quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:20 schreef AVerstraten het volgende:
Nou, gelukkig dan maar dat we van alle aardbevingen verlost zijn als Elenin straks verdwenen is.
En dan nu nog even een reactie op je eerdere post.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:49 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als er werkelijk werd gespeculeerd over de mogelijkheden zou dit topic een stuk interessanter zijn. Het punt is dat er niet gespeculeerd wordt over mogelijkheden, maar over zaken die met de beste wil van de wereld niet als mogelijkheid gekwalificeerd kunnen worden. Dat zou niet erg zijn, ware het niet dat onzin hier als feit gepresenteerd wordt, de waarheid structureel geweld wordt aangedaan en de suggestie wordt gewekt dat mensen die zich houden aan wat mogelijk is, worden weggezet als betaalde debunkers.
Er wordt gepraat over bedrog van wetenschappers, van NASA, over de ondergang van de wereld op gruwelijke wijze, aliens op komeet Elenin die radiosignalen produceren en nog veel meer, zonder dat daar ook maar enig bewijs voor is. Blijkbaar vindt men het totaal niet nodig de hier gepresenteerde pseudowaarheden kritisch te onderzoeken, want alles wat er op het internet te vinden is en dat de eigenwaandenkbeelden ondersteunt, wordt zonder meer geloofd.
Onzin verkondigen is niet per definitie onschuldig. Het consequent en ongenuanceerd zaaien van wantrouwen jegens zaken als wetenschap, logisch denken, nauwgezet en geduldig onderzoek, kan desastreuze en onomkeerbare gevolgen hebben, zoals ik helaas persoonlijk in mijn naaste familiekring heb moeten ervaren.
Ik ben van mening dat wij als mens de plicht hebben tot eerbied jegens onze omgeving, zijnde de aarde en het heelal dat haar omringt. Eerbied houdt in dat wij ons inspannen onze omgeving te leren kennen zoals zij werkelijk is, met de processen daarin en hoe deze werken, want alleen kennis - hetgeen ook impliceert: zelfkritiek en corrigeren van onjuist gebleken inzichten - geeft ons de mogelijkheid tot bescherming en onderhoud van al wat ons omringt. Het bagatelliseren en ondermijnen van het belang van kennis en het in de plaats daarvan in de hoogte steken van de eigen wens- dan wel waandenkbeelden leidt uiteindelijk tot ongebreidelde vormen van bijgeloof, met alle ellende van dien zoals de geschiedenis al meermalen heeft laten zien. Het laatste trieste voorbeeld van de ellende waar bijgeloof toe kan leiden was de collectieve zelfmoord van de Heaven's Gate sekte: 39 mensen de dood ingejaagd vanwege bijgeloof rond de komeet Hale-Bopp. Is dat niet diep- en dieptreurig? Ik vind het walgelijk.
Ik weet dat men mij hier wenst te zien als troll. Maar een troll gaat het enkel en alleen om het uitlokken van onenigheid en om dit te bewerkstelligen wordt zonder pardon de waarheid geweld aangedaan. Dat is helemaal mijn doel niet, mijn doel is informatie en kennis verstrekken, die de mens in staat stellen de schoonheid en indrukwekkendheid van het universum en al wat daarin is, werkelijk te ervaren.
Je geeft mijn woorden onjuist weer,quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
En dan nu nog even een reactie op je eerdere post.
Dat jij beweert dat ik en anderen hier de mensen bewust aan het bang maken ben/zijn is wel een erg beschuldigende opmerking en volledig ongefundeerd en bovendien niet echt objectief te noemen.
Het gaat om de inhoud van dat "nieuws".quote:Ik breng alleen maar nieuws naar voren,méér niet.
Ik heb dus ook mijn conclusies getrokken.quote:Bovendien heb ik al talloze keren naar links verwezen,zodat iedereen die dat wil daar naartoe kan gaan om zijn/haar eigen conclusies te trekken.
Als mensen keer op keer onderbouwd met controleerbare argumenten gewezen worden op de onjuistheid van hun inbreng en men desondanks stug doorgaat met het plaatsen van steeds weer diezelfde onjuiste informatie, dan ga ik me op zeker moment toch afvragen of dat echt onbewust gedaan wordt.quote:Dat is héél wat anders dan mensen bewust bang proberen te maken,maar goed,als jij dat niet van elkaar kunt scheiden,dan is jouw interpretatievermogen erg zwak en derhalve kun je dan ook vraagtekens zetten bij jouw andere opmerkingen,o.a. wat komeet Elenin betreft.
De bangmakerij die leidde tot de zelfmoord van de Heaven's Gate sekte was ook gebaseerd op het soort "nieuws" dat hier bij voorkeur geplaatst wordt: ongefundeerde onzin over kometen die rampspoed en ellende komen aanrichten en de ondergang van de wereld inluiden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:42 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
Bovendien verwijs je naar die Heaven's Gate sekte,terwijl ik,nogmaals, slechts nieuws uit de media (en ook joutube natuurlijk) naar voren breng en bovendien íedereen aanmoedig zijn/haar eigen onderzoek te doen,méér niet!
Het is mijn goed recht om mijn mening tegenover die van anderen te zetten, zeker als ik die kan onderbouwen met betrouwbare, controleerbare argumenten.quote:Maar tja,een andermans mening telt voor jou blijkbaar totaal niet,want wat AVerstraten zegt,dát is nu eenmaal de alleszaligmakende waarheid,nietwaar?
Daar is al sprake van sinds de aarde bestaat.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
Dus wel degelijk is er sprake van tectonische activiteiten.
Je bedoelt wellicht: dus trek nu maar's mijn conclusies.quote:Dus trek nu maar 's je eigen conclusies.
Ja,AVerstraten,je mag zeker je eigen mening zeggen,zolang je ánderen dat óók laat doen én bovendien niet suggereert dat anderen aanzetten tot massahysterie en zelfs massale zelfmoord.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:56 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
De bangmakerij die leidde tot de zelfmoord van de Heaven's Gate sekte was ook gebaseerd op het soort "nieuws" dat hier bij voorkeur geplaatst wordt: ongefundeerde onzin over kometen die rampspoed en ellende komen aanrichten en de ondergang van de wereld inluiden.
[..]
Het is mijn goed recht om mijn mening tegenover die van anderen te zetten, zeker als ik die kan onderbouwen met betrouwbare, controleerbare argumenten.
Ik beschuldig je helemaal nergens van. Maar ga me aangeven zou ik zeggen, dan hoor ik het wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:08 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ja,AVerstraten,je mag zeker je eigen mening zeggen,zolang je ánderen dat óók laat doen én bovendien niet suggereert dat anderen aanzetten tot massahysterie en zelfs massale zelfmoord.
Dat laatste riekt naar onrechtmatige beschuldigingen,die juridisch niet onderbouwd zouden kunnen worden...
Hier wordt door jou wel gevaarlijk spel,juridisch gesproken,gespeeld!
De Yellowstone vulkaan is op het moment veel sneller aan het groeien dan zo`n 20 jaar geleden (ken je nieuws bronnen)quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:04 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Daar is al sprake van sinds de aarde bestaat.
[..]
Je bedoelt wellicht: dus trek nu maar's mijn conclusies.
Sinds wanneer?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
Bangmakerij? Wat betreft die aardbevingen: dat is lijkt mij toch niets anders dan het brengen van nieuwsfeiten...maar ja,als je bangmakerij en nieuwsfeiten niet uit elkaar kunt houden,hmmm,wat zegt dat dan over jouw eigen "objectiviteit"?
Ok,er zijn honderden aardbevingen per dag (dat weten de meesten van ons óók wel),maar het feit blijft bestaan,dat de intensiteit van de aardbevingen de laatste tijd aan het toenemen is.
Bovendien is er ook het wetenschappelijk gemeten feit,dat de grond van Yellowstone Park zo'n 7 cm per jaar verder omhoog komt!
Dus wel degelijk is er sprake van tectonische activiteiten.
Hier is de link naar een volwaardige wetenschappelijke site (als je de moeite wilt nemen):
http://news.nationalgeogr(...)ption-magma-science/
Bovendien ligt Yellowstone Park in Californië en dat grenst aan de Stille Oceaan....
Dus trek nu maar 's je eigen conclusies.
Dat was ook mijn reactie.quote:
Geen idee, misschien dat hier meer staat over die YU55?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:24 schreef UncleScorp het volgende:
Pfff topic wordt wel een beetje boring zo ...
Misschien kunnen we ons es afvragen wie gans die ophef rond Elenin gestart heeft, waarom zo'n heisa, waarom zo'n disinformatiecampagne ??
Dit is niet het werk van een enkeling.
Andere vraag : is Elenin nu uiteengevallen ja of nee ? En zo ja, wat heeft dat veroorzaakt ?
Laatste vraag : wanneer starten we een topic over YU55 ?
Waarom laat je vraag 13 en het antwoord daarop achterwege?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:24 schreef Darkestlight het volgende:
@truthfinder7, wat heeft yellow er nu mee te maken. En die toename van aardbevingen, waar heb je die info vandaan want volgens mij info :
Vraag 15. Komen er steeds meer aardbevingen voor?
Er vindt geen toename van het aantal bevingen plaats. Wel worden er meer bevingen geregistreerd vanwege de steeds gevoeliger apparatuur. Ook het aantal slachtoffers zal waarschijnlijk toenemen vanwege de bevolkingsgroei.
Staat op de site van KNMI
http://www.knmi.nl/cms/co(...)en_over_aardbevingen (als je de moeite wilt nemen)
Oh, wist je dit niet?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Waarom laat je vraag 13 en het antwoord daarop achterwege?
hmm,beetje selectief misschien?
Maar helaas,dáár is tie dan:
13. Waar zijn de meeste aardbevingen?
De meeste aardbevingen komen voor rondom de Grote Oceaan, in het Middellandse Zee gebied en verder oostwaarts in de Himalaya en Indonesië. Ook midden in de oceanen komen wel bevingen voor. (...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |