Volgens mij moet je daan eerst bij de landen zijn die de boel verkloot hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:17 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik word strontziek van die politici die niet verder kijken dan hun landsgrenzen en eigen belang voorop stellen ten koste van het algemeen belang. Zowel bij de Finnen als de Nederlanders. Dit soort terughoudende gedrag heeft er mede toe bijgedragen dat de situatie zo ernstig is geworden. Wat een dorps ikke ikke mentaliteit. Europese leiders met voortvarendheid hebben we nodig, geen populistisch gedrag
Niet zozeer de minachting maar we de gevolgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
Het motto van de EU had moeten zijn groeien met toestemming en instemming van haar bevolking middels referenda, nu zint de bevolking op wraak voor de minachting
Nou wat ik bij mezelf en anderen merk is dat de bevolking NIETS gevraagd is, NIETS, en dat dit gevoelens oproept van sterf maar met je EU en je Euro, ik zou alles doen om dit EU gedrocht om zeep te helpenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:04 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Niet zozeer de minachting maar we de gevolgen.
De bevolking moet al jaren niets meer van dat nieuwe Europa hebben omdat het door dat Europa steeds slechter gaat.
En de politici maar roepen dat Europa zo goed voor ons is maar de pratijk is anders.
Tsja, dat is de schuld van de kiezer zelf. Hadden die in 1999 maar anders moeten stemmen bij de provinciale statenverkiezingen, dan hadden we wel referenda over dingen kunnen houden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou wat ik bij mezelf en anderen merk is dat de bevolking NIETS gevraagd is, NIETS, en dat dit gevoelens oproept van sterf maar met je EU en je Euro, ik zou alles doen om dit om zeep te helpen
De bevolking wordt nooit iets gevraagd dus dat hoeft nog niet eens het grootste probleem te zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
Nou wat ik bij mezelf en anderen merk is dat de bevolking NIETS gevraagd is, NIETS, en dat dit gevoelens oproept van sterf maar met je EU en je Euro, ik zou alles doen om dit EU gedrocht om zeep te helpen
Alle professoren en topeconomen die zeggen, de Euro kan niet voortbestaan, het gaat tegen alle logische regels in, worden met de nek aangekeken
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De 2yr yield staat gewoon op 46%
Daar schieten toch de tranen van in je ogen![]()
Dat zijn dotcom-bubble achtige rendementen (mits geen default)
De ECB heeft die troep gekocht op yields ver onder de 10%.
Belastingbetalers
Dan zijn ze nog niet uit de euro, ze kunne echt geen geld meer lenen dan tegen 7 - 8%quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:17 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
Laat die gekken toch lekker failliet gaan en afschrijven.
De euro uit is ook prima.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog niet uit de euro, ze kunne echt geen geld meer lenen dan tegen 7 - 8%
Of wil jij aan de grieken geld lenen??
Dus het blijft een bijstandsland
Net als de provincie Drente
Tegen de tijd dat dit gevaarlijk wordt komt er zeker quantative easing.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:38 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me trouwens af wanneer Duitsland haar triple-A rating kwijtraakt. Onderhand staan ze garant voor al die PIIGS landjes, wat kwa credit risk eigenlijk op hetzelfde neerkomt als het hebben van een veel grotere staatsschuld.
Waar doel je dan op? Dat Duitsland uit de euro stapt waardoor de waarde van de euro daalt en de schuld dus makkelijker word om af te betalen?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat dit gevaarlijk wordt komt er zeker quantative easing.
Ik snap niet waarom al die overheidsschulden als zo'n enorm probleem worden gezien. Als iets eenvoudig op te lossen hebt zijn het die schulden wel, die nagenoeg voor 100% in euro's zijn
De ratingbureaus hebben aangegeven dat zelfs bij een (forse) verhoging van het noodfonds landen als NL en DL hun AAA-rating behouden. Pas als de zwakke landen defaulten en sterke landen de verliezen moeten nemen, gaan de ratingbureaus kijken of de AAA-rating wel geschikt is en zelfs dan zullen ze die waarschijnlijk behouden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:38 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me trouwens af wanneer Duitsland haar triple-A rating kwijtraakt. Onderhand staan ze garant voor al die PIIGS landjes, wat kwa credit risk eigenlijk op hetzelfde neerkomt als het hebben van een veel grotere staatsschuld.
quote:Verdubbeling geen probleem
S&P-analist Moritz Krämer voegt daaraan toe: "Als het noodfonds wordt verdubbeld om een land als Italië te redden, loopt Nederland alleen gevaar als alle zwakke eurolanden daadwerkelijke failliet gaan. Het is zo'n onwaarschijnlijk scenario dat we op dit moment niet hoeven na te denken over de mogelijke gevolgen."
Zelfs als Ierland, Portugal en Griekenland niets terugbetalen van de steun aan het noodfonds (EFSF) en Nederland 56 miljard euro verliest, is de AAA-status voor de kredietwaardigheid nog houdbaar, aldus de analist van S&P. Bron.
Nee, dat direct of indirect geld gecreeerd wordt dat de economie in wordt gepompt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:44 schreef wbeco het volgende:
[..]
Waar doel je dan op? Dat Duitsland uit de euro stapt waardoor de waarde van de euro daalt en de schuld dus makkelijker word om af te betalen?
Maar dat kunnen ze in feite altijd doen, dat zou de VS bijvoorbeeld ook kunnen doen toch zijn ze afgestraft met een lagere ratingquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat direct of indirect geld gecreeerd wordt dat de economie in wordt gepompt.
Zet dan ook even het hele artikel neer, want daarin staat volgens mij dat het onderpand in geld van tafel is, en niet een constructie voor extra zekerheid op zich. Maar ik geef toe dat mijn Duits niet al te best is. Maar ze zullen toch iets moeten verzinnen want anders denk ik niet dat de Finnen mee gaan doen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:00 schreef HiZ het volgende:
Oh, de Finnen kunnen hun garantie op hun buik schrijven. 'vom Tisch' volgens de FAZ
Dat noodfonds dat gaat het niet worden, dat is jaarlijks geld weggeven, en die landen gaan er niet beter door draaien.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De ratingbureaus hebben aangegeven dat zelfs bij een (forse) verhoging van het noodfonds landen als NL en DL hun AAA-rating behouden. Pas als de zwakke landen defaulten en sterke landen de verliezen moeten nemen, gaan de ratingbureaus kijken of de AAA-rating wel geschikt is en zelfs dan zullen ze die waarschijnlijk behouden.
[..]
Dat is NU misschien waar, maar de Nederlandse en Duitse eigen schuld loopt ook nog steeds op en dat wordt niet bepaald beter met een vertragende economie. Ook voorzie ik nog wel een paar nieuwe banken bailouts wat de positie ook weer verder verslechtert. Maar het is natuurlijk wel fijn om te lezen dat er op dit moment volgens rating agencies nog aardig wat marge is voordat we in de gevarenzone komen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De ratingbureaus hebben aangegeven dat zelfs bij een (forse) verhoging van het noodfonds landen als NL en DL hun AAA-rating behouden. Pas als de zwakke landen defaulten en sterke landen de verliezen moeten nemen, gaan de ratingbureaus kijken of de AAA-rating wel geschikt is en zelfs dan zullen ze die waarschijnlijk behouden.
[..]
"Het is zo'n onwaarschijnlijk scenario dat we op dit moment niet hoeven na te denken over de mogelijke gevolgen."quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:59 schreef SeLang het volgende:
Dat is NU misschien waar, maar de Nederlandse en Duitse eigen schuld loopt ook nog steeds op en dat wordt niet bepaald beter met een vertragende economie. Ook voorzie ik nog wel een paar nieuwe banken bailouts wat de positie ook weer verder verslechtert. Maar het is natuurlijk wel fijn om te lezen dat er op dit moment volgens rating agencies nog aardig wat marge is voordat we in de gevarenzone komen.
Deze uitspraak zakt trouwens wel weer m'n broek van af:
S&P-analist Moritz Krämer voegt daaraan toe: "Als het noodfonds wordt verdubbeld om een land als Italië te redden, loopt Nederland alleen gevaar als alle zwakke eurolanden daadwerkelijke failliet gaan. Het is zo'n onwaarschijnlijk scenario dat we op dit moment niet hoeven na te denken over de mogelijke gevolgen."
Een uiteindelijke default van in ieder geval een aantal zwakke landen is imo geen enkele twijfel over.
Hmm, maar het was Nederland zelf die besloot om een niet-bindend referendum te houden. De minachting kwam van Den Haag hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het motto van de EU had moeten zijn groeien met toestemming en instemming van haar bevolking middels referenda, nu zint de bevolking op wraak voor de minachting
Zelfs als die default er komt dan gaat het om nagenoeg zeker alleen Griekenland en heel misschien Portugal. Die hebben te weinig gewicht om echt gevolgen te hebben. Zelfs met alle apocalyptische verhalen van vandaag de dag.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is NU misschien waar, maar de Nederlandse en Duitse eigen schuld loopt ook nog steeds op en dat wordt niet bepaald beter met een vertragende economie. Ook voorzie ik nog wel een paar nieuwe banken bailouts wat de positie ook weer verder verslechtert. Maar het is natuurlijk wel fijn om te lezen dat er op dit moment volgens rating agencies nog aardig wat marge is voordat we in de gevarenzone komen.
Deze uitspraak zakt trouwens wel weer m'n broek van af:
Een uiteindelijke default van in ieder geval een aantal zwakke landen is imo geen enkele twijfel over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |