abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107272078
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:53:24 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107272470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Dat je je absoluut aan de gegeven maten en het gewicht van de bagage houdt als je geen zin hebt om achterlijk veel bij te betalen.
pi_107273275
Doel je op de handbagage? Ik zie dat dat 55x40x20cm mag zijn, anders moet je het inchecken tegen extra betaling. Maar ik begrijp dat dat me weer veel extra gaat kosten toch?
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:11:37 #154
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107273549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Doel je op de handbagage? Ik zie dat dat 55x40x20cm mag zijn, anders moet je het inchecken tegen extra betaling. Maar ik begrijp dat dat me weer veel extra gaat kosten toch?
Ik doel op alles, handbagage en check-in bagage. Ze controleren de laatste tijd steeds strenger op gewicht en afmetingen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:52:03 #155
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107275829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik doel op alles, handbagage en check-in bagage. Ze controleren de laatste tijd steeds strenger op gewicht en afmetingen.
Ze controleren steeds strenger, zeker op de luchthavens, maar in mijn beleving zijn de personen welke bij moeten betalen ook de personen welke gewoon teveel handbagage bij zich dragen.
Één tas is één tas, en niet 1 trolly en een grote handtas of een grote plastic zak met spullen erin. In mijn ervaring doen ze bij mij nooit moeilijk en wordt er nooit gevraagd om de tas in de afmetingenbak te stoppen of te wegen, het personeel weet echt wel wie ze eruit moeten pikken.

Eigenlijk vindt ik het wel mooi om te zien hoe inventief mensen zijn, dan opeens blijkt er toch van alles aan te kunnen, zodat de bagage aan de afmetingen voldoet.
Daarnaast is de ruimte in een vliegtuig beperkt, zeker in de wintermaanden met de winterjassen welke mee moeten is het lastig ruimte te vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107275834
En vergeet je boardingpass niet uit te printen na online inchecken tenzij je ze wilt sponsoren met 40e pp.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:43:36 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107282578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vergeet ook niet online in te checken en je boardingpas uit te printen. Vergeet je dit, moet je betalen.

Oh, en neem warme kleding mee, indien Krakow voor de temperatuur (-15 verwacht), indien Gdansk ook i.v.m. de wind. Gevoelstemperatuur -25, zie ik...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:51:23 #158
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_107282765
Bedankt voor de tip. Het wordt inderdaad krakow
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:11:43 #159
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_107327502
Ik wil dus wellicht woensdag met Ryanair gaan vliegen en moet dus eigenlijk ook nog een creditcard(vervanger) regelen. Gezien de ervaring hier met wirecard en neteller zal dat best te vertrouwen zijn dacht ik zo. Las wel dat er wat problemen waren met wirecard, is dat inmiddels opgelost? Wat ik me verder een beetje afvraag is of ik nog op tijd regelen dat ik én een (virtuele) creditcard heb én er geld op heb?

Als Ryanair nou gewoon American Express accepteerde... ;(
pi_107339700
Aanvraag van de Moneybookers / Skrill creditcard (prepay mastercard) ben je zo 3 weken mee kwijt, maar het werk dan ook wel erg snel en makkelijk; via iDeal geld er op zetten, dat je direct kan uitgeven.
pi_107339780
Na een tijdje geen echt goede aanbiedingen gezien te hebben, nu maar eens een retourje Sardinië vanaf Eindhoven geboekt voor 30 euro inclusief :)
pi_107347650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat je je absoluut aan de gegeven maten en het gewicht van de bagage houdt als je geen zin hebt om achterlijk veel bij te betalen.
Eigenlijk slaat het nergens op, wij waren op Newark en vlogen naar San Francisco. Ik had in mijn koffer 26 kilo, er moest dus 1 kilo uit, ik moest voor een kilo aan spullen eruit halen en dat mocht ik in m'n handbagage doen. Precies hetzelfde gewicht gaat dan toch mee het vliegtuig in? :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  zondag 29 januari 2012 @ 01:06:23 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107348369
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:41 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Eigenlijk slaat het nergens op, wij waren op Newark en vlogen naar San Francisco. Ik had in mijn koffer 26 kilo, er moest dus 1 kilo uit, ik moest voor een kilo aan spullen eruit halen en dat mocht ik in m'n handbagage doen. Precies hetzelfde gewicht gaat dan toch mee het vliegtuig in? :')
Regels regels ;(

Ik had zo laatst ook wat moois bij KLM.. Had 17 kilo aan handbagage bij me in een trolley, en iets van 8 kilo in m'n check-in koffer. Dit omdat ik m'n studieboeken niet wilde inchecken, kon het me op dat moment niet veroorloven om ze eventueel een paar dagen kwijt te zijn (of misschien voor altijd :') ). In ieder geval, ik zag de bui al hangen dus ik verstopte m'n trolley achter de balie en gaf m'n koffer af om in te checken. Nou alles prima, trolley niet gewogen..
Kom ik bij de douane, staan daar een paar KLM dames. Nou, ook al vloog ik niet met KLM maar met hun code share partner, ze lieten me met geen mogelijkheid doorlopen zonder m'n trolley te wegen ;(
Uiteraard bleek bij het wegen dat er 9 kilo uit moest. Ze zegt: "heb je een koffer bij je?". "Ja, maar die is al ingecheckt" ( :7 ). "Ja dan moet het daar in want zo mag de trolley niet mee". "Die koffer is al ingecheckt, gaat u 'm terug halen?". "Nee dat kan niet mevrouw". "Nou dat weet ik het goed gemaakt, ik heb een tas in m'n trolley zitten, als ik daar nou de boeken in doe en die tas onder de stoel voor me schuif in het vliegtuig?". "Ja dat is ook goed". Nou, dat was makkelijk :D

Om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar mag er dus maar x kilo in de overhead bin om veiligheidsredenen, en maakt het voor de rest vrij weinig uit wat je meesleept aan handbagage :') Zal ook zo werken met ruimbagage. Zeker in Nederland, met hun arbo regels.
  zondag 29 januari 2012 @ 16:32:03 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107366506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bedankt voor de tip. Het wordt inderdaad krakow
Het lijkt er op dat je aan gewoon warme kleding niet genoeg hebt. De voorspelling zegt nu dat het zowel overdag als 's nachts onder de -15 wordt, met op vrijdag een gevoelstemperatuur van -35. Ik denk dat het bier je goed zal smaken, binnen :)
  zondag 29 januari 2012 @ 17:33:29 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107368459
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Regels regels ;(

Ik had zo laatst ook wat moois bij KLM.. Had 17 kilo aan handbagage bij me in een trolley, en iets van 8 kilo in m'n check-in koffer. Dit omdat ik m'n studieboeken niet wilde inchecken, kon het me op dat moment niet veroorloven om ze eventueel een paar dagen kwijt te zijn (of misschien voor altijd :') ). In ieder geval, ik zag de bui al hangen dus ik verstopte m'n trolley achter de balie en gaf m'n koffer af om in te checken. Nou alles prima, trolley niet gewogen..
Kom ik bij de douane, staan daar een paar KLM dames. Nou, ook al vloog ik niet met KLM maar met hun code share partner, ze lieten me met geen mogelijkheid doorlopen zonder m'n trolley te wegen ;(
Uiteraard bleek bij het wegen dat er 9 kilo uit moest. Ze zegt: "heb je een koffer bij je?". "Ja, maar die is al ingecheckt" ( :7 ). "Ja dan moet het daar in want zo mag de trolley niet mee". "Die koffer is al ingecheckt, gaat u 'm terug halen?". "Nee dat kan niet mevrouw". "Nou dat weet ik het goed gemaakt, ik heb een tas in m'n trolley zitten, als ik daar nou de boeken in doe en die tas onder de stoel voor me schuif in het vliegtuig?". "Ja dat is ook goed". Nou, dat was makkelijk :D

Om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar mag er dus maar x kilo in de overhead bin om veiligheidsredenen, en maakt het voor de rest vrij weinig uit wat je meesleept aan handbagage :') Zal ook zo werken met ruimbagage. Zeker in Nederland, met hun arbo regels.
Dat wegen van koffers op bepaalde routes is niet voor niets, want er zijn routes waar mensen veel veel handbagage willen meenemen naast de koffer welke is ingechecked.
Als iedereen dit maar ongezien doet dan kan het startgewicht van het vliegtuig afwijken hoe deze vooraf is berekend.
In jouw geval heb je geluk, op de bagagesticker welke je krijgt staat het aantal stuks en gewicht, bijvoorbeeld 1/8 en weten de medewerkers ook wel dat er verder bij jouw niets te halen zou zijn omdat je dan simpelweg de koffer nog kan en mag gatechecken als je maar niet boven het toegestane totaalgewicht komt.
De reden van bijvoorbeeld bagagebakken is deels waar, deze is inderdaad gebouwd op een maximaal aantal kilo's, maar daar zit een ruime marge in.

Een leuke manier om geld te verdienen voor de luchtvaartmaatschappij voor het rekenen van extra kosten voor overbagage. Want door de ruime marges in het totaalgewicht kost een kilo overgewicht bagage voor de luchtvaartmaatschappij zelf nagenoeg niets, maar voor de passagier een hoop extra.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107860896
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
pi_107861300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef VacaLoca het volgende:
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
Ik heb anders in januari nog een vlucht bij Ryanair gemaakt voor ¤9 retour!!! :)
pi_107861397
Maar die heb je in November oid geboekt lijkt me? Sindsdien is er eea veranderd bij RyanAir kwa prijsstelling.
pi_107861758
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef VacaLoca het volgende:
Maar die heb je in November oid geboekt lijkt me? Sindsdien is er eea veranderd bij RyanAir kwa prijsstelling.
Nee, ik had die vlucht half december geboekt.Ik weet niet of die prijsstelling toen al veranderd was?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:10:51 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107864319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef VacaLoca het volgende:

Zo nu en dan vind je nog niet-geadverteerde prijzen van ¤ 8,99 of ¤ 7,00. Momenteel bijvoorbeeld Eindhoven-Kaunas op 5 maart voor 7 euro en Kaunas-Eindhoven op 2 maart en 30 maart ook voor 7 euro.

Al lijkt dat ook steeds meer richting ¤ 9,99 en ¤ 12,99 te gaan.

En ik ben het met je eens dat de veiligheidscontrole zwaar irritant is. Ik heb die codes inmiddels al tientallen keren overgetikt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 11-02-2012 17:55:49 ]
pi_108014289
http://www.groningenairpo(...)ort-eelde-gaat-door/

Ik hoop dat Ryanair nou ook eindelijk op Groningen gaat vliegen. Ze zeiden altijd dat ze dat zouden gaan doen als de baan verlengt werd.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:17:38 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108017166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:56 schreef Miendientje het volgende:
http://www.groningenairpo(...)ort-eelde-gaat-door/

Ik hoop dat Ryanair nou ook eindelijk op Groningen gaat vliegen. Ze zeiden altijd dat ze dat zouden gaan doen als de baan verlengt werd.
Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:24:54 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108017477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
Straks kun je met het vliegtuig naar Groningen, handig toch?

Vueling: Amsterdam-Barcelona-Groningen.
pi_108017574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Straks kun je met het vliegtuig naar Groningen, handig toch?

Vueling: Amsterdam-Barcelona-Groningen.
Dat kan nu ook al, via Aberdeen, Innsbruck of Salzburg :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:30:13 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108017714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al, via Aberdeen, Innsbruck of Salzburg :P
stukje duurder wellicht?

Via Barcelona 245 euro, zonder overnachting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')