abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 december 2012 @ 18:34:55 #251
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_121018543
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hmmm. Mijn ervaring is dat ik juist op die open huizen-dagen bergen gluurders over de vloer kreeg die echt niet van zins waren om een serieus bod te doen.

Ik weet het niet hoor, maar je wilt toch van je huis af, en ik denk dat je je het er niet makkelijker op maakt als je het voor potentiele geinteresseerden moelijker maakt om je huis te bezichtigen.
Gluurders blijven uiteraard heel vervelend maar ik vrees dat die nou eenmaal een van de nare bijkomstigheden zijn van het te koop zetten van een huis, en dat je ze op de koop moet nemen als je toch echt van je huis af wil.
Juist op die open dagen komen de gluurders die een half jaar later een bod doen op het huis. Dan heb je tenminste die gluurders allemaal op dezelfde dag gehad.
  maandag 31 december 2012 @ 18:37:39 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121018630
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:30 schreef ATan het volgende:
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
Overigens geldt voor alle open dagen, nooit meer dan 1 partij tegelijk de woning in laten komen.
Ik gok dat de makelaar daar niet vrolijk van wordt, die wil immers dat huis verkopen, want dat is cashen voor de makelaar.

De irritatie over de nutteloze (en soms discutabele) bezichtigingen snap ik wel, hier is het ook iedere keer stresssssssss als er een bezichtiging is, want het moet toch weer picture perfect zijn, en dat is met een kind van 2 in huis sowieso al lastig te handhaven.
Ik heb wel het idee dat hier iedere keer bezichtingen zijn van mensen die serieus genomen kunnen worden als potentiële koper, want het huis is in een wat breder bereikbare prijsklasse.

Pas hadden we twee bezichtigingen op twee dagen achter elkaar, dat is dan op zich nog wel handig (vooral ook omdat ik met de kleine die week sowieso niet thuis was en de schoonmaakster net geweest was :D), maar het kost iedere keer een hoop energie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 31 december 2012 @ 18:40:42 #253
240100 ATan
pi_121018728
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:37 schreef Leandra het volgende:
Ik gok dat de makelaar daar niet vrolijk van wordt, die wil immers dat huis verkopen, want dat is cashen voor de makelaar.
Nee hoor, die makelaar vindt het wel fijn als er geen tijd besteed hoeft te worden aan nutteloze bezichtigingen. Hij weet ook wel, dat als je wel open dagen houdt, de kopers ook wel komen kijken en kopen.
  maandag 31 december 2012 @ 18:44:53 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121018857
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:40 schreef ATan het volgende:

[..]

Nee hoor, die makelaar vindt het wel fijn als er geen tijd besteed hoeft te worden aan nutteloze bezichtigingen. Hij weet ook wel, dat als je wel open dagen houdt, de kopers ook wel komen kijken en kopen.
Kennelijk heeft de makelaar van WHR wat minder moeite z'n tijd te verspillen, want een antecedentenonderzoekje is er niet bij.
Wat me overigens verbaast, want ik heb van onze makelaar na iedere bezichtiging gehoord waar de mensen vandaan kwamen en wat hun status op de huizenmarkt was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 december 2012 @ 18:47:31 #255
240100 ATan
pi_121018931
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kennelijk heeft de makelaar van WHR wat minder moeite z'n tijd te verspillen, want een antecedentenonderzoekje is er niet bij.
Wat me overigens verbaast, want ik heb van onze makelaar na iedere bezichtiging gehoord waar de mensen vandaan kwamen en wat hun status op de huizenmarkt was.
Ja de makelaar houdt dat praatje tijdens de bezichtiging inderdaad, niet vantevoren.
  maandag 31 december 2012 @ 19:00:27 #256
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_121019308
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Na de bezichtiging ja. Maar niet van te voren?
Lijkt mij niet handig om in deze huizenmarkt potentiele kopers af te schrikken.
Ik heb ooit in een winkel gewerkt en het eerste wat ze mij geleerd hebben is dat je niemand die de winkel inloopt moet onderschatten. Iedereen is een potentiele klant (overigens ook een potentiele shoplifter, maar goed. Zoals de waard is, vertrouwd ie zijn gasten ;) ). Kortom, gaan filteren is allerminst verkoopbevorderend. Aan de andere kant... Als je alle tijd hebt, vooral doen.
  maandag 31 december 2012 @ 19:06:52 #257
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121019459
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Na de bezichtiging ja. Maar niet van te voren?
Lijkt mij niet handig om in deze huizenmarkt potentiele kopers af te schrikken.
Dat lijkt mij dus ook, maar eea hangt natuurlijk ook af van de 'haast' die je hebt met de verkoop. Als je niet per se hoeft te verkopen dan kun je nog wel 'eisen' stellen maar volgens mij is dat voor verreweg de meeste verkopers toch echt niet het geval. Als je snel van je pandje af moet dan geldt toch echt het adagium "beggars can't be choosers" in deze markt.

quote:
Ik heb ooit in een winkel gewerkt en het eerste wat ze mij geleerd hebben is dat je niemand die de winkel inloopt moet onderschatten. Iedereen is een potentiele klant (overigens ook een potentiele shoplifter, maar goed. Zoals de waard is, vertrouwd ie zijn gasten ;) ). Kortom, gaan filteren is allerminst verkoopbevorderend. Aan de andere kant... Als je alle tijd hebt, vooral doen.
Ik heb het als klant een keer meegemaakt, bij een dure designwinkel - dat ik vanwege ouwe-spijkerbroek-en-klusshirt-met-verfvlekken - niet geheel serieus werd genomen, toen ik aldaar een leuk maar behoorlijk duur lampje voor de badkamer van een bekend Italiaans designmerk wou aanschaffen. Verkoper keurde me nauwelijks een blik waardig toen ik naar de specificaties vroeg e.d.

En toen ben ik dus maar een deurtje verderop gegaan en heb het lampje maar bij de concurrent gekocht. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_121020237
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

En toen ben ik dus maar een deurtje verderop gegaan en heb het lampje maar bij de concurrent gekocht. :P
En even pontificaal geparadeerd voor die deftige zaak, showend met je mooie aankoop ?

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 31-12-2012 19:51:46 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 31 december 2012 @ 19:58:38 #259
323439 HetKlusKonijn
pi_121020900
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 19:35 schreef blomke het volgende:

[..]

En even pontificaal geparadeerd voor die deftige zaak, showend met je mooie aankoop ?
Nah... daar ben ik dus te verlegen voor. Plus, het er nog een beetje inwrijven is niet mijn stijl.
(ik was meer beduusd over hoezeer sommige onbenullen van verkopers potentiele klanten beoordelen op hun uiterlijk) ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  maandag 31 december 2012 @ 20:57:49 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121022188
Dat je vrouw bent zal ook nog helpen, las vd week in een ander topic over een negeeractie in een vloerenwinkel.
Dan dus geen 40 m2 laminaat verkopen...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121033042
het is een beetje dubbel maar ik ben er zelf eigenlijk redelijk zeker van dat de drempel ietsjes hoger leggen voor kijkers niet persé potentiële kopers zal afschrikken. Daarin verschil ik dus van mening met de makelaar, want inderdaad zoals iemand hier ook al zei: die wil gewoon cashen en vind dus dat élke kijker een kans is en dat vind ik dus niet.
Gewoon vooraf even wat strakkere vragen stellen is in mijn ogen helemaal niet verkeerd.
Als iemand echt echt echt geïnteresseerd is en serieus bezig is met een huis uit te zoeken om te gaan kopen dan laat diegene zich niet afschrikken door een paar extra vragen voor er een afspraak tot bezichtigen gemaakt kan worden.

Toen wij dit huis kochten zo'n 6 jaar geleden waren we ook al voorafgaand aan het oriënteren in de regio en ook in andere regio's maar dmv rondrijden, huizen die op Funda stonden van buitenaf bekijken, maar niet al een afspraak maken met een makelaar voor we onze toenmalige woning verkocht hadden. Pas na verkoop zijn we direct huizen daadwerkelijk gaan bekijken en als ik dan voorafgaand een paar vragen had moeten beantwoorden (zoals iets als: is je eigen huis al verkocht, ofzo) dan had ik dat echt niet erg gevonden.

Nu krijgen we gewoon mensen op ons dak waar wel naam en adres aan gevraagd wordt maar er wordt verder niet nagedacht of verder gekeken. Zonder lullig te willen doen, maar (jaja, uitzonderingen daargelaten, bv een staatsloterij) maar hoe reëel is het dat bv iemand met een flat 9 hoog achter in de Bijlmer mijn huis komt bekijken en zou willen kopen? (nee echt niets ten nadele van die wijk / persoon / whatever, maar kom op, gewoon even realistisch). En dergelijke dingen hebben we dus al wel meegemaakt. Nieuwsgierige ex die langs komt onder valse naam, ook van die fijne dingen. Hadden wij er feilloos uit gehaald op basis van een paar vragen.
Vandaar dat wij nu gevraagd hebben om gewoon even overleg als er een kijker gepland staat, even samen met de makelaar (zijn secretaresse trouwens, is absoluut meer geneigd hierin te helpen) overleggen.

Open huizen dagen doen we trouwens nooit aan mee, dat werkt eigenlijk alleen in een andere prijsklasse helaas. In het vorige huis hebben we dat eenmalig gedaan en dat leverde bv pareltjes op als: 'deurbel gaat: welke verdieping is het? nou, we verkopen dus de penthouse... '
Afijn, geen potentiële kopers dus. Maar dat onderscheid wil er bij onze huidige makelaar niet in, die is echt van mening dat iemand die netjes meldt dat zijn eigen huis nog niet eens in de verkoop is (maar na bezichtigen van onze woning wel natuurlijk, want jaaaah, hij wil écht ons huis kopen straks) wel degelijk een potentiële koper is die je moet toelaten in je huis en dat vind ik dus niet. Een toekomstige koper is niet hetzelfde als een potentiële koper. Als dit voorbeeld dat we hier dus gehad hebben (meerdere malen trouwens) straks zijn eigen huis verkocht heeft en dan echt geïnteresseerd is in ons huis, dan is het vroeg zat om de binnenkant te bekijken, lijkt mij.

ps wat erg Kluskonijn, dat je blijkbaar gewoon op uiterlijk wordt beoordeeld, dat vind ik dus echt idioot.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:49:57 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121033404
Overigens hebben onze overburen ook een ander huis gekocht voor hun eigen huis in de verkoop ging, geen idee of het een nieuw te bouwen of een bestaand huis is, maar hun huis was wel binnen 3½ maand verkocht....

We hebben hier ook al kijkers gehad die hun eigen appartement nog niet te koop hadden (winstbeding, moesten tot half december wachten met te koop zetten en dan eerst aan de woningstichting aanbieden), maar volgens de makelaar gaan die appartementen nu nog steeds als warme broodjes, dus op zich was dat ook geen probleem (hebben niet voor ons huis gekozen trouwens, en als je achteraf hoort dat ze hun huis pas 2 maanden later te koop konden doen snap ik nog steeds niet waarom ik in godsnaam om 09.30 gebeld werd dat er om 13.30 een bezichtiging was).

Het is allemaal een beetje lastig, je kunt niet in de portemonnee van een ander kijken, en het is vervelend als er gluurders zijn die sowieso niet zouden kunnen kopen.
Exen vinden het kennelijk reuze interessant, mijn lief kreeg een mailtje van zijn ex (waarmee hij het huis destijds gekocht heeft) met een hoop geblaat dat het er nu (op de Funda-foto's) zo fantastisch uitziet, en een hoop sneren dat dat kennelijk zo is omdat hij volgens de foto's wel afscheid genomen heeft van dingen die hij in hun tijd niet kwijt wilde....
Ja, die staan bij het verhuisbedrijf in de opslag :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121036175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:49 schreef Leandra het volgende:

Het is allemaal een beetje lastig, je kunt niet in de portemonnee van een ander kijken, en het is vervelend als er gluurders zijn die sowieso niet zouden kunnen kopen.
Exen vinden het kennelijk reuze interessant, mijn lief kreeg een mailtje van zijn ex (waarmee hij het huis destijds gekocht heeft) met een hoop geblaat dat het er nu (op de Funda-foto's) zo fantastisch uitziet, en een hoop sneren dat dat kennelijk zo is omdat hij volgens de foto's wel afscheid genomen heeft van dingen die hij in hun tijd niet kwijt wilde....
Ja, die staan bij het verhuisbedrijf in de opslag :')
dat is het he, het probleem is dat je precies misschien die ene winnaar van de staatsloterij wegstuurt die wel een huis zonder hypotheek en met nog een te koop staand ander huis wel zo wil kopen.
ik hoop dan dat dergelijke mensen ook zo slim zijn om te begrijpen waarom er een iets hogere drempel opgegooid wordt, ik persoonlijk heb er alle begrip voor bij anderen maar lang niet iedereen zal zo denken. tegelijkertijd, zullen er echt mensen zijn die bij een iets kritischere makelaar / eigenaar dan letterlijk denken: laat maar, voor jouw huis tig anderen?
zou kunnen, tegelijkertijd, ik denk dat dat sneller opgaat voor inderdaad de appartementen die tegen elkaar inwisselbaar zijn (qua prijs, oppervlakte, locatie etc) dus ook dat zal weer meer afhangen van het type huis.

(waarschijnlijk worden die spullen in de opslag voorlopig niet meer teruggehaald ;). iets dergelijks kreeg lief hier ook te horen toen hij het huis verkocht waar ze eerder samen hadden geleefd: met enorm verlies omdat de dame in kwestie nogal wat 'artistieke kunstzinnigheid en creativiteit' op het huis had losgelaten, zelf beweerde ze dat het huis natuurlijk enorm in waarde was gestegen nadat zij er zo enthousiast in geklust had. ze zal ongetwijfeld al jaren geleden de uiteindelijke prijs in het kadaster hebben opgezocht maar waarschijnlijk wijselijk haar mond houden naar haar omgeving dat die 'enorme winst' dus gewoon flink verlies was.)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:03:15 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121036236
Ja, de muur die zij aubergine had geverfd heb ik ook ivoorkleurig laten verven, de kamer werd gelijk een meter breder :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121036338
_O- idem hier.
Heb nooit in dat huis willen wonen omdat het al het huis van het vorige leven van mijn partner was maar heb wel meegewerkt aan het verkoopklaar maken (lees: enigszins toonbaar, dus alle zooi eruit en gewit).
Door het witten leek die woonkamer gelijk dubbel zo groot en licht, begon zij te piepen dat we er zo'n kille boel van hadden gemaakt. de makelaar was in ieder geval wel blij met tenminste die witte wanden (voor zover mogelijk, geschilderde 'schilderijlijsten' rechtstreeks op de muur, vastgeverfde ramen en paarse glitter op de muren was zelfs voor dubbeldekkende latex een brug te ver)
pi_121485018
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef TGV2 het volgende:
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.

Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
En inderdaad heeft onze makelaar nooit meer iets gehoord van deze meneer.
pi_121496631
flut he...
heb je toch weer een wildvreemde in je persoonlijke omgeving gehad, de boel aan kant gepoetst om er niets meer van te horen.

hier ook van de laatste kijker niets meer gehoord maar ze waren echt echt heel serieus...
  maandag 14 januari 2013 @ 00:28:24 #268
323439 HetKlusKonijn
pi_121532385
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:11 schreef WRH het volgende:
flut he...
heb je toch weer een wildvreemde in je persoonlijke omgeving gehad, de boel aan kant gepoetst om er niets meer van te horen.

hier ook van de laatste kijker niets meer gehoord maar ze waren echt echt heel serieus...
Shit man. Helaas zo werkt het nu...

Nou deze dan.
Ex overtuigt persoon A. om de toko maar te verkopen. A., de sukkel, wil meewerken, en doet dat dus en koopt zelf - op aanraden van Ex - maar een flatje, van de zogenaamd 'te verwachten opbrengst'... 8)7

Tokootje blijkt onverkoopbaar. WOZ-waarde van 220K, vergelijkbaar hutje direct daarnaast verkocht voor 170K (beide in 2012), en dan staat er ineens een PROJECTONTWIKKELAAR op de stoep om een bod te doen... een enorme gepakte klapjosti in een veel te duur pak, die je vertelt dat hij 'WEL 120K biedt!!!" voor je hutje...

En dan wil je die Project Boeroo dus die hut echt niet gunnen want je had daar liever zelf willen blijven wonen, if not voor die arsehole van een ex, je eigen stupiditeit!

MEH. :r

Er klinkt mij een prachtig liedje van Amy Winehouse in de oren,
"No, No, No...!"
pi_121537250
En kennen wij die persoon A misschien op dit forum..... O-)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 14 januari 2013 @ 09:55:16 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121537344
Ik vind "sukkel" niet echt een vrouwelijke term, dus ik gok dat het over een ander gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 14 januari 2013 @ 13:59:02 #271
240100 ATan
pi_121545053
Feest! Mijn woning is vandaag gepasseerd bij de notaris, nadat het anderhalf jaar te koop heeft gestaan. Wel wat restschuld, maar gezien de rente die 10 jaar kan worden afgetrokken van de inkomstenbelasting, is dit goed te betalen. Restschuld kon niet meegenomen worden in de hypotheek van het volgende appartement, omdat er vandaag de dag niet hoog genoeg getaxeerd wordt. Het zou over een paar jaar misschien wel weer kunnen, als de prijzen weer wat gaan stijgen (maar dan heb ik het al bijna terugbetaald).
pi_121547292
Mooi, dan heb je niet voor niets nageklust. Gefeliciteerd.
pi_121558565
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:11 schreef WRH het volgende:
flut he...

Pfff. Als je een huis wilt verkopen moet je inderdaad wildvreemden in je huis toelaten. Lijkt me niet zo'n probleem toch? En ja dan zijn er mensen die langskomen en het toch niet zo mooi vinden als ze dachten en dan geen bod doen en niets laten horen. Overigens vind ik het de taak van de verkopende makelaar om daar achteraan te gaan, niet andersom.

Verder zou ik al gelijk een stuk minder interesse hebben in jouw huis, wanneer ik eerst een soort interview moet afleggen om mijn serieusheid te tonen. Een drempel opwerpen lijkt me in de huidige situatie wel het laatste wat je zou moeten doen. Of je moet er geen moeite mee hebben dat sommige potentiële kopers al afhaken voordat ze überhaupt zijn binnen geweest (maar je wel wat minder wildvreemden hebt binnen gehad, en niet voor niks je huist hebt opgeruimd)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:13:41 #274
240100 ATan
pi_121589421
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Pfff. Als je een huis wilt verkopen moet je inderdaad wildvreemden in je huis toelaten. Lijkt me niet zo'n probleem toch? En ja dan zijn er mensen die langskomen en het toch niet zo mooi vinden als ze dachten en dan geen bod doen en niets laten horen. Overigens vind ik het de taak van de verkopende makelaar om daar achteraan te gaan, niet andersom.

Verder zou ik al gelijk een stuk minder interesse hebben in jouw huis, wanneer ik eerst een soort interview moet afleggen om mijn serieusheid te tonen. Een drempel opwerpen lijkt me in de huidige situatie wel het laatste wat je zou moeten doen. Of je moet er geen moeite mee hebben dat sommige potentiële kopers al afhaken voordat ze überhaupt zijn binnen geweest (maar je wel wat minder wildvreemden hebt binnen gehad, en niet voor niks je huist hebt opgeruimd)
Maar hoelang zou je maximaal willen wachten tot je een bezichtiging kan doen? Als het bijvoorbeeld alleen op de eerste dag van de maand kan?
pi_121590879
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:59 schreef ATan het volgende:
Feest! Mijn woning is vandaag gepasseerd bij de notaris, nadat het anderhalf jaar te koop heeft gestaan. Wel wat restschuld, maar gezien de rente die 10 jaar kan worden afgetrokken van de inkomstenbelasting, is dit goed te betalen. Restschuld kon niet meegenomen worden in de hypotheek van het volgende appartement, omdat er vandaag de dag niet hoog genoeg getaxeerd wordt. Het zou over een paar jaar misschien wel weer kunnen, als de prijzen weer wat gaan stijgen (maar dan heb ik het al bijna terugbetaald).
Gefeliciteerd!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:54:30 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121591052
quote:
Top! Gefeliciteerd ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121591094
Was het dat huis bij Alphen a/d Rijn in de buurt? Met die listig aangelegde CV-buizen?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:56:22 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121591130
Dat huis met die CV-buizen was toch bij Woerden?
In Linschoten?

http://www.funda.nl/koop/(...)96836-acacialaan-10/

http://www.funda.nl/koop/(...)17671-acacialaan-10/

Welke makelaar heeft het nou verkocht?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121591156
Alphen a/d Rijn en Woerden liggen toch op een steenworp van elkaar?
pi_121591206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:56 schreef Leandra het volgende:
In Linschoten?
Ja! Linschoten!

Dat weet je je nog goed te herinneren! Mij staan alleen die beelden van die ingenieus aangelegde CV-leidingen met een hele verzameling koppeling, op m'n netvlies gebrand
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:59:46 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121591261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
Alphen a/d Rijn en Woerden liggen toch op een steenworp van elkaar?
Mwah.... ik zit daar behoorlijk regematig op de A12, maar ik zou het niet willen lopen :')
Woerden - Linschoten daarentegen.... dat is nog wel te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121591326
Mwah, ik schat een 5 - 10 km afstand? Maar, Atan, mooi dat je het hebt verkocht, last minder kan je weer verder met het volgende.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23:03 #283
240100 ATan
pi_121594569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:56 schreef Leandra het volgende:
Dat huis met die CV-buizen was toch bij Woerden?
In Linschoten?

http://www.funda.nl/koop/(...)96836-acacialaan-10/

http://www.funda.nl/koop/(...)17671-acacialaan-10/

Welke makelaar heeft het nou verkocht?
De VBO makelaar, die NVM doehetzelf makelaar was alleen om gesorteerd op prijs te kunnen adverteren. op Funda.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:24:37 #284
240100 ATan
pi_121594648
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja! Linschoten!

Dat weet je je nog goed te herinneren! Mij staan alleen die beelden van die ingenieus aangelegde CV-leidingen met een hele verzameling koppeling, op m'n netvlies gebrand
Verzameling koppelingen heb ik nog steeds in een doos hier, haha. Maar ik heb nu in het nieuwe appartement stadsverwarming. Op zich was het wel goed voor mijn kluservaring wat betreft CV installaties aanleggen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:20:30 #285
323439 HetKlusKonijn
pi_121600481
quote:
Van harte!!! *O*

Toen je je destijds je huis hier postte had ik al zoiets van "daar moet toch wel IEMAND voor te vinden zijn?", vanwege 1) de prima prijs die je ervoor vroeg en 2) de uitstekende locatie van het pand (midden in de Randstad). Blij te lezen dat het uiteindelijk toch inderdaad is gelukt!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:08:11 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121610975
Zo, net weer kijkers gehad....
Was er net weer met Thijs van de ijsbaan, ging de bel. Man en vrouw aan de deur met interesse in de woning.
Ze hadden hem al te koop zien staan, maar waren zelf met nieuwbouwplannen bezig. Nu vandaag kregen ze te horen dat ze geen bouwvergunning kregen, dus wilden direct meer over onze woning weten. Konden hem niet bij een makelaar, of op immopool.de of immoweb.de vinden, dus waren maar in de auto gestapt...
Aangezien het bij ons altijd netjes is kon ik ze gerust rondleiden. Het huis leek ze perfect(dat heb ik vaker gehoord) en het zag er allemaal zo mooi uit. Alleen de prijs net wat te hoog. Er is nog wat ruimte voor onderhandelingen, dus wie weet...

Ze hebben nog geen huis die ze moeten verkopen, dus het kan wel eens snel gaan als dit wat wordt. Spannend hoor.
pi_121711477
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef Ravvie het volgende:

[..]

het ging dus om de discussie over de vorige pagina's
niemand vind het vervelend om potentiële kopers binnen te hebben die het bij aanschouwen toch niet zo mooi vinden of niet willen hebben. het gaat om die huisjeskijkers die tegenwoordig in veelvoud inrichtingen komen begluren of dagje huisjes kijken doen zonder dat ze zelfs maar in buurt komen van de mogelijkheid een huis te kunnen kopen omdat ze er zelf nog 1 of zelfs 2 te koop hebben staan. 'kopers' zouden tenminste het fatsoen kunnen hebben om pas bij mensen in de privé omgeving te komen kijken als ze ook daadwerkelijk op de koopmarkt zitten. maar goed, dit is dus weer herhaling.

een drempel opwerpen is prima. zoals eerder gezegd: verschillende prijsklassen vergen verschillende aanpakken. het blijkt op dit moment in mijn wijk echt aan de orde van de dag te zijn, de te koop staande huizen hebben echt op dezelfde dagen dezelfde kijkers die echt alleen maar even inspiratie komen opdoen of eens willen kijken in een wijk als deze, even binnen gluren bij de huizen, bijzonder storend.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:28:51 #288
240100 ATan
pi_121717160
Wat ikzelf ook vreemd vond waren de kijkers die steeds maar weer terugkwamen met andere mensen om te komen kijken, alles in je huis afkraken en uiteindelijk geen bod doen ('je vraagprijs is nog te hoog'), of een extreem laag bod doen en dan lachen van, jah zo is de markt tegenwoordig. Dat die mensen dan niet snappen dat jij als jong persoon niet zover kan zakken omdat je anders geen goedkeuring krijgt van de hypotheekverstrekker.

Maar ja, aan de andere kant, zulke taferelen heb je misschien nodig om uiteindelijk die kijker te kunnen verwelkomen die uiteindelijk wel een serieuze koper blijkt. Hetzelfde geldt als je een dure auto verkoopt.

Alleen, bij het verkopen van je auto, kan je nog bang zijn dat mensen een andere auto kopen, dat je een aangevraagde bezichtiging niet uit kan stellen omdat mensen nu eenmaal snel een vervangende auto nodig hebben. Ik kan daarentegen niet geloven dat hetzelfde geldt voor het kopen van een huis, als je zegt dat je de huis bezichtigingen alleen doet op de eerste zaterdag van de maand.

[ Bericht 45% gewijzigd door ATan op 18-01-2013 13:12:21 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:27:42 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121719220
Nou, ik denk dat voor auto's hetzelfde geldt als voor huizen; er is altijd een andere die ook aan je eisen voldoet.
En de vraag is maar of je als verkoper het risico wilt lopen dat de koper die andere koopt omdat jij niet direct beschikbaar was voor een bezichtiging (of proefrit in het geval van auto's).

Daarbij ligt het ook maar net aan de koper, als die maar bang genoeg is dat een ander er met zijn favoriete huis/auto vandoorgaat voor hij een bezichtinging/proefrit heeft kunnen doen, dan zal hij sneller willen komen kijken.
Een andere koper denkt gewoon "als hij al weg is dan heeft het niet zo moeten zijn, jammer maar helaas... Next".
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:33:25 #290
240100 ATan
pi_121719421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:27 schreef Leandra het volgende:
Daarbij ligt het ook maar net aan de koper, als die maar bang genoeg is dat een ander er met zijn favoriete huis/auto vandoorgaat voor hij een bezichtinging/proefrit heeft kunnen doen, dan zal hij sneller willen komen kijken.
Dat gaat alleen op als er weinig aanbod is, als het een verkopersmarkt is. Dat is nu niet zo, nu is het een kopersmarkt. Mensen doen niet zo snel een bod. En als zij dit in tegenstelling tot de verwachting wel mogelijk willen doen, dan geven ze dit als argument om wel snel een bezichtiging te kunnen doen, dan hoor je dat vanzelf.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:51:58 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121720056
Het ligt ook aan het huis, nog steeds, ook in een kopersmarkt. Soms is het gewoon zo dat een huis aansprekend genoeg is om voor diverse mensen aan gewild huis te zijn, en dan zijn er ook nu, in een kopersmarkt, nog mensen die vrijwel in de rij staan.

Niet vaak, en er zijn niet veel huizen waarvoor het geldt, maar ze zijn er nog steeds bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121720540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:51 schreef Leandra het volgende:
Het ligt ook aan het huis, nog steeds, ook in een kopersmarkt. Soms is het gewoon zo dat een huis aansprekend genoeg is om voor diverse mensen aan gewild huis te zijn, en dan zijn er ook nu, in een kopersmarkt, nog mensen die vrijwel in de rij staan.

Niet vaak, en er zijn niet veel huizen waarvoor het geldt, maar ze zijn er nog steeds bij.
Hier in de straat is afgelopen maand een huis (appartement) binnen 8 !! weken verkocht! Volgens mij ook ergens een kwestie van net op het juiste moment de goede koper hebben.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:06:32 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121720690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hier in de straat is afgelopen maand een huis (appartement) binnen 8 !! weken verkocht! Volgens mij ook ergens een kwestie van net op het juiste moment de goede koper hebben.
Bij ons in de wijk een tijdje geleden een huis binnen 6 weken, en het ligt niet eens op zo'n ideale plek in de wijk, maar het was van binnen wel helemaal af.
De makelaar vertelde dat hij 4 mensen in de rij had staan voor dat huis.

Op dit moment is het echt belangrijk dat het perfect is, mensen kijken nergens meer doorheen want als ze er wel doorheen moeten kijken is er wel een ander huis waar ze niet doorheen hoeven kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:11:57 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121878930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:08 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, net weer kijkers gehad....
Dit is niets geworden, gisteravond een mailtje dat ze het financieel niet konden trekken.
Echter, gisteren ook weer telefoon gehad van nieuwe geïnteresseerden. Jong stel, woon vlak bij ons nog bij beide ouders. Kennen het huis van buiten, kennen de prijs en willen erg graag binnen kijken.
Duimen maar, Petra had hier een heel goed gevoel over, dus kom maar op!

Inmiddels zijn we al aardig op zoek naar wat nieuws en hebben al een paar kanshebbers op het lijstje.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:41:13 #295
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121927438
Kijkers gisteren zijn er zo'n 1,5 uur geweest en zien het eigenlijk wel helemaal zitten.
Ze moeten nu voor zichzelf afwegen of ze echt een bestaande woning willen kopen of toch nieuw willen bouwen. Ze hebben al aangegeven een 2e bezichtiging te willen. Er was niets wat aan de woning ontbrak of wat hun niet beviel.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:58:23 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121927991
Zou fijn zijn als dit m ging worden, zeker in jullie situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121928226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:41 schreef ueberduitser het volgende:
Er was niets wat aan de woning ontbrak of wat hun niet beviel.
Dat moet 'm worden......I will keep my fingers crossed.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:26:01 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121929125
Ik hoop het zo....

dit is overigens wel een kanshebber voor ons: http://www.immopool.de/ASP/Expose.asp?Nr=9856451
Uiterlijk is voor ons niet belangrijk meer, het functioneel geschikt zijn én het plekje, daar gaat het om....
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:55:32 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_122255042
Mensen zijn zondag(toen ik met meisje in het ziekenhuis was) voor de 2e keer geweest en waren nog enthousiaster. ^O^ *O*
Net kreeg ik een telefoontje van een andere duitse mevrouw die graag het adres wilde, kon ze even langs rijden om te kijken in wat voor buurt etc. het huis staat en dan meld ze zich weer, op de foto's vond ze het een prachtplaatje.

Gaat wel hard nu! :P

De 5e geïnteresseerde is dit dan, het huis raken we écht wel kwijt. In tegenstelling tot de buren, die hebben de moed opgegeven. Terwijl zij hem bij een makelaar te koop hadden, overal advertenties hadden. Hebben 1 kijker gehad in 1,5 jaar. :{
pi_122266013
Zeggen ze ook expliciet wat over je huisindeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')