abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102265152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:17 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het gaat me vooral om het 'goud kan je niet eten' gehalte van de eerdere opmerking, en het bijbehorende totaal niet begrijpen van de rol van (afwezig) goud in de ongebrijdelde schuldgroei van de laatste decennia.

Vertel ons dan wat pensioenfondsen wel moeten doen, en hoe we dit schuldenprobleem gaan oplossen.

Maar dat lukt mensen doorgaans niet, men blijft maar hangen bij 'goud doet niets'...

En als ik daar wat van zeg heb ik het gedaan.

Nou goed, ik blijf wel even wachten op wat meer inhoud van al wie het zo goed weten.
Zie de goudkoers omlaag schieten >:) Hoeveel euro's ben je verloren vandaag? oO<
pi_102265583
Kan de sfeer weer wat vriendelijker worden hier? Vetes en dogmatische discussies vecht je maar via PM uit.
pi_102265824
quote:
Zie de goudkoers omlaag schieten >:) Hoeveel euro's ben je verloren vandaag? oO<
Ik heb nog steeds hetzelfde gewicht liggen, de rest maakt me nog even niet zoveel uit.
pi_102265875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds hetzelfde gewicht liggen, de rest maakt me nog even niet zoveel uit.
Hoeveel heb je of is dat geheim?
pi_102266725
pi_102267102
quote:
Lekkere kromme vergelijking, een grafiek van 3 weken _O-
Ze weten het wel mooi te vertellen daar.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102267218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:02 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Lekkere kromme vergelijking, een grafiek van 3 weken _O-
Ze weten het wel mooi te vertellen daar.
RTL-Z wees op de verandering in de trend. Waar eerst de AEX en goud tegenovergesteld van elkaar bewogen, beweegt goud sinds enige tijd met de AEX mee naar beneden. Dat is toch interessant te noemen.
pi_102267569
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
RTL-Z wees op de verandering in de trend. Waar eerst de AEX en goud tegenovergesteld van elkaar bewogen, beweegt goud sinds enige tijd met de AEX mee naar beneden. Dat is toch interessant te noemen.
Ik heb het al vaker gezegd; goud is onderdeel van de totale bubble en als die bubble barst gaat goud evengoed door het putje. En waarschijnlijk fors ook gezien de recente stijging.

De vraag is alleen: Barst de bubble nu eens echt of is het achteraf weer een buy-the-dip momentje?
pi_102267605
quote:

[..]

Het verschil is dat de Dollar nu begint aan te sterken.

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102268695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:21 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Het verschil is dat de Dollar nu begint aan te sterken.

[ afbeelding ]
De dollar geeft een stuipje :{w
pi_102268890
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De dollar geeft een stuipje :{w
Vandaar dat goud een boertje laat :P
pi_102269121
Goud daalt omdat de koersen dalen.

Dat wil zeggen opeens is het aantrekkelijk goedkope aandelen in te winnen.
Beleggers verschuiven tijdelijk hun geld gewoon heen en weer.

Tenminste ik vermoed dat het een rol heeft in t geheel.
pi_102269323
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Wen er maar aan dat alles tegelijk down gaat behalve cash en zeer solvabele obligaties. Zo gaat de uiteindelijke afloop van de crisis eruitzien.

A deflationairy bust is a bitch.
pi_102269514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:07 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wen er maar aan dat alles tegelijk down gaat behalve cash en zeer solvabele obligaties. Zo gaat de uiteindelijke afloop van de crisis eruitzien.

A deflationairy bust is a bitch.
We krijgen hyperinflatie of een hoge inflatie gedurende meerdere jaren. Enige serieuze optie om niet onder te gaan aan de schuldenlast.
  donderdag 22 september 2011 @ 19:22:14 #255
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102269998
edit foutje

[ Bericht 96% gewijzigd door monkyyy op 22-09-2011 19:29:21 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_102272180
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
We krijgen hyperinflatie of een hoge inflatie gedurende meerdere jaren. Enige serieuze optie om niet onder te gaan aan de schuldenlast.
Leg mij dan maar eens uit hoe autoriteiten de lange rente laag gaan houden bij (verwachte) inflatie. Bij een stijgende rente heb je anders zowel de negatieve effecten van een default als hoge inflatie, omdat de gemiddelde maturity zeer kort is. Onwaarschijnlijk dat autoriteiten daarmee instemmen, mede omdat ze daar direct op worden afgestraft. Zowel de FED als de gehele academische wereld beweren dat dat niet kan, hoe zie je dat dan gebeuren?

Dit is trouwens een vraag die geeneen inflatie-prediker (en waar zelfs DVR nog antwoord schuldig is) kan beantwoorden, terwijl het de rode draad is waar het hele inflatieverhaal aan vast hangt.
pi_102273590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Leg mij dan maar eens uit hoe autoriteiten de lange rente laag gaan houden bij (verwachte) inflatie. [] Zowel de FED als de gehele academische wereld beweren dat dat niet kan, hoe zie je dat dan gebeuren?
1. Wat is de Fed met operation twist dan aan het proberen.
2. Die inflatie waar je het over hebt kan deels samenhangen met vertrouwen (het verlies ervan); niet is waar je de Fed op voorhand vol trots over zult horen roepen, wel?
3. De Fed heeft weinig andere keus dan geld drukken, dus ze hebben er sowieso belang te beweren dan inflatie onmogelijk is.
4. Het gaat om een schuldenprobleem, en minder om inflatie.
pi_102273664
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Goud daalt omdat banken papiergoud verkopen om dollars aan te trekken. In tijden van oplopende onzekerheid hebben ze die vanwege de hoge schuldverzadiging van de balans extra nodig.

Spaarders - voor wie goud eigenlijk bedoeld is - hebben dat probleem niet.
pi_102273817
quote:

[..]

Over de laatste tien jaar bewogen goud en beurs inderdaad tegengesteld, maar tijdens momenten met hoge onzekerheid tussen banken (en bijbehorende deleverage) hebben ze inderdaad allemaal cash nodig.

De schulden gaan steeds meer om cash vragen, en dat zal nog wel aanhouden. Goud gaat zo steeds meer bij kapitaalkrachtige personen/instituten terechtkomen.
pi_102274406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:10 schreef piepeloi55 het volgende:

Dit is trouwens een vraag die geeneen inflatie-prediker (en waar zelfs DVR nog antwoord schuldig is) kan beantwoorden, terwijl het de rode draad is waar het hele inflatieverhaal aan vast hangt.
Hallo vriendje, heb je dit soms gemist: Beursvloer #216 - In afwachting van Operation Twist ?

En over verschuldigde antwoorden gesproken:

quote:
Die quotes komen nog, ik heb alleen geen tijd/behoefte om je postgeschiedenis uren door te lopen en ik vind het eerlijk gezegd een lage manier om te discussieren en gaan voorbij aan de feitelijke inhoud, die zal ik je dan ook sturen in een PM.
Ik heb vooralsnog geen PM van je gekregen. Maar die wil ik ook niet - je stelde immers publiekelijk "Ik kan daarnaast een meervoud van korte termijn quotes van je quoten die zacht uitgedrukt niet eens in de buurt zijn uitgekomen", dus dan mag je die niet-bestaande uitspraken die je me in de schoenen wilde schuiven hier ook publiekelijk laten zien.

quote:
Leg mij dan maar eens uit hoe autoriteiten de lange rente laag gaan houden bij (verwachte) inflatie. Bij een stijgende rente heb je anders zowel de negatieve effecten van een default als hoge inflatie, omdat de gemiddelde maturity zeer kort is. Onwaarschijnlijk dat autoriteiten daarmee instemmen, mede omdat ze daar direct op worden afgestraft. Zowel de FED als de gehele academische wereld beweren dat dat niet kan, hoe zie je dat dan gebeuren?
Zie eerder gerefereerd uitvoerig antwoord. En realiseer je dat die bedenkingen van de FED op het Reagan-tijdperk gebaseerd waren, en dat hun zorgen volledig in het niet vallen bij hun huidige problemen. En dat je jezelf tegenspreekt; eerder stelde je immers "Dat de goudbug op iex niet weet dat centrale banken alleen de korte rente bepalen", en nu meen je dat die kort gefinancierde leningen juist het probleem zijn. En natuurlijk omdat je hier een angst voor defaults uitspreekt en tegelijkertijd een deflatoir verloop bepleit. Als er nou één aanpak is die onder de huige omstandigheden een allesverwoestende faillisementsgolf zou veroorzaken, is het wel ongeremde deflatie, die eerst de banken en verzekeraars en vervolgens 80% van het bedrijfsleven naar de eeuwige jachtvelden zou helpen.
pi_102274522
Goudisecht, de beste manier om de rente te laten dalen zijn geen stimulansen. Dat is de afgelopen maanden weer duidelijk geworden! De FED voert dergelijk beleid dan ook niet uit om de rente te laten dalen.

Het antwoord op de vraag hoe centrale banken de rente laag houden bij inflatie(verwachtingen) heb je met dat geraaskal nog steeds niet gegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102274742
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:53 schreef dvr het volgende:
Ik heb vooralsnog geen PM van je gekregen. Maar die wil ik ook niet - je stelde immers publiekelijk "Ik kan daarnaast een meervoud van korte termijn quotes van je quoten die zacht uitgedrukt niet eens in de buurt zijn uitgekomen", dus dan mag je die niet-bestaande uitspraken die je me in de schoenen wilde schuiven hier ook publiekelijk laten zien.
Gelijk heb je dat antwoord ben ik verschuldig, ik ben alleen te lui (en geen zin) om je postgeschiedenis te doorbladeren.

quote:
Zie eerder gerefereerd uitvoerig antwoord. En realiseer je dat die bedenkingen van de FED op het Reagan-tijdperk gebaseerd waren, en dat hun zorgen volledig in het niet vallen bij hun huidige problemen. En dat je jezelf tegenspreekt; eerder stelde je immers "Dat de goudbug op iex niet weet dat centrale banken alleen de korte rente bepalen", en nu meen je dat die kort gefinancierde leningen juist het probleem zijn. En natuurlijk omdat je hier een angst voor defaults uitspreekt en tegelijkertijd een deflatoir verloop bepleit. Als er nou één aanpak is die onder de huige omstandigheden een allesverwoestende faillisementsgolf zou veroorzaken, is het wel ongeremde deflatie, die eerst de banken en verzekeraars en vervolgens 80% van het bedrijfsleven naar de eeuwige jachtvelden zou helpen.
Pijnlijk, maar onvermijdelijk en het is een grote illusie dat inflatie een minder pijnlijke weg is. Ik heb trouwens nergen verteld dat kort gefinancierde leningen het probleem waren, maar de hoofdreden waarom hyperinflatie onwaarschijnlijk is. Geef er maar een andere spin aan, ik wacht nog steeds op een onderbouwd antwoord....
pi_102278730
Basis is eenvoudig. De schuld niet af betalen is geen optie. De schuld wel afbetalen gaat hem ook niet zomaar worden, aangezien die te hoog is en er enkel tekorten bijkomen. Eind van het liedje gaat zijn dat er geld wordt bijgedrukt, linksom, rechtsom, ondersteboven of onder water. *)
pi_102281228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:55 schreef piepeloi55 het volgende:

Het antwoord op de vraag hoe centrale banken de rente laag houden bij inflatie(verwachtingen) heb je met dat geraaskal nog steeds niet gegeven.
De enige die maar steeds over inflatie blijft beginnen ben jij. Ook dit keer weer hè.

Ik gaf je eerder in dit topic al een inflatie-indicator die op stijging wees, maar je reageert er voor de zekerheid maar niet op zie ik.

En dan nu toch weer erover beginnen.

Goud doet het als schuldvrije waarde tot nu toe vrij aardig in de omgeving van de zinkende Westerse schuldenschuit, vooralsnog ook zonder inflatie.
pi_102281895
En weer word een antwoord over de vraag ontweken...

Face it, zonder een antwoord op die vraag is hyperinflatie onwaarschijnlijk. Als dat antwoord er dan is en dus de waarschijnlijkheid van hyperinflatie, waarom kan niemand die dan beantwoorden?
pi_102288734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:57 schreef piepeloi55 het volgende:
En weer word een antwoord over de vraag ontweken...

Face it, zonder een antwoord op die vraag is hyperinflatie onwaarschijnlijk. Als dat antwoord er dan is en dus de waarschijnlijkheid van hyperinflatie, waarom kan niemand die dan beantwoorden?
Face it. Het gaat hier over goud. Goud is schuldenvrij bezit en neutraal referentiepunt voor het monetaire systeem.

Zolang de schuldbubbel blijft voorwoekeren zullen de drukpersen blijven rollen, en goud zal dat blijven verrekenen.

Meer hoeven we toch niet te weten, of wel?
pi_102289150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:26 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Face it. Het gaat hier over goud. Goud is schuldenvrij bezit en neutraal referentiepunt voor het monetaire systeem.

Zolang de schuldbubbel blijft voorwoekeren zullen de drukpersen blijven rollen, en goud zal dat blijven verrekenen.

Meer hoeven we toch niet te weten, of wel?
Ik vraag me af wie je nou zo hard probeert te overtuigen..ons of jezelf.

Maar goed ik heb t wel gezien hier groetjes verder.
pi_102289168
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie je nou zo hard probeert te overtuigen..ons of jezelf.

Maar goed ik heb t wel gezien hier groetjes verder.
Is er iets mis met mijn redenatie? Moet het zo nodig om hyperinflatie gaan? Of wil je gewoon wat komen zeuren en heb je geen inhoudelijke argumenten?
pi_102290146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Is er iets mis met mijn redenatie? Moet het zo nodig om hyperinflatie gaan? Of wil je gewoon wat komen zeuren en heb je geen inhoudelijke argumenten?
Ik heb geen zin om inhoudelijk op je in te gaan door je manier van discussie voeren.

Ik heb je nu voor de 2de keer geflagd bij een moderator.
Eerst keer werd er al gewaarschuwd.

Hopelijk word je nu eruit gedonderd.

Of je nou gelijk hebt of niet je posts zitten tegen het flame achtige aan.
Dat toontje van perse gelijk willen krijgen komen mensen hier dan ook de strot uit.

Mijn strot in ieder geval en voel dan ook niet de neiging om normaal een discussie met je te voeren want dat maak je onmogelijk.
pi_102290939
Waar gaat dit nou weer over?

Nogmaals: als mensen met inhoudelijke dingen komen ga ik er op in.

Bij piepeloi gaf ik toch antwoord, of niet?

Wat is jouw probleem om zelf eens wat bij te dragen hier? Je loopt alleen maar over de vorm te zeuren.

Kom gewoon met argumenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')