abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:09:59 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101111661
Was gisteren al duidelijk dat ze daar niet veilig zaten, maar zitten er nog steeds? Tja veel journalisten komen niet verder dan Mahogany Ridge
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:15:08 #52
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_101111911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:03 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Lees de teksten van de Transitional Council. Die pleiten ook voor trias politica en in het algemeen een staat die wij als westerlingen goed zouden vinden.

[..]

Doet me vermoeden dat Gadhaffi eronder zit.
Ziet er nice uit!
Maar zal hier niet juist amerika achter zitten? Zo doet t me wel ietwat aan :@
pi_101112006
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:15 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ziet er nice uit!
Amper. Amerika ziet dit als mogelijkheid om 'smart power' in te zetten in plaats van de hele zooi de tering in te bombarderen. We zullen zien hoe het uitpakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101112048
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef maartena het volgende:

[..]

"Thank you. God bless you, and God bless the United States of America."

Oh, wacht..... dat is Christelijk/Westers, en DAN mag het natuurlijk. :Y
Dat is iets te makkelijk; het is in de Arabische wereld wel een blijk van een gebrek aan een wat breder referentie-kader. In die dictaturen is de enige vrije sfeer altijd geweest in de schaduw van de moskee, daardoor krijgt religie wel een groter dan gemiddelde invloed onder de gewone burgers. Een beetje zoals de Polen hyperkatholiek werden onder het Soviet Systeem.
pi_101112320
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:15 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ziet er nice uit!
Dit is nu praktisch de regering van Libie. Ze zijn inderdaad goed tamelijk goed georganiseerd omdat het veel ervaren mensen zijn (ook mensen die onder Gadhaffi hebben gewerkt).
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:25:45 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_101112392
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:25:50 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101112396
quote:
wo 24 aug 2011, 00:17
Troepen Kaddafi vallen Zuwarah aan
TUNIS - Troepen die loyaal zijn aan de spoorloos verdwenen Muammar Kaddafi hebben opnieuw de aanval ingezet op de havenstad Zuwarah. De stad met 40.000 inwoners, op circa 120 kilometer ten westen van de hoofdstad Tripoli en 60 kilometer van de grens met Tunesië, is een van de laatste bolwerken van de rebellen in het westen van Libië.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

quote:
Ondertussen doen geruchten de ronde dat Kaddafi naar Zimbabwe zou zijn gevlucht.
Het land waar Robert Mugabe autoritair regeert, erkent het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, wat een arrestatiebevel tegen Kaddafi heeft uitgevaardigd, niet.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101113011
Wat raar geformuleerd: "het is een van de laatste bolwerken van de rebellen in het westen van Libië."
pi_101113203
Wordt het geen tijd om de term 'rebellen' te laten vallen? Het gaat om het Libische volk en hun regering. Wie nog voor Ghadaffi vecht is gewoon lid van een gewelddadige bende.
pi_101113285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:47 schreef HiZ het volgende:
Wordt het geen tijd om de term 'rebellen' te laten vallen? Het gaat om het Libische volk en hun regering. Wie nog voor Ghadaffi vecht is gewoon lid van een gewelddadige bende.
Erg waar. Maar het is moeilijk om het dan nog duidelijk te maken. Nieuwsberichten geven liever duidelijkheid dan nuance.
Ik heb altijd de term revolutionairen geprefereerd.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_101113295
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Was gisteren al duidelijk dat ze daar niet veilig zaten, maar zitten er nog steeds? Tja veel journalisten komen niet verder dan Mahogany Ridge
Ze worden vastgehouden hè, door Gaddafigetrouwen. Ze kunnen niet weg.

quote:
mchancecnn Matthew Chance
We'd like to leave to a safer location and negotiate an exit, but we are being prevented from doing so. #cnn #rixos4 #rixos #libya #gadaffi
47 minuten geleden
http://twitter.com/#!/mchancecnn/status/106124665562464257
pi_101113633
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:47 schreef HiZ het volgende:
HAHA! Hét Libische volk bestaat niet. Hun regering is een raad die helemaal niks te zeggen heeft over de dagelijkse gang van zaken in 90% van het land maar gek genoeg wel de volledige backing van het westen heeft. Het is dus eerder ''onze'' regering.
pi_101113716
Hele domme gedachtegang misschien maar ik begrijp niet dat er 30 journalisten gegijzeld worden in een hotel en de NAVO daar niet op af gaat.
pi_101113819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 01:01 schreef MilaNL het volgende:
Hele domme gedachtegang misschien maar ik begrijp niet dat er 30 journalisten gegijzeld worden in een hotel en de NAVO daar niet op af gaat.
Je denkt dat zulke beslissingen binnen een dag worden genomen? Interventie gaat daar nu niet zomaar; tenzij het gewoon bekend is dat ze niet lang meer te leven hebben. Maar die deadline is er vooralsnog gewoon niet.
Ron Paul 2012
pi_101113930
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 01:01 schreef MilaNL het volgende:
De NAVO is tot op heden voornamelijk beperkt tot opereren vanuit de lucht. Tegen een gijzeling doe je dan bar weinig. Om begrijpelijke redenen zit NAVO-soldaten op de grond er nu niet in.

Het enige waar wat mee gedaan kan worden zijn de rebellen of de soldaten die in het geheim opereren. Ik denk alleen niet dat die journalisten zo belangrijk zijn om zoiets op poten te zetten.
pi_101114060
Oke, akkoord.
Wat me ook verbaast is dat het ondergrondse gangenstelsel nog niet gevonden is. Zeker nu ze in het hoofdkwartier van Gaddafi zijn. Je zou verwachten dat daarin/dichtbij een ingang zou zijn.
pi_101114410
Ik denk dat de tunnels wel gevonden zijn, maar er niemand meer was.

BBC:

quote:
0019:
More from al-Urubah via Reuters. Col Gaddafi says Bab al-Aziziya compound was levelled to the ground by 64 Nato airstrikes, and also vows death or victory in the fight against "agression".

0014:
Col Gaddafi says withdrawal from his compound at Bab Aziziya was a tactical move - Reuters citing al-Orouba TV.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 24-08-2011 01:43:12 ]
pi_101114821
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 01:11 schreef MilaNL het volgende:
Oke, akkoord.
Wat me ook verbaast is dat het ondergrondse gangenstelsel nog niet gevonden is. Zeker nu ze in het hoofdkwartier van Gaddafi zijn. Je zou verwachten dat daarin/dichtbij een ingang zou zijn.
Dat vind ik ook raar ja. Hopelijk gaan we daar nog wat over horen.
pi_101115001
BBC: Just in - Libyan government spokesman Moussa Ibrahim is about to hold a news conference.

BBC blog geeft nu allemaal quotes van Ibrahim. Maar hij is niet op TV te zien helaas.

[ Bericht 34% gewijzigd door Toad op 24-08-2011 01:49:04 ]
pi_101115295
TROLOLOLO wat een grappenmaker die saffie
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101115311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 01:11 schreef MilaNL het volgende:
Oke, akkoord.
Lijkt me vrij logisch dat die ingang fatsoenlijk verborgen is, des te groter is de voorsprong die je kan opbouwen.

Ik zeg TNT
pi_101116377
Journalisten in het Rixos hotel worden niet vrijgelaten door Pro-Gaddafi mannen.

Dit kon wel eens slecht aflopen :{
pi_101116406
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 02:02 schreef Flepke het volgende:

[..]

Lijkt me vrij logisch dat die ingang fatsoenlijk verborgen is, des te groter is de voorsprong die je kan opbouwen.

Ik zeg TNT
Misschien bestaat het gewoon niet.
pi_101116537
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 04:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Misschien bestaat het gewoon niet.
Bullshit, die gast heeft echt wel een tunnel/panic room daar. De vraag is ofdat hij erin zit. Hij lijkt me niet iemand die zich verstopt en of levens moe is. De vogel is al lang gevlogen.
pi_101116557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 05:24 schreef Flepke het volgende:

[..]

Bullshit, die gast heeft echt wel een tunnel/panic room daar. De vraag is ofdat hij erin zit. Hij lijkt me niet iemand die zich verstopt en of levens moe is. De vogel is al lang gevlogen.
Maar misschien ook wel niet, niks is zeker.
Nuja behalve dan dat Iran zijn WMD niet gaat opgeven, zij zouden wel gek zijn. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')