Een tip aan jou, begrijpend lezen, dat helpt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:39 schreef Matty___ het volgende:
[..]
elke dag dat het sneeuwd thuis blijven.wat voor baan heb jij?
dus ik kan beter en slipcursus volgen ipv mijn hechting met de weg te verbeteren. zo beter?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een tip aan jou, begrijpend lezen, dat helpt.
Nog steeds van mening dat een fwd een kortere remweg heeft?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een tip aan jou, begrijpend lezen, dat helpt.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:00 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar verzekeringsmaatschappijen doen aardig moeilijk als je schade rijdt in een situatie waar winterbanden aangeraden zijn.
En wil je in herfst/winter Duitsland, Zwitserland enz. in, dan mag je dat niet eens op normale banden.
quote:Sind M+S das Gleiche wie Winterreifen?
Nein, M+S gibt es als Winter- und Ganzjahresreifen („Allwetter“). Was Sie wählen, ist Ihnen überlassen – es muss nur M+S sein. Die Bezeichnung, die seitlich auf dem Reifen steht, zeigt an, dass der Reifen auch bei Matsch und Schnee noch sicher ist (besserer „Griff“ auf der Straße).
Hier een handige site ( wel in het duits ) wat je nodig hebt in welk land. http://www.avd.de/startse(...)winterreifenpflicht/quote:Welche Strafen drohen?
Sind Sie bei Winterwetter ohne M+S-Reifen unterwegs, drohen 40 Euro Strafe. Behindern Sie dabei andere (z. B. weil Sie an einer Steigung stecken bleiben), 80 Euro und ein Punkt in Flensburg.
Beheersing van je voertuig in welke situatie dan ook lijkt me verstandig.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:52 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dus ik kan beter en slipcursus volgen ipv mijn hechting met de weg te verbeteren. zo beter?
kies ik toch eerder voor de kortere remweg.
alleen noodsituaties heb je zelf meestal niet in de hand en met 30km/h over de snelweg rijden is ook zo wat. als een fietser voor jou op zijn bek gaat ben je blij als je eerder stilstaat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Beheersing van je voertuig in welke situatie dan ook lijkt me verstandig.
Als je niet bovenop je voorligger gaat rijden en gewoon afstand houd maakt het niet uit hoe lang je remweg is, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet tijdig tot stilstand kon komen, ook niet in het pré-ABS tijdperk toen de winterbanden maffia er nog niet was.
Uit ervaring kan ik je meededelen dat het meerendeel van de mensen die prima banden in de winter door winterbanden laten vervangen er in plaats daarvan dubieuze 'Winter Wang Ling' o.i.d. op laten leggen, ik wens je er veel plezier mee.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:59 schreef Matty___ het volgende:
[..]
alleen noodsituaties heb je zelf meestal niet in de hand en met 30km/h over de snelweg rijden is ook zo wat. als een fietser voor jou op zijn bek gaat ben je blij als je eerder stilstaat.
doe mij maar winterbanden bij 50dkm per jaar. en de kosten. tja de zomerbanden slijten ook niet in de winter dus onder de streep ben je maar maginaal meer kwijt.
Hehe eindelijk iemand die het ook gelezen heeft! De laatste 10 jaar voeren zij deze testen uit, de zomerband is nog steeds de beste keus. Wel komt de winterband steeds dichterbij. Snelheid aanpassen is de oplossing. Afremmen op de motor etc..quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:14 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Waar staan die bewijzen precies? Ik weet dat Michelin begon met die uitspraak en Continental heeft de 7 graden grens inmiddels gekopiëerd.
In de testen van (o.a.) Autoweek bleek vorig jaar dat een zomerband boven de 0 graden vrijwel altijd beter is, dan de winterequivalent.
Niet dat ik de werking en/of nut van de winterband betwist (de mijne komen er binnenkort ook weer onder), maar die betere resultaten vanaf 7 graden heb ik sterke vraagtekens bij.
Ik zie het ook vaak genoeg andersom. In de winter Vredestein Snowtrac of Dunlop SP Winter Sport eronder leggen en voluit plank, maar in de zomer van die plastic Wanli of Tyfoon (met nota bene het type op de band gedrukt in Comic Sansquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je meededelen dat het meerendeel van de mensen die prima banden in de winter door winterbanden laten vervangen er in plaats daarvan dubieuze 'Winter Wang Ling' o.i.d. op laten leggen, ik wens je er veel plezier mee.
Ga maar eens kijken in de bandengarage, je schrikt je een ongeluk als je ziet met wat voor rommel mensen wegrijden.
Ik had Conti's besteld als winterbanden maar nu blijkt dat ze Dunlops hebben.quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb michelin zomerbanden, en conti winterbanden onder de laguna, en conti zomer en winterbanden onder de A6.
Trieste figuren met hun krenterigheid niet in goed rubber te willen investeren en zichzelf goedpraten met winterbanden zijn onzin..
Hebben net twee winters met wat was het, drie maanden sneeuw achter de rug.
Jouw woord in gods oorquote:Op zaterdag 17 september 2011 10:37 schreef Catch_me het volgende:
Grootste onzin ooit die winterbanden.
Btw zomerbanden bestaan niet.
En ik had nog wel een duidelijk filmpje gepost.quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:37 schreef Catch_me het volgende:
Grootste onzin ooit die winterbanden.
Btw zomerbanden bestaan niet.
Je kan 100 testen posten, ze zullen hun mening niet veranderen. Net als aanhangers van homeopatie, die weten het ook altijd beter dan al het onderzoek.quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:39 schreef thumbnail het volgende:
[..]
En ik had nog wel een duidelijk filmpje gepost.
Dan heb je gewoon mazzel gehad. Ik heb met m'n zomerbanden toch echt een aantal narrow misses gehad waarbij de stoeprand nodig was om te stoppen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als je niet bovenop je voorligger gaat rijden en gewoon afstand houd maakt het niet uit hoe lang je remweg is, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet tijdig tot stilstand kon komen, ook niet in het pré-ABS tijdperk toen de winterbanden maffia er nog niet was.
Mensen die hun taal niet onder controle hebben...quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:42 schreef GJonline het volgende:
Mensen die zijn auto niet onder controle hebben....
of gewoon met michelin primacy hp's of andere kwaliteitsbanden en auto's met ESP/BAS/ESR/etc. rijden; ook dan heb je ze niet nodig bij normaal rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:42 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
De term winterband zou beter vervangen kunnen worden door slechtweerband.
Het is echt een wereld van verschil om met slechtweerbanden te rijden als het nat is en beneden de 7 graden.
De uitspraak: je hebt er in NL geen zak aan gaat vooral op voor mensen die nog nooit op winterbanden hebben gereden.
je zit waarschijnlijk in Scandinavië, dan is het inderdaad een ander verhaal. Met bergen enzo.quote:Op maandag 19 september 2011 00:43 schreef GreatPretender het volgende:
Volgende maand weer lekker de auto in 4wd en de spijkerbandjes eronder. Dan kom ik gewoon de berg op en af tot april. (24% met vaak een harde sneeuw- of ijslaag). Verder geen ABS of EPS bij nodig, alleen iets meer tijd, maar dan ga je gewoon wat eerder weg.
hier is dan vast niet in Nederland, waar spijkerbanden nl. verboden zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:13 schreef Heremeteit het volgende:
Wintergekte in NLHier gaan gewoon de spijkerbanden eronder en iedereen rijdt weer normaal door.
Daar helpt geen enkele winterband meerquote:
Onzin, het is bij wet niet verplicht dus de verzekering moet gewoon uitkering, Anders kunnen ze altijd wel een smoesje verzinnen waarom ze niet hoeven te betalen omdat het je eigen schuld is. Ze zullen het wel misschien proberen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:00 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar verzekeringsmaatschappijen doen aardig moeilijk als je schade rijdt in een situatie waar winterbanden aangeraden zijn.
dat dus.quote:Op zondag 25 september 2011 23:52 schreef ooge het volgende:
[..]
Onzin, het is bij wet niet verplicht dus de verzekering moet gewoon uitkering, Anders kunnen ze altijd wel een smoesje verzinnen waarom ze niet hoeven te betalen omdat het je eigen schuld is. Ze zullen het wel misschien proberen.
misschien is dat zo in nederland. als je in duitsland bij een ongeluk betrokken bent in de winter en je hebt niet de juiste banden heb je iig een deelschuld. De verzekeringsmaatschappij zal zich conformeren aan de geldende wetten en als je niet allrisk verzekerd bent zal dat wellicht gevolgen kunnen hebben voor de uitkering.quote:Op zondag 25 september 2011 23:55 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat dus.
smoesjes van verzekeringsmaatschappijen geloven
Dat zit nog wel iets ingewikkelder in elkaar.quote:Op maandag 26 september 2011 09:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
misschien is dat zo in nederland. als je in duitsland bij een ongeluk betrokken bent in de winter en je hebt niet de juiste banden heb je iig een deelschuld. De verzekeringsmaatschappij zal zich conformeren aan de geldende wetten en als je niet allrisk verzekerd bent zal dat wellicht gevolgen kunnen hebben voor de uitkering.
hoe zit het dan wel in elkaar? want zo begreep ik het altijdquote:Op maandag 26 september 2011 09:52 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat zit nog wel iets ingewikkelder in elkaar.
dat maakt wel uit, er zitten meer mensen op de weg die ook graag thuiskomen en zich niet aan jouw achterlijke snelheden willen aanpassenquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als je niet bovenop je voorligger gaat rijden en gewoon afstand houd maakt het niet uit hoe lang je remweg is
Wat een debiel inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2011 12:57 schreef thumbnail het volgende:
Hier een filmpje van iemand die overmoedig is geworden doordat hij winterbanden heeft.
Dat heft het effect van die winterbanden meteen op.
In Duitsland is het niet verplicht om winterbanden te voeren. Allweather is voldoende. Vanaf vorig jaar ontvang je een boete wanneer je geen aangepast rubber onder je voertuig hebt. Wanneer je bij een ongeluk betrokken bent wordt deze boete verhoogd.quote:Op maandag 26 september 2011 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Volgens kan het je in Duitsland (en Oostenrijk, Zwitserland etc.) wel aangerekend worden als je het voertuig niet hebt aangepast aan de omstandigheden. Het gaat dan dus o.a. om winterbanden. Mocht dat resulteren in een ongeluk, dan keert de verzekering wel uit. Het is echter mogelijk, dat de verzekering ivm nalatigheid (een deel van) dat bedrag op de verzekeringsnemer verhaalt.
Maar dat heb je in Nederland ook. Stel je maakt een ongeluk met een auto waarvan de APK al drie maanden verlopen is. Als na onderzoek blijkt dat dit (grotendeels) veroorzaakt is door een punt dat bij de APK aan het licht zou zijn gekomen en wat afkeur zou hebben betekend, dan keert de verzekering wel uit, maar verhaalt die (een deel van) de schade op de verzekeringsnemer.
Met drankrijders werkt het ook zo: rij jij met drank op iemand de vernieling in, dan keert de verzekering wel uit, maar verhaalt die de schade op jou.
Uiteindelijk ben je dus wél verzekerd, maar tegelijkertijd ook aansprakelijk wanneer er sprake is van laakbaar gedrag.
Het is verplicht om je aan te passen aan de omstandigheden. Als de allweatherbanden een M+S-codering hebben (mud + snow) is het voldoende inderdaad. Dat wordt al gezien als aanpassing en 'winterband'.quote:Op maandag 26 september 2011 13:05 schreef nikky het volgende:
[..]
In Duitsland is het niet verplicht om winterbanden te voeren. Allweather is voldoende. Vanaf vorig jaar ontvang je een boete wanneer je geen aangepast rubber onder je voertuig hebt. Wanneer je bij een ongeluk betrokken bent wordt deze boete verhoogd.
Hoe het zit met de verzekering durf ik niet te zeggen. De meeste verzekeringsmaatschappijen weten zelf niet eens hoe het zit omdat er nogal wat haken en ogen aan de wet zitten. (Dit is wat de verzekeringsman mij vertelde)
Het is een band waar veel mensen op rijden (maar het niet weten).quote:Op maandag 26 september 2011 13:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is verplicht om je aan te passen aan de omstandigheden. Als de allweatherbanden een M+S-codering hebben (mud + snow) is het voldoende inderdaad. Dat wordt al gezien als aanpassing en 'winterband'.
Omdat in Nederland winterbanden niet verplicht zijn, lijkt het me dat een Nederlandse verzekeraar gewoon uitkeert. Punt is wel dat een Duitse verzekeraar moeilijk kan doen als je met je zomerbandjes door de sneeuw gaat ploegen.
Dan is het alweer een heel ander verhaal inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2011 13:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Het is een band waar veel mensen op rijden (maar het niet weten).
De Nederlandse verzekering zal vast gewoon uitkeren, maar ik woon in Duitsland en mijn auto is dan ook hier verzekerd
alleen als je daarin trapt (of je ergens in een bijzondere polisvoorwaarden bent getrapt); zolang de auto voldeed aan de APK vereisten (althans het tegendeel niet hard te maken is) kan je verzekeringsmaatschappij niet je uitkering verminderen; schuldvraag is een ander verhaal maar dat heeft alleen consequenties voor een eigen risico etc.quote:Op maandag 26 september 2011 09:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
misschien is dat zo in nederland. als je in duitsland bij een ongeluk betrokken bent in de winter en je hebt niet de juiste banden heb je iig een deelschuld. De verzekeringsmaatschappij zal zich conformeren aan de geldende wetten en als je niet allrisk verzekerd bent zal dat wellicht gevolgen kunnen hebben voor de uitkering.
Liever nog niet. Ik heb m'n zomerbanden er nog onder liggen die aan vervanging toe zijn, dus elke vorm van slecht weer mag nog even wegblijven!quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:54 schreef thumbnail het volgende:
Wanneer gaat het nou sneeuwen?
Ik wil m'n winterbanden testen.
en zolang vrekken als jij rondrijden op de wegen in de winter heeft het nemen van winterbanden alleen als voordeel dat je niet frontaal op iemand klapt, maar iemand anders (als jij) wel op jou vanuit een willekeurige richting.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Liever nog niet. Ik heb m'n zomerbanden er nog onder liggen die aan vervanging toe zijn, dus elke vorm van slecht weer mag nog even wegblijven!
Ga je voor het goedkoopste of voor het beste?quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:28 schreef gateway het volgende:
moet nog winterbanden hebben, heb alleen nog geen mooie aanbieding gezien.... Moet eigenlijk banden & velgen hebben, 195/65/r16 voor de touran....... al ligt er voor de zomer 205/55/r16 onder...
Mischien eens kijken voor een set gebruikte velgen en banden, das iets goedkoper, wat ook niet verkeerd is.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:25 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en zolang vrekken als jij rondrijden op de wegen in de winter heeft het nemen van winterbanden alleen als voordeel dat je niet frontaal op iemand klapt, maar iemand anders (als jij) wel op jou vanuit een willekeurige richting.
houdt het in ieder geval spannend.
Als de goede maat 205/55/16 is voor de zomer, moet je in de winter niet naar 195/65/16 gaan, maar naar 195/55/15. Of als je per se 16" wil blijven rijden 195/60/16 (of eventueel 195/55/16). Anders wordt de afwijking te groot.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:28 schreef gateway het volgende:
moet nog winterbanden hebben, heb alleen nog geen mooie aanbieding gezien.... Moet eigenlijk banden & velgen hebben, 195/65/r16 voor de touran....... al ligt er voor de zomer 205/55/r16 onder...
Mischien eens kijken voor een set gebruikte velgen en banden, das iets goedkoper, wat ook niet verkeerd is.
Ik zou je aan willen raden in de winter 4 thuiskomers te monteren op je voertuig, die zouden je nog wel eens van pas kunnen komen.quote:Op maandag 26 september 2011 11:40 schreef rival het volgende:
[..]
dat maakt wel uit, er zitten meer mensen op de weg die ook graag thuiskomen en zich niet aan jouw achterlijke snelheden willen aanpassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |