Waarom zou je dat überhaupt doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt
Ik ben prima in staat om te relativeren, ik ben prima in staat om je punt te snappen en ik durf zelfs te stellen dat ik de theorie rondom ons strafrecht beter begrijp dan jij, in zoverre weet ik dus niet waar dit op slaat.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:47 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je iemand met een bierfles in het gezicht slaat, dan heeft dit direct letsel en/of pijn tot gevolg. Dan is dit mishandeling of zelfs zware mishandeling. (tenzij het slachtoffer het natuurlijk leuk vind)
1 billenknijpje vind ik geen zwaar zedendelict, als je dat wel vind heb je in mijn ogen geen ruggengraat. Hele andere impact dus dan een bierfles....
Blijkt wel dat de meesten hier mijn punt niet snappen of niet kunnen relativeren.
Kijk, iemand die het snapt.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef bas-beest het volgende:
Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.
Dat is dan wel vervelend voor al die dames die zich aan het uitgaansleven wagen. Hoeveel jongens zouden zij daar tegenkomen die, zoals jij, vinden dat zij in ieder geval één keer haar billen of borsten mogen betasten?quote:Op donderdag 1 september 2011 09:17 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Ja dan vind ik het wettelijk strafbare aanranding als je doorgaat. De eerste keer vind ik ongewenste seksuele intimiteiten, waar wel onterecht geen straf op staat.
Als je goed had gelezen heb ik in mijn eerdere posts vermeld dat het natuurlijk niet kan dat er zomaar betast word! zuchtquote:Dat is dan wel vervelend voor al die dames die zich aan het uitgaansleven wagen. Hoeveel jongens zouden zij daar tegenkomen die, zoals jij, vinden dat zij in ieder geval één keer haar billen of borsten mogen betasten?
Ik vind het alleen triest met de maatschappij gesteld als er meteen sprake is van aanranding wanneer dames even in de billen worden geknepen. En uiteraard ben ik het met je eens dat deze dames aanspraak hebben op lichamelijke integriteit. Maar k vind het niet zomaar kunnen dat iemand te makkelijk word beschuldigd van aanranding.quote:Dat die dames daar (natuurlijk) niet van gediend zijn en dat niet hoeven te dulden, betekent natuurlijk niet dat het triest gesteld zou zijn met de maatschappij. Het betekent dat ook die dames aanspraak hebben op lichamelijke integriteit en die aanspraak wordt gewaarborgd door de strafbaarstelling van gedragingen die een inbreuk op die integriteit maken, zoals ongevraagde maar gerichte aanrakingen op 'sexueel beladen' plekken.
Nu zou ik het niet meer doen, vind t vrij kansloos en respectloos. En ook weet je maar nooit wat voor aansteller je treft... Hangt wel een beetje van de persoon en de context af natuurlijkquote:Waarom zou je dat überhaupt doen?
euh, nee, je zegt dit:quote:Op donderdag 1 september 2011 23:23 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen heb ik in mijn eerdere posts vermeld dat het natuurlijk niet kan dat er zomaar betast word! zucht
daaruit kan toch enkel worden afgeleid dat jij vindt dat een jongen een meisje minstens één keer ter hoogte van borsten of billen mag aanraken. Want als hij desgevraagd daar niet mee doorgaat, is er wat jou betreft niks aan de hand. Ondertussen is dat meisje wel aangeraakt waar zij niet aangeraakt wil worden, maar daar zit jij helemaal niet mee. Nee, jij niet nee.quote:Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt en hij daarna ophoudt (omdat het slachtoffer duidelijk aangeeft hier niet van gediend te zijn) is het dan al meteen aanranding? Voorbeeld: Jongen in kroeg raakt borsten van meisje aan waarop zo boos reageert maar jongen gaat niet door. Of Jongen geeft een pets tegen de billen, Jongen betast meisje in kruis >meisje niet van gediend en jongen stopt (eenmalig dus). Allemaal van dit soort dingen. Meisjes en vrouwen doen hier tegenwoordig zo panisch over en stappen gelijk naar de Politie ipv. een geplaatst knietje of een pets in het gezicht te geven.
Als dat al aanranding is heb ik wel meerdere keren meiden “aangerand” in mijn puberteit
Wat wil je nou?quote:Ik vind het alleen triest met de maatschappij gesteld als er meteen sprake is van aanranding wanneer dames even in de billen worden geknepen. En uiteraard ben ik het met je eens dat deze dames aanspraak hebben op lichamelijke integriteit. Maar k vind het niet zomaar kunnen dat iemand te makkelijk word beschuldigd van aanranding.
Gedachtengangen zoals de jouwe tonen maar weer eens hoe belangrijk het is dat de wetgeving er is.quote:Vind de wetgeving gewoon krom en vaag op dit gebied.
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef harry1989 het volgende:
Dan ben ik voor een paar wetswijzigingen. Voeg dan ongewenste intimiteiten toe aan het wetboek van strafrecht. Ipv een wazig gat tussen ongewenste intimiteiten (niet strafbaar) en een Zwaar Zedendelict (= aanranding)
Ook jij hebt wel een heel eigen interpretatie van de wetquote:Op donderdag 1 september 2011 23:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En dat is nou net wat jij niet in wil zien... ook ongewenste intimiteiten zijn strafbaar.
Die vallen namelijk onder de noemer discriminatie.
Het is wettelijk bepaald dat iemand niet ongelijk behandeld mag worden vanwege zijn godsdienst, levensovertuiging, politieke overtuiging, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, arbeidsduur of soort contract.
bron
Tot nu toe ging het goed, maar dit raakt echt kant noch wal.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En dat is nou net wat jij niet in wil zien... ook ongewenste intimiteiten zijn strafbaar.
Die vallen namelijk onder de noemer discriminatie.
Het is wettelijk bepaald dat iemand niet ongelijk behandeld mag worden vanwege zijn godsdienst, levensovertuiging, politieke overtuiging, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, arbeidsduur of soort contract.
bron
Kan een lolletje zijn, of omdat je het geil vind. Of een pesterijtje e.d.quote:Waarom zou je dat überhaupt doen?
Wat is jouw definitie van een ongewenste intimiteit en waarom zou een ongewenste intimiteit niet onder de reikwijdte van artikel 246 Sr vallen?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:42 schreef harry1989 het volgende:
Dan ben ik voor een paar wetswijzigingen. Voeg dan ongewenste intimiteiten toe aan het wetboek van strafrecht. Ipv een wazig gat tussen ongewenste intimiteiten (niet strafbaar) en een Zwaar Zedendelict (= aanranding)
quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook jij hebt wel een heel eigen interpretatie van de wet![]()
En dan TS betichten van trollen ...
Dat heb ik niet verzonnen... check die bron dan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:35 schreef Stupide het volgende:
[..]
Tot nu toe ging het goed, maar dit raakt echt kant noch wal.
hmmm, ja alleen dat is van toepassing op werkgevers, die je dan van je werk kunnen kicken bij een ongewenste intimiteit. Niet echt van toepassing in het openbaar.quote:Dat heb ik niet verzonnen... check die bron dan.
Jouw quote (met daarin de benadrukking van het woord 'geslacht') slaat nergens op. De tekst in je bron overigens ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik niet verzonnen... check die bron dan.
Chapeau!quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef zakstront het volgende:
jezus wat een rant op dit tijdstip...
Heb je enig idee hoeveel gevolgen het kan hebben voor de dame in kwestie? Nou is de ene dame wat gevoeliger dan de ander, maar ik vind het zo raar dat sommige mannen zoiets hebben van 'dat moet kunnen, wat doe je moeilijk, ik kneep je 'maar' in je tieten/billen'quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
[...]
Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt en hij daarna ophoudt (omdat het slachtoffer duidelijk aangeeft hier niet van gediend te zijn) is het dan al meteen aanranding? Voorbeeld: Jongen in kroeg raakt borsten van meisje aan waarop zo boos reageert maar jongen gaat niet door. Of Jongen geeft een pets tegen de billen, Jongen betast meisje in kruis >meisje niet van gediend en jongen stopt (eenmalig dus). Allemaal van dit soort dingen. Meisjes en vrouwen doen hier tegenwoordig zo panisch over en stappen gelijk naar de Politie ipv. een geplaatst knietje of een pets in het gezicht te geven.
[...]
Ga dat dan ook bij die site melden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Jouw quote (met daarin de benadrukking van het woord 'geslacht') slaat nergens op. De tekst in je bron overigens ook.
Bovendien kun je "ongewenste intimiteiten" niet 1:1 vertalen naar "seksuele intimidatie".
Met je eens, alleen moet de man dan altijd het stempeltje aanrander op zn hoofd krijgen?quote:Maar beter dan dat elke man zijn gang kan gaan en ongestraft anderen in de kruis oid kan grijpen
Daarom is ieders mening/standpunt welkom. Laat maar komen dat stukje tekstquote:Ik had een stuk tekst getypt om duidelijk te maken wat de verschillen zijn tussen ongewenste intimiteiten, seksuele intimidatie en aanranding, maar het is best lastig om het allemaal precies te omvatten.
Ga je gang, mijn zegen heb je.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ga dat dan ook bij die site melden.
Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie. Ik heb het helemaal niet over flirten.quote:eigenlijk vind ik het vooral ongelooflijk triest dat TS blijkbaar een persoon is die niet in staat is het onderscheid te maken tussen flirten en ongewenste intimiteiten onderscheiden, wat voor loser ben je dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |