abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101602179
volgens mij niet, of ik moet het ook hebben gemist. Maar het zal vast morgen komen, ze liepen namelijk in het begin al uit zeiden ze
pi_101602288
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 18:26 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

hallo, den haag hier! :)
*O*
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2011 @ 21:08:35 #54
240917 Mula
pi_101648490
Is er vanavond nog een item over Mo in Boulevard geweest?
pi_101649405
denk het niet :) bij shownieuws sowieso niet :)
pi_101678124
quote:
Constanza Breukhoven verandert naam

AMSTERDAM - Constanza Breukhoven haat haar naam en wil daarom vanaf nu door het leven gaan als Amanda.

"Mijn naam is Amanda, zoals mijn biologische moeder mij ooit noemde, vertelt de oudste dochter van Hans en Connie Breukhoven in weekblad Story. "Toen ik vanuit Colombia door Connie geadopteerd werd, heeft zij mij Constanza genoemd. Ik heb het altijd een vervelende naam gevonden."

Constanza, of liever gezegd Amanda, doet er blijkbaar alles aan om niet meer herinnerd te worden aan haar jeugd bij de Breukhovens. "Privé luister ik absoluut nooit meer naar die naam."
bron
pi_101679232
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:06 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Als ze alles doet om niets met hen te maken te hebben kan ze beter haar mond houden. De enige reden dat dit "nieuws" is is dat ze een adoptiekind van hen is. Voor de rest is ze niets anders dan andere dieven.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_101684749
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:06 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
_O-

En wat wordt haar achternaam dan? Of heet ze voortaan Amanda Breukhoven?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_101684853
Amanda :D Rijmt ook totaal niet op Constanza heur!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 7 september 2011 @ 19:48:16 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_101684866
Take your pick:
Rodríguez
Gómez
González
Martínez
García
López
Hernández
Sánchez
Ramírez
Pérez
Días
Muñoz
Rojas
Moreno
Jiménez

Aan de achternaam Breukhoven zitten zeker nog te veel voordelen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 18:57:27 #61
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_101718124
http://www.amandabreukhoven.nl/ Domeinnaam niet gevonden...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:11:00 #62
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_101740636
quote:
Heeft Mo leven gebeterd?
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Nu Constanza, tegenwoordig Amanda, Breukhoven, heeft aangegeven dat ze weer zelf voor hun twee jonge kindertjes wil gaan zorgen, melden zich allerlei mensen met verhalen over het verleden van Mo, „Jeugdzorg zou een antecedentenonderzoek moeten vragen,” stelt een oud politieman.

Voormalig agenten die Mo weleens hebben gearresteerd, maar ook mensen die regelmatig cocaine bij hem zeggen te hebben gekocht reageren nogal verbaasd over televisiebeelden van hem als bezorgde huisvader.

„Voordat hij kindertjes mag opvoeden, moet hij eerst zelf opgevoed worden,” zegt een jonge vrouw die jarenlang cocaine bij hem heeft gekocht. Zij zegt een verklaring bij jeugdzorg te willen afleggen. „Mo heeft zijn eigen wetboek. En in de periode dat wij drugs bij hem kochten, had hij minderjarige runners voor hem lopen. Dat kon hem niet zo schelen.”

Mo zelf heeft nooit ontkend dat hij een „boefje is geweest.” Amanda, die altijd achter hem is blijven staan, zei deze zomer „dat mensen kunnen veranderen.”
Van die types die niet deugen en die zichzelf dan een boefje noemen. :r
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_101741928
quote:
Twijfels bij bekenden in politiekringen en criminele circuit

HEEFT MO LEVEN GEBETERD?

DE VRIEND VAN Constanza Breukhoven wordt van meer beschuldigd dan de kluisroof bij zijn schoonvader Hans Breukhoven. Nu hij en Constanza hebben aangeven dat ze dolgraag fulltime voor hun kinderen zouden willen zorgen, gaan er aanhoudende verhalen dat hij eerder met justitie in aanraking was voor onder meer overtredingen van de opiumwet.

• „Constanza is een typisch slachtoffer van Mo”, vertelt een jonge vrouw, die de vriend van de Breukhoven-telg uit het verleden kent. „Hij is alleen voor haar achternaam gegaan.”

In de zaak rond de Breukhovens duiken steeds meer getuigen uit het verleden op. Verklaringen van ex-politiemensen, die hem weleens hebben opgepakt, en slachtoffers. Zo meldt zich een jonge vrouw voor wie Mo en zijn broer Briham jarenlang zouden zijn opgetreden als cocaïnedealers. „Ik heb lang geaarzeld om mijn mond open te doen, maar ik vind dat degenen die over de toekomst van de kinderen van Mo en Constanza beslissen alle feiten moeten kennen.”

„Ik was verbaasd toen ik een stralende Mo in zijn rol als ideale huisvader zag. ’Zo mannetje’, dacht ik, ’wat zit jij weer te liegen’. Met zijn zogenaamde bezorgdheid over de kinderen. Mo was jarenlang niet alleen dealer, hij gebruikte zeer jonge runners om de drugs af te leveren. Voor hij zelf kinderen mag opvoeden, moet hij beslist eerst zelf opgevoed worden. Zijn moraal deugt van geen kanten.”

De jonge vrouw, wiens naam en adres op de redactie bekend zijn, vertelt dat Mo zelf ook volop drugs gebruikte. „Hij snoof aan de lopende band en misschien is hij als dealer nu met pensioen of verlof, maar het zou mij niet verbazen als hij morgen weer gewoon leverancier wordt. Mo heeft altijd zijn eigen wetten en regels gehad en een daarvan is dat hij altijd goed voor zichzelf zorgt. Wie daar ook het slachtoffer van wordt. Toen ik een keer wat minder geld had om te betalen stelde hij me botweg voor om in een bordeel in België te gaan werken. Ik hoefde zogenaamd alleen maar wat met mannen te praten. Toen ik opbelde om te informeren bleek dat ik daar echt aan de slag moest. Ik was nog minderjarig toen.”

Grootste kraak

In haar omgeving werd gelachen dat Mo nu ’zijn grootste kraak ooit had gepleegd’ toen hij Constanza Breukhoven verleidde. „Mo vertelde het me zelf. En ik riep dat hij zeker weer aan het liegen was. Constanza is ook een typisch slachtoffer van hem. Beïnvloedbaar en een labiele persoonlijkheid. Ik heb met haar te doen. Hij is voor haar achternaam gegaan.”

De getuige wil haar verhaal graag herhalen tegen de politie of Jeugdzorg. „Ik weet ook dat er nog een afrekening met Mo is te verwachten. Hij is er zonder te betalen een keer met elf kilo wiet vandoor gegaan. Na die ripdeal was hij maandenlang onvindbaar. Hij was naar België gevlucht. Mo was trouwens wel vaker opeens weg. Dan zaten de broertjes in de gevangenis. En het hing er vanaf of ze het eten er lekker vonden of ze er dik of dun uitkwamen. Maar die afrekening hangt nog in de lucht. Daar hoeven de kinderen toch geen getuige van te zijn?”

De advocaten die de belangen van Mo en zijn broer Briham behartigen, mr. Meulemeester en mr. Boom uit Utrecht, weigeren beiden te reageren op de beschuldigingen. „Zaken die op een strafblad staan, vallen onder de privacywet.” Zij reageren ook niet op een email waarin wordt gevraagd een en ander dan te ontkennen. Mo zelf wil niks zeggen. Hij drukte zich deze zomer wel bescheiden uit over zijn verleden. „Ik was een boefje. Misschien zelfs wel een boef. Ik weet ook dat Conny en Hans mij zien als crimineel, maar dat valt wel mee.”

Het dramatische verhaal van de familie Breukhoven, die ooit zo harmonieus leek samen te leven, begint eind vorig jaar. De kinderen van Constanza en Mohammed, Soraiya (3) en Semmy (4), worden dan al geruime tijd opgevoed door oma Conny, omdat Constanza heeft aangegeven dat zij daar zelf niet toe in staat is. Het kroost wordt slechts af en toe voor een paar dagen afgehaald en verblijft dan, op kosten van Conny en Hans, voor vakantie in een bungalowpark. Constanza heeft op dat moment geen vaste verblijfplaats.

Rond Kerstmis vorig jaar gaat het alarm af in de Wassenaarse villa De Breuckhove . Daar woont vader Hans na de scheiding van Conny alleen. De kluis is geopend. Er blijkt voor miljoenen te zijn verdwenen: 25 kostbare horloges ter waarde van ongeveer 2 ton, een contant geldbedrag van 68.000 euro, buitenlandse valuta, aandelen en andere waardepapieren die rond de 2,5 miljoen waard zijn. Zelfs het echtscheidingsconvenant van Hans en Conny is verdwenen.

De politie kan geen braaksporen vinden. De verdenking valt vrijwel meteen op Constanza, die de bewuste avond met haar kinderen in De Breuckhove verbleef, en haar geliefde. Constanza is door de rechter veroordeeld tot celstraf én een taakstraf. Tegen ’Mo’ is het justitieel onderzoek nog niet afgerond.

Verleden

Nu Constanza en Mo publiekelijk te kennen hebben gegeven zelf voor hun kinderen Soraiya en Semmy te willen gaan zorgen en Constanza een boek heeft geschreven over haar jeugd in Wassenaar, komen er steeds meer stemmen uit het verleden die een steentje willen bijdragen aan de discussie.

Jeugdzorg, de instantie die een adviserende rol heeft bij een terug-naar-huis-plaatsingstraject, moet, verklaren meerdere bronnen, de beschikking krijgen over informatie die niet automatisch aan hen wordt overlegd. Een oud-politieagent schrijft: „Ik hoop dat Jeugdzorg een antecedentenonderzoek zal doen.”

Constanza staat achter Mo. „Ik ontkent niet dat hij, voordat we kinderen kregen, soms dingen deed die niet door de beugel konden”, zei ze. „Maar mensen kunnen veranderen.”

Mo: „Toen Constanza en ik net iets hadden, lieten Conny en Hans mijn leven al uitpluizen door een detectivebureau. Maar voordat die jongens hun rapport hadden opgemaakt, had ik Conny en Hans zelf alles al verteld. Ik ben niet trots op dat verleden, maar ik schaam me er ook niet voor. Dingen gaan zoals ze gaan en ik kan het niet terugdraaien.”

Jeugdzorg moet voor november een nieuw rapport over de toestand van Semmy en Soraiya opstellen. Zodat de kinderrechter uitspraak kan doen over wat er met hen moet gebeuren. Hun ouders zouden een stabiele thuisbasis moeten kunnen bieden en de garantie van een goede opvoeding.

Het bericht dat ’Stans’ een boek schrijft, heeft de verhoudingen met haar ouders verder op scherp gezet. En dat terwijl de kinderen nog altijd bij oma Conny zijn. Hans heeft laten weten teleurgesteld te zijn in zijn dochter. Conny zwijgt. Eerder zei ze: „Bij ons wordt niet kwaad over Constanza of Mo gesproken. De kinderen moeten een fijn gevoel over hun ouders houden.”
Bron; de "papieren" Telegraaf :)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 september 2011 @ 18:01:47 #64
22592 crew  Ole
pi_101755903
:9
Dit gaat nog wel even door!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 september 2011 @ 20:51:02 #65
22592 crew  Ole
pi_101762949
shownieuws:
quote:
Mo woedend
Net nu Mo en Constanza volop de strijd om hun kinderen zijn aangegaan, wordt Mo vandaag flink neergehaald in een artikel in de Telegraaf. Hij zou een strafblad hebben en in het verleden drugsdealer zijn geweest. Mo zou zelfs jonge kinderen hebben gebruikt om het spul af te leveren.

De vriend van Constanza reageert woedend op de beschuldigingen: “Ik heb helemaal geen strafblad. Dat wordt namelijk vernietigd als je vijf jaar niets met justitie te maken hebt gehad.” Mo twijfelt dan ook aan het bestaan van de bron van de Telegraaf. Hij sluit niet uit dat het een truc van Connie is om de kinderen niet af te hoeven staan.

Constanza’s vader Hans, was niet op de hoogte van Mo’s turbulente verleden. Via een persbericht laat hij vrijdag weten: “Nee, ik heb nooit (helaas) een detective op het verleden van haar vriendje(s) gezet.” Afgezien van het huiselijk geweld waarvoor Mo eerder al was veroordeeld, was er bij Hans en Connie niets bekend. Hans vervolgt: “Ik onthoud mij verder van elk commentaar op alle nonsens die zij de wereld instuurt. Tegen laster kun je je nu eenmaal niet wapenen.”

:')
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:01:04 #66
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101763387
Cons heet nu Amanda mensen, wel even bijblijven. Hoewel ze natuurlijk ontsnapt is uit haar gouden kooi :') .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 september 2011 @ 23:43:22 #67
22592 crew  Ole
pi_101771060
Nu hebben we 3 Amanda's :+ Lekker verwarrend 8)7
  Moderator / Miss SHO zaterdag 10 september 2011 @ 12:29:46 #68
22592 crew  Ole
pi_101780875
  † In Memoriam † zondag 11 september 2011 @ 20:46:12 #69
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_101831764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:43 schreef Ole het volgende:
Nu hebben we 3 Amanda's :+ Lekker verwarrend 8)7
En een Con en een Cons. Het loopt de kluisgate uit! :+
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator / Miss SHO dinsdag 13 september 2011 @ 03:49:49 #70
22592 crew  Ole
pi_101888879
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:46 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En een Con en een Cons. Het loopt de kluisgate uit! :+
Whehe
pi_101888989
Wanneer moet die dealende papzak nou voorkomen :?
pi_101909888
quote:
Citaat van de dag

Vreemd is wel dat Shanna en ik wat mannen betreft blijkbaar dezelfde voorkeur hebben. Ik heb mijn Marokkaanse Mo en Shanna, die tegenwoordig stewardess is, is een nog grotere Marokkanen-liefhebster. Ze werkt namelijk de ene na de andere af. En dat vindt mijn moeder, net zoals ze dat bij mij vond, vreselijk.
Op de site van Cons :D
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:55:37 #73
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102026874
Nou zeg..die gunt d'r dochters ook niks!
pi_102027077
Wat is dat ene kind van cons al een vetklepje, aardje naar zn ouders
pi_102151228
SBS Shownieuws heeft morgen wederom een exclusief interview met Constanza.
pi_102151862
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 19:52 schreef Mylene het volgende:
SBS Shownieuws heeft morgen wederom een exclusief interview met Constanza.
ik kijk shownieuws en blvrd dus alleen maar door dit soort gate's :')

blvrd btw vaak met een grote teleurstelling
pi_102157835
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:50 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Op de site van Cons :D
van je zus moet je t maar hebben!
pi_102165321
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:50 schreef mascara-klodder het volgende:

Vreemd is wel dat Shanna en ik wat mannen betreft blijkbaar dezelfde voorkeur hebben. Ik heb mijn Marokkaanse Mo Willem-Lodewijk en Shanna, die tegenwoordig stewardess is Esmeralda heet, is een nog grotere Marokkanen-liefhebster.
pi_102168649
Ook al is denk ik alles van de site te lezen, boek gaat in bestelling vrijdag :@
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 september 2011 @ 05:52:44 #80
22592 crew  Ole
pi_102168658
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2011 05:38 schreef mascara-klodder het volgende:
Ook al is denk ik alles van de site te lezen, boek gaat in bestelling vrijdag :@
Ik ben het aan mijn functie verplicht: vakliteratuur! :P
pi_102169377
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 05:52 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik ben het aan mijn functie verplicht: vakliteratuur! :P
wat een kutexcuus :P
pi_102170021
Hier is ie sinds vorige week al in de voorverkoop :P
pi_102170091
Wat een loopgraven oorlog is dit ondertussen.
Constanza Amanda die te pas en onpas interviews geeft waarin ze haar gal spuit over haar moeder.
Connie die aangeeft niets negatiefs te willen zeggen over Constanza Amanda omdat ze het belang van de kinderen vooropstelt, maar wel stiekum in de speeltuin een fotomomentje creeert om te laten zien dat zij goed voor de kindjes zorgt.

Ik ben nog steeds kamp Connie, omdat ik het belachelijk vind hoe Con-manda de media in deze prive situatie betrekt + ze moet niet zo hoog van de toren blazen als je je eigen vader besteelt.
pi_102171304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:54 schreef Eef999 het volgende:
Hier is ie sinds vorige week al in de voorverkoop :P
je loopt achter, boek is al een aantal weken op de site van Cons te bestellen, en toen het bij haar uitgever uitverkocht was kon je bestellen via bol.com :P

* mascara-klodder officieel geen leven heeft geloof ik :') net zelfs de ramen van de buurman gesopt en gezeemd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2011 09:46:58 ]
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 september 2011 @ 10:49:43 #85
22592 crew  Ole
pi_102172966
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:16 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

wat een kutexcuus :P
vomd hem wel goed eik
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 12:51:58 #86
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_102176360
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:45 schreef mascara-klodder het volgende:
je loopt achter, boek is al een aantal weken op de site van Cons te bestellen, en toen het bij haar uitgever uitverkocht was kon je bestellen via bol.com :P

* mascara-klodder officieel geen leven heeft geloof ik :') net zelfs de ramen van de buurman gesopt en gezeemd :')
Doe je volgende week ff boodschappen voor me? Ik leg wel een lijstje onder de mat. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_102177860
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:45 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Bij Bol kun je hem alleen reserveren, is pas verkrijgbaar vanaf 22-9, bij Magvilla vanaf 13-09 :)
pi_102177919
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Doe je volgende week ff boodschappen voor me? Ik leg wel een lijstje onder de mat. :)
Dat vind ik heul niet erg, als je ze maar komt halen ;)
Kook ik ook nog voor je :P
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 17:31:08 #89
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_102186418
Dat is lief. O+
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_102187640
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:31 schreef Cynix ® het volgende:
Dat is lief. O+
heel af en toe kan ik best lief zijn ;)

Je woont in Ehv, mail het boodschappenlijstje maar door ipv het onder de mat te leggen :P
pi_102190858
cons..euhm amanda nu exclusief bij sbs
ze heeft een rotjeugd gehad want moest netjes praten en netjes gekleed en mocht niet uit de ban springen :')
pi_102190963
en als ze te laat thuis kwam was stond t alarm er al op en moest ze in dr auto slapen..gut gut

oo en ZIJ heeft hans goedgekeurd, conny heeft haar gevraagd of hij geschikt was
pi_102191088
moest zelf sparen voor haar scooter, is gestolen toen die bij school gestald stond, bleek later dat mama conny iemand had ingehuurd om die scooter te jatten omdat cons..amanda rookte tegen de afspraken in

wat een kutjeugd idd

en hans bleek ook nog een grote werkverslaafde zuipschuit te zijn
pi_102191215
conny heeft een zelfmoordpil klaar liggen voor wanner ze oud en verschrompeld is
ze kreeg als kind van haar injecties om af te vallen want conny durfe niet met haar over straat omdat ze vadsig was
pi_102191282
ze heeft conny dr voet gebroken door de deur heel hard dicht te slaan/trekken terwijl dr ma die er tussen had
pi_102191359
ze wist niet eens van het bestaan van de kluis af, laat staan dat ze die gejat heeft..
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 19:39:04 #97
240917 Mula
pi_102191604
Wat een afgrijselijk dom wicht is het ook. Ik mag hopen dat in dat boek wat interessantere dingen staan, want alles in dit interview ontstijgt niet het niveau "verwende tiener die dr zin niet krijgt".
pi_102191979
volgens mij heb ik na de laatste berichten het boek wel gelezen :(
pi_102192094
wow, evert stelt kritische vraag: als je moeder zo'n heks is, waarom breng je je kinderen dan daar voor onbepaalde tijd?

na wat gedraai en stiltes: ja, omdat ze wel goed omging met die kinderen

na de kluisroof is alles veranderd en wil conny de kinderen niet meer teruggeven en probeert voogdij te krijgen door misselijkmakende leugens aan jeugdzorg te vertellen
pi_102192198
ze gaat nu door t leven als amanda morales, binnenkort trouwen met mo en dan neemt ze zijn achternaam aan: "alsjeblieft paps, je wens is uitgekomen en die van jouw ook conny!"
pi_102192388
het was net een gesprek tussen advocaat en cliënt.... alle vragen en antwoorden goed door gesproken... De schijnheiligheid droop van Evert zijn smoel ( sorry ).. :r . Evert krijgt vast ook een deel van de verkoop van het boek.. :Y
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:31:13 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102194103
Nou, Conny klinkt als een goede moeder imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')