Neuj. nog geen nieuws onder de zon. Ben er ook niet mee bezig eigenlijk. Het is dat je dit topic kickt, ik had er al even niet aan gedacht. Zal eens contact opnemen.quote:Op zondag 11 november 2012 11:34 schreef WRH het volgende:
en, nieuws?
in onderhandeling of nog niets bekend?
Jammer...quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:38 schreef ueberduitser het volgende:
Tot nu toe niets meer vernomen, geen reactie op een mailtje wat ik verstuurd heb. Zal wel niets worden.![]()
Nou, er is in ieder geval weer belangstelling! Duimen maar!quote:Ik heb 2 weken geleden een bord gemaakt voor in de tuin en het werpt nu al zijn vruchten af! Gisteren reed er een wat ouder echtpaar langs, hebben telefoonnummer genoteerd en belden 's avonds, vroegen naar de prijs en wilden vandaag graag komen kijken.![]()
We hebben vanmiddag/vanavond alleen ook nog een Adventsbazar op de grundschule, komt een beetje ongelukkig uit.
Bij dit soort verhalen vraag ik me altijd af: "wat zit erachter"?Illustratie: het waargebeurde verhaal van iemand met een oude Peugeot (ik rijd daarin) die van een belangstellende "met Noord-Afrikaans uiterlijk" een niet af te slaan bod op z'n oude auto krijgt als ie 'm naar z'n zoon in "Noord-Afrika" rijdt. Maar dan moet er wel een gratis beurtje door die "Noord-Afrikaan" aan de oude auto uitgevoerd worden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe serieus mensen zijn blijkt uit het feit dat een 5-tal maanden geleden iemand dacht dat ons huis vrij zou komen (hoop zooi buiten ivm renovatie boven) en het "zó" wilde kopen voor zijn dochter, een prijs noemde (waar ik héél erg blij mee was en hij echt dacht dat hij het kon kopen) wat wel zo zou zijn geweest, ware het niet dat ons huis niet te koop staat en dat ook niet te koop kómt.
Spreek ik die man vorige week nog, beweert hij nog steeds per sé ons huis voor zijn dochter te willen kopenZát te koop maar nee, dít huis moet het worden.....(nou ken ik die dochter en de heeft 7 jaar geleden een keer een bod gedaan op een buurhuis maar naast de pot gepiest en ik weet dat ze heel graag toen al mijn huis wil hebben want mooie ligging etc, de afgelopen jaren heeft ze vaker gevraagd of we nog niet weg gingen, ik hoor dat elke keer als ze langs komt
) maar.........Ja ja, tót het echt te koop zou komen te staan, wedden dat pa (en dochter) dan foetsie is
dat dus.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:39 schreef TGV2 het volgende:
1 kijker heeft tich keer met onze makelaar gebeld om de afspraak last minute af te zeggen. Uiteindelijk toch langsgeweest en reageert vervolgens niet op een belletje van onze makelaar of hij verder wil met onze woning. Je begint je al te vragen waarom je zelf iedere keer alle moeite doet om je huis tip=top in orde te krijgen.
Dat dus. Aan de andere kant, verkoop je nu, kan je over een paar jaar iets fantastisch terug kopen wat nu nog onbereikbaar is. Moet je wel die paar jaar overbruggen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
ehm, nop, daar zijn de meningen over verdeeld over dat prachtig wonen.quote:Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Maar, een eerlijke vraag aan jou, jij schreef dat jullie aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
veertigers en we vinden het totaal geen enkel probleem om ons aan te passen aan andere provinciesquote:Op zondag 9 december 2012 18:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je de 50 gepasseerd bent, is het toch wat lastiger verhuizen eover een grote afstand en je zelf aan te passen aan een nieuwe provincie bijv.
Uberfokkerquote:Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef WRH het volgende:
[..]
dan zouden we kunnen gaan verbouwen / uitbouwen maar dan kom je bij onze reden nummer 2, de ligging vinden wij zelf niet perfect. door de opzet van de wijk / straat liggen de huizen op dit pleintje met de voorkant dicht bij elkaar, staan erg op elkaar gericht.
heel gezellig, buurt bbq's, contact met buren, kindjes die veilig buiten op straat spelen..
maar wij houden daar dus niet van.
met buren heb ik het liefste 1x per jaar 'goedemorgen/ goedemiddag' contact als maximum, dat hele sociale gezellige gebeuren hebben wij gewoon totaal niets mee. en dat lukt niet hier.
we zitten alle 2 in behoorlijk drukke jobs met veel mensen en contacten terwijl wij qua persoonlijkheid eigenlijk heel erg ingetogen zijn en perfect gelukkig als de gordijnen dicht zijn, de deurbel eraf, de telefoons uit op de bank met een game, gewoon, zonder al te veel contact. (virtueel contact vind ik de meest geweldige uitvinding sinds jaren)
conclusie: we zitten toch in het verkeerde huis dat op de verkeerde plek staat, dus verkopen.
wat daarin meespeelt is dat we het wel echt leuk vinden om de boel te verbouwen, dus ook daarin zoeken we wel echt een uitdaging, pand mag een puinhoop zijn, of liefst iets industrieels zijn. (mijn smaak is eigenlijk nog iets industrieler / ruwer).
maar zolang het niet verkocht wordt blijven we gewoon, waarschijnlijk gaat dat met de huidige ontwikkelingen nog wel 3 jaar duren. jammer alleen dat we uitgeklust zijn
woningruilquote:
Tegen de verveling.quote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef WRH het volgende:
[..]
woningruil?
doe mij even een klushuis
Maar even serieus, een leuk klein bouwvalletje in het buitenland om de hoeveelheid bouwstof in je longen op peil te houden? Heb je er daarna een leuk vakantie/weekendhuisje.quote:
Als ik dit zo lees, zou ik het tegen elke mogelijke prijs verkopen; dit is niks en wordt ook niets meer op termijn. Probeer er nu nog wat voor te beuren......kan je over een tijd iets wat op je beide knelpunten past, aaankopen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef WRH het volgende:
Voor ons zijn er 2 hele belangrijke redenen dat we dit huis kwijt willen:
- te klein
- afstand tot de buren te kort
nu begrijp het prima als anderen dat niet zullen begrijpen maar redenen om te willen verhuizen zijn per definitie subjectief, wat voor de een klein is, is voor een ander groot en vice versa.
wij houden beiden heel erg van het gevoel van ruimte, dus niet meer kamers maar meer oppervlakte per kamer, gewoon, gevoel.
dus dit voelt voor ons te klein.
dan zouden we kunnen gaan verbouwen / uitbouwen maar dan kom je bij onze reden nummer 2, de ligging vinden wij zelf niet perfect. door de opzet van de wijk / straat liggen de huizen op dit pleintje met de voorkant dicht bij elkaar, staan erg op elkaar gericht.
heel gezellig, buurt bbq's, contact met buren, kindjes die veilig buiten op straat spelen..
maar wij houden daar dus niet van.
met buren heb ik het liefste 1x per jaar 'goedemorgen/ goedemiddag' contact als maximum, dat hele sociale gezellige gebeuren hebben wij gewoon totaal niets mee. en dat lukt niet hier.
we zitten alle 2 in behoorlijk drukke jobs met veel mensen en contacten terwijl wij qua persoonlijkheid eigenlijk heel erg ingetogen zijn en perfect gelukkig als de gordijnen dicht zijn, de deurbel eraf, de telefoons uit op de bank met een game, gewoon, zonder al te veel contact. (virtueel contact vind ik de meest geweldige uitvinding sinds jaren)
conclusie: we zitten toch in het verkeerde huis dat op de verkeerde plek staat, dus verkopen.
wat daarin meespeelt is dat we het wel echt leuk vinden om de boel te verbouwen, dus ook daarin zoeken we wel echt een uitdaging, pand mag een puinhoop zijn, of liefst iets industrieels zijn. (mijn smaak is eigenlijk nog iets industrieler / ruwer).
maar zolang het niet verkocht wordt blijven we gewoon, waarschijnlijk gaat dat met de huidige ontwikkelingen nog wel 3 jaar duren. jammer alleen dat we uitgeklust zijn
quote:Op maandag 10 december 2012 17:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Moest wel lachen om Blomke, over dat niet-zo-makkelijk-verhuizen (en aarden) als je over de 50 bent. Blom, ik ben 52 en man 54, we zijn hartstikke jong en aarden kunnen wij overal dus laat die rollator nog maar even in je kelder![]()
.
ja bij dat soort opmerkingen gaan bij mij ook altijd de 'alarmbellen' af.quote:Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef TGV2 het volgende:
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.
Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
duidelijk van die mensen die nauwelijks weten wat ze willen, zo ga je om met een nieuw paar schoenen, niet met het aanschaffen van een huis lijkt mij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:43 schreef Leandra het volgende:
Wij kregen pas op een woensdag bericht dat er vrijdagmiddag een bezichtiging was, en die werd vrijdagmorgen afgebeld omdat ze donderdag een koopcontract voor een ander huis hadden getekend....
Dan vraag ik me toch af waarom je woensdag nog een bezichtiging aangevraagd hebt.
Waarom eet jij pindakaas?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
Waarom is industrieel toch zo geweldig?
wie hoor jij hier zeggen dat het zo geweldig is?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Teslynd het volgende:
Waarom is industrieel toch zo geweldig?
Kleine correctie: het is altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
"Wat een gek er voor geeft" is nu de enige eerlijke waarheid.
Het is niet anders.
Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is natuurlijk zeer triest voor mensen die op de top van de markt een huis hebben gekocht tegen een maximale hypotheek en die zich nu gedwongen zien om hun huis - om wat voor reden dan ook - te koop te zetten, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een frisse wind dat mensen nu eindelijk weer beseffen dat een huis in de eerste plaats een plek is om te WONEN, en niet een beleggingsobject!
Niet voor niks heb ik zelf dan ook een koophuis.quote:Op woensdag 12 december 2012 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Speculeren met je woonlasten doe je door te huren. Dan weet je wel wat je nu betaald, maar bij god niet wat je over 15 jaar betaald. Laat staan over 30 jaar.
Woonlasten vastleggen voor 20 a 30 jaar is het mooiste wat er is. En ja, er zullen wat mensen zijn die op de top van de markt gekocht hebben en nu MOETEN verkopen, maar de rest zit er gewoon florissant bij hoor. Het heeft geen zin constant de nadruk te leggen op de uitzonderingen.
Ach, met leeftijd verandert dat wel een beetje. Ik heb altijd met veel plezier in het centrum gewoond maar ben er nu een beetje klaar mee door de vele paupers hier in de omgeving en het kabaal.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:46 schreef blomke het volgende:
Wat hebben mensen toch met het centrum van een woonplaats? Draait alles dan om de winkels, de herrie, de kroegen, de vervuiling, de vervoers- en parkeerproblemen en de criminaliteit die je daar in het centrum aantreft? Boodcshappen doen met het OV..![]()
Wij wonen aan de rand van een dorp, ver van een stadscentrum maar vlakbij de uitvalswegen, het strand, de zee en de duinen. Recent is er een grote supermarkt gebouwd met veel parkeerruimte voor de stadsbewoners met hun SUV's die hier komen winkelen.
Helemaal mee eens, het is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie. Los van financiele redenen, stel ik altijd dat je pas moet overwegen om iets te gaan kopen, als je ook zo-goed-als-zeker weet dat je voor langere tijd (en dan denk ik aan minimaal een jaar of zeven) op die plek wil blijven wonen. Huren heeft in ieder geval EEN groot voordeel: mocht je ineens een baan 150 km verderop scoren, dan ben je zo vertrokken, zonder gedonder met verkoop, dubbele lasten, enzovoorts. Wordt wel eens onderschat, dat voordeel.quote:Op donderdag 13 december 2012 01:41 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk niet dat je ken stellen dat ňf kopen ňf huren beter is. Ik zou niet kunnen kopen, want dat betekent dat je zelf het huis moet onderhouden en moet weten wat er allemaal aan onderhoudsklusjes aan vast zitten en hoe vaak dat gebeuren moet en zo. Vervolgens moet je alles regelen en voor veel geld laten uitvoeren of voor veel tijd & moeite zelf uitvoeren. Ik kijk met bewondering naar diverse klustopics, naar wat mensen met de blote handen zelf kunnen doen.
Tsja, dat is weer een nadeel van huren. Het voordeel is natuurlijk weer dat je je er zelf - bij een goed functionerende woningbouwvereniging uiteraard - geen omkijken naar hebt.quote:Ik had wel meer inspraak in het huisonderhoud willen hebben. Sommige verbeteringen impliceren uitgesproken verslechteringen, zoals het dubbele glas boven dat in kunststofkozijnen zit waarin ik geen enkel voordeel zie. Je mag er niet in boren, kan dus niet zelf de nagelaten espagnolet toevoegen en kan de ramen niet meer onbeheerd wijd open zetten. De hor past ook niet meer. En ramen naar binnen openen is hinderlijk in meerdere opzichten.
Hmmm. Mijn ervaring is dat ik juist op die open huizen-dagen bergen gluurders over de vloer kreeg die echt niet van zins waren om een serieus bod te doen.quote:Op maandag 31 december 2012 18:30 schreef ATan het volgende:
@WRH, spreek af met de makelaar dat je je beperkt tot een open dag 4x per jaar. 2x landelijke openhuizendag met advertenties, 2x zonder advertenties maar met borden bij je huis. Laat de makelaar de kijkers maar opsparen. Je hoort het vanzelf wel van de makelaar als iemand loopt te pushen, dat is dan je filter, kan je gelijk voor die persoon een antecedentenonderzoekje laten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |