abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102173248

Trash Humpers (Harmony Korine, 2009)
IMDb: 5.2/10 - 872 votes

Een jaar geleden ofzo las ik toevallig een kort stukje over deze film, en dacht bij mezelf 'wat een bullshit'. Na laatst Gummo ( _O_ ) te hebben gezien heb ik toch maar het hele oeuvre van Korine gedownload, en dan maar meteen met de meest controversiële begonnen.

De film gaat over vier bejaarden (Korine en zijn vrouw + vrienden in rubberen maskers) die rondlopen en tv's kapotslaan, rondfietsen met een pop aan een touwtje achter de fiets, prullenbakken humpen, babypoppen mollen, takken aftrekken en wat dies meer zij.
Geen enkele verhaallijn, des te meer idiote scènes met vier 'oudjes' die zich debiel gedragen, onder begeleiding van gekakel, geschreeuw, het herhaaldelijk zingen van kinderrijmpjes en vooral veel omgevingslawaai.

Ohja, de hele boel is ook gefilmd met een handheld en ge-edit met behulp van twee VHS-recorders, om zorg te dragen voor de authentieke videoband-kwaliteit van de jaren 80 en 90.

Kortom: deze film is complete bullshit. De eerste twintig minuten dacht ik letterlijk constant "what the fuck?", maar als je je eraan overgeeft en gewoon geniet van wat er op je beeldscherm gebeurt zitten er best een paar hilarische momenten in.

Uiteindelijk heb ik me stiekem best wel vermaakt met deze film, maar je bent gewaarschuwd :').
7/10

Voor nog een leuke sfeerimpressie van hoe de haters zich hierover uitdrukken, een leuke review van IMDb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:').
pi_102173392
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Henry's Crime (2010)
[ afbeelding ]

[knip]

Mijn score: 7/10
Hee, eindelijk eens iemand die het met me eens is ^O^. Vond 'm goed te pruimen, en inderdaad weer eens heel wat anders van Reeves.
pi_102191220
Friends with benefits

Verenigde Staten
Komedie
109 minuten

geregisseerd door Will Gluck
met Mila Kunis, Justin Timberlake en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.

de film begint heel leuk met een aantal momenten waar ik ook echt heb moeten lachen, alleen tegen het einde toe verliest de film een beetje zn vaart en zn grappige momenten en word iets langdradig. Das jammer want er had echt meer ingezeten.
Vind justin ook verrassend leuk spelen.
Daarom blijft het gewoon een filmpije wat gewoon leuk is een x gezien te ehbben - niet meer niet minder
6.5
pi_102202609

Mister Lonely (Harmony Korine, 2007)

Ik was lekker bezig dus ik dacht hup, nog eentje van Harmony Korine erachteraan. Helemaal voorbereid op vage shit (zie mijn vorige post), maar het viel alleszins mee. Of tegen, eigenlijk.

Mister Lonely gaat over een Michael Jackson-impersonator die in Parijs een Marilyn Monroe-impersonatrice tegenkomt. Zij nodigt hem uit om met haar mee naar huis te gaan, waar ze in een groot landhuis woont met allerlei andere impersonators. Haar man is Charlie Chaplin, hun kind is Shirley Temple, en verder hebben we nog Lincoln, de Paus, Samym Davis Jr, Roodkapje en nog wat beroemde figuren.
Met zijn allen bereiden ze een grote show voor om voor de buurtbewoners op te voeren. In de tussentijd zorgen de gevoelens van Michael en Marilyn voor elkaar voor ongemakkelijke verhoudingen (vooral met haar man met Charlie), en komt er nog het een en ander aan overig drama langs.

Zoals de andere films van Harmony gaat de film vooral over hoe mensen met elkaar omgaan, en deze keer nog het meest over de eenzaamheid van mensen ongeacht de groep waar ze in verkeren. Daarnaast is het de meest coherente film tot nu toe, met een daadwerkelijke verhaallijn, ontwikkelende karakters en prima cinematografie. En daarmee is het meteen ook de minst interessante Korine.
Een aantal mooie shots, vreemde gebeurtenissen en de algehele quirkyness houden de film de moeite waard, maar echt bijzonder is hij niet.

6.5/10
pi_102203016
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 03:42 schreef o.la het volgende:
Zojuist Incendies gekeken. Wat een fantastische film.

IMDB score is een 8.2 :)

Storyline
A mother's last wishes send twins Jeanne and Simon on a journey to Middle East in search of their tangled roots. Adapted from Wajdi Mouawad's acclaimed play, Incendies tells the powerful and moving tale of two young adults' voyage to the core of deep-rooted hatred, never-ending wars and enduring love.

[ afbeelding ]
Naar aanleiding hiervan ook deze film gekeken. Het is goed blijven opletten bij deze film maar echt een topper van een verhaal! 8.9 =]
Zo niet.. dan toch!
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:43:17 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102203830
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2011 22:10 schreef Tim86 het volgende:
Back to the future is voor mij echt tijdloos :)
:Y eens
pi_102204531
Shark Night 3D

De 3D effecten waren voor de verandering eens redelijk gedaan. Maar verder is het plot te voorspelbaar, de aanvallen van de haai(en) niet spectaculair genoeg en op bepaalde momenten gewoon ongeloofwaardig.

Niet echt spannend, niet echt gore (wel bloed). Kon me geen reet schelen als er iemand dood ging (behalve de hond). Er zaten een aantal schrikmomenten in maar dat was het wel.

Voor de mannen zullen de babes in bikini en ondergoed wel een klein pluspuntje zijn.

Je kan beter thuis nog een keertje Jaws of Deep blue sea opzetten.
  woensdag 21 september 2011 @ 00:17:41 #233
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102205163
Pearl Jam Twenty
Vandaag zijn Pearl Jam fans over de hele wereld getuige van een uniek evenement: deze prachtige docu over twintig jaar Pearl Jam is wereldwijd enkel en alleen vandaag te zien in de bioscoop.

Voor fans (zoals ik) een absolute must. Het is een prachtige docu die, zoals altijd in dit soort docu`s, de rise and (in het geval van Pearl Jam) rise again weergeeft. Vanaf de voor- en ontstaansgeschiedenis tot en met de release van hun laatste parel Backspacer: we krijgen alles te zien. De film zit vol met nog nooit eerder vertoond en persoonlijk materiaal (ook materiaal van fans is er in verwerkt).

Er zit humor in maar het is natuurlijk niet alleen de lach die de klok slaat. De zelfmoord van Kurt Cobain en het Roskilde drama komen voorbij, maar natuurlijk ook de onvermijdelijke onderlinge strubbelingen. Van dat laatste zat er naar mijn mening wel iets te weinig in, daar had ik graag meer van gezien.
Buiten dat heb ik twee uur lang genoten. Prachtige interviews, fantastische beelden en heerlijke muziek. Zoals de man naast mij terecht opmerkte: hij mocht nog best twee uur door gaan.

Voor fans van (muziek) documentaires in het algemeen en van Pearl Jam in het bijzonder is deze film van Cameron Crowe zeker een must.

IMDB Cijfer: 9,4/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Krijg volgende week het bijbehorende boek en, als `t goed is, voor m`n verjaardag de soundtrack dubbel cd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-09-2011 00:25:26 ]
  woensdag 21 september 2011 @ 00:28:59 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_102205490
They Live (1988, VS, John Carpenter)
George Nada komt na wat gedoe in het eerste half uur in het bezit van een speciale zonnebril. Met deze bril ziet hij de wereld zoals die werkelijk is. Achter alle reclame, tijdschriftenartikelen blijken een geheime boodschap te zitten om het volk slapend, gehoorzaam en consumerend te houden. Ook ziet hij overal met die bril opeens buitenaardse wezen lopen, die zich vermomt hebben als mensen. Deze aliens maken via stiekem de echte dienst uit op aarde.
Zoals je aan de beschrijving kan aflezen hebben we hier te maken met een satire. Het satirisch idee erachter is leuk. En zeker de eerste openbaringen zorgde voor wat glimlachen op m'n gezicht. Maar daar omheen heeft de film net iets te weinig te bieden. Zeker in het eerste half uur als nog niet bekend is wat er aan de hand is en George maar een beetje doelloos ronddwaalt, is de film spannend noch grappig. Maar ook daarna lijkt Carpenter niet voor voor de humor te durven gaan en uit te willen bouwen op de satire. Maar daarentegen spanning probeert te brengen door de film te versimpelen tot Nada neemt het op tegen de aliens.
Groot probleem van de film vond ik dat Roddy Piper als George Nada gewoon geen charismatische hoofdpersoon is van het kaliber Kurt Russel. Keith David is dan een stuk cooler en doet het ook veel beter.
cijfer: 6.5
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 09:45:28 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102209716
PJ20 Zie de post van timo20 ik dacht er een beetje hetzelfde over, erg mooie docu...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 september 2011 @ 10:36:49 #236
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_102210896
Net 127 Hours gezien. Goede drama film, heel goed uitgewerkt. Vooral omdat het verhaal zich op een klein stukje afspeelt. Knap van de regisseur om het zo boeiend te blijven houden. Ook met weinig acteurs en een vrij laag budget (18 miljoen dollar) kun je een perfecte film neer zetten.
De acteurs deden het uitstekend, maar dat is wel logisch. Als het acteren niets was, zou deze film sowieso gefaald zijn. De film heeft het wat mij betreft gered!

7.8
  woensdag 21 september 2011 @ 12:32:44 #237
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_102214514
Gisteren ook Thirteen Days (2000) gekeken. Zeer goede film, na eerst ook al Bobby gekeken te hebben. Je krijgt goed de spanning mee van een dergelijke crisis. Topfilm.
pi_102215065
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef casper019 het volgende:
Friends with benefits

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie
109 minuten

geregisseerd door Will Gluck
met Mila Kunis, Justin Timberlake en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.

de film begint heel leuk met een aantal momenten waar ik ook echt heb moeten lachen, alleen tegen het einde toe verliest de film een beetje zn vaart en zn grappige momenten en word iets langdradig. Das jammer want er had echt meer ingezeten.
Vind justin ook verrassend leuk spelen.
Daarom blijft het gewoon een filmpije wat gewoon leuk is een x gezien te ehbben - niet meer niet minder
6.5
Mila kunis O+

Ik heb laatst Arthur gezien.

Arthur (2011)

110 min - Comedy

A drunken playboy stands to lose a wealthy inheritance when he falls for a woman his family doesn't like.

Gewoon wel leuke film met veel humor, ik geeft het een 8.25
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_102217185
http://www.attacktheblock.nl/

Tja.... leuk om een keer te kijken als er toch niets op tv is. Wel bij gelachen.
pi_102217729
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:36 schreef computerprobleem het volgende:
Net 127 Hours gezien. Goede drama film, heel goed uitgewerkt. Vooral omdat het verhaal zich op een klein stukje afspeelt. Knap van de regisseur om het zo boeiend te blijven houden. Ook met weinig acteurs en een vrij laag budget (18 miljoen dollar) kun je een perfecte film neer zetten.
De acteurs deden het uitstekend, maar dat is wel logisch. Als het acteren niets was, zou deze film sowieso gefaald zijn. De film heeft het wat mij betreft gered!

7.8
18 miljoen dollar voor een film die afspeelt in een fuckin woestijn vind ik nog best aan de ruime kant :')
pi_102217744
Gisteren 2 films gekeken:

I saw the devil

quote:
Een meedogenloze psychopaat speurt bij nacht en ontij verlaten wegen af, op zoek naar vrouwen om zijn sadistische lusten op te botvieren. Wanneer hij echter de verloofde van geheim agent Joo-yeon (Byung-hun Lee) te pakken heeft, rust deze niet eer hij de gewetenloze maniak heeft opgespoord, en begint er een bloederig kat-en-muisspel
Hele vette actiefilm! Goed verhaal en harde actie. Hier houd ik van! een 8.!!!

The perfect host

quote:
Een op de vlucht geslaagde crimineel bluft z'n eigen binnen bij een woning, hij komt er al snel achter dat z'n gastheer niet de gemiddelde doorsnee gastheer blijkt te zijn.
Ook een leuke film. Wel een beetje slome film maar hij blijft wel spannend. Paar x ook moeten lachen om die gastheer. Die kerel is echt gestoord :D Een 7,5
  woensdag 21 september 2011 @ 15:01:50 #242
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102219653
http://www.imdb.com/title/tt1596343/

Net gekeken.Ach, voor een saaie woensdagmiddag een leuke film. Is gewoon weer verstand op nul en naar de vette acte kijken. Wel leuk dat alle acteurs uit de vorige films meedoen. Begin is een beetje wazig qua verhaal verloop, maar dat mag de actiepret nier drukken.

Goede afsluiter van de reeks tot nu toe.

Dikke 7
  woensdag 21 september 2011 @ 17:19:42 #243
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_102225579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:09 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

18 miljoen dollar voor een film die afspeelt in een fuckin woestijn vind ik nog best aan de ruime kant :')
Nou nee, jij denkt dat er een camera ploeg was en verder niets? Zie jij maar eens zoiets te verfilmen en dan hebben we het over klein voor Amerikaanse films he. Nederlandse filmmakers dromen in hun dromen niets een van zo'n budget :P
pi_102234399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:09 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Weinig verhaal, wel mooie beelden, maar de schandalige vergelijking met het geniale Into the Wild die men in dit topic maakte, sloeg echt nergens op.

Speaking of which:
Into the Wild (2007)
Ook na de 3e keer weer een prachtige sfeervolle, boeiende, intrigerende en voor alle reizigers in meer of mindere mate herkenbare film. De shots zijn geweldig, van de mooiste plekjes in de VS tot de betoverende leegheid van Canada. De muziek is een van de extra hoogtepunten van de film en het meer dan waard gewoon als soundtrack te luisteren. Eddie Vedder is een held en scoort met Society wat mij betreft het allerbeste.

De film stoot door van de 18e naar de 10e plek in mijn top100, hij hoort in de toptien.

Zorg wel dat je een goed moment uitkiest voor de film (allebei de vrienden met wie ik de film keek, vielen in slaap).

De karakters in de film zijn allemaal heel goed vormgegeven.

Sean Penn levert een meesterwerk af met dit op feiten gebaseerde stuk geschiedenis.

De vergelijking met 127 Hours (wat een tegenvaller, op de beelden na) gaat echt mank, maar als je die goed vond, dan moet je zeker Into the Wild kijken.
9.2/10 (IMDB: 8.2/10 148/250)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102236092
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weinig verhaal, wel mooie beelden, maar de schandalige vergelijking met het geniale Into the Wild die men in dit topic maakte, sloeg echt nergens op.

Speaking of which:
Into the Wild (2007)
Ook na de 3e keer weer een prachtige sfeervolle, boeiende, intrigerende en voor alle reizigers in meer of mindere mate herkenbare film. De shots zijn geweldig, van de mooiste plekjes in de VS tot de betoverende leegheid van Canada. De muziek is een van de extra hoogtepunten van de film en het meer dan waard gewoon als soundtrack te luisteren. Eddie Vedder is een held en scoort met Society wat mij betreft het allerbeste.

De film stoot door van de 18e naar de 10e plek in mijn top100, hij hoort in de toptien.

Zorg wel dat je een goed moment uitkiest voor de film (allebei de vrienden met wie ik de film keek, vielen in slaap).

De karakters in de film zijn allemaal heel goed vormgegeven.

Sean Penn levert een meesterwerk af met dit op feiten gebaseerde stuk geschiedenis.

De vergelijking met 127 Hours (wat een tegenvaller, op de beelden na) gaat echt mank, maar als je die goed vond, dan moet je zeker Into the Wild kijken.
Prachtige film. Heeft net als Stand by me (1986) een enorme indruk op mij gemaakt.
Maar ik ben ook een pussy met films, om bepaalde redenen...
pi_102236105
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

(allebei de vrienden met wie ik de film keek, vielen in slaap).

Daar zou ik behoorlijk kwaad om worden, vooral omdat het zo'n goede film is :{w .
  woensdag 21 september 2011 @ 20:59:47 #247
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102236289
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:36 schreef computerprobleem het volgende:

7.8
Agreed!
geen.
pi_102236693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:56 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Daar zou ik behoorlijk kwaad om worden, vooral omdat het zo'n goede film is :{w .
Kwaad worden omdat iemand in slaap valt?? :o

Wat ben jij voor sadist? Het voordeel van films is toch wel dat je ze vaker kan kijken, niet? :o

Ik ben ooit bij Saw III in slaap gevallen. _O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_102236818
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kwaad worden omdat iemand in slaap valt?? :o

Wat ben jij voor sadist? Het voordeel van films is toch wel dat je ze vaker kan kijken, niet? :o

Ik ben ooit bij Saw III in slaap gevallen. _O-
Als ik een film goed vind, val ik echt niet slaap, hoe laat het ook is :6 . Als ik moe ben ga ik ook geen film kijken.
pi_102237116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:09 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Als ik een film goed vind, val ik echt niet slaap, hoe laat het ook is :6 . Als ik moe ben ga ik ook geen film kijken.
Sja, das jouw leven. Met knuffelmeisje heb ik een stuk of 200 films gezien, waarbij er tijdens de film wel meer dingen gebeurden dan slapen.

En hoe kan je nou beledigd zijn als een ander een film niet leuk vindt? Dat is toch gewoon smaak? Goeie films deel je en met de juiste mensen deel je dan ook die smaak.

Ben jij filmfundamentalist ofzo? :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')