abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:54:30 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121591052
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:59 schreef ATan het volgende:
Feest! Mijn woning is vandaag gepasseerd bij de notaris, nadat het anderhalf jaar te koop heeft gestaan. Wel wat restschuld, maar gezien de rente die 10 jaar kan worden afgetrokken van de inkomstenbelasting, is dit goed te betalen. Restschuld kon niet meegenomen worden in de hypotheek van het volgende appartement, omdat er vandaag de dag niet hoog genoeg getaxeerd wordt. Het zou over een paar jaar misschien wel weer kunnen, als de prijzen weer wat gaan stijgen (maar dan heb ik het al bijna terugbetaald).
Top! Gefeliciteerd ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121591094
Was het dat huis bij Alphen a/d Rijn in de buurt? Met die listig aangelegde CV-buizen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:56:22 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121591130
Dat huis met die CV-buizen was toch bij Woerden?
In Linschoten?

http://www.funda.nl/koop/(...)96836-acacialaan-10/

http://www.funda.nl/koop/(...)17671-acacialaan-10/

Welke makelaar heeft het nou verkocht?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121591156
Alphen a/d Rijn en Woerden liggen toch op een steenworp van elkaar?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121591206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:56 schreef Leandra het volgende:
In Linschoten?
Ja! Linschoten!

Dat weet je je nog goed te herinneren! Mij staan alleen die beelden van die ingenieus aangelegde CV-leidingen met een hele verzameling koppeling, op m'n netvlies gebrand
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:59:46 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121591261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
Alphen a/d Rijn en Woerden liggen toch op een steenworp van elkaar?
Mwah.... ik zit daar behoorlijk regematig op de A12, maar ik zou het niet willen lopen :')
Woerden - Linschoten daarentegen.... dat is nog wel te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121591326
Mwah, ik schat een 5 - 10 km afstand? Maar, Atan, mooi dat je het hebt verkocht, last minder kan je weer verder met het volgende.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23:03 #283
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_121594569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:56 schreef Leandra het volgende:
Dat huis met die CV-buizen was toch bij Woerden?
In Linschoten?

http://www.funda.nl/koop/(...)96836-acacialaan-10/

http://www.funda.nl/koop/(...)17671-acacialaan-10/

Welke makelaar heeft het nou verkocht?
De VBO makelaar, die NVM doehetzelf makelaar was alleen om gesorteerd op prijs te kunnen adverteren. op Funda.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:24:37 #284
240100 ATan
pi_121594648
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja! Linschoten!

Dat weet je je nog goed te herinneren! Mij staan alleen die beelden van die ingenieus aangelegde CV-leidingen met een hele verzameling koppeling, op m'n netvlies gebrand
Verzameling koppelingen heb ik nog steeds in een doos hier, haha. Maar ik heb nu in het nieuwe appartement stadsverwarming. Op zich was het wel goed voor mijn kluservaring wat betreft CV installaties aanleggen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:20:30 #285
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121600481
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:59 schreef ATan het volgende:
Feest! Mijn woning is vandaag gepasseerd bij de notaris, nadat het anderhalf jaar te koop heeft gestaan. Wel wat restschuld, maar gezien de rente die 10 jaar kan worden afgetrokken van de inkomstenbelasting, is dit goed te betalen. Restschuld kon niet meegenomen worden in de hypotheek van het volgende appartement, omdat er vandaag de dag niet hoog genoeg getaxeerd wordt. Het zou over een paar jaar misschien wel weer kunnen, als de prijzen weer wat gaan stijgen (maar dan heb ik het al bijna terugbetaald).
Van harte!!! *O*

Toen je je destijds je huis hier postte had ik al zoiets van "daar moet toch wel IEMAND voor te vinden zijn?", vanwege 1) de prima prijs die je ervoor vroeg en 2) de uitstekende locatie van het pand (midden in de Randstad). Blij te lezen dat het uiteindelijk toch inderdaad is gelukt!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:08:11 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121610975
Zo, net weer kijkers gehad....
Was er net weer met Thijs van de ijsbaan, ging de bel. Man en vrouw aan de deur met interesse in de woning.
Ze hadden hem al te koop zien staan, maar waren zelf met nieuwbouwplannen bezig. Nu vandaag kregen ze te horen dat ze geen bouwvergunning kregen, dus wilden direct meer over onze woning weten. Konden hem niet bij een makelaar, of op immopool.de of immoweb.de vinden, dus waren maar in de auto gestapt...
Aangezien het bij ons altijd netjes is kon ik ze gerust rondleiden. Het huis leek ze perfect(dat heb ik vaker gehoord) en het zag er allemaal zo mooi uit. Alleen de prijs net wat te hoog. Er is nog wat ruimte voor onderhandelingen, dus wie weet...

Ze hebben nog geen huis die ze moeten verkopen, dus het kan wel eens snel gaan als dit wat wordt. Spannend hoor.
pi_121711477
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Pfff. Als je een huis wilt verkopen moet je inderdaad wildvreemden in je huis toelaten. Lijkt me niet zo'n probleem toch? En ja dan zijn er mensen die langskomen en het toch niet zo mooi vinden als ze dachten en dan geen bod doen en niets laten horen. Overigens vind ik het de taak van de verkopende makelaar om daar achteraan te gaan, niet andersom.

Verder zou ik al gelijk een stuk minder interesse hebben in jouw huis, wanneer ik eerst een soort interview moet afleggen om mijn serieusheid te tonen. Een drempel opwerpen lijkt me in de huidige situatie wel het laatste wat je zou moeten doen. Of je moet er geen moeite mee hebben dat sommige potentiële kopers al afhaken voordat ze überhaupt zijn binnen geweest (maar je wel wat minder wildvreemden hebt binnen gehad, en niet voor niks je huist hebt opgeruimd)
het ging dus om de discussie over de vorige pagina's
niemand vind het vervelend om potentiële kopers binnen te hebben die het bij aanschouwen toch niet zo mooi vinden of niet willen hebben. het gaat om die huisjeskijkers die tegenwoordig in veelvoud inrichtingen komen begluren of dagje huisjes kijken doen zonder dat ze zelfs maar in buurt komen van de mogelijkheid een huis te kunnen kopen omdat ze er zelf nog 1 of zelfs 2 te koop hebben staan. 'kopers' zouden tenminste het fatsoen kunnen hebben om pas bij mensen in de privé omgeving te komen kijken als ze ook daadwerkelijk op de koopmarkt zitten. maar goed, dit is dus weer herhaling.

een drempel opwerpen is prima. zoals eerder gezegd: verschillende prijsklassen vergen verschillende aanpakken. het blijkt op dit moment in mijn wijk echt aan de orde van de dag te zijn, de te koop staande huizen hebben echt op dezelfde dagen dezelfde kijkers die echt alleen maar even inspiratie komen opdoen of eens willen kijken in een wijk als deze, even binnen gluren bij de huizen, bijzonder storend.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:28:51 #288
240100 ATan
pi_121717160
Wat ikzelf ook vreemd vond waren de kijkers die steeds maar weer terugkwamen met andere mensen om te komen kijken, alles in je huis afkraken en uiteindelijk geen bod doen ('je vraagprijs is nog te hoog'), of een extreem laag bod doen en dan lachen van, jah zo is de markt tegenwoordig. Dat die mensen dan niet snappen dat jij als jong persoon niet zover kan zakken omdat je anders geen goedkeuring krijgt van de hypotheekverstrekker.

Maar ja, aan de andere kant, zulke taferelen heb je misschien nodig om uiteindelijk die kijker te kunnen verwelkomen die uiteindelijk wel een serieuze koper blijkt. Hetzelfde geldt als je een dure auto verkoopt.

Alleen, bij het verkopen van je auto, kan je nog bang zijn dat mensen een andere auto kopen, dat je een aangevraagde bezichtiging niet uit kan stellen omdat mensen nu eenmaal snel een vervangende auto nodig hebben. Ik kan daarentegen niet geloven dat hetzelfde geldt voor het kopen van een huis, als je zegt dat je de huis bezichtigingen alleen doet op de eerste zaterdag van de maand.

[ Bericht 45% gewijzigd door ATan op 18-01-2013 13:12:21 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:27:42 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121719220
Nou, ik denk dat voor auto's hetzelfde geldt als voor huizen; er is altijd een andere die ook aan je eisen voldoet.
En de vraag is maar of je als verkoper het risico wilt lopen dat de koper die andere koopt omdat jij niet direct beschikbaar was voor een bezichtiging (of proefrit in het geval van auto's).

Daarbij ligt het ook maar net aan de koper, als die maar bang genoeg is dat een ander er met zijn favoriete huis/auto vandoorgaat voor hij een bezichtinging/proefrit heeft kunnen doen, dan zal hij sneller willen komen kijken.
Een andere koper denkt gewoon "als hij al weg is dan heeft het niet zo moeten zijn, jammer maar helaas... Next".
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:33:25 #290
240100 ATan
pi_121719421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:27 schreef Leandra het volgende:
Daarbij ligt het ook maar net aan de koper, als die maar bang genoeg is dat een ander er met zijn favoriete huis/auto vandoorgaat voor hij een bezichtinging/proefrit heeft kunnen doen, dan zal hij sneller willen komen kijken.
Dat gaat alleen op als er weinig aanbod is, als het een verkopersmarkt is. Dat is nu niet zo, nu is het een kopersmarkt. Mensen doen niet zo snel een bod. En als zij dit in tegenstelling tot de verwachting wel mogelijk willen doen, dan geven ze dit als argument om wel snel een bezichtiging te kunnen doen, dan hoor je dat vanzelf.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:51:58 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121720056
Het ligt ook aan het huis, nog steeds, ook in een kopersmarkt. Soms is het gewoon zo dat een huis aansprekend genoeg is om voor diverse mensen aan gewild huis te zijn, en dan zijn er ook nu, in een kopersmarkt, nog mensen die vrijwel in de rij staan.

Niet vaak, en er zijn niet veel huizen waarvoor het geldt, maar ze zijn er nog steeds bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121720540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:51 schreef Leandra het volgende:
Het ligt ook aan het huis, nog steeds, ook in een kopersmarkt. Soms is het gewoon zo dat een huis aansprekend genoeg is om voor diverse mensen aan gewild huis te zijn, en dan zijn er ook nu, in een kopersmarkt, nog mensen die vrijwel in de rij staan.

Niet vaak, en er zijn niet veel huizen waarvoor het geldt, maar ze zijn er nog steeds bij.
Hier in de straat is afgelopen maand een huis (appartement) binnen 8 !! weken verkocht! Volgens mij ook ergens een kwestie van net op het juiste moment de goede koper hebben.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:06:32 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121720690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hier in de straat is afgelopen maand een huis (appartement) binnen 8 !! weken verkocht! Volgens mij ook ergens een kwestie van net op het juiste moment de goede koper hebben.
Bij ons in de wijk een tijdje geleden een huis binnen 6 weken, en het ligt niet eens op zo'n ideale plek in de wijk, maar het was van binnen wel helemaal af.
De makelaar vertelde dat hij 4 mensen in de rij had staan voor dat huis.

Op dit moment is het echt belangrijk dat het perfect is, mensen kijken nergens meer doorheen want als ze er wel doorheen moeten kijken is er wel een ander huis waar ze niet doorheen hoeven kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:11:57 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121878930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:08 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, net weer kijkers gehad....
Dit is niets geworden, gisteravond een mailtje dat ze het financieel niet konden trekken.
Echter, gisteren ook weer telefoon gehad van nieuwe geïnteresseerden. Jong stel, woon vlak bij ons nog bij beide ouders. Kennen het huis van buiten, kennen de prijs en willen erg graag binnen kijken.
Duimen maar, Petra had hier een heel goed gevoel over, dus kom maar op!

Inmiddels zijn we al aardig op zoek naar wat nieuws en hebben al een paar kanshebbers op het lijstje.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:41:13 #295
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121927438
Kijkers gisteren zijn er zo'n 1,5 uur geweest en zien het eigenlijk wel helemaal zitten.
Ze moeten nu voor zichzelf afwegen of ze echt een bestaande woning willen kopen of toch nieuw willen bouwen. Ze hebben al aangegeven een 2e bezichtiging te willen. Er was niets wat aan de woning ontbrak of wat hun niet beviel.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:58:23 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121927991
Zou fijn zijn als dit m ging worden, zeker in jullie situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121928226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:41 schreef ueberduitser het volgende:
Er was niets wat aan de woning ontbrak of wat hun niet beviel.
Dat moet 'm worden......I will keep my fingers crossed.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:26:01 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121929125
Ik hoop het zo....

dit is overigens wel een kanshebber voor ons: http://www.immopool.de/ASP/Expose.asp?Nr=9856451
Uiterlijk is voor ons niet belangrijk meer, het functioneel geschikt zijn én het plekje, daar gaat het om....
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:55:32 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_122255042
Mensen zijn zondag(toen ik met meisje in het ziekenhuis was) voor de 2e keer geweest en waren nog enthousiaster. ^O^ *O*
Net kreeg ik een telefoontje van een andere duitse mevrouw die graag het adres wilde, kon ze even langs rijden om te kijken in wat voor buurt etc. het huis staat en dan meld ze zich weer, op de foto's vond ze het een prachtplaatje.

Gaat wel hard nu! :P

De 5e geïnteresseerde is dit dan, het huis raken we écht wel kwijt. In tegenstelling tot de buren, die hebben de moed opgegeven. Terwijl zij hem bij een makelaar te koop hadden, overal advertenties hadden. Hebben 1 kijker gehad in 1,5 jaar. :{
pi_122266013
Zeggen ze ook expliciet wat over je huisindeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')