Juist op die open dagen komen de gluurders die een half jaar later een bod doen op het huis. Dan heb je tenminste die gluurders allemaal op dezelfde dag gehad.quote:Op maandag 31 december 2012 18:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hmmm. Mijn ervaring is dat ik juist op die open huizen-dagen bergen gluurders over de vloer kreeg die echt niet van zins waren om een serieus bod te doen.
Ik weet het niet hoor, maar je wilt toch van je huis af, en ik denk dat je je het er niet makkelijker op maakt als je het voor potentiele geinteresseerden moelijker maakt om je huis te bezichtigen.
Gluurders blijven uiteraard heel vervelend maar ik vrees dat die nou eenmaal een van de nare bijkomstigheden zijn van het te koop zetten van een huis, en dat je ze op de koop moet nemen als je toch echt van je huis af wil.
Ik gok dat de makelaar daar niet vrolijk van wordt, die wil immers dat huis verkopen, want dat is cashen voor de makelaar.quote:Op maandag 31 december 2012 18:30 schreef ATan het volgende:
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
Overigens geldt voor alle open dagen, nooit meer dan 1 partij tegelijk de woning in laten komen.
Nee hoor, die makelaar vindt het wel fijn als er geen tijd besteed hoeft te worden aan nutteloze bezichtigingen. Hij weet ook wel, dat als je wel open dagen houdt, de kopers ook wel komen kijken en kopen.quote:Op maandag 31 december 2012 18:37 schreef Leandra het volgende:
Ik gok dat de makelaar daar niet vrolijk van wordt, die wil immers dat huis verkopen, want dat is cashen voor de makelaar.
Kennelijk heeft de makelaar van WHR wat minder moeite z'n tijd te verspillen, want een antecedentenonderzoekje is er niet bij.quote:Op maandag 31 december 2012 18:40 schreef ATan het volgende:
[..]
Nee hoor, die makelaar vindt het wel fijn als er geen tijd besteed hoeft te worden aan nutteloze bezichtigingen. Hij weet ook wel, dat als je wel open dagen houdt, de kopers ook wel komen kijken en kopen.
Ja de makelaar houdt dat praatje tijdens de bezichtiging inderdaad, niet vantevoren.quote:Op maandag 31 december 2012 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk heeft de makelaar van WHR wat minder moeite z'n tijd te verspillen, want een antecedentenonderzoekje is er niet bij.
Wat me overigens verbaast, want ik heb van onze makelaar na iedere bezichtiging gehoord waar de mensen vandaan kwamen en wat hun status op de huizenmarkt was.
Na de bezichtiging ja. Maar niet van te voren?quote:Op maandag 31 december 2012 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk heeft de makelaar van WHR wat minder moeite z'n tijd te verspillen, want een antecedentenonderzoekje is er niet bij.
Wat me overigens verbaast, want ik heb van onze makelaar na iedere bezichtiging gehoord waar de mensen vandaan kwamen en wat hun status op de huizenmarkt was.
Dat lijkt mij dus ook, maar eea hangt natuurlijk ook af van de 'haast' die je hebt met de verkoop. Als je niet per se hoeft te verkopen dan kun je nog wel 'eisen' stellen maar volgens mij is dat voor verreweg de meeste verkopers toch echt niet het geval. Als je snel van je pandje af moet dan geldt toch echt het adagium "beggars can't be choosers" in deze markt.quote:Op maandag 31 december 2012 19:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Na de bezichtiging ja. Maar niet van te voren?
Lijkt mij niet handig om in deze huizenmarkt potentiele kopers af te schrikken.
Ik heb het als klant een keer meegemaakt, bij een dure designwinkel - dat ik vanwege ouwe-spijkerbroek-en-klusshirt-met-verfvlekken - niet geheel serieus werd genomen, toen ik aldaar een leuk maar behoorlijk duur lampje voor de badkamer van een bekend Italiaans designmerk wou aanschaffen. Verkoper keurde me nauwelijks een blik waardig toen ik naar de specificaties vroeg e.d.quote:Ik heb ooit in een winkel gewerkt en het eerste wat ze mij geleerd hebben is dat je niemand die de winkel inloopt moet onderschatten. Iedereen is een potentiele klant (overigens ook een potentiele shoplifter, maar goed. Zoals de waard is, vertrouwd ie zijn gasten). Kortom, gaan filteren is allerminst verkoopbevorderend. Aan de andere kant... Als je alle tijd hebt, vooral doen.
En even pontificaal geparadeerd voor die deftige zaak, showend met je mooie aankoop ?quote:Op maandag 31 december 2012 19:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En toen ben ik dus maar een deurtje verderop gegaan en heb het lampje maar bij de concurrent gekocht.
Nah... daar ben ik dus te verlegen voor. Plus, het er nog een beetje inwrijven is niet mijn stijl.quote:Op maandag 31 december 2012 19:35 schreef blomke het volgende:
[..]
En even pontificaal geparadeerd voor die deftige zaak, showend met je mooie aankoop ?
dat is het he, het probleem is dat je precies misschien die ene winnaar van de staatsloterij wegstuurt die wel een huis zonder hypotheek en met nog een te koop staand ander huis wel zo wil kopen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:49 schreef Leandra het volgende:
Het is allemaal een beetje lastig, je kunt niet in de portemonnee van een ander kijken, en het is vervelend als er gluurders zijn die sowieso niet zouden kunnen kopen.
Exen vinden het kennelijk reuze interessant, mijn lief kreeg een mailtje van zijn ex (waarmee hij het huis destijds gekocht heeft) met een hoop geblaat dat het er nu (op de Funda-foto's) zo fantastisch uitziet, en een hoop sneren dat dat kennelijk zo is omdat hij volgens de foto's wel afscheid genomen heeft van dingen die hij in hun tijd niet kwijt wilde....
Ja, die staan bij het verhuisbedrijf in de opslag
En inderdaad heeft onze makelaar nooit meer iets gehoord van deze meneer.quote:Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef TGV2 het volgende:
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.
Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
Shit man. Helaas zo werkt het nu...quote:Op zondag 13 januari 2013 11:11 schreef WRH het volgende:
flut he...
heb je toch weer een wildvreemde in je persoonlijke omgeving gehad, de boel aan kant gepoetst om er niets meer van te horen.
hier ook van de laatste kijker niets meer gehoord maar ze waren echt echt heel serieus...
Pfff. Als je een huis wilt verkopen moet je inderdaad wildvreemden in je huis toelaten. Lijkt me niet zo'n probleem toch? En ja dan zijn er mensen die langskomen en het toch niet zo mooi vinden als ze dachten en dan geen bod doen en niets laten horen. Overigens vind ik het de taak van de verkopende makelaar om daar achteraan te gaan, niet andersom.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:11 schreef WRH het volgende:
flut he...
heb je toch weer een wildvreemde in je persoonlijke omgeving gehad, de boel aan kant gepoetst om er niets meer van te horen.
hier ook van de laatste kijker niets meer gehoord maar ze waren echt echt heel serieus...
Maar hoelang zou je maximaal willen wachten tot je een bezichtiging kan doen? Als het bijvoorbeeld alleen op de eerste dag van de maand kan?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Pfff. Als je een huis wilt verkopen moet je inderdaad wildvreemden in je huis toelaten. Lijkt me niet zo'n probleem toch? En ja dan zijn er mensen die langskomen en het toch niet zo mooi vinden als ze dachten en dan geen bod doen en niets laten horen. Overigens vind ik het de taak van de verkopende makelaar om daar achteraan te gaan, niet andersom.
Verder zou ik al gelijk een stuk minder interesse hebben in jouw huis, wanneer ik eerst een soort interview moet afleggen om mijn serieusheid te tonen. Een drempel opwerpen lijkt me in de huidige situatie wel het laatste wat je zou moeten doen. Of je moet er geen moeite mee hebben dat sommige potentiële kopers al afhaken voordat ze überhaupt zijn binnen geweest (maar je wel wat minder wildvreemden hebt binnen gehad, en niet voor niks je huist hebt opgeruimd)
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:59 schreef ATan het volgende:
Feest! Mijn woning is vandaag gepasseerd bij de notaris, nadat het anderhalf jaar te koop heeft gestaan. Wel wat restschuld, maar gezien de rente die 10 jaar kan worden afgetrokken van de inkomstenbelasting, is dit goed te betalen. Restschuld kon niet meegenomen worden in de hypotheek van het volgende appartement, omdat er vandaag de dag niet hoog genoeg getaxeerd wordt. Het zou over een paar jaar misschien wel weer kunnen, als de prijzen weer wat gaan stijgen (maar dan heb ik het al bijna terugbetaald).
Top! Gefeliciteerdquote:Op maandag 14 januari 2013 13:59 schreef ATan het volgende:
Feest! Mijn woning is vandaag gepasseerd bij de notaris, nadat het anderhalf jaar te koop heeft gestaan. Wel wat restschuld, maar gezien de rente die 10 jaar kan worden afgetrokken van de inkomstenbelasting, is dit goed te betalen. Restschuld kon niet meegenomen worden in de hypotheek van het volgende appartement, omdat er vandaag de dag niet hoog genoeg getaxeerd wordt. Het zou over een paar jaar misschien wel weer kunnen, als de prijzen weer wat gaan stijgen (maar dan heb ik het al bijna terugbetaald).
Ja! Linschoten!quote:
Mwah.... ik zit daar behoorlijk regematig op de A12, maar ik zou het niet willen lopenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
Alphen a/d Rijn en Woerden liggen toch op een steenworp van elkaar?
De VBO makelaar, die NVM doehetzelf makelaar was alleen om gesorteerd op prijs te kunnen adverteren. op Funda.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:56 schreef Leandra het volgende:
Dat huis met die CV-buizen was toch bij Woerden?
In Linschoten?
http://www.funda.nl/koop/(...)96836-acacialaan-10/
http://www.funda.nl/koop/(...)17671-acacialaan-10/
Welke makelaar heeft het nou verkocht?
Verzameling koppelingen heb ik nog steeds in een doos hier, haha. Maar ik heb nu in het nieuwe appartement stadsverwarming. Op zich was het wel goed voor mijn kluservaring wat betreft CV installaties aanleggen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja! Linschoten!
Dat weet je je nog goed te herinneren! Mij staan alleen die beelden van die ingenieus aangelegde CV-leidingen met een hele verzameling koppeling, op m'n netvlies gebrand
Van harte!!!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:59 schreef ATan het volgende:
het ging dus om de discussie over de vorige pagina'squote:Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Pfff. Als je een huis wilt verkopen moet je inderdaad wildvreemden in je huis toelaten. Lijkt me niet zo'n probleem toch? En ja dan zijn er mensen die langskomen en het toch niet zo mooi vinden als ze dachten en dan geen bod doen en niets laten horen. Overigens vind ik het de taak van de verkopende makelaar om daar achteraan te gaan, niet andersom.
Verder zou ik al gelijk een stuk minder interesse hebben in jouw huis, wanneer ik eerst een soort interview moet afleggen om mijn serieusheid te tonen. Een drempel opwerpen lijkt me in de huidige situatie wel het laatste wat je zou moeten doen. Of je moet er geen moeite mee hebben dat sommige potentiële kopers al afhaken voordat ze überhaupt zijn binnen geweest (maar je wel wat minder wildvreemden hebt binnen gehad, en niet voor niks je huist hebt opgeruimd)
Dat gaat alleen op als er weinig aanbod is, als het een verkopersmarkt is. Dat is nu niet zo, nu is het een kopersmarkt. Mensen doen niet zo snel een bod. En als zij dit in tegenstelling tot de verwachting wel mogelijk willen doen, dan geven ze dit als argument om wel snel een bezichtiging te kunnen doen, dan hoor je dat vanzelf.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:27 schreef Leandra het volgende:
Daarbij ligt het ook maar net aan de koper, als die maar bang genoeg is dat een ander er met zijn favoriete huis/auto vandoorgaat voor hij een bezichtinging/proefrit heeft kunnen doen, dan zal hij sneller willen komen kijken.
Hier in de straat is afgelopen maand een huis (appartement) binnen 8 !! weken verkocht! Volgens mij ook ergens een kwestie van net op het juiste moment de goede koper hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:51 schreef Leandra het volgende:
Het ligt ook aan het huis, nog steeds, ook in een kopersmarkt. Soms is het gewoon zo dat een huis aansprekend genoeg is om voor diverse mensen aan gewild huis te zijn, en dan zijn er ook nu, in een kopersmarkt, nog mensen die vrijwel in de rij staan.
Niet vaak, en er zijn niet veel huizen waarvoor het geldt, maar ze zijn er nog steeds bij.
Bij ons in de wijk een tijdje geleden een huis binnen 6 weken, en het ligt niet eens op zo'n ideale plek in de wijk, maar het was van binnen wel helemaal af.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hier in de straat is afgelopen maand een huis (appartement) binnen 8 !! weken verkocht! Volgens mij ook ergens een kwestie van net op het juiste moment de goede koper hebben.
Dit is niets geworden, gisteravond een mailtje dat ze het financieel niet konden trekken.quote:
Dat moet 'm worden......I will keep my fingers crossed.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:41 schreef ueberduitser het volgende:
Er was niets wat aan de woning ontbrak of wat hun niet beviel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |