quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:50 schreef bartrid het volgende:
Welke band?
With its angular rhythms and fluid leads,'s music always went in unconventional directions, laying the groundwork for many of the guitar-based post-punk pop groups of the late '70s and '80s.
quote:
goed gegokt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:49 schreef schaap001 het volgende:
Weet niet of Stooges goed is... zou zelf gokken op Televison?
quote:Clocking in at 45 minutes,'s third record of guitar-dominated, hook-laden power pop runs through its 12 songs at a classic speed, piling up songs that lovingly conform to the three-minute pop tradition. Televisions Richard Lloyd's gnarled guitars save
's melodies and harmonies from being saccharine or sappy. Behind
's bright hooks lies something darker -- the self-loathing of "Sick of Myself" and the mental manipulation of "We're the Same" aren't evident from the sound of the record, which obliterates any hidden meanings with its chiming guitars and driving rhythms.
Dat is goed!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik herken liedjes van Matthew Sweet.
De 1e is goed, de 2e al geweest (en valt dus niet onder nóg). Er zijn er nog 2.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:34 schreef dekatophetspek het volgende:
Matthew Best
Matthew Sweet
zoiets ?
Ehm, nee sorry, niet positief genoegquote:
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef MadMaster het volgende:
Is Matthew Wilder (zonder s op het eind) positief genoeg?
Omdat er geen -s achter staat is het wel al bijna positief, alleen niet wat ik bedoeldequote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:36 schreef MadMaster het volgende:
Is Matthew Wilder (zonder s op het eind) positief genoeg?
Die bedoelde ik ook. En dan had Matthew Dear (dit jaar op Lowlands) ook nog gekund. Wat is dat met die voornaam?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:38 schreef schaap001 het volgende:
Ik weet alleen Matthew Good (Band)
quote:We are stardust, we are golden
And we've got to get ourselves back to the garden
Die inderdaad!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Woodstock, Matthews Southern Comfort
Zul je zien dat er toch weer iemand Joni Mitchell roept, maar nee....quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:52 schreef schaap001 het volgende:
uitgaande van een vervolgvraag (ik ga streng zijn!)
Zou eigenlijk een punt voor peaceman geweest moeten zijnquote:
ben in zulks geval al benieuwd naar die foto rebusquote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zou je Bukkake Radleys wel snappen?
Niet dat ik het anders wel uit ga leggen
Ja, ik begreep het wel, maar de band (if any?) ken ik niet...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zou je Bukkake Radleys wel snappen?
Niet dat ik het anders wel uit ga leggen
En dan die klodders op hun gezicht erbij, smakelijk eten...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ow dit paste er het beste bij
En een andere inmiddels al gegeven hint...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
maargoed, dit lijkt me een amerikaans jaren 90 alternative bandje..en dan moeilijk met Snoopy linken dus.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En dan die klodders op hun gezicht erbij, smakelijk eten...
Nee, maar deze actuele band zou wel een moord doen voor het fonetische antwoord op de vorige vraag...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is de bandnaam gerelateerd aan een snoepmerk/soort?
Die lusten denk ik wel een snoepie...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:56 schreef schaap001 het volgende:
Ow, The Hungry Kids From Hungary?
Ja, dat dan weer wel inderdaad...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:59 schreef MadMaster het volgende:
Hoorde gisteren toevallig via KX radio een song van ze en dat klonk wel goed.
Is wel een naam die blijft hangen, blijkt ook nu maar weer...
Ik heb gewoon een trauma opgelopen van niet-te-beantwoorden vragenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:10 schreef MadMaster het volgende:
Die roze slierten en bij nader bekijken het kapsel van Dee Snider vallen wel op...
Ik dacht 'Laat ik een foto nemen waar z'n nickname op z'n shirt staat, anders moet ik weer gaan lepelen om de naam van de persoon bekend te maken...'quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:13 schreef bartrid het volgende:
Hungry like the wolf van Duran Duran.
Neuh, ik ken Martin Adams welquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik dacht 'Laat ik een foto nemen waar z'n nickname op z'n shirt staat, anders moet ik weer gaan lepelen om de naam van de persoon bekend te maken...'
Bartrid +1
quote:Though this album is certainly no true Death Metal nor is it as heavy as their previous works, in my humble opinion it is one of the most underrated records of the Nineties. The record label expected it to be's breakthrough album, because instead it was the beginning of their demise. The Death Metal turned bluesy, and the fans of old didn't follow in that evolution.
Goeie gok maar deze band is Nederlands.quote:
Mark +1quote:
Ik ookquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:45 schreef Mark het volgende:
Ik ookMaar ik ben ook fan van de death 'n roll van Entombed, dus dat is niet vreemd
Hij lijkt ook op de drummer van Oysterhead en Strontium 90quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
de rechter meneer lijkt op een kruising tussen arnold swarzenegger en jason newsted
Complimenten!quote:
Ik vind hem meer iets weg hebben van het alter ego van Supermanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:01 schreef Burnett het volgende:
[..]
Hij lijkt ook op de drummer van Oysterhead en Strontium 90
Nog nooit één noot van die band gehoord...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:02 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Complimenten!
Burnett + 1
[..]
Ik vind hem meer iets weg hebben van het alter ego van Superman
Mark +1quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:44 schreef Mark het volgende:
Lois Lane
Hulk
Beastie Boys (naar X-men's Beast)
Venom
Thor
Frost (naar Emma Frost)
Ach, fans van Copeland kunnen die 2 albums waar hij op speelt wel links laten liggen. Er is nog weing te horen van zijn latere explosieve spel. Verder is het imho nogal non-avontuurlijke, easy listening prog-rock.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:31 schreef Burnett het volgende:
[..]
Nog nooit één noot van die band gehoord...
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:44 schreef MadMaster het volgende:
Is het de zoon van George Harrison?
Er zit geen cijfer in de bandnaam (als je dat bedoelt?)quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:45 schreef Arn0 het volgende:
Hehe. Ik weet enkel het cijfer op het einde niet meer precies..
quote:is entirely too aggressive a name for the ramshackle trio of Ben Harper, Joseph Arthur, and Dhani Harrison, a group of neo-hippies whose respective circles conjoined so they decided to strum some acoustic guitars together and see what happened.
What happened was a collection of nine pleasant folk-rock tunes tinged with a little blues and a lot of softly psychedelic twists reminiscent of Dhani’s dad, George. The melodies may recall the elder Harrison but the overall feel is uncannily CSN at their softest, the harmonies always gentle and the tempos never moving any faster than a lazy stroll.
The mellow vibes are appealing in their own lackadaisical way, but as the short LP approaches its conclusion it’s hard not to wish there was just a little more discipline, perhaps enough to sculpt these pleasant sounds into full songs.
Damn, die plaat heb ik.....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:58 schreef schaap001 het volgende:
Debuut is uit 2010, de leden geef ik wel weg...
[..]
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:09 schreef cafca het volgende:
Ik zie de hoes zo voor me: bandleden in een driehoek op een trap of zo.....
Eén zelfuitgeroepen muziekkenner had zelfs de vermaledijde moed bij elkaar geraapt om te zeggen: "Ow, dit is toch Extreme?"quote:Maar geen idee over de bandnaam.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:00 schreef Mark het volgende:
Die bovenste is Fistful of metal, misschien helpt dat iemand
gelukkigquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:07 schreef cafca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fistful of Mercy was het dus
Ik heb 't nooit wat gevondenquote:
Een kleine stap van celtic naar gaelicquote:
En gezien de sfeer van de laatste paar dagen zulen we nu wel iets krijgen met 'gelikt'quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:02 schreef Mark het volgende:
Een kleine stap van celtic naar gaelic
quote:
Ik ga weer een metalvraag doen hoor, niet weer weggaanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:20 schreef Mark het volgende:
Aha, ik wist het wel!
Maar veel plezier
Het is nog te vroeg daarvoor...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:04 schreef schaap001 het volgende:
[..]
En gezien de sfeer van de laatste paar dagen zulen we nu wel iets krijgen met 'gelikt'![]()
Sack +1quote:
Ik wou al zeggen....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:35 schreef Blogman het volgende:
En waar ik zei Metallica: Goldfrapp. Stop de tijd.
Normaal typ ik ook altijd artiesten/bands, maar ik was lui. Excuses.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:45 schreef ranja het volgende:
oh, bands mochten ookik dacht alleen personen (met metaal dus)
Earth, Wind & Fire. Klaar.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:38 schreef Blogman het volgende:
Gaat zoiets ook lukken met niet-metalen (maar toch elementen) ?
Geef mij er 3.
Sack_Blabbath +1quote:The Neon Judgement
Neon Neon
en dan gok ik dat Neon alleen ook wel in gebruik is.
quote:
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:19 schreef ranja het volgende:
singles? eentje is al best aardig
maar serieus: 20.000?
quote:
Dit was dichterbij dan jullie nu zittenquote:
quote:
Dat betekent dus in feite dat als, pakweg, heel Bedum of heel Simpelveld je singletje koopt, je al een goude plaat hebtquote:
goed nieuws voor de Bedumse lokale bandsquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De gek heeft het echt opgezocht
http://home.planet.nl/~pagklein/gemprov.html
quote:
ranja +1quote:
nog een klein beetje specifieker? alleen deze 13 artiesten gaat het om. verder niemand.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:51 schreef bartrid het volgende:
Allemaal een cover van Nirvana gedaan?
dat wel. en niet zomaar een, Nevermind.quote:
Klopt. Noobie+1quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Charles Bradley denk ik. Zeker als ik ranja's link zo nog eens bekijk.
Is dat 3 keer dezelfde band...???quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:54 schreef schaap001 het volgende:
Nog zo'n 'legendarische' band c.q. generatiegenoot, die een beetje een midden-carriere-geloofwaardigheidsdip haddenWIE?
[ afbeelding ]
Yes.quote:
WIE zijn de 4 bijbehorende heren? Het punt wordt uitgedeeld als de lijst compleet is.quote:Married to Rock
Format: Reality television
The series focuses on the lives of the spouses of four rock musicians. According to Lisa Berger, executive vice-president of programming at E!, the show will attempt to debunk common myths about the lifestyles of rock artists and their families.
Cast:
1. Etty F, wife of P F, singer for J A.
2. Susan Holmes M, wife of D M, bassist for V R and former bassist for G N R.
3. Josie S, wife of SS, guitarist for B I.
4. AJ Celi, girlfriend of B D, guitarist for T C.
Ha, busted!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:47 schreef Litpho het volgende:
Perry Farrell - Jane's Addiction
Duff McKagan - Velvet Revolver/Guns n' Roses
Steve Stevens - Billy Idol
Billy Duffy - The Cult
JA, GNR en SS/BI waren vrij herkenbaar. BD/TC duurde het langstquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:49 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ha, busted!Een kijker!
En anders knap werk!![]()
Litpho + 1
Thnx voor de tip!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:34 schreef belsen het volgende:
Een best vermakelijke serie voor 5 euro (of momenteel nog minder).
Verwacht er niet te veel van, hoor. Het doet wel zwaar onder voor Bottom of the Young Ones. Het is echt sitcom. Maar voor die prijs, is het best leuk.quote:
Hm. Ik ga optimistisch zijn en het gevraagde aantal terugbrengen naar twee.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:54 schreef schaap001 het volgende:
Pfjoew.... ik pas, want ik weet er maar één (zij het HEULE bekende).
Dat was Raphael Ravenscroft.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:14 schreef MadMaster het volgende:
Op basis van logica:
Bij Gerry Rafferty's Beker Street?
Blogman +1quote:
quote:Robert Fripp (guitar, keyboards),
Ian McDonald (saxophone, flute, keyboards, 1969, 1974),
Greg Lake (bass, vocals, 1969-70),
Michael Giles (drums, 1969-70),
Peter Sinfield (lyrics, 1969-71),
Peter Giles (bass, 1970),
Gordon Haskell (bass, vocals, 1970),
Andy McCulloch (drums, 1970),
Keith Tippett (keyboards, 1970-71),
Mel Collins (saxophone, flute, 1970-72),
Boz Burrell (bass, vocals, 1971-72),
Ian Wallace (drums, 1971-72),
Jamie Muir (percussion, 1972-73),
John Wetton (bass, vocals, 1972-74),
David Cross (violin, viola, flute, keyboards, 1972-74),
Richard Palmer-James (lyrics, 1972-74),
Bill Bruford (drums, 1972-97),
Tony Levin (bass, 1981-99, 2003-present),
Adrian Belew (guitar, vocals, 1981-present),
Trey Gunn (bass, Chapman stick, Warr Guitar, 1994-2003),
Pat Mastelotto (drums, 1994-present),
Gavin Harrison (drums, 2007-present)
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:41 schreef MadMaster het volgende:
Niet zo snel, zo wordt het wel heel makkelijk:
ELO - Eldorado
Bev Bevan, prachtige naam...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:43 schreef Blogman het volgende:
Ah, ik dacht even dat BB iemand anders was..
Geen LARWSVS? Volgens Wikipedia telde dat als albumquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:19 schreef cafca het volgende:
Ha.
Albumdiscografie van wie:
BUWBB
TWTTAP
WP
DTTAH
WB
EHE
ML&J
Nee. da's een EPquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen LARWSVS? Volgens Wikipedia telde dat als album.
Even als P.A. van Cafca:quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee. da's een EP
Billy Bragg, uiteraard.
quote:It's so lonely when you don't even know yourself
It's so lonely
Belsen +1quote:
Nee, het betreft een kunstenaar, die, volgens mij, nog niet eerder een albumhoes gemaakt heeft. De hoes is echter wel typisch voor zijn stijl.quote:
Oi! Don't mess with the Zohan!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 23:53 schreef Berkery het volgende:
Ik zag net een of andere slechte film op TV met een cameo van Mariah C.
Dank voor het waarnemen!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:10 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Even als P.A. van Cafca:
n00biedoobiedoo +1
Leek me ook wel toepasselijk..quote:
quote:formed in 1991, includes John Zorn (b. 1953, New York, NY) on alto sax, Bill Laswell (b. 1950) on bass, and onetime Napalm Death drummer Mick Harris. Zorn is a well-known bebop and free jazz artist, while Laswell has played free jazz with several groups and produced albums for jazz, metal, alternative, and pop artists; both are very active on the New York City avant-garde jazz scene.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |