Ik vind het persoonlijk wel prettig als het meer waard wordt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:09 schreef RobbieD het volgende:
Nou, liever had ik gezien dat werd geschreven dat goud altijd een bepaalde waarde blijft behouden.
Met het aanbod van goud zit het wel snor. De goudwinning stagneert al jaren.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:09 schreef RobbieD het volgende:
Een kwestie van vraag (en er zijn heel wat sterk wisselende factoren die de vraag bepalen) en aanbod dus, net zoals met alles.
Hoelang gaat goud nog stijgen denk je?quote:Op maandag 5 september 2011 12:21 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waarom zou je zilver kopen en de overheid spekken?
Anders ik wel, heb een netto jaarinkomen aan goud gekocht en dat is nu aangegroeid tot 1 jaar en 4 maanden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk wel prettig als het meer waard wordt.
Ik denk nog wel even (paar jaar).quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoelang gaat goud nog stijgen denk je?
Wat heb je precies gekocht?quote:Op maandag 19 september 2011 16:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Vandaag 1 kilogram goud giraal gekocht. Beetje risicospreiding.
En waar heb je de rest van je vermogen inzitten?quote:Op maandag 19 september 2011 19:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik koop alleen kleine beetjes goud.
Nooit meer dan 6% van je totale inkomen per jaar of vermogen erin stoppen.
Ik heb geen andere 'beleggingen'. Wel gedaan in het verleden maar ging me teveel tijd kosten vooral toen de markt slechter ging, want dan is het meer kortere termijn of je moet in opties gaan waar ik geen behoefte aan had. Wel spaargeld trouwens.quote:Op maandag 19 september 2011 19:55 schreef monkyyy het volgende:
Er zijn hier mensen met een 100% goud portfolio?
ja ikke welquote:Op maandag 19 september 2011 19:55 schreef monkyyy het volgende:
Duurt nog wel even.quote:Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ikke wel
maar ik wacht op het beste moment om over te gaan op aandelen
Komt een moment dat men het meest vertrouwen in goud en zilver heeft voor de oude dagquote:Op maandag 19 september 2011 20:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Duurt nog wel even.
Edit: als het je puur om handelen gaat en winst maken, is de huidige markt natuurlijk ook prima. Beetje spelen met opties is dan een optie.
Jups. Goud is al wel erg gestegen, dus je moet ook niet te lang wachten met liquideren. Ik ga uit van iig een stijgend komend jaar, daarna de situatie opnieuw bekijken. Eventueel tussentijds nog wat girale metalen misschien erbij.quote:Op maandag 19 september 2011 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Komt een moment dat men het meest vertrouwen in goud en zilver heeft voor de oude dag
Voedsel en dingen die ik nodig heb.quote:Op maandag 19 september 2011 19:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En waar heb je de rest van je vermogen inzitten?
Geld thuis schiet niet op, of het moet crimineel geld zijn. Anders zou ik het lekker op de bank zettenquote:Op maandag 19 september 2011 20:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Voedsel en dingen die ik nodig heb.
Deels geld gewoon thuis - deels spaarrekening - deels gewone rekening.
Nu moet je niet gaan beleggen in wat dan ook want het is veels te onzeker allemaal.
Reden waarom goud dan ook zo stijgt.
Of dat voordelig is.. nu op korte termijn wel ja gek genoeg.
Op lange termijn niet.
Op de bank zetten zeer zeker niet.quote:Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geld thuis schiet niet op, of het moet crimineel geld zijn. Anders zou ik het lekker op de bank zettenEn idd, voor middelange termijn, tot de meeste rotzooi is geruimd.
Kwa liquideren van je cashpositie bedoel je?quote:Op maandag 19 september 2011 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Jups. Goud is al wel erg gestegen, dus je moet ook niet te lang wachten met liquideren. Ik ga uit van iig een stijgend komend jaar, daarna de situatie opnieuw bekijken. Eventueel tussentijds nog wat girale metalen misschien erbij.
Ik ook. Al een tijd.quote:Op maandag 19 september 2011 19:55 schreef monkyyy het volgende:
Jij dacht dat geld niet uit het monetaire systeem (of die "enorme hoop stront" zoals je het noemt) is voortgebracht of er mee samenhangt?quote:Op maandag 19 september 2011 20:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op de bank zetten zeer zeker niet.
Tenzij je echt veel geld hebt (en dan heb ik het over minstens 5 ton) is het 't gewoon niet waard.
Geld thuis is voor mij net zoiets als goud.
Soort van appeltje voor de dorst.. of liever gezegd een gasmasker voor wanneer die enorme hoop stront dat zich het monetaire systeem noemt tegen de "fan" aankomt.
Waarom precies 6%? Waarom geen 2, 23 of 100?quote:Op maandag 19 september 2011 19:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik koop alleen kleine beetjes goud.
Nooit meer dan 6% van je totale inkomen per jaar of vermogen erin stoppen.
6% houdt de inflatie redelijk goed bij.quote:Op maandag 19 september 2011 22:29 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waarom precies 6%? Waarom geen 2, 23 of 100?
Jij dacht, dat geld op een bankrekening vertrouw ik niet zo, doe mij maar een bankrekening met goud?quote:Op maandag 19 september 2011 16:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Vandaag 1 kilogram goud giraal gekocht. Beetje risicospreiding.
Dat zal een slecht moment zijn, want investeren in goud en zilver brengt natuurlijk helemaal niks voort. Gaan we onze pensioenen daarin stoppen, in plaats van in de levende economie, dan zijn we als we oud zijn allemaal zo arm als een kerkrat.quote:Op maandag 19 september 2011 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Komt een moment dat men het meest vertrouwen in goud en zilver heeft voor de oude dag
6% in goud compenseert je al voor de inflatie over je gehele vermogen?quote:Op maandag 19 september 2011 22:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
6% houdt de inflatie redelijk goed bij.
Alles of 50% in goud beleggen (of waar dan ook in) is gewoon onverstandig.
Mooi dat je dit verhaal zo blijft rondschreeuwen.quote:Op maandag 19 september 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal een slecht moment zijn, want investeren in goud en zilver brengt natuurlijk helemaal niks voort. Gaan we onze pensioenen daarin stoppen, in plaats van in de levende economie, dan zijn we als we oud zijn allemaal zo arm als een kerkrat.
Wat is dat nou voor een domme vraag?quote:Op zondag 4 september 2011 08:55 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Post op zondag?
Bewijs trouwens maar eens dat CPI niet klopt, dan spreken we verder. Ohja wanneer komen die antwoorden eens?
We hebben onze huidige welvaart en techniek toch echt te danken aan mensen die durfden te investeren in bedrijven, exploraties, ontdekkingen en nieuwe technologieėn. Als 'iedereen' in 1900 angstig in goud was gaan zitten dan was de stand der techniek geen meter meer vooruit gekomen en daarmee onze welvaart ook niet.quote:Op maandag 19 september 2011 22:33 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Mooi dat je dit verhaal zo blijft rondschreeuwen.
In de wis- en natuurkunde is men maar al te blij met een nulpunt om tegen te meten.
In de financiėle wereld doen we dat niet en als gevolg krijgen we productieve uitvingen als Enron of subprime-hypotheken.
Wordt je daar dan zo welvarend oud mee?
Wie zegt ons dat de Fed geen manier heeft gevonden om de lange rentes te manipuleren?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:50 schreef piepeloi55 het volgende:
net zoals je niet weet dat centrale banken alleen invloed hebben op de korte rente. Beter je huiswerk doen en daarna pas discussieren en suggereren!
Hehe. Ik vind goud thuis geen veilig gevoel en ik denk niet dat banken totaal failliet gaan in nederland. Iig niet de grotere. Belangrijkste overweging is het inflatierisico beperken.quote:Op maandag 19 september 2011 22:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Jij dacht, dat geld op een bankrekening vertrouw ik niet zo, doe mij maar een bankrekening met goud?
Of heb je een andere overweging?
Beurshandel vandaag de dag heeft weinig meer te maken met investeren in bedrijven maar veel meer met korte termijn visie. Verder heb je wel een punt.quote:Op maandag 19 september 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben onze huidige welvaart en techniek toch echt te danken aan mensen die durfden te investeren in bedrijven, exploraties, ontdekkingen en nieuwe technologieėn. Als 'iedereen' in 1900 angstig in goud was gaan zitten dan was de stand der techniek geen meter meer vooruit gekomen en daarmee onze welvaart ook niet.
Wat hebben we te danken aan de goldbugs? Eigenlijk niks. We hebben heel veel te danken aan mensen die durfden te investeren in luchtvaart, halfgeleiderindustrie, telecom et cetera. Goud is gewoon dode economie. Doder kan niet. Geld op je spaarrekening wordt tenminste ook nog ergens voor gebruikt, als hypotheek voor iemand die een huis koopt ofzo. Maar goud? Metaal opgraven, smelten en terug de grond of de sokkenlade in. Totaal nutteloos.
Wat een oerdom verhaal.quote:Op maandag 19 september 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben onze huidige welvaart en techniek toch echt te danken aan mensen die durfden te investeren in bedrijven, exploraties, ontdekkingen en nieuwe technologieėn. Als 'iedereen' in 1900 angstig in goud was gaan zitten dan was de stand der techniek geen meter meer vooruit gekomen en daarmee onze welvaart ook niet.
Wat hebben we te danken aan de goldbugs? Eigenlijk niks. We hebben heel veel te danken aan mensen die durfden te investeren in luchtvaart, halfgeleiderindustrie, telecom et cetera. Goud is gewoon dode economie. Doder kan niet. Geld op je spaarrekening wordt tenminste ook nog ergens voor gebruikt, als hypotheek voor iemand die een huis koopt ofzo. Maar goud? Metaal opgraven, smelten en terug de grond of de sokkenlade in. Totaal nutteloos.
Hij heeft helemaal geen punt.quote:Op maandag 19 september 2011 22:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Beurshandel vandaag de dag heeft weinig meer te maken met investeren in bedrijven maar veel meer met korte termijn visie. Verder heb je wel een punt.
Ik was alweer vergeten waarom ik dit topic zo lang vermeden heb. Maar dat komt door jouw ontzettend slechte, op de man spelende, discussiestijl, waarbij geen enkele ruimte is voor het standpunt van iemand anders, enkel voor jouw heilige, op conspiracy-theorieen gebaseerde, goudaanbidding.quote:Op maandag 19 september 2011 22:44 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat een oerdom verhaal.
Niemand zegt toch dat alles maar in goud moet en dat men niet meer zou moeten investeren of risico nemen?
Meneer absolutist.
Als een auto een rem heeft, betekent dat toch ook niet dat je hem maar steeds moet intrappen?
Maar wat als er geen rem is. Of geen nulpunt in het financiėle systeem?
Dan krijg je bankiers en politici die naar hartelust bubbels blazen en pensioengelden verspillen aan onrendabele investeringen met een veel te hoog risicoprofiel.
Waarom zouden we ons geld op die manier over de balk moeten gooien?
Je zou eens moeten nagaan wat er gebeurd was als men het productief had aangewend.
Nou ja uiteindelijk is investeren en vernieuwen wat de economie stuwt. Alleen geloven jij en ik niet in de mogelijkheden tot investeren op dit moment en vinden we goud betrouwbaarder / veiliger.quote:Op maandag 19 september 2011 22:46 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen punt.
Hij kan niet begrijpen dat goud een risicoloos nulpunt binnen het monetaire systeem zou moeten zijn om het gedrag van makelaars, (centrale) bankiers en andere praatjesmakers aan te toetsen.
Zijn punt is dat iedereen maar alles moet kopen wat los en vast zit zodra er maar een zweem van belofte van rendement aan zit.
Hij zou bij Harry Mens moeten gaan zitten in businessclass met zijn babbels.
Of trek ik nu de dingen te ver door?
Ik vind het jammer dat de discussie telkens gaat over het nut van beleggen in goud en zilver, of niet. Mijns inziens hebben we de voor- en tegenargumenten uitgemolken en je ziet het zitten of niet. Nieuwkomers kunnen oude draadjes nalezen als ze hun basiskennis van beide spectra van de argumentatie willen nalezen. En eerlijk is eerlijk, ik ga ook niet continu in het aandelendraadje roepen dat beleggen in aandelen een waardeloze belegging is in deze tijden en een religie.......quote:Op maandag 19 september 2011 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik was alweer vergeten waarom ik dit topic zo lang vermeden heb. Maar dat komt door jouw ontzettend slechte, op de man spelende, discussiestijl, waarbij geen enkele ruimte is voor het standpunt van iemand anders, enkel voor jouw heilige, op conspiracy-theorieen gebaseerde, goudaanbidding.
Je gaat ook helemaal niet in op standpunten van een ander. Alles wat je doet is iedereen die geen goldbug is voor dom verklaren en je mantra van een totale systeemcrash herhalen.
Laat ook verder maar, het is verloren moeite mijnerzijds.
Het grote voordeel van fysiek goud is dat het geen tegenpartij heeft van wie je afhankelijk bent. Net als bankbiljetten in je portemonnee of je afbetaalde woonhuis is het gewoon jouw bezit en eigendom, en daarmee een zekerheid.quote:Op maandag 19 september 2011 22:47 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou je als particulier fysiek goud willen ipv gewoon een ETF die het fysiek voor jou backt? Wat is daar de meerwaarde van?
Dat is ook niet waar.quote:Op maandag 19 september 2011 22:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nou ja uiteindelijk is investeren en vernieuwen wat de economie stuwt. Alleen geloven jij en ik niet in de mogelijkheden tot investeren op dit moment en vinden we goud betrouwbaarder / veiliger.
Ik ga toch in op je standpunten.quote:Op maandag 19 september 2011 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik was alweer vergeten waarom ik dit topic zo lang vermeden heb. Maar dat komt door jouw ontzettend slechte, op de man spelende, discussiestijl, waarbij geen enkele ruimte is voor het standpunt van iemand anders, enkel voor jouw heilige, op conspiracy-theorieen gebaseerde, goudaanbidding.
Je gaat ook helemaal niet in op standpunten van een ander. Alles wat je doet is iedereen die geen goldbug is voor dom verklaren en je mantra van een totale systeemcrash herhalen.
Laat ook verder maar, het is verloren moeite mijnerzijds.
quote:di 20 sep 2011, 08:49
http://www.telegraaf.nl/d(...)ande_aandelen__.html
Primeur: goudgerande aandelen
Van een onzer verslaggevers
Zürich - Op de Zwitserse effectenbeurs kunnen binnenkort voor het eerst aandelen met goud worden gekocht en verhandeld.
Volgens het Zwitserse Six Securities is sprake van een wereldprimeur, nadat de afgelopen weken met een kleine groep proefpersonen met succes in ’gouden’ aandelen werd gehandeld.
Goud is de nieuwe munteenheid”, aldus de initiatiefnemers, die daarmee inspelen op de grote onzekerheid op de financiėle markten die de prijs van goud naar recordhoogte heeft doen stijgen.
De in eenheden van een troy ounce goud noterende aandelen zullen in oktober op de Zwitserse beurs hun intrede doen. Overigens is de Zwitserse frank een van de weinige westerse munteenheden waarvan de koers ten opzichte van de goudprijs de afgelopen maanden redelijk op peil is gebleven.
Goeie ontwikkeling als je al goud hebt. Is een indicator dat het gaat boomenquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja dit had ik ook gelezen gisteren.
Interessante ontwikkeling.
Inflatie is altijd een model. Grote Geldgeneratie wordt pas kenbaar gemaakt als het al gebeurd is, ook niet onbelangrijk.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
Er waren volgens mij nog wat mensen die graag wilden bewijzen dat inflatie-statistieken altijd juist zijn.
Ga je gang: http://www.businessinside(...)ls-in-houston-2011-9
Dit zag ik al voor het weekend gebeuren.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:23 schreef Blandigan het volgende:
http://kingworldnews.com/(...)the_Gold_Market.html
Interessant. Massieve orders voor goud in de 1750 dollar range en zilver, de 40 dollar range.
Of te wel een stevige bodem.
Hou eens op met dat denegerende gepraat van je.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:06 schreef GoudIsEcht het volgende:
Alsof de goudkoers niet al tien jaar lang een bodem legt. Een bodem die meestijgt met de schulden nog wel. Link hem eens aan het Amerikaanse schuldplafond bijvoorbeeld.
Al zullen de meesten hier die link niet snappen want 'goud produceert niks' en 'je kan het niet eten'.
Natuurlijk mag dat. Ik mag dat ook dom vinden.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hou eens op met dat denegerende gepraat van je.
Mensen mogen het niet met je eens zijn weet je?
Offtopic: Het kan soms best wel wat liever misschien, van beide kantenquote:Op woensdag 21 september 2011 15:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Ik mag dat ook dom vinden.
Bovendien herhaal ik hier gewoon wat sommige mensen hier maar blijven roepen.
Dat jij vervolgens denigrerend vindt.
wat?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Mensen komen hier praten maar weten van geen ene kenker.
Als iemand open vragen stelt of in het algemeen op een open manier komt praten doe ik dat ook.
Wie stupiditeiten als feiten komt debiteren kan het krijgen.
Ik vind het interessant om te lezen dat er zeer veel orders inliggen bij 1750. De meeste andere waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:06 schreef GoudIsEcht het volgende:
Alsof de goudkoers niet al tien jaar lang een bodem legt. Een bodem die meestijgt met de schulden nog wel. Link hem eens aan het Amerikaanse schuldplafond bijvoorbeeld.
Al zullen de meesten hier die link niet snappen want 'goud produceert niks' en 'je kan het niet eten'.
Schelden is nergens voor nodigquote:Op woensdag 21 september 2011 16:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als iemand open vragen stelt of in het algemeen op een open manier komt praten doe ik dat ook.
Stop jij eens snel met posten dan.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ga jij eens snel naar je eigen zielige forum!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als je goud koopt is de eenheid grammen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het valuta-risico bij de aanschaf van goud? De goudprijs wordt toch in dollars genoteerd? Als de dollar sterk in waarde afneemt, zal de goudprijs uitgedrukt in euro's (als-ie tenminste straks nog bestaat) in dezelfde mate ook afnemen.
Meestal als de waarde van dollars zakt groeit de prijs van goud juist.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het valuta-risico bij de aanschaf van goud? De goudprijs wordt toch in dollars genoteerd? Als de dollar sterk in waarde afneemt, zal de goudprijs uitgedrukt in euro's (als-ie tenminste straks nog bestaat) in dezelfde mate ook afnemen.
Jij zielige mislukte belegger...quote:Op woensdag 21 september 2011 16:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
nou ik heb er ook wel plezier vanquote:Op woensdag 21 september 2011 18:56 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Jij zielige mislukte belegger...![]()
Je hebt vast zo erg gefaald in het bedrijfsleven of met aandelen dat je goud als enige waardig belegging vindt.![]()
Kun je je meningen normaal ventileren? i.p.v. met kanker te lopen schreeuwen!
Hier, moet je dit nou zien.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:56 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Jij zielige mislukte belegger...![]()
Je hebt vast zo erg gefaald in het bedrijfsleven of met aandelen dat je goud als enige waardig belegging vindt.![]()
Kun je je meningen normaal ventileren? i.p.v. met kanker te lopen schreeuwen!
Jongens, mensen weten soms gewoon weinig. Dan kan je wel gaan zeuren over het woordt kenker, maar kom liever een keer met inhoud.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:43 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ga jij eens snel naar je eigen zielige forum!
Het is al erg genoeg dat je niet normaal kan discussieren, dat je nu met kanker begint te spotten gaat mij echt te ver!
Ja dat klopt.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Het is dat andere mensen hier steeds maar komen roepen hoe het zit.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik vind het interessant om te lezen dat er zeer veel orders inliggen bij 1750. De meeste andere waarschijnlijk ook.
Jij niet..maar wat vind jij eigenlijk wel interessant behalve dit forumgedeelte gebruiken als je persoonlijke scheldhoekje?
Ook ik ga er mee stoppen om hier te posten. Ik kan mijn tijd veel beter gebruiken.
Dat van mislukte belegger zei ik omdat je met het woord kanker begon te spotten.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hier, moet je dit nou zien.
Ik zit al meerdere jaren in goud (waarvan al een paar met 100%), heb een vrij aardig rendement te pakken en wordt vervolgens 'mislukte belegger' genoemd.
Ben jij er soms ook zoeen die denkt dat 'goud niets produceert' en het daarom geen belegging is?
Dat heeft vrij weinig met elkaar te maken, maar laat verder maar hangen.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:52 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat van mislukte belegger zei ik omdat je met het woord kanker begon te spotten.
De vloer aan wie ons komt vertellen waarin pensioenfondsen dan moeten beleggen om ons later rijk te maken.quote:Op maandag 19 september 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal een slecht moment zijn, want investeren in goud en zilver brengt natuurlijk helemaal niks voort. Gaan we onze pensioenen daarin stoppen, in plaats van in de levende economie, dan zijn we als we oud zijn allemaal zo arm als een kerkrat.
Het gaat me vooral om het 'goud kan je niet eten' gehalte van de eerdere opmerking, en het bijbehorende totaal niet begrijpen van de rol van (afwezig) goud in de ongebrijdelde schuldgroei van de laatste decennia.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Pensioenfondsen zouden altijd risicoarme beleggingen erbij moeten hebben. Die regel is ik geloof een 10 tal jaar geleden versoepeld helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |