Nee het gaat denk ik om principes, we hebben altijd normaal rookworsten gegeten, en nu worden die vervangen door halal. Dat halal is de indringer, dat moet maar mee genomen worden! Terug naar het rookworsten tijdperk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Jij kan toch ook je eigen rookworst meenemen?
Hoezo? In Marokko zou ik dat wel doen, maar in Nederland hoort die rookworst altijd klaar te liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Als je varken wil eten en je dankt Jezus dat je dat varken kan eten is Jezus tevreden!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
Ik ben het ermee eens, hadden ze ook maar een Jezus moeten hebben dan konden ze wel alles eten! Maar hun geloven in een streng geloof.
Wie denk je dat Isa is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
Ik ben het ermee eens, hadden ze ook maar een Jezus moeten hebben dan konden ze wel alles eten! Maar hun geloven in een streng geloof.
Inderdaad. In de schoolkantine van de HHS is ook al een hele halalafdeling. Opzich niet verkeerd want er zitten veel moslims op die school. Maar je moet gewoon even opletten dat je de tosti met ham pakt. Al is het maar om een statement te maken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
ik shop tegenwoordig bewust op het niet aanschaffen van biologisch/halal vlees.
wat trouwens steeds lastiger word.
ik wil zelf wel de hand kunnen hebben in wat ik eet.
Jij bent een boze tovenaar ik denk niet dat ik met jou van doen wil hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wie denk je dat Isa is?
Wel een terechte klacht overigens.
Eens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Als je varken wil eten en je dankt Jezus dat je dat varken kan eten is Jezus tevreden!
Moslims moeten weer allerlei kunstgrepen uithalen om een stukje vlees te mogen nuttigen...
Echt schandalig dat een kortzichtige eikel als jij een Joey-avatar hebtquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
Neequote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)oeten-halal-eten.htmquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:32 schreef DJKoster het volgende:
Bron van je gevangenisverhaal?
Mij om het even, vlees van de bio-industrie wat op de normale manier geslacht is of een halal stukje vlees van een dier wat een goed/beter leven heeft gehad.
Er zit anders wel verschil tussen biologisch en halal.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
Racist.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:20 schreef Geelman het volgende:
Steeds vaker word je gedwongen om halal te moeten eten. In de gevangenis zitten bijvoorbeeld zo veel marokkanen dat ze alleen maar halaleten hebben.
Maar ook op een introductiedag van de HHS had men besloten alleen halalbroodjes te serveren volgens mijn zusje die SPH doet. Waarom moet de meerderheid zich aan een minderheid aanpassen? Wij willen gewoon lekker haram kunnen eten. Moslims moeten zich maar in hun lot schikken en hun eigen halalvoedsel meenemen.
Gewoon lekker normaal eten serveren a.u.b!
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:38 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Er zit anders wel verschil tussen biologisch en halal.
Bij halal vlees laten ze het dier doodbloeden. Ik eet dus wel biologisch, maar niet halal.
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:37 schreef LXIV het volgende:
Och, dat Halal-vlees is meestal wel van betere kwaliteit dan resten van varkens. Ik wil dat gerust eten.
Je moet het zo zien: moslims zijn niet compatible met 'ongelovigen-voer', ongelovigen wel met moslim-voer. Dus is het gemakkelijk om overal halal te serveren.
Bovendien zijn op zeer veel scholen en instellingen moslims een behoorlijk grote groep en waarschijnlijk in de toekomst de meerderheid. Dan is het dus veel eenvoudiger (en goedkoper) om alles halal te maken.
Maar er zijn zoveel keuzes die je niet hebt. Er was ook geen vis.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.
Toen studenten gingen klagen ging men salami uit de keuken halen. Klagen helpt, je moet voor jezelf opkomen!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel keuzes die je niet hebt. Er was ook geen vis.
Als je wil kiezen moet je betalen. Maar een gegeven paard kun je moeilijk in de bek kijken.
Bovendien is het in Nederland altijd nog gewoon toegestaan om haram-vlees te verkopen en te eten.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:43 schreef Knevelt het volgende:
Halal is ook maar gewoon vlees. En vlees is vlees, zoals oma dat vroeger bij de kachel zei.
Maar oma is niet meer. Net als de vogels. De vogels vliegen weg. Maar weg is niet altijd weg. Want aan de overkant is er nog altijd bedrading.
Bedrading is goed voor onze bezinning. Bezinning is gefilterde vuurvlieg.
Heb je dat filmpje gekeken wat ik had gepost? Die beesten zijn niet meteen dood.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.
Ja dat hoeft niet te betekenen dat dat altijd zo het geval is, zoals met alles dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:47 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gekeken wat ik had gepost? Die beesten zijn niet meteen dood.
Ontkennen schijnt mode te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:47 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gekeken wat ik had gepost? Die beesten zijn niet meteen dood.
Het zou nog onzinniger zijn als we ons allemaal naar de eetgewoontes van een willekeurige Fok!-er zouden moeten schikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.
Nee, hij bedoelt juist dat hij NIET MEER MAG KIEZEN. In ons "vrije" land.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:36 schreef msnk het volgende:
Wow wat erg man, je bedoelt te zeggen dat mensen gewoon mogen KIEZEN wat ze willen eten in een vrij land??? Echt verschrikkelijk dit. DAT DIT KAN IN DE HEDENDAAGSE SAMENLEVING!
Klopt de dokter heeft een snee gemaakt in mijn nek, omdat er wat ontstoken was. En eerst kwam de pijn doen het bloed.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ontkennen schijnt mode te zijn.
En bloed komt pas na het snijden met mes.
Dus pijn, dan bloed, en dan overlijden.
We zitten hier niet in de hoorn van Afrika.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef RedDevil085 het volgende:
Meneer de principe eter... Weet je wat een goede les voor jou zou zijn, paar dagen niets te vreten krijgen... Kijken of je dan nog zo'n zeiksnor bent...
Zei de expertquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dan moet hij zijn school daarop aanspreken en niet mij storenquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:50 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt juist dat hij NIET MEER MAG KIEZEN. In ons "vrije" land.
oke jmmr ff huilenquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Nee doos.
Dat is mijn mening.
Dat het de jouwe niet is jammer dan.
Je hebt op fok de heerlijke keuze om wel of niet op het topic te klikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef msnk het volgende:
[..]
Dan moet hij zijn school daarop aanspreken en niet mij storenIk mag nl. wel kiezen
Jouw aanwezigheid stoort mijquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Je hebt op fok de heerlijke keuze om wel of niet op het topic te klikken.
En vanwaar dan die verhalen van mensen die bijv. door een engerd met een mes worden gestoken en pas na een poosje de pijn voelen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:49 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
en zo is het!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Optieven met dat religieuze shitvreten. Ik moet het niet en als ik erachter kom dat men het stiekum aan mij heb gegeven dan ga ik het uitschijten op dat kleed midden in een moskee.
Er is er maar een die huilt.quote:
Nou kijk maar uit dan, wordt niet veel vlees halal geslacht en dan zonder halal-plakker als kiloknaller verkocht? Simpelweg omdat één productieproces makkelijker is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Optieven met dat religieuze shitvreten. Ik moet het niet en als ik erachter kom dat men het stiekum aan mij heb gegeven dan ga ik het uitschijten op dat kleed midden in een moskee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |