abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:54:29 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104290456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef chrisje013 het volgende:
nee, maar je moet wel betalen voor het betalen met een creditcard (12 euro per retour), je moet wel betalen om een iets grotere bagage mee te nemen (25 euro), je moet wel betalen voor een stoel reservering, je moet wel betalen om van een B-vliegveld naar je echte bestemming te komen, je moet wel betalen als je dorst krijgt in het vliegtuig etc. ...

ik zeg niet dat je niet goedkoop kan vliegen met ryanair, maar low-cost valt in de meeste gevallen echt wel mee hoor. soms ben je zelfs duurder dan BA of KLM!

en nog steeds klopt het artikel op telegraaf.nl, want die gast heeft gelijk. als het aan ryanair lag, had je ook staanplekken in het vliegtuig, moest je 1 euro betalen om te mogen zeiken (of overgeven, nog erger) etc. ...
Voor credit card toeslagen bestaan veel oplossingen voor bijvoorbeeld Easyjet of Ryanair, want het moet gezegd, die toeslagen worden hoger en hoger, door virtual visa (Easyjet) of een prepaid Credit Card (Ryanair) ontwijk je de toeslagen.
Persoonlijk vindt ik het geen probleem dat er voor bagage bijbetaald moet worden, ik vlieg binnen Europa altijd met handbagage, zeker voor korte (zakelijke) trips hoef ik echt niets in te checken, dus het is fijn dat dit niet standaard in de ticketprijs zit.
Het feit of je op B-vliegvelden vliegt is maar betrekkelijk, natuurlijk, dat kan, maar wellicht is dat B-vliegveld nu net waar je wilt zijn.

Bij het boeken van een vliegticket moet je dan ook niet kijken naar de prijs die je ziet, maar alles, inclusief transportkosten van en naar het vliegveld meenemen wat je voor die vlucht nodig hebt.

Voorbeeld, ik moet binnenkort naar Camebridge, dit kan met Ryanair voor 16 euro retour vanaf Eindhoven naar Stansted, uiteraard zit daar geen bagage, drankje, of priority boarding bij, maar dat heb ik niet nodig voor een vlucht van rond de 30 a 40 minuten.
Vanaf Stansted naar Camebridge is een stuk logischer en sneller dan vanaf London City of Heathrow naar Camebridge.
Daarnaast zal BA, KLM het echt niet goedkoper kunnen dan Ryanair.

Het blijft dus altijd persoonlijk of een budgetairliner wel of niet geschikt is voor je doel, zolang je alle kosten maar in ogenschouw neemt is er niets mis mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:27:30 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104291230
Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande verhaal.

De service is niet zo slecht als veel mensen willen doen voorkomen en bovendien, voor veel bestemmingen is vliegen met een lowcost maatschappij gewoon verreweg de goedkoopste oplossing.

Bijvoorbeeld naar Gdansk. Zowel Ryanair en Wizzair bieden regelmatig vluchten aan van minder dan 20 euro retour. Hoe kan ik voor die prijs met een conventionele maatschappij in Gdansk komen? Niet.

Tip: Met Wizzair kun je op10 januari 2012 voor 5 euro naar Gdansk (betalen d.m.v. overschrijving).

[ Bericht 10% gewijzigd door Lemans24 op 12-11-2011 18:33:53 ]
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:24 #104
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_104396250
Aardig artikel over provisies voor luchthavenpersoneel bij het betrappen van Ryanair-passagiers met te veel handbagage in de Belgische krant de Morgen.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:09:55 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104397994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:24 schreef 18konijn het volgende:
Aardig artikel over provisies voor luchthavenpersoneel bij het betrappen van Ryanair-passagiers met te veel handbagage in de Belgische krant de Morgen.
Ah, dáárom werd er in Larnaca na ruim een half jaar zonder controle ineens een fuik opgezet waarbij iedereen z'n bagage in de bak moest proppen :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:22:01 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104405318
:) En de regelingen voor eigen Ryanair personeel op de luchthavens van een standplaats hebben nog betere bonusregelingen, waardoor er zeker door deze personen goed wordt gekeken naar de grote van tassen.

Maar goed, opzich heeft Ryanair, Easyjet of een Wizzair wel gelijk, 1 stuk is 1 stuk en niet 1 grote tas met een grote handtas of een grote plastic duty free tas, alles moet in 1 tas passen.
En zelf heb ik nooit problemen, mijn handbagage is niet te groot of te zwaar, past allemaal prima, ik hoef dan ook nooit e.e.a. in de bakken te plaatsen of te laten wegen.

Degene die 'gepakt' worden zijn in mijn ervaring nu precies de mensen die teveel of te grote tassen met zich mee hebben, die maken dan een hoop heisa, maar dat je er de vorige keer mee weg kwam betekent niet dat dit is toegestaan, eenmaal een gatetoeslag betaald en men houdt de volgende keer wel rekening met de regels!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104882564
Even een vraagje, waarschijnlijk al wel beantwoord in de vele topics, maar toch.

wij vliegen aanstaande vrijdag met een clubje mensen naar Barcelona om daar onder andere een wedstrijd van de lokale FC zelf te gaan bezoeken. Nu wil het zo zijn dat ik aanstaande donderdag aan een nieuwe baan begin, en wellicht daarom niet mee kan. Zonde van het geld natuurlijk, maar ik zou graag iemand voor mij in de plaats laten gaan.

Als ik Ryanair mag geloven, kost mij/hem dit 100 euro?

En is het een probleem als ik (degene die de boeking gedaan heeft) niet op komt dagen op het vliegveld en er ook niemand voor mij in de plaats komt?
pi_104882881
een ticket op iemand anders zijn naam zetten kost idd 100 of 110 euro, weet ik niet uit mijn hoofd. ik weet niet of iemand anders nog mee kan wanneer er plekken over zijn, want ryanair is altijd te laat met boarden, dus ze zien pas op het laatste moment of iemand komt of niet. en dan kunnen ze jou niet binnen 5 minuten laten inchecken + security scan, dat gaat gewoon niet.

misschien ligt het anders, maar ik denk niet dat het gaat werken zo!
  zondag 27 november 2011 @ 17:23:46 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104884477
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:46 schreef Sandersson het volgende:
Even een vraagje, waarschijnlijk al wel beantwoord in de vele topics, maar toch.

wij vliegen aanstaande vrijdag met een clubje mensen naar Barcelona om daar onder andere een wedstrijd van de lokale FC zelf te gaan bezoeken. Nu wil het zo zijn dat ik aanstaande donderdag aan een nieuwe baan begin, en wellicht daarom niet mee kan. Zonde van het geld natuurlijk, maar ik zou graag iemand voor mij in de plaats laten gaan.

Als ik Ryanair mag geloven, kost mij/hem dit 100 euro?

En is het een probleem als ik (degene die de boeking gedaan heeft) niet op komt dagen op het vliegveld en er ook niemand voor mij in de plaats komt?
Je kan een naamswijziging doorvoeren tegen de aangegeven kosten, maar dan blijft het nog steeds een relatief hoog bedrag.

Als jij niet komt opdagen is er niets aan de hand bij Ryanair, je wordt als no-show gezien en daar worden geen extra kosten voor berekend.
Daarnaast werken Easyjet en Ryanair met enkele reizen, wat inhoudt dat je de terugreis nog wel kan maken op de genoemde datum ondanks dat je de heenreis niet hebt gemaakt, dat is een belangrijk verschil met bijvoorbeeld KLM.
Dus je zou er ook nog voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld een dat later de heenreis te maken (met een nieuw geboekt ticket), je terugreis kan je dan met het oude ticket maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104890893
Het is trouwens 100 euro PLUS het verschil in tarief tov het moment dat je geboekt hebt, hou daar rekening mee ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 28 november 2011 @ 16:10:36 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104925455
De vlucht van Sevilla naar Eindhoven van afgelopen zaterdag, was een interessante. Op het vliegveld van Sevilla was de douanecontrole erg streng, zo moest ik voor het eerst m'n laptop uit m'n tas halen en moest ook het zakje met vloeistoffen duidelijk zichtbaar op de band liggen.
Bij het landen in Eindhoven maakte ik vervolgens een doorstart mee, omdat het vliegtuig voor ons een 'grote vogel' had gerapporteerd. Tien minuten later zijn we alsnog zonder problemen geland.
pi_104943344
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:10 schreef Lemans24 het volgende:
De vlucht van Sevilla naar Eindhoven van afgelopen zaterdag, was een interessante. Op het vliegveld van Sevilla was de douanecontrole erg streng, zo moest ik voor het eerst m'n laptop uit m'n tas halen en moest ook het zakje met vloeistoffen duidelijk zichtbaar op de band liggen.
Bij het landen in Eindhoven maakte ik vervolgens een doorstart mee, omdat het vliegtuig voor ons een 'grote vogel' had gerapporteerd. Tien minuten later zijn we alsnog zonder problemen geland.
gebeurt bijna overal, is normaal. in eindhoven bijna nooit, maar daar checken ze niet zo nauw!
pi_104945396
Ik zag laatst in eindhoven dat ze iemand allemaal scharen uit zijn bagage haalden. Dan ben je ook wel heel erg dom om die in je handbagage te stoppen.

Bij mij ging dat poortje piepen. Dat gebeurt wel vaker, ik vermoed door de haakjes op mijn bergschoenen. Ik hoefde toen niet eens mijn schoenen uit te doen. Ik had zo van alles onder de zooltjes kunnen verstoppen als ik wilde. In Amerika was het standaard dat je je schoenen uit moest doen voor je door de scan ging.
  maandag 28 november 2011 @ 23:00:42 #114
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104949089
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:38 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

gebeurt bijna overal, is normaal. in eindhoven bijna nooit, maar daar checken ze niet zo nauw!
Hoe kan je als buitenstaander iets zeggen over de beveiliging?

Dat Eindhoven Airport wellicht niet zo panisch is op de vloeistoffen is best mogelijk, je kan nu eenmaal niet op alles tegelijk focussen, als je zoals in de UK nu weer je best doet om iedereen de vloeistoffen in zakje te laten doen van de juiste afmetingen en dit nu weer echt aan het naleven bent is prima, maar de testresultaten laten zien dat er nu zoveel tijd aan de vloeistoffenmanie wordt besteed dat andere zaken wat minder onder de aandacht zijn.

Het is maar net waar de focus bij de beveiliging van een bepaalde luchthaven op is gebasseerd, uiteraard zijn er standaard regels maar het toepassen ervan blijft mensenwerk en is mede gebasseerd op de lokale dreiging.

Persoonlijk ben ik meer van de aanpak op de Nederlandse luchthavens, in de VS en vooral de UK maken ze de beveiliging een onnodige stressvolle gebeurtenis voor veel passagiers, waar je eerst alles in 1 tas moet stoppen en vervolgens 2 meter verder de laptop en de vloeistoffen er weer apart moet uithalen, dat alles onder het schreeuwen van aanwijzingen van het aldaar aanwezige personeel die niet inzien dat juist door dergelijk gedrag agressie wordt uitgelokt. In de UK wordt dan als middel zwaar bewapende politie opgeroepen en bij de beveiligingscontrole gereed gehouden. Het is maar net wat je wilt natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 november 2011 @ 00:27:36 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104953119
De 'grote vogel' werd overigens is het Engels vertaald als Big Biird (pino...), maar in het Spaans als pajarito (vogeltje). De reacties waren derhalve wat lacherig.
Op de doorstart zelf werd dan weer een beetje paniekerig gereageerd. (met zelfs mensen die elkaars bezweette handen vasthielden, alsof we neer gingen storten)
pi_104953747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:27 schreef Lemans24 het volgende:
De 'grote vogel' werd overigens is het Engels vertaald als Big Biird (pino...), maar in het Spaans als pajarito (vogeltje). De reacties waren derhalve wat lacherig.
Op de doorstart zelf werd dan weer een beetje paniekerig gereageerd. (met zelfs mensen die elkaars bezweette handen vasthielden, alsof we neer gingen storten)
Zeker ook klappen na het bekende deuntje :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 00:55:24 #117
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104953887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:49 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Zeker ook klappen na het bekende deuntje :')
Nee, de landing was immers niet vlekkeloos ;)
pi_105029192
Help;

ik heb zojuist proberen in te checken voor de reis naar Barcelona. Alle stappen doorlopen, maar op het eind krijg ik dat er een fout is opgetreden. Zodoende kan ik dus niet de boarding passes printen. Als ik echter nog een keer probeer in te checken, krijg ik alleen de opties om opnieuw af te drukken voor de heen en terugreis, maar niet de mogelijkheid nog een keer in te checken. Het inchecken is dus wel gebeurd. Uiteindelijk heb ik wel de boardingpasses gekregen van alleen mezelf (toen deed ie het wel even ineens). Echter zijn er nog 8 boardingpasses meer nodig voor de anderen. Ook als ik de boeking bekijk staat alles nog goed.

Heeft iemand al eens eerder problemen gehad en deze foutmelding gekregen? En wat heb je toen gedaan?
pi_105032035
Echt super vaag; site gaf een error op 1 persoon. Rest van de passes wel uit kunnen printen en morgen maar bellen voor die laatste. Snap er niks van i i g :P. Kan ook niet zien waar het wellicht fout is gegaan (persoon staat wel gewoon ingechecked zegt de site).
  zondag 4 december 2011 @ 14:22:58 #120
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105165775
Hallo iedereen
Ik had een vraagje. Komende donderdag vlieg ik met een vriendin met Ryanair. Nu hebben we één ingecheckte tas (die staat op vriendins naam) en verder alleen handbagage. Vallen koffers ook onder 'ingecheckte tassen'? Wij wilden namelijk een koffer meenemen om daar twee slaapzakken in te doen, aangezien die niet onze handbagage passen.
Niet dat we straks op het vliegveld een ontzettend hoge boete moeten betalen omdat we een koffer hebben en geen 'tas' of iets dergelijks.

alvast bedankt
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_105165834
Warrige vraag, maar ingecheckte bagage maakt niet uit of het tas of koffer is :)
pi_105166966
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:24 schreef Piles het volgende:
Warrige vraag
Idd :D
  zondag 4 december 2011 @ 16:02:31 #123
pi_105169516
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:24 schreef Piles het volgende:
Warrige vraag, maar ingecheckte bagage maakt niet uit of het tas of koffer is :)
Wat begrijp je er dan niet aan?
pi_105169556
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Wat begrijp je er dan niet aan?
Vond het nogal een uitgebreid verhaal bij zo'n simpele vraag :P
  zondag 4 december 2011 @ 16:09:12 #125
pi_105169809
Ik dacht al. Je hoeft geen genie te zijn om de vraag te begrijpen lijkt me :P
Bedankt voor het antwoord :)

tot ziens
  donderdag 8 december 2011 @ 19:44:24 #126
pi_105349187
Nog een vraag: koffers mogen dus maximaal 81 bij 119 bij 119 zijn?
pi_105440716
De Ierse low-cost luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat in 2012 de bijkomende kosten op hun vluchten fors verhogen. Vergeet men de koffer bij het boeken van de vlucht aan te melden, dan dient men op de luchthaven een toeslag te betalen die kan oplopen tot ruim 100 euro.

Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Ryanair is Europa's grootste 'goedkope' luchtvaartmaatschappij. Het bedrijf gaat voortaan het jaar opdelen in een hoog- en laagseizoen, met verschillende tarieven voor de vluchten én voor de bijkomende kosten.

Het bedrijf verhoogt de kosten voor het meenemen van ruimbagage van 18 naar 30 euro in het laagseizoen. Een tweede koffer meenemen kost bijna 60 euro.

Het meenemen van handbagage blijft gratis, maar is bij Ryanair onderworpen aan strengere regels dan bij de concurrentie. Passagiers mogen slechts een tas van maximaal 44 liter en maximaal 10 kilogram meenemen. Bij concurrent Easyjet mogen grotere tassen worden meegenomen.

Een woordvoerder van Ryanair zegt dat de prijsverhogingen ongeveer 30 procent van de reizigers zullen treffen: 'Veel mensen die met ons vliegen, nemen alleen handbagage met zich mee, waardoor ze niet met extra kosten worden geconfronteerd.'

Er is al jaren veel kritiek op de 'verborgen kosten' die low cost carriers rekenen. Naast de koffertarieven rekenen de maatschappijen tot wel 15 euro creditcardkosten. Ook de prijzen van versnaperingen aan boord gaan volgend jaar omhoog: een blikje bier kost u volgend jaar 7 euro.

De Engelse krant The Independent rekende uit dat, als u met koffers reist, u het goedkoopst uit bent bij reguliere luchtvaartmaatschappijen. British Airways rekent voor een vlucht van Londen naar Barcelona, voor een stel met twee koffers, tientallen euro's minder dan de low-cost concurrentie. -ad
pi_105451326
Wtf, doei ryanair. Ik heb vrijwel altijd ruimbagage en zou ik dus voor een retour 60 euro voor bagage moeten neertellen. 40 was elke keer al op het randje, 60 gaat er overheen.

Ik ga wel lekker met KLM vliegen. Houdoe.

[ Bericht 13% gewijzigd door VacaLoca op 11-12-2011 14:12:03 ]
pi_105452209
Lol, je moet ryanair gebruiken waar het voor bedoeld is.....
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 11 december 2011 @ 14:31:41 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_105452271
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef danos het volgende:
Lol, je moet ryanair gebruiken waar het voor bedoeld is.....
Precies, vliegen met alleen handbagage. Ik ga deze week een paar dagen naar Portugal. Kosten retourtje: ¤60 :P
pi_105452337
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:58 schreef Piles het volgende:
Vooral om dat Ryanair alleen met Boeing 737's vliegt, en niet met Airbus :')
Heul slecht stuk ja, deze man begrijpt er niet veel van...
En in Toulouse alleen de wide bodies worden gemaakt, de A318/319/320 komen uit Hamburg.

Maar goed, het is duidelijk dat Ryanair echt geen bagage meer wil vervoeren. Blijkbaar zit daar de grootste kostenpost/ inkomstenbron.

Vorig jaar heb ik rond deze tijd nog voor 20 euro een retourtje Sevilla in februari kunnen boeken, maar dat gaat nu niet meer lukken. Prijzen zijn toch echt omhoog nu, en andere airlines kunnen aardig meeconcurreren.
pi_105540279
Nouuu ik heb me toch net het reisje met ryanair gehad.

Vertrektijd vanaf Krakow om 18.45.We mochten boarden en toen ineens: Boarding suspended wat overging in delayed. Oké prima. Maar vervolgens : Flight delayed,more information will follow in 30 minutes(uiteindelijk bijna een uur)...en dat weer,en toen duurde het 50 min. Toen final information in 15 minutes...toch weer niet....geen informatie meer .Uiteindelijk mochten we toch boarden om 22.15.Dit alles was om ,little technical difficulties'
Ik had het eigenlijk helemaal niet meer verwacht en dacht dat de vlucht gecanceld zou worden omdat je in Eindhoven niet meer na half 12 oid mag landen. Maar goed dacht ik. Het zal wel goed zijn dan.

Hoop gedoe in het vliegtuig en ik vertrouwde het eigenlijk allemaal niet echt. Liepen continue 'mannetjes' heen en weer ,en in en uit.
Om 22.45 gingen we dan toch echt vliegen. En toen kwam na ongeveer een uur het nieuws dat we ipv Eindhoven in Osnabruck zouden landen! Dit was volgens hen al bekend alleen de communicatie was niet helemaal goed verlopen en daardoor wisten zij het niet. Volgens mij ligt Osnabruck redelijk uit de route en nogal wat noordelijker. Bullshit dus!

Daar zouden bussen naartoe komen die ons naar Eindhoven zouden brengen. Die bussen waren zojuist uit Eindhoven vertrokken vol met passagiers die eigenlijk de vlucht na ons moesten hebben naar Dublin.
Om 2 hr kwamen dan de bussen. Buschauffeur moest verplicht rusten dus om een uur of 3 gingen we dan op weg naar Eindhoven. Het was ook nog eens noodweer en z'n ruitenwissers deden het niet goed.

De mensen van de Dublinvlucht konden btw pas om 10 hr s'ochtends vliegen vanaf Osnabruck!!! Die moesten dus NOG eens 8 uur wachten .

Uiteindelijk tegen kwart voor 6 s'ochtends kwamen we aan op Eindhoven airport. Daar gelukkig een taxibusje kunnen delen met medepassagiers om naar Eindhoven Centraal te kunnen en vervolgens de eerste trein naar Rotterdam te kunnen pakken!

Voorlopig even geen Ryanair meer voor mij! Vooral de manier waarop het ging. De zogenaamde verkeerde communicatie en de weinige informatie op Krakow.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:22:08 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_105545584
:) Hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is van Ryanair, is het wel begrijpelijk dat je de passagiers niet inlicht, daar krijg je namelijk een heleboel problemen van, bijvoorbeeld mensen die niet meer mee willen, waardoor je de bagage van boord moet halen, en wellicht moet iedereen van boord uit veiligheidsoverwegingen omdat er handbagage achtergelaten kan zijn.

Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Het zijn niet alleen de Ryanair's van deze wereld die dit doen, ook KLM kan er wat van, vaak wordt het grondpersoneel ook niet ingelicht, de piloten krijgen opdracht van het HQ.
Netjes is het zeker niet. Gelukkig heb ik zulke zaken nog niet meegemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_105546098
Haha Osnabruck! Alsof je een retourtje AMS-MAD hebt en ineens ipv Schiphol, Heathrow ziet opdoemen bij 't landen :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105547156
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Weeze is alleen ook dicht na 2330u, dus dat is dan ook geen optie meer. Ze willen het toestel uiteindelijk natuurlijk ook weer in Dublin krijgen aangezien deze wrs. hier gebaseerd staat. Wel opvallend dat ze dan Munster/Osnabruck kiezen aangezien ze daar uberhaupt niet naartoe vliegen :)
pi_105547157
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
:) Hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is van Ryanair, is het wel begrijpelijk dat je de passagiers niet inlicht, daar krijg je namelijk een heleboel problemen van, bijvoorbeeld mensen die niet meer mee willen, waardoor je de bagage van boord moet halen, en wellicht moet iedereen van boord uit veiligheidsoverwegingen omdat er handbagage achtergelaten kan zijn.

Het zijn niet alleen de Ryanair's van deze wereld die dit doen, ook KLM kan er wat van, vaak wordt het grondpersoneel ook niet ingelicht, de piloten krijgen opdracht van het HQ.
Netjes is het zeker niet. Gelukkig heb ik zulke zaken nog niet meegemaakt.
Absoluut. Ik begrijp ook wel waarom ze het gedaan hebben. Dit was de makkelijkste oplossing. Dan maar kijken waar ze nog wèl mogen landen en snel boarden (het was sowieso al te laat om nog naar Eindhoven te kunnen) Vervolgens konden we dus blijkbaar terecht op Osnabruck als 'gast' want normaliter vliegt Ryanair daar niet eens op. Snel iedereen eruit schoppen en dan zijn ze er vanaf. Want vervolgens was van Ryanair niemand meer te bereiken. De bussen maar afwachten. Die kwamen dus na ruim 2 uur. Wel lullig ook want er stonden rond 12hr s'nachts op Eindhoven aardig wat mensen om iemand op te halen (zo ook voor mij). Voor niks dus. Ach ja zo'n 9 uur later waren we dus alsnog op Eindhoven ;)
pi_105548062
Je hebt recht op EU compensatie...
http://www.consuwijzer.nl(...)Waar_heb_ik_recht_op

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.
Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:25:04 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105548800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef kalinhos het volgende:
Haha Osnabruck! Alsof je een retourtje AMS-MAD hebt en ineens ipv Schiphol, Heathrow ziet opdoemen bij 't landen :P
Dat is een beetje overdreven, zó ver liggen die vliegvelden nou ook weer niet van elkaar. Maar toch 250 km, niet naast de deur.

Begin november, toen ik met Wizzair terugvloog uit Gdansk, had de hele Ryanair vloot vertraging. De vlucht naar Leeds werd echter omgeleid en mensen werden eerst met bussen van Gdansk naar Poznan vervoerd. 300 km verderop...

Een paar weken geleden, in Sevilla, hoorde ik een Spaans meisje vertellen dat hun vlucht vanuit Duitsland naar Sevilla werd omgeleid naar Malaga. Met de bus zijn ze vervolgens naar Sevilla vervoerd (waardoor de airportbus naar de binnenstad van Sevilla zo bomvol zat, dat ik een uur langer moest wachten...) Ook zomaar 220 km verderop.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:28:56 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105548993
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:12 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt recht op EU compensatie...

[...]

Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding.
Vaak is het weer wel de reden. Hoe zit het met mist en compensatie?
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:07:06 #141
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105554581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vaak is het weer wel de reden. Hoe zit het met mist en compensatie?
Ook overmacht, ze kunnen immers het weer niet beinvloeden.
pi_105577085
quote:
Ik heb het inderdaad al ingediend. De vertraging in totaal was meer dan 9 uur maar voor vertrek was 3,45 uur. Dus het minimum aan 3 uur vertraging gaan we sowieso.Ze gaven zelf aan dat het om technische redenen was dus op overmacht kunnen ze het ,lijkt mij, niet gooien. Maar Ryanair kennende en afgaand op eerdere berichten van mensen die dit geprobeerd hebben gaat het nog aardig lastig en vooral een langdurend proces worden. Ik ben benieuwd!
pi_105700424
Gaan ze vanaf volgend jaar vluchten doen vanaf Airport Eelde?
pi_105701436
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Gaan ze vanaf volgend jaar vluchten doen vanaf Airport Eelde?
Dan moet eerst de landingsbaan nog verlengt worden, of is dat al gebeurt?
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:45:54 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_105701703
Ik heb m'n portie Ryanair er voor deze week wel weer opzitten, op en neer van Eindhoven naar Faro.

Zonder vertragingen, dat wel.
pi_105727033
quote:
Dan moet eerst de landingsbaan nog verlengt worden, of is dat al gebeurt?
Nee, het is nog wachten op een (echt het allerlaatste...) besluit over de verlenging van de baan. Dat besluit wordt nog deze maand verwacht van de Raad van State.
De aannemer kan dan gelijk los, maar pas voorjaar 2013 kan dan de verlengde baan werkelijk gebruikt worden.

Zou wel handig zijn voor mij, Ryanair op een half uurtje rijden dan :)
Nu 2 of 2,5 uur rijden naar Bremen, Weeze of Eindhoven.
pi_105749617
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
pi_107252332
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad al ingediend. De vertraging in totaal was meer dan 9 uur maar voor vertrek was 3,45 uur. Dus het minimum aan 3 uur vertraging gaan we sowieso.Ze gaven zelf aan dat het om technische redenen was dus op overmacht kunnen ze het ,lijkt mij, niet gooien. Maar Ryanair kennende en afgaand op eerdere berichten van mensen die dit geprobeerd hebben gaat het nog aardig lastig en vooral een langdurend proces worden. Ik ben benieuwd!
Heb je hier al iets van gehoord?
gr gr
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:56:36 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107261159
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Miendientje het volgende:
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
Vueling vliegt alvast naar Barcelona vanuit Eelde, vanaf 28 april.
pi_107261552
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Miendientje het volgende:
Transavia heeft zulk soort vluchten, maar dan is Eindhoven alleen de tussenstop :P.
pi_107272078
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:53:24 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107272470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Dat je je absoluut aan de gegeven maten en het gewicht van de bagage houdt als je geen zin hebt om achterlijk veel bij te betalen.
pi_107273275
Doel je op de handbagage? Ik zie dat dat 55x40x20cm mag zijn, anders moet je het inchecken tegen extra betaling. Maar ik begrijp dat dat me weer veel extra gaat kosten toch?
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:11:37 #154
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107273549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Doel je op de handbagage? Ik zie dat dat 55x40x20cm mag zijn, anders moet je het inchecken tegen extra betaling. Maar ik begrijp dat dat me weer veel extra gaat kosten toch?
Ik doel op alles, handbagage en check-in bagage. Ze controleren de laatste tijd steeds strenger op gewicht en afmetingen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:52:03 #155
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107275829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik doel op alles, handbagage en check-in bagage. Ze controleren de laatste tijd steeds strenger op gewicht en afmetingen.
Ze controleren steeds strenger, zeker op de luchthavens, maar in mijn beleving zijn de personen welke bij moeten betalen ook de personen welke gewoon teveel handbagage bij zich dragen.
Één tas is één tas, en niet 1 trolly en een grote handtas of een grote plastic zak met spullen erin. In mijn ervaring doen ze bij mij nooit moeilijk en wordt er nooit gevraagd om de tas in de afmetingenbak te stoppen of te wegen, het personeel weet echt wel wie ze eruit moeten pikken.

Eigenlijk vindt ik het wel mooi om te zien hoe inventief mensen zijn, dan opeens blijkt er toch van alles aan te kunnen, zodat de bagage aan de afmetingen voldoet.
Daarnaast is de ruimte in een vliegtuig beperkt, zeker in de wintermaanden met de winterjassen welke mee moeten is het lastig ruimte te vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107275834
En vergeet je boardingpass niet uit te printen na online inchecken tenzij je ze wilt sponsoren met 40e pp.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:43:36 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107282578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vergeet ook niet online in te checken en je boardingpas uit te printen. Vergeet je dit, moet je betalen.

Oh, en neem warme kleding mee, indien Krakow voor de temperatuur (-15 verwacht), indien Gdansk ook i.v.m. de wind. Gevoelstemperatuur -25, zie ik...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:51:23 #158
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_107282765
Bedankt voor de tip. Het wordt inderdaad krakow
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:11:43 #159
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_107327502
Ik wil dus wellicht woensdag met Ryanair gaan vliegen en moet dus eigenlijk ook nog een creditcard(vervanger) regelen. Gezien de ervaring hier met wirecard en neteller zal dat best te vertrouwen zijn dacht ik zo. Las wel dat er wat problemen waren met wirecard, is dat inmiddels opgelost? Wat ik me verder een beetje afvraag is of ik nog op tijd regelen dat ik én een (virtuele) creditcard heb én er geld op heb?

Als Ryanair nou gewoon American Express accepteerde... ;(
pi_107339700
Aanvraag van de Moneybookers / Skrill creditcard (prepay mastercard) ben je zo 3 weken mee kwijt, maar het werk dan ook wel erg snel en makkelijk; via iDeal geld er op zetten, dat je direct kan uitgeven.
pi_107339780
Na een tijdje geen echt goede aanbiedingen gezien te hebben, nu maar eens een retourje Sardinië vanaf Eindhoven geboekt voor 30 euro inclusief :)
pi_107347650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat je je absoluut aan de gegeven maten en het gewicht van de bagage houdt als je geen zin hebt om achterlijk veel bij te betalen.
Eigenlijk slaat het nergens op, wij waren op Newark en vlogen naar San Francisco. Ik had in mijn koffer 26 kilo, er moest dus 1 kilo uit, ik moest voor een kilo aan spullen eruit halen en dat mocht ik in m'n handbagage doen. Precies hetzelfde gewicht gaat dan toch mee het vliegtuig in? :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  zondag 29 januari 2012 @ 01:06:23 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107348369
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:41 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Eigenlijk slaat het nergens op, wij waren op Newark en vlogen naar San Francisco. Ik had in mijn koffer 26 kilo, er moest dus 1 kilo uit, ik moest voor een kilo aan spullen eruit halen en dat mocht ik in m'n handbagage doen. Precies hetzelfde gewicht gaat dan toch mee het vliegtuig in? :')
Regels regels ;(

Ik had zo laatst ook wat moois bij KLM.. Had 17 kilo aan handbagage bij me in een trolley, en iets van 8 kilo in m'n check-in koffer. Dit omdat ik m'n studieboeken niet wilde inchecken, kon het me op dat moment niet veroorloven om ze eventueel een paar dagen kwijt te zijn (of misschien voor altijd :') ). In ieder geval, ik zag de bui al hangen dus ik verstopte m'n trolley achter de balie en gaf m'n koffer af om in te checken. Nou alles prima, trolley niet gewogen..
Kom ik bij de douane, staan daar een paar KLM dames. Nou, ook al vloog ik niet met KLM maar met hun code share partner, ze lieten me met geen mogelijkheid doorlopen zonder m'n trolley te wegen ;(
Uiteraard bleek bij het wegen dat er 9 kilo uit moest. Ze zegt: "heb je een koffer bij je?". "Ja, maar die is al ingecheckt" ( :7 ). "Ja dan moet het daar in want zo mag de trolley niet mee". "Die koffer is al ingecheckt, gaat u 'm terug halen?". "Nee dat kan niet mevrouw". "Nou dat weet ik het goed gemaakt, ik heb een tas in m'n trolley zitten, als ik daar nou de boeken in doe en die tas onder de stoel voor me schuif in het vliegtuig?". "Ja dat is ook goed". Nou, dat was makkelijk :D

Om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar mag er dus maar x kilo in de overhead bin om veiligheidsredenen, en maakt het voor de rest vrij weinig uit wat je meesleept aan handbagage :') Zal ook zo werken met ruimbagage. Zeker in Nederland, met hun arbo regels.
  zondag 29 januari 2012 @ 16:32:03 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107366506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bedankt voor de tip. Het wordt inderdaad krakow
Het lijkt er op dat je aan gewoon warme kleding niet genoeg hebt. De voorspelling zegt nu dat het zowel overdag als 's nachts onder de -15 wordt, met op vrijdag een gevoelstemperatuur van -35. Ik denk dat het bier je goed zal smaken, binnen :)
  zondag 29 januari 2012 @ 17:33:29 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107368459
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Regels regels ;(

Ik had zo laatst ook wat moois bij KLM.. Had 17 kilo aan handbagage bij me in een trolley, en iets van 8 kilo in m'n check-in koffer. Dit omdat ik m'n studieboeken niet wilde inchecken, kon het me op dat moment niet veroorloven om ze eventueel een paar dagen kwijt te zijn (of misschien voor altijd :') ). In ieder geval, ik zag de bui al hangen dus ik verstopte m'n trolley achter de balie en gaf m'n koffer af om in te checken. Nou alles prima, trolley niet gewogen..
Kom ik bij de douane, staan daar een paar KLM dames. Nou, ook al vloog ik niet met KLM maar met hun code share partner, ze lieten me met geen mogelijkheid doorlopen zonder m'n trolley te wegen ;(
Uiteraard bleek bij het wegen dat er 9 kilo uit moest. Ze zegt: "heb je een koffer bij je?". "Ja, maar die is al ingecheckt" ( :7 ). "Ja dan moet het daar in want zo mag de trolley niet mee". "Die koffer is al ingecheckt, gaat u 'm terug halen?". "Nee dat kan niet mevrouw". "Nou dat weet ik het goed gemaakt, ik heb een tas in m'n trolley zitten, als ik daar nou de boeken in doe en die tas onder de stoel voor me schuif in het vliegtuig?". "Ja dat is ook goed". Nou, dat was makkelijk :D

Om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar mag er dus maar x kilo in de overhead bin om veiligheidsredenen, en maakt het voor de rest vrij weinig uit wat je meesleept aan handbagage :') Zal ook zo werken met ruimbagage. Zeker in Nederland, met hun arbo regels.
Dat wegen van koffers op bepaalde routes is niet voor niets, want er zijn routes waar mensen veel veel handbagage willen meenemen naast de koffer welke is ingechecked.
Als iedereen dit maar ongezien doet dan kan het startgewicht van het vliegtuig afwijken hoe deze vooraf is berekend.
In jouw geval heb je geluk, op de bagagesticker welke je krijgt staat het aantal stuks en gewicht, bijvoorbeeld 1/8 en weten de medewerkers ook wel dat er verder bij jouw niets te halen zou zijn omdat je dan simpelweg de koffer nog kan en mag gatechecken als je maar niet boven het toegestane totaalgewicht komt.
De reden van bijvoorbeeld bagagebakken is deels waar, deze is inderdaad gebouwd op een maximaal aantal kilo's, maar daar zit een ruime marge in.

Een leuke manier om geld te verdienen voor de luchtvaartmaatschappij voor het rekenen van extra kosten voor overbagage. Want door de ruime marges in het totaalgewicht kost een kilo overgewicht bagage voor de luchtvaartmaatschappij zelf nagenoeg niets, maar voor de passagier een hoop extra.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107860896
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
pi_107861300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef VacaLoca het volgende:
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
Ik heb anders in januari nog een vlucht bij Ryanair gemaakt voor ¤9 retour!!! :)
pi_107861397
Maar die heb je in November oid geboekt lijkt me? Sindsdien is er eea veranderd bij RyanAir kwa prijsstelling.
pi_107861758
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef VacaLoca het volgende:
Maar die heb je in November oid geboekt lijkt me? Sindsdien is er eea veranderd bij RyanAir kwa prijsstelling.
Nee, ik had die vlucht half december geboekt.Ik weet niet of die prijsstelling toen al veranderd was?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:10:51 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107864319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef VacaLoca het volgende:

Zo nu en dan vind je nog niet-geadverteerde prijzen van ¤ 8,99 of ¤ 7,00. Momenteel bijvoorbeeld Eindhoven-Kaunas op 5 maart voor 7 euro en Kaunas-Eindhoven op 2 maart en 30 maart ook voor 7 euro.

Al lijkt dat ook steeds meer richting ¤ 9,99 en ¤ 12,99 te gaan.

En ik ben het met je eens dat de veiligheidscontrole zwaar irritant is. Ik heb die codes inmiddels al tientallen keren overgetikt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 11-02-2012 17:55:49 ]
pi_108014289
http://www.groningenairpo(...)ort-eelde-gaat-door/

Ik hoop dat Ryanair nou ook eindelijk op Groningen gaat vliegen. Ze zeiden altijd dat ze dat zouden gaan doen als de baan verlengt werd.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:17:38 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108017166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:56 schreef Miendientje het volgende:
http://www.groningenairpo(...)ort-eelde-gaat-door/

Ik hoop dat Ryanair nou ook eindelijk op Groningen gaat vliegen. Ze zeiden altijd dat ze dat zouden gaan doen als de baan verlengt werd.
Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:24:54 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108017477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
Straks kun je met het vliegtuig naar Groningen, handig toch?

Vueling: Amsterdam-Barcelona-Groningen.
pi_108017574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Straks kun je met het vliegtuig naar Groningen, handig toch?

Vueling: Amsterdam-Barcelona-Groningen.
Dat kan nu ook al, via Aberdeen, Innsbruck of Salzburg :P
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:30:13 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108017714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al, via Aberdeen, Innsbruck of Salzburg :P
stukje duurder wellicht?

Via Barcelona 245 euro, zonder overnachting.
pi_108017977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

stukje duurder wellicht?

Via Barcelona 245 euro, zonder overnachting.
Aberdeen is wel duurder ja, Groningen - Amsterdam (of RTM/EIN) via Innsbruck of Salzburg moet je al voor rond de ¤130 lukken.

Om maar ontopic te blijven ;) Goed nieuws de uitbreiding! Al weet ik niet of Ryanair er direct in zal springen. GRQ-STN hebben ze in het verleden al gevlogen meen ik, en dat heeft ook nooit gewerkt. Summeronly vluchten naar het zuiden (net zoals Maastricht heeft) zit misschien meer potentie in.
pi_108027933
Groningen vliegt nu ook wel internationaal, bijvoorbeeld naar Turkije, maar als Ryanair daar vliegt wordt het wel wat drukker.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bremen heeft zelf een luchthaven, dus daar komen ze niet vandaan. Maar er zijn wel meer 'dun bevolkte' gebieden waar Ryanair vliegt. Nederlanders zijn sowieso een reislustig volkje en in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel bij elkaar wonen zo'n 2,8 miljoen mensen die dat dan als dichtstbijzijnde (lowkost) vliegveld krijgen.
pi_108040183
Volgens onderstaand stuk is het niet te verwachten dat Ryanair naar Groningen komt.

Op het plaatje is ook te zien waar ze nu al op vliegen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:10:24 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_108040715
Ik vlieg regelmatig naar Milaan, de laatste jaren meestal met Ryanair, maar volgende week gewoon weer met KLM vanaf Schiphol.

Het ticket is wat duurder, maar het verschil is lang niet meer zo groot als vroeger. En ik vlieg naar Linate, vlakbij het centrum ipv naar Bergamo :P
pi_108051090
Als je met bagage reist is het verschil idd klein genoeg vaak dat je KLM kan pakken. Heb je ook niet het risico dat je tig euro moet betalen als je keer een printje kwijt bent of toch extra bagage wilt inchecken. Tel daar bij op dat RyanAir enkele bestemmingen idd ver van het centrum landt waarbij je nog 10-30 euro kwijt bent aan vervoer daar naar toe en dat ej bij KLM niet al 1,5-2 uur vantevoren aanwezig hoeft te zijn en de keuze wordt vrij makkelijk.

Minimaal retour is nu in meeste gevallen namelijk ¤24, Bagage ¤40, CC-kosten als je nog geen debit card hebt ¤12, Vervoer naar centrum van verafgelegen vliegveld ¤15 en je zit op ¤91. Dus als je voor ¤109 met KLM kan...
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:12:41 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108051195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:08 schreef VacaLoca het volgende:
Als je met bagage reist is het verschil idd klein genoeg vaak dat je KLM kan pakken. Heb je ook niet het risico dat je tig euro moet betalen als je keer een printje kwijt bent of toch extra bagage wilt inchecken. Tel daar bij op dat RyanAir enkele bestemmingen idd ver van het centrum landt waarbij je nog 10-30 euro kwijt bent aan vervoer daar naar toe en dat ej bij KLM niet al 1,5-2 uur vantevoren aanwezig hoeft te zijn en de keuze wordt vrij makkelijk.

Bij Ryanair hoef je toch ook niet 1,5-2 uur vantevoren aanwezig te zijn? Juist níet, omdat de vliegvelden waar Ryanair vanaf vliegt, vaak veel kleiner zijn.

Ryanair is trouwens momenteel vooral goed voor de steden waar andere maatschappijen niet naartoe vliegen. En zonder bagage natuurlijk.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:00:38 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108052762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:33 schreef Miendientje het volgende:
Groningen vliegt nu ook wel internationaal, bijvoorbeeld naar Turkije, maar als Ryanair daar vliegt wordt het wel wat drukker.

[..]

Bremen heeft zelf een luchthaven, dus daar komen ze niet vandaan. Maar er zijn wel meer 'dun bevolkte' gebieden waar Ryanair vliegt. Nederlanders zijn sowieso een reislustig volkje en in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel bij elkaar wonen zo'n 2,8 miljoen mensen die dat dan als dichtstbijzijnde (lowkost) vliegveld krijgen.
Vanuit Bremen kan de prijsbewuste Duitser nog wel intresse hebben in Groningen, of beter gezegd, de Duitsers die net over de grens wonen, in Nederland is bijvoorbeeld geen ticketbelasting zoals Duitsland nu voert en die wij in Nederland ook gehad hebben, dus financieel kan het aantrekkelijk zijn.

Die doelgroep van 2,8 miljoen reizigers in Nederland klinkt leuk, maar dat is toch echt te weinig voor een basis van Ryanair, je zal de verdwaalde lijnvlucht naar London Stansted en wellicht Girona nog wel tegen kunnen komen, verder zal Groningen het moeten gaan heben van de Charter vluchten richting de zonbestemmingen van bijvoorbeeld Transvertragia.
Dus de baanverlenging an sich is positief, maar het wordt geen Eindhoven of zelfs maar een Maastricht Airport.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109016058
Ze gaan toch vanaf Groningen vliegen, naar 3 bestemmingen, ik zie alleen zo snel niet welke dat zijn:

http://www.groningenairpo(...)gen-airport-eelde-1/
pi_109016231
Milaan, Mallorca en Marseille. Vanaf 2 mei.
  maandag 12 maart 2012 @ 16:59:18 #185
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109016253
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:58 schreef Grunner het volgende:
Milaan, Mallorca en Marseille. Vanaf 2 mei.
Hmm jammer, niet waar ik naartoe moet ;(
pi_109016582
Ik kijk bij Ryanair meestal waar je goedkoop naar toe kunt en niet waar ik naar toe wil. Meestal ben je in dat laatste geval bij andere maatschappijen goedkoper uit. Lijkt me wel wat om in het voorjaar of najaar naar een van deze 3 bestemmingen te gaan.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:30:04 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109017368
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:07 schreef Miendientje het volgende:
Ik kijk bij Ryanair meestal waar je goedkoop naar toe kunt en niet waar ik naar toe wil. Meestal ben je in dat laatste geval bij andere maatschappijen goedkoper uit. Lijkt me wel wat om in het voorjaar of najaar naar een van deze 3 bestemmingen te gaan.
Ik vlieg een aantal keer per jaar naar één bepaalde bestemming met Ryanair, maar helaas kan dat dus nog steeds niet vanuit Nederland. Ik blijf hopen :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:44:22 #188
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_109096129
Weekendje Alghero is redelijk goedkoop, maar is daar wat te doen?
pi_109096334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:44 schreef Professional het volgende:
Voor bestemmingsinfo kan je beter de specifieke topics over de bestemmingen opzoeken :) 4 dagen Alghero (Sardinië)
pi_109102222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:44 schreef Professional het volgende:
Dat kan ik je volgende week vertellen, want ik vond 30 euro voor een retourtje ook wel een goede deal.

Vorige week ook met Ryanair gevlogen naar Barcelona vanaf Weeze. Was weer niets op aan te merken, behalve op de passagiers die denken dat ze toch wegkomen met hutkoffers meenemen in het vliegtuig en dan zonder morren aan de gate betalen, omdat het vier van de vijf keer wel kan :')
pi_109614285
Ongemerkt heeft Ryanair deze week het voordeel van de Prepaid Mastercard geschrapt... :(
Tenminste voor de volgende landen van vertrek: Groot Brittanië, Ierland, Italië, Duitsland en Spanje.

Vorige week nog probleemloos zonder adm.kosten geboekt vanaf Weeze, maar nu wilde ik hetzelfde doen vanaf Bremen, maar helaas, die 12 euro adm.kosten (retour) werden gewoon erbij geteld.
Tja, wat moet ik nu nog met die prepaidcard....

En zijn die adm.kosten al langer 6 euro per enkele vlucht? Ik dacht dat het 5 euro was.
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:24:37 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109614694
quote:
8s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:16 schreef Caspar_X het volgende:
Ongemerkt heeft Ryanair deze week het voordeel van de Prepaid Mastercard geschrapt... :(
Tenminste voor de volgende landen van vertrek: Groot Brittanië, Ierland, Italië, Duitsland en Spanje.

Vorige week nog probleemloos zonder adm.kosten geboekt vanaf Weeze, maar nu wilde ik hetzelfde doen vanaf Bremen, maar helaas, die 12 euro adm.kosten (retour) werden gewoon erbij geteld.
Tja, wat moet ik nu nog met die prepaidcard....

En zijn die adm.kosten al langer 6 euro per enkele vlucht? Ik dacht dat het 5 euro was.
:( gelukkig had ik niet alleen een debitcard voor Ryanair, maar wel jammer want ik moet deze week ook nog een vlucht boeken.
pi_109616221
De admininstratietoeslag (¤6 was al langer trouwens) wordt langzaam toegevoegd aan landen waarin Ryanair een Ryanair-branded prepaid creditcard (Ryanair Cash Passport) lanceert. Eerst was dit alleen UK en Italie, nu dus ook Duitsland. Ik zie zelf Spanje er nog niet tussenstaan.

Gezien het feit dat Nederland een bejaard land is qua creditcardgebruik zou het best eens kunnen dat het nog lang duurt voordat je hier ook een Ryanair Cash Passport introductie krijgt, en je vluchten ex-NL nog zonder de toeslag kan boeken.
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:02:14 #194
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109618386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:03 schreef Thetallguy het volgende:
De admininstratietoeslag (¤6 was al langer trouwens) wordt langzaam toegevoegd aan landen waarin Ryanair een Ryanair-branded prepaid creditcard (Ryanair Cash Passport) lanceert. Eerst was dit alleen UK en Italie, nu dus ook Duitsland. Ik zie zelf Spanje er nog niet tussenstaan.

Gezien het feit dat Nederland een bejaard land is qua creditcardgebruik zou het best eens kunnen dat het nog lang duurt voordat je hier ook een Ryanair Cash Passport introductie krijgt, en je vluchten ex-NL nog zonder de toeslag kan boeken.
quote:
‡ exclusief vluchten die uit de volgende landen komen – Groot Brittanië, Ierland, Italië, Duitsland & Spanje
Dus ook Spanje staat erbij, echter als je vanuit Nederland een retourvlucht boekt heb je daar in principe (nog) geen last van omdat deze dit dan ziet als een vlucht geboekt uit Nederland.

Het zit er natuurlijk aan te komen, de luchtvaartmaatschappijen zijn druk doende om zoveel mogelijk geld binnen te halen o.a. noodzakelijk voor de hoge brandstofkosten, op de vluchten zelf is dat lastig, hierop is de consument zeer prijsbewust, dus door de diverse toeslagen op te schroeven kan je via een zijweg alsnog genoeg geld binnenhalen zonder dat de consument dit doorheeft.
Easyjet doet dat door bijvoorbeeld een vast tarief administratiekosten toe te voegen die niet te omzeilen is en daarnaast nog een relatief laag bedrag voor credit card kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109620322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

[..]

Dus ook Spanje staat erbij, echter als je vanuit Nederland een retourvlucht boekt heb je daar in principe (nog) geen last van omdat deze dit dan ziet als een vlucht geboekt uit Nederland.

Ah ik zie dat hij bij het rijtje van toeslagen wel staat idd. Ik keek in de booking engine naar vluchten ex-Spanje en als je daar Mastercard Prepaid selecteert wordt de ¤6 er nog niet bij gerekend :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:50:26 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109628250
Mensen, ik zit met een probleempje:

Vanavond boekte ik een vlucht London (Stansted) - Eindhoven voor 15 april. Na het betalingscherm volgt een verwerkingscherm (Itinerary) waarop staat dat het verwerken van een boeking maximaal 45 seconden duurt. In mijn geval duurt de aanvraag echter al bijna 2 uur ... !

Wat kan ik doen? Het scherm vannacht laten staan en morgenochtend kijken of er nog ontwikkelingen zijn? En uiteraard de mailbox checken? Ik waag het scherm niet weg te klikken en zeker geen nieuwe boeking te regelen ... !

Is het zo dat indien geen bevestigingsmail volgt, er ook geen geld wordt afgehouden?
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:55:09 #197
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109628607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Mensen, ik zit met een probleempje:

Vanavond boekte ik een vlucht London (Stansted) - Eindhoven voor 15 april. Na het betalingscherm volgt een verwerkingscherm (Itinerary) waarop staat dat het verwerken van een boeking maximaal 45 seconden duurt. In mijn geval duurt de aanvraag echter al bijna 2 uur ... !

Wat kan ik doen? Het scherm vannacht laten staan en morgenochtend kijken of er nog ontwikkelingen zijn? En uiteraard de mailbox checken? Ik waag het scherm niet weg te klikken en zeker geen nieuwe boeking te regelen ... !

Is het zo dat indien geen bevestigingsmail volgt, er ook geen geld wordt afgehouden?
M'n vriend had laatst ook zoiets, maar toen hij opnieuw wilde boeken kreeg hij vanzelf de melding dat hij nu een dubbele vlucht ging boeken (omdat zelfde naam en zelfde route), en of hij dat wilde doen.
Toen wist ie gelijk dat de eerste dus blijkbaar wel was doorgekomen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:16:13 #198
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109630441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

M'n vriend had laatst ook zoiets, maar toen hij opnieuw wilde boeken kreeg hij vanzelf de melding dat hij nu een dubbele vlucht ging boeken (omdat zelfde naam en zelfde route), en of hij dat wilde doen.
Toen wist ie gelijk dat de eerste dus blijkbaar wel was doorgekomen.
Hmmm OK. Ik heb zojuist mijn online creditcardgegevens bekeken maar er is geen nieuwe afschrijving zichtbaar. Financiëel gezien geen man overboord wellicht ... ?
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:53:24 #199
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109672305
En inmiddels nog geen afschrijving zichtbaar bij online cc-gegevens. Is een boeking bij Ryanair direct zichtbaar indien je online cc-gegevens bekijkt ... ?
pi_109717434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:03 schreef Thetallguy het volgende:

Ryanair weet dat vooral veel Nederlanders vanaf Weeze vliegen, dus marketingstrategisch een sluwe en slimme zet.

quote:
Um eine Ryanair Cash Passport Karte zu beantragen, müssen Sie mindestens 18 Jahre alt sein und Ihren Wohnsitz in Deutschland haben. Im Rahmen der Geldwäschebekämpfung benötigen wir von Ihnen einen Nachweis Ihrer Identität und Ihres deutschen Wohnsitzes.

(http://www.cashpassport.com/1/de/Ryanair/FAQ1/)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:38:53 #201
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109728774
Je kunt bij Ryanair tegenwoordig blijkbaar je stoel kiezen, maar ik kan bij het boeken alleen maar "instappen met prioriteit" aanklikken... Kan ik dan bij het online inchecken pas een stoel kiezen ofzo? Want ik zie bij "boeking beheren" nergens die optie staan. Of moet ik nog wat extra's kopen om een stoel te kunnen kiezen? :?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:23:33 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109732813
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:38 schreef kwiwi het volgende:
Je kunt bij Ryanair tegenwoordig blijkbaar je stoel kiezen, maar ik kan bij het boeken alleen maar "instappen met prioriteit" aanklikken... Kan ik dan bij het online inchecken pas een stoel kiezen ofzo? Want ik zie bij "boeking beheren" nergens die optie staan. Of moet ik nog wat extra's kopen om een stoel te kunnen kiezen? :?
Volgens mij is de stoelkeuzemogelijkheid nu nog maar op een beperkt aantal vluchten beschikbaar en dus niet bij alle vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')