Als je goud koopt is de eenheid grammen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het valuta-risico bij de aanschaf van goud? De goudprijs wordt toch in dollars genoteerd? Als de dollar sterk in waarde afneemt, zal de goudprijs uitgedrukt in euro's (als-ie tenminste straks nog bestaat) in dezelfde mate ook afnemen.
Meestal als de waarde van dollars zakt groeit de prijs van goud juist.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het valuta-risico bij de aanschaf van goud? De goudprijs wordt toch in dollars genoteerd? Als de dollar sterk in waarde afneemt, zal de goudprijs uitgedrukt in euro's (als-ie tenminste straks nog bestaat) in dezelfde mate ook afnemen.
Jij zielige mislukte belegger...quote:Op woensdag 21 september 2011 16:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Mensen komen hier praten maar weten van geen ene kenker.
Als iemand open vragen stelt of in het algemeen op een open manier komt praten doe ik dat ook.
Wie stupiditeiten als feiten komt debiteren kan het krijgen.
nou ik heb er ook wel plezier vanquote:Op woensdag 21 september 2011 18:56 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Jij zielige mislukte belegger...![]()
Je hebt vast zo erg gefaald in het bedrijfsleven of met aandelen dat je goud als enige waardig belegging vindt.![]()
Kun je je meningen normaal ventileren? i.p.v. met kanker te lopen schreeuwen!
Hier, moet je dit nou zien.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:56 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Jij zielige mislukte belegger...![]()
Je hebt vast zo erg gefaald in het bedrijfsleven of met aandelen dat je goud als enige waardig belegging vindt.![]()
Kun je je meningen normaal ventileren? i.p.v. met kanker te lopen schreeuwen!
Jongens, mensen weten soms gewoon weinig. Dan kan je wel gaan zeuren over het woordt kenker, maar kom liever een keer met inhoud.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:43 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ga jij eens snel naar je eigen zielige forum!
Het is al erg genoeg dat je niet normaal kan discussieren, dat je nu met kanker begint te spotten gaat mij echt te ver!
Ja dat klopt.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Het is dat andere mensen hier steeds maar komen roepen hoe het zit.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik vind het interessant om te lezen dat er zeer veel orders inliggen bij 1750. De meeste andere waarschijnlijk ook.
Jij niet..maar wat vind jij eigenlijk wel interessant behalve dit forumgedeelte gebruiken als je persoonlijke scheldhoekje?
Ook ik ga er mee stoppen om hier te posten. Ik kan mijn tijd veel beter gebruiken.
Dat van mislukte belegger zei ik omdat je met het woord kanker begon te spotten.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hier, moet je dit nou zien.
Ik zit al meerdere jaren in goud (waarvan al een paar met 100%), heb een vrij aardig rendement te pakken en wordt vervolgens 'mislukte belegger' genoemd.
Ben jij er soms ook zoeen die denkt dat 'goud niets produceert' en het daarom geen belegging is?
Dat heeft vrij weinig met elkaar te maken, maar laat verder maar hangen.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:52 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Dat van mislukte belegger zei ik omdat je met het woord kanker begon te spotten.
De vloer aan wie ons komt vertellen waarin pensioenfondsen dan moeten beleggen om ons later rijk te maken.quote:Op maandag 19 september 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal een slecht moment zijn, want investeren in goud en zilver brengt natuurlijk helemaal niks voort. Gaan we onze pensioenen daarin stoppen, in plaats van in de levende economie, dan zijn we als we oud zijn allemaal zo arm als een kerkrat.
Het gaat me vooral om het 'goud kan je niet eten' gehalte van de eerdere opmerking, en het bijbehorende totaal niet begrijpen van de rol van (afwezig) goud in de ongebrijdelde schuldgroei van de laatste decennia.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Pensioenfondsen zouden altijd risicoarme beleggingen erbij moeten hebben. Die regel is ik geloof een 10 tal jaar geleden versoepeld helaas.
Zie de goudkoers omlaag schietenquote:Op donderdag 22 september 2011 09:17 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Het gaat me vooral om het 'goud kan je niet eten' gehalte van de eerdere opmerking, en het bijbehorende totaal niet begrijpen van de rol van (afwezig) goud in de ongebrijdelde schuldgroei van de laatste decennia.
Vertel ons dan wat pensioenfondsen wel moeten doen, en hoe we dit schuldenprobleem gaan oplossen.
Maar dat lukt mensen doorgaans niet, men blijft maar hangen bij 'goud doet niets'...
En als ik daar wat van zeg heb ik het gedaan.
Nou goed, ik blijf wel even wachten op wat meer inhoud van al wie het zo goed weten.
Ik heb nog steeds hetzelfde gewicht liggen, de rest maakt me nog even niet zoveel uit.quote:Zie de goudkoers omlaag schietenHoeveel euro's ben je verloren vandaag?
![]()
Hoeveel heb je of is dat geheim?quote:Op donderdag 22 september 2011 17:25 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds hetzelfde gewicht liggen, de rest maakt me nog even niet zoveel uit.
Lekkere kromme vergelijking, een grafiek van 3 wekenquote:
RTL-Z wees op de verandering in de trend. Waar eerst de AEX en goud tegenovergesteld van elkaar bewogen, beweegt goud sinds enige tijd met de AEX mee naar beneden. Dat is toch interessant te noemen.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:02 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Lekkere kromme vergelijking, een grafiek van 3 weken![]()
Ze weten het wel mooi te vertellen daar.
Ik heb het al vaker gezegd; goud is onderdeel van de totale bubble en als die bubble barst gaat goud evengoed door het putje. En waarschijnlijk fors ook gezien de recente stijging.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
RTL-Z wees op de verandering in de trend. Waar eerst de AEX en goud tegenovergesteld van elkaar bewogen, beweegt goud sinds enige tijd met de AEX mee naar beneden. Dat is toch interessant te noemen.
Het verschil is dat de Dollar nu begint aan te sterken.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
RTL-Z wees op de verandering in de trend. Waar eerst de AEX en goud tegenovergesteld van elkaar bewogen, beweegt goud sinds enige tijd met de AEX mee naar beneden. Dat is toch interessant te noemen.
De dollar geeft een stuipjequote:Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het verschil is dat de Dollar nu begint aan te sterken.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |