Zo rond de MP zou een goed salaris zijn voor de "top" van Nederland.quote:Op zondag 4 september 2011 23:22 schreef Argento het volgende:
[..]
wat mogen we maximaal bruto per jaar verdienen?
Maar dan kan de jachtindustrie (de boten dus) wel inpakken.quote:Op zondag 4 september 2011 23:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo rond de MP zou een goed salaris zijn voor de "top" van Nederland.
De kurk waar de Nederlandse economie op drijftquote:Op zondag 4 september 2011 23:26 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar dan kan de jachtindustrie (de boten dus) wel inpakken.
Nee hoor, dan ben je een goed deel van het probleem, een Witteboord crimineel wellicht.quote:Op zondag 4 september 2011 23:22 schreef Argento het volgende:
Tja, als je het zo geregeld hebt dat je aanspraak hebt op een bepaalde bonus, dan heb je het goed gedaan.
als je foute dingen wit kan regelen, dan deugt de regelgeving niet.quote:Op zondag 4 september 2011 23:28 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee hoor, dan ben je een goed deel van het probleem, een Witteboord crimineel wellicht.
Arbeiders, nu 61+ zijn allerlei zaken kwijt geraakt die eerder wettelijk waren, gevolg van bedrijfszetbaasjes in vakbonden en politiek.
Fout is fout, ook als men het 'wit regelde'.
Zou zomaar kunnen.Ik weet niet hoeveel marge er op zo'n bootje zit.quote:Op zondag 4 september 2011 23:26 schreef Argento het volgende:
[..]
1 goed voor het milieuquote:Op zondag 4 september 2011 23:26 schreef Argento het volgende:
Ik wel, mijn oom bouwt ze. (Tekenaar)quote:Op zondag 4 september 2011 23:29 schreef betyar het volgende:
Zou zomaar kunnen.Ik weet niet hoeveel marge er op zo'n bootje zit.
ik begrijp eruit dat mensen die nu meer verdienen, omlaag moeten naar die Balkenendenorm. Er gaan er dus niet meer ineens op die Balkenennorm verdienen. Anders gezegd, mensen die nu zon boot niet zouden kunnen huren, zouden dat met zon norm ook niet kunnen.quote:Op zondag 4 september 2011 23:29 schreef fokthesystem het volgende:
2 velen kunnen ineens een jacht huren dus moeten er snel meer gebouwd worden.
Dat is waar, ik heb dan ook een iets ander beeld voor ogen dan betyar.quote:Op zondag 4 september 2011 23:31 schreef Argento het volgende:
ik begrijp eruit dat mensen die nu meer verdienen, omlaag moeten naar die Balkenendenorm. Er gaan er dus niet meer ineens op die Balkenennorm verdienen. Anders gezegd, mensen die nu zon boot niet zouden kunnen huren, zouden dat met zon norm ook niet kunnen.
Moeten ze maar wat langer sparen.quote:Op zondag 4 september 2011 23:30 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik wel, mijn oom bouwt ze. (Tekenaar)
1 miljoen per meter, 1,5 ton daarvan is netto winst op de bedrijfsbalans.
Mensen die denken dat dat kanquote:Op zondag 4 september 2011 23:33 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is waar, ik heb een iets ander beeld voor ogen dan betyar.
In mijn optiek kan men nog steeds multimiljonair zijn, maar geen MILJARdair meer.
Al die miljarden herverdelen we onder de werkenden, voila, 'iedereen' is boven modaal.
Immers, >51% van alle waarde is nu bij slechts <2% van de mensen.
Maar ja, niemand wordt op een salaris miljardair. Ik vind het ook een tikje pervers dat je met een handige social media site een meervoudig miljardair kan worden. Hoe je het ook wendt of keert, zon site is dat in maatschappelijk opzicht ook helemaal niet waard. Maar tegelijkertijd ben ik er een beetje huiverig voor om een overheid de bevoegdheid te geven om de waarde van zon site te bepalen.quote:Op zondag 4 september 2011 23:33 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is waar, ik heb dan ook een iets ander beeld voor ogen dan betyar.
In mijn optiek kan men nog steeds multimiljonair zijn, maar geen MILJARdair meer.
Al die miljarden herverdelen we onder de werkenden, voila, 'iedereen' is boven modaal.
Immers, >51% van alle waarde is nu bij slechts <2% van de mensen.
Hoeft ook niet.quote:Op zondag 4 september 2011 23:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
Mensen die denken dat dat kan![]()
Je kunt niet zomaar iemand zijn bedrijf af pakken.
Wat heb je toch tegen die bonussen? Falend management is niet oké. Of die nou een bonus krijgt of niet.quote:Op zondag 4 september 2011 23:41 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
Bill Gates betaalt zijn mensen ook heel goed, men WIL voor hem werken, bij google idem.
Wat wel kan is wat nu al weer naar de knoppen is, bonussen inperken bijv.
En al helemaal als het een -1 faal 'bestuurder' betreft.
Maar alles begint bij een gedachte, met een gedachte, vanaf nu/morgen kunnen we... enz.
Te vaak te veel en ongegrond. Graaien dus.quote:Op zondag 4 september 2011 23:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat heb je toch tegen die bonussen?
Falend managment belonen met een bonus is nog minder-ok.quote:Falend management is niet oké. Of die nou een bonus krijgt of niet.
Nee, foute dooddoener die niet klopt.quote:Die fixatie op beloningen komt voort uit je jaloerse onderbuik.
Als ie lijken/crime scene's voor de maffia opruimt zit ie er ruim boven.quote:Daarnaast mag je betalen aan je mensen wat je wil. De schoonmaker een miljoen per jaar? Tuurlijk![]()
Haha, dat is je grote probleem dus. Teveel vertrouwen in jezelf, denken dat je alles alleen kunt. Kortom, je denkt dat je wereldje de enige echte is.quote:Op zondag 4 september 2011 22:48 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik wil dat best doen, hoor. Geef me een maandje en als iedereen braaf meewerkt, heb ik de zaken zo op orde!
Het is mogelijk, ALS.................:quote:Op maandag 5 september 2011 00:06 schreef mlg het volgende:
denken dat je alles alleen kunt. Kortom, je denkt dat je wereldje de enige echte is.
Zullen we het eens proberen? Wel netjes doen wat ik zeg, hoor. Erger dan het nu is, kan het toch niet.quote:Op maandag 5 september 2011 00:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Haha, dat is je grote probleem dus. Teveel vertrouwen in jezelf, denken dat je alles alleen kunt. Kortom, je denkt dat je wereldje de enige echte is.
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 5 september 2011 00:17 schreef Louis22 het volgende:
We zouden kunnen beginnen met allemaal normaal doen. Dwz, geen gekke dingen als geloof in onzichtbare wezens; geen geloof in mythes als bezit, plichten en rechten; aardig doen voor elkaar; interesse in en respect voor de natuur; matigheid in begeertes; bereidheid tot inschikkelijkheid; respect voor feiten.
Lijken mij allemaal heel basale deugden. Als iedereen zich daaraan houdt, wat me voor iedereen doenlijk lijkt, zal het al een stuk gezelliger zijn
Waarom niet? Denk eugenetica. Zowel op de ouderwetse manier, dwz, steriliseren van minderwaardigen en doorfokken met superieure exemplaren, als op de moderne, dwz, (nano)gentechnologie, cyborgisme.quote:Op maandag 5 september 2011 00:24 schreef waht het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar de mens is moreel niet te perfectioneren. Niet in de minste plaats omdat moraal subjectief is.
Mwah nee, daar zie ik niets in. Wat je eist is simpel gezegd je mening erbuiten laten.quote:Op maandag 5 september 2011 00:17 schreef Louis22 het volgende:
We zouden kunnen beginnen met allemaal normaal doen. Dwz, geen gekke dingen als geloof in onzichtbare wezens; geen geloof in mythes als bezit, plichten en rechten; aardig doen voor elkaar; interesse in en respect voor de natuur; matigheid in begeertes; bereidheid tot inschikkelijkheid; respect voor feiten.
Lijken mij allemaal heel basale deugden. Als iedereen zich daaraan houdt, wat me voor iedereen doenlijk lijkt, zal het al een stuk gezelliger zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |