abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101400871
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zolang ik "kankerkaas"ben zijn zij geen "hollanders" natuurlijk :).
En al helemaal geen Nederlanders, zijn ze het zelf ook vaak wel mee eens.
pi_101400926
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Deze Burgemeester probeert makkelijk te scoren,
Volgens mij is hij er zelf van overtuigd dat dit de moeilijke weg bewandelen is.
Niet alleen vanwege het toegenomen Henkgehalte maar hij scheen ook al op een kaart te hebben gekeken waar wegen waren die hij nog niet had bewandeld.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:18:52 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101400974
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:11 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hollanders wonen in Noord- nn Zuid-Holland en Flevoland, niet in Brabant.
Ah, onder de rivieren zijn het Nederlanders.
The truth was in here.
pi_101401000
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:38 schreef Scorpie het volgende:
Hahaha, ik moest hard lachen toen ik dit las.
Ik niet. Ik kan wel janken.
pi_101401081
Het aantal meldingen van overlast is bijna dertig, terwijl dit jaar pas acht maanden oud is. Verder is algemeen bekend dat de meldingsbereidheid daalt wanneer eerdere meldingen niet leiden tot sancties.

Wat deze burgemeester wil, is absurd. Er wordt geageerd tegen Wilders die Marokkaans straattuig wil wegsturen naar Marokko. Dan wordt er geroepen dat het Nederlandse burgers zijn en dat je iedere burger gelijk moet behandelen.

Prima, maar dan geldt dat andersom ook. Jonge criminelen moeten een strafblad krijgen. Daar hebben ze namelijk zelf om gevraagd; hun daden geven daar aanleiding toe. De consequenties van crimineel gedrag zijn in dit land al veel te gering, dan moet je ook nog eens het strafblad achterwege laten: totaal absurd.

Jonge criminelen (autochtoon en allochtoon) moeten de consequenties van hun daden voelen. Overigens wordt crimineel, strafbaar gedrag in dit land ook veel te gemakkelijk afgezwakt tot 'overlast'. Zo'n term is passend wanneer een groepje jongen wat lawaai maakt of zich ergens hinderlijk ophoudt. Maar hun gedrag gaat dusdanig ver dat ze 'op het rechte pad' moeten worden gebracht. Stop eens om dat 'overlast' te noemen: het is gewoon criminaliteit.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 09:26:59 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:26:13 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101401107
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is een debiele functie. Een functie zonder echte macht maar ook zonder echte controle. Een wegpromoveer-baantje voor de incrowd. En echt werk is het ook niet, men is helemaal niet bezig met de stad te besturen, maar gewoon met de dag volmaken met onzin.
Goed punt! Kunnen we alle burgemeesters niet gewoon wegbezuinigen? Dat scheelt ook heel veel fraude met "ambtswoningen"...
censuur :O
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:28:53 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101401158
WTF? Gaat de burgemeester even op de stoel van de rechter zitten?
Een rechter kan prima beslissen of een minderjarige een kwajongensstreek uitgehaald heeft en een HALT-strafje voldoende is, of dat het ronduit crimineel gedrag is, waarbij een echte straf, en een strafblad past.

De kans op een strafblad zal sommigen nog weerhouden, en als je die kans verkleint dan betekent dat niet dat potentiële crimineeltjes ineens wel brave jongetjes worden.

Maar sowieso: de politiek is geen rechtsprekende macht, dus de burgemeester moet zich fijn met z'n eigen zaken bemoeien.
Wullie bin KOEL İ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101401198
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik niet. Ik kan wel janken.
Dit moet toch wel een grap zijn. Toch? Toch!? ZEG ME DAT HET EEN GRAP IS!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:33:13 #39
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_101401228
"Burgemeester Jacobs van Helmond vindt dat Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken niet te snel moeten worden opgezadeld met een strafblad."

dus als ik als Nederlander dat doe krijg ik wel een strafblad? ik ruik racisme!
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_101401314
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Goed punt! Kunnen we alle burgemeesters niet gewoon wegbezuinigen? Dat scheelt ook heel veel fraude met "ambtswoningen"...
Je hebt idd geen burgemeester nodig. Gewoon aan afdelingshoofd op zo'n functie zou prima zijn. Scheelt ook een berg salaris.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101401319
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef garriej het volgende:
"Burgemeester Jacobs van Helmond vindt dat Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken niet te snel moeten worden opgezadeld met een strafblad."

Nee joh, dat zie je verkeerd, een blanke kan helemaal niet gediscrimineerd worden, jezus wat een dom rechts gelul :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101401404
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef garriej het volgende:

Het veroorzaken van overlast lijkt me nou niet iets waarvoor je een strafblad krijgt of zou moeten krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:44:12 #43
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_101401443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het veroorzaken van overlast lijkt me nou niet iets waarvoor je een strafblad krijgt of zou moeten krijgen.
overlast kan ook zijn bijv. meerdere bedreigingen van mensen op straat en of dingen die worden gesloopt
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:44:14 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101401445
quote:

[..]

Hee, kijk, ik wist niet dat jij de burgemeester van Utrecht was
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101401488
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:25 schreef Elfletterig het volgende:
Het aantal meldingen van overlast is bijna dertig, terwijl dit jaar pas acht maanden oud is. Verder is algemeen bekend dat de meldingsbereidheid daalt wanneer eerdere meldingen niet leiden tot sancties.

Wat deze burgemeester wil, is absurd. Er wordt geageerd tegen Wilders die Marokkaans straattuig wil wegsturen naar Marokko. Dan wordt er geroepen dat het Nederlandse burgers zijn en dat je iedere burger gelijk moet behandelen.

Prima, maar dan geldt dat andersom ook. Jonge criminelen moeten een strafblad krijgen. Daar hebben ze namelijk zelf om gevraagd; hun daden geven daar aanleiding toe. De consequenties van crimineel gedrag zijn in dit land al veel te gering, dan moet je ook nog eens het strafblad achterwege laten: totaal absurd.

Jonge criminelen (autochtoon en allochtoon) moeten de consequenties van hun daden voelen. Overigens wordt crimineel, strafbaar gedrag in dit land ook veel te gemakkelijk afgezwakt tot 'overlast'. Zo'n term is passend wanneer een groepje jongen wat lawaai maakt of zich ergens hinderlijk ophoudt. Maar hun gedrag gaat dusdanig ver dat ze 'op het rechte pad' moeten worden gebracht. Stop eens om dat 'overlast' te noemen: het is gewoon criminaliteit.
Detail, valt niemand op :')

Geen strafblad, mijn hemel wat zullen ze in een deuk liggen.
pi_101401493
quote:

[..]

Nee, dat lijkt jou niet nee :'). Verrassend, leven en laten leven, het is maar een incident, het is een kleine groep, er is niets aan de hand etc etc.

Haperende langspeelplaat :').
Get woke, go broke!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:51:58 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101401621
quote:

[..]

Ligt er helemaal aan wat je onder overlast verstaat dan he. Spelende kinderen in de straat kunnen ook wel eens gezien worden als overlast.

Maar ik denk dat we het woordje "overlast" moeten zien als betutteling voor "roven", "bedreigingen" en wat al niet meer.
The truth was in here.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:52:44 #48
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101401640
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:25 schreef Elfletterig het volgende:

Afkomst moet inderdaad geen enkele rol spelen.

En politici die zich blijven verschuilen achter dalende meldingen zouden stelselmatig slachtoffer moeten worden van straatoverlast. Daar knapt de wereld van op.
Life is what you make it.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:53:35 #49
45206 Pietverdriet
pi_101401659
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:51 schreef Bastard het volgende:

Maar ik denk dat we het woordje "overlast" moeten zien als betutteling voor "roven", "bedreigingen" en wat al niet meer.
Maar dat doen ze toch niet? Straks ga je ook nog vertellen dat ze mensen wegpesten uit een wijk en dat de overheid daar gewoon bij staat te kijken en niets doet.
pi_101401673
quote:

[..]

Ligt er helemaal aan wat je onder overlast verstaat dan he. Spelende kinderen in de straat kunnen ook wel eens gezien worden als overlast.
Precies, kennelijk vinden velen dat die een strafblad moeten krijgen.

quote:
Nee, dat heet criminaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101401700
Hij kan dan wel of niet gelijk hebben: gelijke monniken, gelijke hoofdoekjes
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_101401729
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar dat doen ze toch niet? Straks ga je ook nog vertellen dat ze mensen wegpesten uit een wijk en dat de overheid daar gewoon bij staat te kijken en niets doet.
Nee joh, zover komt het nooit in dit land, wat een debiel idee :').
Get woke, go broke!
pi_101401735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens de Helmondse burgervader dus niet meer, want anders is het zo zielug.
pi_101401740
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Haha, als dat gaat gebeuren dan eet ik mijn bolhoed op.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:57:34 #55
45206 Pietverdriet
pi_101401744
quote:

En denk je echt dat de burgemeester het over spelende kinderen had?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:58:35 #56
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_101401763
quote:

[..]

Homo's wegpesten is natuurlijk ook slechts kattekwaad.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_101401779
quote:

[..]

Precies, kennelijk vinden velen dat die een strafblad moeten krijgen.

[..]

Echt, wat is er toch mis met mensen als jij? Waarom geil jij toch zo op het wegmoffelen van problemen, het in bescherming nemen van kuttuig?

Hoe kom je aan zo'n enorm vredelievend, naief wereldbeeld? Lijkt me heerlijk om altijd alles maar te zien als totaal niet ernstig...

24/7 XTC ofzo?
Get woke, go broke!
pi_101401784
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee joh, zover komt het nooit in dit land, wat een debiel idee :').
Nee, dat is nog niet eerder vertoond, stel je voor zeg.
Je laat je burgers toch niet in de steek ..oh wacht :')
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:00:04 #59
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101401794
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En denk je echt dat de burgemeester het over spelende kinderen had?
Het is natuurlijk wel zo dat overlast vele vormen kent en dat ze niet allemaal strafblad-waardig zijn. Blowende en schreeuwende jongeren zijn irritant en overlastgevend, maar niet crimineel.

Voor hetzelfde geld was dit een reactie op het standaard 'straf alles zo hard mogelijk, dan komt het vanzelf goed'-verhaaltje. Die zijn nogal in de mode de laatste tijd.
pi_101401811
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat overlast vele vormen kent en dat ze niet allemaal strafblad-waardig zijn. Blowende en schreeuwende jongeren zijn irritant en overlastgevend, maar niet crimineel.

Voor hetzelfde geld was dit een reactie op het standaard 'straf alles zo hard mogelijk af, dan komt het vanzelf goed'-verhaaltje. Die zijn nogal in de mode de laatste tijd.
Harder straffen "schijnt" niet te werken.

Niet straffen is 100% bewezen niet effectief. Bron? Kijk om je heen :').
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')