Wat is dit nu weer voor een opmerking,AVerstraten?quote:
Jij bent helemaal te verwaarlozen jij ...quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:43 schreef Frogg het volgende:
Truthfinder..... het net sluit zich haha... Je lult je helemaal vast. hahaha..
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:38 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Nog maar een keer! Ik ben vervelend, ik weet het. Maar als je iets zo stellig zegt ga ik er vanuit dat je dit zeker weet en/of tenminste hebt gecontroleerd. Het komt je betrouwbaarheid t.a.v. bron controle e.d. niet ten goede wat mij betreft.
"Truthfinder, sinds wanneer ligt Yellowstone National Park in Californië? De laatste keer dat ik op de kaart keek was dat Wyoming/Montana. Maar ik kan er natuurlijk ook zo'n 1100 km naast zitten."
zou voldoende geweest zijnquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
Je hebt helemaal gelijktoegegeven dat was even een misstap mijnerzijds.
Ik zat er inderdaad zo`n 1100 km naast, maar ik ben nu eenmaal onze alwetende Lieve Heer niet In tegenstelling wat sommige anderen wel van zichzelf vinden. Ik geef tenminste wanneer ik een fout maak het eerlijk toe. Wat bepaalde anderen totaal niet durven te doen.
Ok, maar wat had de ligging van Yellowstone Park in Californië dan uitgemaakt? Ik snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijktoegegeven dat was even een misstap mijnerzijds.
Ik zat er inderdaad zo`n 1100 km naast, maar ik ben nu eenmaal onze alwetende Lieve Heer niet In tegenstelling wat sommige anderen wel van zichzelf vinden. Ik geef tenminste wanneer ik een fout maak het eerlijk toe. Wat bepaalde anderen totaal niet durven te doen.
Daar lijk je gelijk in te hebbenquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jij bent helemaal te verwaarlozen jij ...
Je hebt je blijkbaar enkel geregistreerd om te trollen, en vooral op Truthfinder
We zien geen toename, we zien enkele pieken en we zien ook dalingen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok,voor de hardnekkigen hier onder ons:
even dan maar een link naar de zéér gerenommeerde US Geological Service site,waarin de cijfers duidelijk een toename van het aantal aardbevingen laten zien:
http://earthquake.usgs.go(...)ves/year/eqstats.php
Ik zie de relevantie niet en begrijp dus niet wat ermee wil zeggen. Het is bekend waar de meeste aardbevingen zich voordoen. Wat is je punt?quote:@AVerstraten:
[..]
Wat is dit nu weer voor een opmerking,AVerstraten?
Ik post hier alléén maar de link naar die vraag met het antwoord,niets meer of minder en dan kom jij met een opmerking die nergens op slaat!
Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt. En ook dat de aardas versneld aan het verschuiven is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:51 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Ok, maar wat had de ligging van Yellowstone Park in Californië dan uitgemaakt? Ik snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen?
De Yellowstone caldera is al heel lang meer of minder actief. Gemiddeld genomen is er geen toename van activiteit, of je moet de gebieden bedoelen waar aardgas gewonnen wordt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt.
Hier in het TRU-topic doe je niet anders dan wetenschappelijke zaken aanhalen, terwijl je in je eigen topic in Wetenschap nu begint over Nibiru en zielige complotters ...quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:08 schreef AVerstraten het volgende:
Misschien worden alle doemdenkende complotters in een doos grote doos gestopt en door de opper-Anunnaki afgevoerd naar sprookjesplaneet X.
"Are Earthquakes Really on the Increase?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:55 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Het punt is dat de aarde de laatste tijd tektonisch actiever wordt. En ook dat de aardas versneld aan het verschuiven is.
Hij drijft als badeendjes uit elkaar en de zon heeft het gedaan.. maar het is wel even zoeken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:24 schreef UncleScorp het volgende:
Andere vraag : is Elenin nu uiteengevallen ja of nee ? En zo ja, wat heeft dat veroorzaakt ?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:27 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.earthmountainview.com/yellowstone/yellowstone.htm
In 2009 gingen de alarmbellen al af bij de us geological service.
Genoeg hier over nu terug naar Elenin.
Kun je misschien nog wel even je mening over mijn geplaatste bron geven? Ik doe dit niet voor Jan met de korte achternaam. Wat vind jij van bovenstaande verklaring? Totale onzin, of kun jij je er in vinden?quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:20 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
"Are Earthquakes Really on the Increase?
We continue to be asked by many people throughout the world if earthquakes are on the increase. Although it may seem that we are having more earthquakes, earthquakes of magnitude 7.0 or greater have remained fairly constant.
A partial explanation may lie in the fact that in the last twenty years, we have definitely had an increase in the number of earthquakes we have been able to locate each year. This is because of the tremendous increase in the number of seismograph stations in the world and the many improvements in global communications. In 1931, there were about 350 stations operating in the world; today, there are more than 8,000 stations and the data now comes in rapidly from these stations by electronic mail, internet and satellite. This increase in the number of stations and the more timely receipt of data has allowed us and other seismological centers to locate earthquakes more rapidly and to locate many small earthquakes which were undetected in earlier years. The NEIC now locates about 20,000 earthquakes each year or approximately 50 per day. Also, because of the improvements in communications and the increased interest in the environment and natural disasters, the public now learns about more earthquakes.
According to long-term records (since about 1900), we expect about 17 major earthquakes (7.0 - 7.9) and one great earthquake (8.0 or above) in any given year."
Bron: http://earthquake.usgs.go(...)e_in_earthquakes.php
Dit is wat mij betreft een prima verklaring voor wat betreft de toename in tektonische activiteit dat door de media wordt gepubliceerd. Niet alleen worden meer aardbevingen geregistreerd maar ook volgen mensen dit steeds bewuster. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er ook meer aardbevingen zijn.
"Lastly, Comet Elenin hasn’t received much press precisely because it is small and faint. Several new comets are discovered each year, and you don’t normally hear about them either. "quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:39 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Misschien ook wel leuk om te lezen over Elenin!
http://wfoster2011.wordpr(...)-about-comet-elenin/
Ben ook benieuwd naar de volgende artikelen. Ik kan me helemaal vinden in de bevindingen van de auteur.
Is dat niet omdat Elenin t.o.v. andere kometen aanzienlijk dichterbij komt dan andere kometen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Lastly, Comet Elenin hasn’t received much press precisely because it is small and faint. Several new comets are discovered each year, and you don’t normally hear about them either. "
Tiens ... en toch hebben ze er STEREO op gezet ...?
Ja, dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:00 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Valt wel mee, toch?
http://earthquake.usgs.go(...)/year/stats/size.gif
Nee, want er zijn meerdere kometen die veel dichter bij de aarde zijn geweest dan Elenin - zonder enige schade voor de aarde overigens. Hier een overzicht. Ter vergelijking: komeet Elenin paseert de aarde op een afstand van 0.2338 AU.quote:Is dat niet omdat Elenin t.o.v. andere kometen aanzienlijk dichterbij komt dan andere kometen?
Bedankt voor de opheldering en de link.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:01 schreef AVerstraten het volgende:
Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:[/b]
[..]
[..]
Nee, want er zijn meerdere kometen die veel dichter bij de aarde zijn geweest dan Elenin - zonder enige schade voor de aarde overigens. Hier een overzicht. Ter vergelijking: komeet Elenin paseert de aarde op een afstand van 0.2338 AU.
Ik denk dat het uitsluitend met de naam te maken heeft, die complotters de mogelijkheid geeft te suggereren dat daar een diepere, voorspellende betekenis in verscholen zit (Extinction Level Event voor de eerste 3 letters en Niburu Impact weet ik veel voor de rest). Dat gaat nu eenmaal niet met een komeet die bijvoorbeeld 45P/Honda-Mrkos-Pajdusakova heet, maar die wel veel dichter langs de aarde is gekomen dan Elenin, te weten op 15 augustus van dit jaar op een afstand van slechts 0.0600 AU. Blijkbaar heeft verder niemand in TRU dat opgemerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |