in een groot landhuis woont met allerlei andere impersonators. Haar man is Charlie Chaplin, hun kind is Shirley Temple, en verder hebben we nog Lincoln, de Paus, Samym Davis Jr, Roodkapje en nog wat beroemde figuren.
Met zijn allen bereiden ze een grote show voor om voor de buurtbewoners op te voeren. In de tussentijd zorgen de gevoelens van Michael en Marilyn voor elkaar voor ongemakkelijke verhoudingen (vooral met haar man met Charlie), en komt er nog het een en ander aan overig drama langs.



Zoals de andere films van Harmony gaat de film vooral over hoe mensen met elkaar omgaan, en deze keer nog het meest over de eenzaamheid van mensen ongeacht de groep waar ze in verkeren. Daarnaast is het de meest coherente film tot nu toe, met een daadwerkelijke verhaallijn, ontwikkelende karakters en prima cinematografie. En daarmee is het meteen ook de minst interessante Korine.
Een aantal mooie shots, vreemde gebeurtenissen en de algehele quirkyness houden de film de moeite waard, maar echt bijzonder is hij niet.

6.5/10
pi_102203016
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 03:42 schreef o.la het volgende:
Zojuist Incendies gekeken. Wat een fantastische film.

IMDB score is een 8.2 :)

Storyline
A mother's last wishes send twins Jeanne and Simon on a journey to Middle East in search of their tangled roots. Adapted from Wajdi Mouawad's acclaimed play, Incendies tells the powerful and moving tale of two young adults' voyage to the core of deep-rooted hatred, never-ending wars and enduring love.

[ afbeelding ]
Naar aanleiding hiervan ook deze film gekeken. Het is goed blijven opletten bij deze film maar echt een topper van een verhaal! 8.9 =]
Zo niet.. dan toch!
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:43:17 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102203830
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2011 22:10 schreef Tim86 het volgende:
Back to the future is voor mij echt tijdloos :)
:Y eens
pi_102204531
Shark Night 3D


De 3D effecten waren voor de verandering eens redelijk gedaan. Maar verder is het plot te voorspelbaar, de aanvallen van de haai(en) niet spectaculair genoeg en op bepaalde momenten gewoon ongeloofwaardig.

Niet echt spannend, niet echt gore (wel bloed). Kon me geen reet schelen als er iemand dood ging (behalve de hond). Er zaten een aantal schrikmomenten in maar dat was het wel.

Voor de mannen zullen de babes in bikini en ondergoed wel een klein pluspuntje zijn.

Je kan beter thuis nog een keertje Jaws of Deep blue sea opzetten.
  woensdag 21 september 2011 @ 00:17:41 #233
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102205163
Pearl Jam Twenty
Vandaag zijn Pearl Jam fans over de hele wereld getuige van een uniek evenement: deze prachtige docu over twintig jaar Pearl Jam is wereldwijd enkel en alleen vandaag te zien in de bioscoop.

Voor fans (zoals ik) een absolute must. Het is een prachtige docu die, zoals altijd in dit soort docu`s, de rise and (in het geval van Pearl Jam) rise again weergeeft. Vanaf de voor- en ontstaansgeschiedenis tot en met de release van hun laatste parel Backspacer: we krijgen alles te zien. De film zit vol met nog nooit eerder vertoond en persoonlijk materiaal (ook materiaal van fans is er in verwerkt).

Er zit humor in maar het is natuurlijk niet alleen de lach die de klok slaat. De zelfmoord van Kurt Cobain en het Roskilde drama komen voorbij, maar natuurlijk ook de onvermijdelijke onderlinge strubbelingen. Van dat laatste zat er naar mijn mening wel iets te weinig in, daar had ik graag meer van gezien.
Buiten dat heb ik twee uur lang genoten. Prachtige interviews, fantastische beelden en heerlijke muziek. Zoals de man naast mij terecht opmerkte: hij mocht nog best twee uur door gaan.

Voor fans van (muziek) documentaires in het algemeen en van Pearl Jam in het bijzonder is deze film van Cameron Crowe zeker een must.

IMDB Cijfer: 9,4/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Krijg volgende week het bijbehorende boek en, als `t goed is, voor m`n verjaardag de soundtrack dubbel cd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-09-2011 00:25:26 ]
  woensdag 21 september 2011 @ 00:28:59 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_102205490
They Live (1988, VS, John Carpenter)
George Nada komt na wat gedoe in het eerste half uur in het bezit van een speciale zonnebril. Met deze bril ziet hij de wereld zoals die werkelijk is. Achter alle reclame, tijdschriftenartikelen blijken een geheime boodschap te zitten om het volk slapend, gehoorzaam en consumerend te houden. Ook ziet hij overal met die bril opeens buitenaardse wezen lopen, die zich vermomt hebben als mensen. Deze aliens maken via stiekem de echte dienst uit op aarde.
Zoals je aan de beschrijving kan aflezen hebben we hier te maken met een satire. Het satirisch idee erachter is leuk. En zeker de eerste openbaringen zorgde voor wat glimlachen op m'n gezicht. Maar daar omheen heeft de film net iets te weinig te bieden. Zeker in het eerste half uur als nog niet bekend is wat er aan de hand is en George maar een beetje doelloos ronddwaalt, is de film spannend noch grappig. Maar ook daarna lijkt Carpenter niet voor voor de humor te durven gaan en uit te willen bouwen op de satire. Maar daarentegen spanning probeert te brengen door de film te versimpelen tot Nada neemt het op tegen de aliens.
Groot probleem van de film vond ik dat Roddy Piper als George Nada gewoon geen charismatische hoofdpersoon is van het kaliber Kurt Russel. Keith David is dan een stuk cooler en doet het ook veel beter.
cijfer: 6.5
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 09:45:28 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102209716
PJ20 Zie de post van timo20 ik dacht er een beetje hetzelfde over, erg mooie docu...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 september 2011 @ 10:36:49 #236
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_102210896
Net 127 Hours gezien. Goede drama film, heel goed uitgewerkt. Vooral omdat het verhaal zich op een klein stukje afspeelt. Knap van de regisseur om het zo boeiend te blijven houden. Ook met weinig acteurs en een vrij laag budget (18 miljoen dollar) kun je een perfecte film neer zetten.
De acteurs deden het uitstekend, maar dat is wel logisch. Als het acteren niets was, zou deze film sowieso gefaald zijn. De film heeft het wat mij betreft gered!

7.8
  woensdag 21 september 2011 @ 12:32:44 #237
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_102214514
Gisteren ook Thirteen Days (2000) gekeken. Zeer goede film, na eerst ook al Bobby gekeken te hebben. Je krijgt goed de spanning mee van een dergelijke crisis. Topfilm.
pi_102215065
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef casper019 het volgende:
Friends with benefits

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie
109 minuten

geregisseerd door Will Gluck
met Mila Kunis, Justin Timberlake en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.


de film begint heel leuk met een aantal momenten waar ik ook echt heb moeten lachen, alleen tegen het einde toe verliest de film een beetje zn vaart en zn grappige momenten en word iets langdradig. Das jammer want er had echt meer ingezeten.
Vind justin ook verrassend leuk spelen.
Daarom blijft het gewoon een filmpije wat gewoon leuk is een x gezien te ehbben - niet meer niet minder
6.5
Mila kunis O+

Ik heb laatst Arthur gezien.

Arthur (2011)

110 min - Comedy

A drunken playboy stands to lose a wealthy inheritance when he falls for a woman his family doesn't like.

Gewoon wel leuke film met veel humor, ik geeft het een 8.25
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_102217185
http://www.attacktheblock.nl/


Tja.... leuk om een keer te kijken als er toch niets op tv is. Wel bij gelachen.
pi_102217729
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:36 schreef computerprobleem het volgende:
Net 127 Hours gezien. Goede drama film, heel goed uitgewerkt. Vooral omdat het verhaal zich op een klein stukje afspeelt. Knap van de regisseur om het zo boeiend te blijven houden. Ook met weinig acteurs en een vrij laag budget (18 miljoen dollar) kun je een perfecte film neer zetten.
De acteurs deden het uitstekend, maar dat is wel logisch. Als het acteren niets was, zou deze film sowieso gefaald zijn. De film heeft het wat mij betreft gered!

7.8
18 miljoen dollar voor een film die afspeelt in een fuckin woestijn vind ik nog best aan de ruime kant :')
pi_102217744
Gisteren 2 films gekeken:

I saw the devil



quote:
Een meedogenloze psychopaat speurt bij nacht en ontij verlaten wegen af, op zoek naar vrouwen om zijn sadistische lusten op te botvieren. Wanneer hij echter de verloofde van geheim agent Joo-yeon (Byung-hun Lee) te pakken heeft, rust deze niet eer hij de gewetenloze maniak heeft opgespoord, en begint er een bloederig kat-en-muisspel
Hele vette actiefilm! Goed verhaal en harde actie. Hier houd ik van! een 8.!!!

The perfect host



quote:
Een op de vlucht geslaagde crimineel bluft z'n eigen binnen bij een woning, hij komt er al snel achter dat z'n gastheer niet de gemiddelde doorsnee gastheer blijkt te zijn.
Ook een leuke film. Wel een beetje slome film maar hij blijft wel spannend. Paar x ook moeten lachen om die gastheer. Die kerel is echt gestoord :D Een 7,5
  woensdag 21 september 2011 @ 15:01:50 #242
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102219653
http://www.imdb.com/title/tt1596343/


Net gekeken.Ach, voor een saaie woensdagmiddag een leuke film. Is gewoon weer verstand op nul en naar de vette acte kijken. Wel leuk dat alle acteurs uit de vorige films meedoen. Begin is een beetje wazig qua verhaal verloop, maar dat mag de actiepret nier drukken.

Goede afsluiter van de reeks tot nu toe.

Dikke 7
  woensdag 21 september 2011 @ 17:19:42 #243
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_102225579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:09 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

18 miljoen dollar voor een film die afspeelt in een fuckin woestijn vind ik nog best aan de ruime kant :')
Nou nee, jij denkt dat er een camera ploeg was en verder niets? Zie jij maar eens zoiets te verfilmen en dan hebben we het over klein voor Amerikaanse films he. Nederlandse filmmakers dromen in hun dromen niets een van zo'n budget :P
pi_102234399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:09 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

18 miljoen dollar voor een film die afspeelt in een fuckin woestijn vind ik nog best aan de ruime kant :')
Weinig verhaal, wel mooie beelden, maar de schandalige vergelijking met het geniale Into the Wild die men in dit topic maakte, sloeg echt nergens op.

Speaking of which:
Into the Wild (2007)
Ook na de 3e keer weer een prachtige sfeervolle, boeiende, intrigerende en voor alle reizigers in meer of mindere mate herkenbare film. De shots zijn geweldig, van de mooiste plekjes in de VS tot de betoverende leegheid van Canada. De muziek is een van de extra hoogtepunten van de film en het meer dan waard gewoon als soundtrack te luisteren. Eddie Vedder is een held en scoort met Society wat mij betreft het allerbeste.

De film stoot door van de 18e naar de 10e plek in mijn top100, hij hoort in de toptien.

Zorg wel dat je een goed moment uitkiest voor de film (allebei de vrienden met wie ik de film keek, vielen in slaap).

De karakters in de film zijn allemaal heel goed vormgegeven.

Sean Penn levert een meesterwerk af met dit op feiten gebaseerde stuk geschiedenis.

De vergelijking met 127 Hours (wat een tegenvaller, op de beelden na) gaat echt mank, maar als je die goed vond, dan moet je zeker Into the Wild kijken.
9.2/10 (IMDB: 8.2/10 148/250)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102236092
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weinig verhaal, wel mooie beelden, maar de schandalige vergelijking met het geniale Into the Wild die men in dit topic maakte, sloeg echt nergens op.

Speaking of which:
Into the Wild (2007)
Ook na de 3e keer weer een prachtige sfeervolle, boeiende, intrigerende en voor alle reizigers in meer of mindere mate herkenbare film. De shots zijn geweldig, van de mooiste plekjes in de VS tot de betoverende leegheid van Canada. De muziek is een van de extra hoogtepunten van de film en het meer dan waard gewoon als soundtrack te luisteren. Eddie Vedder is een held en scoort met Society wat mij betreft het allerbeste.

De film stoot door van de 18e naar de 10e plek in mijn top100, hij hoort in de toptien.

Zorg wel dat je een goed moment uitkiest voor de film (allebei de vrienden met wie ik de film keek, vielen in slaap).

De karakters in de film zijn allemaal heel goed vormgegeven.

Sean Penn levert een meesterwerk af met dit op feiten gebaseerde stuk geschiedenis.

De vergelijking met 127 Hours (wat een tegenvaller, op de beelden na) gaat echt mank, maar als je die goed vond, dan moet je zeker Into the Wild kijken.
9.2/10 (IMDB: 8.2/10 148/250)
Prachtige film. Heeft net als Stand by me (1986) een enorme indruk op mij gemaakt.
Maar ik ben ook een pussy met films, om bepaalde redenen...
pi_102236105
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

(allebei de vrienden met wie ik de film keek, vielen in slaap).

9.2/10 (IMDB: 8.2/10 148/250)
Daar zou ik behoorlijk kwaad om worden, vooral omdat het zo'n goede film is :{w .
  woensdag 21 september 2011 @ 20:59:47 #247
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102236289
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:36 schreef computerprobleem het volgende:
Net 127 Hours gezien. Goede drama film, heel goed uitgewerkt. Vooral omdat het verhaal zich op een klein stukje afspeelt. Knap van de regisseur om het zo boeiend te blijven houden. Ook met weinig acteurs en een vrij laag budget (18 miljoen dollar) kun je een perfecte film neer zetten.
De acteurs deden het uitstekend, maar dat is wel logisch. Als het acteren niets was, zou deze film sowieso gefaald zijn. De film heeft het wat mij betreft gered!

7.8
Agreed!
geen.
pi_102236693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:56 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Daar zou ik behoorlijk kwaad om worden, vooral omdat het zo'n goede film is :{w .
Kwaad worden omdat iemand in slaap valt?? :o

Wat ben jij voor sadist? Het voordeel van films is toch wel dat je ze vaker kan kijken, niet? :o

Ik ben ooit bij Saw III in slaap gevallen. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102236818
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kwaad worden omdat iemand in slaap valt?? :o

Wat ben jij voor sadist? Het voordeel van films is toch wel dat je ze vaker kan kijken, niet? :o

Ik ben ooit bij Saw III in slaap gevallen. _O-
Als ik een film goed vind, val ik echt niet slaap, hoe laat het ook is :6 . Als ik moe ben ga ik ook geen film kijken.
pi_102237116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:09 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Als ik een film goed vind, val ik echt niet slaap, hoe laat het ook is :6 . Als ik moe ben ga ik ook geen film kijken.
Sja, das jouw leven. Met knuffelmeisje heb ik een stuk of 200 films gezien, waarbij er tijdens de film wel meer dingen gebeurden dan slapen.

En hoe kan je nou beledigd zijn als een ander een film niet leuk vindt? Dat is toch gewoon smaak? Goeie films deel je en met de juiste mensen deel je dan ook die smaak.

Ben jij filmfundamentalist ofzo? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102237209
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, das jouw leven. Met knuffelmeisje heb ik een stuk of 200 films gezien, waarbij er tijdens de film wel meer dingen gebeurden dan slapen.

En hoe kan je nou beledigd zijn als een ander een film niet leuk vindt? Dat is toch gewoon smaak? Goeie films deel je en met de juiste mensen deel je dan ook die smaak.

Ben jij filmfundamentalist ofzo? :')
Dat is toch irritant :D. Hetzelfde als films kijken met mensen die de film niet snappen :{w .
pi_102237251
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:15 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Dat is toch irritant :D. Hetzelfde als films kijken met mensen die de film niet snappen :{w .
Irritant? Als een film goed is, kan je hem nog een keer kijken.

En als jij Lost Highway snapt, ben je onmenselijk. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 21 september 2011 @ 21:18:09 #253
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_102237334
oeh voor beiden wat te zeggen, film kijken met mensen die het niet snappen is irritant, maar Lost Highway was echt braaksel tot de derde macht :r

het staat 1-1 tussen jullie :s)
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_102237439
Lijkt me een mooi moment om weer recensies te geven. Dat "braaksel" van jou moet ik binnenkort weer es kijken. De 14e keer ofzo. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102237440
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Irritant? Als een film goed is, kan je hem nog een keer kijken.

En als jij Lost Highway snapt, ben je onmenselijk. :W
Into the Wild valt niks aan te snappen, dat is puur emotie/verhaal. Lost Highway is gewoon een vage film die niet te snappen valt. Daarbij zouden mijn hersens er ook mee stoppen :o .
pi_102241015
Niets te doen vanavond dus maar even in de bios geweest.

Apollo 18


Blair witch in Space... maar dan slecht...

Op zich hebben ze het niet heel slecht gemaakt. De beelden ogen origineel en er waren niet echt shots te ontdekken die niet kunnen als gevonden beeldmateriaal. De acteurs doen redelijk hun best, aan hun ligt het niet. Ze hebben, zoals het hoort in dit genre, redelijk onbekende acteurs genomen. Alleen net niet onbekend genoeg. De vent die als eerst in beeld komt kennen we als Henry Foss uit de net niet hit maar toch leuke serie Sanctuary. Gelukkig is hij het minst in beeld en kan je met de andere twee nog een beetje het idee hebben dat het echt is.
Het verhaal wil alleen net niet pakken en het is ook gewoon net niet spannend genoeg. Tuurlijk er zitten wel schrikeffecten maar die zijn zo standaard dat je ze van 384 450 km (ja dat is afstand aarde-maan) ziet aankomen.
Al met al is het allemaal net onvoldoende, een 5 maximaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 22 september 2011 @ 00:56:28 #257
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_102248491
Vampyr (1932, Dl, Carl Theodor Dreyer)
Voor moderne begrippen is deze film behoorlijk langzaam. Hoewel dat in het begin nog zorgde voor wat spanning nekte na een tijd die traagheid de spanning te veel. Op een gegeven moment kabbelt de film te veel door. Door het houterige acteerwerk gaat er ook veel van de spanning verloren en worden de karakters nooit vlees en bloed.
Tegen het eind had ik het plot afgeschreven, maar toen verraste de film me het laatste kwartier nog opeens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grootste kracht van deze film ligt echter in de prachtige beelden. Visueel gezien is Dreyer?? één van de beste filmmakers van z'n tijd. Z'n camerastandpunten, beeldcompositie, donker en licht gebruik is erg anders en mooier dan de meeste van z'n tijdgenoten.
cijfer: 7
pi_102251386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:25 schreef ChickenMan het volgende:

Hanna
Bazenfilm. Niet veel actiescenes, maar degene die er wel zijn, zijn echt _O_
7.5
Sluit ik me helemaal bij aan, die vechtscenes waren behoorlijk indrukwekkend.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 09:38:49 #259
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_102252245
Drive



Ryan Gosling is een stuntman in Hollywood die er naast z'n normale baan 's nachts nog een bijbaantje in de misdaadwereld op na houdt. Dat loopt op zich allemaal prima, totdat hij een jong gezin leert kennen in z'n appartementengebouw en hij een situatie ingezogen wordt die 'm behoorlijk in de problemen brengt...

Regisseur Nicolas Winding Refn maakte eerder de films Bronson en Valhalla Rising en laat met Drive zien dat hij een enorm talent is. Verwacht geen snelle actiefilm, want zeker de eerste helft is soms behoorlijk traag, maar elke scene is nodig om het verhaal meer diepte te geven. De beelden zijn vaak hypnotiserend en dat wordt ondersteund door de geweldige soundtrack. Daarnaast zijn alle acteerprestaties dik in orde (we zijn ook al niet anders meer gewend van Gosling).

Voor sommige mensen in de bioscoop bleek het grove geweld in het tweede deel van de film net wat te veel (en gingen daarom voortijdig weg), maar aan veel andere reacties in de zaal te horen konden de plotselinge explosies van geweld ook veel mensen bekoren.

Deze film heeft alles in zich om een cultklassieker te worden, wat ook bevestigd wordt door de hoge positie op IMDB op dit moment (#126 in de top250). Het is dan ook een echte aanrader waar je helemaal in op wil gaan en ik raad dan ook aan om 'm op het grote doek te gaan zien in plaats van te wachten op een dvd-versie.

Cijfer: 9 (en daarmee voor mij de beste film van het jaar tot nu toe)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_102252852
Oeh, die ga ik dan zeker even checken Mike.

Zelf gisteren gezien:



Julien Donkey-Boy (1999, Harmony Korine)

Een film over het leven van een autistische jongen, Julien, en diens familie. Zoals we van Korine gewend zijn weer geen coherent verhaal, maar losse scenes of zelfs flarden daarvan. Daarnaast draagt de film het Dogme95 vignet, maar het lijkt er soms dat Korine de beeldkwaliteit met opzet nog slechter heeft gemaakt dan nodig was.



Uiteindelijk ook weer een paar leuke en/of boeiende scenes, en als je meerekent dat dit zijn tweede film was in elk geval nog steeds een originele stijl. Helaas niet zo boeiend en grappig als Gummo, niet zulke mooie beelden als Mister Lonely, en niet zo compleet van de wereld als Trash Humpers.

Wel nog een eervolle vermelding: Ewen Bremmer speelt Julien erg goed, ik had hem ook totaal niet herkend. Werner Herzog als de vader was ook wel okay, maar zijn accent irriteert me nogal.

6/10
pi_102253124
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:38 schreef Mike het volgende:
Drive

[ afbeelding ]

Ryan Gosling is een stuntman in Hollywood die er naast z'n normale baan 's nachts nog een bijbaantje in de misdaadwereld op na houdt. Dat loopt op zich allemaal prima, totdat hij een jong gezin leert kennen in z'n appartementengebouw en hij een situatie ingezogen wordt die 'm behoorlijk in de problemen brengt...

Regisseur Nicolas Winding Refn maakte eerder de films Bronson en Valhalla Rising en laat met Drive zien dat hij een enorm talent is. Verwacht geen snelle actiefilm, want zeker de eerste helft is soms behoorlijk traag, maar elke scene is nodig om het verhaal meer diepte te geven. De beelden zijn vaak hypnotiserend en dat wordt ondersteund door de geweldige soundtrack. Daarnaast zijn alle acteerprestaties dik in orde (we zijn ook al niet anders meer gewend van Gosling).

Voor sommige mensen in de bioscoop bleek het grove geweld in het tweede deel van de film net wat te veel (en gingen daarom voortijdig weg), maar aan veel andere reacties in de zaal te horen konden de plotselinge explosies van geweld ook veel mensen bekoren.

Deze film heeft alles in zich om een cultklassieker te worden, wat ook bevestigd wordt door de hoge positie op IMDB op dit moment (#126 in de top250). Het is dan ook een echte aanrader waar je helemaal in op wil gaan en ik raad dan ook aan om 'm op het grote doek te gaan zien in plaats van te wachten op een dvd-versie.

Cijfer: 9 (en daarmee voor mij de beste film van het jaar tot nu toe)
Die lijkt me vet, waar is die te zien?
  donderdag 22 september 2011 @ 10:34:45 #262
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102253470
Ik zit ook al tijden te wachten op die film, ben erg benieuwd.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102253565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Die lijkt me vet, waar is die te zien?
In de Pathé op het PAC-festival las ik net. Verder zo te zien alleen op zondag 16 oktober in de Pathé in Zwolle, maar ik neem aan dat er nog wel meer vertoningen komen (wellicht filmhuizen?).
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 11:00:25 #264
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_102254024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Die lijkt me vet, waar is die te zien?
De komende drie dagen in ieder geval nog als voorpremiere in de kinepolis bioscopen, maar daar heb je alleen maar wat aan als je dicht bij België woont. De Nederlandse premiere staat gepland voor 3 november.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_102255547
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:19 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nou nee, jij denkt dat er een camera ploeg was en verder niets? Zie jij maar eens zoiets te verfilmen en dan hebben we het over klein voor Amerikaanse films he. Nederlandse filmmakers dromen in hun dromen niets een van zo'n budget :P
Kerel rent in een woestijn, komt 2 chicks tegen, gaat weer verder, klimt in een grot, steen valt, komt vast te zitten, praat steeds tegen een camera, droomt beetje, snijdt arm eraf

Ik vind dit geen 18 miljoen waard. Het enige wat veel geld heeft gekost is de hoofdrolspeler die denk ik een slordige 10 miljoen euro vroeg. We hebben het over miljoenen he!! Dat is serieus geld.
pi_102255572
Bridesmaids

'De Hangover met vrouwen' was uiteindelijk toch minder geschikt voor mannen dan gedacht. Meer een Sex and the City achtig verhaal: iemand gaat trouwen en haar beste vriendin raakt in paniek want ze heeft geen vriend, geen baan etc. En dan dringt een vage bekende zich ook nog op als 'nieuwe beste vriendin' wat een concurrentiestrijd ontketent met hachelijke momenten. Er zijn af en toe best grappige scenes en over de top karakters die je normaal niet in vrouwenfilms tegenkomt dus dat is wel een plus. Alleen kwam het wat geforceerd over en was de uitwerking niet altijd zoals gewenst. Wel een prima cast met bijrollen voor 'Don Draper' en die gast uit The IT-Crowd. Te lange film maar wel leuker dan gemiddelde chick-flick.

6.3
pi_102256871
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:55 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Kerel rent in een woestijn, komt 2 chicks tegen, gaat weer verder, klimt in een grot, steen valt, komt vast te zitten, praat steeds tegen een camera, droomt beetje, snijdt arm eraf

Ik vind dit geen 18 miljoen waard. Het enige wat veel geld heeft gekost is de hoofdrolspeler die denk ik een slordige 10 miljoen euro vroeg. We hebben het over miljoenen he!! Dat is serieus geld.
Gast, als je geen verstand hebt van wat er allemaal bij komt kijken om een film te maken en te promoten, loop dan ook niet dom te roepen.
pi_102257076
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:41 schreef picodealion het volgende:

Gast, als je geen verstand hebt van wat er allemaal bij komt kijken om een film te maken en te promoten, loop dan ook niet dom te roepen.
Nee, JIJ hebt er geen verstand van. Denk je dat die acteur voor een paar duizend aan de slag gaat. Nee, die wil miljoenen. Ik denk zelf zo'n 10 miljoen.

Neem the blair witch project bijvoorbeeld.

Budget:
$60,000 (estimated)

Opgebracht:
$248,639,099 (Worldwide)

En 127 hours heeft ook maar 57 miljoen opgebracht met een budget van 18 miljoen.

Geld heeft dus niks te maken met films. Als jij met een mooi verhaal komt en wat handycams kan je een topfilm maken. De acteurs zijn duur. Een stuk woestijn afhuren en een paar weken/maanden filmen hoeft niet gek veel te kosten.
pi_102257129
the blair witch project als voorbeeld nemen :')
1 shot vanuit een helikopter kost nog meer dan die film
pi_102257271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:51 schreef jimjim1983 het volgende:
the blair witch project als voorbeeld nemen :')
1 shot vanuit een helikopter kost nog meer dan die film
Gaat er niet om. Het gaat erom dat goede films niet duur hoeven te zijn en al helemaal geen miljoenen hoeven te kosten.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:58:12 #272
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102257316
Deze discussie :|W
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102257345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:56 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Gaat er niet om. Het gaat erom dat goede films niet duur hoeven te zijn en al helemaal geen miljoenen hoeven te kosten.
dat klopt.
pi_102257481
quote:
9s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:58 schreef HAL9000S het volgende:
Deze discussie :|W
Er is geen discussie. Ik zeg alleen 18 miljoen voor een film die in een woestijn is geschoten met 1 hoofdrolspeler, een handjevol andere mensen en een paar effecten is heel veeeeeel.
pi_102257536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Er is geen discussie. Ik zeg alleen 18 miljoen voor een film die in een woestijn is geschoten met 1 hoofdrolspeler, een handjevol andere mensen en een paar effecten is heel veeeeeel.
In vergelijking met andere films niet. Dat zeg ik alleen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_102257730
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:05 schreef HostiMeister het volgende:

In vergelijking met andere films niet. Dat zeg ik alleen.
True, maar dit was ook gewoon een klotefilm. Ik viel bijna in slaap wat saai.
Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
  donderdag 22 september 2011 @ 13:28:11 #277
286575 Roces18
Chef de party
pi_102258277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

True, maar dit was ook gewoon een klotefilm. Ik viel bijna in slaap wat saai.
Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
spoiler alert :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102258345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:05 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

In vergelijking met andere films niet. Dat zeg ik alleen.
ik verbaas me er ook vaker om wat een nietszeggende film gekost heeft terwijl er niets van bijzonder locaties, effects etc in voorgekomen is.

dan maar even OT:
Romanzo Criminale - seizoen 2 (slot)

De opkomst en ondergang van de bende die in de jaren 70 en 80 rome in haar macht had is in het 2de seizoen nog beter dan in het eerste. Reden is de nasleep van het einde van S1. Alles wat ik hierover zeg is een spoiler dus dat doen we niet. Maar als je een maffia-achtige serie zoekt die rauw, gewelddadig en realistisch is (en waargebeurd) dan zoek je niet verder maar begin je met Romanzo Criminale.
9.0
pi_102258501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

spoiler alert :)
Kijk overal op het internetz naar het plot en het staat erin ;)

http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=18300
pi_102258790
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

True, maar dit was ook gewoon een klotefilm. Ik viel bijna in slaap wat saai.
Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
Die film lijkt mij ook niks, maar bijvoorbeeld bij Hachiko: Dog's Story (ofzoiets) weet je het verhaal ook wel, tenminste de meeste mensen. Heel bekend verhaal van die hond die altijd bij de trein op zijn baasje zat te wachten (echt gebeurd), maar die was wel mooi gemaakt en zeker de moeite waard.

Dacht je ook dat deze Titanic het wel zou halen? ;)
  donderdag 22 september 2011 @ 13:47:47 #281
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102258874
The Wind that shakes the Barley


Het verhaal speelt zich af tijdens de Brits-Ierse oorlog en de daaropvolgende burgeroorlog van 1919 tot begin jaren '20. Ierse guerrilla-groepen trokken door het land om de Britse 'Black and Tan-squads' te bevechten. In één van deze groepen bevinden zich de twee broers Damien en Teddy en we zien wat de oorlog zowel hun familie als hun land aanricht.

Ik vond het acteerwerk niet je van het. Op sommige momenten had ik echt door dat ze aan het acteren waren voor de camera en dat verpest een film echt voor mij. Verder was het ook rommelig qua scenes. Tevens kon ik moeilijk meeleven met de hoofdpersoon en richtte de film zich teveel op 'neven karakters' maar je leert ze geen van alle echt kennen.
Wel een zeer interessant thema! Had alleen beter uitgewerkt kunnen worden...
* 6,8
geen.
pi_102258925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:45 schreef JDx het volgende:

[..]

Die film lijkt mij ook niks, maar bijvoorbeeld bij Hachiko: Dog's Story (ofzoiets) weet je het verhaal ook wel, tenminste de meeste mensen. Heel bekend verhaal van die hond die altijd bij de trein op zijn baasje zat te wachten (echt gebeurd), maar die was wel mooi gemaakt en zeker de moeite waard.

Dacht je ook dat deze Titanic het wel zou halen? ;)
Nee, maar ik wist niet of leonardo di caprio en kate winslet het gingen halen....
pi_102266784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

True, maar dit was ook gewoon een klotefilm. Ik viel bijna in slaap wat saai.
Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
had ergens gelezen dat t een "celebration of life" is en dat vond ik wel een goeie.
pi_102270460
Hesher



Verenigde Staten
Drama
100 minuten

geregisseerd door Spencer Susser
met Joseph Gordon-Levitt, Natalie Portman en Devin Brochu

De 13-jarige T.J. en zijn vader zijn beiden diep geraakt door het tragische verlies van hun moeder en vrouw, en wonen nu samen met hun oude oma. Op weg naar school ontmoet T.J. Hesher, een man van einde twintig met een zwaar verleden. Hij zorgt ervoor dat T.J. diep in de problemen raakt, erger dan hij zich ooit voor had kunnen stellen. Nicole, een cassière, probeert T.J. te beschermen. T.J. wordt verliefd op Nicole, maar zijn fantasie over haar wordt vernietigd door Hesher. Hesher trekt in bij T.J. zijn vader en hun oma. Hij is hier niet voor uitgenodigd, maar wordt op een bepaalde manier toch geaccepteerd.


vind het een moeilijk te beoordelen film, het was een hele aparte film om te zien. Met ook een aantal grappige momenten. en ookal gebeurde er niet giga veel in de film, zorgde de film er wel voor dat ik bleef kijken..En de acteerprestaties zijn ook dik in orde. Maar toch zal het geen film zijn die me heel lang zal bij blijven.
6.5
pi_102273658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

True, maar dit was ook gewoon een klotefilm. Ik viel bijna in slaap wat saai.
Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
De weg er naar toe. wat het doet met een mens. etc..
ik kende deze verhaal al wat aantal jaartjes door Discovery die dit verhaal had gebruikt in "i shouldnt be alive"
toen het nog old skool discovery was met veel docus.

dan denk ik ook dat je Mr Nobody een kut film vind?
pi_102273852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:38 schreef Mike het volgende:
Drive

[ afbeelding ]

Ryan Gosling is een stuntman in Hollywood die er naast z'n normale baan 's nachts nog een bijbaantje in de misdaadwereld op na houdt. Dat loopt op zich allemaal prima, totdat hij een jong gezin leert kennen in z'n appartementengebouw en hij een situatie ingezogen wordt die 'm behoorlijk in de problemen brengt...

Regisseur Nicolas Winding Refn maakte eerder de films Bronson en Valhalla Rising en laat met Drive zien dat hij een enorm talent is. Verwacht geen snelle actiefilm, want zeker de eerste helft is soms behoorlijk traag, maar elke scene is nodig om het verhaal meer diepte te geven. De beelden zijn vaak hypnotiserend en dat wordt ondersteund door de geweldige soundtrack. Daarnaast zijn alle acteerprestaties dik in orde (we zijn ook al niet anders meer gewend van Gosling).

Voor sommige mensen in de bioscoop bleek het grove geweld in het tweede deel van de film net wat te veel (en gingen daarom voortijdig weg), maar aan veel andere reacties in de zaal te horen konden de plotselinge explosies van geweld ook veel mensen bekoren.

Deze film heeft alles in zich om een cultklassieker te worden, wat ook bevestigd wordt door de hoge positie op IMDB op dit moment (#126 in de top250). Het is dan ook een echte aanrader waar je helemaal in op wil gaan en ik raad dan ook aan om 'm op het grote doek te gaan zien in plaats van te wachten op een dvd-versie.

Cijfer: 9 (en daarmee voor mij de beste film van het jaar tot nu toe)
Kijk, dat zijn mooie heads-ups. Die ga ik zeker in de gaten houden!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102280883


Ben hem nu (as we speak) aan het kijken, ben ongeveer halverwege en de film voldoet echt aan alle clichés die er maar zijn. De film is erg commercieel, er worden heel veel merknamen genoemd en weergegeven. Bijv Ipads, TV's, telefoons en Google/Facebook :'). Voor de rest is het een film met een zwaar matig verhaal, maar er wordt wel goed geacteerd vind ik. Ik schrijf normaal nooit een recensie over films die ik kijk, maar ik verveel me zo zwaar tijdens de film dat ik maar op FOK! ben gaan zitten op mijn laptop. :) Tijdens het typen van dit stukje kan ik alsnog het verhaal volgen, wat natuurlijk eigenlijk genoeg zegt over de diepte van de film.

De seksscènes zijn niet echt geil te noemen, buiten het feit dat Mila Kunis er verdomd goed uitziet in haar lingerie. De film is 'wel' grappig, maar het is allemaal erg mainstream.

6.6

Ik ga verder met.. half kijken.

Tape-out.

[ Bericht 0% gewijzigd door -tape- op 22-09-2011 22:48:49 ]
  donderdag 22 september 2011 @ 22:43:29 #288
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102281202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:39 schreef -tape- het volgende:
[ afbeelding ]

Ben hem nu (as we speak) aan het kijken, ben ongeveer halverwege en de film voldoet echt aan alle clichés die er maar zijn. De film is erg commercieel, er worden heel veel merknamen genoemd en weergegeven. Bijv Ipads, TV's, telefoons en Google/Facebook :'). Voor de rest is het een film met een zwaar matig verhaal, maar er wordt wel goed geacteerd vind ik. Ik schrijf normaal nooit een recensie over films die ik kijk, maar ik verveel me zo zwaar tijdens de film dat ik maar op FOK! ben gaan zitten op mijn laptop. :) Tijdens het typen van dit stukje kan ik alsnog het verhaal volgen, wat natuurlijk eigenlijk genoeg zegt over de diepte van de film.

De seksscènes zijn niet echt geil te noemen, buiten het feit dat Mila Kunis er verdomd goed uitziet in haar lingerie. De film is 'wel' grappig, maar het is allemaal erg mainstream.

Ik ga verder met.. half kijken.

Tape-out.
Typische cliche romcom inderdaad, maar ik vond em goed uitgewerkt. Heb eigenlijk de hele film met een glimlach gekeken.

Moet zeggen dat ik Justin best goed vind acteren, in the social network ook al :)
pi_102281604
Nog even van Film 1 genieten...
Remember Me (2010)

quote:
Tyler Roth is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig, die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.
Ik heb nog niet eerder een film met Pattison gezien, en hoewel veel mensen hem in een hoek hebben gezet om een bepaalde reeks films, kan mij dat niet roesten; ik bepaal wel of ik een film goed vind of niet. De acteurs bewijzen zich daarin wel weer.
En deze film vond ik goed, het plot hierboven verraadt een 13-in-een-dozijn film maar dat viel redelijk mee. Goed geacteerd, een toch wel pakkend verhaal. Het einde zag ik niet aankomen, en dat was eigenlijk best wel een *** einde, juist op dat punt van het verhaal.
pi_102283922
En ook nog eens met Emilie DeRavin. Die gaat op de lijst :).
pi_102285239
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 00:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vampyr (1932, Dl, Carl Theodor Dreyer)
Voor moderne begrippen is deze film behoorlijk langzaam. Hoewel dat in het begin nog zorgde voor wat spanning nekte na een tijd die traagheid de spanning te veel. Op een gegeven moment kabbelt de film te veel door. Door het houterige acteerwerk gaat er ook veel van de spanning verloren en worden de karakters nooit vlees en bloed.
Tegen het eind had ik het plot afgeschreven, maar toen verraste de film me het laatste kwartier nog opeens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grootste kracht van deze film ligt echter in de prachtige beelden. Visueel gezien is Dreyer?? één van de beste filmmakers van z'n tijd. Z'n camerastandpunten, beeldcompositie, donker en licht gebruik is erg anders en mooier dan de meeste van z'n tijdgenoten.
cijfer: 7
Die film wil ik al een aantal jaar kijken naar aanleiding van dit youtube filmpje:
pi_102286615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
Nog even van Film 1 genieten...
Remember Me (2010)
[ afbeelding ]

[..]

Ik heb nog niet eerder een film met Pattison gezien, en hoewel veel mensen hem in een hoek hebben gezet om een bepaalde reeks films, kan mij dat niet roesten; ik bepaal wel of ik een film goed vind of niet. De acteurs bewijzen zich daarin wel weer.
En deze film vond ik goed, het plot hierboven verraadt een 13-in-een-dozijn film maar dat viel redelijk mee. Goed geacteerd, een toch wel pakkend verhaal. Het einde zag ik niet aankomen, en dat was eigenlijk best wel een *** einde, juist op dat punt van het verhaal.
Sluit ik me bij aan :Y
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_102286903

Colombiana (2011)
Uiteraard moest ik deze film zien. :D

Lekkere actiethriller met een geweldige achtervolgingsscene, goeie grappen, lekker sarcastische steekjes, mooie beelden, lekkere en mooie dames en gewoon knallen.

Nadeel zijn de nogal vele fouten en het niet bijster sterke verhaal. En helaas maar een klein stukje "Bogotá"... wat gewoon een filmstudio in Frankrijk blijkt te zijn :(

Ik keek de film met een maat van me in de bios. De eerste dag dat ie uitkwam, in een LEGE bioscoopzaal. We waren de enigen. :o

Als premieres van films waar Luc Besson aan meewerkt, al niet bezocht worden, dan voorzie ik een vroegtijdige dood van het begrip bioscoop. :N
7.5/10 (had eerst een 8, maar die studio is een domper) (IMDB: 5.9/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:14:17 #294
286575 Roces18
Chef de party
pi_102292451
Super Size Me

Een al redelijk oude documentaire waarin Morgan Spurlock zijn regisseurs -debuut maakt door te onderzoeken hoe schadelijk fastfood eten is. Hiervoor eet hij 30 dagen lang alleen maar bij de MC'donalds dus ontbijt, lunch en avondeten.

Ten eerste een tip! Kijk deze documentaire niet als je aan het eten bent, er kwam namelijk een rectaal onderzoek in voor :r en toen had ik niet zoveel trek meer :') Verder is het erg leuk om te zien hoe hypocriet en ignorant Amerikanen zijn over het algemeen. Het aanklagen van fastfoodbedrijven omdat ze dik van hun werden 8)7 en alleen maar afgeven op roken terwijl het zelfde dikke varkens zijn. Ook is het erg entertainend en informatief, en dan te bedenken dat het met een simpele camera is geschoten. En het is interessant om een kijkje te hebben in het Amerikaanse leven van hedendaags.

Toch wel een 7,5+

[ Bericht 0% gewijzigd door Roces18 op 23-09-2011 14:41:16 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102295376


There will be blood.


De meeste mensen zullen deze film al wel gezien hebben, maar ik had er eigenlijk pas van de week zin in :P

-De hele film gaat eigenlijk over de ontwikkeling van het karakter van Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis). Daar moet je wel van houden. De film gaat hier behoorlijk diep op in.
-Erg goed geacteerd, vooral Daniel Day-Lewis speelt geweldig.
-Sterk verhaal, alhoewel het wel traag gaat. De film duurt dik 2 uur en 30 minuten, maar verveelt eigenlijk niet.

Ik heb de film wel 2x gezien achter elkaar, want de 1e keer snapte ik er eigenlijk niet veel van. Je moet ook erg goed opletten anders begrijp je de film niet en zal de film teleurstellen.

Cijfer: 8
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:36:52 #296
182073 invine
blablabla etc.
pi_102296791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef kevin_ het volgende:
[ afbeelding ]

There will be blood.


De meeste mensen zullen deze film al wel gezien hebben, maar ik had er eigenlijk pas van de week zin in :P

-De hele film gaat eigenlijk over de ontwikkeling van het karakter van Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis). Daar moet je wel van houden. De film gaat hier behoorlijk diep op in.
-Erg goed geacteerd, vooral Daniel Day-Lewis speelt geweldig.
-Sterk verhaal, alhoewel het wel traag gaat. De film duurt dik 2 uur en 30 minuten, maar verveelt eigenlijk niet.

Ik heb de film wel 2x gezien achter elkaar, want de 1e keer snapte ik er eigenlijk niet veel van. Je moet ook erg goed opletten anders begrijp je de film niet en zal de film teleurstellen.

Cijfer: 8
Heb deze in de bios gezien toen die uitkwam, ik was blown away door de acteer skills van Daniel Day-Lewis! Echt 1 van de beste acteerperformance van de afgelopen tijd!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_102307629
Ik heb TCM en af en toe kijk je eens een filmpje als je niks te doen hebt. Dit maal:
Lili

Een niemendalletje over een naïef 16 jarig weesmeisje dat bij een rondreizende kermis terecht komt. Ze wordt verliefd op de goochelaar maar die ziet er niks in (en is getrouwd met Zsa Zsa Gabor). Als ze haar hart opent naar de poppenkast poppen blijkt een bijzondere kermisact geboren.
Ondanks dat het weinig om het lijf heeft boeit het eigenlijk best en kijkt het lekker weg. De film heeft een oscar voor de muziek gekregen geloof ik.
7,5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:11:25 #298
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102312557
Had van Kinepolis een gratis ticket ivm m`n verjaardag gekregen, dus gisteren met m`n ma naar de film geweest. We kozen voor:

The Devil`s Double
We worden meegenomen in het bizarre levensverhaal van Latif Yahia die wordt gedwongen een dubbelganger te spelen van Saddam Hussein`s sadistische zoon Uday.

Een goede script schrijver zou dit verhaal niet hebben kunnen verzinnen, maar het feit dat dit echt gebeurd is maakt het allemaal nog absurder. We zien hoe zijn uiterlijk wordt veranderd, hij wordt gedwongen mee te gaan in alles wat Uday wilt (doet hij dat niet dan volgen er lijf straffen) maar qua karakter niet veranderd.

De manier waarop Engelsman Dominic Cooper zijn dubbelrol neerzet is echt geweldig. Beide personages zet hij overtuigend neer en de karaktertrekken van beide personages, hun tegenstellingen en hoe Latif daar mee omgaat zijn eigenlijk ook dé grote krachten van deze film.
De actie scenes zijn orde en maken een mooie afwisseling met het persoonlijke drama. Maar toch is dat niet de reden om deze te gaan bekijken.
Dat is de geniale Dominic Cooper!

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 23-09-2011 21:50:36 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 23:08:58 #299
353858 Ongedierte
Koop muggenspray.
pi_102318553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:39 schreef -tape- het volgende:
[ afbeelding ]

Ben hem nu (as we speak) aan het kijken, ben ongeveer halverwege en de film voldoet echt aan alle clichés die er maar zijn. De film is erg commercieel, er worden heel veel merknamen genoemd en weergegeven. Bijv Ipads, TV's, telefoons en Google/Facebook :'). Voor de rest is het een film met een zwaar matig verhaal, maar er wordt wel goed geacteerd vind ik. Ik schrijf normaal nooit een recensie over films die ik kijk, maar ik verveel me zo zwaar tijdens de film dat ik maar op FOK! ben gaan zitten op mijn laptop. :) Tijdens het typen van dit stukje kan ik alsnog het verhaal volgen, wat natuurlijk eigenlijk genoeg zegt over de diepte van de film.

De seksscènes zijn niet echt geil te noemen, buiten het feit dat Mila Kunis er verdomd goed uitziet in haar lingerie. De film is 'wel' grappig, maar het is allemaal erg mainstream.

6.6

Ik ga verder met.. half kijken.

Tape-out.
Ik ga hem ook gauw genoeg zien, maar ik wil eerst Source Code en Thor zien, Dan komt deze film aan de beurt.
Mijn Signature is Signature.
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:20:09 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_102326363
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:11 schreef Timo20 het volgende:
Had van Kinepolis een gratis ticket ivm m`n verjaardag gekregen, dus gisteren met m`n ma naar de film geweest. We kozen voor:
- The Devil's Double
Lijkt mij ook een vette film. Vooral die sfeer die gecreëerd word in de trailer ziet er goed uit.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')