Nee het gaat denk ik om principes, we hebben altijd normaal rookworsten gegeten, en nu worden die vervangen door halal. Dat halal is de indringer, dat moet maar mee genomen worden! Terug naar het rookworsten tijdperk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Jij kan toch ook je eigen rookworst meenemen?
Hoezo? In Marokko zou ik dat wel doen, maar in Nederland hoort die rookworst altijd klaar te liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Als je varken wil eten en je dankt Jezus dat je dat varken kan eten is Jezus tevreden!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
Ik ben het ermee eens, hadden ze ook maar een Jezus moeten hebben dan konden ze wel alles eten! Maar hun geloven in een streng geloof.
Wie denk je dat Isa is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
Ik ben het ermee eens, hadden ze ook maar een Jezus moeten hebben dan konden ze wel alles eten! Maar hun geloven in een streng geloof.
Inderdaad. In de schoolkantine van de HHS is ook al een hele halalafdeling. Opzich niet verkeerd want er zitten veel moslims op die school. Maar je moet gewoon even opletten dat je de tosti met ham pakt. Al is het maar om een statement te maken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
ik shop tegenwoordig bewust op het niet aanschaffen van biologisch/halal vlees.
wat trouwens steeds lastiger word.
ik wil zelf wel de hand kunnen hebben in wat ik eet.
Jij bent een boze tovenaar ik denk niet dat ik met jou van doen wil hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wie denk je dat Isa is?
Wel een terechte klacht overigens.
Eens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Als je varken wil eten en je dankt Jezus dat je dat varken kan eten is Jezus tevreden!
Moslims moeten weer allerlei kunstgrepen uithalen om een stukje vlees te mogen nuttigen...
Echt schandalig dat een kortzichtige eikel als jij een Joey-avatar hebtquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
Neequote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)oeten-halal-eten.htmquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:32 schreef DJKoster het volgende:
Bron van je gevangenisverhaal?
Mij om het even, vlees van de bio-industrie wat op de normale manier geslacht is of een halal stukje vlees van een dier wat een goed/beter leven heeft gehad.
Er zit anders wel verschil tussen biologisch en halal.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
Racist.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:20 schreef Geelman het volgende:
Steeds vaker word je gedwongen om halal te moeten eten. In de gevangenis zitten bijvoorbeeld zo veel marokkanen dat ze alleen maar halaleten hebben.
Maar ook op een introductiedag van de HHS had men besloten alleen halalbroodjes te serveren volgens mijn zusje die SPH doet. Waarom moet de meerderheid zich aan een minderheid aanpassen? Wij willen gewoon lekker haram kunnen eten. Moslims moeten zich maar in hun lot schikken en hun eigen halalvoedsel meenemen.
Gewoon lekker normaal eten serveren a.u.b!
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:38 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Er zit anders wel verschil tussen biologisch en halal.
Bij halal vlees laten ze het dier doodbloeden. Ik eet dus wel biologisch, maar niet halal.
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:37 schreef LXIV het volgende:
Och, dat Halal-vlees is meestal wel van betere kwaliteit dan resten van varkens. Ik wil dat gerust eten.
Je moet het zo zien: moslims zijn niet compatible met 'ongelovigen-voer', ongelovigen wel met moslim-voer. Dus is het gemakkelijk om overal halal te serveren.
Bovendien zijn op zeer veel scholen en instellingen moslims een behoorlijk grote groep en waarschijnlijk in de toekomst de meerderheid. Dan is het dus veel eenvoudiger (en goedkoper) om alles halal te maken.
Maar er zijn zoveel keuzes die je niet hebt. Er was ook geen vis.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.
Toen studenten gingen klagen ging men salami uit de keuken halen. Klagen helpt, je moet voor jezelf opkomen!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel keuzes die je niet hebt. Er was ook geen vis.
Als je wil kiezen moet je betalen. Maar een gegeven paard kun je moeilijk in de bek kijken.
Bovendien is het in Nederland altijd nog gewoon toegestaan om haram-vlees te verkopen en te eten.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:43 schreef Knevelt het volgende:
Halal is ook maar gewoon vlees. En vlees is vlees, zoals oma dat vroeger bij de kachel zei.
Maar oma is niet meer. Net als de vogels. De vogels vliegen weg. Maar weg is niet altijd weg. Want aan de overkant is er nog altijd bedrading.
Bedrading is goed voor onze bezinning. Bezinning is gefilterde vuurvlieg.
Heb je dat filmpje gekeken wat ik had gepost? Die beesten zijn niet meteen dood.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.
Ja dat hoeft niet te betekenen dat dat altijd zo het geval is, zoals met alles dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:47 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gekeken wat ik had gepost? Die beesten zijn niet meteen dood.
Ontkennen schijnt mode te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:47 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gekeken wat ik had gepost? Die beesten zijn niet meteen dood.
Het zou nog onzinniger zijn als we ons allemaal naar de eetgewoontes van een willekeurige Fok!-er zouden moeten schikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.
Nee, hij bedoelt juist dat hij NIET MEER MAG KIEZEN. In ons "vrije" land.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:36 schreef msnk het volgende:
Wow wat erg man, je bedoelt te zeggen dat mensen gewoon mogen KIEZEN wat ze willen eten in een vrij land??? Echt verschrikkelijk dit. DAT DIT KAN IN DE HEDENDAAGSE SAMENLEVING!
Klopt de dokter heeft een snee gemaakt in mijn nek, omdat er wat ontstoken was. En eerst kwam de pijn doen het bloed.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ontkennen schijnt mode te zijn.
En bloed komt pas na het snijden met mes.
Dus pijn, dan bloed, en dan overlijden.
We zitten hier niet in de hoorn van Afrika.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef RedDevil085 het volgende:
Meneer de principe eter... Weet je wat een goede les voor jou zou zijn, paar dagen niets te vreten krijgen... Kijken of je dan nog zo'n zeiksnor bent...
Zei de expertquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dan moet hij zijn school daarop aanspreken en niet mij storenquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:50 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt juist dat hij NIET MEER MAG KIEZEN. In ons "vrije" land.
oke jmmr ff huilenquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Nee doos.
Dat is mijn mening.
Dat het de jouwe niet is jammer dan.
Je hebt op fok de heerlijke keuze om wel of niet op het topic te klikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef msnk het volgende:
[..]
Dan moet hij zijn school daarop aanspreken en niet mij storenIk mag nl. wel kiezen
Jouw aanwezigheid stoort mijquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Je hebt op fok de heerlijke keuze om wel of niet op het topic te klikken.
En vanwaar dan die verhalen van mensen die bijv. door een engerd met een mes worden gestoken en pas na een poosje de pijn voelen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
en zo is het!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Optieven met dat religieuze shitvreten. Ik moet het niet en als ik erachter kom dat men het stiekum aan mij heb gegeven dan ga ik het uitschijten op dat kleed midden in een moskee.
Er is er maar een die huilt.quote:
Nou kijk maar uit dan, wordt niet veel vlees halal geslacht en dan zonder halal-plakker als kiloknaller verkocht? Simpelweg omdat één productieproces makkelijker is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Optieven met dat religieuze shitvreten. Ik moet het niet en als ik erachter kom dat men het stiekum aan mij heb gegeven dan ga ik het uitschijten op dat kleed midden in een moskee.
Oh je moet je in NL aanpassen aan de islam?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef boyv het volgende:
God wat erg, je zou je maar een keertje moeten aanpassen.
pas dat is andersom toe. Al die moslims in de gevangenis vreten dan maar lekker niks.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef RedDevil085 het volgende:
Meneer de principe eter... Weet je wat een goede les voor jou zou zijn, paar dagen niets te vreten krijgen... Kijken of je dan nog zo'n zeiksnor bent...
Halalvlees in NL komt ook uit de bio-industrie.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:32 schreef DJKoster het volgende:
Bron van je gevangenisverhaal?
Mij om het even, vlees van de bio-industrie wat op de normale manier geslacht is of een halal stukje vlees van een dier wat een goed/beter leven heeft gehad.
Die worden gestoken?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:53 schreef Igen het volgende:
[..]
En vanwaar dan die verhalen van mensen die bijv. door een engerd met een mes worden gestoken en pas na een poosje de pijn voelen?
Die lieve beestjes uit het filmpje hebben pijn, daar is geen discussie over mogelijk. Niet halal geslachte dieren hebben misschien ook pijn geleden. Maar een pin door de kop lijkt mij toch een vlottere manier om een dier te slachten.quote:
Helaas niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:54 schreef msnk het volgende:
Maak je verder maar geen zorgen, je krijgt geen kanker o.i.d van halalvlees.
Nou, als het dan toch net zulk vlees is, waarom zou je dan per se haram-vlees eisen? Dan ben je net zo debiel bezig als moslims die per se halal willen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Halalvlees in NL komt ook uit de bio-industrie.
huilenquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:53 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Vrij land.
[..]
Zo jij bent dom.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Ragboer het volgende:
Ewa drerrie jullie weten me naam, je zusje houdt van fruit, want ze eet me banaan.
Ik zie er hier maar een dom bezig, dat ben jij nu momenteel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, als het dan toch net zulk vlees is, waarom zou je dan per se haram-vlees eisen? Dan ben je net zo debiel bezig als moslims die per se halal willen.
Dat jouw volgorde snee -> pijn -> bloed misschien wel heelmaal voor geen meter klopt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Die worden gestoken?
Niet hun hals opengesneden?
Wat wil je eigenlijk zeggen?
En waarom?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:56 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik zie er hier maar een dom bezig, dat ben jij nu momenteel.
Omdat met halal vlees dieren nog meer pijn lijden -> en ik wil geen moslim eten opgedrongen krijgenquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, als het dan toch net zulk vlees is, waarom zou je dan per se haram-vlees eisen? Dan ben je net zo debiel bezig als moslims die per se halal willen.
dat zeg ikquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:53 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Er is er maar een die huilt.
Dat ben jij.
Dat jij zo denkt is dat jouw goed recht.
Als ik anders denk, is dat mijn recht.
Probeer dat te accepteren.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat jouw volgorde snee -> pijn -> bloed misschien wel heelmaal voor geen meter klopt.
Dan moet je biologisch vlees eisen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Omdat met halal vlees dieren nog meer pijn lijden -> en ik wil geen moslim eten opgedrongen krijgen
Ik heb wel eens een moslim gesproken en hij zei dat het erom gaat dat er halal opstaat. Hoe het dan verder geslacht is, is dan de verantwoordelijkheid van de slachter. Best hypocriet dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik moet geen vlees wat zogenaamd heilig is omdat een bebaarde debiel een toverspreuk van een niet bestaand opperwezentje heeft lopen prevelen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat is jouw garantie? Hoeveel is die garantie waard? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet je biologisch vlees eisen.
Als je alleen maar haram-vlees eist, dan krijg je gegarandeerd goedkoop bio-industrievlees wat zeker net zo dieronvriendelijk is.
Dat zeg ik: als je vlees niet wil eten omdat er iemand iets bij 'heeft lopen prevelen' ben je net zo debiel bezig als iemand die geen vlees wil eten waar dat niet bij is gebeurd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik moet geen vlees wat zogenaamd heilig is omdat een bebaarde debiel een toverspreuk van een niet bestaand opperwezentje heeft lopen prevelen.
Dat is dus als je ervan uit kan gaan dat de producent 'betrouwbaar' is. Bijvoorbeeld die vriendelijke Turkse slager/landgenoot die al 20 jaar om de hoek werkt. Als je dus twijfels hebt, want pvv doet huilie, moet je het overslaan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een moslim gesproken en hij zei dat het erom gaat dat er halal opstaat. Hoe het dan verder geslacht is, is dan de verantwoordelijkheid van de slachter. Best hypocriet dus.
jahquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Zijn je traantjes voor vandaag dan al op zieltje?
Nee, aan je omgeving.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh je moet je in NL aanpassen aan de islam?
Op een sprookje.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zeg ik: als je vlees niet wil eten omdat er iemand iets bij 'heeft lopen prevelen' ben je net zo debiel bezig als iemand die geen vlees wil eten waar dat niet bij is gebeurd.
En eigenlijk nog debieler, want bij een gelovige is die wens tenminste nog érgens op gebaseerd.
HAHAHA hypocriet. Moslims moeten zich aan passen aan hun omgeving. En dat is westers dus we eten gehaktballen en rookworsten de hele dag.quote:
Tranen zijn als een dal. Er komt geen einde aan. Maar het is nog altijd beter dan een uitroepteken. Want die leggen nadruk op het einde. Maar dan is het einde zoek. Want niet iedereen wil nadrukken. Indrukken zijn soms genoeg. Het is wel goed zo, denk ik dan. Maar voor je het weet word je gedwongen verplaatst. Dan schreeuw ik het van de daken, desnoods met een stenenoctopushoofd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Zijn je traantjes voor vandaag dan al op zieltje?
Heel mooi verwoord.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:01 schreef kovenant het volgende:
Halal vlees is voor mij een gevoel dat iets of iemand zn religie wilt opdringen op mij.
dat soort dingen wil ik niks van hebben, heeft trouwens niks met achter liggende religie te maken , moet gewoon opzouten met religieuze shit...
Wensen van gelovigen zijn belangrijker dan wensen van ongelovigen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zeg ik: als je vlees niet wil eten omdat er iemand iets bij 'heeft lopen prevelen' ben je net zo debiel bezig als iemand die geen vlees wil eten waar dat niet bij is gebeurd.
En eigenlijk nog debieler, want bij een gelovige is die wens tenminste nog érgens op gebaseerd.
Goede vraag.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:02 schreef Geelman het volgende:
Trouwens, halalvlees uit de bioindustrie is dat wel eerbiedig tegenover Allah?
Elk beestje snel een versje uit een geplastificeerde Koran en de volgende graag!
Beter per se halal-vlees willen op grond van een sprookje, dan per se haram-vlees willen op grond van... tsja, op grond waarvan eigenlijk, in het geval van Die_Hofstadtgruppe?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Op een sprookje.
Wat btw niet iedereen zijn sprookje is..
Sinds kort wel tochquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:03 schreef Roces18 het volgende:
sowieso halal vlees, wie steekt nou een dier in zijn nek om het vervolgens te laten doodbloeden van de pijn. Ben je even gestoord, snap sowieso niet dat dit niet verboden is in Nederland![]()
haha dikgedrukt ziet het eruit als een mod tekst
quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:03 schreef Roces18 het volgende:
haha dikgedrukt ziet het eruit als een mod tekst
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
[warning]Nee hoor![/warning]
Want de megastal is een pretje met 20000 op elkaar.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Omdat met halal vlees dieren nog meer pijn lijden -> en ik wil geen moslim eten opgedrongen krijgen
Waarom accepteer je niet eens dat niet iedereen dit wilt?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Beter per se halal-vlees willen op grond van een sprookje, dan per se haram-vlees willen op grond van... tsja, op grond waarvan eigenlijk, in het geval van Die_Hofstadtgruppe?
Maar de dieren en het vlees mogen wel machinaal bewerkt worden?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Goede vraag.
Een dier moet wel respectvol behandeld zijn, dus volpompen met water mag niet.
De omgeving verandert van moment tot moment. Als je daar niet aan kunt doen ben je gewoon een oude vent en kun je beter in een bejaardehuis gaan zitten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
HAHAHA hypocriet. Moslims moeten zich aan passen aan hun omgeving. En dat is westers dus we eten gehaktballen en rookworsten de hele dag.
wanneer ze dood zijn ja. Anders word het met de handen gedaan, dus who caresquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:05 schreef Geelman het volgende:
[..]
Maar de dieren en het vlees mogen wel machinaal bewerkt worden?
dus dan maakt het ook niet uit of je een snel einde hebt, of langzaam en pijnlijk leegbloed?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:04 schreef boyv het volgende:
[..]
Want de megastal is een pretje met 20000 op elkaar.
Ik ben agnost, dus ik dring qua geloof niks op. Ook geen atheísme dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:04 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Waarom accepteer je niet eens dat niet iedereen dit wilt?
Jij accepteert het.
Klaar, eet smakelijk.
Probeer eens te begrijpen dat er mensen zijn die een andere mening hebben, en het niet eten.
Is dat zo moeilijk voor je?
Je lijkt wel een Jehova-getuige om je geloof op te dringen.
mijn omgeving is nog steeds westers en dat blijft die ook zoniet ga ik verhuizenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:05 schreef boyv het volgende:
[..]
De omgeving verandert van moment tot moment. Als je daar niet aan kunt doen ben je gewoon een oude vent en kun je net zo goed in een bejaardehuis gaan zitten.
Vertrouwen heet dat.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een moslim gesproken en hij zei dat het erom gaat dat er halal opstaat. Hoe het dan verder geslacht is, is dan de verantwoordelijkheid van de slachter. Best hypocriet dus.
Gedraag je daar dan ook eens naar.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben agnost, dus ik dring qua geloof niks op. Maar dus ook geen atheïsme.
Daarom biologisch eten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:04 schreef boyv het volgende:
[..]
Want de megastal is een pretje met 20000 op elkaar.
Vrijwel de hele wereld.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:03 schreef Roces18 het volgende:
[b]sowieso halal vlees, wie steekt nou een dier in zijn nek om het vervolgens te laten doodbloeden van de pijn.
Geniet ervan knul!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:06 schreef Roces18 het volgende:
gelukkig ga ik zo mijn karbonaadje eten![]()
![]()
Ik zou zeggen laat de boer, de slachter en de consument lekker zelf bepalen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:05 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
dus dan maakt het ook niet uit of je een snel einde hebt, of langzaam en pijnlijk leegbloed?
Aangezien de gevangenissen voor 90% vol zitten met Marokkanen snap ik het daar wel enigszins.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Daarom biologisch eten.
Mensen hier die zeggen dat TS zich moet aanpassen.
Het is toch belachelijk dat in Nederland, een van oorsprong christelijk land, men op sommige plaatsen alleen maar halal serveert?
Het is verdomme Marokko niet.
De keuze moet blijven bestaan en ik wil níet halal eten, want die dieren sterven waarschijnlijk een pijnlijke dood.
Wat mij een beetje tegenspreekt is dat men vele dieren op een dag slacht, dus snel een versje uit het heilige boek, huppa mes erin en leg maar op de lopende band om in mootjes gehakt te worden. En zo volgen er velen op een dag. Is dit nog wel eerbiedig? Die man die steeds dat versje opleest zal op een gegeven moment toch niet echt meer zo'n beest aan Allah opdragen? Dat versje leest hij dan maar op omdat het moet en omdat het anders niet halal is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
wanneer ze dood zijn ja. Anders word het met de handen gedaan, dus who cares
Zwakke mentaliteit dus. Ga maar snel weg.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:06 schreef Roces18 het volgende:
[..]
mijn omgeving is nog steeds westers en dat blijft die ook zoniet ga ik verhuizen
Dankjequote:Op vrijdag 2 september 2011 17:08 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik zou zeggen laat de boer, de slachter en de consument lekker zelf bepalen.
En mijn gamecube dan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:09 schreef Knevelt het volgende:
Denk je dat games op de playstation geweldig zijn? De "realiteit" wordt 1 grote playstation!!! En dan is het geen realiteit meer. Dan kun je het playstation noemen
En hoe ziet de playstation eruit waar we straks in leven?
Waarop is dat gebaseerd dan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:59 schreef Igen het volgende:
[..]
playstation 1-2of3 zit nogal kwaliteits verschil inquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:09 schreef Knevelt het volgende:
Denk je dat games op de playstation geweldig zijn? De "realiteit" wordt 1 grote playstation!!! En dan is het geen realiteit meer. Dan kun je het playstation noemen
En hoe ziet de playstation eruit waar we straks in leven?
Het IS verboden!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Madame_Paon het volgende:
Sowieso belachelijk dat ritueel slachten. Wat voegt dat nou toe, behalve dat de dieren zo een pijnlijke dood sterven?
Het moet gewoon compleet verboden worden, want het is dieronvriendelijk.
Een of ander onzinnig boek, maar dat is nog altijd beter dan niks (of pure onverdraagzaamheid).quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarop is dat gebaseerd dan?
Verdoven is al een no-go voor Moslims. Laat staan verbieden...quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Madame_Paon het volgende:
Sowieso belachelijk dat ritueel slachten. Wat voegt dat nou toe, behalve dat de dieren zo een pijnlijke dood sterven?
Aangenomen dat hij wordt verplicht daar te eten. Niemand die hem daartoe dwingt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:09 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
DankjeDaar gaat het om in dit topic.
En TS kon dat als consument niet zelf bepalen, Dus terechte klacht.
Waar haal je dat "niets" vandaan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Een of ander onzinnig boek, maar dat is nog altijd beter dan niks (of pure onverdraagzaamheid).
Ik denk dat bij zulke massaslachtingen de imam een preek doet over x aantal beesten en niet (bijvoorbeeld) per koe of schaap. Dat zou namelijk erg inefficiënt zijn. Hoe dat precies zit kun je het beste aan een imam vragen, of misschien in het Islam-vragen-topic hier op FOK! Het zal namelijk afhangen per interpretatie denk ik, aangezien Mo nooit x aantal koeien heeft geslacht midddels moderne techniek.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wat mij een beetje tegenspreekt is dat men vele dieren op een dag slacht, dus snel een versje uit het heilige boek, huppa mes erin en leg maar op de lopende band om in mootjes gehakt te worden. En zo volgen er velen op een dag. Is dit nog wel eerbiedig? Die man die steeds dat versje opleest zal op een gegeven moment toch niet echt meer zo'n beest aan Allah opdragen? Dat versje leest hij dan maar op omdat het moet en omdat het anders niet halal is.
Van het feit dat Die-Hofstadtgruppe geen enkele reden heeft aangegeven waarom hij per se haram-vlees wil.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:12 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Waar haal je dat "niets" vandaan?
Op grond van logisch nadenken?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Beter per se halal-vlees willen op grond van een sprookje, dan per se haram-vlees willen op grond van... tsja, op grond waarvan eigenlijk, in het geval van Die_Hofstadtgruppe?
Maar men overweegt om uitzonderingen te maken.quote:
Ik heb hier al vrij veel redenen voorbij zien komen. Of moet iedereen zijn eigen reden aandragen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Van het feit dat Die-Hofstadtgruppe geen enkele reden heeft aangegeven waarom hij per se haram-vlees wil.
Ik vind varkensvlees erg lekker. Karbonade, spek, rolladequote:Op vrijdag 2 september 2011 17:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Van het feit dat Die-Hofstadtgruppe geen enkele reden heeft aangegeven waarom hij per se haram-vlees wil.
Een onzinnig boek IS niks. Het is nergens op gebaseerd behalve onzin.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Een of ander onzinnig boek, maar dat is nog altijd beter dan niks (of pure onverdraagzaamheid).
Dan koop je het niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Madame_Paon het volgende:
Omdat hij geen halalvlees wil eten. Alleen halal serveren is belachelijk. Er moet keuze zijn voor iedereen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Graag even een BRON hiervoor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:14 schreef boyv het volgende:
[..]
Dan koop je het niet.
Rituele slachters / slagers zijn over het algemeen veel en veel beter in hun professie dan de westerse slager. Alleen willen mensen dat niet zien omdat ze het beest onverdoofd doden, wat al sinds het begin van het leven gebruikelijk is.
Het gaat hier om de rechten van het dier.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:14 schreef boyv het volgende:
[..]
Dan koop je het niet.
Rituele slachters / slagers zijn over het algemeen veel en veel beter in hun professie dan de westerse slager. Alleen willen mensen dat niet zien omdat ze het beest onverdoofd doden, wat al sinds heugenis gebruikelijk is.
Tsja, je krijgt niet altijd je zin.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind varkensvlees erg lekker. Karbonade, spek, rollade
Ben jij zo zwak van geest dat je bang bent voor de Islam te zwichten als je een plakje halal-worst eet?quote:Tevens wil ik geen religie opgedrongen krijgen.
Omdat ik geen jood ben. Maar ik ben ook niet principieel tegen koosjer-vlees.quote:Waarom eet jij eigenlijk niet alleen maar Koosjer-vlees? Hmm?
Dit heeft niks te maken met de islam of het jodendom, maar met het opdringen van eetgewoontes.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:15 schreef moonmovies het volgende:
Had TS er ook zoveel problemen mee gehad als hij werd gedwongen koosjer te eten?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Daarom biologisch eten.
Mensen hier die zeggen dat TS zich moet aanpassen.
Het is toch belachelijk dat in Nederland, een van oorsprong christelijk land, men op sommige plaatsen alleen maar halal serveert?
Het is verdomme Marokko niet.
De keuze moet blijven bestaan en ik wil níet halal eten, want die dieren sterven waarschijnlijk een pijnlijke dood.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
Enorm lijden doen ze ook in de stal van de westerse boer.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:12 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar men overweegt om uitzonderingen te maken.
Dus die dieren moeten enorm lijden, zodat mensen kunnen doet wat er in hun heilige boekje staat?
Wat een prioriteiten.
Ik heb nog nooit Koosjer gegeten en dat zou ik best wel een willen. Ik heb meer met het Jodendom dan met de Islam, dat geef ik eerlijk toe.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:15 schreef moonmovies het volgende:
Had TS er ook zoveel problemen mee gehad als hij werd gedwongen koosjer te eten?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sorry
Want Nederland is van oorsprong een islamitisch land?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Ik vroeg je net wat kereltje.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef boyv het volgende:
[..]
Enorm lijden doen ze ook in de stal van de westerse boer.
En juist daar werd voor gestemd om de megastallen uit te breiden.
Over hypocrisie gesproken.
Zeg ik dan dat ik daar voor ben?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef boyv het volgende:
[..]
Enorm lijden doen ze ook in de stal van de westerse boer.
En juist daar werd voor gestemd om de megastallen uit te breiden.
Over hypocrisie gesproken.
Toen ik vanochtend de achtertuin in liep stapte ik per ongeluk op een kikker die uit de vijver sprong. Half plat, maar leefde nog wel. De kat is er vervolgens mee gaan spelen en heeft em later levend opgegeten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:15 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het gaat hier om de rechten van het dier.
En onverdoofd slachten is enorm ouderwets. En als je onverdoofd slacht, zorg er dan voor dat het dier in één klap dood is, wat dus niet zo is als je het de keel doorsnijdt.
Nee, Nederland was van oorsprong een Germaans land.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Want Nederland is van oorsprong een islamitisch land?
Klopt, en het is lekker. Als ik een kapsalon bestel is dat een bewuste keuze die ik zelf heb gemaakt. Op dat moment wil ik dus zelf halal eten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:17 schreef Rechterbal het volgende:
Ik kom er net achter dat Kapsalon ook halal is!
[ afbeelding ]
Maar koosjer slachten is net zo dier(on)vriendelijk als halal-slachten. Beetje hypocriet dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit Koosjer gegeten en dat zou ik best wel een willen. Ik heb meer met het Jodendom dan met de Islam, dat geef ik eerlijk toe.
NNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:17 schreef Rechterbal het volgende:
Ik kom er net achter dat Kapsalon ook halal is!
[ plaatje ]
Wat een argumentenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:17 schreef boyv het volgende:
[..]
Toen ik vanochtend de achtertuin in liep stapte ik per ongeluk op een kikker die uit de vijver sprong. Half plat, maar leefde nog wel. De kat is er vervolgens mee gaan spelen en heeft em later levend opgegeten.
Sluit me op.
Jaja even zoeken, het gaat een beetje snel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik vroeg je net wat kereltje.
Het gaat mij niet om het slachten, het gaat mij om het opdringen van halalvoedsel. Of koosjervoedsel, maar dat komt natuurlijk nooit voor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar koosjer slachten is net zo dier(on)vriendelijk als halal-slachten. Beetje hypocriet dus.
Ik zit geduldig te wachten knaapje.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:19 schreef boyv het volgende:
[..]
Jaja even zoeken, het gaat een beetje snel.
vrouwtje
Dan zou ik, als ik jou was, jouw supermarkten en/of kantines erop aansprekenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
Klopt, en het is lekker. Als ik een kapsalon bestel is dat een bewuste keuze die ik zelf heb gemaakt. Op dat moment wil ik dus zelf halal eten.
Maar als ik niet halal wil eten en er is alleen maar halaleten vind ik dat niet leuk.
Ah ok deze reactie. Ga ff zoeken welke docu het was.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:15 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Graag even een BRON hiervoor.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:17 schreef boyv het volgende:
[..]
Toen ik vanochtend de achtertuin in liep stapte ik per ongeluk op een kikker die uit de vijver sprong. Half plat, maar leefde nog wel. De kat is er vervolgens mee gaan spelen en heeft em later levend opgegeten.
Sluit me op.
En daarna kwam het christendom.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:18 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nee, Nederland was van oorsprong een Germaans land.
En nu Islam. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En daarna kwam het christendom.
En wat is daar dan het probleem van? Wat maakt voor jou, als niet-moslim en niet-jood, halal of koosjer eten minderwaardig t.o.v. haram eten?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:19 schreef Geelman het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het slachten, het gaat mij om het opdringen van halalvoedsel. Of koosjervoedsel, maar dat komt natuurlijk nooit voor.
Dan eet je het niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
Klopt, en het is lekker. Als ik een kapsalon bestel is dat een bewuste keuze die ik zelf heb gemaakt. Op dat moment wil ik dus zelf halal eten.
Maar als ik niet halal wil eten en er is alleen maar halaleten vind ik dat niet leuk.
Nederland is nog steeds geen islamitisch land. Het is een land waar veel moslims wonen, dat is iets anders.quote:
Het probleem is dat ik geen halalvoedsel opgedrongen wil krijgen. We leven in Nederland dus halalvoedsel moet een vrije keuze zijn en blijven!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:21 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat is daar dan het probleem van? Wat maakt voor jou, als niet-moslim en niet-jood, halal of koosjer eten minderwaardig t.o.v. haram eten?
dat is juist een van de problemen , het is gewoon steeds lastiger om haram vlees te vinden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Dan eet je het niet.
De verkoper van het vlees heeft net zoveel recht om halal (of niet-halal) te verkopen of serveren, als dat jij het recht hebt om te kiezen om dat wel of niet te eten.
Waarom!? Waarom zit je zo te jammeren dat je de keus van haram-voedsel moet hebben als je niet één argument kan noemen waarom dat eten te prefereren is boven halal?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:22 schreef Geelman het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik geen halalvoedsel opgedrongen wil krijgen. We leven in Nederland dus halalvoedsel moet een vrije keuze zijn en blijven!
Ok geen idee.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Ah ok deze reactie. Ga ff zoeken welke docu het was.
Jij weigert het ook als je op vrijdag vis voorgeschoteld wordt?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh, jij wil dus het christendom opdringen aan mijquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nederland is nog steeds geen islamitisch land. Het is een land waar veel moslims wonen, dat is iets anders.
En dus moet men hier niet verplicht worden om voedsel te eten wat op islamitische wijze bereid/geslacht is.
Nee, ze wil je keuze geven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh, jij wil dus het christendom opdringen aan mij?
Ga toch weg met je enge geloof. Ik wil niets met jouw god te maken hebben.
dat is nou weer een vergelijking van niks natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:23 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Jij weigert het ook als je op vrijdag vis voorgeschoteld wordt?
Elke dag kan een visdag zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:23 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Jij weigert het ook als je op vrijdag vis voorgeschoteld wordt?
Waarom dat eten te preferen is? Omdat het uitstekend voedsel is wat wij hier al eeuwen nuttigen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom!? Waarom zit je zo te jammeren dat je de keus van haram-voedsel moet hebben als je niet één argument kan noemen waarom dat eten te prefereren is boven halal?
Heb je ook nog iets nuttigs te melden?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Lastig om haram vlees te vinden..quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:23 schreef kovenant het volgende:
[..]
dat is juist een van de problemen , het is gewoon steeds lastiger om haram vlees te vinden.
het is al te idioot dat ik dat woord al ken eigenlijk...
Ze zegt dat ze niet een geloof opgedrongen wil krijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Gelukkig wel!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:27 schreef boyv het volgende:
[..]
Lastig om haram vlees te vinden..
Het lijkt er een beetje op in dit topic alsof overal en alles halal is tegenwoordig en dat iedereen het verplicht in de mond gepropt krijgt. Het 'normale' vlees ligt ook nog gewoon in de schappen hoor.
Ik heb deze post nu drie keer gelezen, maar ik kan er nog steeds geen argument in vinden waarom haram-eten beter is dan halal.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom dat eten te preferen is? Omdat het uitstekend voedsel is wat wij hier al eeuwen nuttigen. Nu is dat eten te min en moet het aan speciale eisen voldoen voor een god waar ik niet in geloof.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:27 schreef Knevelt het volgende:
Kijk, een goeie halal is nog geen slechte hot dog. Dus daarom is het een slechte vergelijking van het verband. En als je een goeie vergelijking wil moet de wereld veranderen. En dan kun je het beste bij jezelf beginnen. Want aan honing-mosterddressing heb ik een broertje dood. Dat is net als vissen met een taartenvorm op een bevroren standbeeld. Dat doe je niet. En als je het wel doet, dan doe je het wel.
Fijn weekend.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:26 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Nee, ze wil je keuze geven.
Niet zo trollen.
Dat samen met haar vorige post w.b het christendom doet mij denken dat zij Nederland een christelijk land vindt. Relevantie? Die is er niet. Van oorsprong christelijk? Laat mij niet lachen, dat al helemaal nietquote:Nederland is nog steeds geen islamitisch land. Het is een land waar veel moslims wonen, dat is iets anders.
Oh de zon gaat onder in een modderpoel?quote:
Nee. Ik geloof niet.quote:Jouw 'geloof'.
Ik geen moslim.quote:
Waarom zou het beter moeten zijn? Ik wil geen halal opgedrongen krijgen. Dat is het hele punt. Schapenvlees is lekker, varkensvlees ook. Ik wil tussen beiden kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb deze post nu drie keer gelezen, maar ik kan er nog steeds geen argument in vinden waarom haram-eten beter is dan halal.
Muggeziften is je ding wel hé, als je geen gelijk krijgt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb deze post nu drie keer gelezen, maar ik kan er nog steeds geen argument in vinden waarom haram-eten beter is dan halal.
Edit: Uitgaande van hetzelfde levensmiddel.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:29 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Dat samen met haar vorige post w.b het christendom doet mij denken dat zij Nederland een christelijk land vindt. Relevantie? Die is er niet. Van oorsprong christelijk? Laat mij niet lachen, dat al helemaal niet![]()
![]()
Meer dan een kruisvaarderspost kan ik er daarom niet uithalen.
Probeer het nog eens.quote:De Oudsaksische godsdienst was een natuurgodsdienst die beleden werd door de Saksen. De oudste sporen van deze religie stammen uit het vroeg-mesolithicum. Met de komst van het christendom omstreeks 400 na Chr. verdween de godsdienst geleidelijk vrijwel geheel.
Dat is niet wat mij geleerd is op school nee. Relevantie?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh de zon gaat onder in een modderpoel?
De bergen zitten met pinnen in de aarde vast om aardbevingen te voorkomen?
Etc etc etc
Weer een mening.quote:Een kansloos slecht overgeschreven boek vol met fouten en Aramese oude sagen.
Excuses. Jouw overtuiging danquote:Nee. Ik geloof niet.
Pik. laat het, het is de moeite niet waard man. Ze blijven toch bekrompen, xenofobische autistjes die doodsbang zijn voor alles dat ze niet kennen. Vooral als het ook maar iets met de Islam te maken heeft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:29 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Dat samen met haar vorige post w.b het christendom doet mij denken dat zij Nederland een christelijk land vindt. Relevantie? Die is er niet. Van oorsprong christelijk? Laat mij niet lachen, dat al helemaal niet![]()
![]()
Meer dan een kruisvaarderspost kan ik er daarom niet uithalen.
Ah, het gaat je dus om het varkensvlees.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom zou het beter moeten zijn? Ik wil geen halal opgedrongen krijgen. Dat is het hele punt. Schapenvlees is lekker, varkensvlees ook. Ik wil tussen beiden kunnen kiezen.
Oh de islam gaat NL overnemen? Jij bent zelf een moslim he? Dat verklaart wel je obsessie met mij!quote:
jij maakt jezelf al heel dezen topique belachelijk. PVV stemmer zeker?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:31 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ga lekker wat anders doen Igen.
Je maakt je belachelijk momenteel.
Ik ken je anders dan dit.
Had je dat nog niet door?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh de islam gaat NL overnemen? Jij bent zelf een moslim he? Dat verklaart wel je obsessie met mij!
Wat moet ik nu proberen? Er staat dat het christendom niet het oorspronkelijke geloof is van deze landen. Dat zeg ik toch? En ook de persoon die jij eerder citeerdequote:
Nee natuurlijk niet. Je denkt toch niet serieus dat ik 1 van de 2.000 op aarde aanbeden religies serieus neem?quote:
Ik wist niet jij zijn woordvoerder was.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
jij maakt jezelf al heel dezen topique belachelijk. PVV stemmer zeker?
Waarom niet? Als je multicultureel wil zijn als school kan je dit soort dingen verwachten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, het gaat je dus om het varkensvlees.
Tsja, als voor een grote groep eten gekocht moet worden krijgt nou eenmaal niet iedereen z'n zin hè.
Haat je dan ook net zo hard op koosjer-eten als op halal-eten?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Je denkt toch niet serieus dat ik 1 van de 2.000 op aarde aanbeden religies serieus neem?
Eerst maar eens bewijzen zien jonguh!
WARM! Ex-moslimquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh de islam gaat NL overnemen? Jij bent zelf een moslim he? Dat verklaart wel je obsessie met mij!
Dat staat in de knoran. En aangezien die zogenaamd door god geschreven en onfeilbaar is, hoe kan dat dan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:31 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat is niet wat mij geleerd is op school nee. Relevantie?
-quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:33 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik wist niet jij zijn woordvoerder was.
Ik zie in NL nooit koosjer eten. Want die 2.000 joden in NL gooien geen gewicht in de schaal.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Haat je dan ook net zo hard op koosjer-eten als op halal-eten?
Ik xenofoob?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Pik. laat het, het is de moeite niet waard man. Ze blijven toch bekrompen, xenofobische autistjes die doodsbang zijn voor alles dat ze niet kennen. Vooral als het ook maar iets met de Islam te maken heeft.
Je maakt je dubbel belachelijk.quote:
Omdat het te lastig en te duur wordt als je iedereen moet vragen wat 'ie precies wil eten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je multicultureel wil zijn als school kan je dit soort dingen verwachten.
quote:Daarnaast moet ik vlees wat aan Allah is opgedragen weer aan Jezus gaan opdragen. Dat is natuurlijk wel een beetje raar.
Nee hoor. Maar de islamisering begint nu wel serieuze vormen aan te nemen in Den Haag. Dit is weer zo'n voorbeeld ervan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Id_do_her het volgende:
TS zal wel in de gevangenis zitten dat dit een probleem is voor hem.
Zoals al tig keer gezegd is er wordt je niets opgedrongen. Niet blanken mensen kunnen ook xenofobisch zijn hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik xenofoob?LOL.
Ik ben niet eens blank.
En leer lezen. Ik ben absoluut niet doodsbang, maar wil geen dingen opgedrongen krijgen.
Alsof je de keuze om 'normaal' vlees te eten niet hebt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:36 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar de islamisering begint nu wel serieuze vormen aan te nemen in Den Haag. Dit is weer zo'n voorbeeld ervan.
Ken je de uitdrukking: "Eten wat de pot schaft".quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat het te lastig en te duur wordt als je iedereen moet vragen wat 'ie precies wil eten.
[..]
![]()
Lees nog eens de Bijbel, wat in het Nieuwe Testament over eten wordt gezegd.
Niet overal meer.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Alsof je de keuze om 'normaal' vlees te eten niet hebt.
Nee, als iemand het op zo'n manieren verwoord zoals jij en meerdere mensen hier doen, dan kom je wel zo over.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:35 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Je maakt je dubbel belachelijk.
Dus als iemand tegen halal slachten is, is die gelijk een PVV stemmer?
Ben je zo iemand?
Ik mag alles eten, maar ik heb ook mijn principes. Dat het voor de school lastig en duur is interesseert me niet. I have said it before, and I will say it again: Halal eten moet een keuze zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat het te lastig en te duur wordt als je iedereen moet vragen wat 'ie precies wil eten.
[..]
![]()
Lees nog eens de Bijbel, wat in het Nieuwe Testament over eten wordt gezegd.
Hm, Brabant is dan nog zo slecht nog niet.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:36 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ken je de uitdrukking: "Eten wat de pot schaft".
JOUW mening zoals je net zei.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:37 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Nee, als iemand het op zo'n manieren verwoord zoals jij en meerdere mensen hier doen, dan kom je wel zo over.
De pot schafte halalvlees bij dezen ts, dus dan had hij het ook maar te eten, of niet soms?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:36 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ken je de uitdrukking: "Eten wat de pot schaft".
Lees de OP eens. In bepaald gelegenheden kún je alleen maar halal eten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:36 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Zoals al tig keer gezegd is er wordt je niets opgedrongen. Niet blanken mensen kunnen ook xenofobisch zijn hoor.
Het is geen restaurant hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Maar bij het koken is het wel normaal dat je een beetje oplet op wat de gasten willen. Als je weet dat de helft van de eters vegetarisch is dan kom je toch ook niet met een braadstuk aanzetten. Toch?
Stoppen met trollen zou een goede keus zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:38 schreef msnk het volgende:
Madame ik had je een vraag gesteld. Wat moet ik nou nog 's proberen?
Ga je je nu serieus verdedigen dat je niet xenofobisch bent?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Lees de OP eens. In bepaald gelegenheden kún je alleen maar halal eten.
Dat heet opdringen.
En ik ben niet xenofobisch, want ik heb al vaak genoeg met racisme te maken gehad, en je moet mensen beoordelen op hun gedrag, niet op hun huidskleur/afkomst/whatever.
Weerwoord geven is trollen vandaag de dag? Of ben je gewoon uitgeluldquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Stoppen met trollen zou een goede keus zijn.
En dit ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:38 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
De pot schafte halalvlees bij dezen ts, dus dan had hij het ook maar te eten, of niet soms?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:38 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
De pot schafte halalvlees bij dezen ts, dus dan had hij het ook maar te eten, of niet soms?
Lees de OP.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:38 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
whut?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:38 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
JOUW mening zoals je net zei.
Dus wat lul je?
Dat is vandaag het weerwoord van mensen die zich vastgeluld voelen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Weerwoord geven is trollen vandaag de dag? Of ben je gewoon uitgeluld?
En "xenofoob" uiteraard.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:41 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dat is vandaag het weerwoord van mensen die zich vastgeluld voelen.
Dus jij bent ook van mening dat het christendom de originele religie is? Gaat er niemand naar school meer?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:41 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dat is vandaag het weerwoord van mensen die zich vastgeluld voelen.
Dan ga je niet naar die gelegenheden. Er zijn ook genoeg moslims die hier naar gelegenheden moeten waar géén halalvlees word geserveerd. En whut, zeg je nou serieus tegen mij dat ik mensen niet moet beoordelen op hun afkomst/huidskleur? bitch pleasequote:Op vrijdag 2 september 2011 17:39 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Lees de OP eens. In bepaald gelegenheden kún je alleen maar halal eten.
Dat heet opdringen.
En ik ben niet xenofobisch, want ik heb al vaak genoeg met racisme te maken gehad, en je moet mensen beoordelen op hun gedrag, niet op hun huidskleur/afkomst/whatever.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Dus jij bent ook van mening dat het christendom de originele religie is? Gaat er niemand naar school meer?
Straks ga je nog zeggen dat Turken altijd moslim zijn geweest![]()
Thuis eet je wat de pot schaft. Bij familie ook. Als je uit eten gaat, of gaat eten bij een multiculturele instelling mag je verwachten dat er voor ieder wat wils is.quote:
Ik vind het wel kinky als ze me zo noemen ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:42 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Heb jij een xenofobie fetisj?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:40 schreef msnk het volgende:
[..]
Weerwoord geven is trollen vandaag de dag? Of ben je gewoon uitgeluld?
Als mensen mij gaan beschuldigen van xenofobie wel. Want xenofoob is wel het laatste dat ik ben.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:40 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ga je je nu serieus verdedigen dat je niet xenofobisch bent?
En bij de HHS was het dus halalbroodjes wat de pot schaft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:39 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Het is geen restaurant hoor.
Gewoon eten wat er is.
Eet je het niet?
Jammer, dan neem je een zak chips. (is dat wel halal?)
QFT!!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Dus jij bent ook van mening dat het christendom de originele religie is? Gaat er niemand naar school meer?
Straks ga je nog zeggen dat Turken altijd moslim zijn geweest![]()
quote:
Doe dan ook niet alsof je iets interessants te melden hebt als je niet op argumenten in wil gaanquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in.
Nee, ik zei het in het algemeen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:42 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Dan ga je niet naar die gelegenheden. Er zijn ook genoeg moslims die hier naar gelegenheden moeten waar géén halalvlees word geserveerd. En whut, zeg je nou serieus tegen mij dat ik mensen niet moet beoordelen op hun afkomst/huidskleur? bitch please
En toch denk ik dat ik niet de enige ben op wie dit zo overkomt, als ik zo je posts lees in dezen topicquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in.
[..]
Als mensen mij gaan beschuldigen van xenofobie wel. Want xenofoob is wel het laatste dat ik ben.
Dat was er toch ook?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Geelman het volgende:
[..]
Thuis eet je wat de pot schaft. Bij familie ook. Als je uit eten gaat, of gaat eten bij een multiculturele instelling mag je verwachten dat er voor ieder wat wils is.
Hoe kan de HHS dan nog zeggen open te staan voor mensen van alle culturen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Igen het volgende:
[..]
En bij de HHS was het dus halalbroodjes wat de pot schaft.
Fijn dat je het alsnog met me eens bent.
Ik begeef me niet in de kringen als jij schijnbaar, dus vertel even wat HHS is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Igen het volgende:
[..]
En bij de HHS was het dus halalbroodjes wat de pot schaft.
Fijn dat je het alsnog met me eens bent.
Zie OP?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik begeef me niet in de kringen als jij schijnbaar, dus vertel even wat HHS is.
Wat een onzin. Dit heeft helemaal niets meer te maken met de discussie, dit is enkel een betekenis loos woord geworden om mensen terug in de verdediging te dringen, wanneer je geen argumenten meer overhebt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
En toch denk ik dat ik niet de enige ben op wie dit zo overkomt, als ik zo je posts lees in dezen topic
In de gevangenis? verwijs je nou naar dat zinnetje in de OP, waar nooit een bron voor getoond is?:')quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, ik zei het in het algemeen.
En in bijvoorbeeld de gevangenis heb je geen keus.
"Argumenten".quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Doe dan ook niet alsof je iets interessants te melden hebt als je niet op argumenten in wil gaan
O, want als je niet wilt dat mensen je dingen opdringen, ben je xenofoob?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
En toch denk ik dat ik niet de enige ben op wie dit zo overkomt, als ik zo je posts lees in dezen topic
Dat jij de betekenis niet kent, betekent niet dat die er ook niet isquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit heeft helemaal niets meer te maken met de discussie, dit is enkel een betekenis loos woord geworden om mensen terug in de verdediging te dringen, wanneer je geen argumenten meer overhebt.
Inderdaad, christendom was niet de oorspronkelijke religiequote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
"Argumenten".![]()
Ja, het christendom was niet de oorspronkelijke religie, maar dat is het ondertussen wel al bijna 2000 jaar. Religie ontwikkelt zich, wist je dat?
Wat een niveau.
Maar het word je niet opgedrongen, niemand verplicht je om naar die gelegenheden te gaan. fucking hell zeg..quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:46 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
O, want als je niet wilt dat mensen je dingen opdringen, ben je xenofoob?
Wat een onzin.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad, christendom was niet de oorspronkelijke religieWas dat nou zo moeilijk om toe te geven? Waarom al dat draaien? Zoveel trots ja?
Religie ontwikkelt, dus waarom geen invloeden van de islam dan?
Als je het er niet mee eens bent dat je op een nederlandse openbare hbo alleen moslim vlees krijgt ben je xenofoob?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:40 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ga je je nu serieus verdedigen dat je niet xenofobisch bent?
Jij kan beter.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:46 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Dat jij de betekenis niet kent, betekent niet dat die er ook niet is
Ik moet mijn eetgewoontes aanpassen aan een minderheid. Ik vind het prima dat de minderheid halal eet, maar ik wil niet gedwongen worden halal te eten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat de FUCK maakt het uit zeg. "Ik wil de keuze hebben". Hoe moeilijk kan je doen.
Misschien wil ik wel alleen biologisch vlees eten, is er ooit niet altijd.
Daarbij maakt het voor jou helemaal niks uit of je halal- of haram-vlees eet. Het smaakt precies hetzelfde. Voor moslims maakt het andersom wel uit, of je dat wil begrijpen of niet doet daar niks aan af.
En vlees is geen religie, klaphark. Dus je krijgt geen religie opgedrongen. Dat zit alleen in je xenofobe hoofd.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad, christendom was niet de oorspronkelijke religieWas dat nou zo moeilijk om toe te geven? Waarom al dat draaien? Zoveel trots ja?
Het gaat hier niet om invloeden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
Oh, je hebt gelijk. Dit is stap 1 van het meesterplan van de ayatollahs om de sharia in te voeren in Nederland. SNEL, PAK DE HOOIVORKEN!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om invloeden.
Maar dan iets gefrituurd waarvan de herkomst onduidelijk is lekker vlees durven noemenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef physicald0-win.32alureon het volgende:
Terechte klacht bij mij op school wordt er ook alleen halal gereserveerd. Wil je een lekker stukje vlees, moet je extra naar de frietkraam lopen. Hetgeen dat energie kost terwijl je eigenlijk moet rusten in de pauze.
Dus je wilde alleen maar moeilijk doen, duidelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Helaas is er in steeds meer gelegenheden geen keus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Maar het word je niet opgedrongen, niemand verplicht je om naar die gelegenheden te gaan. fucking hell zeg..
Eetgewoonten aanpassen? Je eet toch nog steeds gewoon een stuk vlees?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik moet mijn eetgewoontes aanpassen aan een minderheid. Ik vind het prima dat de minderheid halal eet, maar ik wil niet gedwongen worden halal te eten.
Nee, ik vraag me gewoon af waarom mensen hier zo moeilijk doen. Tot aan onwaarheden vertellen aan toe. Soms is dat irritant voor die mensen ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dus je wilde alleen maar moeilijk doen, duidelijk.
dan eet je het toch niet? Niemand dwingt je dat broodje in je mond te stoppen, je hebt issues.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik moet mijn eetgewoontes aanpassen aan een minderheid. Ik vind het prima dat de minderheid halal eet, maar ik wil niet gedwongen worden halal te eten.
Wat jij kunt kiezen in de supermarkt is afhankelijk van waar vraag naar is op de markt. Je kunt altijd nog zelf gaan telen en vee houden als je zeker wilt zijn van wat je krijgt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Helaas is er in steeds meer gelegenheden geen keus.
Of bijvoorbeeld in de supermarkt, dat Lays alleen nog maar chips met 25% minder zout verkoopt en Fanta Pomelo alleen in de versie zonder suiker verkrijgbaar is.
Het gebeurt steeds meer.
Geef mensen gewoon de keuze.
Ja maar wel een stuk vlees waaraan een enge man een sprookje heeft verteld!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Eetgewoonten aanpassen? Je eet toch nog steeds gewoon een stuk vlees?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Of bijvoorbeeld in de supermarkt, dat Lays alleen nog maar chips met 25% minder zout verkoopt en Fanta Pomelo alleen in de versie zonder suiker verkrijgbaar is.
Het gebeurt steeds meer.
Maar op het gebied van halal vlees, heeft iedereen die keuze, ik kan nog steeds bij de AH een pakje bacon halen, wanneer ik dat wil. Tevens kan ik halal vlees kopen, mocht ik daar zin in hebben. Of begrijp ik de definitie van keuzes niet ofwat?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Het gebeurt steeds meer.
Dat is geslacht op een manier die het dier waarschijnlijk veel pijn bezorgt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Eetgewoonten aanpassen? Je eet toch nog steeds gewoon een stuk vlees?
Op school worden halal frikadellen verkocht die niet te eten zijn. Ik ga nog liever naar de frietkraam om dat het mij beter smaakt. Het gaat mij om de smaak en je proeft echt of het wel of niet halal is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Maar dan iets gefrituurd waarvan de herkomst onduidelijk is lekker vlees durven noemen
Het verschil met light-producten is dat het echt een ander product is met een andere smaak. Halal of haram maakt in principe voor jou niks uit. Er is niks anders aan dat stukje vlees.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Het gebeurt steeds meer.
Ik wil gewoon kunnen kiezen. Is daar iets mis mee?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:51 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat jij kunt kiezen in de supermarkt is afhankelijk van waar vraag naar is op de markt. Je kunt altijd nog zelf gaan telen en vee houden als je zeker wilt zijn van wat je krijgt.
Het is dezelfde opdringerigheid waar de islam hier van beschuldigd wordt, die gebruikt wordt om ondernemers te dwingen verschillende vleesproducten te verkopen. Laat die ondernemer met rust.
Maar dieren mogen wel hun hele leven creperen op een stukje grond van 1.5 bij 1.5? wat zou jij kiezen, een mooi leven en een langzame en pijnlijke dood of een hoerenkutleven en een snelle pijnloze dood?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is geslacht op een manier die het dier waarschijnlijk veel pijn bezorgt.
Daar houd ik niet zo van.
Als bewezen wordt dat het dier dan níet meer lijdt dan als je op de "normale" manier slacht, heb ik er geen problemen mee.
Een mooi leven én een pijnloze dood.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:53 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Maar dieren mogen wel hun hele leven creperen op een stukje grond van 1.5 bij 1.5? wat zou jij kiezen, een mooi leven en een langzame en pijnlijke dood of een hoerenkutleven en een snelle pijnloze dood?
De normale manier is onverdoofd slachten en alles wat er van het dier af komt gebruiken, zodat er niks verspild wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat het dier dan níet meer lijdt dan als je het op de "normale" manier slacht, heb ik er geen problemen mee.
Maar het niet de keel doorsnijden, maar het op z'n kop slaan dacht ik, waardoor het in één klap dood is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:54 schreef boyv het volgende:
[..]
De normale manier is onverdoofd slachten en alles wat er van het dier af komt gebruiken, zodat er niks verspild wordt.
Als je daadwerkelijk zo veel geeft om dierenleed, moet je ook biologisch vlees kopen. Dat is het enige vlees waarbij je weet dat het dier niet geleden heeft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat het dier dan níet meer lijdt dan als je het op de "normale" manier slacht, heb ik er geen problemen mee.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar de eigenaar van de supermarkt mag toch ook zeker kiezen wat voor producten hij in de schappen zet?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik wil gewoon kunnen kiezen. Is daar iets mis mee?
De klant is toch koning? Als de klant keuze wil, geef de klant dan ook die keuze.
Qftquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:23 schreef Rivalo het volgende:
Positieve discriminatie, nog 10x erger als negatieve...
Ik koop geen kiloknallers. En ik lust niet veel soorten vlees, en de soorten vlees die ik wél lust, zijn niet in de biologische variant verkrijgbaar, dus ik heb niet echt een keuze ...quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:55 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk zo veel geeft om dierenleed, moet je ook biologisch vlees kopen. Dat is het enige vlees waarbij je weet dat het dier niet geleden heeft.
Jij koopt zeker ook gewoon kiloknallers bij de super? Zo ja, dan ben je hier enorm hypocriet bezig.
Ah, niet dus. Alleen maar beter ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een mooi leven én een pijnloze dood.
Ik koop sowieso geen vlees beneden een bepaalde prijs, want dan weet je dat het dier geen fijn leven gehad heeft.
Neen, ze laten het dier verdrinken, het bloed stroomt in de longen en ze verdrinken in hun eigen bloedquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.
Ja, dat zou ik ook wel willen voor ieder dier natuurlijk, maar zo werkt het niet. En word dan vegetarier, dan heb je niks met halal slachtingen te maken en ook niet met de westerse versie van dieren slachten. Probleem opgelostquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een mooi leven én een pijnloze dood.
Ik koop sowieso geen vlees beneden een bepaalde prijs, want dan weet je dat het dier geen fijn leven gehad heeft.
Ben ik het ook mee eens, maar het westerse alternatief is zo mogelijk nog onvriendelijker voor het dier, en uiteindelijk zelfs voor de volksgezondheid (antibiotica).quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:55 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar het niet de keel doorsnijden, maar het op z'n kop slaan dacht ik, waardoor het in één klap dood is.
Als je de keel doorsnijdt, is dat geen fijne manier om te sterven.
Volgens mij gaat dat toch echt niet zo hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:57 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
Neen, ze laten het dier verdrinken, het bloed stroomt in de longen en ze verdrinken in hun eigen bloed
Bij biologisch vlees zit er wel degelijk verschil in.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:57 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel willen voor ieder dier natuurlijk, maar zo werkt het niet. En word dan vegetarier, dan heb je niks met halal slachtingen te maken en ook niet met de westerse versie van dieren slachten. Probleem opgelost![]()
Denk je nou werkelijk, dat die prijs verschil maakt?die beesten kunnen misschien 1 stapje meer bewegen dan reguliere bio industrie
![]()
Ik zou vegetarier worden, als je zo begaan bent met dierenleed, biologisch kopen zal niet veel helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |