SPOILER: meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eman al-Obeidi Wiki
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: meer YouTubeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten:
Guardian twitter interactive map
Reuters heeft een kaart van Libische bases, vluchtelingen, en protesten.SPOILER: meer kaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: eerdere topicsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste Frontpage-nieuwsberichten:
Obama: Strijd in Libi redde al vele levens
'Rebellen Libi nemen Ajdabiyah in'
Gadhafi: Coalitie maakt burgerslachtoffers
[upd] F-16's gaan mogelijk ook bombarderen
Hoe beoordeel je bronnen?
Dingen die je kunt doen om de Libirs te steunen
Libi Fototopic
Waarom grijpen we in in Libi ?
Discussieer: Lange termijn geo-politieke effecten revoluties.SPOILER: UN / NATO infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Landen die militaire steun verlenen:
• Belgi: stuurt zes F16 fighters, ook is de mijnenveger BNS Narcis in het gebied.
• Canada: stuurt zeven CF-18 fighters 140 soldaten naar de regio, het Halifax-class fregat HMCS Charlottetown is ook betrokken bij de operatie.
• Denemarken: stuurt zes F-16 fighters.
• Frankrijk: heeft Mirage en Rafale vliegtuigen op de bases Istres and at Solenzara gestationeerd. Tankvliegtuigen zijn gestationeerd op Istres. De anti-air destroyer Forbin is vlakbij het gebied. De carrier Charles de Gaulle wordt met haar volledige strike group naar de Libische kust uitgezonden. Tijdens een persconferentie werd gezegd dat er op dit moment (20-03) twintig vliegtuigen boven Libi actief zijn.
• Griekenland: stuurt vier F-16 fighters, twee fregatten en een AWACS.
• Itali: volgens het Pentagon nemen er elf fregatten deel aan de eerst aanvalsgolf.
• Nederland: Stuurt zes F-16's, een tanker en de Hr.ms. Haarlem, een mijnenveger.
• Noorwegen: stuurt zes F-16 fighters en een P-3 Orion surveillance vliegtuig. Hij kondigde ook aan humanitaire hulp te bieden.
• Qatar: volgens de Qatar News Agency zullen er tussen de vier en zes vliegtuigen (Mirages) meehelpen met het in stand houden van de no-fly zone boven Libi.
• Spanje: stuurt vier F-18 fighters, een tanker, one F100 frigate, one submarine and one P-3 Orion surveillance vliegtuig.
• Verenigde Arabische Emiraten: Heeft aangekondigd 24 vliegtuigen (Mirages en F-16’s) te zullen sturen.
• Verenigd Koninkrijk: Cameron heeft bevestigd dat Typhoon en Tornadofighters mee zullen participeren in de operatie, samen met tankers en surveillance vliegtuigen.
• Verenigde Staten: de VS hebben elf schepen uitgezonden, waaronder de carrier USS Enterprise. Ook worden doormiddel van Tomahawk-raketten SAM-sites uitgenomen. Volgens een woordvoerder van het Pentagon zijn er drie B-2 bommenwerpers en negentien F-16 en F-18 fighters actief boven Libi, als ook AC-130 PSYOP toestellen. Er zijn U-2 spionagevliegtuigen gestationeerd op Cyprus.
NAVO
• Heeft permanent AWACS vliegtuigen in de lucht, bemanningen worden geleverd door diverse lidstaten.
Landen die mogelijk de no-fly zone militair zullen steunen:
• Albanie: heeft bekend gemaakt klaar te zijn om te helpen.
• Jordani
• Kroati: heeft beloofd hulp te sturen, al dan niet militair.
• Saoedi-Arabie: Min. BuZa heeft bekend gemaakt mogelijk airstrikes uit te zullen voeren.
• Duitsland: schijnt indirect steun te gaan geven door posities in Afghanistan te gaan versterken, stuurt mogelijk AWACS-bemanningen. Ook wordt de campagne in Libi gecordineerd vanaf een militaire basis nabij Ramstein. (zie hieronder)
• Turkije: heeft bekend gemaakt de 'nodige voorbereidingen' te gaan treffen.
• Zweden: heeft aangegeven steun te zullen verlenen wanneer de NATO daarom vraagt. Stuurt humanitaire hulp.
Bases die in gebruik zijn:
• Duitsland: Ramstein - van hieruit wordt de operatie in Libi gecordineerd.
• Frankrijk: Istres, Solenzara, Saint-Dizier Robinson Air Base
• Griekenland: Souda, Aktion.
• Itali: Amendola, Aviano, Decimomannu, Gioia del Colle, Trapani, Pantelleria, Sigonella, Capodichino
• Spanje: Rota, Morn, Torrejn
• Verenigd Koninkrijk: RAF Akrotiri
Laatste update: 23-03, 00:37quote:Naamgebruik:
• Operation Mobile, Canada
• Opration Harmattan, Frankrijk
• Operation Ellamy, Verenigd Koninkrijk
• Operation Odyssey Dawn, Verenigde Staten![]()
![]()
Hij zal wel vluchten/gevlucht zijn via z'n ondergrondse gangen en binnenkort bij z'n vriendje Chavez opduiken.quote:![]()
De toekomst van Libi, twee goed engels sprekende Libirs van 24 jaar oud die hun hele leven maar n leider hebben gehad.
De blijdschap.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Veel van die mensen hebben gewoon enkel onder de heerschappij van Kadaffi geleefd. Om dan zo in opstand te komen geeft wel aan hoe de bevolking daadwerkelijk over Kadaffi denkt. In tegenstelling tot wat sommigen hier willen denken.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Ras Lanuf aan het oost front is (her)ingenomen.
Rebellen uit het oosten kwamen tot hier in Maart..
Sirte wordt nu van 2 kanten aangevallen![]()
Wat bedoel je met dat laatste?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:31 schreef waht het volgende:
Veel van die mensen hebben gewoon enkel onder de heerschappij van Kadaffi geleefd. Om dan zo in opstand te komen geeft wel aan hoe de bevolking daadwerkelijk over Kadaffi denkt. In tegenstelling tot wat sommigen hier willen denken.
Denk jij dat veel mensen hier denken dat ze altijd maar domme Kadaffi aanhangers zijn geweest?You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Een aantal ja. Dat het Libische volk blij is met Kadaffi omdat Libi net een wat betere economie heeft dan omringende landen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:49 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste?
Denk jij dat veel mensen hier denken dat ze altijd maar domme Kadaffi aanhangers zijn geweest?The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Dat klopt, maar veel Libirs zagen niets van de rijkdom terug in het dagelijks levenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:07 schreef waht het volgende:
[..]
Een aantal ja. Dat het Libische volk blij is met Kadaffi omdat Libi net een wat betere economie heeft dan omringende landen.
Hangt er ook vanaf hoe je dat ziet, de extreme armoede die je in andere Afrikaanse landen hebt had je er ook niet natuurlijk. Benieuwd hoe dat uitdraait , best mogelijk dat de kloof tussen de armeren en de midden en topklasse nu nog vl groter wordt ...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:16 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat klopt, maar veel Libirs zagen niets van de rijkdom terug in het dagelijks levenFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Ik denk juist dat als het goed zal uitpakken de mensen weer gelijke kansen zullen krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf hoe je dat ziet, de extreme armoede die je in andere Afrikaanse landen hebt had je er ook niet natuurlijk. Benieuwd hoe dat uitdraait , best mogelijk dat de kloof tussen de armeren en de midden en topklasse nu nog vl groter wordt ...You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Dikke bullcrap natuurlijk. Mensen in die landen zijn zo dom als een varken (hihi), en kunnen niks anders schreeuwen dan allahu akhbar. Er zal niets maar dan ook niets veranderen, er komen wel weer anderen die in naam van geloof anderen zullen onderdrukken. Bovendien zag ik genoeg wapens van amerikanen bij die zgn rebellen![]()
owjajoh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Bedankt voor je nutteloze mening die inderdaad ver boven het niveau van een varken (hihi) is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:23 schreef RickoKun het volgende:
Dikke bullcrap natuurlijk. Mensen in die landen zijn zo dom als een varken (hihi), en kunnen niks anders schreeuwen dan allahu akhbar. Er zal niets maar dan ook niets veranderen, er komen wel weer anderen die in naam van geloof anderen zullen onderdrukken. Bovendien zag ik genoeg wapens van amerikanen bij die zgn rebellenOp zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?![]()
Het gaat tijd worden dat ze 'm eens te pakken krijgen.
Ik heb nog maar 2 nachtdiensten te gaan en wil het wel "live" meemaken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Mijn laptop is ook elke keer goed warm aan het worden van al die streams die ik dan open heb staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:35 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heb nog maar 2 nachtdiensten te gaan en wil het wel "live" meemaken.
Venezuelan President Chavez blames US for Libyan fighting, says he will only recognize Gadhafi's govt - Al Jazeera
Ja hoor, daar hebben we die gekke halve communist ook weer met zijn mening.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin![]()
Libie was in de cijfers altijd het rijkste land van Noord-Afrika. In de praktijk was dat echter een ander verhaal, daadwerkelijke objectieve cijfers over de (economische) ontwikkelingen in dat land zijn niet te vinden. Het regime van Khadaffi wist alles goed verborgen te houden voor de buitenwereld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf hoe je dat ziet, de extreme armoede die je in andere Afrikaanse landen hebt had je er ook niet natuurlijk. Benieuwd hoe dat uitdraait , best mogelijk dat de kloof tussen de armeren en de midden en topklasse nu nog vl groter wordt ...Allah Al Watan Al Malik![]()
Dus als Gadhafi via een staatsgreep aan de macht komt word hij wel erkent maar als een ander dat doet niet? Wat maakt Gadhafi zo bijzonder?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:38 schreef maartena het volgende:
Venezuelan President Chavez blames US for Libyan fighting, says he will only recognize Gadhafi's govt - Al Jazeera
Ja hoor, daar hebben we die gekke halve communist ook weer met zijn mening.![]()
Wie is G ??Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Of in CUBAquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:17 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hij zal wel vluchten/gevlucht zijn via z'n ondergrondse gangen en binnenkort bij z'n vriendje Chavez opduiken.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Denk niet dat het nog lang zal duren, alhoewel het moeilijk en tijdrovend zal worden die bunker te zuiveren. Als die althans zo groot is als beweerd wordt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:35 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heb nog maar 2 nachtdiensten te gaan en wil het wel "live" meemaken.![]()
Er wordt gesproken over tunnel(s) van wellicht meer dan 20 km vanuit die bunker die al vrij groot is.
In dat geval neemt het wel ff tijd in beslag. Vooral ook omdat je niet weet wie/wat erin zit en ze dus denk ik voorzichtig te werk moeten gaan. Of paar honden erop af laten gaan en hun snuffelwerk laten doen. Zeker in tunnels is dat een snelle en veilige oplossing.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
22.39 uur: De Venezolaanse president Hugo Chavez heeft gezegd dat hij alleen een Libische regering erkent waar zijn bondgenoot Moammar Gaddafi aan het hoofd staat. Chavez beschuldigt de VS ervan een burgeroorlog uitgelokt te hebben in Libi. (Reuters)
22.46 uur: Volgens een ingenieur die geholpen heeft bij de renovatie van de compound van Gaddafi zegt dat de kolonel mogelijk via een ondergrondse tunnel naar het vliegveld van Tripoli is gevlucht. (France 24)When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Dat vliegveld ligt 20 km ten zuiden van Tripoli. Er is nog wel een ander vliegveld dichterbij, een militaire basis, maar volgens mij ligt daarvan de startbaan in gruzelementen door bombardementen van de NAVO.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:01 schreef Aether het volgende:
22.46 uur: Volgens een ingenieur die geholpen heeft bij de renovatie van de compound van Gaddafi zegt dat de kolonel mogelijk via een ondergrondse tunnel naar het vliegveld van Tripoli is gevlucht. (France 24)
Zie Google Earth voor waar die vliegvelden liggen. Het zou verder kunnen natuurlijk, en een helikopter kan van overal opstijgen.Proud to be American. Hier woon ik.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin![]()
Het is een feit. Kijk maar naar het journaal en andere beelden. Denken jullie nu serieus dat Libi gaat floreren? Want Irak en afghanistan zien er ook nu zo verrekte goed uit? En tunesi etc?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:35 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Bedankt voor je nutteloze mening die inderdaad ver boven het niveau van een varken (hihi) is.
Juist die reactie van jou zegt helemaal niets over dit topic.![]()
Komt onze Lynx toch nog van pas..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat vliegveld ligt 20 km ten zuiden van Tripoli. Er is nog wel een ander vliegveld dichterbij, een militaire basis, maar volgens mij ligt daarvan de startbaan in gruzelementen door bombardementen van de NAVO.
Zie Google Earth voor waar die vliegvelden liggen. Het zou verder kunnen natuurlijk, en een helikopter kan van overal opstijgen.![]()
Het gaat allemaal te makkelijk. Ik vermoed dat Gaddafi via via toch een nuke heeft en dat hij dus eerst de rebellen zonder slag of stoot Tripoli laat veroveren; om binnen nu en twee dagen die nuke te droppen op de stad.
Ik vind dit een plausibel scenario, want dit gebeurde namelijk ook in Call of Duty: Modern Warfare.Ron Paul 2012![]()
Heeft chavez wel gelijk in natuurlijk, maar die gozer is zelf ook niet een lieverdjequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:01 schreef Aether het volgende:
22.39 uur: De Venezolaanse president Hugo Chavez heeft gezegd dat hij alleen een Libische regering erkent waar zijn bondgenoot Moammar Gaddafi aan het hoofd staat. Chavez beschuldigt de VS ervan een burgeroorlog uitgelokt te hebben in Libi. (Reuters)
22.46 uur: Volgens een ingenieur die geholpen heeft bij de renovatie van de compound van Gaddafi zegt dat de kolonel mogelijk via een ondergrondse tunnel naar het vliegveld van Tripoli is gevlucht. (France 24)![]()
![]()
Ik verwacht dat Noord-Afrika inderdaad gaat floreren, de bevolking is jong en lijkt erg op Turkije en men heeft voldoende oliequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Het is een feit. Kijk maar naar het journaal en andere beelden. Denken jullie nu serieus dat Libi gaat floreren?
Als er niet nog zo een gek opstaat dan komt het goedEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
de internationale gemeenschap heeft hier wel een kans om het een keer goed te doenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Noord-Afrika inderdaad gaat floreren, de bevolking is jong en lijkt erg op Turkije en men heeft voldoende olie
Als er niet nog zo een gek opstaat dan komt het goed
niet strax direct de grootste schreeuwlelijk/struikrover erkennen en overladen met geschenken in ruil voor oliecontracten maar wachten tot er een capabel iemand aan het roer staat
ik heb zo mijn twijfelsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
23.23 uur: De Amerikaanse inlichtingendiensten en leger weten niet helemaal zeker wie er op dit moment toezicht houdt op de Libische wapendepots, waar onder andere tonnen mosterdgas en nucleaire materialen zijn opgeslagen. Ook zouden er ruim dertigduizend raketten liggen die gebruikt kunnen worden om vliegtuigen neer te halen. Volgens Amerikaanse regeringsfunctionarissen houdt het regime van Gaddafi nog altijd toezicht op deze wapens, maar weten ze niet of Gaddafi ze alsnog zal gebruiken. De vrees bestaat ook dat ze in handen komen van Al-Qaeda. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft inmiddels twee teams gestuurd om wapendepots veilig te stellen in door rebellen veroverd grondgebied. (AP)When the student is ready, the teacher will appear.
China zal een heel grote rol willen en die hebben echt niet het geduld om eerst te wachten. Die pompen er met gemak miljarden in voor wat contracten; terwijl de Amerikanen in de media er al half vanuit gaan dat de olie hun kant op zal gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
de internationale gemeenschap heeft hier wel een kans om het een keer goed te doen
niet strax direct de grootste schreeuwlelijk/struikrover erkennen en overladen met geschenken in ruil voor oliecontracten maar wachten tot er een capabel iemand aan het roer staat
ik heb zo mijn twijfelsMet koppen als "Major economy boost possible for US in Libya!"
Ron Paul 2012![]()
Eens, twijfelachtig is het idd... Je hebt altijd gasten die de macht willen pakken en soms helpt t westen daar wel eens een handje in mee.. Ik vraag mij af HOE het land dan geholpen kan worden, zonder de bevolking te benadelen. Tegenwoordig is alles zo propaganda achtig, zowel daar als hier, zodat t moeilijk is de ware aard van bepaalde groeperingen te ontmaskeren voordat t te laat isquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
de internationale gemeenschap heeft hier wel een kans om het een keer goed te doen
ik heb zo mijn twijfels![]()
![]()
Dat denk ik ook. Het verleden toont dit ook telkens aan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:23 schreef RickoKun het volgende:
Dikke bullcrap natuurlijk. Mensen in die landen zijn zo dom als een varken (hihi), en kunnen niks anders schreeuwen dan allahu akhbar. Er zal niets maar dan ook niets veranderen, er komen wel weer anderen die in naam van geloof anderen zullen onderdrukken.Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*![]()
Jammer nog steeds dat mensen "Allahu Ackbar" gebruiken als argument dat iemand een extremist is.
Als hier iemand godverdomme zegt ga je er toch ook niet vanuit dat hij gelooft? Of halleluja?
Ik denk trouwens dat G onder het Rixos zit, er word daar nog hevig verdedigd door G en hij heeft daar erg belangrijke gijzelingen(journalisten).
Als hij ze maar niet opblaast.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole![]()
Als ik fok lees doet Nederland niet onder aan domheid tegenover Libiequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het verleden toont dit ook telkens aan.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Met die reactie kun je alle kanten op. Hoe bedoel je die?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik fok lees doet Nederland niet onder aan domheid tegenover LibieOp vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
Letterlijk wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Met die reactie kun je alle kanten op. Hoe bedoel je die?In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
"Thank you. God bless you, and God bless the United States of America."quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:37 schreef Ulpianus het volgende:
Jammer nog steeds dat mensen "Allahu Ackbar" gebruiken als argument dat iemand een extremist is.
Oh, wacht..... dat is Christelijk/Westers, en DAN mag het natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
-
Gespecificeerder dan: welke domheid bedoel je?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
Nee hoor, ik heb een hekel aan gelovigen en ook aan de amerikanen. Ook hier leven we onder het juk van die losers. Al is het hier in NL wat beschaafder en hebben we hier trias politas (als ik 't goed spel). Dat is daar niet aan de orde, en zonder regering is het gewoon erg instabiel en kan het door bijv een moslim groepering (of idd iets door t westen gestuurd wat ook de bevolking van libie verneukt) overgenomen worden die uit naam van geloof alles gaat dicteren voor de bevolking. Geloof me (hihi hypocrietje die ik ben roflz), van die godloving amerikanen word ik ook echt niet vrolijk van...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef maartena het volgende:
[..]
"Thank you. God bless you, and God bless the United States of America."
Oh, wacht..... dat is Christelijk/Westers, en DAN mag het natuurlijk.![]()
In Turkije zijn ook normale verkiezingen, kon best eens heel erg goed gaan in de handel met het "rijke" luie Europaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb zo mijn twijfelsEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Is geen slecht idee.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:27 schreef Aether het volgende:
23.23 uur: De Amerikaanse inlichtingendiensten en leger weten niet helemaal zeker wie er op dit moment toezicht houdt op de Libische wapendepots, waar onder andere tonnen mosterdgas en nucleaire materialen zijn opgeslagen. Ook zouden er ruim dertigduizend raketten liggen die gebruikt kunnen worden om vliegtuigen neer te halen. Volgens Amerikaanse regeringsfunctionarissen houdt het regime van Gaddafi nog altijd toezicht op deze wapens, maar weten ze niet of Gaddafi ze alsnog zal gebruiken. De vrees bestaat ook dat ze in handen komen van Al-Qaeda. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft inmiddels twee teams gestuurd om wapendepots veilig te stellen in door rebellen veroverd grondgebied. (AP)The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Raar dat het hotel nog niet in handen is van de opstandelingen.quote:@mchancecnn Matthew Chance
Everyone frightened & concerned - doesn't feel like a 5 star hotel. Some water left but food at risk of ruin. #rixos4 #rixos #cnn #libya
44 seconden geleden via web![]()
Lees de teksten van de Transitional Council. Die pleiten ook voor trias politica en in het algemeen een staat die wij als westerlingen goed zouden vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:56 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb een hekel aan gelovigen en ook aan de amerikanen. Ook hier leven we onder het juk van die losers. Al is het hier in NL wat beschaafder en hebben we hier trias politas (als ik 't goed spel). Dat is daar niet aan de orde, en zonder regering is het gewoon erg instabiel en kan het door bijv een moslim groepering (of idd iets door t westen gestuurd wat ook de bevolking van libie verneukt) overgenomen worden die uit naam van geloof alles gaat dicteren voor de bevolking. Geloof me (hihi hypocrietje die ik ben roflz), van die godloving amerikanen word ik ook echt niet vrolijk van...Doet me vermoeden dat Gadhaffi eronder zit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Raar dat het hotel nog niet in handen is van de opstandelingen.Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole![]()
Dat is dat hotel waar al die journalisten zitten?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Raar dat het hotel nog niet in handen is van de opstandelingen.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is dat hotel waar al die journalisten zitten?![]()
Was gisteren al duidelijk dat ze daar niet veilig zaten, maar zitten er nog steeds? Tja veel journalisten komen niet verder dan Mahogany RidgeIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ziet er nice uit!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:03 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Lees de teksten van de Transitional Council. Die pleiten ook voor trias politica en in het algemeen een staat die wij als westerlingen goed zouden vinden.
[..]
Doet me vermoeden dat Gadhaffi eronder zit.
Maar zal hier niet juist amerika achter zitten? Zo doet t me wel ietwat aan![]()
![]()
Amper. Amerika ziet dit als mogelijkheid om 'smart power' in te zetten in plaats van de hele zooi de tering in te bombarderen. We zullen zien hoe het uitpakt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:15 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ziet er nice uit!
Maar zal hier niet juist amerika achter zitten? Zo doet t me wel ietwat aanThe problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Dat is iets te makkelijk; het is in de Arabische wereld wel een blijk van een gebrek aan een wat breder referentie-kader. In die dictaturen is de enige vrije sfeer altijd geweest in de schaduw van de moskee, daardoor krijgt religie wel een groter dan gemiddelde invloed onder de gewone burgers. Een beetje zoals de Polen hyperkatholiek werden onder het Soviet Systeem.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef maartena het volgende:
[..]
"Thank you. God bless you, and God bless the United States of America."
Oh, wacht..... dat is Christelijk/Westers, en DAN mag het natuurlijk.![]()
Dit is nu praktisch de regering van Libie. Ze zijn inderdaad goed tamelijk goed georganiseerd omdat het veel ervaren mensen zijn (ook mensen die onder Gadhaffi hebben gewerkt).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:15 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ziet er nice uit!
Maar zal hier niet juist amerika achter zitten? Zo doet t me wel ietwat aanLife is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:wo 24 aug 2011, 00:17
Troepen Kaddafi vallen Zuwarah aan
TUNIS - Troepen die loyaal zijn aan de spoorloos verdwenen Muammar Kaddafi hebben opnieuw de aanval ingezet op de havenstad Zuwarah. De stad met 40.000 inwoners, op circa 120 kilometer ten westen van de hoofdstad Tripoli en 60 kilometer van de grens met Tunesi, is een van de laatste bolwerken van de rebellen in het westen van Libi.quote:Ondertussen doen geruchten de ronde dat Kaddafi naar Zimbabwe zou zijn gevlucht.
Het land waar Robert Mugabe autoritair regeert, erkent het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, wat een arrestatiebevel tegen Kaddafi heeft uitgevaardigd, niet.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Wat raar geformuleerd: "het is een van de laatste bolwerken van de rebellen in het westen van Libi."![]()
Wordt het geen tijd om de term 'rebellen' te laten vallen? Het gaat om het Libische volk en hun regering. Wie nog voor Ghadaffi vecht is gewoon lid van een gewelddadige bende.![]()
Erg waar. Maar het is moeilijk om het dan nog duidelijk te maken. Nieuwsberichten geven liever duidelijkheid dan nuance.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:47 schreef HiZ het volgende:
Wordt het geen tijd om de term 'rebellen' te laten vallen? Het gaat om het Libische volk en hun regering. Wie nog voor Ghadaffi vecht is gewoon lid van een gewelddadige bende.
Ik heb altijd de term revolutionairen geprefereerd.Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole![]()
Ze worden vastgehouden h, door Gaddafigetrouwen. Ze kunnen niet weg.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Was gisteren al duidelijk dat ze daar niet veilig zaten, maar zitten er nog steeds? Tja veel journalisten komen niet verder dan Mahogany Ridgehttp://twitter.com/#!/mchancecnn/status/106124665562464257quote:mchancecnn Matthew Chance
We'd like to leave to a safer location and negotiate an exit, but we are being prevented from doing so. #cnn #rixos4 #rixos #libya #gadaffi
47 minuten geleden![]()
HAHA! Ht Libische volk bestaat niet. Hun regering is een raad die helemaal niks te zeggen heeft over de dagelijkse gang van zaken in 90% van het land maar gek genoeg wel de volledige backing van het westen heeft. Het is dus eerder ''onze'' regering.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:47 schreef HiZ het volgende:
Wordt het geen tijd om de term 'rebellen' te laten vallen? Het gaat om het Libische volk en hun regering. Wie nog voor Ghadaffi vecht is gewoon lid van een gewelddadige bende.![]()
Hele domme gedachtegang misschien maar ik begrijp niet dat er 30 journalisten gegijzeld worden in een hotel en de NAVO daar niet op af gaat.![]()
Je denkt dat zulke beslissingen binnen een dag worden genomen? Interventie gaat daar nu niet zomaar; tenzij het gewoon bekend is dat ze niet lang meer te leven hebben. Maar die deadline is er vooralsnog gewoon niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:01 schreef MilaNL het volgende:
Hele domme gedachtegang misschien maar ik begrijp niet dat er 30 journalisten gegijzeld worden in een hotel en de NAVO daar niet op af gaat.Ron Paul 2012![]()
De NAVO is tot op heden voornamelijk beperkt tot opereren vanuit de lucht. Tegen een gijzeling doe je dan bar weinig. Om begrijpelijke redenen zit NAVO-soldaten op de grond er nu niet in.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:01 schreef MilaNL het volgende:
Hele domme gedachtegang misschien maar ik begrijp niet dat er 30 journalisten gegijzeld worden in een hotel en de NAVO daar niet op af gaat.
Het enige waar wat mee gedaan kan worden zijn de rebellen of de soldaten die in het geheim opereren. Ik denk alleen niet dat die journalisten zo belangrijk zijn om zoiets op poten te zetten.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Oke, akkoord.
Wat me ook verbaast is dat het ondergrondse gangenstelsel nog niet gevonden is. Zeker nu ze in het hoofdkwartier van Gaddafi zijn. Je zou verwachten dat daarin/dichtbij een ingang zou zijn.![]()
Ik denk dat de tunnels wel gevonden zijn, maar er niemand meer was.
BBC:quote:0019:
More from al-Urubah via Reuters. Col Gaddafi says Bab al-Aziziya compound was levelled to the ground by 64 Nato airstrikes, and also vows death or victory in the fight against "agression".
0014:
Col Gaddafi says withdrawal from his compound at Bab Aziziya was a tactical move - Reuters citing al-Orouba TV.
[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 24-08-2011 01:43:12 ]![]()
Dat vind ik ook raar ja. Hopelijk gaan we daar nog wat over horen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:11 schreef MilaNL het volgende:
Oke, akkoord.
Wat me ook verbaast is dat het ondergrondse gangenstelsel nog niet gevonden is. Zeker nu ze in het hoofdkwartier van Gaddafi zijn. Je zou verwachten dat daarin/dichtbij een ingang zou zijn.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
BBC: Just in - Libyan government spokesman Moussa Ibrahim is about to hold a news conference.
BBC blog geeft nu allemaal quotes van Ibrahim. Maar hij is niet op TV te zien helaas.
[ Bericht 34% gewijzigd door Toad op 24-08-2011 01:49:04 ]![]()
Lijkt me vrij logisch dat die ingang fatsoenlijk verborgen is, des te groter is de voorsprong die je kan opbouwen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:11 schreef MilaNL het volgende:
Oke, akkoord.
Wat me ook verbaast is dat het ondergrondse gangenstelsel nog niet gevonden is. Zeker nu ze in het hoofdkwartier van Gaddafi zijn. Je zou verwachten dat daarin/dichtbij een ingang zou zijn.
Ik zeg TNT"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru![]()
Journalisten in het Rixos hotel worden niet vrijgelaten door Pro-Gaddafi mannen.
Dit kon wel eens slecht aflopen![]()
![]()
Misschien bestaat het gewoon niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 02:02 schreef Flepke het volgende:
[..]
Lijkt me vrij logisch dat die ingang fatsoenlijk verborgen is, des te groter is de voorsprong die je kan opbouwen.
Ik zeg TNT![]()
Bullshit, die gast heeft echt wel een tunnel/panic room daar. De vraag is ofdat hij erin zit. Hij lijkt me niet iemand die zich verstopt en of levens moe is. De vogel is al lang gevlogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 04:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien bestaat het gewoon niet."Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru![]()
Maar misschien ook wel niet, niks is zeker.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 05:24 schreef Flepke het volgende:
[..]
Bullshit, die gast heeft echt wel een tunnel/panic room daar. De vraag is ofdat hij erin zit. Hij lijkt me niet iemand die zich verstopt en of levens moe is. De vogel is al lang gevlogen.
Nuja behalve dan dat Iran zijn WMD niet gaat opgeven, zij zouden wel gek zijn.![]()
![]()
Het kan absoluut wel onzin zijn, het zogenaamde hoofdkwartier van Bin laden werd ook nooit gevonden en Saddam's geheime nucleaire wapens ook niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 05:24 schreef Flepke het volgende:
[..]
Bullshit, die gast heeft echt wel een tunnel/panic room daar. De vraag is ofdat hij erin zit. Hij lijkt me niet iemand die zich verstopt en of levens moe is. De vogel is al lang gevlogen.
Je moet niet alles geloven wat de westerse propaganda je wijs maakt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald op 24-08-2011 09:56:35 ]٩๏̯͡๏)۶![]()
Is er ergens iets bekend over het aantal militairen dat de Kolonel nog over heeft?
Zijn er al beelden van het bunkercomplex onder de compound?![]()
Jezusquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:00 schreef SteveBudin het volgende:
Ja, zo vind je hem nooit.
[ afbeelding ]
Van Fox zou ik dit verwachten, maar CNN
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Hij zit in zimbabwe, venezuela, bolivia, blabla..Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.![]()
Mahmoud Jibril en Ali Tarhouni, 2 promintenten in de nationale overgangsraad en waarschijnlijk de nieuwe leiders van het nieuwe Libi hebben beide een woon-, werk en studieverleden in de VS.![]()
Hopelijk heeft ie z'n tent meegenomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:31 schreef meth77 het volgende:
Khadaffi zit in Zimbabwe, bij zijn grote vriend Mugabe
[ afbeelding ]En dit is niet voor het eerstquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:00 schreef SteveBudin het volgende:
Ja, zo vind je hem nooit.
[ afbeelding ]
When the student is ready, the teacher will appear.
Saif al-Islam heeft gestudeerd in Europa.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:00 schreef Chooselife het volgende:
Mahmoud Jibril en Ali Tarhouni, 2 promintenten in de nationale overgangsraad en waarschijnlijk de nieuwe leiders van het nieuwe Libi hebben beide een woon-, werk en studieverleden in de VS.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Het zou me niet verbazen als het CIA-agenten zijn zoals Karzai in Afghanistan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:00 schreef Chooselife het volgende:
Mahmoud Jibril en Ali Tarhouni, 2 promintenten in de nationale overgangsraad en waarschijnlijk de nieuwe leiders van het nieuwe Libi hebben beide een woon-, werk en studieverleden in de VS.![]()
Dus weten ze heel goed hoe verkiezingen werken en wat ervoor noidig isquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:00 schreef Chooselife het volgende:
quote:Rusland wil dat Gaddafi en rebellen met elkaar in gesprek gaan
De gevechten in Libi moeten stoppen en het regime van Gaddafi moet met de rebellen om tafel om tot een politieke oplossing te komen. Dat zei de Russische president Medvedev vanochtend op een militaire basis in Siberi.
Medvedev was op de basis om gesprekken te voeren met de Noord-Koreaanse leider Kim-Jong Il. Hij zei dat Rusland wil dat de Libirs “zelf tot een oplossing komen” over de toekomst van hun land. Medvedev sloot niet uit dat zijn land de Libische rebellenregering als wettig gezag van Libi zal erkennen als zij erin slagen het land te verenigen. Wel benadrukte hij dat Gaddafi nog steeds invloed en militaire mogelijkheden heeft in Libi.
De voorzichtige benadering van Rusland is gemakkelijk te verklaren volgens onze correspondent Michel Krielaars:
“Rusland is vanaf het begin af aan heel erg tegen het NAVO-ingrijpen geweest, omdat de Russen het niet graag zien gebeuren dat de NAVO zich actief met een opstand in een ander land bemoeit. Daarom zijn ze in de VN-Veiligheidsraad nu ook zo voorzichtig met Syri. Verder keert de Russische buitenlandpolitiek zich altijd tegen wat zij de Amerikaanse hegemonie in de wereld noemen. Ten slotte hebben de Russen ook enorme olie- en gasbelangen in Libi en zijn ze dus gebaat bij stabiliteit daar.”When the student is ready, the teacher will appear.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef Tevik het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als het CIA-agenten zijn zoals Karzai in Afghanistan.Ik vind het in ieder geval wel opvallend. En weet ook dat Jibril auteur is van een boek, genaamd: Imagery and Ideology in U.S. Policy Toward Libya. Dat schreef hij aan de Universiteit van Pittsburgh in 1988.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dus weten ze heel goed hoe verkiezingen werken en wat ervoor noidig is
Maar het is te vroeg om zaken te diskwalificeren.
[ Bericht 2% gewijzigd door Chooselife op 24-08-2011 11:54:26 ]![]()
Hisham al-Windi took what he said was the colonel’s military cap. “Everyone knows this cap,” he said.
http://www.nytimes.com/20(...)24compound.html?_r=2
Dat is die baas met die pet, ketting en staf!
![]()
Wow, Hans Jaap Melissen raakte tijdens een gesprek live in het Journaal betrokken in een zwaar vuurgevecht. Kippenvel."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb![]()
Zag ik gisteren bij Al Jazeera ook al een reporter die werd beschoten. Heftig!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:09 schreef marcodej het volgende:
Wow, Hans Jaap Melissen raakte tijdens een gesprek live in het Journaal betrokken in een zwaar vuurgevecht. Kippenvel.![]()
De journalisten verzamelen in de kelder van het Rixos om samen een film te kijken.
Een televisiejournalist doet verslag vanuit de gangen van het Rixos.
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)-tripoli-onder-vuur/When the student is ready, the teacher will appear.
Hoe kan het dat die aanhangers dat hotel bombarderen, terwijl er een No-fly zone gehandhaafd wordt?quote:14.31 uur: Troepen Kadhafi bombarderen Tripoli
Aanhangers van Kadhafi bombarderen delen van het centrum van Tripoli, zegt al-Jazeera. Doelwit zijn onder meer het voormalige hoofdkwartier van Kadhafi en de omgeving van het hotel Rixos, waar 35 buitenlanders vastzitten.Om te zeggen dat onze overheid ons leegzuigt, is een belediging voor de prostitutie..
ofzowiets![]()
Het hotel wordt niet gebombardeerd (de omgeving wel). In het hotel zitten immers troepen van Gaddafi. Maar je kan ook projectielen afvuren vanaf een dak of vanaf de grond. Dat heet ook bombarderen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:08 schreef ruub-ster het volgende:
[..]
Hoe kan het dat die aanhangers dat hotel bombarderen, terwijl er een No-fly zone gehandhaafd wordt?![]()
Een BBC-verslaggever zegt nu op televisie dat hij heeft begrepen dat de situatie in het Rixos hotel snel voorbij is. Maar hij kon nog niet veel meer zeggen.![]()
Wat een onbezonnen actie, de rebellen zijn uit op een opstootje en het Westen keert zich tegen de man die Libi bij elkaar hield. Wat nu? Burgeroorlog tussen liberalen en islamisten met voortdurend terreur van verborgen Ghadaffi-eenheden? Een tweede Iran? Zeg het maar. Hopelijk moet het westen boeten voor deze fout.
Er zijn nu al rebellenleiders die zich niet onder de overgangsraad voegen terwijl die al in 30 landen is erkend..Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all![]()
Reken maar dat het westen gaat boeten voor hun ondoordachte bemoeizucht. Weer een land naar de knoppen en weer het westen dat daar nijver aan meehelpt.....Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dus de wereld moest even wegkijken toen de Gaddafi troepen richting Benghazi voerden een paar maanden geleden?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Reken maar dat het westen gaat boeten voor hun ondoordachte bemoeizucht. Weer een land naar de knoppen en weer het westen dat daar nijver aan meehelpt.....
Forum Opties Forumhop: Hop naar: