En toch denk ik dat ik niet de enige ben op wie dit zo overkomt, als ik zo je posts lees in dezen topicquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in.
[..]
Als mensen mij gaan beschuldigen van xenofobie wel. Want xenofoob is wel het laatste dat ik ben.
Dat was er toch ook?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Geelman het volgende:
[..]
Thuis eet je wat de pot schaft. Bij familie ook. Als je uit eten gaat, of gaat eten bij een multiculturele instelling mag je verwachten dat er voor ieder wat wils is.
Hoe kan de HHS dan nog zeggen open te staan voor mensen van alle culturen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Igen het volgende:
[..]
En bij de HHS was het dus halalbroodjes wat de pot schaft.
Fijn dat je het alsnog met me eens bent.
Ik begeef me niet in de kringen als jij schijnbaar, dus vertel even wat HHS is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:43 schreef Igen het volgende:
[..]
En bij de HHS was het dus halalbroodjes wat de pot schaft.
Fijn dat je het alsnog met me eens bent.
Zie OP?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik begeef me niet in de kringen als jij schijnbaar, dus vertel even wat HHS is.
Wat een onzin. Dit heeft helemaal niets meer te maken met de discussie, dit is enkel een betekenis loos woord geworden om mensen terug in de verdediging te dringen, wanneer je geen argumenten meer overhebt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
En toch denk ik dat ik niet de enige ben op wie dit zo overkomt, als ik zo je posts lees in dezen topic
In de gevangenis? verwijs je nou naar dat zinnetje in de OP, waar nooit een bron voor getoond is?:')quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, ik zei het in het algemeen.
En in bijvoorbeeld de gevangenis heb je geen keus.
"Argumenten".quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Doe dan ook niet alsof je iets interessants te melden hebt als je niet op argumenten in wil gaan
O, want als je niet wilt dat mensen je dingen opdringen, ben je xenofoob?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:44 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
En toch denk ik dat ik niet de enige ben op wie dit zo overkomt, als ik zo je posts lees in dezen topic
Dat jij de betekenis niet kent, betekent niet dat die er ook niet isquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit heeft helemaal niets meer te maken met de discussie, dit is enkel een betekenis loos woord geworden om mensen terug in de verdediging te dringen, wanneer je geen argumenten meer overhebt.
Inderdaad, christendom was niet de oorspronkelijke religiequote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
"Argumenten".![]()
Ja, het christendom was niet de oorspronkelijke religie, maar dat is het ondertussen wel al bijna 2000 jaar. Religie ontwikkelt zich, wist je dat?
Wat een niveau.
Maar het word je niet opgedrongen, niemand verplicht je om naar die gelegenheden te gaan. fucking hell zeg..quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:46 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
O, want als je niet wilt dat mensen je dingen opdringen, ben je xenofoob?
Wat een onzin.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad, christendom was niet de oorspronkelijke religieWas dat nou zo moeilijk om toe te geven? Waarom al dat draaien? Zoveel trots ja?
Religie ontwikkelt, dus waarom geen invloeden van de islam dan?
Als je het er niet mee eens bent dat je op een nederlandse openbare hbo alleen moslim vlees krijgt ben je xenofoob?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:40 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ga je je nu serieus verdedigen dat je niet xenofobisch bent?
Jij kan beter.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:46 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Dat jij de betekenis niet kent, betekent niet dat die er ook niet is
Ik moet mijn eetgewoontes aanpassen aan een minderheid. Ik vind het prima dat de minderheid halal eet, maar ik wil niet gedwongen worden halal te eten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat de FUCK maakt het uit zeg. "Ik wil de keuze hebben". Hoe moeilijk kan je doen.
Misschien wil ik wel alleen biologisch vlees eten, is er ooit niet altijd.
Daarbij maakt het voor jou helemaal niks uit of je halal- of haram-vlees eet. Het smaakt precies hetzelfde. Voor moslims maakt het andersom wel uit, of je dat wil begrijpen of niet doet daar niks aan af.
En vlees is geen religie, klaphark. Dus je krijgt geen religie opgedrongen. Dat zit alleen in je xenofobe hoofd.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad, christendom was niet de oorspronkelijke religieWas dat nou zo moeilijk om toe te geven? Waarom al dat draaien? Zoveel trots ja?
Het gaat hier niet om invloeden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
Oh, je hebt gelijk. Dit is stap 1 van het meesterplan van de ayatollahs om de sharia in te voeren in Nederland. SNEL, PAK DE HOOIVORKEN!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om invloeden.
Maar dan iets gefrituurd waarvan de herkomst onduidelijk is lekker vlees durven noemenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef physicald0-win.32alureon het volgende:
Terechte klacht bij mij op school wordt er ook alleen halal gereserveerd. Wil je een lekker stukje vlees, moet je extra naar de frietkraam lopen. Hetgeen dat energie kost terwijl je eigenlijk moet rusten in de pauze.
Dus je wilde alleen maar moeilijk doen, duidelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Helaas is er in steeds meer gelegenheden geen keus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:47 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Maar het word je niet opgedrongen, niemand verplicht je om naar die gelegenheden te gaan. fucking hell zeg..
Eetgewoonten aanpassen? Je eet toch nog steeds gewoon een stuk vlees?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik moet mijn eetgewoontes aanpassen aan een minderheid. Ik vind het prima dat de minderheid halal eet, maar ik wil niet gedwongen worden halal te eten.
Nee, ik vraag me gewoon af waarom mensen hier zo moeilijk doen. Tot aan onwaarheden vertellen aan toe. Soms is dat irritant voor die mensen ja.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dus je wilde alleen maar moeilijk doen, duidelijk.
dan eet je het toch niet? Niemand dwingt je dat broodje in je mond te stoppen, je hebt issues.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik moet mijn eetgewoontes aanpassen aan een minderheid. Ik vind het prima dat de minderheid halal eet, maar ik wil niet gedwongen worden halal te eten.
Wat jij kunt kiezen in de supermarkt is afhankelijk van waar vraag naar is op de markt. Je kunt altijd nog zelf gaan telen en vee houden als je zeker wilt zijn van wat je krijgt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Helaas is er in steeds meer gelegenheden geen keus.
Of bijvoorbeeld in de supermarkt, dat Lays alleen nog maar chips met 25% minder zout verkoopt en Fanta Pomelo alleen in de versie zonder suiker verkrijgbaar is.
Het gebeurt steeds meer.
Geef mensen gewoon de keuze.
Ja maar wel een stuk vlees waaraan een enge man een sprookje heeft verteld!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Eetgewoonten aanpassen? Je eet toch nog steeds gewoon een stuk vlees?
quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Of bijvoorbeeld in de supermarkt, dat Lays alleen nog maar chips met 25% minder zout verkoopt en Fanta Pomelo alleen in de versie zonder suiker verkrijgbaar is.
Het gebeurt steeds meer.
Maar op het gebied van halal vlees, heeft iedereen die keuze, ik kan nog steeds bij de AH een pakje bacon halen, wanneer ik dat wil. Tevens kan ik halal vlees kopen, mocht ik daar zin in hebben. Of begrijp ik de definitie van keuzes niet ofwat?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Het gebeurt steeds meer.
Dat is geslacht op een manier die het dier waarschijnlijk veel pijn bezorgt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Eetgewoonten aanpassen? Je eet toch nog steeds gewoon een stuk vlees?
Op school worden halal frikadellen verkocht die niet te eten zijn. Ik ga nog liever naar de frietkraam om dat het mij beter smaakt. Het gaat mij om de smaak en je proeft echt of het wel of niet halal is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Maar dan iets gefrituurd waarvan de herkomst onduidelijk is lekker vlees durven noemen
Het verschil met light-producten is dat het echt een ander product is met een andere smaak. Halal of haram maakt in principe voor jou niks uit. Er is niks anders aan dat stukje vlees.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Het gebeurt steeds meer.
Ik wil gewoon kunnen kiezen. Is daar iets mis mee?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:51 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat jij kunt kiezen in de supermarkt is afhankelijk van waar vraag naar is op de markt. Je kunt altijd nog zelf gaan telen en vee houden als je zeker wilt zijn van wat je krijgt.
Het is dezelfde opdringerigheid waar de islam hier van beschuldigd wordt, die gebruikt wordt om ondernemers te dwingen verschillende vleesproducten te verkopen. Laat die ondernemer met rust.
Maar dieren mogen wel hun hele leven creperen op een stukje grond van 1.5 bij 1.5? wat zou jij kiezen, een mooi leven en een langzame en pijnlijke dood of een hoerenkutleven en een snelle pijnloze dood?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is geslacht op een manier die het dier waarschijnlijk veel pijn bezorgt.
Daar houd ik niet zo van.
Als bewezen wordt dat het dier dan níet meer lijdt dan als je op de "normale" manier slacht, heb ik er geen problemen mee.
Een mooi leven én een pijnloze dood.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:53 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Maar dieren mogen wel hun hele leven creperen op een stukje grond van 1.5 bij 1.5? wat zou jij kiezen, een mooi leven en een langzame en pijnlijke dood of een hoerenkutleven en een snelle pijnloze dood?
De normale manier is onverdoofd slachten en alles wat er van het dier af komt gebruiken, zodat er niks verspild wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat het dier dan níet meer lijdt dan als je het op de "normale" manier slacht, heb ik er geen problemen mee.
Maar het niet de keel doorsnijden, maar het op z'n kop slaan dacht ik, waardoor het in één klap dood is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:54 schreef boyv het volgende:
[..]
De normale manier is onverdoofd slachten en alles wat er van het dier af komt gebruiken, zodat er niks verspild wordt.
Als je daadwerkelijk zo veel geeft om dierenleed, moet je ook biologisch vlees kopen. Dat is het enige vlees waarbij je weet dat het dier niet geleden heeft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat het dier dan níet meer lijdt dan als je het op de "normale" manier slacht, heb ik er geen problemen mee.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar de eigenaar van de supermarkt mag toch ook zeker kiezen wat voor producten hij in de schappen zet?quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik wil gewoon kunnen kiezen. Is daar iets mis mee?
De klant is toch koning? Als de klant keuze wil, geef de klant dan ook die keuze.
Qftquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:23 schreef Rivalo het volgende:
Positieve discriminatie, nog 10x erger als negatieve...
Ik koop geen kiloknallers. En ik lust niet veel soorten vlees, en de soorten vlees die ik wél lust, zijn niet in de biologische variant verkrijgbaar, dus ik heb niet echt een keuze ...quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:55 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk zo veel geeft om dierenleed, moet je ook biologisch vlees kopen. Dat is het enige vlees waarbij je weet dat het dier niet geleden heeft.
Jij koopt zeker ook gewoon kiloknallers bij de super? Zo ja, dan ben je hier enorm hypocriet bezig.
Ah, niet dus. Alleen maar beter ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een mooi leven én een pijnloze dood.
Ik koop sowieso geen vlees beneden een bepaalde prijs, want dan weet je dat het dier geen fijn leven gehad heeft.
Neen, ze laten het dier verdrinken, het bloed stroomt in de longen en ze verdrinken in hun eigen bloedquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:41 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.
Ja, dat zou ik ook wel willen voor ieder dier natuurlijk, maar zo werkt het niet. En word dan vegetarier, dan heb je niks met halal slachtingen te maken en ook niet met de westerse versie van dieren slachten. Probleem opgelostquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een mooi leven én een pijnloze dood.
Ik koop sowieso geen vlees beneden een bepaalde prijs, want dan weet je dat het dier geen fijn leven gehad heeft.
Ben ik het ook mee eens, maar het westerse alternatief is zo mogelijk nog onvriendelijker voor het dier, en uiteindelijk zelfs voor de volksgezondheid (antibiotica).quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:55 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar het niet de keel doorsnijden, maar het op z'n kop slaan dacht ik, waardoor het in één klap dood is.
Als je de keel doorsnijdt, is dat geen fijne manier om te sterven.
Volgens mij gaat dat toch echt niet zo hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:57 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
Neen, ze laten het dier verdrinken, het bloed stroomt in de longen en ze verdrinken in hun eigen bloed
Bij biologisch vlees zit er wel degelijk verschil in.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:57 schreef ViezeFur het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel willen voor ieder dier natuurlijk, maar zo werkt het niet. En word dan vegetarier, dan heb je niks met halal slachtingen te maken en ook niet met de westerse versie van dieren slachten. Probleem opgelost![]()
Denk je nou werkelijk, dat die prijs verschil maakt?die beesten kunnen misschien 1 stapje meer bewegen dan reguliere bio industrie
![]()
Ik zou vegetarier worden, als je zo begaan bent met dierenleed, biologisch kopen zal niet veel helpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |