Chapeau!quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef zakstront het volgende:
jezus wat een rant op dit tijdstip...
Heb je enig idee hoeveel gevolgen het kan hebben voor de dame in kwestie? Nou is de ene dame wat gevoeliger dan de ander, maar ik vind het zo raar dat sommige mannen zoiets hebben van 'dat moet kunnen, wat doe je moeilijk, ik kneep je 'maar' in je tieten/billen'quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:
[...]
Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt en hij daarna ophoudt (omdat het slachtoffer duidelijk aangeeft hier niet van gediend te zijn) is het dan al meteen aanranding? Voorbeeld: Jongen in kroeg raakt borsten van meisje aan waarop zo boos reageert maar jongen gaat niet door. Of Jongen geeft een pets tegen de billen, Jongen betast meisje in kruis >meisje niet van gediend en jongen stopt (eenmalig dus). Allemaal van dit soort dingen. Meisjes en vrouwen doen hier tegenwoordig zo panisch over en stappen gelijk naar de Politie ipv. een geplaatst knietje of een pets in het gezicht te geven.
[...]
Ga dat dan ook bij die site melden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Jouw quote (met daarin de benadrukking van het woord 'geslacht') slaat nergens op. De tekst in je bron overigens ook.
Bovendien kun je "ongewenste intimiteiten" niet 1:1 vertalen naar "seksuele intimidatie".
Met je eens, alleen moet de man dan altijd het stempeltje aanrander op zn hoofd krijgen?quote:Maar beter dan dat elke man zijn gang kan gaan en ongestraft anderen in de kruis oid kan grijpen
Daarom is ieders mening/standpunt welkom. Laat maar komen dat stukje tekstquote:Ik had een stuk tekst getypt om duidelijk te maken wat de verschillen zijn tussen ongewenste intimiteiten, seksuele intimidatie en aanranding, maar het is best lastig om het allemaal precies te omvatten.
Ga je gang, mijn zegen heb je.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ga dat dan ook bij die site melden.
Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie. Ik heb het helemaal niet over flirten.quote:eigenlijk vind ik het vooral ongelooflijk triest dat TS blijkbaar een persoon is die niet in staat is het onderscheid te maken tussen flirten en ongewenste intimiteiten onderscheiden, wat voor loser ben je dan?
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.quote:Wat nu als een lekkere leernicht je even in je kruis voelt? Dat mag ook?
daar heb je niks aan?!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:14 schreef harry1989 het volgende:
Begrijpend lezen is hier voor een aantal zeer moeilijk
[..]
Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie.
Die gepikeerde reacties heb ik niks aan.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:24 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.
Als ie zich nou probeert vast te houden of grijpen > aangifte > aanranding hangt heel erg van de manier waarop ie het doet af.
Zucht denk dat dit forum maar beter kan worden verwijderd
Mijn bedoeling is dat ik er wat van kan leren, omdat ik in mijn puberteit ook wel eens een billetje geknepen heb, dus vroeg me af hoe schuldig ik me nou moet voelenquote:daar heb je niks aan?!
wat is dan eigenlijk je bedoeling van dit hele topic, er iets aan hebben? dus je wil van anderen horen tot hoever je kan gaan? je wilt er een scriptie over schrijven?
een aangifte tegenwerken?
wat? wat 'wil je er aan hebben' ?
Je bent echt te dom voor woorden... alles wat er over uit te leggen valt, is namelijk allang uitgelegd, maar jij blijft maar doorhameren over 'ik vind' en over manieren waarop het gedaan wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:24 schreef harry1989 het volgende:
[..]
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.
Als ie zich nou probeert vast te houden of grijpen > aangifte > aanranding hangt heel erg van de manier waarop ie het doet af.
Zucht denk dat dit forum maar beter kan worden verwijderd
Nee hoor, de meeste meiden zien een tik op hun billen niet als aangiftewaardig.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.
Ik denk het niet, ik denk dat TS een mening heeft die heel veel mensen delen.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:27 schreef bas-beest het volgende:
En ik denk nog steeds dat je gewoon niks meer bent dan een troll.
Wat valt er te begrijpen dan? Want ik heb nog geen fatsoenlijke stellingname uit TS' betoog kunnen afleiden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben een vrouw en begrijp TS volkomen.
eensquote:Op zaterdag 3 september 2011 03:06 schreef Leonoire het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat TS in het begin stelt dat emancipatie te maken zou hebben met het verdragen van dit soort handelingen.
Ik vind het jammer dat het begrip emancipatie, hetgeen zoveel betekend als 'gelijkheid in soorten', misbruikt wordt om een onacceptabele handeling te vergoelijken.
Het hanteren van geweld in zulk soort situaties kan enkel de initiële dader in handen spelen en is derhalve absoluut af te raden.
Ik vind jouw onderscheid wel logisch:quote:Verder vind ik het opvallend dat er in drie pagina's slechts twee maal serieus is gesproken over de psychologische kant van seksuele intimidatie. De rest van de posts gaat enkel over de fysieke kant en de mogelijke psychologische gevolgen.
En als je dat volgt, gaat het topic over aanranding en niet over seksuele intimidatie, vandaar dat daar wat minder aandacht voor isquote:Een e-mail met daarin de woorden "ik zou je graag in je kruis grijpen" of een nonchalante opmerking bij het kopieerapparaat "wat heb jij toch een lekker derrière" zou gezien kunnen worden als een (ongewenste) seksuele intimiteit.
Het daadwerkelijk grijpen zonder toestemming is per definitie aanranding en moet als zodanig behandeld worden.
beetje off-topic, open een eigen topic. Politie zal in elk geval jouw kant van het verhaal willen horen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:54 schreef Spacevietnamees het volgende:
Een meid is zo'n 4 maanden met mij vreemdgegaan, uiteindelijk hebben we dikke ruzie gekregen en haar vriend weet dat we seks hebben gehad ze wil aangifte doen tegen mij om haar relatie te redden. Ze stuurde misschien al 2 weken geleden een berichtje van: "Ik hoop maar dat je thuis bent morgen want er kan politie langskomen of bellen."
Ik heb meteen alle chatgesprekken, foto's en whatsapp berichten op usb stick en mijn mobiel gezet en nog meerdere kopieën gemaakt omdat ik haar echt nooit heb gedwongen.
In eerste instantie toen ik hoorde dat ze aangifte wilde doen heb ik meteen 0900-8844 gebeld de politiehulplijn voor dingen zonder spoed maar daar konden ze mij niet helpen omdat ze toen nog geen aangifte had gedaan. (Nu weet ik het ook niet)
Stel dat ze aangifte doet, komt de politie dan meteen in actie?
TS máákt het topic over aanranding door het enkel over de fysieke aspecten te hebben. De meeste mensen die onderhand hebben geregeerd spelen hem daarbij in de hand. Dat betekend echter nog niet dat dit topic enkel gaat over aanranding.quote:[..]
En als je dat volgt, gaat het topic over aanranding en niet over seksuele intimidatie, vandaar dat daar wat minder aandacht voor is
Ik vind aangifte ook te ver gaan in zo'n geval en nee, ik vind niet dat een man dat maar moet kunnen doen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:25 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat valt er te begrijpen dan? Want ik heb nog geen fatsoenlijke stellingname uit TS' betoog kunnen afleiden.
Moeten vrouwen nou wel of niet minstens één keer toestaan dat een of andere kerel hen bij billen of borsten grijpt en zo nee, mogen ze dan wel of geen aangifte doen?
Als je zo iemand in het kruis grijpt dan ben je ook een aanrander, een minder erge aanrander dan iemand die na een slechte reactie nog doorgaat, maar toch echt een aanrander.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:40 schreef harry1989 het volgende:
Bedankt voor de constructieve reacties
[..]
Met je eens, alleen moet de man dan altijd het stempeltje aanrander op zn hoofd krijgen?
[..]
Daarom is ieders mening/standpunt welkom. Laat maar komen dat stukje tekst
Akkoord, maar de twee gaan niet makkelijk samen, want als de dame in kwestie geen aangifte zou mogen doen, dan geeft dat de man carte blanche.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind aangifte ook te ver gaan in zo'n geval en nee, ik vind niet dat een man dat maar moet kunnen doen.
Dát is wat ik opmaak uit wat TS zegt.
Die twee gaan prima samen hoor. Gewoon een kwestie van fatsoenlijk gedrag.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Akkoord, maar de twee gaan niet makkelijk samen, want als de dame in kwestie geen aangifte zou mogen doen, dan geeft dat de man carte blanche.
Ik denk overigens ook dat het merendeel van de vrouwen in zon geval geen aangifte doen en zich beperken tot een welgemikte beuk of zelfs maar volstaan met 'the evil eye' maar dat laat onverlet dat ik vind dat dames ook in zon geval in ieder geval de mogelijkheid moeten hebben om middels het doen van aangifte rechtsgevolgen te verbinden aan het gedrag van de betrokken dader.
Ze willen dus liever aangerand worden dan met je praten, dat is wel heel triest, je past echt op fok!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef bechirti het volgende:
Weet je wat ik raar vindt. Ik heb het idee dat aanranding selectief wordt opgevat. Ik heb zelfs meer succes bij vrouwen als ik gelijk begin te betasten, anders hebben ze vaak t idee dat ik een broekie ben ofzo en ik kan ook niet goed praten.
Maar wel leuk gevonden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:35 schreef Stupide het volgende:
[..]
Tot nu toe ging het goed, maar dit raakt echt kant noch wal.
Hahaha, en jij denkt dat vrouwen vriendelijk zijn tegen mannen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:08 schreef WRH het volgende:
als je ergens alleen of met een vriendin naar toe gaat en een vent wil je versieren moet je het je bijna wel laten welgevallen want hoeveel vrouwen worden niet afgebekt met een 'chagrijnig rotmens, je bent vast een pot' als je er niet meteen op in gaat.
want die geldt omgekeerd ook, hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:08 schreef WRH het volgende:
er zijn al zoveel dingen die je als vrouw blijkbaar maar moet pikken
Zelfs hun gewilligheid projecteert hijquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:12 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik denk dat TS veel te makkelijk denkt en alles projecteert op dronken gewillige meisjes in de kroeg.
Dat is verkrachting.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:56 schreef harry1989 het volgende:
Als je nou je tong meteen naar binnen drukt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |