Je respecteert die grenzen in eerste instantie dus al niet door iemand ongevraagd op die manier aan te raken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
Ik snap wel dat het aanranding is dat als een meisje er niet van gediend is en je nog doorgaat. Volgens mij moet het toch echt onder dwang gebeuren of met dreiging cq agressieve intenties, wil het als aanranding worden bestempeld. Als je de grenzen van iemand respecteert vind ik het geen aanranding.
Niet iedereen is zo stoer.quote:Maar voor de eerder genoemde “eenmalige” aanrakingen vind ik het bijzonder zwak van een vrouw/meisje om gelijk aangifte te doen van aanranding ipv een knietje te geven of een pets in het gezicht of iets dergelijks.
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:50 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Je respecteert die grenzen in eerste instantie dus al niet door iemand ongevraagd op die manier aan te raken.
Dat dus inderdaad...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:49 schreef Stupide het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.
Verder begrijp ik uit het stukje op Wikipedia dat er inderdaad sprake moet zijn van dwang voordat je van aanranding kunt spreken. Ik zou er echter maar vanuit gaan dat daar in jouw gevallen sprake van is, omdat door jouw handelingssnelheid het slachtoffer niet in de gelegenheid is de ongewenste aanraking te voorkomen.
Dan is het zelfs verkrachting. Dat iets vaak voorkomt en vele vrouwen geen aangifte doen betekent niet dat het allemaal niet zo erg is natuurlijk. Diefstal, bedreiging, huiselijk geweld...allemaal zaken die ontzettend vaak voorkomen, maar waarvan lang niet altijd aangifte wordt gedaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
dan zouden er dus wetstechnisch gezien 10 tallen vrouwen per dag worden aangerand....
als een ongevraagd tikje op de billen, billen knijpen of een andere (eenmalige) handtastelijkheid al meteen aanranding moet zijn vind ik het wel erg triest gesteld met de maatschappij. Als je nou je tong meteen naar binnen drukt bij een meisje of meteen of langdurig gaat grijpen enz vind ik wat anders.
Als er geen aangifte van gedaan wordt, is komt het strafrecht er natuurlijk niet aan te pas. Dat sluit ook aan bij een opmerking hierboven over knappe mannen enz.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
dan zouden er dus wetstechnisch gezien 10 tallen vrouwen per dag worden aangerand....
Dat is jouw persoonlijke mening.quote:als een ongevraagd tikje op de billen, billen knijpen of een andere (eenmalige) handtastelijkheid al meteen aanranding moet zijn vind ik het wel erg triest gesteld met de maatschappij.
Vanwaar je bezwaren dan?quote:ok het kan zeer vervelend zijn voor vrouwen en het zijn kansloze acties, die ik nu ook niet meer in mijn hoofd haal
Dat is nog steeds jouw persoonlijke mening en daar heeft het strafrecht natuurlijk niets mee te maken.quote:maar als een vrouw zich al door 1 aanraking "aangetast in haar eerbaarheid" voelt of haar "seksuele integriteit beschadigd is" of hoe mooi het allemaal mag heten, kan ik het niet echt serieus nemen.
Waar wil je nou heen met dit topic? In de meeste gevallen zal het allemaal wel meevallen, want de meeste mensen doen om uiteenlopende redenen van dit soort zaken geen aangifte. Maar als je er eentje treft die dat wel doet, zeg je tegen de rechter dan ook 'komop zeg?'quote:Maar lijkt me sterk dat er na 1 ongevraagde en onverwachte aanraking al meteen sprake is van dwang. Dan neem je het wel heel letterlijk. Oke het slachtoffer kon de aanraking niet voorkomen, maar komop zeg.....
Met je eens, alleen wel onrechtvaardig voor lelijke mannen....quote:Als er geen aangifte van gedaan wordt, is komt het strafrecht er natuurlijk niet aan te pas. Dat sluit ook aan bij een opmerking hierboven over knappe mannen enz.
Mijn bezwaar is dat ongewenste (eenmalige) aanrakingen hoe dom ze ook zijn, die bijv vaak voorkomen in de kroeg e.d. meteen kunnen worden bestempeld als aanranding. En dus een zwaar zedenmisdrijf. Iemand die verdacht of veroordeeld wordt voor aanranding krijgt meteen een stempel op zich gedrukt waar ie de rest van zijn leven last van heeft, alleen maar om een lullige aanraking. Een slachtoffer mag naar mijn mening zulke dingen niet bestempelen als aanranding.quote:Vanwaar je bezwaren dan?
Ok als iemand aangifte zou doen van bijv de veel voorkomende zaken in de kroeg of op een feestje e.d. (billenknijpen of andere aanrakingen) waarbij sprake is van een eenmalige aanraking, en dan bedoel ik niet meteen het vasthouden of onder een kledingstuk graaien of meteen zoenen e.d. maar 1 betasting in het kruis/borsten/billen enzquote:Waar wil je nou heen met dit topic? In de meeste gevallen zal het allemaal wel meevallen, want de meeste mensen doen om uiteenlopende redenen van dit soort zaken geen aangifte. Maar als je er eentje treft die dat wel doet, zeg je tegen de rechter dan ook 'komop zeg?'
o dus jij vindt dat je een vrouw altijd 1 keer mag grijpen in d'r tieten/kont/kruis.... pas daarna, als je doorgaat tegen haar zin, vind jij het wettelijk strafbare aanranding. Maar die eerste keer moeten vrouwen zich dus maar laten welgevallen, altijd en door iedereen...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
ok het kan zeer vervelend zijn voor vrouwen en het zijn kansloze acties, die ik nu ook niet meer in mijn hoofd haal , maar als een vrouw zich al door 1 aanraking "aangetast in haar eerbaarheid" voelt of haar "seksuele integriteit beschadigd is" of hoe mooi het allemaal mag heten, kan ik het niet echt serieus nemen.
...
Maar lijkt me sterk dat er na 1 ongevraagde en onverwachte aanraking al meteen sprake is van dwang. Dan neem je het wel heel letterlijk. Oke het slachtoffer kon de aanraking niet voorkomen, maar komop zeg.....
Dat worden er dus ook, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
Goed, laten we er eens een twist aan geven.quote:Op donderdag 1 september 2011 01:49 schreef harry1989 het volgende:
Tegen de rechter zou ik dan zeggen: er is geen enkele vorm van agressie, dwang of bedreiging in het spel en de grenzen van de ander worden gerespecteerd want je stopt nadat iemand kenbaar heeft gemaakt dat de aanraking ongewenst is. Zo begrijp ik het.
(anders kun je immers niks ontdekken/experimenteren. Dan moet je steeds vragen: mag ik je aanraken? >weg romantiek/lol/geilheid
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.quote:o dus jij vindt dat je een vrouw altijd 1 keer mag grijpen in d'r tieten/kont/kruis.... pas daarna, als je doorgaat tegen haar zin, vind jij het wettelijk strafbare aanranding. Maar die eerste keer moeten vrouwen zich dus maar laten welgevallen, altijd en door iedereen...
Dus jij wilt strafbaarstelling laten afhangen van het aantal handelingen?quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.
Je bedoelt 'waar terecht geen straf op staat', neem ik aan.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.
Schopje ONZ graag. Wat een hersenloze trollquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:57 schreef Fendy het volgende:
Wat dit in UVT moet snap ik niet goed. Ik schop hem even naar WGR
Jij geeft natuurlijk met je mening niet automatisch invulling aan wettekst.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat niet kunnen, het hangt er vanaf om wat voor soort aanraking het gaat. En ik heb het dus over de meest voorkomende aanrakingen die veelal in de kroeg gebeuren e.d. (zie eerder genoemde voorbeelden) dat vind ik dus onder ongewenste intimiteiten vallen ipv een zwaar zedenmisdrijf (aanranding) En ik vind natuurlijk ook dat je dan flink geweld mag gebruiken als iemand ongevraagd aan je zit. Maar het gaat om de manier waarop natuurlijk. Probleem is ook dat je geen aangifte kan doen van ongewenste intimiteiten. miss zou dat wel moeten kunnen om dat grote grijze gebied tussen aanranding en ongewenste intimiteiten duidelijker te maken.quote:Strafbaar in de wet is alleen verkrachting en aanranding. 'Ongewenste intimiteiten' is niet strafbaar, al is het in veel situaties zoals werk, school, verenigingen en uitgaansgelegenheden wel een reden voor maatregelen (schorsing, eruit gegooid worden). De grens tussen ongewenste intimiteiten en aanranding is overigens een grijs gebied.
Maar jij vindt dus serieus dat elke man elke vrouw die hij tegen komt zo maar in haar tieten/kont/kruis moet kunnen grijpen, zo lang hij na de 1e keer stopt als de vrouw dat niet wil? Wat jou betreft kunnen vrouwen daar geen aangifte van doen en hebben ze geen bescherming van de wet tegen de grijpgrage handen van mannen.
Stel je eens voor dat je zelf een lekker wijf bent, zou je dan nog relaxed in een disco rondlopen of waar dan ook waar mannen zijn?
Als je iemand met een bierfles in het gezicht slaat, dan heeft dit direct letsel en/of pijn tot gevolg. Dan is dit mishandeling of zelfs zware mishandeling. (tenzij het slachtoffer het natuurlijk leuk vindquote:Goed, laten we er eens een twist aan geven.
Ik stap in de kroeg op jou af en sla je vol in je gezicht met een bierfles, gewoon puur uit lolligheid want hey, een grapje moet kunnen. Er is geen enkele vorm van agressie want ik heb niet de directe intentie om jou in elkaar te rossen, ik ben een beetje aangeschoten en wel in voor een lolletje. Ik bedreig je ook nergens mee, en hey meneer de rechter wat doet u nou moeilijk, toen hij met één oog, een gebroken neus en een bloedende lip vroeg om te stoppen deed ik dat meteen en ging ik door met dansen op die funky elektrobeat. Ik was aan het experimenteren.
Sorry dit was even een verkeerde zin. Ik bedoelde dus dat je niet iemand 1 x mag grijpen in dr tieten/kont kruis, maar dat dit niet meteen aanranding hoeft te zijn.quote:o dus jij vindt dat je een vrouw altijd 1 keer mag grijpen in d'r tieten/kont/kruis.... pas daarna, als je doorgaat tegen haar zin, vind jij het wettelijk strafbare aanranding. Maar die eerste keer moeten vrouwen zich dus maar laten welgevallen, altijd en door iedereen...
Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:47 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je iemand met een bierfles in het gezicht slaat, dan heeft dit direct letsel en/of pijn tot gevolg. Dan is dit mishandeling of zelfs zware mishandeling. (tenzij het slachtoffer het natuurlijk leuk vind)
1 billenknijpje vind ik geen zwaar zedendelict, als je dat wel vind heb je in mijn ogen geen ruggengraat. Hele andere impact dus dan een bierfles....
Wat valt er aan te relativeren dan? Het is een ongewenste sexuele handeling...quote:Blijkt wel dat de meesten hier mijn punt niet snappen of niet kunnen relativeren.
Daarom vraag ik wat jullie hier van vinden.... Stel je voor jij knijpt even iemand in de billen, word je meteen veroordeeld tot tig jaar gevangenisstraf omdat het aanranding is.quote:Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.
Gaat mij om de ernst van de ongewenste sexuele handeling. Wanneer is iets aanrandingquote:Wat valt er aan te relativeren dan? Het is een ongewenste sexuele handeling...
O ja?quote:Op donderdag 1 september 2011 21:16 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik wat jullie hier van vinden.... Stel je voor jij knijpt even iemand in de billen, word je meteen veroordeeld tot tig jaar gevangenisstraf omdat het aanranding is.
[..]
quote:Op donderdag 1 september 2011 21:16 schreef harry1989 het volgende:
Stel je voor jij knijpt even iemand in de billen, word je meteen veroordeeld tot tig jaar gevangenisstraf omdat het aanranding is.
Die vraag lijkt me bij deze beantwoord.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:50 schreef bas-beest het volgende:
Verder vraag ik me af of je serieus bent of gewoon aan het trollen... vooral gezien de rest van je tekst.
Tig jaar is wat overdreven, maar het is een strafbaar feit.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:16 schreef harry1989 het volgende:
Daarom vraag ik wat jullie hier van vinden.... Stel je voor jij knijpt even iemand in de billen, word je meteen veroordeeld tot tig jaar gevangenisstraf omdat het aanranding is.
quote:Gaat mij om de ernst van de ongewenste sexuele handeling. Wanneer is iets aanranding
Waarom zou je dat überhaupt doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt
Ik ben prima in staat om te relativeren, ik ben prima in staat om je punt te snappen en ik durf zelfs te stellen dat ik de theorie rondom ons strafrecht beter begrijp dan jij, in zoverre weet ik dus niet waar dit op slaat.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:47 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je iemand met een bierfles in het gezicht slaat, dan heeft dit direct letsel en/of pijn tot gevolg. Dan is dit mishandeling of zelfs zware mishandeling. (tenzij het slachtoffer het natuurlijk leuk vind)
1 billenknijpje vind ik geen zwaar zedendelict, als je dat wel vind heb je in mijn ogen geen ruggengraat. Hele andere impact dus dan een bierfles....
Blijkt wel dat de meesten hier mijn punt niet snappen of niet kunnen relativeren.
Kijk, iemand die het snapt.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef bas-beest het volgende:
Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.
Dat is dan wel vervelend voor al die dames die zich aan het uitgaansleven wagen. Hoeveel jongens zouden zij daar tegenkomen die, zoals jij, vinden dat zij in ieder geval één keer haar billen of borsten mogen betasten?quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen heb ik in mijn eerdere posts vermeld dat het natuurlijk niet kan dat er zomaar betast word! zuchtquote:Dat is dan wel vervelend voor al die dames die zich aan het uitgaansleven wagen. Hoeveel jongens zouden zij daar tegenkomen die, zoals jij, vinden dat zij in ieder geval één keer haar billen of borsten mogen betasten?
Ik vind het alleen triest met de maatschappij gesteld als er meteen sprake is van aanranding wanneer dames even in de billen worden geknepen. En uiteraard ben ik het met je eens dat deze dames aanspraak hebben op lichamelijke integriteit. Maar k vind het niet zomaar kunnen dat iemand te makkelijk word beschuldigd van aanranding.quote:Dat die dames daar (natuurlijk) niet van gediend zijn en dat niet hoeven te dulden, betekent natuurlijk niet dat het triest gesteld zou zijn met de maatschappij. Het betekent dat ook die dames aanspraak hebben op lichamelijke integriteit en die aanspraak wordt gewaarborgd door de strafbaarstelling van gedragingen die een inbreuk op die integriteit maken, zoals ongevraagde maar gerichte aanrakingen op 'sexueel beladen' plekken.
Nu zou ik het niet meer doen, vind t vrij kansloos en respectloos. En ook weet je maar nooit wat voor aansteller je treft... Hangt wel een beetje van de persoon en de context af natuurlijkquote:Waarom zou je dat überhaupt doen?
euh, nee, je zegt dit:quote:Op donderdag 1 september 2011 23:23 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen heb ik in mijn eerdere posts vermeld dat het natuurlijk niet kan dat er zomaar betast word! zucht
daaruit kan toch enkel worden afgeleid dat jij vindt dat een jongen een meisje minstens één keer ter hoogte van borsten of billen mag aanraken. Want als hij desgevraagd daar niet mee doorgaat, is er wat jou betreft niks aan de hand. Ondertussen is dat meisje wel aangeraakt waar zij niet aangeraakt wil worden, maar daar zit jij helemaal niet mee. Nee, jij niet nee.quote:Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt en hij daarna ophoudt (omdat het slachtoffer duidelijk aangeeft hier niet van gediend te zijn) is het dan al meteen aanranding? Voorbeeld: Jongen in kroeg raakt borsten van meisje aan waarop zo boos reageert maar jongen gaat niet door. Of Jongen geeft een pets tegen de billen, Jongen betast meisje in kruis >meisje niet van gediend en jongen stopt (eenmalig dus). Allemaal van dit soort dingen. Meisjes en vrouwen doen hier tegenwoordig zo panisch over en stappen gelijk naar de Politie ipv. een geplaatst knietje of een pets in het gezicht te geven.
Als dat al aanranding is heb ik wel meerdere keren meiden “aangerand” in mijn puberteit
Wat wil je nou?quote:Ik vind het alleen triest met de maatschappij gesteld als er meteen sprake is van aanranding wanneer dames even in de billen worden geknepen. En uiteraard ben ik het met je eens dat deze dames aanspraak hebben op lichamelijke integriteit. Maar k vind het niet zomaar kunnen dat iemand te makkelijk word beschuldigd van aanranding.
Gedachtengangen zoals de jouwe tonen maar weer eens hoe belangrijk het is dat de wetgeving er is.quote:Vind de wetgeving gewoon krom en vaag op dit gebied.
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef harry1989 het volgende:
Dan ben ik voor een paar wetswijzigingen. Voeg dan ongewenste intimiteiten toe aan het wetboek van strafrecht. Ipv een wazig gat tussen ongewenste intimiteiten (niet strafbaar) en een Zwaar Zedendelict (= aanranding)
Ook jij hebt wel een heel eigen interpretatie van de wetquote:Op donderdag 1 september 2011 23:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En dat is nou net wat jij niet in wil zien... ook ongewenste intimiteiten zijn strafbaar.
Die vallen namelijk onder de noemer discriminatie.
Het is wettelijk bepaald dat iemand niet ongelijk behandeld mag worden vanwege zijn godsdienst, levensovertuiging, politieke overtuiging, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, arbeidsduur of soort contract.
bron
Tot nu toe ging het goed, maar dit raakt echt kant noch wal.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En dat is nou net wat jij niet in wil zien... ook ongewenste intimiteiten zijn strafbaar.
Die vallen namelijk onder de noemer discriminatie.
Het is wettelijk bepaald dat iemand niet ongelijk behandeld mag worden vanwege zijn godsdienst, levensovertuiging, politieke overtuiging, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, arbeidsduur of soort contract.
bron
Kan een lolletje zijn, of omdat je het geil vind. Of een pesterijtje e.d.quote:Waarom zou je dat überhaupt doen?
Wat is jouw definitie van een ongewenste intimiteit en waarom zou een ongewenste intimiteit niet onder de reikwijdte van artikel 246 Sr vallen?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef harry1989 het volgende:
Dan ben ik voor een paar wetswijzigingen. Voeg dan ongewenste intimiteiten toe aan het wetboek van strafrecht. Ipv een wazig gat tussen ongewenste intimiteiten (niet strafbaar) en een Zwaar Zedendelict (= aanranding)
quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook jij hebt wel een heel eigen interpretatie van de wet![]()
En dan TS betichten van trollen ...
Dat heb ik niet verzonnen... check die bron dan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:35 schreef Stupide het volgende:
[..]
Tot nu toe ging het goed, maar dit raakt echt kant noch wal.
hmmm, ja alleen dat is van toepassing op werkgevers, die je dan van je werk kunnen kicken bij een ongewenste intimiteit. Niet echt van toepassing in het openbaar.quote:Dat heb ik niet verzonnen... check die bron dan.
Jouw quote (met daarin de benadrukking van het woord 'geslacht') slaat nergens op. De tekst in je bron overigens ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik niet verzonnen... check die bron dan.
Chapeau!quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef zakstront het volgende:
jezus wat een rant op dit tijdstip...
Heb je enig idee hoeveel gevolgen het kan hebben voor de dame in kwestie? Nou is de ene dame wat gevoeliger dan de ander, maar ik vind het zo raar dat sommige mannen zoiets hebben van 'dat moet kunnen, wat doe je moeilijk, ik kneep je 'maar' in je tieten/billen'quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
[...]
Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt en hij daarna ophoudt (omdat het slachtoffer duidelijk aangeeft hier niet van gediend te zijn) is het dan al meteen aanranding? Voorbeeld: Jongen in kroeg raakt borsten van meisje aan waarop zo boos reageert maar jongen gaat niet door. Of Jongen geeft een pets tegen de billen, Jongen betast meisje in kruis >meisje niet van gediend en jongen stopt (eenmalig dus). Allemaal van dit soort dingen. Meisjes en vrouwen doen hier tegenwoordig zo panisch over en stappen gelijk naar de Politie ipv. een geplaatst knietje of een pets in het gezicht te geven.
[...]
Ga dat dan ook bij die site melden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Jouw quote (met daarin de benadrukking van het woord 'geslacht') slaat nergens op. De tekst in je bron overigens ook.
Bovendien kun je "ongewenste intimiteiten" niet 1:1 vertalen naar "seksuele intimidatie".
Met je eens, alleen moet de man dan altijd het stempeltje aanrander op zn hoofd krijgen?quote:Maar beter dan dat elke man zijn gang kan gaan en ongestraft anderen in de kruis oid kan grijpen
Daarom is ieders mening/standpunt welkom. Laat maar komen dat stukje tekstquote:Ik had een stuk tekst getypt om duidelijk te maken wat de verschillen zijn tussen ongewenste intimiteiten, seksuele intimidatie en aanranding, maar het is best lastig om het allemaal precies te omvatten.
Ga je gang, mijn zegen heb je.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ga dat dan ook bij die site melden.
Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie. Ik heb het helemaal niet over flirten.quote:eigenlijk vind ik het vooral ongelooflijk triest dat TS blijkbaar een persoon is die niet in staat is het onderscheid te maken tussen flirten en ongewenste intimiteiten onderscheiden, wat voor loser ben je dan?
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.quote:Wat nu als een lekkere leernicht je even in je kruis voelt? Dat mag ook?
daar heb je niks aan?!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:14 schreef harry1989 het volgende:
Begrijpend lezen is hier voor een aantal zeer moeilijk
[..]
Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie.
Die gepikeerde reacties heb ik niks aan.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:24 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.
Als ie zich nou probeert vast te houden of grijpen > aangifte > aanranding hangt heel erg van de manier waarop ie het doet af.
Zucht denk dat dit forum maar beter kan worden verwijderd
Mijn bedoeling is dat ik er wat van kan leren, omdat ik in mijn puberteit ook wel eens een billetje geknepen heb, dus vroeg me af hoe schuldig ik me nou moet voelenquote:daar heb je niks aan?!
wat is dan eigenlijk je bedoeling van dit hele topic, er iets aan hebben? dus je wil van anderen horen tot hoever je kan gaan? je wilt er een scriptie over schrijven?
een aangifte tegenwerken?
wat? wat 'wil je er aan hebben' ?
Je bent echt te dom voor woorden... alles wat er over uit te leggen valt, is namelijk allang uitgelegd, maar jij blijft maar doorhameren over 'ik vind' en over manieren waarop het gedaan wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:24 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.
Als ie zich nou probeert vast te houden of grijpen > aangifte > aanranding hangt heel erg van de manier waarop ie het doet af.
Zucht denk dat dit forum maar beter kan worden verwijderd
Nee hoor, de meeste meiden zien een tik op hun billen niet als aangiftewaardig.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.
Ik denk het niet, ik denk dat TS een mening heeft die heel veel mensen delen.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:27 schreef bas-beest het volgende:
En ik denk nog steeds dat je gewoon niks meer bent dan een troll.
Wat valt er te begrijpen dan? Want ik heb nog geen fatsoenlijke stellingname uit TS' betoog kunnen afleiden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben een vrouw en begrijp TS volkomen.
eensquote:Op zaterdag 3 september 2011 03:06 schreef Leonoire het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat TS in het begin stelt dat emancipatie te maken zou hebben met het verdragen van dit soort handelingen.
Ik vind het jammer dat het begrip emancipatie, hetgeen zoveel betekend als 'gelijkheid in soorten', misbruikt wordt om een onacceptabele handeling te vergoelijken.
Het hanteren van geweld in zulk soort situaties kan enkel de initiële dader in handen spelen en is derhalve absoluut af te raden.
Ik vind jouw onderscheid wel logisch:quote:Verder vind ik het opvallend dat er in drie pagina's slechts twee maal serieus is gesproken over de psychologische kant van seksuele intimidatie. De rest van de posts gaat enkel over de fysieke kant en de mogelijke psychologische gevolgen.
En als je dat volgt, gaat het topic over aanranding en niet over seksuele intimidatie, vandaar dat daar wat minder aandacht voor isquote:Een e-mail met daarin de woorden "ik zou je graag in je kruis grijpen" of een nonchalante opmerking bij het kopieerapparaat "wat heb jij toch een lekker derrière" zou gezien kunnen worden als een (ongewenste) seksuele intimiteit.
Het daadwerkelijk grijpen zonder toestemming is per definitie aanranding en moet als zodanig behandeld worden.
beetje off-topic, open een eigen topic. Politie zal in elk geval jouw kant van het verhaal willen horen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:54 schreef Spacevietnamees het volgende:
Een meid is zo'n 4 maanden met mij vreemdgegaan, uiteindelijk hebben we dikke ruzie gekregen en haar vriend weet dat we seks hebben gehad ze wil aangifte doen tegen mij om haar relatie te redden. Ze stuurde misschien al 2 weken geleden een berichtje van: "Ik hoop maar dat je thuis bent morgen want er kan politie langskomen of bellen."
Ik heb meteen alle chatgesprekken, foto's en whatsapp berichten op usb stick en mijn mobiel gezet en nog meerdere kopieën gemaakt omdat ik haar echt nooit heb gedwongen.
In eerste instantie toen ik hoorde dat ze aangifte wilde doen heb ik meteen 0900-8844 gebeld de politiehulplijn voor dingen zonder spoed maar daar konden ze mij niet helpen omdat ze toen nog geen aangifte had gedaan. (Nu weet ik het ook niet)
Stel dat ze aangifte doet, komt de politie dan meteen in actie?
TS máákt het topic over aanranding door het enkel over de fysieke aspecten te hebben. De meeste mensen die onderhand hebben geregeerd spelen hem daarbij in de hand. Dat betekend echter nog niet dat dit topic enkel gaat over aanranding.quote:[..]
En als je dat volgt, gaat het topic over aanranding en niet over seksuele intimidatie, vandaar dat daar wat minder aandacht voor is
Ik vind aangifte ook te ver gaan in zo'n geval en nee, ik vind niet dat een man dat maar moet kunnen doen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:25 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat valt er te begrijpen dan? Want ik heb nog geen fatsoenlijke stellingname uit TS' betoog kunnen afleiden.
Moeten vrouwen nou wel of niet minstens één keer toestaan dat een of andere kerel hen bij billen of borsten grijpt en zo nee, mogen ze dan wel of geen aangifte doen?
Als je zo iemand in het kruis grijpt dan ben je ook een aanrander, een minder erge aanrander dan iemand die na een slechte reactie nog doorgaat, maar toch echt een aanrander.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:40 schreef harry1989 het volgende:
Bedankt voor de constructieve reacties
[..]
Met je eens, alleen moet de man dan altijd het stempeltje aanrander op zn hoofd krijgen?
[..]
Daarom is ieders mening/standpunt welkom. Laat maar komen dat stukje tekst
Akkoord, maar de twee gaan niet makkelijk samen, want als de dame in kwestie geen aangifte zou mogen doen, dan geeft dat de man carte blanche.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind aangifte ook te ver gaan in zo'n geval en nee, ik vind niet dat een man dat maar moet kunnen doen.
Dát is wat ik opmaak uit wat TS zegt.
Die twee gaan prima samen hoor. Gewoon een kwestie van fatsoenlijk gedrag.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Akkoord, maar de twee gaan niet makkelijk samen, want als de dame in kwestie geen aangifte zou mogen doen, dan geeft dat de man carte blanche.
Ik denk overigens ook dat het merendeel van de vrouwen in zon geval geen aangifte doen en zich beperken tot een welgemikte beuk of zelfs maar volstaan met 'the evil eye' maar dat laat onverlet dat ik vind dat dames ook in zon geval in ieder geval de mogelijkheid moeten hebben om middels het doen van aangifte rechtsgevolgen te verbinden aan het gedrag van de betrokken dader.
Ze willen dus liever aangerand worden dan met je praten, dat is wel heel triest, je past echt op fok!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef bechirti het volgende:
Weet je wat ik raar vindt. Ik heb het idee dat aanranding selectief wordt opgevat. Ik heb zelfs meer succes bij vrouwen als ik gelijk begin te betasten, anders hebben ze vaak t idee dat ik een broekie ben ofzo en ik kan ook niet goed praten.
Maar wel leuk gevonden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:35 schreef Stupide het volgende:
[..]
Tot nu toe ging het goed, maar dit raakt echt kant noch wal.
Hahaha, en jij denkt dat vrouwen vriendelijk zijn tegen mannen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:08 schreef WRH het volgende:
als je ergens alleen of met een vriendin naar toe gaat en een vent wil je versieren moet je het je bijna wel laten welgevallen want hoeveel vrouwen worden niet afgebekt met een 'chagrijnig rotmens, je bent vast een pot' als je er niet meteen op in gaat.
want die geldt omgekeerd ook, hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:08 schreef WRH het volgende:
er zijn al zoveel dingen die je als vrouw blijkbaar maar moet pikken
Zelfs hun gewilligheid projecteert hijquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:12 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik denk dat TS veel te makkelijk denkt en alles projecteert op dronken gewillige meisjes in de kroeg.
Dat is verkrachting.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
Als je nou je tong meteen naar binnen drukt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |