abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101400124
quote:
HELMOND - Burgemeester Jacobs van Helmond vindt dat Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken niet te snel moeten worden opgezadeld met een strafblad. Dat liet de burgemeester maandag blijken tijdens een commissievergadering. De Helmondse wijk Binnenstad-Oost kwam de afgelopen weken in de publiciteit, omdat de inwoners zouden kampen met grote overlast van Marokkaanse jongeren.
"Je bent verkeerd bezig als je jongeren die in hun jeugd iets fout doen met een strafblad de toekomst in stuurt," aldus Jacobs. "Ik zal me nooit verlagen om een deel van de Helmondse bevolking te betitelen als tuig. Ik blijf altijd zoeken naar mogelijkheden om iemand weer op het rechte pad te brengen."

Uitleg over maatregelen
De raadscommissie Algemene en Bestuurlijke Aangelegenheden kreeg maandag tekst en uitleg over de maatregelen die de gemeente tot nu toe heeft getroffen om overlast tegen te gaan. Ook kregen de raadsleden cijfers te zien over de overlast. Daaruit bleek dat Helmonders zich de laatste jaren wat onveiliger zijn gaan voelen. Maar de meldingen van overlast in de wijk Binnenstad-Oost zijn juist afgenomen met 41 in 2010 tot 29 dit jaar.

'Goed op weg'
Toch vindt Jacobs dat Helmond op de goede weg is met de bestrijding van overlast door Marokkaanse jeugd in de binnenstad. De stad is volgens de burgemeester het toonbeeld voor veel andere Marokkanengemeenten: "We zijn goed bezig."

Belangstelling na artikel in De Pers
Helmond staat in de landelijke belangstelling na een artikel in dagblad De Pers. De krant stuurde oorlogsverslaggever Arnold Karskens naar de wijk Binnenstad-Oost. Snel na publicatie werden er Kamervragen gesteld en togen Tweede Kamerleden van PvdA en PVV naar de wijk.

http://www.omroepbrabant.(...)kaanse+jongeren.aspx
:').

Vraag me af hoe ze die overtreffende trappen steeds weer verzinnen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:07:43 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_101400129
Doe ze dan maar een enkeltje Marokko
Ik ben inmiddels overleden
pi_101400136
Burgermeester Jacobs is op zoek naar promotie, hij wil burgermeester van Utrecht worden *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_101400294
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:07 schreef Enchanter het volgende:
Doe ze dan maar een enkeltje Marokko
^^ Dat dus. Ook voor niet-Marokkaanse criminelen trouwens, want we mogen niet discrimineren O-)
censuur :O
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:27:28 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101400297
Wordt tijd dat we het geweldsmonopolie van de staat maar afschaffen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101400356
Het enige wat een burgermeester kan doen tegenwoordig is problemen ontkennen of zeggen dat ze niet zo erg zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_101400423
quote:
"Je bent verkeerd bezig als je jongeren die in hun jeugd iets fout doen met een strafblad de toekomst in stuurt,"
Ja, want je bent natuurlijk niet verkeerd bezig als je op je 15e scooters loopt te stelen _O-
Wat denkt deze burgervader nou helemaal? Dat hij boven de wet staat of zo? Dat hij strafbare feiten kan verdoezelen?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101400449
Hahaha, ik moest hard lachen toen ik dit las.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:45:56 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101400514
Je stuurt iedereen die werkeloos is op cursus, dan is de werkeloze niet direct beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dus eigenlijk niet werkeloos.
JUBEL JOLIJT, DE WERKLOOSHEID DAALT, roept de politiek

Goed, je maakt het zeer moeilijk en lastig aangifte te doen. Mensen doen geen aangifte want dat heeft geen zin vinden ze.

JUBEL JOLIJT, DE MISDAAD DAALT, roept de politiek

Marokkaanse jongeren krijgen niet direct een strafblad

JUBEL JOLIJT, DE MISDAAD ONDER MAROKKAANSE JONGEREN DAALT, roept de politiek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101400596
quote:
De stad is volgens de burgemeester het toonbeeld voor veel andere Marokkanengemeenten
Dit is uit het niets een sterk staaltje benoemen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:54:10 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101400601
Geldt dit alleen voor minderjarige Marokkanen? Discriminatie! :(
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:54:32 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101400605
Erg royaal van de burgemeester maar ik reken niet op steun van de Helmonders.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101400615
Is de vraag hier niet in wanneer overlast (wat op zichzelf een lastig, subjectief begrip is) zou moeten leiden tot een strafblad? Dat het hier om "Marokkaanse jongeren" gaat lijkt me totaal niet relevant aangezien zo'n vraag landelijk beantwoord moet worden...
pi_101400618
Tja, goede manier om de statistieken te beinvloeden als het op normale manieren niet lukt :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_101400623
Wat een

Waar blijven de

als burgemeesters?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101400631
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:55 schreef FTWO het volgende:
Dat het hier om "Marokkaanse jongeren" gaat lijkt me totaal niet relevant
Mij ook wel.
pi_101400650
Wat is dat toch met die burgemeesters?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-burgemeester.dhtml
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:59:03 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101400662
En weer worden de hollanders gediscrimineerd .
The truth was in here.
pi_101400670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:58 schreef Mylene het volgende:

Dat zijn stuk voor stuk slappe zakken die je eigenlijk met hun hoofd naar beneden van een gebouw zou moeten gooien, a la de homo-manier.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:01:33 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101400690
quote:

Of ze komen negatief in de publiciteit of ze stappen op inderdaad.
The truth was in here.
pi_101400705
quote:
13s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:59 schreef Bastard het volgende:
Je zegt het niet goed.
pi_101400717
Ik vind het maar raar. Er zijn normen voor het krijgen van een strafblad. Als je een misdrijf pleegt, krijg je een strafblad. Simpel.

Zegt ze hier nou dat Marokkaanse jongeren in haar gemeente ook een strafblad krijgen als ze GEEN misdrijf plegen maar gewoon overlast veroorzaken? Of is het misschien de realiteit dat veel Marokkaanse jongeren in haar gemeente misdrijven plegen met hun overlast?

Ik denk het laatste, want je krijgt geen strafblad als je niet aangeklaagd bent en voor de OvJ of de Rechter bent geweest.

Dus is het terecht dat ze een strafblad krijgen en dat ze de rest van hun leven kunnen boeten voor de dingen die ze in hun jeugd hebben gedaan.

Dat geldt voor mij, geldt voor mijn vrienden, kennissen, leeftijdsgenoten, iedereen. Dus ook voor Marokkaanse jongeren.

Als je een misdrijf pleegt krijg je een strafblad en heb je minder kansen in de je toekomst. Sim-pel. Je hebt het verdiend. Als je in je jeugd onbetrouwbaar bent, dan moeten mensen dat later ook weten. Vanaf je 14e verander je niet meer van karakter. Eens onbetrouwbaar, altijd onbetrouwbaar. Dat is de realiteit.
pi_101400727
quote:

Het is een debiele functie. Een functie zonder echte macht maar ook zonder echte controle. Een wegpromoveer-baantje voor de incrowd. En echt werk is het ook niet, men is helemaal niet bezig met de stad te besturen, maar gewoon met de dag volmaken met onzin.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101400751
En zo komt er langzamerhand een moment dat ELKE "Nederlander" het zat is, en het ironische is dat het dus niet eens de allochtonen zijn die dit verzinnen, maar laffe politici :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101400752
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:04 schreef RetepV het volgende:

[..]

Marokkaanse jongeren zijn ook gewoon hollanders. Hoe kom je er bij dat ze dat niet zijn, dombo?
Och, vraag het ze eens zelf hoe ze zichzelf zien.
pi_101400753
quote:

[..]

Marokkaanse jongeren zijn ook gewoon hollanders. Hoe kom je er bij dat ze dat niet zijn, dombo?
Waarom zouden ze dan een uitzonderingspositie moeten krijgen? Of waarom überhaupt spreken van Marokkaanse jongeren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101400756
quote:

[..]

Zolang ik "kankerkaas"ben zijn zij geen "hollanders" natuurlijk :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:07:07 #28
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101400784
Dit gaat een leuke discussie worden weer.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101400797
quote:
13s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dan een uitzonderingspositie moeten krijgen? Of waarom überhaupt spreken van Marokkaanse jongeren.
Dat zijn inderdaad de juiste vragen die aan deze Burgemeester gesteld zouden moeten worden.

Deze Burgemeester probeert makkelijk te scoren, maar vergeet even totaal het Democratisch grondbeginsel van Nederland. Namelijk dat de grondwet, en daarmee de wet, voor iedereen gelijk is.

Geef ze gewoon hun strafblad. Ze verdienen het toch? Als die jongeren hun leven moeilijk willen maken, dan moet je ze die kans geven.

Als ze te dom zijn om de gevolgen te snappen. Well, ik geloof niet dat dat typisch iets is dat alleen voor jongeren van Marokkaanse afkomst geldt. Er zijn genoeg jongeren van Duitse, Spaanse en Franse afkomst (de zogenaamde niet-Marokkanen volgens deze Burgemeester, of 'Nederlanders' volgens veel mensen) die ook zo dom zijn.
pi_101400858
quote:
13s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:59 schreef Bastard het volgende:
Hollanders wonen in Noord- nn Zuid-Holland en Flevoland, niet in Brabant.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')