Linkjesquote:Nederland wordt op de WK atletiek in het Zuid-Koreaanse Deagu vertegenwoordigd door twintig atleten. Ook 800-meterloper Bram Som is van de partij.
Hij miste de WK-limiet op 0,04, maar werd als 'bespreekgeval' toch aan de selectie toegevoegd.
Selectie mannen: Churandy Martina (100 meter, 200 meter, estafette), Giovanni Codrington (estafette), Jerry Feller (estafette), Patrick van Luijk (estafette), Mike van Kruchten (estafette), Brian Mariano (estafette), Som (800 meter), Rutger Smith (discuswerpen), Eelco Sintnicolaas (tienkamp) en Ingmar Vos (tienkamp).
Ook clementie voor estafettevrouwen
Pieter Verlooy, technisch directeur van de Atletiekunie, besloot ook het vrouwenestafetteteam af te vaardigen, dat net als Som de limiet niet had gehaald.
"Som kan vast nog progressie boeken en de selectie van het jeugdige vrouwenteam zie ik als een toekomstinvestering", zo motiveerde Verlooy zijn keuze.
Selectie vrouwen: Yvonne Hak (800 meter), Remona Fransen (zevenkamp), Monique Jansen (discuswerpen), Dafne Schippers (200 meter, 4x100 estafette), Marit Dopheide (estafette), Anouk Hagen (estafette), Nikki van Leeuwen (estafette) en Jamile Samuel (estafette).
Tikt hem aan, maar is ook niet heel goed te zien. Maar was ook al wel duidelijk na de finish, Robles die al direct naar Liu ging en zelf totaal niet de overwinning aan het vieren was. Foto's voor de pers met de vlag van Cuba in zijn hand zat zagen er ook uit alsof hij zelf wel wist wat er aan zat te komen. Zonde, denk dat Liu had gewonnen en dat zou leuk zijn na al zijn blessureleed.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:52 schreef rajknier het volgende:
Niet goed te zien. Tikt hij Liu aan oid?
Bij de vrouwen zou een dubbel zeker mogelijk zijn ja. Al zie je dat dan weer zelden gebeuren. Bij de mannen kan ik me ook alleen een dubbelslag op een Grand Prix herinneren van Félix Sanchez.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:26 schreef DeeBee het volgende:
Hordenhoogte voor vrouwen is echt triest ja.
Zelfde hoogte als waar junioren B jongens (16/17 jaar) op de 400 meter op moeten lopen (84 cm)...
Je ziet het ook aan de techniek inderdaad, de hordenpassage voor vrouwen is zoveel makkelijker.
400 meter horde vrouwen slaat helemaal nergens op, maar daar maakten 400 meter loopsters ook makkelijk de overstap bijvoorbeeld, zegt genoeg.
Tsja je moet keuzes maken, werken of thuis blijven en alles live kunnen zien.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:43 schreef PieterBas het volgende:
uhm, als je overdag werkt, dan mis je gewoon alles.
Of thuis werken, dan heb je helemaal geen probleemquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Tsja je moet keuzes maken, werken of thuis blijven en alles live kunnen zien.
Dat stuk over lopen als een zak aardappelen in de eerdere rondes slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Lol wat een onzin column van Thijs Zonneveld dat Bolt expres vals gestart zou hebben, omdat hij bang zou zijn te verliezen...
Als er een Gay en Powell in vorm naast hem hadden gezeten dan had het wel gekund, maar nu: dit veld was het slechtste in jaren in de finale en die 9.92 is zelfs met wat tegenwind maar 'modaal'.
Ik denk dat Bolt wel een pickstart nodig dacht te hebben om z'n WR te kunnen benaderen, want z'n starts en eerste 40 meter waren juist heel goed dit toernooi.
Sowieso al geen beste meerkamp voor Fransen. Ze zit dik 100 punten onder haar PR.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:02 schreef Szura het volgende:
Pff Franssen stort helemaal in op de 800m
De hardste loper was 2 minuten 10.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:02 schreef Szura het volgende:
Pff Franssen stort helemaal in op de 800m
En die vergelijking doet er ook echt toequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
De hardste loper was 2 minuten 10.
Moet je voor de gein eens vergelijken met Ellen van Langen.
Slaat ook nergens op ik weet hetquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
En die vergelijking doet er ook echt toe
14.45.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:15 schreef DeMessias het volgende:
Hoe laat is de 400 m mannen finale? 21u45 staat er, hoe laat is dat hier?
Nou was dat al 2 dagen bekend, maar alsnog matig ja. Maar goed, volgens Cadee is het een technisch probleem en weet hij waaraan het ligt. En voor Smith zijn er natuurlijk ook verzachtende omstandigheden, maar de finale had hij wel moeten halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:23 schreef Szura het volgende:
Toch wel matig hoor, discusfinale zonder Nederlander
Ben net terug van vakantie dus begint nu beetje bij beetje weer allemaal binnen te komenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou was dat al 2 dagen bekend, maar alsnog matig ja. Maar goed, volgens Cadee is het een technisch probleem en weet hij waaraan het ligt. En voor Smith zijn er natuurlijk ook verzachtende omstandigheden, maar de finale had hij wel moeten halen.
Ach dan maar die finale in Londen wel halen.
Dus ook verzachtende omstandigheden voor jou?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Ben net terug van vakantie dus begint nu beetje bij beetje weer allemaal binnen te komen
Zo kun je het noemen jaquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dus ook verzachtende omstandigheden voor jou?
Haar score vorig jaar in Barcelona was hoger dan in Peking, dus ze is zeker geen one-day-fly Dobrinska.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:19 schreef Leatherface het volgende:
Chernova wint de zevenkamp.
Dobrynska niet op het podium. Dat goud in Peking was echt een uitschieter voor haar volgens mij.
Isinbayeva gaat het voor de titel al niet meer redden, tenzij ze zo naar 4.85 gaat en daar in één keer overgaat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:56 schreef Szura het volgende:
Isinbayeva al 2 keer afgesprongen, op 4.75 en 4.80
Dan O'Brien verloor als tienkamper de trials ooit niet als beste tienkamper ter wereld. Zo'n moeilijk onderdeelquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:56 schreef Szura het volgende:
Isinbayeva al 2 keer afgesprongen, op 4.75 en 4.80
Wie? Isinbayeva of Feofanova? In beide gevallen ja, Feofanova springt net voor de 3e keer af op 4.80. Isinbayeva miste één keer op 4.75 en twee keer op 4.80.quote:
Nog één keer dacht ikquote:
Net als de Madden Curse en de Sport Illustrated Cover jinxquote:
quote:
Toen ik het begon te lezen dacht ik ook aan Jeter, De nu al legende. Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:13 schreef JimboSlice het volgende:
Even een vraag aan de full time atletiek volgers: Waarom spreekt Leon Haan Jeter altijd uit als Djehter? Doet iedereen dat?
Bij de Yankees speelt namelijk Derek Jeter en dat wordt door iedereen uitgesproken als Djieter.
Lekkere wijven noemen we dat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lopen leuke vrouwtjes bij het polsstokhoogspringen!
Je valt in herhaling.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:47 schreef Sasman het volgende:
Blijft toch grappig allemaal negers en dan heb je daar 2 blanken Belgen.
Iedereen spreekt het zo uit ja.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:13 schreef JimboSlice het volgende:
Even een vraag aan de full time atletiek volgers: Waarom spreekt Leon Haan Jeter altijd uit als Djehter? Doet iedereen dat?
Bij de Yankees speelt namelijk Derek Jeter en dat wordt door iedereen uitgesproken als Djieter.
Ah dank. Ik dacht eerst dat het aan de commentator lag, maar later hoorde ik de stadionspeaker het inderdaad ook zo uitspreken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Iedereen spreekt het zo uit ja.
Zelf spreekt ze het ook zo uit trouwens.
Die 200 wint hij met de vingers in de neus. Hij zal nu wel niet voor een WR gaan door zo snel mogelijk te starten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:05 schreef Federer-fan het volgende:
Wat verwachten jullie van Bolt op de 200 en de 4 x 100? Zou hij nog aangeslagen zijn van zijn valse start en een beetje angstig starten met het oog op een mogelijke nieuwe valse start?
Omdat het een debiele sport is. 20 km snelwandelenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:38 schreef rajknier het volgende:
Waarom doen Nederlanders niet aan snelwandelen? Oke het is een debiele sport, maar nog wel wat te halen voor Europeanen itt lange afstanden normaal lopen.
Nou ja, dat is nog een ding. Het meest discutabele van deze 'sport' zijn toch wel de regels. Vaak genoeg dat je beelden ziet van lopers die gewoon beide voeten van de grond hebben en niet bestraft worden. Zeker als ze tegen elkaar gaan sprinten op het eind. Het enige voordeel dat oplevert is dat het nogal emotionele beelden kan opleveren, doordat er een favoriet uit moet. Met name dan heel kort voor de finish.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:11 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Omdat het een debiele sport is. 20 km snelwandelenterwijl er een sport is waarbij de negers het dubbele van die afstand gewoon snel lopen.
of te vroeg, of te laat wisselenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:09 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Die 200 wint hij met de vingers in de neus. Hij zal nu wel niet voor een WR gaan door zo snel mogelijk te starten.
4*100 is Jamaica ook torenhoog favoriet. Het enige wat ze moeten doen, is het stokje niet laten vallen.
Of niet wisselen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:43 schreef PieterBas het volgende:
[..]
of te vroeg, of te laat wisselen
Pas vanaf 12u zijn de finalesquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:40 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom moet het nou weer aan de andere kant van de wereldIk ga toch niet van 3 tot 5.30 kijken
Gelukkig zijn de Olympische Spelen volgend jaar dichterbij
Ja, maar sommige niet finales zijn ook leukquote:
Zeker omdat het meer dan dertig jaar oud isquote:Op donderdag 1 september 2011 06:56 schreef DeeBee het volgende:
Erg netjes!
Records zijn altijd mooi als die gelopen worden, knap van d'r!
zag er ook wel makkelijk uit zeg, zit absoluut nog rek opquote:
kan ze zich niet beter puur op de sprint gaan richten? Zonder de zware meerkamp erbij presteert ze gewoon uitstekend en gaat het hele tijd sneller en snellerquote:Op donderdag 1 september 2011 09:49 schreef DeeBee het volgende:
Ook echt 1100+ punten in de meerkamp waard zo'n tijd...
Zat even te kijken daarnaar want hoog en speer moet ze vooral progressie boeken, andere onderdelen zijn al vergelijkbaar met medaillekandidaten nu. En 800 meter moet ze met de jaren wat meer inhoud voor krijgen, maar deze snelheid blijft ook wel een wapen!
Scorebordjournalistiek wellicht, maar op het WK van twee jaar geleden haalde je met 22,41 brons...quote:Op donderdag 1 september 2011 10:16 schreef Ericr het volgende:
Ze zal natuurlijk geen Joyner-Kersee puntenaantal bij elkaar krijgen op de zevenkamp maar die 22,69 is maar 0,13s langzamer dan de tijd die Joyner-Kersee liep tijdens het zetten van het WR zevenkamp. Als Schippers op de zevenkamp constant onder de 23 seconden zou kunnen lopen is dat een hele mooie basis.
Eens zien wat de halve finale brengt maar de zevenkamp lijkt me verder wel het speerpunt voor de rest van haar carriere. Zelfs op een EK ben je met 22,69 geen kandidaat voor een medaille. Dan moet je nog wel minimaal viertiende van een seconde harder lopen.
Ik denk ook niet dat een eventuele podiumplaats zover van die tijd af gaat zitten. De tijden vallen over het algemeen wat tegen, Maar als ze zo loopt als vanochtend, en zelfs iets harder nog (want dat is echt nog wel mogelijk), dan zit een finaleplaats er zeker in.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek wellicht, maar op het WK van twee jaar geleden haalde je met 22,41 brons...
Eerste twee gaan rechtstreeks door. Ze zal met Solomon, Stewart en Ferguson moeten strijden op die 2 plaatsen. Savlinis maakte vanochtend een zwakke indruk.quote:1 491 Allison Peter [VIRGIN ISLANDS] ISV 23.10 23.08
2 400 Anyika Onuora [GREAT BRITAIN & N.I.] GBR 22.93 22.93
3 526 Kerron Stewart [JAMAICA] JAM 22.63 21.99
4 670 Dafne Schippers [NETHERLANDS] NED 22.69 22.69
5 132 Debbie Ferguson-McKenzie [BAHAMAS] BAH 22.76 22.19
6 976 Shalonda Solomon [UNITED STATES] USA 22.15 22.15
7 783 Elizabeta Savlinis [RUSSIA] RUS 22.62 22.62
8 903 Hrystyna Stuy [UKRAINE] UKR 22.92 22.92
13.00 / 22.50 / 2:05 / 6.70quote:Op donderdag 1 september 2011 10:16 schreef Ericr het volgende:
Ze zal natuurlijk geen Joyner-Kersee puntenaantal bij elkaar krijgen op de zevenkamp maar die 22,69 is maar 0,13s langzamer dan de tijd die Joyner-Kersee liep tijdens het zetten van het WR zevenkamp. Als Schippers op de zevenkamp constant onder de 23 seconden zou kunnen lopen is dat een hele mooie basis.
Eens zien wat de halve finale brengt maar de zevenkamp lijkt me verder wel het speerpunt voor de rest van haar carriere. Zelfs op een EK ben je met 22,69 geen kandidaat voor een medaille. Dan moet je nog wel minimaal viertiende van een seconde harder lopen.
Deze 22.69 is al goed voor 1110 punten, heb ik net even uitgerekend.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
13.00 / 22.50 / 2:05 / 6.70
Als ze dat als basis neerzet op de meerkamp in Rio heb je al 4300+ punten na 4 onderdelen!
Ben erg benieuwd hoe haar progressie gaat blijven gaan... Zelf geeft ze ook telkens aan dat alleen sprinten 'saai' is en ze wil doorgaan op de zevenkamp.
Dat WR op de zevenkamp van JJK trouwens, té goed!
Die doet toch alleen nog maar aan verspringen?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:21 schreef marcodej het volgende:
Waarom deed ze nu niet mee aan de zevenkamp eigenlijk?
Teveel belastend. Ze heeft al 2 meerkampen gedraaid dit outdoorseizoen en een 3e vonden ze nu nog iets teveel. Vandaar de 200 + 4x100. En meerkamp + 4x100 zou ook voor dit toernooi net wat teveel zijn, volgens mij.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:21 schreef marcodej het volgende:
Waarom deed ze nu niet mee aan de zevenkamp eigenlijk?
Andere tijden natuurlijk, al die records uit de jaren 80 en begin jaren 90 zit geen luchtje aan maar gewoon een hele zware stank. JJK was een fenomeen maar als je kijkt naar het aantal 7 meter+ springster in de laatste jaren vergeleken met de jaren 80 en begin jaren 90 dan lijkt het me wel duidelijk dat ze 20 a 25 jaar terug wat hulp hadden om tot zulke prestaties te komen. Dat WR van JJK is mede dankzij haar verspringprestatie zo extreem moeilijk te verbeteren. 1264 punten aleen al voor die sprong.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:55 schreef DeeBee het volgende:
Dat WR op de zevenkamp van JJK trouwens, té goed!
True.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere tijden natuurlijk, al die records uit de jaren 80 en begin jaren 90 zit geen luchtje aan maar gewoon een hele zware stank. JJK was een fenomeen maar als je kijkt naar het aantal 7 meter+ springster in de laatste jaren vergeleken met de jaren 80 en begin jaren 90 dan lijkt het me wel duidelijk dat ze 20 a 25 jaar terug wat hulp hadden om tot zulke prestaties te komen. Dat WR van JJK is mede dankzij haar verspringprestatie zo extreem moeilijk te verbeteren. 1264 punten aleen al voor die sprong.
Nou ja gemiddelde kunnen. Ik denk dat dit wel onder haar gemiddelde kunnen ligt. Een 22.92 kan ze lopen in de meerkamp, maar in een losse 200 meter kan ze wel wat harder heeft ze vanochtend bewezen. Ik denk idd dat de omgeving wat meer indruk maakte en er zullen wel flink wat zenuwen bij zijn komen kijken, zeker omdat ze wist dat ze naar de finale zou gaan met een zelfde tijd als vanmorgen. Maar alsnog is dit een tijd die zeker prima is.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef TheVulture het volgende:
22.92 is toch helemaal geen slechte tijd hoor... ze heeft juist nu op haar gemiddelde kunnen gepresteerd
Zeker zuur, maar ze loopt hier de 9e tijd in de halve finale. Dat is gewoon achteraf zeer goed. Het is dat die Stuy hier boven zichzelf uitsteekt.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:42 schreef marcodej het volgende:
Twee tijdsnelsten komen uit de serie van Schippers. Zat ze dus net achter. Zuur.
Zeker. En al helemaal als je de bij de polstok gaat kijken. Die springen zowat over twee verdiepingen heen.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:51 schreef tong80 het volgende:
Absurd als je je realiseert hoog die hoogspringers springen. Gewoon over de deurpost heen.
Hetzelfde geldt voor de records op de 100 en 200m. Dan kun je de snelste tijd in vijftien jaar lopen en zit je nog een halve seconde boven het WR.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
True.
De 'best-of' statistieken pagina van de IAAF is een genot ja, zoveel USSR, DDR en Oostblok-vlaggen komen daar in de top-30's allertijden voorbij.Met ver alleen Lebedeva (en een beetje Reese) die bijv. wat voorstellen, maar ja, die dopingrecords gaan er nooit aan.
Het wereldrecord op de 800 meter bij de vrouwen van Kratochvilova is het langst bestaande record dacht ik.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de records op de 100 en 200m. Dan kun je de snelste tijd in vijftien jaar lopen en zit je nog een halve seconde boven het WR.
Het opvallende is dat hier alleen sprake van is bij de vrouwen. Bij de mannen heb je die bizarre records nauwelijks. Terwijl daar heus ook wel doping is gebruikt.
De adem die zij uit blies liet anderen zelfs harder lopen, zoveel doping zat er in haar. Echt bizar dat die twee records nooit geschrapt zijn. Maar ja het is geloof ik nooit officieel bewezen.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef tong80 het volgende:
Florence Griffith Joyner had zoveel doping in haar lijf dat ze voor haar 40ste overleed.
Bij het wereldrecord liep ze ook nog eens achteruitkijkend uit.
Ik zou 'haar' zelfs niet eens een man noemen. Gewoon een in lab gefabriceerd wezen die een belachelijke tijd kon.lopen.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het wereldrecord op de 800 meter bij de vrouwen van Kratochvilova is het langst bestaande record dacht ik.
Nou ja, vrouw ?
Iets met uitzondering en regelquote:Op donderdag 1 september 2011 13:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Oh gisteren wel goed. Dat is dan weer jammer.
Er werd ooit voorgesteld om haar graf te openen om het te achterhalen. Dit werd natuurlijk door haar familie geweigerd.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
De adem die zij uit blies liet anderen zelfs harder lopen, zoveel doping zat er in haar. Echt bizar dat die twee records nooit geschrapt zijn. Maar ja het is geloof ik nooit officieel bewezen.
Is ook logisch dat je zoiets niet wilt, los van het schandaal. Denk wel dat als ze haar zouden opgaven de stralingspakken moeten meenemen.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er werd ooit voorgesteld om haar graf te openen om het te achterhalen. Dit werd natuurlijk door haar familie geweigerd.
Op dag 1 stond Hooker op de cover van het programmaboekje in Daegu. Hij haalde als regerend wereldkampioen de finale van het polsstokhoog niet.quote:
Ik las het al vaker, maar weet ook niet precies hoe dat zit.quote:
400 meter horden?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:17 schreef Redefine het volgende:
Eindelijk eens een toptijd op een loopnummer.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Distance Men Women % 100 9,58 10,49 109,50% 200 19,19 21,34 111,20% 400 43,18 47,60 110,24% 800 101,01 113,28 112,15% 1500 206,00 230,46 111,87% 3000 440,67 486,11 110,31% 5000 757,35 851,15 112,39% 10000 1577,53 1771,78 112,31% 10 (road) 1604,00 1821,00 113,53% 1/2M 3503,00 3950,00 112,76% M 7439,00 8125,00 109,22% |
Nee, de tijden, bedankt.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:20 schreef knnth het volgende:
De tijden zijn allang bekend ja, of bedoel je de indeling van de series?
Series beginnen 4:10, halve 12:55. Finale is zaterdag 14:20. Alle tijden NL.
Dag 4 was er alleen het snelwandelen. Tijdens het WK / EK voetbal rust er ook altijd een vloek over landen die in de Nike reclame komenquote:Op donderdag 1 september 2011 13:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op dag 1 stond Hooker op de cover van het programmaboekje in Daegu. Hij haalde als regerend wereldkampioen de finale van het polsstokhoog niet.
Dag 2 was het de beurt aan Bolt. Gevolg is bekend.
Dag 3 was Robles, die werd gediskwalificeerd in de finale.
Dag 4 ging dan wel goed.
Dag 5 (vandaag dus) stond Savigne erop en die stapt net geblesseerd uit de finale van het hink-stap-springen.
Goeie coach ookquote:Op donderdag 1 september 2011 20:44 schreef franklop het volgende:
Sven Kramer met zijn Svencouver en Svenergy reclames. Zou even 3 keer goud pakken. Werd slechts 1x Goud
Je merkt gewoon dat ie geblesseerd is. 20.70 loopt ie normaal gesproken met z'n ogen dicht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:24 schreef knnth het volgende:
Pfff Martina met 20.70 als tijdsnelste door de series ... de langzaamste ook nog.
Bolt snelste van de series met 20.30.
De NOS heeft een livestream:quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:25 schreef Federer-fan het volgende:
Is het overdags gratis online te volgen en, zo ja, waar? Ik ben op mijn werk en wil graag de SF's van de 200 m zien.
Bedankt!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:27 schreef Spies het volgende:
[..]
De NOS heeft een livestream:
http://nos.nl/dossier/240017-atletiek-wk-2011/tab/227/live/
Wat betekent dat T54 en T53?quote:12.45 uur: 800 meter T54 finale (v)
12.55 uur: 400 meter T53 finale (m)
Lijkt me een foutje van nos?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:04 schreef Federer-fan het volgende:
Ik keek in het programma voor morgen en zag dit staan:
[..]
Wat betekent dat T54 en T53?
Ik neem aan morgen pas.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:17 schreef Szura het volgende:
Staat Bolt weer op het programmaboekje?
Owja ik kijk verkeerd, vanmiddag vrouwenfinalequote:
Dat WR van Kratochvilova is misschien wel het wereldrecord bij uitstek dat te belachelijk voor woorden isquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:31 schreef tong80 het volgende:
De nummer 7 op de 800 meter was 10 seconden langzamer dan Kratochvilova
Rutger Smit is een wereldtopper. Martina was geblesseerd. Er is een 19jarige sprintster met veel talent.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:30 schreef TheArt het volgende:
Na dit toernooi nogmaals de conclusie dat de Nederlandse atletiek, op de meerkamp na waar we altijd genoeg mensen hebben, echt helemaal nergens op lijkt. Toch jammer. Dat kijkt altijd wel wat leuker.
Wat een mooie zinquote:
Dafne Schippers kiest gewoon voor de meerkamp, dus die schaar ik gewoon onder dat blokje meerkamp waarover ik het had. Rutger Smith en Eric Cadee zijn goede subtoppers in het discus, niet meer dan dat. En Martina is totaal niet begeleid of opgeleid door de Atletiekunie dus dat vind ik geen verdienste.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Rutger Smit is een wereldtopper. Martina was geblesseerd. Er is een 19jarige sprintster met veel talent.
Maar je hebt wel gelijk.
Denk beter dan ooit in de breedte juist...quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:30 schreef TheArt het volgende:
Na dit toernooi nogmaals de conclusie dat de Nederlandse atletiek, op de meerkamp na waar we altijd genoeg mensen hebben, echt helemaal nergens op lijkt. Toch jammer. Dat kijkt altijd wel wat leuker.
Die uitschieters zijn wat mij betreft ook zeker geen maatstaf. Ik vergelijk dan ook niet, want ik denk niet dat we vroeger er beter voor stonden. Alleen echt goed is het nog niet. Fransen is al 25 of 26, dus die schaar ik niet meer onder talent. Ik moet nog allemaal zien wat talenten als Samuel en de andere leden van de 4x100 ploeg bij de dames voor progressie boeken nog.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:38 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Denk beter dan ooit in de breedte juist...
Er zijn er nu een flink aantal geblesseerd of niet in vorm, maar er halen flink wat mensen WK-limieten en medaillekandidaten hebben (een Sintnicolaas) is al helemaal uitzonderlijk. Volgend jaar Martina en Kiplagat hopelijk ook weer sterk...
De Van Langen-titels en Blom-verrassing zijn geen 'maatstaf' wat mij betreft, atletiek is gewoon een sport in de marge in Nederland (erg jammer). Maar als je ziet wat er nu aan talent is met een Schippers, Fransen, Samuel, Sintnicolaas en voor het eerst in jaren een 4x400 ploeg op het EK vorig jaar doet de atletiek het heus niet heel slecht.
De 'gangbare' namen zoals een Som en Smith laten het echter wel afweten, dat zou het net wat leuker maken als die weer hun 2006/2007 niveau halen.
In verhouding t.o.v. het mannenrecord niet eens zo opvallend zoals ik laatst postte!quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat WR van Kratochvilova is misschien wel het wereldrecord bij uitstek dat te belachelijk voor woorden is
Mooie tijd.quote:
Als het zo was doorgegaan had zelfs ik me nog kunnen kwalificeren voor de finale.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:57 schreef Szura het volgende:
Kutregel dat je meteen wordt gediskwalificeerd bij één valse start
En nog een opgave, wat een gare halve finale
Vind ik ook in zo'n zenuwslopende explosieve sport.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:57 schreef Szura het volgende:
Kutregel dat je meteen wordt gediskwalificeerd bij één valse start
Doet me denken aan Mike Marsh. Die op de spelen inhield op het eind van de halve finale. Als ie was doorgelopen had ie waarschijnlijk het wereldrecord verbeterd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:59 schreef Federer-fan het volgende:
Wat me opviel was dat de eerste twee zo voluit gingen tot het laatste moment terwijl ze ruim voor lagen. Waarom is dat?
2-3 jaar terug een andere atleet geraakt zelfsquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:02 schreef tralalala het volgende:
Gaat dat speerwerpen eigenlijk wel eens fout?
Lees: Wordt er wel eens een official geraakt?
quote:
Paar jaar geleden een atleet met de speer in zijn rug.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:02 schreef tralalala het volgende:
Gaat dat speerwerpen eigenlijk wel eens fout?
Lees: Wordt er wel eens een official geraakt?
Of de startloper een valse start.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
![]()
En dat hij zijn stokje laat vallen bij de 4 x 100.
Ja, ook leuk.quote:
Ja, dat was 20,32 ongeloof en kippevel. Geniaal was dat zeg. En die 43.18(?) op de 400 m. Schitterend om te zien. Ik ben een enorme tennisfan, maar belangrijke wedstrijden op de 100 m en de 200 m vind ik zelfs nog cooler dan de Wimbledonfinale.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:07 schreef DeeBee het volgende:[...]
Al was die19.32
van Johnson in 1996 gewoon legendarisch sowieso!
Wie was er derde?quote:
Voor de tijd wellicht en een gunstige baanindeling.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:59 schreef Federer-fan het volgende:
Wat me opviel was dat de eerste twee zo voluit gingen tot het laatste moment terwijl ze ruim voor lagen. Waarom is dat?
Potje kegelen met Kenianen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:31 schreef Szura het volgende:
Je zou maar die 5000m groep inlopen na die laatste worp
Oké, bedankt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor de tijd wellicht en een gunstige baanindeling.
Ik heb er zin in. Hoop dat het een spannende race wordt een een hele mooie tijd.quote:
Zenden ze op de Belg het kogelstoten uit ?quote:
Zeker dat dat buikspierennzijnquote:
Zo dadelijk zenden ze de 4*400 uit. Dat wordt wel een teleurstelling vrees ik...quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zenden ze op de Belg het kogelstoten uit ?
Bij de afsprong of voor de overwinning?quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:02 schreef Dagoduck het volgende:
Net had er iemand bij het verspringen 0.5 cm over
Bij estafette is het spannender of ze de stok overgeven of nietquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:01 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Zo dadelijk zenden ze de 4*400 uit. Dat wordt wel een teleurstelling vrees ik...
Bij de afsprong, voor dat rode gedeeltequote:Op vrijdag 2 september 2011 14:03 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Bij de afsprong of voor de overwinning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |