abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101631907
Ok,voor de hardnekkigen hier onder ons:

even dan maar een link naar de zéér gerenommeerde US Geological Service site,waarin de cijfers duidelijk een toename van het aantal aardbevingen laten zien:

http://earthquake.usgs.go(...)ves/year/eqstats.php

@AVerstraten:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:35 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Oh, wist je dit niet?
Wat is dit nu weer voor een opmerking,AVerstraten?
Ik post hier alléén maar de link naar die vraag met het antwoord,niets meer of minder en dan kom jij met een opmerking die nergens op slaat!
pi_101631993
Truthfinder..... het net sluit zich haha... Je lult je helemaal vast. hahaha..
pi_101632110
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:43 schreef Frogg het volgende:
Truthfinder..... het net sluit zich haha... Je lult je helemaal vast. hahaha..
Jij bent helemaal te verwaarlozen jij ...
Je hebt je blijkbaar enkel geregistreerd om te trollen, en vooral op Truthfinder
:{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_101632149
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:38 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Nog maar een keer! Ik ben vervelend, ik weet het. Maar als je iets zo stellig zegt ga ik er vanuit dat je dit zeker weet en/of tenminste hebt gecontroleerd. Het komt je betrouwbaarheid t.a.v. bron controle e.d. niet ten goede wat mij betreft.

"Truthfinder, sinds wanneer ligt Yellowstone National Park in Californië? De laatste keer dat ik op de kaart keek was dat Wyoming/Montana. Maar ik kan er natuurlijk ook zo'n 1100 km naast zitten."
Je hebt helemaal gelijk :) toegegeven dat was even een misstap mijnerzijds.
Ik zat er inderdaad zo`n 1100 km naast, maar ik ben nu eenmaal onze alwetende Lieve Heer niet In tegenstelling wat sommige anderen wel van zichzelf vinden. Ik geef tenminste wanneer ik een fout maak het eerlijk toe. Wat bepaalde anderen totaal niet durven te doen.
pi_101632238
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik zat er inderdaad zo`n 1100 km naast, maar ik ben nu eenmaal onze alwetende Lieve Heer niet In tegenstelling wat sommige anderen wel van zichzelf vinden. Ik geef tenminste wanneer ik een fout maak het eerlijk toe. Wat bepaalde anderen totaal niet durven te doen.
zou voldoende geweest zijn
pi_101632241
@truthfinder7, op het linkje dat je hebt geplaatst staat :

As more and more seismographs are installed in the world, more earthquakes can be and have been located. However, the number of large earthquakes (magnitude 6.0 and greater) has stayed relatively constant. See: Are Earthquakes Really on the Increase?

Daar maak ik uit op dat er niet meer bevingen zijn.
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:51:10 #132
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_101632248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:48 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ok, maar wat had de ligging van Yellowstone Park in Californië dan uitgemaakt? Ik snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen?
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_101632257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Jij bent helemaal te verwaarlozen jij ...
Je hebt je blijkbaar enkel geregistreerd om te trollen, en vooral op Truthfinder
:{w
Daar lijk je gelijk in te hebben :{
pi_101632343
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok,voor de hardnekkigen hier onder ons:

even dan maar een link naar de zéér gerenommeerde US Geological Service site,waarin de cijfers duidelijk een toename van het aantal aardbevingen laten zien:

http://earthquake.usgs.go(...)ves/year/eqstats.php
We zien geen toename, we zien enkele pieken en we zien ook dalingen.
quote:
@AVerstraten:

[..]

Wat is dit nu weer voor een opmerking,AVerstraten?
Ik post hier alléén maar de link naar die vraag met het antwoord,niets meer of minder en dan kom jij met een opmerking die nergens op slaat!
Ik zie de relevantie niet en begrijp dus niet wat ermee wil zeggen. Het is bekend waar de meeste aardbevingen zich voordoen. Wat is je punt?
pi_101632396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:51 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Ok, maar wat had de ligging van Yellowstone Park in Californië dan uitgemaakt? Ik snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen?
Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt. En ook dat de aardas versneld aan het verschuiven is.
pi_101632525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:55 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt.
De Yellowstone caldera is al heel lang meer of minder actief. Gemiddeld genomen is er geen toename van activiteit, of je moet de gebieden bedoelen waar aardgas gewonnen wordt.

De aardas is NIET versneld aan het verschuiven. Na elke grote aardbeving beweegt de aardas, dat is altijd al zo geweest. Ik zie nog steeds niet wat dat met Elenin te maken heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 06-09-2011 22:14:55 ]
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:00:38 #137
veni, vidi, vaginalis
pi_101632576
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:07:18 #138
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101632787
hey verstraten ik vind jouw beschuldiging over bangmakerij en daarbij even de heavens gate erbij halen echt niet kunnen... dit riekt naar iemand zen mond te willen snoeren.

beetje walgelijk :r
pi_101632857
Ook redelijk zielig ...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:08 schreef AVerstraten het volgende:
Misschien worden alle doemdenkende complotters in een doos grote doos gestopt en door de opper-Anunnaki afgevoerd naar sprookjesplaneet X.
Hier in het TRU-topic doe je niet anders dan wetenschappelijke zaken aanhalen, terwijl je in je eigen topic in Wetenschap nu begint over Nibiru en zielige complotters ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:20:07 #140
veni, vidi, vaginalis
pi_101633222
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:55 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt. En ook dat de aardas versneld aan het verschuiven is.
"Are Earthquakes Really on the Increase?
We continue to be asked by many people throughout the world if earthquakes are on the increase. Although it may seem that we are having more earthquakes, earthquakes of magnitude 7.0 or greater have remained fairly constant.

A partial explanation may lie in the fact that in the last twenty years, we have definitely had an increase in the number of earthquakes we have been able to locate each year. This is because of the tremendous increase in the number of seismograph stations in the world and the many improvements in global communications. In 1931, there were about 350 stations operating in the world; today, there are more than 8,000 stations and the data now comes in rapidly from these stations by electronic mail, internet and satellite. This increase in the number of stations and the more timely receipt of data has allowed us and other seismological centers to locate earthquakes more rapidly and to locate many small earthquakes which were undetected in earlier years. The NEIC now locates about 20,000 earthquakes each year or approximately 50 per day. Also, because of the improvements in communications and the increased interest in the environment and natural disasters, the public now learns about more earthquakes.

According to long-term records (since about 1900), we expect about 17 major earthquakes (7.0 - 7.9) and one great earthquake (8.0 or above) in any given year."

Bron: http://earthquake.usgs.go(...)e_in_earthquakes.php

Dit is wat mij betreft een prima verklaring voor wat betreft de toename in tektonische activiteit dat door de media wordt gepubliceerd. Niet alleen worden meer aardbevingen geregistreerd maar ook volgen mensen dit steeds bewuster. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er ook meer aardbevingen zijn.
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:26:58 #141
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101633444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:24 schreef UncleScorp het volgende:

Andere vraag : is Elenin nu uiteengevallen ja of nee ? En zo ja, wat heeft dat veroorzaakt ?
Hij drijft als badeendjes uit elkaar en de zon heeft het gedaan.. maar het is wel even zoeken.
The truth was in here.
pi_101633472
http://www.earthmountainview.com/yellowstone/yellowstone.htm
In 2009 gingen de alarmbellen al af bij de us geological service.
Genoeg hier over nu terug naar Elenin.
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:33:02 #143
veni, vidi, vaginalis
pi_101633628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:27 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.earthmountainview.com/yellowstone/yellowstone.htm
In 2009 gingen de alarmbellen al af bij de us geological service.
Genoeg hier over nu terug naar Elenin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:20 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

"Are Earthquakes Really on the Increase?
We continue to be asked by many people throughout the world if earthquakes are on the increase. Although it may seem that we are having more earthquakes, earthquakes of magnitude 7.0 or greater have remained fairly constant.

A partial explanation may lie in the fact that in the last twenty years, we have definitely had an increase in the number of earthquakes we have been able to locate each year. This is because of the tremendous increase in the number of seismograph stations in the world and the many improvements in global communications. In 1931, there were about 350 stations operating in the world; today, there are more than 8,000 stations and the data now comes in rapidly from these stations by electronic mail, internet and satellite. This increase in the number of stations and the more timely receipt of data has allowed us and other seismological centers to locate earthquakes more rapidly and to locate many small earthquakes which were undetected in earlier years. The NEIC now locates about 20,000 earthquakes each year or approximately 50 per day. Also, because of the improvements in communications and the increased interest in the environment and natural disasters, the public now learns about more earthquakes.

According to long-term records (since about 1900), we expect about 17 major earthquakes (7.0 - 7.9) and one great earthquake (8.0 or above) in any given year."

Bron: http://earthquake.usgs.go(...)e_in_earthquakes.php

Dit is wat mij betreft een prima verklaring voor wat betreft de toename in tektonische activiteit dat door de media wordt gepubliceerd. Niet alleen worden meer aardbevingen geregistreerd maar ook volgen mensen dit steeds bewuster. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er ook meer aardbevingen zijn.
Kun je misschien nog wel even je mening over mijn geplaatste bron geven? Ik doe dit niet voor Jan met de korte achternaam. Wat vind jij van bovenstaande verklaring? Totale onzin, of kun jij je er in vinden?
  dinsdag 6 september 2011 @ 15:39:07 #144
veni, vidi, vaginalis
pi_101633830
Misschien ook wel leuk om te lezen over Elenin!

http://wfoster2011.wordpr(...)-about-comet-elenin/

Ben ook benieuwd naar de volgende artikelen. Ik kan me helemaal vinden in de bevindingen van de auteur.
pi_101634176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:39 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Misschien ook wel leuk om te lezen over Elenin!

http://wfoster2011.wordpr(...)-about-comet-elenin/

Ben ook benieuwd naar de volgende artikelen. Ik kan me helemaal vinden in de bevindingen van de auteur.
"Lastly, Comet Elenin hasn’t received much press precisely because it is small and faint. Several new comets are discovered each year, and you don’t normally hear about them either. "

Tiens ... en toch hebben ze er STEREO op gezet ...?
pi_101634464
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:02:39 #147
veni, vidi, vaginalis
pi_101634510
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

"Lastly, Comet Elenin hasn’t received much press precisely because it is small and faint. Several new comets are discovered each year, and you don’t normally hear about them either. "

Tiens ... en toch hebben ze er STEREO op gezet ...?
Is dat niet omdat Elenin t.o.v. andere kometen aanzienlijk dichterbij komt dan andere kometen?
pi_101635893
quote:
Ja, dat vind ik ook.
pi_101636624
Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:[/b]

[..]

quote:
Is dat niet omdat Elenin t.o.v. andere kometen aanzienlijk dichterbij komt dan andere kometen?
Nee, want er zijn meerdere kometen die veel dichter bij de aarde zijn geweest dan Elenin - zonder enige schade voor de aarde overigens. Hier een overzicht. Ter vergelijking: komeet Elenin paseert de aarde op een afstand van 0.2338 AU.

Ik denk dat het uitsluitend met de naam te maken heeft, die complotters de mogelijkheid geeft te suggereren dat daar een diepere, voorspellende betekenis in verscholen zit (Extinction Level Event voor de eerste 3 letters en Niburu Impact weet ik veel voor de rest). Dat gaat nu eenmaal niet met een komeet die bijvoorbeeld 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova heet, maar die wel veel dichter langs de aarde is gekomen dan Elenin, te weten op 15 augustus van dit jaar op een afstand van slechts 0.0600 AU. Blijkbaar heeft verder niemand in TRU dat opgemerkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door AVerstraten op 06-09-2011 17:59:06 ]
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:07:37 #150
veni, vidi, vaginalis
pi_101636813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:01 schreef AVerstraten het volgende:
Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:[/b]

[..]

[..]

Nee, want er zijn meerdere kometen die veel dichter bij de aarde zijn geweest dan Elenin - zonder enige schade voor de aarde overigens. Hier een overzicht. Ter vergelijking: komeet Elenin paseert de aarde op een afstand van 0.2338 AU.

Ik denk dat het uitsluitend met de naam te maken heeft, die complotters de mogelijkheid geeft te suggereren dat daar een diepere, voorspellende betekenis in verscholen zit (Extinction Level Event voor de eerste 3 letters en Niburu Impact weet ik veel voor de rest). Dat gaat nu eenmaal niet met een komeet die bijvoorbeeld 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova heet, maar die wel veel dichter langs de aarde is gekomen dan Elenin, te weten op 15 augustus van dit jaar op een afstand van slechts 0.0600 AU. Blijkbaar heeft verder niemand in TRU dat opgemerkt.
Bedankt voor de opheldering en de link.

Dat ELE bij Elenin vind ik nogal vergezocht eerlijk gezegd. Wie heeft dat verzonnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')