De Cuba-crisis dus. Het zou nog 10-tallen jaren duren voordat ik geboren zou worden, maar wat ik wel weet is dat deze crisis toch een erg gespannen tijd was. Hoewel het natuurlijk nooit 100% zeker wordt hoe het gegaan is in die vergaderingen en de gevoerde gesprekken (Hoewel volgens IMDB een groot deel van de dialogen zijn gehaald van tapes die Kennedy zelf plaatste bij de meetings) zet deze film toch heel sterk de gespannen sfeer neer. In de (eveneens aan te raden serie) The Kennedys (2011) was dit onderwerp ook (kort) ter sprake gekomen en het leek natuurlijk heel veel op elkaar. Goed uitgebeeld hoe verschillende partijen (zowel tussen de president/adviseurs/krijgsmachten e.d. als internationaal) met elkaar 'botsen'.quote:In oktober 1962 bleek uit spionagefoto's dat de Sovjet-Unie bezig was met het installeren van nucleaire raketten op Cuba, waardoor de Russen in staat waren om grote delen van de VS binnen enkele minuten weg te vagen. President Kennedy en zijn adviseurs zoeken een uitweg in de wereldbedreigende situatie.
Vind je?quote:Op maandag 19 september 2011 16:14 schreef haakon het volgende:
Event Horizon
Lijkt veel op Sunshine, en dat is een goed iets!
7
Enige persoon waar ik wel een keer goed om heb moeten lachen is Melissa McCarthy als Megan, voor de rest helemaal met je eens.quote:Op maandag 19 september 2011 17:00 schreef PBateman1978 het volgende:
Bridesmaids
Was dit een comedy ?
Echt amper tot niet gelachen, en toen de hoofdrolspeelster ook nog eens in een romantisch cliché belandde met die politieagent hebben we de film maar afgezet...
2/10
Dat romantische cliché was het enige leuke aan de film.quote:Op maandag 19 september 2011 17:00 schreef PBateman1978 het volgende:
Bridesmaids
Was dit een comedy ?
Echt amper tot niet gelachen, en toen de hoofdrolspeelster ook nog eens in een romantisch cliché belandde met die politieagent hebben we de film maar afgezet...
2/10
ik ook, maar event horizon vond ik niet echt bijzonder.quote:Op maandag 19 september 2011 17:11 schreef haakon het volgende:
[..]Ik vond Sunshine echt een toffe film !
Even onthouden voor kerstavond, gezelligquote:Op zondag 18 september 2011 22:01 schreef YellowBlacks het volgende:
Black X-mas
[ afbeelding ]
Kerstmis nadert. Een studentenhuis voor meisjes is haast uitgestorven. De achtergebleven bewoners vieren het begin van de kerstvakantie. Vervolgens verdwijnt een van de meisjes van de studentenvereniging. Deze gebeurtenis zet een angstaanjagende en bloederige reeks van brute moorden in het bijna verlaten studentenhuis in gang. De dreiging is overal en niemand is veilig…
IMDB: 4,3
Mijn Cijfer: 5,5
Cook, Bobby vond ik helemaal geweldig en wil ook meer naar wat 'geschiedenis'-films gaan kijken, dus deze ga ik zeker downloaden.quote:Op maandag 19 september 2011 16:12 schreef Iemand91 het volgende:
Als Kennedy aficionado heb ik gisteravond natuurlijk Thirteen Days (2000) gekeken.
[ afbeelding ]
[..]
De Cuba-crisis dus. Het zou nog 10-tallen jaren duren voordat ik geboren zou worden, maar wat ik wel weet is dat deze crisis toch een erg gespannen tijd was. Hoewel het natuurlijk nooit 100% zeker wordt hoe het gegaan is in die vergaderingen en de gevoerde gesprekken (Hoewel volgens IMDB een groot deel van de dialogen zijn gehaald van tapes die Kennedy zelf plaatste bij de meetings) zet deze film toch heel sterk de gespannen sfeer neer. In de (eveneens aan te raden serie) The Kennedys (2011) was dit onderwerp ook (kort) ter sprake gekomen en het leek natuurlijk heel veel op elkaar. Goed uitgebeeld hoe verschillende partijen (zowel tussen de president/adviseurs/krijgsmachten e.d. als internationaal) met elkaar 'botsen'.
Goed acteerspel, mooie background (60's: grote zwarte Cadillac's
).
Mooie afwisseling ook tussen kleur en zwart-wit beeld.
Film 1 Family toevallig?quote:Op maandag 19 september 2011 22:17 schreef Nickske1912 het volgende:
Hachiko: A Dog's Story (2009)
Ik heb voor zover ik weet nog nooit tranen moeten laten bij een film, maar bij deze was het toch echt raak. Zat met een grote brok in mijn keel. Ontzettend ontroerend en waargebeurd verhaal over de band die een Hachiko hond (Japans ras als ik het goed heb) met zijn baasje opbouwt.
Om IMDB krijgt deze film een 8, maar ik durf hem gerust een 9 te geven. Kanonne hee.
Cook??quote:Op maandag 19 september 2011 20:38 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Cook, Bobby vond ik helemaal geweldig en wil ook meer naar wat 'geschiedenis'-films gaan kijken, dus deze ga ik zeker downloaden.
Zijn er nog meer goede films die een waarheidsgetrouwe weergave van de wereldgeschiedenis (niet zijnde WOII) laten zien?
Ja ik vond hem ook wel tof, (alleen stukken minder tegen het einde aan) maar of event horizon qua verhaal nou op Sunshine lijkt?quote:Op maandag 19 september 2011 17:11 schreef haakon het volgende:
[..]Ik vond Sunshine echt een toffe film !
Ik vond het begin nog wel spannend en daardoor interessant. Tweede helft van de film was crap!quote:Op maandag 19 september 2011 23:35 schreef Karstman het volgende:
Vanavond op Veronica: Eagle Eye
[ afbeelding ]
Spionage, terrorisme, high tech thriller over twee mensen die tegen hun wil bij elkaar geworpen worden door een onbekende stem die hun voor zich laat werken. Het gevoel dat bij deze film blijft hangen is: Dat kan heul niet. Zeker in het begin heb je om de paar minuten weer iets dat echt te ver gaat. Ok er zitten ook een hoop coole dingetjes in en de climax is best aardig opgebouwd maar dat trekt hem niet boven de middelmaat uit.
5
Als je dat idee mooi vind, kun je ook Outlander eens kijken. Vikingen & alien(s)quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Cowboys & Aliens (2011, VS, Jon Favreau)
Het is best raar dat (naar mijn weten) nog nooit iemand dit idee eerder heeft gedaan, een buitenaardse invasie in een ander tijdperk dan het heden. Het wilde westen is een heel goede keuze om zo'n invasie dan te laten plaatsvinden.
De film is prima vermakelijk, ondanks de tekortkomingen die het heeft. Craig is prima op z'n plaats als coole cowboy. Harrison Ford heeft het duidelijk naar z'n zin als gemene oude baas. En als eye-candy is Olivia Wilde niet verkeerd.
cijfer: 7
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |