abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2012 @ 10:02:41 #201
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_119116014
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:34 schreef WRH het volgende:
en, nieuws?
in onderhandeling of nog niets bekend?
Neuj. nog geen nieuws onder de zon. Ben er ook niet mee bezig eigenlijk. Het is dat je dit topic kickt, ik had er al even niet aan gedacht. Zal eens contact opnemen.
pi_119119943
je weet maar nooit, hebt maar 1 gek (koper) nodig toch?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 30 november 2012 @ 07:38:12 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_119771478
Tot nu toe niets meer vernomen, geen reactie op een mailtje wat ik verstuurd heb. Zal wel niets worden. :{

Ik heb 2 weken geleden een bord gemaakt voor in de tuin en het werpt nu al zijn vruchten af! Gisteren reed er een wat ouder echtpaar langs, hebben telefoonnummer genoteerd en belden 's avonds, vroegen naar de prijs en wilden vandaag graag komen kijken. ^O^

We hebben vanmiddag/vanavond alleen ook nog een Adventsbazar op de grundschule, komt een beetje ongelukkig uit.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:22:31 #204
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119782004
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 07:38 schreef ueberduitser het volgende:
Tot nu toe niets meer vernomen, geen reactie op een mailtje wat ik verstuurd heb. Zal wel niets worden. :{
Jammer...

quote:
Ik heb 2 weken geleden een bord gemaakt voor in de tuin en het werpt nu al zijn vruchten af! Gisteren reed er een wat ouder echtpaar langs, hebben telefoonnummer genoteerd en belden 's avonds, vroegen naar de prijs en wilden vandaag graag komen kijken. ^O^

We hebben vanmiddag/vanavond alleen ook nog een Adventsbazar op de grundschule, komt een beetje ongelukkig uit.
Nou, er is in ieder geval weer belangstelling! Duimen maar!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120071988
Ons appartement in Amsterdam staat nu bijna 2 maanden te koop. 3 bezichtigingen gehad waarvan 2 kijkers niets meer van zich hebben laten horen. 1 kijker heeft een andere woning hier in de buurt gekocht. Vandaag MVA openhuizen dag, advertentie in de krant erbij, resultaat 0.
pi_120075329
wordt zelf wel eens een beetje moe van kijkers die zichzelf serieuze kijkers vinden maar het eigenlijk niet zijn.
nu al sinds het in de verkoop gaan al een hele serie gehad met: 'ja heel mooi huis, we willen het zéker kopen... zodra ons eigen huis verkocht is..'

ik begrijp best dat iemand een beetje op de markt wil oriënteren, maar dit is dus gewoon grote onzin. zelfs een stel gehad dat hun huis überhaupt nog in de verkoop moest doen maar er van overtuigd waren dat dat lang te koop staan hun niet zou overkomen want zij hadden een gewéldig huis waar ze zó van af zouden zijn en dan zouden ze zeker ons huis kopen. is ruim half jaar geleden.
ik heb geen kijkdagen / open dagen en wordt gewoon echt niet goed van mensen die feitelijk alleen maar nieuwsgierig willen binnen gluren maar nog totaal niet een koper op de markt zijn omdat ze simpelweg nog helemaal niet kunnen kopen.
pi_120077479
1 kijker heeft tich keer met onze makelaar gebeld om de afspraak last minute af te zeggen. Uiteindelijk toch langsgeweest en reageert vervolgens niet op een belletje van onze makelaar of hij verder wil met onze woning. Je begint je al te vragen waarom je zelf iedere keer alle moeite doet om je huis tip=top in orde te krijgen.
pi_120079961
Hoe serieus mensen zijn blijkt uit het feit dat een 5-tal maanden geleden iemand dacht dat ons huis vrij zou komen (hoop zooi buiten ivm renovatie boven) en het "zó" wilde kopen voor zijn dochter, een prijs noemde (waar ik héél erg blij mee was en hij echt dacht dat hij het kon kopen) wat wel zo zou zijn geweest, ware het niet dat ons huis niet te koop staat en dat ook niet te koop kómt.
Spreek ik die man vorige week nog, beweert hij nog steeds per sé ons huis voor zijn dochter te willen kopen :') Zát te koop maar nee, dít huis moet het worden.....(nou ken ik die dochter en de heeft 7 jaar geleden een keer een bod gedaan op een buurhuis maar naast de pot gepiest en ik weet dat ze heel graag toen al mijn huis wil hebben want mooie ligging etc, de afgelopen jaren heeft ze vaker gevraagd of we nog niet weg gingen, ik hoor dat elke keer als ze langs komt :+ ) maar.........Ja ja, tót het echt te koop zou komen te staan, wedden dat pa (en dochter) dan foetsie is :+

Het is een kopersmarkt, geen vérkopersmarkt dus een ieder die zijn huis te koop heeft staan mag blij zijn met ueberhaupt enig interesse. Maar ook raar dat er interesse is in niet te koop staande huizen daar er momenteel keuze te over is }:|

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 08-12-2012 18:18:11 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_120100213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe serieus mensen zijn blijkt uit het feit dat een 5-tal maanden geleden iemand dacht dat ons huis vrij zou komen (hoop zooi buiten ivm renovatie boven) en het "zó" wilde kopen voor zijn dochter, een prijs noemde (waar ik héél erg blij mee was en hij echt dacht dat hij het kon kopen) wat wel zo zou zijn geweest, ware het niet dat ons huis niet te koop staat en dat ook niet te koop kómt.
Spreek ik die man vorige week nog, beweert hij nog steeds per sé ons huis voor zijn dochter te willen kopen :') Zát te koop maar nee, dít huis moet het worden.....(nou ken ik die dochter en de heeft 7 jaar geleden een keer een bod gedaan op een buurhuis maar naast de pot gepiest en ik weet dat ze heel graag toen al mijn huis wil hebben want mooie ligging etc, de afgelopen jaren heeft ze vaker gevraagd of we nog niet weg gingen, ik hoor dat elke keer als ze langs komt :+ ) maar.........Ja ja, tót het echt te koop zou komen te staan, wedden dat pa (en dochter) dan foetsie is :+
Bij dit soort verhalen vraag ik me altijd af: "wat zit erachter"?Illustratie: het waargebeurde verhaal van iemand met een oude Peugeot (ik rijd daarin) die van een belangstellende "met Noord-Afrikaans uiterlijk" een niet af te slaan bod op z'n oude auto krijgt als ie 'm naar z'n zoon in "Noord-Afrika" rijdt. Maar dan moet er wel een gratis beurtje door die "Noord-Afrikaan" aan de oude auto uitgevoerd worden.

Vanwege de pegels: doen!

Slot van het liedje: bij het inschepen wordt de auto eigenaar eruit geplukt door een Hasj-hond; blijkt er tig kilo Marihuana in de deuren verstopt te zitten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120100756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:39 schreef TGV2 het volgende:
1 kijker heeft tich keer met onze makelaar gebeld om de afspraak last minute af te zeggen. Uiteindelijk toch langsgeweest en reageert vervolgens niet op een belletje van onze makelaar of hij verder wil met onze woning. Je begint je al te vragen waarom je zelf iedere keer alle moeite doet om je huis tip=top in orde te krijgen.
dat dus.
nu hebben wij verder geen huisdieren en zijn we zelden thuis dus op zich hoeft er niet veel te gebeuren omdat het eigenlijk altijd wel opgeruimd is maar je laat wel elke keer een wildvreemde door je slaapkamer lopen.
nu hoort dat er natuurlijk gewoon bij als je te koop staat maar als het dan weer van die lamlullen zijn die eigenlijk gewoon even een dagje gezellig binnen gluren bij anderen doen zonder serieus een huis te kunnen kopen omdat hun eigen zelfs nog niet verkocht is of zelfs nog niet in de verkoop staat, dan baal ik daar wel elke keer van.
denk dat heel veel van die 'gezellige nieuwsgierige kijkers' totaal niet beseffen hoe naar het voelt om onbekende lui maar door je huis te laten banjeren, onnodig. ik heb geen museum ofzo, het is mijn veilige thuis omgeving, privé.
pi_120112257
Haha, Blomke, snap volkomen wat je bedoeld.
Maar, deze man is serieus, we kennen hem en zijn dochter, hij is een soort van hotshot hier en hoewel dat ( :P ) wel te vertrouwen (nee, hij wil niet cash betalen hoor, officieel kopen) maar hé, er staan zoveel beeldige huizen , vrom dan het onze willen wat niet te koop is en ook ábsoluut niet te koop komt en nu ook weer niet zo bijzonder is (al vind ik dat uiteraard wel :+ )
(En onze zolder is niet groot genoeg voor een hennepkwekerij... 8-) )

En WRH, dat hoor je van enorm veel huizenverkopers, die openhuizendag, zich verlekkeren, de boel afloeren en er niks mee doen, de meeste "kijkers" blijken veelal gewoon loerders te zijn welke met hun rondje met de hond 's avonds niet genoeg zien en dus even legaal binnen kunnen loeren kijken.
Maar, een eerlijke vraag aan jou, jij schreef dat jullie aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
pi_120115235
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
Dat dus. Aan de andere kant, verkoop je nu, kan je over een paar jaar iets fantastisch terug kopen wat nu nog onbereikbaar is. Moet je wel die paar jaar overbruggen.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je de 50 gepasseerd bent, is het toch wat lastiger verhuizen eover een grote afstand en je zelf aan te passen aan een nieuwe provincie bijv.

Verhuizen naar een mooier pand in dezelfde of nabij gelegen plaats, is een stuk makkelijker als je op leeftijd komt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120148498
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef knoblaucha6 het volgende:

Maar, een eerlijke vraag aan jou, jij schreef dat jullie aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Nu hebben jullie heel dat huis zo mooi opgeknapt en jij weet zelf hoe de huizenmarkt nu is, waarom dan niet toch gewoon blijven zitten waar je zit? Immers weet je dat, al zou je het kunnen verkopen, je een dief van je eigen beurs bent. Je woont toch prachtig, waarom dan die verkoop met alle irritaties terwijl jij niet weg hóeft?
ehm, nop, daar zijn de meningen over verdeeld over dat prachtig wonen.
Voor ons zijn er 2 hele belangrijke redenen dat we dit huis kwijt willen:
- te klein
- afstand tot de buren te kort
nu begrijp het prima als anderen dat niet zullen begrijpen maar redenen om te willen verhuizen zijn per definitie subjectief, wat voor de een klein is, is voor een ander groot en vice versa.
wij houden beiden heel erg van het gevoel van ruimte, dus niet meer kamers maar meer oppervlakte per kamer, gewoon, gevoel.
dus dit voelt voor ons te klein.

dan zouden we kunnen gaan verbouwen / uitbouwen maar dan kom je bij onze reden nummer 2, de ligging vinden wij zelf niet perfect. door de opzet van de wijk / straat liggen de huizen op dit pleintje met de voorkant dicht bij elkaar, staan erg op elkaar gericht.
heel gezellig, buurt bbq's, contact met buren, kindjes die veilig buiten op straat spelen..
maar wij houden daar dus niet van.
met buren heb ik het liefste 1x per jaar 'goedemorgen/ goedemiddag' contact als maximum, dat hele sociale gezellige gebeuren hebben wij gewoon totaal niets mee. en dat lukt niet hier.
we zitten alle 2 in behoorlijk drukke jobs met veel mensen en contacten terwijl wij qua persoonlijkheid eigenlijk heel erg ingetogen zijn en perfect gelukkig als de gordijnen dicht zijn, de deurbel eraf, de telefoons uit op de bank met een game, gewoon, zonder al te veel contact. (virtueel contact vind ik de meest geweldige uitvinding sinds jaren ;) )

conclusie: we zitten toch in het verkeerde huis dat op de verkeerde plek staat, dus verkopen.
wat daarin meespeelt is dat we het wel echt leuk vinden om de boel te verbouwen, dus ook daarin zoeken we wel echt een uitdaging, pand mag een puinhoop zijn, of liefst iets industrieels zijn. (mijn smaak is eigenlijk nog iets industrieler / ruwer).
maar zolang het niet verkocht wordt blijven we gewoon, waarschijnlijk gaat dat met de huidige ontwikkelingen nog wel 3 jaar duren. jammer alleen dat we uitgeklust zijn :)
pi_120148590
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je de 50 gepasseerd bent, is het toch wat lastiger verhuizen eover een grote afstand en je zelf aan te passen aan een nieuwe provincie bijv.

veertigers en we vinden het totaal geen enkel probleem om ons aan te passen aan andere provincies ;)
met name omdat ik al overal en nergens gewoond heb (incl buitenland) en ivm interim werk wonen we geregeld al doordeweeks elders, we huren er vaak wat bij voor de projecten.
dus nee, dat probleem hebben we niet bepaald :)
pi_120148600
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:22 schreef WRH het volgende:

[..]

dubbel, geen idee
  maandag 10 december 2012 @ 14:32:38 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120148934
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef WRH het volgende:

[..]

dan zouden we kunnen gaan verbouwen / uitbouwen maar dan kom je bij onze reden nummer 2, de ligging vinden wij zelf niet perfect. door de opzet van de wijk / straat liggen de huizen op dit pleintje met de voorkant dicht bij elkaar, staan erg op elkaar gericht.
heel gezellig, buurt bbq's, contact met buren, kindjes die veilig buiten op straat spelen..
met buren heb ik het liefste 1x per jaar 'goedemorgen/ goedemiddag' contact als maximum, dat hele sociale gezellige gebeuren hebben wij gewoon totaal niets mee. en dat lukt niet hier.
we zitten alle 2 in behoorlijk drukke jobs met veel mensen en contacten terwijl wij qua persoonlijkheid eigenlijk heel erg ingetogen zijn en perfect gelukkig als de gordijnen dicht zijn, de deurbel eraf, de telefoons uit op de bank met een game, gewoon, zonder al te veel contact. (virtueel contact vind ik de meest geweldige uitvinding sinds jaren ;) )

conclusie: we zitten toch in het verkeerde huis dat op de verkeerde plek staat, dus verkopen.
wat daarin meespeelt is dat we het wel echt leuk vinden om de boel te verbouwen, dus ook daarin zoeken we wel echt een uitdaging, pand mag een puinhoop zijn, of liefst iets industrieels zijn. (mijn smaak is eigenlijk nog iets industrieler / ruwer).
maar zolang het niet verkocht wordt blijven we gewoon, waarschijnlijk gaat dat met de huidige ontwikkelingen nog wel 3 jaar duren. jammer alleen dat we uitgeklust zijn :)
Uberfokker :D
pi_120148996
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Uberfokker :D
woningruil ;) ?
doe mij even een klushuis :)
pi_120149314
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef WRH het volgende:

[..]

woningruil ;) ?
doe mij even een klushuis :)
Tegen de verveling.
pi_120149343
Die is cool!
pi_120149538
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:43 schreef WRH het volgende:
Die is cool!
Maar even serieus, een leuk klein bouwvalletje in het buitenland om de hoeveelheid bouwstof in je longen op peil te houden? Heb je er daarna een leuk vakantie/weekendhuisje.
pi_120149595
wel eens aan gedacht hoor, maar dat gaat 'm niet worden, zeker niet met ons werk momenteel
en hoe wij leven (met geregeld voor doordeweeks elders in NL iets erbij huren) op al meerdere locaties hoef ik er echt niet nóg een locatie bij.
het zal gewoon moeten wachten tot we dit verkocht hebben en iets anders kunnen kopen.
pi_120156712
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.

Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
pi_120156900
Lief dat je de moeite neemt eerlijk en open te zijn WRH, al was ik wel wellicht te nieuwsgierig.
Zo zie je maar weer dat woonwensen puur persoonlijk zijn. Wij wonen vlak bij Rotterdam heerlijk, landelijk, bos achter de deur in een lieflijk huis wat nu, na 19 jaar aangepast is aan onze huidige wensen en geen haar op mijn hoofd dat we hier weggaan, heerlijke tuin, natuurgebieden om de hoek en een huis met een "hoedje" dus alles onder het schuine dak wat dus kleine kamers boven betekend maar wij hoeven geen kamers van elk 40 m2 met z'n tweetjes. Benden is ruim, tuin rondom is uitstekend groot genoeg (zeker voor mij als ultieme tuinfreak met én een slechte rug én slechte knietjes) dus wij gaan pas weg als we , liefst ook op dit dorp, een gelijkvloers huis vinden. Die zijn er wel te koop maar allemaal ouwe-mensen-meuk waar echt de hele toko van elke vierkante centimeter op de schop moet, álles en daar hebben we geen zin in. (man met linkerhanden en ik dus handig maar niet echt mobiel)

Moest wel lachen om Blomke, over dat niet-zo-makkelijk-verhuizen (en aarden) als je over de 50 bent. Blom, ik ben 52 en man 54, we zijn hartstikke jong en aarden kunnen wij overal dus laat die rollator nog maar even in je kelder :P
Als we beiden de pensioensgerechtigde leeftijd samen mógen halen verkassen we zó naar mijn geboorteprovincie (Zuid-Limburg) of kopen een paradijsje in Friesland, is ons om het even want hebben kind noch kraai dus zijn niet gebonden.
Maar ja, tegen die tijd sjouw ik mét rollator wel bouwmateriaal hoor ;) )

Maar de komende jaren vertik ik mijn paleisje te verlaten (of het moet tussen 6 plankjes zijn :+ )

Zo leuk hoe mensen hun wonen ervaren en wat nog veel fijner is: wat prettig dat we de keuze hebben, dat is pure luxe en zeker in deze tijd bepaald niet een ieder gegund.........laten we dat niet vergeten.
pi_120159265
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef WRH het volgende:

Voor ons zijn er 2 hele belangrijke redenen dat we dit huis kwijt willen:
- te klein
- afstand tot de buren te kort
nu begrijp het prima als anderen dat niet zullen begrijpen maar redenen om te willen verhuizen zijn per definitie subjectief, wat voor de een klein is, is voor een ander groot en vice versa.
wij houden beiden heel erg van het gevoel van ruimte, dus niet meer kamers maar meer oppervlakte per kamer, gewoon, gevoel.
dus dit voelt voor ons te klein.

Als ik dit zo lees, zou ik het tegen elke mogelijke prijs verkopen; dit is niks en wordt ook niets meer op termijn. Probeer er nu nog wat voor te beuren......kan je over een tijd iets wat op je beide knelpunten past, aaankopen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Moest wel lachen om Blomke, over dat niet-zo-makkelijk-verhuizen (en aarden) als je over de 50 bent. Blom, ik ben 52 en man 54, we zijn hartstikke jong en aarden kunnen wij overal dus laat die rollator nog maar even in je kelder :P
.
_O_ lachen om Blomke :W
pi_120180563
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef TGV2 het volgende:
De volgende kijker heeft zich gemeld bij de makelaar maar direct heb ik al twijfels hoe serieus deze persoon opzoek is. De termijn waarop de afspraak gemaakt moet worden maakt de kijker namelijk niets uit. December of januari schijnt om te even te zijn.

Ik zou denken om voor de oude hypotheekregels in aanmerking te komen wil je nog in december een besluit nemen. Of de kijker moet contant willen afrekenen wat mij sterkt lijkt. Maar misschien heb ik het mis......
ja bij dat soort opmerkingen gaan bij mij ook altijd de 'alarmbellen' af.
onze vorige kijker deed alsof hij totaal niet wist van de nieuwe hypotheekregels. makelaar riep bij hen ook zoiets, (nou, nog net even op tijd voor einde van het jaar) en die kijkers echt heel onwetend; wat is er dan einde van het jaar?!
dan weet je eigenlijk ook al genoeg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')