abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2012 @ 10:02:41 #201
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_119116014
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:34 schreef WRH het volgende:
en, nieuws?
in onderhandeling of nog niets bekend?
Neuj. nog geen nieuws onder de zon. Ben er ook niet mee bezig eigenlijk. Het is dat je dit topic kickt, ik had er al even niet aan gedacht. Zal eens contact opnemen.
pi_119119943
je weet maar nooit, hebt maar 1 gek (koper) nodig toch?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 30 november 2012 @ 07:38:12 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_119771478
Tot nu toe niets meer vernomen, geen reactie op een mailtje wat ik verstuurd heb. Zal wel niets worden. :{

Ik heb 2 weken geleden een bord gemaakt voor in de tuin en het werpt nu al zijn vruchten af! Gisteren reed er een wat ouder echtpaar langs, hebben telefoonnummer genoteerd en belden 's avonds, vroegen naar de prijs en wilden vandaag graag komen kijken. ^O^

We hebben vanmiddag/vanavond alleen ook nog een Adventsbazar op de grundschule, komt een beetje ongelukkig uit.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:22:31 #204
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119782004
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 07:38 schreef ueberduitser het volgende:
Tot nu toe niets meer vernomen, geen reactie op een mailtje wat ik verstuurd heb. Zal wel niets worden. :{
Jammer...

quote:
Ik heb 2 weken geleden een bord gemaakt voor in de tuin en het werpt nu al zijn vruchten af! Gisteren reed er een wat ouder echtpaar langs, hebben telefoonnummer genoteerd en belden 's avonds, vroegen naar de prijs en wilden vandaag graag komen kijken. ^O^

We hebben vanmiddag/vanavond alleen ook nog een Adventsbazar op de grundschule, komt een beetje ongelukkig uit.
Nou, er is in ieder geval weer belangstelling! Duimen maar!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120071988
Ons appartement in Amsterdam staat nu bijna 2 maanden te koop. 3 bezichtigingen gehad waarvan 2 kijkers niets meer van zich hebben laten horen. 1 kijker heeft een andere woning hier in de buurt gekocht. Vandaag MVA openhuizen dag, advertentie in de krant erbij, resultaat 0.
pi_120075329
wordt zelf wel eens een beetje moe van kijkers die zichzelf serieuze kijkers vinden maar het eigenlijk niet zijn.
nu al sinds het in de verkoop gaan al een hele serie gehad met: 'ja heel mooi huis, we willen het zéker kopen... zodra ons eigen huis verkocht is..'

ik begrijp best dat iemand een beetje op de markt wil oriënteren, maar dit is dus gewoon grote onzin. zelfs een stel gehad dat hun huis überhaupt nog in de verkoop moest doen maar er van overtuigd waren dat dat lang te koop staan hun niet zou overkomen want zij hadden een gewéldig huis waar ze zó van af zouden zijn en dan zouden ze zeker ons huis kopen. is ruim half jaar geleden.
ik heb geen kijkdagen / open dagen en wordt gewoon echt niet goed van mensen die feitelijk alleen maar nieuwsgierig willen binnen gluren maar nog totaal niet een koper op de markt zijn omdat ze simpelweg nog helemaal niet kunnen kopen.
pi_120077479
1 kijker heeft tich keer met onze makelaar gebeld om de afspraak last minute af te zeggen. Uiteindelijk toch langsgeweest en reageert vervolgens niet op een belletje van onze makelaar of hij verder wil met onze woning. Je begint je al te vragen waarom je zelf iedere keer alle moeite doet om je huis tip=top in orde te krijgen.
pi_120079961
Hoe serieus mensen zijn blijkt uit het feit dat een 5-tal maanden geleden iemand dacht dat ons huis vrij zou komen (hoop zooi buiten ivm renovatie boven) en het "zó" wilde kopen voor zijn dochter, een prijs noemde (waar ik héél erg blij mee was en hij echt dacht dat hij het kon kopen) wat wel zo zou zijn geweest, ware het niet dat ons huis niet te koop staat en dat ook niet te koop kómt.
Spreek ik die man vorige week nog, beweert hij nog steeds per sé ons huis voor zijn dochter te willen kopen :') Zát te koop maar nee, dít huis moet het worden.....(nou ken ik die dochter en de heeft 7 jaar geleden een keer een bod gedaan op een buurhuis maar naast de pot gepiest en ik weet dat ze heel graag toen al mijn huis wil hebben want mooie ligging etc, de afgelopen jaren heeft ze vaker gevraagd of we nog niet weg gingen, ik hoor dat elke keer als ze langs komt :+ ) maar.........Ja ja, tót het echt te koop zou komen te staan, wedden dat pa (en dochter) dan foetsie is :+

Het is een kopersmarkt, geen vérkopersmarkt dus een ieder die zijn huis te koop heeft staan mag blij zijn met ueberhaupt enig interesse. Maar ook raar dat er interesse is in niet te koop staande huizen daar er momenteel keuze te over is }:|

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-12-2012 18:18:11 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_120100213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe serieus mensen zijn blijkt uit het feit dat een 5-tal maanden geleden iemand dacht dat ons huis vrij zou komen (hoop zooi buiten ivm renovatie boven) en het "zó" wilde kopen voor zijn dochter, een prijs noemde (waar ik héél erg blij mee was en hij echt dacht dat hij het kon kopen) wat wel zo zou zijn geweest, ware het niet dat ons huis niet te koop staat en dat ook niet te koop kómt.
Spreek ik die man vorige week nog, beweert hij nog steeds per sé ons huis voor zijn dochter te willen kopen :') Zát te koop maar nee, dít huis moet het worden.....(nou ken ik die dochter en de heeft 7 jaar geleden een keer een bod gedaan op een buurhuis maar naast de pot gepiest en ik weet dat ze heel graag toen al mijn huis wil hebben want mooie ligging etc, de afgelopen jaren heeft ze vaker gevraagd of we nog niet weg gingen, ik hoor dat elke keer als ze langs komt :+ ) maar.........Ja ja, tót het echt te koop zou komen te staan, wedden dat pa (en dochter) dan foetsie is :+
Bij dit soort verhalen vraag ik me altijd af: "wat zit erachter"?Illustratie: het waargebeurde verhaal van iemand met een oude Peugeot (ik rijd daarin) die van een belangstellende "met Noord-Afrikaans uiterlijk" een niet af te slaan bod op z'n oude auto krijgt als ie 'm naar z'n zoon in "Noord-Afrika" rijdt. Maar dan moet er wel een gratis beurtje door die "Noord-Afrikaan" aan de oude auto uitgevoerd worden.

Vanwege de pegels: doen!

Slot van het liedje: bij het inschepen wordt de auto eigenaar eruit geplukt door een Hasj-hond; blijkt er tig kilo Marihuana in de deuren verstopt te zitten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120100756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:39 schreef TGV2 het volgende:
1 kijker heeft tich keer met onze makelaar gebeld om de afspraak last minute af te zeggen. Uiteindelijk toch langsgeweest en reageert vervolgens niet op een belletje van onze makelaar of hij verder wil met onze woning. Je begint je al te vragen waarom je zelf iedere keer alle moeite doet om je huis tip=top in orde te krijgen.
dat dus.
nu hebben wij verder geen huisdieren en zijn we zelden thuis dus op zich hoeft er niet veel te gebeuren omdat het eigenlijk altijd wel opgeruimd is maar je laat wel elke keer een wildvreemde door je slaapkamer lopen.
nu hoort dat er natuurlijk gewoon bij als je te koop staat maar als het dan weer van die lamlullen zijn die eigenlijk gewoon even een dagje gezellig binnen gluren bij anderen doen zonder serieus een huis te kunnen kopen omdat hun eigen zelfs nog niet verkocht is of zelfs nog niet in de verkoop staat, dan baal ik daar wel elke keer van.
denk dat heel veel van die 'gezellige nieuwsgierige kijkers' totaal niet beseffen hoe naar het voelt om onbekende lui maar door je huis te laten banjeren, onnodig. ik heb geen museum ofzo, het is mijn veilige thuis omgeving, privé.
pi_120112257
Haha, Blomke, snap volkomen wat je bedoeld.
Maar, deze man is serieus, we kennen hem en zijn dochter, hij is een soort van hotshot hier en hoewel dat ( :P ) wel te vertrouwen (nee, hij wil niet cash betalen hoor, officieel kopen) maar hé, er staan zoveel beeldige huizen , vrom dan het onze willen wat niet te koop is en ook ábsoluut niet te koop komt en nu ook weer niet zo bijzonder is (al vind ik dat uiteraard wel :+ )
(En onze zolder is niet groot genoeg voor een hennepkwekerij... 8-) )

En WRH, dat hoor je van enorm veel huizenverkopers, die openhuizendag, zich verlekkeren, de boel afloeren en er niks mee doen, de meeste "kijkers" blijken veelal gewoon loerders te zijn welke met hun rondje met de hond 's avonds niet genoeg zien en dus even legaal binnen kunnen loeren kijken.
Maar, een eerlijke vraag aan jou, jij schreef dat jullie aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
pi_120115235
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
Dat dus. Aan de andere kant, verkoop je nu, kan je over een paar jaar iets fantastisch terug kopen wat nu nog onbereikbaar is. Moet je wel die paar jaar overbruggen.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je de 50 gepasseerd bent, is het toch wat lastiger verhuizen eover een grote afstand en je zelf aan te passen aan een nieuwe provincie bijv.

Verhuizen naar een mooier pand in dezelfde of nabij gelegen plaats, is een stuk makkelijker als je op leeftijd komt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120148498
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef knoblaucha6 het volgende:

Maar, een eerlijke vraag aan jou, jij schreef dat jullie aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
ehm, nop, daar zijn de meningen over verdeeld over dat prachtig wonen.
Voor ons zijn er 2 hele belangrijke redenen dat we dit huis kwijt willen:
- te klein
- afstand tot de buren te kort
nu begrijp het prima als anderen dat niet zullen begrijpen maar redenen om te willen verhuizen zijn per definitie subjectief, wat voor de een klein is, is voor een ander groot en vice versa.
wij houden beiden heel erg van het gevoel van ruimte, dus niet meer kamers maar meer oppervlakte per kamer, gewoon, gevoel.
dus dit voelt voor ons te klein.

dan zouden we kunnen gaan verbouwen / uitbouwen maar dan kom je bij onze reden nummer 2, de ligging vinden wij zelf niet perfect. door de opzet van de wijk / straat liggen de huizen op dit pleintje met de voorkant dicht bij elkaar, staan erg op elkaar gericht.
heel gezellig, buurt bbq's, contact met buren, kindjes die veilig buiten op straat spelen..
maar wij houden daar dus niet van.
met buren heb ik het liefste 1x per jaar 'goedemorgen/ goedemiddag' contact als maximum, dat hele sociale gezellige gebeuren hebben wij gewoon totaal niets mee. en dat lukt niet hier.
we zitten alle 2 in behoorlijk drukke jobs met veel mensen en contacten terwijl wij qua persoonlijkheid eigenlijk heel erg ingetogen zijn en perfect gelukkig als de gordijnen dicht zijn, de deurbel eraf, de telefoons uit op de bank met een game, gewoon, zonder al te veel contact. (virtueel contact vind ik de meest geweldige uitvinding sinds jaren ;) )

conclusie: we zitten toch in het verkeerde huis dat op de verkeerde plek staat, dus verkopen.
wat daarin meespeelt is dat we het wel echt leuk vinden om de boel te verbouwen, dus ook daarin zoeken we wel echt een uitdaging, pand mag een puinhoop zijn, of liefst iets industrieels zijn. (mijn smaak is eigenlijk nog iets industrieler / ruwer).
maar zolang het niet verkocht wordt blijven we gewoon, waarschijnlijk gaat dat met de huidige ontwikkelingen nog wel 3 jaar duren. jammer alleen dat we uitgeklust zijn :)
pi_120148590
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je de 50 gepasseerd bent, is het toch wat lastiger verhuizen eover een grote afstand en je zelf aan te passen aan een nieuwe provincie bijv.

veertigers en we vinden het totaal geen enkel probleem om ons aan te passen aan andere provincies ;)
met name omdat ik al overal en nergens gewoond heb (incl buitenland) en ivm interim werk wonen we geregeld al doordeweeks elders, we huren er vaak wat bij voor de projecten.
dus nee, dat probleem hebben we niet bepaald :)
pi_120148600
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:22 schreef WRH het volgende:

[..]

dubbel, geen idee
  maandag 10 december 2012 @ 14:32:38 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120148934
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef WRH het volgende:

[..]

dan zouden we kunnen gaan verbouwen / uitbouwen maar dan kom je bij onze reden nummer 2, de ligging vinden wij zelf niet perfect. door de opzet van de wijk / straat liggen de huizen op dit pleintje met de voorkant dicht bij elkaar, staan erg op elkaar gericht.
heel gezellig, buurt bbq's, contact met buren, kindjes die veilig buiten op straat spelen..
met buren heb ik het liefste 1x per jaar 'goedemorgen/ goedemiddag' contact als maximum, dat hele sociale gezellige gebeuren hebben wij gewoon totaal niets mee. en dat lukt niet hier.
we zitten alle 2 in behoorlijk drukke jobs met veel mensen en contacten terwijl wij qua persoonlijkheid eigenlijk heel erg ingetogen zijn en perfect gelukkig als de gordijnen dicht zijn, de deurbel eraf, de telefoons uit op de bank met een game, gewoon, zonder al te veel contact. (virtueel contact vind ik de meest geweldige uitvinding sinds jaren ;) )

conclusie: we zitten toch in het verkeerde huis dat op de verkeerde plek staat, dus verkopen.
wat daarin meespeelt is dat we het wel echt leuk vinden om de boel te verbouwen, dus ook daarin zoeken we wel echt een uitdaging, pand mag een puinhoop zijn, of liefst iets industrieels zijn. (mijn smaak is eigenlijk nog iets industrieler / ruwer).
maar zolang het niet verkocht wordt blijven we gewoon, waarschijnlijk gaat dat met de huidige ontwikkelingen nog wel 3 jaar duren. jammer alleen dat we uitgeklust zijn :)
Uberfokker :D
pi_120148996
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Uberfokker :D
woningruil ;) ?
doe mij even een klushuis :)
pi_120149314
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef WRH het volgende:

[..]

woningruil ;) ?
doe mij even een klushuis :)
Tegen de verveling.
pi_120149343
Die is cool!
pi_120149538
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:43 schreef WRH het volgende:
Die is cool!
Maar even serieus, een leuk klein bouwvalletje in het buitenland om de hoeveelheid bouwstof in je longen op peil te houden? Heb je er daarna een leuk vakantie/weekendhuisje.
pi_120149595
wel eens aan gedacht hoor, maar dat gaat 'm niet worden, zeker niet met ons werk momenteel
en hoe wij leven (met geregeld voor doordeweeks elders in NL iets erbij huren) op al meerdere locaties hoef ik er echt niet nóg een locatie bij.
het zal gewoon moeten wachten tot we dit verkocht hebben en iets anders kunnen kopen.
pi_120156712
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.

Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
pi_120156900
Lief dat je de moeite neemt eerlijk en open te zijn WRH, al was ik wel wellicht te nieuwsgierig.
Zo zie je maar weer dat woonwensen puur persoonlijk zijn. Wij wonen vlak bij Rotterdam heerlijk, landelijk, bos achter de deur in een lieflijk huis wat nu, na 19 jaar aangepast is aan onze huidige wensen en geen haar op mijn hoofd dat we hier weggaan, heerlijke tuin, natuurgebieden om de hoek en een huis met een "hoedje" dus alles onder het schuine dak wat dus kleine kamers boven betekend maar wij hoeven geen kamers van elk 40 m2 met z'n tweetjes. Benden is ruim, tuin rondom is uitstekend groot genoeg (zeker voor mij als ultieme tuinfreak met én een slechte rug én slechte knietjes) dus wij gaan pas weg als we , liefst ook op dit dorp, een gelijkvloers huis vinden. Die zijn er wel te koop maar allemaal ouwe-mensen-meuk waar echt de hele toko van elke vierkante centimeter op de schop moet, álles en daar hebben we geen zin in. (man met linkerhanden en ik dus handig maar niet echt mobiel)

Moest wel lachen om Blomke, over dat niet-zo-makkelijk-verhuizen (en aarden) als je over de 50 bent. Blom, ik ben 52 en man 54, we zijn hartstikke jong en aarden kunnen wij overal dus laat die rollator nog maar even in je kelder :P
Als we beiden de pensioensgerechtigde leeftijd samen mógen halen verkassen we zó naar mijn geboorteprovincie (Zuid-Limburg) of kopen een paradijsje in Friesland, is ons om het even want hebben kind noch kraai dus zijn niet gebonden.
Maar ja, tegen die tijd sjouw ik mét rollator wel bouwmateriaal hoor ;) )

Maar de komende jaren vertik ik mijn paleisje te verlaten (of het moet tussen 6 plankjes zijn :+ )

Zo leuk hoe mensen hun wonen ervaren en wat nog veel fijner is: wat prettig dat we de keuze hebben, dat is pure luxe en zeker in deze tijd bepaald niet een ieder gegund.........laten we dat niet vergeten.
pi_120159265
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef WRH het volgende:

Voor ons zijn er 2 hele belangrijke redenen dat we dit huis kwijt willen:
- te klein
- afstand tot de buren te kort
nu begrijp het prima als anderen dat niet zullen begrijpen maar redenen om te willen verhuizen zijn per definitie subjectief, wat voor de een klein is, is voor een ander groot en vice versa.
wij houden beiden heel erg van het gevoel van ruimte, dus niet meer kamers maar meer oppervlakte per kamer, gewoon, gevoel.
dus dit voelt voor ons te klein.

Als ik dit zo lees, zou ik het tegen elke mogelijke prijs verkopen; dit is niks en wordt ook niets meer op termijn. Probeer er nu nog wat voor te beuren......kan je over een tijd iets wat op je beide knelpunten past, aaankopen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Moest wel lachen om Blomke, over dat niet-zo-makkelijk-verhuizen (en aarden) als je over de 50 bent. Blom, ik ben 52 en man 54, we zijn hartstikke jong en aarden kunnen wij overal dus laat die rollator nog maar even in je kelder :P
.
_O_ lachen om Blomke :W
pi_120180563
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef TGV2 het volgende:
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.

Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
ja bij dat soort opmerkingen gaan bij mij ook altijd de 'alarmbellen' af.
onze vorige kijker deed alsof hij totaal niet wist van de nieuwe hypotheekregels. makelaar riep bij hen ook zoiets, (nou, nog net even op tijd voor einde van het jaar) en die kijkers echt heel onwetend; wat is er dan einde van het jaar?!
dan weet je eigenlijk ook al genoeg..
pi_120180698
zie mijzelf ook nog niet als 'bijna pensioen gerechtigde leeftijd' ;)

wonen is zo enorm subjectief en persoonlijk, wat voor de een ruim en groen is, is dat voor de ander bij lange na niet genoeg.
en het vervelende vind ik zelf ook, je komt er pas achter als je het probeert.
toen wij dit huis kochten 6 jaar geleden waren we er echt van overtuigd dat dit precies was wat we wilden maarja, ons referentiekader lag toen anders.
we dachten echt dat dit ruim genoeg was, groen genoeg en dan blijkt het in de praktijk toch anders aan te voelen.
zeker dat gedoe met het hele sociale gebeuren (kleine wijk/ allemaal gezinnetjes/ buurt bbq's de hele zomer door, veel huisvrouwen thuis die werkende vrouwen maar eng vinden) maakt dat we ons echt niet op onze plek voelen.
en niet omdat mensen niet aardig zouden zijn ofzo, maar het is gewoon niet ons ding. daarentegen maak ik dan weer collega's mee momenteel die midden in rotterdam wonen en die bij deze voorstelling gelukzalig beginnen te kijken en niets liever zouden willen dan hun huis verkopen en het onze kopen.
tsja, blijft persoonlijk dus en je moet eerst iets ervaren voor je echt zeker weet of het wel of niet is wat je zoekt.
ben al lang blij dat wij samen tenminste hetzelfde voelen, stel je voor dat je er onderling ook nog niet uit komt!
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:43:34 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120180755
Wij kregen pas op een woensdag bericht dat er vrijdagmiddag een bezichtiging was, en die werd vrijdagmorgen afgebeld omdat ze donderdag een koopcontract voor een ander huis hadden getekend....
Dan vraag ik me toch af waarom je woensdag nog een bezichtiging aangevraagd hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120180781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:43 schreef Leandra het volgende:
Wij kregen pas op een woensdag bericht dat er vrijdagmiddag een bezichtiging was, en die werd vrijdagmorgen afgebeld omdat ze donderdag een koopcontract voor een ander huis hadden getekend....
Dan vraag ik me toch af waarom je woensdag nog een bezichtiging aangevraagd hebt.
duidelijk van die mensen die nauwelijks weten wat ze willen, zo ga je om met een nieuw paar schoenen, niet met het aanschaffen van een huis lijkt mij.
pi_120181837
Waarom is industrieel toch zo geweldig?
pi_120184550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
Waarom eet jij pindakaas?
pi_120185018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
wie hoor jij hier zeggen dat het zo geweldig is?
je hoort mij alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk heel erg mooi vind, wat een ander vindt... lekker boeiend.
pi_120199578
WRH, ik vind op zich jouw huis bínnen geweldig (niet qua buitenkant, 13 in een dozijn), ik hou van strak maar niet van kil , ik zou er, als ik het zou kopen (en zeker als ik het in de verkoop zou hebben) iets meer warmte aan geven (lees, enorme potten met mégahoeveelheden orchideeën, een paar vazen met bloemen (voor mij een eerste levensbehoefte) en een paar hoogpolige warme kleden, warme verlichting) zonder het vol te proppen.
Maar de tuin vind ik verschrikkelijk onverzorgd en vreselijke ongezellig en de badkamer heeft totaal geen uitstraling. Je scoort geen (verliest zelfs) kijkers op die zo erg kale en nietszeggende tuin. Je verkoopt een huis pas op een totaalplaatje en je huis met tuin scoort daarin niet, in mijn ogen iig niet. Binnenwerks helemaal prachtig, i love dat strakke! maar uitzijdig geen charme, sfeer noch enige uitstraling wat het huis binnenwerks verklaart/eer aan doet. De buitenzijde en tuin zouden mij dus al als potentiële geďnteresseerde, afgaande op de strakke en verzorgde binnenfoto's al uitsluiten.
De buurt en de ligging kan ik niet over oordelen maar "location, location, location" is alles.

[ Bericht 9% gewijzigd door knoblaucha6 op 11-12-2012 19:20:55 ]
pi_120199625
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom eet jij pindakaas?
Omdat het zó lekker is :9 ;)
pi_120201349
WRH (en vele anderen) heeft gewoon de pech dat de markt knudde is momenteel. Daarbij is het een hogere prijsklasse en dat gaat gewoon langzamer. Daarnaast spelen alle veranderingen op het gebied van hypotheken ook een rol.
Men gaat toch eerst kijken of het allemaal wat goedkoper/kleiner kan.
pi_120202033
Die markt zit potdicht en múúrvast inderdaad maar zoals WRH schrijft, zij willen enkel weg omdat het huis toch niet voldoet aan hun hedendaagse eisen, hetgeen een luxepositie is.
Lief en ik willen niet weg omdat we gewoon een verrukkelijk huisje hebben op een heerlijke locatie en niet veel eisen. Maar de starters hebben het zwaar want zie maar een bank te vinden voor een hypotheek aangezien haast geen werkgever meer dan een halfjaar contract meer geeft en dat voor banken niet voldoende basis is. Niet te spreken over de vele executieverkopen.
Daarom blijven wij honkvast lekker zitten, een te negeren hypotheek, overwaarde al stort de markt in tot op het bot, wij nemen het risico niet nu te verhuizen, zeker daar daar geen noodzaak voor is. Daarom, vergeef me, begrijp ik dus niet dat mensen puur voor de luxe hun huis in de verkoop zetten en dan ook nog klagen, je wéét hoe de markt is en je verliest enkel en áls je al een koper vindt stelt die de eisen als koper en heb je momenteel als verkoper een absolute underdog-positie en heb je weinig/niets te eisen.
"Wat een gek er voor geeft" is nu de enige eerlijke waarheid.
Het is niet anders.
pi_120204104
Helemaal eens hoor Knoflookje. Maar ik kan de frustratie wel begrijpen dat je liever geen mensen over de vloer krijgt die enkel en alleen maar even komen gluren.
Natuurlijk heeft WRH een prachtig huis in een mooie natuurrijke omgeving. Vrijstaand, daar tekenen heel veel mensen morgen direct voor. Aan de andere kant snap ik die prikkel ook wel om iets anders aan te pakken.
pi_120211937
Ik heb niemand in het bijzonder aangesproken. Op bijna alle woon-topics kom ik industrieel als nieuwe mode tegen.

Bij de eerste open-huis-dagen werd expliciet gezegd dat je zo gezellig bij anderen in huis kon rondkijken. Dat zal -achteraf bezien- een middel geweest zijn om mensen over de drempel te trekken om zomaar bij anderen rond te kijken. En dat was het toen: rondkijken en niet specifiek je gedachte toekomstige woning te bekijken, daarvoor heb je immers je makelaar. Het was waarschijnlijk opgezet om meer spontane verkopen te stimuleren.
Het vervelende van die start is, dat het voor mij nog steeds iets vrijblijvends heeft, vanwege die inprenting.
  woensdag 12 december 2012 @ 00:56:08 #238
323439 HetKlusKonijn
pi_120216413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
"Wat een gek er voor geeft" is nu de enige eerlijke waarheid.
Het is niet anders.
Kleine correctie: het is altijd zo geweest. ;)
Nog maar een jaar of vijf geleden buitelden de potentiele kopers over elkaar heen bij het bieden op een huis.
Krijg toch de indruk dat mensen toen heel wat 'gekker' waren dan nu - nu heeft men eindelijk ingezien dat de bomen echt niet tot in de hemel groeien, gratis geld niet bestaat, en het hebben van een torenhoge wurg-hypotheek niet iets is wat je zou moeten nastreven.

Het is natuurlijk zeer triest voor mensen die op de top van de markt een huis hebben gekocht tegen een maximale hypotheek en die zich nu gedwongen zien om hun huis - om wat voor reden dan ook - te koop te zetten, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een frisse wind dat mensen nu eindelijk weer beseffen dat een huis in de eerste plaats een plek is om te WONEN, en niet een beleggingsobject!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_120216677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is natuurlijk zeer triest voor mensen die op de top van de markt een huis hebben gekocht tegen een maximale hypotheek en die zich nu gedwongen zien om hun huis - om wat voor reden dan ook - te koop te zetten, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een frisse wind dat mensen nu eindelijk weer beseffen dat een huis in de eerste plaats een plek is om te WONEN, en niet een beleggingsobject!
Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.

Woonlasten vastleggen voor 20 a 30 jaar is het mooiste wat er is. En ja, er zullen wat mensen zijn die op de top van de markt gekocht hebben en nu MOETEN verkopen, maar de rest zit er gewoon florissant bij hoor. Het heeft geen zin constant de nadruk te leggen op de uitzonderingen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 12 december 2012 @ 01:20:15 #240
323439 HetKlusKonijn
pi_120216764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.

Woonlasten vastleggen voor 20 a 30 jaar is het mooiste wat er is. En ja, er zullen wat mensen zijn die op de top van de markt gekocht hebben en nu MOETEN verkopen, maar de rest zit er gewoon florissant bij hoor. Het heeft geen zin constant de nadruk te leggen op de uitzonderingen.
Niet voor niks heb ik zelf dan ook een koophuis. ;)

En ik ben het dus niet met je oneens, ik vind het alleen wel gepast om toch enig medelijden te hebben met mensen die in een minder florrisante situatie verkeren. Ik leg daar bepaald geen 'nadruk' op, sterker nog, ik vind dat een behoorlijk aandeel van de mensen die nu zitten te miepen over hun restschuld dat ook wel een beetje aan zichzelf te wijten hebben gehad - te duur gekocht destijds, en ja, daar waren die mensen zelf bij.
Het gaat mij om die mensen die echt met vreselijke pech te maken hebben, het bekende trio ziekte-werkloosheid-echtscheiding, zonder dat ze echt veel te duur hebben gekocht destijds. :)
pi_120222562
ongetwijfeld prima bedoeld knoblaucha, maar ik ben al eerder op dit topic behoorlijk afgekraakt omdat het voor sommige fokkers blijkbaar too much is om een huis in een bepaalde prijsklasse te zien, dus welke goede suggesties dan ook; ik doe er niets mee.

mbt de tuin: deze is niet onverzorgd, hij is alleen niet strak en gekunsteld zoals tuinen vaak zijn.
ik heb een gruwelijke hekel aan de tuinen die in de volksmond 'verzorgd' genoemd worden omdat ik aan de binnenkant van een huis weliswaar voor mijn eigen stempel ben, maar de buitenkant is natuur en dat laat ik liefst zoveel mogelijk gaan.
de boswal is overigens extreem goed onderhouden qua snoeien, omhakken van bomen en bijhouden etc maar ik hou er niet van om de natuur je wil op te leggen dmv paadjes, tegeltjes, lijntjes of zoals mijn buurvrouw; het gazon bijhouden met een nagelschaartje en daarna stofzuigen.
natuur is natuur, als een koper daar iets mee wil kan hij zijn eigen gang gaan.
het heeft in ieder geval nog nooit een koper weggejaagd, integendeel, meesten vinden het juist wel prettig dit soort tuinen, lekker voor de kinderen.
zoals eerder al gemeld door Hilfiger; de markt zit op slot en dat begint onderaan en straalt door naar de overige prijsklassen, niets beweegt nu.

ik klaag overigens niet, dan zat ik wel in de klaagbaak.
ik meld alleen dat ik het best wel irritant vind dat ik huisjeskijkers krijg, dat is misschien leuk in een winkel maar niet in mijn privé domein.
je huis te koop zetten uit luxe is ook niet wat ik doe. wij WILLEN hier echt weg, we wonen hier niet naar onze zin, dat is geen luxe, alsof je huis gedwongen te koop zetten alleen maar gebeurt om financiële redenen.
niet (meer) naar je zin wonen vind ik eigenlijk net zo gedwongen, je huis moet je eigen veilige prettige gewenste omgeving zijn waar je tot rust komt, jezelf bent, dat doen wij nu gevoelsmatig niet meer en dat doet gevoelsmatig wel iets meer dan een beetje irritatie.
we maken er vaak wel grapjes over maar we hebben niet meer bij thuiskomst het gevoel van; 'he lekker, thuis' en dat is m.i. een basis behoefte.
zeker als je zoals wij geregeld doordeweeks in andere huizen woont.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:17:32 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120226560
Dat dus, het is niet altijd een financiële reden om nu eventueel met verlies te verkopen.
Mijn lief heeft zijn huis in 2000 samen met zijn ex gekocht, heeft haar moeten uitkopen in 2006 (jippie, top van de markt), ik pendel dus al meer dan 3 jaar heen en weer te tussen zijn huis en mijn huis, en ik wil daar ECHT NIET wonen.
Hij wil overigens ook echt niet in mijn huis wonen :')

Maar goed, we willen dus samen een nieuw huis, mijn huis is huur en ik heb nog een volwassen zoon die nog thuis woont, dus mijn huis hoeft niet direct opgegeven te worden, het huis van mijn lief staat nu dus te koop, en ja, voor minder dan waarvoor hij z'n ex heeft uitgekocht in 2006, dus we verkopen sowieso met verlies.

Is het een luxe reden? Mwah... ik weet niet, ik zal vast niet de enige zijn die niet in het huis wil wonen dat de partner met de ex heeft gekocht en ook nog eens op een locatie staat (midden in de randstad) waar ik sowieso al niet meer wilde wonen vanaf het moment dat ik naar de Veluwe verhuisde.

Ik ben daar trouwens ook echt niet thuis, ondanks het feit dat hij me behoorlijk wat ruimte heeft gegeven het huis eigen te maken; de verbouwing van de badkamer is helemaal mijn ontwerp, met de babykamer kon ik m'n gang gaan, maar als ik daar ziek ben dan lig ik bijna huilend "ik wil naar huis" te roepen.
Ik ben op dit moment ook blij dat ik in m'n eigen huis aan het bijkomen ben van een operatie van maandag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120255845
Ik denk niet dat je ken stellen dat ňf kopen ňf huren beter is. Ik zou niet kunnen kopen, want dat betekent dat je zelf het huis moet onderhouden en moet weten wat er allemaal aan onderhoudsklusjes aan vast zitten en hoe vaak dat gebeuren moet en zo. Vervolgens moet je alles regelen en voor veel geld laten uitvoeren of voor veel tijd & moeite zelf uitvoeren. Ik kijk met bewondering naar diverse klustopics, naar wat mensen met de blote handen zelf kunnen doen.

Ik had wel meer inspraak in het huisonderhoud willen hebben. Sommige verbeteringen impliceren uitgesproken verslechteringen, zoals het dubbele glas boven dat in kunststofkozijnen zit waarin ik geen enkel voordeel zie. Je mag er niet in boren, kan dus niet zelf de nagelaten espagnolet toevoegen en kan de ramen niet meer onbeheerd wijd open zetten. De hor past ook niet meer. En ramen naar binnen openen is hinderlijk in meerdere opzichten.
pi_120256098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef blomke het volgende:
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV.. :')

Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Ach, met leeftijd verandert dat wel een beetje. Ik heb altijd met veel plezier in het centrum gewoond maar ben er nu een beetje klaar mee door de vele paupers hier in de omgeving en het kabaal.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 13 december 2012 @ 13:42:27 #245
323439 HetKlusKonijn
pi_120265886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 01:41 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk niet dat je ken stellen dat ňf kopen ňf huren beter is. Ik zou niet kunnen kopen, want dat betekent dat je zelf het huis moet onderhouden en moet weten wat er allemaal aan onderhoudsklusjes aan vast zitten en hoe vaak dat gebeuren moet en zo. Vervolgens moet je alles regelen en voor veel geld laten uitvoeren of voor veel tijd & moeite zelf uitvoeren. Ik kijk met bewondering naar diverse klustopics, naar wat mensen met de blote handen zelf kunnen doen.
Helemaal mee eens, het is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie. Los van financiele redenen, stel ik altijd dat je pas moet overwegen om iets te gaan kopen, als je ook zo-goed-als-zeker weet dat je voor langere tijd (en dan denk ik aan minimaal een jaar of zeven) op die plek wil blijven wonen. Huren heeft in ieder geval EEN groot voordeel: mocht je ineens een baan 150 km verderop scoren, dan ben je zo vertrokken, zonder gedonder met verkoop, dubbele lasten, enzovoorts. Wordt wel eens onderschat, dat voordeel. ;)

Wat betreft die onderhoudskosten: die worden echt door heel veel mensen enorm onderschat, zeker als je een ouder huis koopt. Tenzij je zelf een doorgewinterde klusser bent (en er ook tijd en zin voor hebt), lopen aannemerskosten altijd volledig uit de klauw. Met twee linker handen en een ouder huis dien je minimaal zo'n 3-5% van de aankoopkosten per jaar te reserveren voor onderhoud (uiteraard afhankelijk van de staat van het huis).
Ik spreek uit ervaring, hier... :{

quote:
Ik had wel meer inspraak in het huisonderhoud willen hebben. Sommige verbeteringen impliceren uitgesproken verslechteringen, zoals het dubbele glas boven dat in kunststofkozijnen zit waarin ik geen enkel voordeel zie. Je mag er niet in boren, kan dus niet zelf de nagelaten espagnolet toevoegen en kan de ramen niet meer onbeheerd wijd open zetten. De hor past ook niet meer. En ramen naar binnen openen is hinderlijk in meerdere opzichten.
Tsja, dat is weer een nadeel van huren. Het voordeel is natuurlijk weer dat je je er zelf - bij een goed functionerende woningbouwvereniging uiteraard - geen omkijken naar hebt. ;)
pi_121011106
ihkv de huisjeskijkers (geen potentiële kopers) die we hier ook kort besproken hebben:
Vandaag even een overleg met onze makelaar gehad om toch vooral een iets uitgebreider antecedenten onderzoekje te doen voorafgaand aan het bezichtigen.
Was de makelaar het natuurlijk niet mee eens, aangezien voor hem zo ongeveer elke kijker een potentiële koper is. geprobeerd hem het verschil uit te leggen tussen een potentiële koper en een toekomstige koper, want m.i. is daar een verschil in.
Zijn het gewoon totaal zat dat er telkens weer mensen komen kijken die hier alleen maar ideetjes voor hun eigen inrichting willen opdoen of 'alvast vooruit kijken' omdat ze hun eigen huis nog in de verkoop moeten doen oftewel 'zodra hun eigen huis in de verkoop is en verkocht dan komen ze zéker terug om het onze te kopen'... over 3 jaar ofzo..

Ik vind het prachtig dat mensen zich oriënteren, maar oriënteren heeft niets te maken met daadwerkelijk een huis bezichtigen zonder dat het eigen huis zelfs maar te koop staat, dan mogen ze fijn bij de andere huizen in deze wijk zich oriënteren.
Heb er geen zin meer in. Natuurlijk begrijp ik dat je huis ter verkoop aanbieden betekent dat je kijkers binnen moet laten, maar niet elke gluurder die gewoon ideeën wil opdoen, of een middagje gezellig huisjes van binnen bekijkt hoeft in mijn slaapkamer te staan.
Of de inbrekers die alvast komen inventariseren. (enkele weken na het op de markt brengen zijn we overvallen, de boeven wisten erg goed hun weg te vinden..)

Overigens onze makelaar melde vandaag al dat januari van oudsher de 'kijkjesmaand' is dus veel gluurders en er maar zelden huizen ook daadwerkelijk verkocht worden in deze maand.
Desalniettemin: dat 2013 het jaar wordt dat alle te koop staande huizen van Fokkers een nieuwe eigenaar mogen vinden!
  maandag 31 december 2012 @ 17:40:42 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_121016914
Pfoe, met zo een instelling maak je het jezelf wel erg moeilijk. Ik vrees dat het nog wel ff gaat duren op deze manier.

Al is die overval ook wel erg heftig, daar zou ik ook een flinke tik van mee krijgen.
Waren jullie ook thuis toen het gebeurde?
Neem aan dat je de fundafoto's ook hebt aangepakt erna?
Kan mij van mijn ouders toen ze jaren terug hun huis te koop hadden gezet, dat ze de foto's zo hebben laten maken dat waardevolle spullen niet op foto's terecht kwamen.
  maandag 31 december 2012 @ 18:22:40 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121018172
Met een huis in de prijsklasse van WHR zal men sowieso al sneller waardevolle spullen in huis verwachten, ongeacht of het wel of niet op de foto's staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 december 2012 @ 18:30:48 #249
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_121018416
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
Overigens geldt voor alle open dagen, nooit meer dan 1 partij tegelijk de woning in laten komen.
  maandag 31 december 2012 @ 18:33:51 #250
323439 HetKlusKonijn
pi_121018511
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:30 schreef ATan het volgende:
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
Hmmm. Mijn ervaring is dat ik juist op die open huizen-dagen bergen gluurders over de vloer kreeg die echt niet van zins waren om een serieus bod te doen.

Ik weet het niet hoor, maar je wilt toch van je huis af, en ik denk dat je je het er niet makkelijker op maakt als je het voor potentiele geinteresseerden moelijker maakt om je huis te bezichtigen.
Gluurders blijven uiteraard heel vervelend maar ik vrees dat die nou eenmaal een van de nare bijkomstigheden zijn van het te koop zetten van een huis, en dat je ze op de koop moet nemen als je toch echt van je huis af wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')