quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:49 schreef meth77 het volgende:
[..]
inderdaad, hebben de banken mooi hun ellende aan de ECB kunne verkopen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Op een shortsell ban ja. Heeft (vandaag even) niets met griekenland te maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:20 schreef meth77 het volgende:
De DAX is zich al aan het voorbereiden
DAX
5451,52 -229,56 (-4,04%)
Nu Finland dwars ligt moeten ze die die eerst nog maar eens zien te krijgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:41 schreef ender_xenocide het volgende:
Hoe snel is in deze situatie geld van de 2de baillout wel niet op?
My bad, dacht dat dat al de derde ronde was.....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:50 schreef James52 het volgende:
[..]
Nu Finland dwars ligt moeten ze die die eerst nog maar eens zien te krijgen.
En jij dacht serieus dat Finland de euro gaat opblazen?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:50 schreef James52 het volgende:
[..]
Nu Finland dwars ligt moeten ze die die eerst nog maar eens zien te krijgen.
Nee Duitsland, binne drie maandenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
En jij dacht serieus dat Finland de euro gaat opblazen?
Ik word strontziek van die politici die niet verder kijken dan hun landsgrenzen en eigen belang voorop stellen ten koste van het algemeen belang. Zowel bij de Finnen als de Nederlanders. Dit soort terughoudende gedrag heeft er mede toe bijgedragen dat de situatie zo ernstig is geworden. Wat een dorps ikke ikke mentaliteit. Europese leiders met voortvarendheid hebben we nodig, geen populistisch gedragquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
en finland houdt zijn poot stijf
[..]
Ik denk eerder dat men tegemoet komt aan de Finse eisen. Sterker nog, daar is al sprake van. Volgens de gemaakte afspraken mag Finland een onderpand regelen. Finland kan eigenlijk eisen wat ze wil, zo is die deal ook tot stand gekomen, want het commitment van de andere landen aan de Euro is tot op dit moment grenzeloos gebleken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:13 schreef HiZ het volgende:
En jij dacht serieus dat Finland de euro gaat opblazen?
Maar het algemene belang is zeker niet meer Europa, meer Europa, meer Europa. De Europese politiek heeft het er zelf naar gemaakt door zijn grenzen niet te kennen. De Finse bevolking heeft aangegeven tijdens de verkiezingen dat zij daar niks in ziet. Ik vind de Finse opstelling dan ook volstrekt legitiem. Je kunt mijns inziens niet al je democratische principes terzijde schuiven voor zoiets banaals als geld.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:17 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik word strontziek van die politici die niet verder kijken dan hun landsgrenzen en eigen belang voorop stellen ten koste van het algemeen belang. Zowel bij de Finnen als de Nederlanders. Dit soort terughoudende gedrag heeft er mede toe bijgedragen dat de situatie zo ernstig is geworden. Wat een dorps ikke ikke mentaliteit. Europese leiders met voortvarendheid hebben we nodig, geen populistisch gedrag
Nou ik zou niet blij zijn als we jouw pensioengeld aan griekenland en italie gaan gevenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:17 schreef SemperSenseo het volgende:
Europese leiders met voortvarendheid hebben we nodig, geen populistisch gedrag
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar het algemene belang is zeker niet meer Europa, meer Europa, meer Europa. De Europese politiek heeft het er zelf naar gemaakt door zijn grenzen niet te kennen.
We zitten juist zo enorm in de problemen omdat we voor de 'wij' mentaliteit hebben gekozen; iedereen kon bij de EU, er waren wel wat regels over de begroting maar in de praktijk maakte dat weinig uit en als één iemand in de problemen komt dan zitten we allemaal in de problemen. Door de EU en door de euro zijn we juist afhankelijker van elkaar geworden en dan wordt het als een oplossing gezien om voor meer macht voor Europa te stemmen zodat we nóg meer afhankelijk van elkaar worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik word strontziek van die politici die niet verder kijken dan hun landsgrenzen en eigen belang voorop stellen ten koste van het algemeen belang. Zowel bij de Finnen als de Nederlanders. Dit soort terughoudende gedrag heeft er mede toe bijgedragen dat de situatie zo ernstig is geworden. Wat een dorps ikke ikke mentaliteit. Europese leiders met voortvarendheid hebben we nodig, geen populistisch gedrag
Helemaal mee eens. En dat terwijl ieder managementboek ermee begint hoe belangrijk draagvlak is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:32 schreef Blandigan het volgende:
Ik vind de huidige malaise een voorbeeld van hoe het fout gaat als je burgers niet met argumenten overtuigt en meeneemt in een proces.
Het motto van de EU had moeten zijn groeien met toestemming en instemming van haar bevolking middels referenda, nu zint de bevolking op wraak voor de minachtingquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:32 schreef Blandigan het volgende:
Ik vind de huidige malaise een voorbeeld van hoe het fout gaat als je burgers niet met argumenten overtuigt en meeneemt in een proces.
Volgens mij moet je daan eerst bij de landen zijn die de boel verkloot hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:17 schreef SemperSenseo het volgende:
Niet zozeer de minachting maar we de gevolgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
Het motto van de EU had moeten zijn groeien met toestemming en instemming van haar bevolking middels referenda, nu zint de bevolking op wraak voor de minachting
Nou wat ik bij mezelf en anderen merk is dat de bevolking NIETS gevraagd is, NIETS, en dat dit gevoelens oproept van sterf maar met je EU en je Euro, ik zou alles doen om dit EU gedrocht om zeep te helpenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:04 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Niet zozeer de minachting maar we de gevolgen.
De bevolking moet al jaren niets meer van dat nieuwe Europa hebben omdat het door dat Europa steeds slechter gaat.
En de politici maar roepen dat Europa zo goed voor ons is maar de pratijk is anders.
Tsja, dat is de schuld van de kiezer zelf. Hadden die in 1999 maar anders moeten stemmen bij de provinciale statenverkiezingen, dan hadden we wel referenda over dingen kunnen houden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou wat ik bij mezelf en anderen merk is dat de bevolking NIETS gevraagd is, NIETS, en dat dit gevoelens oproept van sterf maar met je EU en je Euro, ik zou alles doen om dit om zeep te helpen
De bevolking wordt nooit iets gevraagd dus dat hoeft nog niet eens het grootste probleem te zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
Nou wat ik bij mezelf en anderen merk is dat de bevolking NIETS gevraagd is, NIETS, en dat dit gevoelens oproept van sterf maar met je EU en je Euro, ik zou alles doen om dit EU gedrocht om zeep te helpen
Alle professoren en topeconomen die zeggen, de Euro kan niet voortbestaan, het gaat tegen alle logische regels in, worden met de nek aangekeken
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De 2yr yield staat gewoon op 46%
Daar schieten toch de tranen van in je ogen![]()
Dat zijn dotcom-bubble achtige rendementen (mits geen default)
De ECB heeft die troep gekocht op yields ver onder de 10%.
Belastingbetalers
Dan zijn ze nog niet uit de euro, ze kunne echt geen geld meer lenen dan tegen 7 - 8%quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:17 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Laat die gekken toch lekker failliet gaan en afschrijven.
De euro uit is ook prima.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog niet uit de euro, ze kunne echt geen geld meer lenen dan tegen 7 - 8%
Of wil jij aan de grieken geld lenen??
Dus het blijft een bijstandsland
Net als de provincie Drente
Tegen de tijd dat dit gevaarlijk wordt komt er zeker quantative easing.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:38 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me trouwens af wanneer Duitsland haar triple-A rating kwijtraakt. Onderhand staan ze garant voor al die PIIGS landjes, wat kwa credit risk eigenlijk op hetzelfde neerkomt als het hebben van een veel grotere staatsschuld.
Waar doel je dan op? Dat Duitsland uit de euro stapt waardoor de waarde van de euro daalt en de schuld dus makkelijker word om af te betalen?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat dit gevaarlijk wordt komt er zeker quantative easing.
Ik snap niet waarom al die overheidsschulden als zo'n enorm probleem worden gezien. Als iets eenvoudig op te lossen hebt zijn het die schulden wel, die nagenoeg voor 100% in euro's zijn
De ratingbureaus hebben aangegeven dat zelfs bij een (forse) verhoging van het noodfonds landen als NL en DL hun AAA-rating behouden. Pas als de zwakke landen defaulten en sterke landen de verliezen moeten nemen, gaan de ratingbureaus kijken of de AAA-rating wel geschikt is en zelfs dan zullen ze die waarschijnlijk behouden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:38 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me trouwens af wanneer Duitsland haar triple-A rating kwijtraakt. Onderhand staan ze garant voor al die PIIGS landjes, wat kwa credit risk eigenlijk op hetzelfde neerkomt als het hebben van een veel grotere staatsschuld.
quote:Verdubbeling geen probleem
S&P-analist Moritz Krämer voegt daaraan toe: "Als het noodfonds wordt verdubbeld om een land als Italië te redden, loopt Nederland alleen gevaar als alle zwakke eurolanden daadwerkelijke failliet gaan. Het is zo'n onwaarschijnlijk scenario dat we op dit moment niet hoeven na te denken over de mogelijke gevolgen."
Zelfs als Ierland, Portugal en Griekenland niets terugbetalen van de steun aan het noodfonds (EFSF) en Nederland 56 miljard euro verliest, is de AAA-status voor de kredietwaardigheid nog houdbaar, aldus de analist van S&P. Bron.
Nee, dat direct of indirect geld gecreeerd wordt dat de economie in wordt gepompt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:44 schreef wbeco het volgende:
[..]
Waar doel je dan op? Dat Duitsland uit de euro stapt waardoor de waarde van de euro daalt en de schuld dus makkelijker word om af te betalen?
Maar dat kunnen ze in feite altijd doen, dat zou de VS bijvoorbeeld ook kunnen doen toch zijn ze afgestraft met een lagere ratingquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat direct of indirect geld gecreeerd wordt dat de economie in wordt gepompt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |