ik denk de vader van de ontdekker ,,, tis namelijk zijn achternaamquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:07 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Bedankt voor de opheldering en de link.
Dat ELE bij Elenin vind ik nogal vergezocht eerlijk gezegd. Wie heeft dat verzonnen?
Ja, de naam Elenin snap ik wel! Maar waarom sommigen ELEnin met die hoodletters schrijft voor de sensatie snap ik niet, wie heeft dat verzonnen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef huupia het volgende:
[..]
ik denk de vader van de ontdekker ,,, tis namelijk zijn achternaam
Hij is van een ongehuwde moeder; zij heet Elenina.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:29 schreef huupia het volgende:
[..]
ik denk de vader van de ontdekker ,,, tis namelijk zijn achternaam
Je hebt het filmpje niet eens bekeken man, wat laat jij je weer kennen zeg. Reageer inhoudelijk of gewoon niet. Als je het wel had bekeken zou je geweten hebben dat op het kanaal van deze poster juist filmpjes worden gepost die enige nuance brengen.quote:Op maandag 5 september 2011 23:14 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jullie nooit eens misselijk worden van die onzin.
Ik heb het filmpje helemaal bekeken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:05 schreef Leonell het volgende:
[..]
Je hebt het filmpje niet eens bekeken man, wat laat jij je weer kennen zeg. Reageer inhoudelijk of gewoon niet. Als je het wel had bekeken zou je geweten hebben dat op het kanaal van deze poster juist filmpjes worden gepost die enige nuance brengen.
Hier heb je nog een linkje...earthquakes-are-there-really-more-now-than-ever-before-or-are-we-more-aware-of-themquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:33 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
[..]
Kun je misschien nog wel even je mening over mijn geplaatste bron geven? Ik doe dit niet voor Jan met de korte achternaam. Wat vind jij van bovenstaande verklaring? Totale onzin, of kun jij je er in vinden?
Hahaha....nu lach ik je toch echt even hardop uit Verstraten! Niet echt netjes, maar netjes gedraag jij je al niet sinds ik dit topic hier volg. Ik heb het zelf over Honda gehad, een aantal delen geleden. Lees het eens rustig terug zou ik zeggen. Dit bewijst voor mij dat jij helemaal niet geïnteresseerd bent in Elenin, in ieder geval niet in de theorieën daaromheen. Wat kom je nog in TRU doen man?quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:01 schreef AVerstraten het volgende:
Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:[/b]
[..]
[..]
Event voor de eerste 3 letters en Niburu Impact weet ik veel voor de rest). Dat gaat nu eenmaal niet met een komeet die bijvoorbeeld 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova heet, maar die wel veel dichter langs de aarde is gekomen dan Elenin, te weten op 15 augustus van dit jaar op een afstand van slechts 0.0600 AU. Blijkbaar heeft verder niemand in TRU dat opgemerkt.
Reageer dan inhoudelijk. Aan post 'wat een onzin' (op die oneliner lijk jij patent te hebben) hebben we toch niets joh.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:09 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje helemaal bekeken.
Leuk zo'n reactie! Maar wat vind jij van de argumenten genoemd in mijn bron? Ik zeg hiermee niet direct dat jouw kijk hierop onjuist is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Hier heb je nog een linkje...earthquakes-are-there-really-more-now-than-ever-before-or-are-we-more-aware-of-them
Jou argumentatie is prima en scherpquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:47 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Leuk zo'n reactie! Maar wat vind jij van de argumenten genoemd in mijn bron? Ik zeg hiermee niet direct dat jouw kijk hierop onjuist is.
Hoe bedoel je? Link ben ik aan het bekijken, tegelijk met Finland - Nederland nuquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Jou argumentatie is prima en scherpmaar je hebt veel tegenstrijdige bronnen als het om aardbeving`s grafieken gaat.
Wat vind jij van mijn linkje?
Ik denk eerder dat jullie dat vergeten zijn, ik vind er namelijk argumenten in die de zogenaamd bijzondere status van komeet Elenin ondermijnen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik had het ook over komeet Honda en zelfs over komeet Levy gehad, maar dat is hij waarschijnlijk vergeten
Bekijk ook even de vulkanische activiteit van de laatste jaren. (ik zal later jou linkje bekijken)quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:00 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Truthfinder.
Ik heb je grafiek bekeken maar ben daar niet zo door overtuigd. Het lijkt erop dat er inderdaad wat meer activiteit is de laatste jaren op die grafiek. Maar als je de gegevens over de gehele 20e eeuw erbij pakt zul je zien dat er piekjaren zijn. Kijk naar de grote aardbevingen in de jaren '20/'30 en 50'/'60.
Bekijk de volgende link maar http://earthquake.usgs.go(...)storical_mag_big.php
Naar mijn mening zie je daar niet opvallend veel aardbevingen van het laatste decennia bovenin staan. In ieders geval niet meer dan de andere periodes in de 20e eeuw.
Ok, will do. Maar ik zat even te kijken op usgs.gov en daar viel me op dat de grafiek in je linkje volgens mij niet klopt. in 1994 en 1995 zijn niet 4 aardbevingen geweest van boven 8.0, maar 1. De andere jaren ga ik nog bekijken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Bekijk ook even de vulkanische activiteit van de laatste jaren. (ik zal later jou linkje bekijken)
Er zijn meer mensen die Google kunnen gebruiken hoorquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Bekijk ook even de vulkanische activiteit van de laatste jaren. (ik zal later jou linkje bekijken)
Niet echt recent misschien maar als je hier kijkt , http://www.volcano.si.edu(...)tent=region#region00, kun je per vulkaan terugkijken tot en met de 19e eeuw bij sommige vulkanen wat de geschiedenis van erupties is. Let hierbij wel op dat hoe recenter je kijkt hoe mee gegevens en data je zult krijgen, maar dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die Google kunnen gebruiken hoor
Has volcanic activity been increasing?
How many active volcanoes are there in the world?
We kijken pas een paar eeuwen naar de zon met onze ogen, en een paar decennia met andere apparatuur, en weten nog te weinig van hoe het precies werkt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er moet wel een verband zijn tussen aardbevingen en vulkanische activiteit (lijkt mij logisch)
Maar wat ik ook zorgelijk vindt is de opwarming van onze aarde, er gaan zelfs verhalen de ronde dat het hele zonne stelsel aan het opwarmen is (kan je ook googelen). Als ik nog een keer logisch nadenk kan dat ook invloed hebben op de lava stromingen in onze aardbol.
Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat `t zonnestelsel op een lijn staat met het equatoriale vlak van het melkwegstelsel ? In het centrum van ons melkwegstelsel zit immers een super massief zwart gat die d.m.v zijn zwaartekracht`s werking zeer zeker daardoor invloed kan uitoefenen op de zon (denk aan verhoogde zonne vlammen activiteit en CME`s in eind 2012 en begin 2013) en op de planeten van ons zonnestelsel (opwarming`s verschijnselen)
Had ik eens ergens gelezen. (sorry weet niet meer waar)
Heel wat door te lezenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:00 schreef Resistor het volgende:
[..]
We kijken pas een paar eeuwen naar de zon met onze ogen, en een paar decennia met andere apparatuur, en weten nog te weinig van hoe het precies werkt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_variation
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_cycle
Die variatie lijken mij ook invloed hebben op de andere planeten.
Zonnevlammen #2: Recht op aarde af is een mooi topic in DE over de zon.
Er zijn geen aanwijzingen dat ons zonnestelsel opwarmt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er moet wel een verband zijn tussen aardbevingen en vulkanische activiteit (lijkt mij logisch)
Maar wat ik ook zorgelijk vindt is de opwarming van onze aarde, er gaan zelfs verhalen de ronde dat het hele zonne stelsel aan het opwarmen is (kan je ook googelen). Als ik nog een keer logisch nadenk kan dat ook invloed hebben op de lava stromingen in onze aardbol.
Huh??? Het equatoriale vlak is niet meer dan een denkbeeldige lijn. De zon is meer dan 6° verwijderd van het werkelijke centrum van het melkwegstelsel, dat, in tegenstelling tot de galactische equator, wél een echt bestaand referentiepunt is.quote:Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat `t zonnestelsel op een lijn staat met het equatoriale vlak van het melkwegstelsel ?
De zon staat daarvoor te ver van dat zwarte gat af. Bovendien bevindt dat zwarte gat zich niet in het vlak van de zon.quote:In het centrum van ons melkwegstelsel zit immers een super massief zwart gat die d.m.v zijn zwaartekracht`s werking zeer zeker daardoor invloed kan uitoefenen op de zon (denk aan verhoogde zonne vlammen activiteit en CME`s in eind 2012 en begin 2013) en op de planeten van ons zonnestelsel (opwarming`s verschijnselen)
Dikgedrukte spreek ik ook niet tegen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat `t zonnestelsel op een lijn staat met het equatoriale vlak van het melkwegstelsel ? In het centrum van ons melkwegstelsel zit immers een super massief zwart gat die d.m.v zijn zwaartekracht`s werking zeer zeker daardoor invloed kan uitoefenen op de zon (denk aan verhoogde zonne vlammen activiteit en CME`s in eind 2012 en begin 2013) en op de planeten van ons zonnestelsel (opwarming`s verschijnselen)
Had ik eens ergens gelezen. (sorry weet niet meer waar)
zoals ik al zij, ik had het ergens gelezen ik kan alleen de naam van die wetenschapper niet meer terug halen. Maar het klonk wel heel interessant.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:14 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Dikgedrukte spreek ik ook niet tegen.
Hoe vind jij het logisch dat de opwarming van het zonnestelsel (kan dit ook niet de cyclus zijn van de zon die actiever lijkt te zijn in deze periode? Is dit ook al niet eerder geweest?) invloed heeft op de lava stromingen van de Aarde?
Hoe kan het op één lijn staan met het equatoriale vlak van het melkwegstelsel hiermee te maken hebben? Wat zou dit zwarte gat voor invloed hebben als ze op één lijn staan, en wat is de invloed wanneer dit niet het geval is? Het zwarte gat heeft in ieder geval wel invloed gehad op de vorming van ons stelsel. Er wordt over het algemeen aangenomen dat zwarte gaten essentieel zijn geweest in de vorming van het universum zoals wij dit kennen.
Daarnaast weet men totaal niet wanneer die uitlijning er is, die cyclus duurt zo'n 64 miljoen jaar. Knappe jongen die precies kan vertellen wanneer de laatste uitlijning is geweest, laat staan weten wanneer de volgende uitlijning is.
Wat betreft de opwarming van planeten raad ik je aan de volgende link te bekijken. http://www.skepticalscience.com/print.php?r=147, klinkt best plausibel denk ik.
Dat begrijp ik, ik vind dit allemaal ook reuze interessant. Maar ik stel je die vragen omdat ik benieuwd ben naar jouw inzicht/mening. Zelf lees ik ook veel artikelen hierover, maar ga vervolgens altijd zelf op onderzoek uit naar andere bronnen/argumenten en vorm dan mijn mening/visie. Graag wil ik die nu ook vergelijken met anderen op dit forum.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
zoals ik al zij, ik had het ergens gelezen ik kan alleen de naam van die wetenschapper niet meer terug halen. Maar het klonk wel heel interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |