Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom? Je hebt er in NL geen ene zak aan.
Om maar meteen even de toon van het topic vast te leggen.
fixedquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom? Je hebt er in NL geen ene zak aan.
Om maar meteen even de toon van het topic vast te leggen een domme opmerking te maken.
Heb je al eens met slechtweerbanden gereden?quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Whatever...
Als TS de geldpest heeft moet hij gewoon winterbanden kopen.
Ze zaten om een set velgen die ik mooi vond. Toen ze versleten waren heb ik er gewone banden omheengelegd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Heb je al eens met slechtweerbanden gereden?
Blijkbaar niet.. ik was er ook niet van overtuigd, tot ik vorig jaar met een Smart op winterrubber probeerde om hem in een slip te krijgen in de sneeuw.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Heb je al eens met slechtweerbanden gereden?
Je kan ze via internet bestellen, is best goedkoop. Maar dan moet je wel een garagist hebben die ze voor je wilt monteren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:48 schreef Dirkos1987 het volgende:
En dan nog tips waar het beste te kopen. Om het specifieker te maken: liefst omgeving Eindhoven.
Of ook handig om te weten, welke winkels absoluut niet!
Merk is merk, rubber is rubber.. maakt geen kont uit waar je een Dunlop/Vredestein/Michelin bandje koopt, zijn overal hetzelfde.. kijk naar het merk en de maat die je wilt hebben, en vlooi uit waar je die het voordeligst op de kop kunt tikken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:48 schreef Dirkos1987 het volgende:
En dan nog tips waar het beste te kopen. Om het specifieker te maken: liefst omgeving Eindhoven.
Of ook handig om te weten, welke winkels absoluut niet!
Marktplaats voor de velgen. Misschien dat je een set weet te vinden met kekke winterbandjes. Ben je gelijk klaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb nog geen velgen ervoor, dus moet alles nog aanschaffen
De originele maat velgen en ballonbanden. Dat weet je dealer of het boekje in je handschoenenkastje wel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ja maar weet dus niet voor welke maat ik nu moet gaan , aangezien de omtrek het zelfde moet blijven.
Als ik deze site gebruik, kom ik uit op 195/60 15, dat is een mooie 13 in een dozijn, en dus gangbare maatquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ja maar weet dus niet voor welke maat ik nu moet gaan , aangezien de omtrek het zelfde moet blijven.
't Verschil is dat met winterbanden je veilige snelheid iets van 20 km/u hoger kan liggen dan met gewone banden. Als er een dun laagje sneeuw ligt, dan is het niet leuk om met brede zomersloffen te moeten rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het weggegooid geld. Als het slecht weer is moet je met winterbanden net zo goed je snelheid aanpassen.
Je kan toch niet harder dan je voorganger rijden. Ik snap echt niet waarom je honderden euro's aan winterbanden uit zou geven terwijl je die twee weken per jaar ook gewoon extra voorzichtig kan rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:34 schreef mvdejong het volgende:
[..]
't Verschil is dat met winterbanden je veilige snelheid iets van 20 km/u hoger kan liggen dan met gewone banden. Als er een dun laagje sneeuw ligt, dan is het niet leuk om met brede zomersloffen te moeten rijden.
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan toch niet harder dan je voorganger rijden. Ik snap echt niet waarom je honderden euro's aan winterbanden uit zou geven terwijl je die twee weken per jaar ook gewoon extra voorzichtig kan rijden.
Oké, maar ik blijf het zonde van je geld vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.
Tevens is de lol van het gewoon weg kunnen rijden op de ijsbaan bij de C1000 terwijl anderen ploeteren om hun hok in beweging te krijgen, gewoon onbetaalbaar![]()
En als laatste, is dit een discussie die niet in dit topic thuishoort.
Voorschade wordt alleen vergoed als je allrisk verzekerd bent, één keertje 'kleng' is genoeg om er jarenlang van te kunnen winterrubberenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Oké, maar ik blijf het zonde van je geld vinden.
Je zomerbanden gaan wel veel langer meequote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan toch niet harder dan je voorganger rijden. Ik snap echt niet waarom je honderden euro's aan winterbanden uit zou geven terwijl je die twee weken per jaar ook gewoon extra voorzichtig kan rijden.
Niet alleen dat, maar verzekeringsmaatschappijen doen aardig moeilijk als je schade rijdt in een situatie waar winterbanden aangeraden zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.
Eagle Asyms? Vreemd dat die zo snel gaan drijven, licht autootje soms? Die onder mijn auto (225/45R17) zijn echt fantastisch, nog nooit last gehad van aquaplaning, ook met >100kmh in sloten water van een paar cm diep. Misschien dat die 1600kg gewicht en 4wd toch wel een beetje verschil maakt :-)quote:
Dat staat op de band zelf ben ik vandaag achtergekomenquote:Op donderdag 1 september 2011 16:33 schreef Timmetjuhs het volgende:
Ik moet nu toch ook echt aan winterbanden gaan geloven. Van de winter naar Noorwegen met de auto. Dus ik ga de komende weken ook maar eens op zoek naar bandjes. Straks even de huidige bandenmaat opmeten.
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Whatever...
Als TS de geldpest heeft moet hij gewoon winterbanden kopen.
Zo zijn er honderden testen, maar er zijn nog steeds fokkers die behalve een piemel van 40 cm en een salaris van 250.000 ook beter weten hoe het zit met de banden onder de autoquote:Op maandag 5 september 2011 17:00 schreef axamenta het volgende:
Om het verschil duidelijk te maken een kort filmpje
en een test
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |