duidelijk van die mensen die nauwelijks weten wat ze willen, zo ga je om met een nieuw paar schoenen, niet met het aanschaffen van een huis lijkt mij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:43 schreef Leandra het volgende:
Wij kregen pas op een woensdag bericht dat er vrijdagmiddag een bezichtiging was, en die werd vrijdagmorgen afgebeld omdat ze donderdag een koopcontract voor een ander huis hadden getekend....
Dan vraag ik me toch af waarom je woensdag nog een bezichtiging aangevraagd hebt.
Waarom eet jij pindakaas?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
Waarom is industrieel toch zo geweldig?
wie hoor jij hier zeggen dat het zo geweldig is?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
Waarom is industrieel toch zo geweldig?
Kleine correctie: het is altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
"Wat een gek er voor geeft" is nu de enige eerlijke waarheid.
Het is niet anders.
Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is natuurlijk zeer triest voor mensen die op de top van de markt een huis hebben gekocht tegen een maximale hypotheek en die zich nu gedwongen zien om hun huis - om wat voor reden dan ook - te koop te zetten, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een frisse wind dat mensen nu eindelijk weer beseffen dat een huis in de eerste plaats een plek is om te WONEN, en niet een beleggingsobject!
Niet voor niks heb ik zelf dan ook een koophuis.quote:Op woensdag 12 december 2012 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.
Woonlasten vastleggen voor 20 a 30 jaar is het mooiste wat er is. En ja, er zullen wat mensen zijn die op de top van de markt gekocht hebben en nu MOETEN verkopen, maar de rest zit er gewoon florissant bij hoor. Het heeft geen zin constant de nadruk te leggen op de uitzonderingen.
Ach, met leeftijd verandert dat wel een beetje. Ik heb altijd met veel plezier in het centrum gewoond maar ben er nu een beetje klaar mee door de vele paupers hier in de omgeving en het kabaal.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef blomke het volgende:
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV..![]()
Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Helemaal mee eens, het is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie. Los van financiele redenen, stel ik altijd dat je pas moet overwegen om iets te gaan kopen, als je ook zo-goed-als-zeker weet dat je voor langere tijd (en dan denk ik aan minimaal een jaar of zeven) op die plek wil blijven wonen. Huren heeft in ieder geval EEN groot voordeel: mocht je ineens een baan 150 km verderop scoren, dan ben je zo vertrokken, zonder gedonder met verkoop, dubbele lasten, enzovoorts. Wordt wel eens onderschat, dat voordeel.quote:Op donderdag 13 december 2012 01:41 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk niet dat je ken stellen dat òf kopen òf huren beter is. Ik zou niet kunnen kopen, want dat betekent dat je zelf het huis moet onderhouden en moet weten wat er allemaal aan onderhoudsklusjes aan vast zitten en hoe vaak dat gebeuren moet en zo. Vervolgens moet je alles regelen en voor veel geld laten uitvoeren of voor veel tijd & moeite zelf uitvoeren. Ik kijk met bewondering naar diverse klustopics, naar wat mensen met de blote handen zelf kunnen doen.
Tsja, dat is weer een nadeel van huren. Het voordeel is natuurlijk weer dat je je er zelf - bij een goed functionerende woningbouwvereniging uiteraard - geen omkijken naar hebt.quote:Ik had wel meer inspraak in het huisonderhoud willen hebben. Sommige verbeteringen impliceren uitgesproken verslechteringen, zoals het dubbele glas boven dat in kunststofkozijnen zit waarin ik geen enkel voordeel zie. Je mag er niet in boren, kan dus niet zelf de nagelaten espagnolet toevoegen en kan de ramen niet meer onbeheerd wijd open zetten. De hor past ook niet meer. En ramen naar binnen openen is hinderlijk in meerdere opzichten.
Hmmm. Mijn ervaring is dat ik juist op die open huizen-dagen bergen gluurders over de vloer kreeg die echt niet van zins waren om een serieus bod te doen.quote:Op maandag 31 december 2012 18:30 schreef ATan het volgende:
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |