Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom? Je hebt er in NL geen ene zak aan.
Om maar meteen even de toon van het topic vast te leggen.
fixedquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom? Je hebt er in NL geen ene zak aan.
Om maar meteen even de toon van het topic vast te leggen een domme opmerking te maken.
Heb je al eens met slechtweerbanden gereden?quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Whatever...
Als TS de geldpest heeft moet hij gewoon winterbanden kopen.
Ze zaten om een set velgen die ik mooi vond. Toen ze versleten waren heb ik er gewone banden omheengelegd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Heb je al eens met slechtweerbanden gereden?
Blijkbaar niet.. ik was er ook niet van overtuigd, tot ik vorig jaar met een Smart op winterrubber probeerde om hem in een slip te krijgen in de sneeuw.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Heb je al eens met slechtweerbanden gereden?
Je kan ze via internet bestellen, is best goedkoop. Maar dan moet je wel een garagist hebben die ze voor je wilt monteren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:48 schreef Dirkos1987 het volgende:
En dan nog tips waar het beste te kopen. Om het specifieker te maken: liefst omgeving Eindhoven.
Of ook handig om te weten, welke winkels absoluut niet!
Merk is merk, rubber is rubber.. maakt geen kont uit waar je een Dunlop/Vredestein/Michelin bandje koopt, zijn overal hetzelfde.. kijk naar het merk en de maat die je wilt hebben, en vlooi uit waar je die het voordeligst op de kop kunt tikken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:48 schreef Dirkos1987 het volgende:
En dan nog tips waar het beste te kopen. Om het specifieker te maken: liefst omgeving Eindhoven.
Of ook handig om te weten, welke winkels absoluut niet!
Marktplaats voor de velgen. Misschien dat je een set weet te vinden met kekke winterbandjes. Ben je gelijk klaar.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb nog geen velgen ervoor, dus moet alles nog aanschaffen
De originele maat velgen en ballonbanden. Dat weet je dealer of het boekje in je handschoenenkastje wel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ja maar weet dus niet voor welke maat ik nu moet gaan , aangezien de omtrek het zelfde moet blijven.
Als ik deze site gebruik, kom ik uit op 195/60 15, dat is een mooie 13 in een dozijn, en dus gangbare maatquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ja maar weet dus niet voor welke maat ik nu moet gaan , aangezien de omtrek het zelfde moet blijven.
't Verschil is dat met winterbanden je veilige snelheid iets van 20 km/u hoger kan liggen dan met gewone banden. Als er een dun laagje sneeuw ligt, dan is het niet leuk om met brede zomersloffen te moeten rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het weggegooid geld. Als het slecht weer is moet je met winterbanden net zo goed je snelheid aanpassen.
Je kan toch niet harder dan je voorganger rijden. Ik snap echt niet waarom je honderden euro's aan winterbanden uit zou geven terwijl je die twee weken per jaar ook gewoon extra voorzichtig kan rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:34 schreef mvdejong het volgende:
[..]
't Verschil is dat met winterbanden je veilige snelheid iets van 20 km/u hoger kan liggen dan met gewone banden. Als er een dun laagje sneeuw ligt, dan is het niet leuk om met brede zomersloffen te moeten rijden.
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan toch niet harder dan je voorganger rijden. Ik snap echt niet waarom je honderden euro's aan winterbanden uit zou geven terwijl je die twee weken per jaar ook gewoon extra voorzichtig kan rijden.
Oké, maar ik blijf het zonde van je geld vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.
Tevens is de lol van het gewoon weg kunnen rijden op de ijsbaan bij de C1000 terwijl anderen ploeteren om hun hok in beweging te krijgen, gewoon onbetaalbaar![]()
En als laatste, is dit een discussie die niet in dit topic thuishoort.
Voorschade wordt alleen vergoed als je allrisk verzekerd bent, één keertje 'kleng' is genoeg om er jarenlang van te kunnen winterrubberenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Oké, maar ik blijf het zonde van je geld vinden.
Je zomerbanden gaan wel veel langer meequote:Op zondag 28 augustus 2011 22:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan toch niet harder dan je voorganger rijden. Ik snap echt niet waarom je honderden euro's aan winterbanden uit zou geven terwijl je die twee weken per jaar ook gewoon extra voorzichtig kan rijden.
Niet alleen dat, maar verzekeringsmaatschappijen doen aardig moeilijk als je schade rijdt in een situatie waar winterbanden aangeraden zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.
Eagle Asyms? Vreemd dat die zo snel gaan drijven, licht autootje soms? Die onder mijn auto (225/45R17) zijn echt fantastisch, nog nooit last gehad van aquaplaning, ook met >100kmh in sloten water van een paar cm diep. Misschien dat die 1600kg gewicht en 4wd toch wel een beetje verschil maakt :-)quote:
Dat staat op de band zelf ben ik vandaag achtergekomenquote:Op donderdag 1 september 2011 16:33 schreef Timmetjuhs het volgende:
Ik moet nu toch ook echt aan winterbanden gaan geloven. Van de winter naar Noorwegen met de auto. Dus ik ga de komende weken ook maar eens op zoek naar bandjes. Straks even de huidige bandenmaat opmeten.
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Whatever...
Als TS de geldpest heeft moet hij gewoon winterbanden kopen.
Zo zijn er honderden testen, maar er zijn nog steeds fokkers die behalve een piemel van 40 cm en een salaris van 250.000 ook beter weten hoe het zit met de banden onder de autoquote:Op maandag 5 september 2011 17:00 schreef axamenta het volgende:
Om het verschil duidelijk te maken een kort filmpje
en een test
Ik verklaar jou voor gek als je 150 km per uur gaat rijden in een sneeuwbui omdat je winterbanden hebt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:24 schreef Russelheimer het volgende:
had laats een dikke plens bui op een stuk slecht asvalt de advies snelheid bij regen was 90
maar met 50 a 60 viel er pas mee te rijden zonder al te veel planeren..
op dat zelfde stuk scheurde van de winter nog 150 met winterbanden in een sneeuwbui..
wie tegen mij zegt dat het sonde van het geld is..... verklaar ik voor gek.
Onzinquote:Op donderdag 8 september 2011 10:42 schreef Mikkie het volgende:
Laten we eerlijk zijn: je hebt niet per se winterbanden nodig in Nederland. Maar op dagen dat er kans is op sneeuw en gladheid, moet je dan ook thuis kunnen blijven. In de regen voldoen de normale (zomer)banden prima, maar anders niet. En heb je geluk, dan is het twee dagen glad en sneeuwachtig, maar als je pech hebt en 't duurt zes weken...tsja, dan had je beter wel die winterbanden gehad.
Is nat asfalt bij koudequote:Op donderdag 8 september 2011 11:13 schreef Mikkie het volgende:
Dat is ook een gladde baan, niet vergelijkbaar met nat wegdek maar met ijs.
En ja, bij koude temperaturen heb je zeker je voordeel van winterbanden, maar als het de hele winter alleen zou regenen kan ik me best voorstellen dat ik ook alleen op zomerbanden zou rijden het hele jaar. Maar juist doordat die kans er niet is, en je met een beetje vermogen op de achterwielen graag wat grip houdt, adviseer ik ook echt wel winterbanden. Maar de mensen die het toch niet willen, laat die alsjeblieft thuis blijven als het baggerweer is.
Zodra jij denkt dat het nodig is.quote:Op maandag 12 september 2011 12:04 schreef thumbnail het volgende:
Wanneer moeten die winterbanden er eigenlijk onder?
Ik heb ze al gekocht maar ze staan nog bij de bandenboer.quote:Op maandag 12 september 2011 12:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zodra jij denkt dat het nodig is.
De een doet het bij regen al (dan kun je verschil merken), de ander doet het helemaal niet. In Duitsland zijn er wel regels voor.
Er 'moet' niks, maar het is bewezen dat winterbanden hun werk beter doen als normaal rubber bij temperaturen onder de 7 graden (en lager uiteraardquote:Op maandag 12 september 2011 12:04 schreef thumbnail het volgende:
Wanneer moeten die winterbanden er eigenlijk onder?
harde slijten valt ook wel mee, ik rijd jaarrond met winterrubber en ik heb in 20000 km circa 4 mm versleten.quote:Op maandag 12 september 2011 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er 'moet' niks, maar het is bewezen dat winterbanden hun werk beter doen als normaal rubber bij temperaturen onder de 7 graden (en lager uiteraard)
Dus als de nachttemperatuur in de buurt van de 5 graden of lager gaat komen, zóu je er al voordeel van kunnen hebben. Als het overdag te warm is, slijten ze redelijk hard; een beetje gokken en inschatten dus, maar als je wijs bent, zorg je dat je ze iig vóór die tijd al hebt liggen [ afbeelding ]
zit nog wel 5 mm op, zijn lichte terreinbandenquote:Op maandag 12 september 2011 18:05 schreef Mikkie het volgende:
Mja, het nadeel is dat je daarmee al de helft van je profiel opgereden hebt, en je banden nu als winterbanden al nagenoeg niet meer bruikbaar zijn.
mja ik vond het ook erg tegenstrijdig maar goed daarom dacht ik eens kijken wat de mensen van Fok er van vindenquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreemd, doorgaans gebruiken anwb en adac dezelfde bronmaterialen en tests.
Wat heeft remweg met rwd te maken?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:39 schreef DrDarwin het volgende:
Een in het leven geroepen hype door autoconstructeurs van Duitse origine wier achterwielaangedreven produkten in winterse omstandigheden met geen mogelijkheid op de weg te houden zijn.
Daar stoor ik me niet aan.
hij merkt het wel als hij met zijn zomerbandjes bij mij achterin knaltquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft remweg met rwd te maken?
Precies, of bij mij.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:01 schreef rival het volgende:
[..]
hij merkt het wel als hij met zijn zomerbandjes bij mij achterin knalt
Waar staan die bewijzen precies? Ik weet dat Michelin begon met die uitspraak en Continental heeft de 7 graden grens inmiddels gekopiëerd.quote:Op maandag 12 september 2011 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er 'moet' niks, maar het is bewezen dat winterbanden hun werk beter doen als normaal rubber bij temperaturen onder de 7 graden (en lager uiteraard)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |