abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120180698
zie mijzelf ook nog niet als 'bijna pensioen gerechtigde leeftijd' ;)

wonen is zo enorm subjectief en persoonlijk, wat voor de een ruim en groen is, is dat voor de ander bij lange na niet genoeg.
en het vervelende vind ik zelf ook, je komt er pas achter als je het probeert.
toen wij dit huis kochten 6 jaar geleden waren we er echt van overtuigd dat dit precies was wat we wilden maarja, ons referentiekader lag toen anders.
we dachten echt dat dit ruim genoeg was, groen genoeg en dan blijkt het in de praktijk toch anders aan te voelen.
zeker dat gedoe met het hele sociale gebeuren (kleine wijk/ allemaal gezinnetjes/ buurt bbq's de hele zomer door, veel huisvrouwen thuis die werkende vrouwen maar eng vinden) maakt dat we ons echt niet op onze plek voelen.
en niet omdat mensen niet aardig zouden zijn ofzo, maar het is gewoon niet ons ding. daarentegen maak ik dan weer collega's mee momenteel die midden in rotterdam wonen en die bij deze voorstelling gelukzalig beginnen te kijken en niets liever zouden willen dan hun huis verkopen en het onze kopen.
tsja, blijft persoonlijk dus en je moet eerst iets ervaren voor je echt zeker weet of het wel of niet is wat je zoekt.
ben al lang blij dat wij samen tenminste hetzelfde voelen, stel je voor dat je er onderling ook nog niet uit komt!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:43:34 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120180755
Wij kregen pas op een woensdag bericht dat er vrijdagmiddag een bezichtiging was, en die werd vrijdagmorgen afgebeld omdat ze donderdag een koopcontract voor een ander huis hadden getekend....
Dan vraag ik me toch af waarom je woensdag nog een bezichtiging aangevraagd hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120180781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:43 schreef Leandra het volgende:
Wij kregen pas op een woensdag bericht dat er vrijdagmiddag een bezichtiging was, en die werd vrijdagmorgen afgebeld omdat ze donderdag een koopcontract voor een ander huis hadden getekend....
Dan vraag ik me toch af waarom je woensdag nog een bezichtiging aangevraagd hebt.
duidelijk van die mensen die nauwelijks weten wat ze willen, zo ga je om met een nieuw paar schoenen, niet met het aanschaffen van een huis lijkt mij.
pi_120181837
Waarom is industrieel toch zo geweldig?
pi_120184550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
Waarom eet jij pindakaas?
pi_120185018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
wie hoor jij hier zeggen dat het zo geweldig is?
je hoort mij alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk heel erg mooi vind, wat een ander vindt... lekker boeiend.
pi_120199578
WRH, ik vind op zich jouw huis bínnen geweldig (niet qua buitenkant, 13 in een dozijn), ik hou van strak maar niet van kil , ik zou er, als ik het zou kopen (en zeker als ik het in de verkoop zou hebben) iets meer warmte aan geven (lees, enorme potten met mégahoeveelheden orchideeën, een paar vazen met bloemen (voor mij een eerste levensbehoefte) en een paar hoogpolige warme kleden, warme verlichting) zonder het vol te proppen.
Maar de tuin vind ik verschrikkelijk onverzorgd en vreselijke ongezellig en de badkamer heeft totaal geen uitstraling. Je scoort geen (verliest zelfs) kijkers op die zo erg kale en nietszeggende tuin. Je verkoopt een huis pas op een totaalplaatje en je huis met tuin scoort daarin niet, in mijn ogen iig niet. Binnenwerks helemaal prachtig, i love dat strakke! maar uitzijdig geen charme, sfeer noch enige uitstraling wat het huis binnenwerks verklaart/eer aan doet. De buitenzijde en tuin zouden mij dus al als potentiële geïnteresseerde, afgaande op de strakke en verzorgde binnenfoto's al uitsluiten.
De buurt en de ligging kan ik niet over oordelen maar "location, location, location" is alles.

[ Bericht 9% gewijzigd door knoblaucha6 op 11-12-2012 19:20:55 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_120199625
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom eet jij pindakaas?
Omdat het zó lekker is :9 ;)
pi_120201349
WRH (en vele anderen) heeft gewoon de pech dat de markt knudde is momenteel. Daarbij is het een hogere prijsklasse en dat gaat gewoon langzamer. Daarnaast spelen alle veranderingen op het gebied van hypotheken ook een rol.
Men gaat toch eerst kijken of het allemaal wat goedkoper/kleiner kan.
pi_120202033
Die markt zit potdicht en múúrvast inderdaad maar zoals WRH schrijft, zij willen enkel weg omdat het huis toch niet voldoet aan hun hedendaagse eisen, hetgeen een luxepositie is.
Lief en ik willen niet weg omdat we gewoon een verrukkelijk huisje hebben op een heerlijke locatie en niet veel eisen. Maar de starters hebben het zwaar want zie maar een bank te vinden voor een hypotheek aangezien haast geen werkgever meer dan een halfjaar contract meer geeft en dat voor banken niet voldoende basis is. Niet te spreken over de vele executieverkopen.
Daarom blijven wij honkvast lekker zitten, een te negeren hypotheek, overwaarde al stort de markt in tot op het bot, wij nemen het risico niet nu te verhuizen, zeker daar daar geen noodzaak voor is. Daarom, vergeef me, begrijp ik dus niet dat mensen puur voor de luxe hun huis in de verkoop zetten en dan ook nog klagen, je wéét hoe de markt is en je verliest enkel en áls je al een koper vindt stelt die de eisen als koper en heb je momenteel als verkoper een absolute underdog-positie en heb je weinig/niets te eisen.
"Wat een gek er voor geeft" is nu de enige eerlijke waarheid.
Het is niet anders.
pi_120204104
Helemaal eens hoor Knoflookje. Maar ik kan de frustratie wel begrijpen dat je liever geen mensen over de vloer krijgt die enkel en alleen maar even komen gluren.
Natuurlijk heeft WRH een prachtig huis in een mooie natuurrijke omgeving. Vrijstaand, daar tekenen heel veel mensen morgen direct voor. Aan de andere kant snap ik die prikkel ook wel om iets anders aan te pakken.
pi_120211937
Ik heb niemand in het bijzonder aangesproken. Op bijna alle woon-topics kom ik industrieel als nieuwe mode tegen.

Bij de eerste open-huis-dagen werd expliciet gezegd dat je zo gezellig bij anderen in huis kon rondkijken. Dat zal -achteraf bezien- een middel geweest zijn om mensen over de drempel te trekken om zomaar bij anderen rond te kijken. En dat was het toen: rondkijken en niet specifiek je gedachte toekomstige woning te bekijken, daarvoor heb je immers je makelaar. Het was waarschijnlijk opgezet om meer spontane verkopen te stimuleren.
Het vervelende van die start is, dat het voor mij nog steeds iets vrijblijvends heeft, vanwege die inprenting.
  woensdag 12 december 2012 @ 00:56:08 #238
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120216413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
"Wat een gek er voor geeft" is nu de enige eerlijke waarheid.
Het is niet anders.
Kleine correctie: het is altijd zo geweest. ;)
Nog maar een jaar of vijf geleden buitelden de potentiele kopers over elkaar heen bij het bieden op een huis.
Krijg toch de indruk dat mensen toen heel wat 'gekker' waren dan nu - nu heeft men eindelijk ingezien dat de bomen echt niet tot in de hemel groeien, gratis geld niet bestaat, en het hebben van een torenhoge wurg-hypotheek niet iets is wat je zou moeten nastreven.

Het is natuurlijk zeer triest voor mensen die op de top van de markt een huis hebben gekocht tegen een maximale hypotheek en die zich nu gedwongen zien om hun huis - om wat voor reden dan ook - te koop te zetten, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een frisse wind dat mensen nu eindelijk weer beseffen dat een huis in de eerste plaats een plek is om te WONEN, en niet een beleggingsobject!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120216677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is natuurlijk zeer triest voor mensen die op de top van de markt een huis hebben gekocht tegen een maximale hypotheek en die zich nu gedwongen zien om hun huis - om wat voor reden dan ook - te koop te zetten, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een frisse wind dat mensen nu eindelijk weer beseffen dat een huis in de eerste plaats een plek is om te WONEN, en niet een beleggingsobject!
Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.

Woonlasten vastleggen voor 20 a 30 jaar is het mooiste wat er is. En ja, er zullen wat mensen zijn die op de top van de markt gekocht hebben en nu MOETEN verkopen, maar de rest zit er gewoon florissant bij hoor. Het heeft geen zin constant de nadruk te leggen op de uitzonderingen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 12 december 2012 @ 01:20:15 #240
323439 HetKlusKonijn
pi_120216764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.

Woonlasten vastleggen voor 20 a 30 jaar is het mooiste wat er is. En ja, er zullen wat mensen zijn die op de top van de markt gekocht hebben en nu MOETEN verkopen, maar de rest zit er gewoon florissant bij hoor. Het heeft geen zin constant de nadruk te leggen op de uitzonderingen.
Niet voor niks heb ik zelf dan ook een koophuis. ;)

En ik ben het dus niet met je oneens, ik vind het alleen wel gepast om toch enig medelijden te hebben met mensen die in een minder florrisante situatie verkeren. Ik leg daar bepaald geen 'nadruk' op, sterker nog, ik vind dat een behoorlijk aandeel van de mensen die nu zitten te miepen over hun restschuld dat ook wel een beetje aan zichzelf te wijten hebben gehad - te duur gekocht destijds, en ja, daar waren die mensen zelf bij.
Het gaat mij om die mensen die echt met vreselijke pech te maken hebben, het bekende trio ziekte-werkloosheid-echtscheiding, zonder dat ze echt veel te duur hebben gekocht destijds. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_120222562
ongetwijfeld prima bedoeld knoblaucha, maar ik ben al eerder op dit topic behoorlijk afgekraakt omdat het voor sommige fokkers blijkbaar too much is om een huis in een bepaalde prijsklasse te zien, dus welke goede suggesties dan ook; ik doe er niets mee.

mbt de tuin: deze is niet onverzorgd, hij is alleen niet strak en gekunsteld zoals tuinen vaak zijn.
ik heb een gruwelijke hekel aan de tuinen die in de volksmond 'verzorgd' genoemd worden omdat ik aan de binnenkant van een huis weliswaar voor mijn eigen stempel ben, maar de buitenkant is natuur en dat laat ik liefst zoveel mogelijk gaan.
de boswal is overigens extreem goed onderhouden qua snoeien, omhakken van bomen en bijhouden etc maar ik hou er niet van om de natuur je wil op te leggen dmv paadjes, tegeltjes, lijntjes of zoals mijn buurvrouw; het gazon bijhouden met een nagelschaartje en daarna stofzuigen.
natuur is natuur, als een koper daar iets mee wil kan hij zijn eigen gang gaan.
het heeft in ieder geval nog nooit een koper weggejaagd, integendeel, meesten vinden het juist wel prettig dit soort tuinen, lekker voor de kinderen.
zoals eerder al gemeld door Hilfiger; de markt zit op slot en dat begint onderaan en straalt door naar de overige prijsklassen, niets beweegt nu.

ik klaag overigens niet, dan zat ik wel in de klaagbaak.
ik meld alleen dat ik het best wel irritant vind dat ik huisjeskijkers krijg, dat is misschien leuk in een winkel maar niet in mijn privé domein.
je huis te koop zetten uit luxe is ook niet wat ik doe. wij WILLEN hier echt weg, we wonen hier niet naar onze zin, dat is geen luxe, alsof je huis gedwongen te koop zetten alleen maar gebeurt om financiële redenen.
niet (meer) naar je zin wonen vind ik eigenlijk net zo gedwongen, je huis moet je eigen veilige prettige gewenste omgeving zijn waar je tot rust komt, jezelf bent, dat doen wij nu gevoelsmatig niet meer en dat doet gevoelsmatig wel iets meer dan een beetje irritatie.
we maken er vaak wel grapjes over maar we hebben niet meer bij thuiskomst het gevoel van; 'he lekker, thuis' en dat is m.i. een basis behoefte.
zeker als je zoals wij geregeld doordeweeks in andere huizen woont.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:17:32 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120226560
Dat dus, het is niet altijd een financiële reden om nu eventueel met verlies te verkopen.
Mijn lief heeft zijn huis in 2000 samen met zijn ex gekocht, heeft haar moeten uitkopen in 2006 (jippie, top van de markt), ik pendel dus al meer dan 3 jaar heen en weer te tussen zijn huis en mijn huis, en ik wil daar ECHT NIET wonen.
Hij wil overigens ook echt niet in mijn huis wonen :')

Maar goed, we willen dus samen een nieuw huis, mijn huis is huur en ik heb nog een volwassen zoon die nog thuis woont, dus mijn huis hoeft niet direct opgegeven te worden, het huis van mijn lief staat nu dus te koop, en ja, voor minder dan waarvoor hij z'n ex heeft uitgekocht in 2006, dus we verkopen sowieso met verlies.

Is het een luxe reden? Mwah... ik weet niet, ik zal vast niet de enige zijn die niet in het huis wil wonen dat de partner met de ex heeft gekocht en ook nog eens op een locatie staat (midden in de randstad) waar ik sowieso al niet meer wilde wonen vanaf het moment dat ik naar de Veluwe verhuisde.

Ik ben daar trouwens ook echt niet thuis, ondanks het feit dat hij me behoorlijk wat ruimte heeft gegeven het huis eigen te maken; de verbouwing van de badkamer is helemaal mijn ontwerp, met de babykamer kon ik m'n gang gaan, maar als ik daar ziek ben dan lig ik bijna huilend "ik wil naar huis" te roepen.
Ik ben op dit moment ook blij dat ik in m'n eigen huis aan het bijkomen ben van een operatie van maandag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120255845
Ik denk niet dat je ken stellen dat òf kopen òf huren beter is. Ik zou niet kunnen kopen, want dat betekent dat je zelf het huis moet onderhouden en moet weten wat er allemaal aan onderhoudsklusjes aan vast zitten en hoe vaak dat gebeuren moet en zo. Vervolgens moet je alles regelen en voor veel geld laten uitvoeren of voor veel tijd & moeite zelf uitvoeren. Ik kijk met bewondering naar diverse klustopics, naar wat mensen met de blote handen zelf kunnen doen.

Ik had wel meer inspraak in het huisonderhoud willen hebben. Sommige verbeteringen impliceren uitgesproken verslechteringen, zoals het dubbele glas boven dat in kunststofkozijnen zit waarin ik geen enkel voordeel zie. Je mag er niet in boren, kan dus niet zelf de nagelaten espagnolet toevoegen en kan de ramen niet meer onbeheerd wijd open zetten. De hor past ook niet meer. En ramen naar binnen openen is hinderlijk in meerdere opzichten.
pi_120256098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef blomke het volgende:
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV.. :')

Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Ach, met leeftijd verandert dat wel een beetje. Ik heb altijd met veel plezier in het centrum gewoond maar ben er nu een beetje klaar mee door de vele paupers hier in de omgeving en het kabaal.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 13 december 2012 @ 13:42:27 #245
323439 HetKlusKonijn
pi_120265886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 01:41 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk niet dat je ken stellen dat òf kopen òf huren beter is. Ik zou niet kunnen kopen, want dat betekent dat je zelf het huis moet onderhouden en moet weten wat er allemaal aan onderhoudsklusjes aan vast zitten en hoe vaak dat gebeuren moet en zo. Vervolgens moet je alles regelen en voor veel geld laten uitvoeren of voor veel tijd & moeite zelf uitvoeren. Ik kijk met bewondering naar diverse klustopics, naar wat mensen met de blote handen zelf kunnen doen.
Helemaal mee eens, het is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie. Los van financiele redenen, stel ik altijd dat je pas moet overwegen om iets te gaan kopen, als je ook zo-goed-als-zeker weet dat je voor langere tijd (en dan denk ik aan minimaal een jaar of zeven) op die plek wil blijven wonen. Huren heeft in ieder geval EEN groot voordeel: mocht je ineens een baan 150 km verderop scoren, dan ben je zo vertrokken, zonder gedonder met verkoop, dubbele lasten, enzovoorts. Wordt wel eens onderschat, dat voordeel. ;)

Wat betreft die onderhoudskosten: die worden echt door heel veel mensen enorm onderschat, zeker als je een ouder huis koopt. Tenzij je zelf een doorgewinterde klusser bent (en er ook tijd en zin voor hebt), lopen aannemerskosten altijd volledig uit de klauw. Met twee linker handen en een ouder huis dien je minimaal zo'n 3-5% van de aankoopkosten per jaar te reserveren voor onderhoud (uiteraard afhankelijk van de staat van het huis).
Ik spreek uit ervaring, hier... :{

quote:
Ik had wel meer inspraak in het huisonderhoud willen hebben. Sommige verbeteringen impliceren uitgesproken verslechteringen, zoals het dubbele glas boven dat in kunststofkozijnen zit waarin ik geen enkel voordeel zie. Je mag er niet in boren, kan dus niet zelf de nagelaten espagnolet toevoegen en kan de ramen niet meer onbeheerd wijd open zetten. De hor past ook niet meer. En ramen naar binnen openen is hinderlijk in meerdere opzichten.
Tsja, dat is weer een nadeel van huren. Het voordeel is natuurlijk weer dat je je er zelf - bij een goed functionerende woningbouwvereniging uiteraard - geen omkijken naar hebt. ;)
pi_121011106
ihkv de huisjeskijkers (geen potentiële kopers) die we hier ook kort besproken hebben:
Vandaag even een overleg met onze makelaar gehad om toch vooral een iets uitgebreider antecedenten onderzoekje te doen voorafgaand aan het bezichtigen.
Was de makelaar het natuurlijk niet mee eens, aangezien voor hem zo ongeveer elke kijker een potentiële koper is. geprobeerd hem het verschil uit te leggen tussen een potentiële koper en een toekomstige koper, want m.i. is daar een verschil in.
Zijn het gewoon totaal zat dat er telkens weer mensen komen kijken die hier alleen maar ideetjes voor hun eigen inrichting willen opdoen of 'alvast vooruit kijken' omdat ze hun eigen huis nog in de verkoop moeten doen oftewel 'zodra hun eigen huis in de verkoop is en verkocht dan komen ze zéker terug om het onze te kopen'... over 3 jaar ofzo..

Ik vind het prachtig dat mensen zich oriënteren, maar oriënteren heeft niets te maken met daadwerkelijk een huis bezichtigen zonder dat het eigen huis zelfs maar te koop staat, dan mogen ze fijn bij de andere huizen in deze wijk zich oriënteren.
Heb er geen zin meer in. Natuurlijk begrijp ik dat je huis ter verkoop aanbieden betekent dat je kijkers binnen moet laten, maar niet elke gluurder die gewoon ideeën wil opdoen, of een middagje gezellig huisjes van binnen bekijkt hoeft in mijn slaapkamer te staan.
Of de inbrekers die alvast komen inventariseren. (enkele weken na het op de markt brengen zijn we overvallen, de boeven wisten erg goed hun weg te vinden..)

Overigens onze makelaar melde vandaag al dat januari van oudsher de 'kijkjesmaand' is dus veel gluurders en er maar zelden huizen ook daadwerkelijk verkocht worden in deze maand.
Desalniettemin: dat 2013 het jaar wordt dat alle te koop staande huizen van Fokkers een nieuwe eigenaar mogen vinden!
  maandag 31 december 2012 @ 17:40:42 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_121016914
Pfoe, met zo een instelling maak je het jezelf wel erg moeilijk. Ik vrees dat het nog wel ff gaat duren op deze manier.

Al is die overval ook wel erg heftig, daar zou ik ook een flinke tik van mee krijgen.
Waren jullie ook thuis toen het gebeurde?
Neem aan dat je de fundafoto's ook hebt aangepakt erna?
Kan mij van mijn ouders toen ze jaren terug hun huis te koop hadden gezet, dat ze de foto's zo hebben laten maken dat waardevolle spullen niet op foto's terecht kwamen.
  maandag 31 december 2012 @ 18:22:40 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121018172
Met een huis in de prijsklasse van WHR zal men sowieso al sneller waardevolle spullen in huis verwachten, ongeacht of het wel of niet op de foto's staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 december 2012 @ 18:30:48 #249
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_121018416
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
Overigens geldt voor alle open dagen, nooit meer dan 1 partij tegelijk de woning in laten komen.
  maandag 31 december 2012 @ 18:33:51 #250
323439 HetKlusKonijn
pi_121018511
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:30 schreef ATan het volgende:
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
Hmmm. Mijn ervaring is dat ik juist op die open huizen-dagen bergen gluurders over de vloer kreeg die echt niet van zins waren om een serieus bod te doen.

Ik weet het niet hoor, maar je wilt toch van je huis af, en ik denk dat je je het er niet makkelijker op maakt als je het voor potentiele geinteresseerden moelijker maakt om je huis te bezichtigen.
Gluurders blijven uiteraard heel vervelend maar ik vrees dat die nou eenmaal een van de nare bijkomstigheden zijn van het te koop zetten van een huis, en dat je ze op de koop moet nemen als je toch echt van je huis af wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')