abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105165834
Warrige vraag, maar ingecheckte bagage maakt niet uit of het tas of koffer is :)
pi_105166966
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:24 schreef Piles het volgende:
Warrige vraag
Idd :D
  zondag 4 december 2011 @ 16:02:31 #123
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105169516
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:24 schreef Piles het volgende:
Warrige vraag, maar ingecheckte bagage maakt niet uit of het tas of koffer is :)
Wat begrijp je er dan niet aan?
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_105169556
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Wat begrijp je er dan niet aan?
Vond het nogal een uitgebreid verhaal bij zo'n simpele vraag :P
  zondag 4 december 2011 @ 16:09:12 #125
pi_105169809
Ik dacht al. Je hoeft geen genie te zijn om de vraag te begrijpen lijkt me :P
Bedankt voor het antwoord :)

tot ziens
  donderdag 8 december 2011 @ 19:44:24 #126
pi_105349187
Nog een vraag: koffers mogen dus maximaal 81 bij 119 bij 119 zijn?
pi_105440716
De Ierse low-cost luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat in 2012 de bijkomende kosten op hun vluchten fors verhogen. Vergeet men de koffer bij het boeken van de vlucht aan te melden, dan dient men op de luchthaven een toeslag te betalen die kan oplopen tot ruim 100 euro.

Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Ryanair is Europa's grootste 'goedkope' luchtvaartmaatschappij. Het bedrijf gaat voortaan het jaar opdelen in een hoog- en laagseizoen, met verschillende tarieven voor de vluchten én voor de bijkomende kosten.

Het bedrijf verhoogt de kosten voor het meenemen van ruimbagage van 18 naar 30 euro in het laagseizoen. Een tweede koffer meenemen kost bijna 60 euro.

Het meenemen van handbagage blijft gratis, maar is bij Ryanair onderworpen aan strengere regels dan bij de concurrentie. Passagiers mogen slechts een tas van maximaal 44 liter en maximaal 10 kilogram meenemen. Bij concurrent Easyjet mogen grotere tassen worden meegenomen.

Een woordvoerder van Ryanair zegt dat de prijsverhogingen ongeveer 30 procent van de reizigers zullen treffen: 'Veel mensen die met ons vliegen, nemen alleen handbagage met zich mee, waardoor ze niet met extra kosten worden geconfronteerd.'

Er is al jaren veel kritiek op de 'verborgen kosten' die low cost carriers rekenen. Naast de koffertarieven rekenen de maatschappijen tot wel 15 euro creditcardkosten. Ook de prijzen van versnaperingen aan boord gaan volgend jaar omhoog: een blikje bier kost u volgend jaar 7 euro.

De Engelse krant The Independent rekende uit dat, als u met koffers reist, u het goedkoopst uit bent bij reguliere luchtvaartmaatschappijen. British Airways rekent voor een vlucht van Londen naar Barcelona, voor een stel met twee koffers, tientallen euro's minder dan de low-cost concurrentie. -ad
pi_105451326
Wtf, doei ryanair. Ik heb vrijwel altijd ruimbagage en zou ik dus voor een retour 60 euro voor bagage moeten neertellen. 40 was elke keer al op het randje, 60 gaat er overheen.

Ik ga wel lekker met KLM vliegen. Houdoe.

[ Bericht 13% gewijzigd door VacaLoca op 11-12-2011 14:12:03 ]
pi_105452209
Lol, je moet ryanair gebruiken waar het voor bedoeld is.....
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 11 december 2011 @ 14:31:41 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_105452271
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef danos het volgende:
Lol, je moet ryanair gebruiken waar het voor bedoeld is.....
Precies, vliegen met alleen handbagage. Ik ga deze week een paar dagen naar Portugal. Kosten retourtje: ¤60 :P
pi_105452337
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:58 schreef Piles het volgende:
Vooral om dat Ryanair alleen met Boeing 737's vliegt, en niet met Airbus :')
Heul slecht stuk ja, deze man begrijpt er niet veel van...
En in Toulouse alleen de wide bodies worden gemaakt, de A318/319/320 komen uit Hamburg.

Maar goed, het is duidelijk dat Ryanair echt geen bagage meer wil vervoeren. Blijkbaar zit daar de grootste kostenpost/ inkomstenbron.

Vorig jaar heb ik rond deze tijd nog voor 20 euro een retourtje Sevilla in februari kunnen boeken, maar dat gaat nu niet meer lukken. Prijzen zijn toch echt omhoog nu, en andere airlines kunnen aardig meeconcurreren.
pi_105540279
Nouuu ik heb me toch net het reisje met ryanair gehad.

Vertrektijd vanaf Krakow om 18.45.We mochten boarden en toen ineens: Boarding suspended wat overging in delayed. Oké prima. Maar vervolgens : Flight delayed,more information will follow in 30 minutes(uiteindelijk bijna een uur)...en dat weer,en toen duurde het 50 min. Toen final information in 15 minutes...toch weer niet....geen informatie meer .Uiteindelijk mochten we toch boarden om 22.15.Dit alles was om ,little technical difficulties'
Ik had het eigenlijk helemaal niet meer verwacht en dacht dat de vlucht gecanceld zou worden omdat je in Eindhoven niet meer na half 12 oid mag landen. Maar goed dacht ik. Het zal wel goed zijn dan.

Hoop gedoe in het vliegtuig en ik vertrouwde het eigenlijk allemaal niet echt. Liepen continue 'mannetjes' heen en weer ,en in en uit.
Om 22.45 gingen we dan toch echt vliegen. En toen kwam na ongeveer een uur het nieuws dat we ipv Eindhoven in Osnabruck zouden landen! Dit was volgens hen al bekend alleen de communicatie was niet helemaal goed verlopen en daardoor wisten zij het niet. Volgens mij ligt Osnabruck redelijk uit de route en nogal wat noordelijker. Bullshit dus!

Daar zouden bussen naartoe komen die ons naar Eindhoven zouden brengen. Die bussen waren zojuist uit Eindhoven vertrokken vol met passagiers die eigenlijk de vlucht na ons moesten hebben naar Dublin.
Om 2 hr kwamen dan de bussen. Buschauffeur moest verplicht rusten dus om een uur of 3 gingen we dan op weg naar Eindhoven. Het was ook nog eens noodweer en z'n ruitenwissers deden het niet goed.

De mensen van de Dublinvlucht konden btw pas om 10 hr s'ochtends vliegen vanaf Osnabruck!!! Die moesten dus NOG eens 8 uur wachten .

Uiteindelijk tegen kwart voor 6 s'ochtends kwamen we aan op Eindhoven airport. Daar gelukkig een taxibusje kunnen delen met medepassagiers om naar Eindhoven Centraal te kunnen en vervolgens de eerste trein naar Rotterdam te kunnen pakken!

Voorlopig even geen Ryanair meer voor mij! Vooral de manier waarop het ging. De zogenaamde verkeerde communicatie en de weinige informatie op Krakow.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:22:08 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_105545584
:) Hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is van Ryanair, is het wel begrijpelijk dat je de passagiers niet inlicht, daar krijg je namelijk een heleboel problemen van, bijvoorbeeld mensen die niet meer mee willen, waardoor je de bagage van boord moet halen, en wellicht moet iedereen van boord uit veiligheidsoverwegingen omdat er handbagage achtergelaten kan zijn.

Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Het zijn niet alleen de Ryanair's van deze wereld die dit doen, ook KLM kan er wat van, vaak wordt het grondpersoneel ook niet ingelicht, de piloten krijgen opdracht van het HQ.
Netjes is het zeker niet. Gelukkig heb ik zulke zaken nog niet meegemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_105546098
Haha Osnabruck! Alsof je een retourtje AMS-MAD hebt en ineens ipv Schiphol, Heathrow ziet opdoemen bij 't landen :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105547156
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Weeze is alleen ook dicht na 2330u, dus dat is dan ook geen optie meer. Ze willen het toestel uiteindelijk natuurlijk ook weer in Dublin krijgen aangezien deze wrs. hier gebaseerd staat. Wel opvallend dat ze dan Munster/Osnabruck kiezen aangezien ze daar uberhaupt niet naartoe vliegen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_105547157
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
:) Hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is van Ryanair, is het wel begrijpelijk dat je de passagiers niet inlicht, daar krijg je namelijk een heleboel problemen van, bijvoorbeeld mensen die niet meer mee willen, waardoor je de bagage van boord moet halen, en wellicht moet iedereen van boord uit veiligheidsoverwegingen omdat er handbagage achtergelaten kan zijn.

Het zijn niet alleen de Ryanair's van deze wereld die dit doen, ook KLM kan er wat van, vaak wordt het grondpersoneel ook niet ingelicht, de piloten krijgen opdracht van het HQ.
Netjes is het zeker niet. Gelukkig heb ik zulke zaken nog niet meegemaakt.
Absoluut. Ik begrijp ook wel waarom ze het gedaan hebben. Dit was de makkelijkste oplossing. Dan maar kijken waar ze nog wèl mogen landen en snel boarden (het was sowieso al te laat om nog naar Eindhoven te kunnen) Vervolgens konden we dus blijkbaar terecht op Osnabruck als 'gast' want normaliter vliegt Ryanair daar niet eens op. Snel iedereen eruit schoppen en dan zijn ze er vanaf. Want vervolgens was van Ryanair niemand meer te bereiken. De bussen maar afwachten. Die kwamen dus na ruim 2 uur. Wel lullig ook want er stonden rond 12hr s'nachts op Eindhoven aardig wat mensen om iemand op te halen (zo ook voor mij). Voor niks dus. Ach ja zo'n 9 uur later waren we dus alsnog op Eindhoven ;)
pi_105548062
Je hebt recht op EU compensatie...
http://www.consuwijzer.nl(...)Waar_heb_ik_recht_op

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.
Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:25:04 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105548800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef kalinhos het volgende:
Haha Osnabruck! Alsof je een retourtje AMS-MAD hebt en ineens ipv Schiphol, Heathrow ziet opdoemen bij 't landen :P
Dat is een beetje overdreven, zó ver liggen die vliegvelden nou ook weer niet van elkaar. Maar toch 250 km, niet naast de deur.

Begin november, toen ik met Wizzair terugvloog uit Gdansk, had de hele Ryanair vloot vertraging. De vlucht naar Leeds werd echter omgeleid en mensen werden eerst met bussen van Gdansk naar Poznan vervoerd. 300 km verderop...

Een paar weken geleden, in Sevilla, hoorde ik een Spaans meisje vertellen dat hun vlucht vanuit Duitsland naar Sevilla werd omgeleid naar Malaga. Met de bus zijn ze vervolgens naar Sevilla vervoerd (waardoor de airportbus naar de binnenstad van Sevilla zo bomvol zat, dat ik een uur langer moest wachten...) Ook zomaar 220 km verderop.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:28:56 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105548993
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:12 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt recht op EU compensatie...

[...]

Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding.
Vaak is het weer wel de reden. Hoe zit het met mist en compensatie?
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:07:06 #141
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105554581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vaak is het weer wel de reden. Hoe zit het met mist en compensatie?
Ook overmacht, ze kunnen immers het weer niet beinvloeden.
pi_105577085
quote:
Ik heb het inderdaad al ingediend. De vertraging in totaal was meer dan 9 uur maar voor vertrek was 3,45 uur. Dus het minimum aan 3 uur vertraging gaan we sowieso.Ze gaven zelf aan dat het om technische redenen was dus op overmacht kunnen ze het ,lijkt mij, niet gooien. Maar Ryanair kennende en afgaand op eerdere berichten van mensen die dit geprobeerd hebben gaat het nog aardig lastig en vooral een langdurend proces worden. Ik ben benieuwd!
pi_105700424
Gaan ze vanaf volgend jaar vluchten doen vanaf Airport Eelde?
pi_105701436
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Gaan ze vanaf volgend jaar vluchten doen vanaf Airport Eelde?
Dan moet eerst de landingsbaan nog verlengt worden, of is dat al gebeurt?
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:45:54 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_105701703
Ik heb m'n portie Ryanair er voor deze week wel weer opzitten, op en neer van Eindhoven naar Faro.

Zonder vertragingen, dat wel.
pi_105727033
quote:
Dan moet eerst de landingsbaan nog verlengt worden, of is dat al gebeurt?
Nee, het is nog wachten op een (echt het allerlaatste...) besluit over de verlenging van de baan. Dat besluit wordt nog deze maand verwacht van de Raad van State.
De aannemer kan dan gelijk los, maar pas voorjaar 2013 kan dan de verlengde baan werkelijk gebruikt worden.

Zou wel handig zijn voor mij, Ryanair op een half uurtje rijden dan :)
Nu 2 of 2,5 uur rijden naar Bremen, Weeze of Eindhoven.
pi_105749617
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
pi_107252332
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad al ingediend. De vertraging in totaal was meer dan 9 uur maar voor vertrek was 3,45 uur. Dus het minimum aan 3 uur vertraging gaan we sowieso.Ze gaven zelf aan dat het om technische redenen was dus op overmacht kunnen ze het ,lijkt mij, niet gooien. Maar Ryanair kennende en afgaand op eerdere berichten van mensen die dit geprobeerd hebben gaat het nog aardig lastig en vooral een langdurend proces worden. Ik ben benieuwd!
Heb je hier al iets van gehoord?
gr gr
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:56:36 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107261159
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Miendientje het volgende:
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
Vueling vliegt alvast naar Barcelona vanuit Eelde, vanaf 28 april.
pi_107261552
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Miendientje het volgende:
Transavia heeft zulk soort vluchten, maar dan is Eindhoven alleen de tussenstop :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')