abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102257271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:51 schreef jimjim1983 het volgende:
the blair witch project als voorbeeld nemen :')
1 shot vanuit een helikopter kost nog meer dan die film
Gaat er niet om. Het gaat erom dat goede films niet duur hoeven te zijn en al helemaal geen miljoenen hoeven te kosten.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:58:12 #272
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102257316
Deze discussie :|W
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102257345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:56 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Gaat er niet om. Het gaat erom dat goede films niet duur hoeven te zijn en al helemaal geen miljoenen hoeven te kosten.
dat klopt.
pi_102257481
quote:
9s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:58 schreef HAL9000S het volgende:
Deze discussie :|W
Er is geen discussie. Ik zeg alleen 18 miljoen voor een film die in een woestijn is geschoten met 1 hoofdrolspeler, een handjevol andere mensen en een paar effecten is heel veeeeeel.
pi_102257536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Er is geen discussie. Ik zeg alleen 18 miljoen voor een film die in een woestijn is geschoten met 1 hoofdrolspeler, een handjevol andere mensen en een paar effecten is heel veeeeeel.
In vergelijking met andere films niet. Dat zeg ik alleen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_102257730
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:05 schreef HostiMeister het volgende:

True, maar dit was ook gewoon een klotefilm. Ik viel bijna in slaap wat saai.
Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
  donderdag 22 september 2011 @ 13:28:11 #277
286575 Roces18
Chef de party
pi_102258277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Het was al jaren bekend dat hij zijn arm eraf ging zagen. Wat is dan het leuke aan de film?
spoiler alert :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102258345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:05 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik verbaas me er ook vaker om wat een nietszeggende film gekost heeft terwijl er niets van bijzonder locaties, effects etc in voorgekomen is.

dan maar even OT:
Romanzo Criminale - seizoen 2 (slot)

De opkomst en ondergang van de bende die in de jaren 70 en 80 rome in haar macht had is in het 2de seizoen nog beter dan in het eerste. Reden is de nasleep van het einde van S1. Alles wat ik hierover zeg is een spoiler dus dat doen we niet. Maar als je een maffia-achtige serie zoekt die rauw, gewelddadig en realistisch is (en waargebeurd) dan zoek je niet verder maar begin je met Romanzo Criminale.
9.0
pi_102258501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

spoiler alert :)
Kijk overal op het internetz naar het plot en het staat erin ;)

http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=18300
pi_102258790
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Die film lijkt mij ook niks, maar bijvoorbeeld bij Hachiko: Dog's Story (ofzoiets) weet je het verhaal ook wel, tenminste de meeste mensen. Heel bekend verhaal van die hond die altijd bij de trein op zijn baasje zat te wachten (echt gebeurd), maar die was wel mooi gemaakt en zeker de moeite waard.

Dacht je ook dat deze Titanic het wel zou halen? ;)
  donderdag 22 september 2011 @ 13:47:47 #281
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102258874
The Wind that shakes the Barley

Het verhaal speelt zich af tijdens de Brits-Ierse oorlog en de daaropvolgende burgeroorlog van 1919 tot begin jaren '20. Ierse guerrilla-groepen trokken door het land om de Britse 'Black and Tan-squads' te bevechten. In één van deze groepen bevinden zich de twee broers Damien en Teddy en we zien wat de oorlog zowel hun familie als hun land aanricht.

Ik vond het acteerwerk niet je van het. Op sommige momenten had ik echt door dat ze aan het acteren waren voor de camera en dat verpest een film echt voor mij. Verder was het ook rommelig qua scenes. Tevens kon ik moeilijk meeleven met de hoofdpersoon en richtte de film zich teveel op 'neven karakters' maar je leert ze geen van alle echt kennen.
Wel een zeer interessant thema! Had alleen beter uitgewerkt kunnen worden...
* 6,8
geen.
pi_102258925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:45 schreef JDx het volgende:

[..]

Die film lijkt mij ook niks, maar bijvoorbeeld bij Hachiko: Dog's Story (ofzoiets) weet je het verhaal ook wel, tenminste de meeste mensen. Heel bekend verhaal van die hond die altijd bij de trein op zijn baasje zat te wachten (echt gebeurd), maar die was wel mooi gemaakt en zeker de moeite waard.

Dacht je ook dat deze Titanic het wel zou halen? ;)
Nee, maar ik wist niet of leonardo di caprio en kate winslet het gingen halen....
pi_102266784
quote:

[..]

had ergens gelezen dat t een "celebration of life" is en dat vond ik wel een goeie.
pi_102270460
Hesher

Verenigde Staten
Drama
100 minuten

geregisseerd door Spencer Susser
met Joseph Gordon-Levitt, Natalie Portman en Devin Brochu

De 13-jarige T.J. en zijn vader zijn beiden diep geraakt door het tragische verlies van hun moeder en vrouw, en wonen nu samen met hun oude oma. Op weg naar school ontmoet T.J. Hesher, een man van einde twintig met een zwaar verleden. Hij zorgt ervoor dat T.J. diep in de problemen raakt, erger dan hij zich ooit voor had kunnen stellen. Nicole, een cassière, probeert T.J. te beschermen. T.J. wordt verliefd op Nicole, maar zijn fantasie over haar wordt vernietigd door Hesher. Hesher trekt in bij T.J. zijn vader en hun oma. Hij is hier niet voor uitgenodigd, maar wordt op een bepaalde manier toch geaccepteerd.

vind het een moeilijk te beoordelen film, het was een hele aparte film om te zien. Met ook een aantal grappige momenten. en ookal gebeurde er niet giga veel in de film, zorgde de film er wel voor dat ik bleef kijken..En de acteerprestaties zijn ook dik in orde. Maar toch zal het geen film zijn die me heel lang zal bij blijven.
6.5
pi_102273658
quote:

[..]

De weg er naar toe. wat het doet met een mens. etc..
ik kende deze verhaal al wat aantal jaartjes door Discovery die dit verhaal had gebruikt in "i shouldnt be alive"
toen het nog old skool discovery was met veel docus.

dan denk ik ook dat je Mr Nobody een kut film vind?
pi_102273852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:38 schreef Mike het volgende:
Drive

[ afbeelding ]

Ryan Gosling is een stuntman in Hollywood die er naast z'n normale baan 's nachts nog een bijbaantje in de misdaadwereld op na houdt. Dat loopt op zich allemaal prima, totdat hij een jong gezin leert kennen in z'n appartementengebouw en hij een situatie ingezogen wordt die 'm behoorlijk in de problemen brengt...

Regisseur Nicolas Winding Refn maakte eerder de films Bronson en Valhalla Rising en laat met Drive zien dat hij een enorm talent is. Verwacht geen snelle actiefilm, want zeker de eerste helft is soms behoorlijk traag, maar elke scene is nodig om het verhaal meer diepte te geven. De beelden zijn vaak hypnotiserend en dat wordt ondersteund door de geweldige soundtrack. Daarnaast zijn alle acteerprestaties dik in orde (we zijn ook al niet anders meer gewend van Gosling).

Voor sommige mensen in de bioscoop bleek het grove geweld in het tweede deel van de film net wat te veel (en gingen daarom voortijdig weg), maar aan veel andere reacties in de zaal te horen konden de plotselinge explosies van geweld ook veel mensen bekoren.

Deze film heeft alles in zich om een cultklassieker te worden, wat ook bevestigd wordt door de hoge positie op IMDB op dit moment (#126 in de top250). Het is dan ook een echte aanrader waar je helemaal in op wil gaan en ik raad dan ook aan om 'm op het grote doek te gaan zien in plaats van te wachten op een dvd-versie.

Cijfer: 9 (en daarmee voor mij de beste film van het jaar tot nu toe)
Kijk, dat zijn mooie heads-ups. Die ga ik zeker in de gaten houden!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102280883

Ben hem nu (as we speak) aan het kijken, ben ongeveer halverwege en de film voldoet echt aan alle clichés die er maar zijn. De film is erg commercieel, er worden heel veel merknamen genoemd en weergegeven. Bijv Ipads, TV's, telefoons en Google/Facebook :'). Voor de rest is het een film met een zwaar matig verhaal, maar er wordt wel goed geacteerd vind ik. Ik schrijf normaal nooit een recensie over films die ik kijk, maar ik verveel me zo zwaar tijdens de film dat ik maar op FOK! ben gaan zitten op mijn laptop. :) Tijdens het typen van dit stukje kan ik alsnog het verhaal volgen, wat natuurlijk eigenlijk genoeg zegt over de diepte van de film.

De seksscènes zijn niet echt geil te noemen, buiten het feit dat Mila Kunis er verdomd goed uitziet in haar lingerie. De film is 'wel' grappig, maar het is allemaal erg mainstream.

6.6

Ik ga verder met.. half kijken.

Tape-out.

[ Bericht 0% gewijzigd door -tape- op 22-09-2011 22:48:49 ]
  donderdag 22 september 2011 @ 22:43:29 #288
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102281202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:39 schreef -tape- het volgende:
[ afbeelding ]

Ben hem nu (as we speak) aan het kijken, ben ongeveer halverwege en de film voldoet echt aan alle clichés die er maar zijn. De film is erg commercieel, er worden heel veel merknamen genoemd en weergegeven. Bijv Ipads, TV's, telefoons en Google/Facebook :'). Voor de rest is het een film met een zwaar matig verhaal, maar er wordt wel goed geacteerd vind ik. Ik schrijf normaal nooit een recensie over films die ik kijk, maar ik verveel me zo zwaar tijdens de film dat ik maar op FOK! ben gaan zitten op mijn laptop. :) Tijdens het typen van dit stukje kan ik alsnog het verhaal volgen, wat natuurlijk eigenlijk genoeg zegt over de diepte van de film.

De seksscènes zijn niet echt geil te noemen, buiten het feit dat Mila Kunis er verdomd goed uitziet in haar lingerie. De film is 'wel' grappig, maar het is allemaal erg mainstream.

Tape-out.
Typische cliche romcom inderdaad, maar ik vond em goed uitgewerkt. Heb eigenlijk de hele film met een glimlach gekeken.

Moet zeggen dat ik Justin best goed vind acteren, in the social network ook al :)
pi_102281604
Nog even van Film 1 genieten...
Remember Me (2010)

quote:
Tyler Roth is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig, die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.
Ik heb nog niet eerder een film met Pattison gezien, en hoewel veel mensen hem in een hoek hebben gezet om een bepaalde reeks films, kan mij dat niet roesten; ik bepaal wel of ik een film goed vind of niet. De acteurs bewijzen zich daarin wel weer.
En deze film vond ik goed, het plot hierboven verraadt een 13-in-een-dozijn film maar dat viel redelijk mee. Goed geacteerd, een toch wel pakkend verhaal. Het einde zag ik niet aankomen, en dat was eigenlijk best wel een *** einde, juist op dat punt van het verhaal.
pi_102283922
En ook nog eens met Emilie DeRavin. Die gaat op de lijst :).
pi_102285239
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 00:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vampyr (1932, Dl, Carl Theodor Dreyer)
Voor moderne begrippen is deze film behoorlijk langzaam. Hoewel dat in het begin nog zorgde voor wat spanning nekte na een tijd die traagheid de spanning te veel. Op een gegeven moment kabbelt de film te veel door. Door het houterige acteerwerk gaat er ook veel van de spanning verloren en worden de karakters nooit vlees en bloed.
Tegen het eind had ik het plot afgeschreven, maar toen verraste de film me het laatste kwartier nog opeens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grootste kracht van deze film ligt echter in de prachtige beelden. Visueel gezien is Dreyer?? één van de beste filmmakers van z'n tijd. Z'n camerastandpunten, beeldcompositie, donker en licht gebruik is erg anders en mooier dan de meeste van z'n tijdgenoten.
cijfer: 7
Die film wil ik al een aantal jaar kijken naar aanleiding van dit youtube filmpje:
pi_102286615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
Nog even van Film 1 genieten...
Remember Me (2010)
[ afbeelding ]

[..]

Ik heb nog niet eerder een film met Pattison gezien, en hoewel veel mensen hem in een hoek hebben gezet om een bepaalde reeks films, kan mij dat niet roesten; ik bepaal wel of ik een film goed vind of niet. De acteurs bewijzen zich daarin wel weer.
En deze film vond ik goed, het plot hierboven verraadt een 13-in-een-dozijn film maar dat viel redelijk mee. Goed geacteerd, een toch wel pakkend verhaal. Het einde zag ik niet aankomen, en dat was eigenlijk best wel een *** einde, juist op dat punt van het verhaal.
Sluit ik me bij aan :Y
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_102286903

Colombiana (2011)
Uiteraard moest ik deze film zien. :D

Lekkere actiethriller met een geweldige achtervolgingsscene, goeie grappen, lekker sarcastische steekjes, mooie beelden, lekkere en mooie dames en gewoon knallen.

Nadeel zijn de nogal vele fouten en het niet bijster sterke verhaal. En helaas maar een klein stukje "Bogotá"... wat gewoon een filmstudio in Frankrijk blijkt te zijn :(

Ik keek de film met een maat van me in de bios. De eerste dag dat ie uitkwam, in een LEGE bioscoopzaal. We waren de enigen. :o

Als premieres van films waar Luc Besson aan meewerkt, al niet bezocht worden, dan voorzie ik een vroegtijdige dood van het begrip bioscoop. :N
7.5/10 (had eerst een 8, maar die studio is een domper) (IMDB: 5.9/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:14:17 #294
286575 Roces18
Chef de party
pi_102292451
Super Size Me

Een al redelijk oude documentaire waarin Morgan Spurlock zijn regisseurs -debuut maakt door te onderzoeken hoe schadelijk fastfood eten is. Hiervoor eet hij 30 dagen lang alleen maar bij de MC'donalds dus ontbijt, lunch en avondeten.

Ten eerste een tip! Kijk deze documentaire niet als je aan het eten bent, er kwam namelijk een rectaal onderzoek in voor :r en toen had ik niet zoveel trek meer :') Verder is het erg leuk om te zien hoe hypocriet en ignorant Amerikanen zijn over het algemeen. Het aanklagen van fastfoodbedrijven omdat ze dik van hun werden 8)7 en alleen maar afgeven op roken terwijl het zelfde dikke varkens zijn. Ook is het erg entertainend en informatief, en dan te bedenken dat het met een simpele camera is geschoten. En het is interessant om een kijkje te hebben in het Amerikaanse leven van hedendaags.

Toch wel een 7,5+

[ Bericht 0% gewijzigd door Roces18 op 23-09-2011 14:41:16 ]
pi_102295376

There will be blood.

De meeste mensen zullen deze film al wel gezien hebben, maar ik had er eigenlijk pas van de week zin in :P

-De hele film gaat eigenlijk over de ontwikkeling van het karakter van Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis). Daar moet je wel van houden. De film gaat hier behoorlijk diep op in.
-Erg goed geacteerd, vooral Daniel Day-Lewis speelt geweldig.
-Sterk verhaal, alhoewel het wel traag gaat. De film duurt dik 2 uur en 30 minuten, maar verveelt eigenlijk niet.

Ik heb de film wel 2x gezien achter elkaar, want de 1e keer snapte ik er eigenlijk niet veel van. Je moet ook erg goed opletten anders begrijp je de film niet en zal de film teleurstellen.

Cijfer: 8
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:36:52 #296
182073 invine
blablabla etc.
pi_102296791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef kevin_ het volgende:
[ afbeelding ]

There will be blood.

De meeste mensen zullen deze film al wel gezien hebben, maar ik had er eigenlijk pas van de week zin in :P

-De hele film gaat eigenlijk over de ontwikkeling van het karakter van Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis). Daar moet je wel van houden. De film gaat hier behoorlijk diep op in.
-Erg goed geacteerd, vooral Daniel Day-Lewis speelt geweldig.
-Sterk verhaal, alhoewel het wel traag gaat. De film duurt dik 2 uur en 30 minuten, maar verveelt eigenlijk niet.

Ik heb de film wel 2x gezien achter elkaar, want de 1e keer snapte ik er eigenlijk niet veel van. Je moet ook erg goed opletten anders begrijp je de film niet en zal de film teleurstellen.

Cijfer: 8
Heb deze in de bios gezien toen die uitkwam, ik was blown away door de acteer skills van Daniel Day-Lewis! Echt 1 van de beste acteerperformance van de afgelopen tijd!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_102307629
Ik heb TCM en af en toe kijk je eens een filmpje als je niks te doen hebt. Dit maal:
Lili

Een niemendalletje over een naïef 16 jarig weesmeisje dat bij een rondreizende kermis terecht komt. Ze wordt verliefd op de goochelaar maar die ziet er niks in (en is getrouwd met Zsa Zsa Gabor). Als ze haar hart opent naar de poppenkast poppen blijkt een bijzondere kermisact geboren.
Ondanks dat het weinig om het lijf heeft boeit het eigenlijk best en kijkt het lekker weg. De film heeft een oscar voor de muziek gekregen geloof ik.
7,5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:11:25 #298
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102312557
Had van Kinepolis een gratis ticket ivm m`n verjaardag gekregen, dus gisteren met m`n ma naar de film geweest. We kozen voor:

The Devil`s Double
We worden meegenomen in het bizarre levensverhaal van Latif Yahia die wordt gedwongen een dubbelganger te spelen van Saddam Hussein`s sadistische zoon Uday.

Een goede script schrijver zou dit verhaal niet hebben kunnen verzinnen, maar het feit dat dit echt gebeurd is maakt het allemaal nog absurder. We zien hoe zijn uiterlijk wordt veranderd, hij wordt gedwongen mee te gaan in alles wat Uday wilt (doet hij dat niet dan volgen er lijf straffen) maar qua karakter niet veranderd.

De manier waarop Engelsman Dominic Cooper zijn dubbelrol neerzet is echt geweldig. Beide personages zet hij overtuigend neer en de karaktertrekken van beide personages, hun tegenstellingen en hoe Latif daar mee omgaat zijn eigenlijk ook dé grote krachten van deze film.
De actie scenes zijn orde en maken een mooie afwisseling met het persoonlijke drama. Maar toch is dat niet de reden om deze te gaan bekijken.
Dat is de geniale Dominic Cooper!

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 23-09-2011 21:50:36 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 23:08:58 #299
353858 Ongedierte
Koop muggenspray.
pi_102318553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:39 schreef -tape- het volgende:
[ afbeelding ]

6.6

Tape-out.
Ik ga hem ook gauw genoeg zien, maar ik wil eerst Source Code en Thor zien, Dan komt deze film aan de beurt.
Mijn Signature is Signature.
  zaterdag 24 september 2011 @ 10:20:09 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_102326363
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:11 schreef Timo20 het volgende:
Had van Kinepolis een gratis ticket ivm m`n verjaardag gekregen, dus gisteren met m`n ma naar de film geweest. We kozen voor:
- The Devil's Double
Lijkt mij ook een vette film. Vooral die sfeer die gecreëerd word in de trailer ziet er goed uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')