abonnement Unibet Coolblue
pi_100988016
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 32 seizoenen, 777 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.



The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

100217_725_mattsmith-publicity.jpeg

Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg


Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2011, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW6, zal bovendien halverwege een langere pauze inlassen, wat een spectaculaire cliffhanger en uiteindelijk een langer uitgerekt seizoen betekent.

Seizoen 6 zal de voortzetting zien van enkele verhaallijnen uit de seizoenen 4 en 5. Zo zal de uitspraak 'silence will fall' worden verklaard en leren we meer over de mysterieuze River Song, een tijdreizigster die de Doctor herhaaldelijk in omgekeerde chronologische volgorde lijkt te ontmoeten. Ook wordt onderzocht waarom de TARDIS explodeerde in het vorige seizoen.

Doctor Who wordt op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit; seizoen 5 is onlangs uitgezonden en af en toe komen herhalingen van DW3 t/m DW5 langs.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen zal wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel worden. Getiteld 'Miracle Day' zal TW4 tien afleveringen duren en worden geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkt zich dan ook niet langer tot de UK, maar zal zich ook in de VS plaatsen.

Torchwood zal worden uitgezonden op BBC One en Starz, vanaf 8 juli. In Nederland is seizoen 2 onlangs uitgezonden op SyFy.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.


En gaan met die banaan. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 21 augustus 2011 @ 01:20:00 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100989713
Huh, Goes? Sinds wanneer zit Torchwood ook in Zeeland? ;)
  zondag 21 augustus 2011 @ 09:17:18 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100994099
Goes, het Cardiff van Nederland :P
pi_100999527
Aww, niet eens een nieuwe tagline?
pi_101001689
:P

Onthullende nieuwe aflevering, zowel wat betreft beeld als het verhaal. Opvallend dat een aflevering een stuk interessanter is als de Amerikaanse Torchwood "leden" er bijna niet inzitten. :') Ik kan niet wachten tot de volgende aflevering (maar zal wel moeten }:| )

Mijn theorie over wat er aan de hand is:

(spoiler voor degene die niets wil weten , en lees het dan ook niet! :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go Jack. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door trovey op 21-08-2011 19:36:39 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:23:57 #6
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101011565
Eens met trovey wb deze aflevering. Het was eindelijk eens wel interessant om te volgen. Voor t eerst dat ik wél uitkijk naar de volgende aflevering.
En nog minder dan een week tot DW *O*
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 10:10:26 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101032416
Even nieuw titeltje gegeven, afgeleid van de DW6.8 prequel. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101032554
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:10 schreef Breuls het volgende:
Even nieuw titeltje gegeven, afgeleid van de DW6.8 prequel. :)
En totaal niet van "Where's Waldo?" :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 10:35:41 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101032936
Nee, totaal niet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:41:27 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101033046
Als River eigenlijk Melody Pond is...en het meisje in het ruimtepak...en de vrouw van de dokter...waarom hebben we haar dan als klein meisje in het ruimtepak zien regenereren, ik krijg niet het gevoel dat River dat kan, eigenlijk. Als dit al eerder besproken is...ik moest Torchwood afleveringen in halen, dus meed het topic even ;)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 10:43:08 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101033080
Vrouw van de Doctor? Dat is nooit als werkelijke optie gepresenteerd. En dat zij het meisje in het pak is, is tot nu toe alleen nog speculatie. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:44:37 #12
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101033126
Als je kijkt naar de manier waarop River met de docter omgaat, leek me dat eigenlijk voor de hand te liggen...heb ik iets gemist?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 10:48:11 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101033215
We hebben haar leren kennen als iemand die the Doctor erg goed kent en al sinds Silence in the Library / Forest of the Dead hebben we al het vermoeden dat zij erg close met de Doctor is in de toekomst. Husband-and-wife-close. Amy vraagt het ook in The Time of Angels: "Is she your wife?". En River en the Doctor zoenen op een gegeven moment.

Dus ja, het kan absoluut, maar tot nu toe is het alleen giswerk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 11:07:02 #14
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101033716
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:16 schreef Omentuva het volgende:

[..]

En totaal niet van "Where's Waldo?" :+
Over Waldo gesproken:


Het idee is dat je Wall-E zoekt, maar in dit topic dopen we het om tot een zoektocht naar Doctor Who figuren. Welke kun je vinden?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:12:24 #15
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101033855
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:07 schreef Breuls het volgende:

[..]

Over Waldo gesproken:
[ afbeelding ]

Het idee is dat je Wall-E zoekt, maar in dit topic dopen we het om tot een zoektocht naar Doctor Who figuren. Welke kun je vinden?
Ik bied alvast 2 cybermen, K-9 en een dalek :)
En Wall-e zit niet echt goed verstopt. Had verwacht alleen ergens zijn oogjes te zien, maar dit is wel erg makkelijk.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:14:14 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101033902
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:48 schreef Breuls het volgende:
Dus ja, het kan absoluut, maar tot nu toe is het alleen giswerk.
Laat me een ander giswerk doen dan ;-) het meisje in het ruimtepak MOET wel Melody Pond zijn. Want dan heft Amy dus bijna haar eigen dochter neegeschoten! Dat is een te sappige verhaaltwist om niet waar te zijn, denk ik...vraag blijft, wie heeft die foto van Amy en Melody tussen die andere foto's gezet op haar kamer in het weeshuis? En waarom? Kan niet wachten op de volgende afleveringen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 11:15:12 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101033938
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:12 schreef SuperPoekie het volgende:

[..]

Ik bied alvast 2 cybermen, K-9 en een dalek :)
En Wall-e zit niet echt goed verstopt. Had verwacht alleen ergens zijn oogjes te zien, maar dit is wel erg makkelijk.
Volgens mij zijn er 2 K-9's. Een oud en een nieuw model. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:39:07 #18
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101034569
Klopt ja :D

Over oude en nieuwe modellen gesproken, Marvin staat er ook twee keer op :D
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 12:23:10 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101035902
Ja, die zag ik. :D Zelfde geldt voor Cylons overigens.

Net de laatste TW gezien. Gave aflevering. Mooi verhaal. Je ziet van mijlenver aankomen dat Angelo in het heden terugkomt, maar dat neemt niet weg dat het mooi gedaan is. Heel misschien een beetje een RTD'tje, de manier waarop de situatie gered wordt (Esther en Rex die ineens besluiten even de lenzen te checken), maar ach. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 12:38:08 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101036372
Overigens: namedropping van the Doctor. *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:41:00 #21
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101036448
Inderdaad! :D Alleen kleeein foutje.. Jack wist toen hij met Angelo was nog niet waarom hij onsterfelijk was. ;) Maar goed, moet toch uitgelegd worden aan nieuwe kijkers.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 12:43:33 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101036541
Een gedachte die in me opkwam, doe ik gewoon even in een spoiler voor diegenen die nog niet zover vooruit willen denken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 12:45:02 #23
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101036593
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:41 schreef Ugjerke het volgende:
Inderdaad! :D Alleen kleeein foutje.. Jack wist toen hij met Angelo was nog niet waarom hij onsterfelijk was. ;) Maar goed, moet toch uitgelegd worden aan nieuwe kijkers.
Omdat Jack dat pas in Utopia leerde? Ik heb me tijdens de aflevering een paar keer afgevraagd of dit zich afspeelde tijdens Jacks "eeuw" of in een tijdreis erna. Misschien speelt dit wel na Children of Earth, is hij een beetje heen-en-weer gaan puffen. En misschien ook niet natuurlijk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:39:20 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101048784
Dat artikel uit het vorige topic zette me wel aan het denken. Als hij een fixed point in time is, waarom is zijn bloed dan "speciaal"? Enige wat ik kan bedenken is dat zijn bloed ook een fixed point is dus iedereen die het in zich heeft ook. Of zo. Maar dat verklaart nog lang niet waarom hij dan ineens sterfelijk is.

Jack zei ook al tegen die priester dat ie al zevenhonderd jaar leefde dus dat klopt ook niet met de "eeuw van Jack". Ik zie hem ook niet zo snel naar Amerika gaan als ie in Cardiff op de dokter gaat zitten wachten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 19:11:45 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101050019
Ja, precies. In de eerste keer 1927 was-ie nog maar iets van 90 jaar oud.

Wat ik dacht voordat de serie begon, toen al bekend was dat Jack sterfelijk zou zijn, is dat het dus vanuit hem als middelpunt is omgedraaid. Waar was hij toen the Miracle gebeurde? Aflevering 1 suggereert dat hij op dat moment bezig was vermeldingen van Torchwood te wissen, maar dat was wellicht pas net erna.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 19:17:58 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101050291
Artikel uit het vorige topic nu ook gelezen. Ben het volgens mij wel met de schrijver eens. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:19:45 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101050367
Ik ook wel. En dat vind ik eigenlijk jammer want ik hou er niet van als dingen niet met elkaar te rijmen vallen in series die bij elkaar horen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 19:29:05 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101050813
Ik zie niks dat niet rijmt. Jack was in 1927. Prima toch? Weten wij veel hoeveel tijd er, voor Jack, tussen Children of Earth en Miracle Day zat? Hij vertrok met zijn Vortex Manipulator, is later gezien in een of andere alien bar, en nu hier. Misschien is-ie wel een jaar of 1000 bezig geweest met reizen. Een periode waarin van alles gebeurd kan zijn.

Dat is wat schrijvers van Jack en the Doctor altijd kunnen doen: backstory introduceren die nog niet bestond in een eerdere serie. Want het gaat over tijd en ruimte, en wibbly wobbly, en alles kan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 22 augustus 2011 @ 19:42:44 #29
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101051518
Of zoals (schrijfster van deze aflevering) Jane Espenson zei:
quote:
Jack may have run through the timeline more times than we have previously known.
Oh, overigens geeft ze ook aan dat deze 1927 pre-Children of Earth is. Maar het punt staat nog wel. :)

Ook interessant:
quote:
Vm not only way to travel.
In een tweet die een reply is op een niet-leesbare tweet.

Over plaatsing van 1927 in de eerder getoonde verhalen:
quote:
I can't speak for RTD, so unofficial, but I assumed this took place after that, but pre CoE in prev unknown pass thru timeline.
'That' is DW3.

Plus:
quote:
traveled despite broken VM because other ways to time travel -- something external took him back.As I say, not official. Just me.
En er is nog veel gezeur in haar richting die de exacte continuïteit belangrijker vinden dan de kern van het verhaal.

Bottom line is: Jack reist veel door de tijd, niet alles daarvan zien wij, en dit is iets wat we nu wel zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:07:04 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101052742
Niet dat, dat accepteer ik allemaal wel. Zijn onsterfelijkheid.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101061087
De hypothese van Trovey en Breuls was ook wat er bij mij opkwam tijdens deze aflevering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:34:56 #32
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101064186
Waardeloze aflevering. Zo slecht heb ik TW zelden gezien.
2000 light years from home
pi_101064733
Dit vond ik juist de beste aflevering van het seizoen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:20:04 #34
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_101070770
Ik ben meer van het standpunt dat my brain does not compute time travel :')

Ik krijg ook altijd hoofdpijn als ik probeer te begrijpen hoe het nu zit met River en The Doctor en tegenovergesteld lopende timelines :D

Oftewel, I just enjoy the ride and the bigger picture ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:34:13 #35
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101071006
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:42 schreef Breuls het volgende:
Of zoals (schrijfster van deze aflevering) Jane Espenson zei:

[..]

Oh, overigens geeft ze ook aan dat deze 1927 pre-Children of Earth is. Maar het punt staat nog wel. :)

Ook interessant:

[..]

In een tweet die een reply is op een niet-leesbare tweet.

Over plaatsing van 1927 in de eerder getoonde verhalen:

[..]

'That' is DW3.

Plus:

[..]

En er is nog veel gezeur in haar richting die de exacte continuïteit belangrijker vinden dan de kern van het verhaal.

Bottom line is: Jack reist veel door de tijd, niet alles daarvan zien wij, en dit is iets wat we nu wel zien. :)
In een zekere zin is het ook pre-Children of Earth, als je naar de data kijkt. ;) Maar ik houd de uitleg van jou wel aan. Klinkt beter dan een retcon. :)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:04:08 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101076654
De volledige lijst aflevering-titels is nu bekend, dankzij de Radio Times:

DW6.8: Let's Kill Hitler
DW6.9: Night Terrors
DW6.10: The Girl Who Waited
DW6.11: The God Complex
DW6.12: Closing Time
DW6.13: The Wedding of River Song
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:56:29 #37
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101082700
Ik zit een klein marathonnetje van DW6 te houden. Net The Doctor's Wife gezien. Wat een prachtige aflevering blijft dat zeg. _O_
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101083827
Die drie heren zijn de drie koningen en Jack is de messias. :?
Farts are jazz to assholes
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:17:41 #39
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101086026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:56 schreef Breuls het volgende:
Ik zit een klein marathonnetje van DW6 te houden. Net The Doctor's Wife gezien. Wat een prachtige aflevering blijft dat zeg. _O_
Ja, dat is echt mijn nieuwe favoriete aflevering. En daarna Blink.

Aan mijn erg hooggespannen verwachtingen werd voldaan door Gaiman O+ . Héérlijke aflevering.
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:17:16 #40
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101088292
Shit. M'n gedownloade aflevering 7 heeft geluid dat iets van vier seconden achterloopt op het beeld. Nu wordt mijn marathon onderbroken door een herdownload. }:|
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101088732
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:17 schreef Breuls het volgende:
Shit. M'n gedownloade aflevering 7 heeft geluid dat iets van vier seconden achterloopt op het beeld. Nu wordt mijn marathon onderbroken door een herdownload. }:|
Niet nodig. Bekijk 't voor de intro met een -4 sec delay en na de intro is ie gewoon normaal.

Je moet wel even opnieuw opstarten, dus even onthouden waar de intro eindigt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:16:17 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101090710
Dat kan ik niet op m'n PlayStation. ;)

Maar ik heb de nieuwe download inmiddels bekeken. Dat moment aan het einde blijft awesome.

"Except, they don't have a word for Pond. Because the only water in the forest is the river."

Zaterdag ben ik de deur uit, dus ik kan de nieuwe aflevering pas 's nachts of zondag bekijken. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101093353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:16 schreef Breuls het volgende:
Dat kan ik niet op m'n PlayStation. ;)

Maar ik heb de nieuwe download inmiddels bekeken. Dat moment aan het einde blijft awesome.

"Except, they don't have a word for Pond. Because the only water in the forest is the river."

Zaterdag ben ik de deur uit, dus ik kan de nieuwe aflevering pas 's nachts of zondag bekijken. :{
Wegblijven uit de thread dus. :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:37:29 #44
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101093844
Dat lukt wel, want ik ben de hele dag niet online ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101094359
Die laatste epi :{. Niks tegen homo's hoor, maar het lag er nu wel erg dik bovenop dat ze een of ander statement wilden maken ofzo. En dan die belegen dialogen tussen Jack en Angelo waar de cliche's vanaf dropen. Bah. Daarbij ging het echt van de hak op de tak en probeerden ze zoveel mogelijk in een aflevering te proppen. Een geloofwaardige romance opbouwen in een uur, dat lukt gewoon niet. Was er dan al aan het begin van het seizoen mee gestart.

Jammer hoor, want aan het begin dacht ik: leuk, een Jack-centric. Ze portrayen hem nu meer als dramatische nicht dan een biseksueel trouwens. Weet nog wel dat die in seizoen 1 Gwen aan het versieren was. Waar is de bazige Jack gebleven?

Oh en die kerel die Angelo speelde: hadden ze niet een echte acteur kunnen nemen? Wat een droevenis.

Gaat ze sowieso kijkers kosten dit.
Amen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:23:51 #46
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101095893
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:51 schreef Jivis het volgende:
Die laatste epi :{. Niks tegen homo's hoor, maar het lag er nu wel erg dik bovenop dat ze een of ander statement wilden maken ofzo.
Ik vond het juist wel mooi dat ze het contrast tussen de Italiaan uit 1927 en de vrijgevochten 51e eeuwse Jack uitdiepten, dat zie je niet vaak en zeker niet in dit soort series.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:25:56 #47
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101096010
Ik vond het ook wel mooi. Juist heel inhoudelijk; een relatie laten zien, hoe Jack die beleefde en hoe dat nu terug komt om hem in z'n aars te bijten.

Mijn theorie over gay-Jack versus omni-Jack is dat deze depictie wellicht is om Jack toegankelijker te maken. Dat we hem nu voornamelijk met mannen bezig zien wil niet zeggen dat-ie niet ook nog op vrouwen en aliens valt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101096311
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:51 schreef Jivis het volgende:
Die laatste epi :{. Niks tegen homo's hoor, maar het lag er nu wel erg dik bovenop dat ze een of ander statement wilden maken ofzo.
Nou kijk ik geen Torchwood dus ik kan niet zeggen of dit een terechte opmerking is over de aflevering, maar op mij komt 'ie zo heel erg over als "Niks tegen homo's hoor, maar ik hoef ze niet te zien."
pi_101097272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nou kijk ik geen Torchwood dus ik kan niet zeggen of dit een terechte opmerking is over de aflevering, maar op mij komt 'ie zo heel erg over als "Niks tegen homo's hoor, maar ik hoef ze niet te zien."
Ik denk dat je daar wel enigszins een punt hebt. Dit soort ontwikkelingen zie je in de heterovariant regelmatig terug in series. Ik zie persoonlijk ook liever het naakte lichaam van Arlene Tur dan dat van John Barrowman, maar ik vond niet dat men probeerde geforceerd een punt te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101098037
Ik vond het wel geforceerd. De helft van de aflevering was gevuld met homoseks. Als het heteroseks was geweest zou het ook teveel zijn. We willen hier graag Torchwood zien, niet "Jack does Italian'.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:08:41 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101098230
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:04 schreef anoniemelurker het volgende:
Ik vond het wel geforceerd. De helft van de aflevering was gevuld met homoseks. Als het heteroseks was geweest zou het ook teveel zijn. We willen hier graag Torchwood zien, niet "Jack does Italian'.
Joh, stel je niet zo aan. Twee scenes waarin een beetje werd gevreeen, tjonge jonge. En een mooie Italiaan ook nog.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101098246
Ik heb geen kritiek op Jack die met een Italiaan het bed in duikt, maar de manier waarop dit in de aflevering uit de doeken werd gedaan. Aan het begin kennen ze elkaar niet, na een krap uurtje is het de liefde van zijn leven en wisselen ze tenenkrommende dialogen uit. Dat is wat ik er op tegen had, het korte tijdsbestek waarin en de geforceerde manier waarop het gebeurde. Ze gedroegen zich zo overdreven nichterig, terwijl Jack (tussen alle natte nichten) altijd degene was die ik echt als een baas zag.

Torchwood was voor mij een serie die lekker lichthartig met dit soort zaken omging en er ook nooit een duidelijk punt van maakte, nu was het alsof ze eens even goed wilden laten zien welke verhaallijn ze wel niet aandurfden.

De heterovariant heb ik inderdaad ook vaak in series voorbij zien komen en dat zint me ook nooit. Als je een romantische verhaallijn wilt opbouwen moet dat in enkele afleveringen gebeuren, imo. Anders boeit het simpelweg niet, omdat je als kijker de achtergrond niet goed genoeg kent.

Met de gayseks viel het nog wel mee trouwens.
Amen.
pi_101098587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vond het juist wel mooi dat ze het contrast tussen de Italiaan uit 1927 en de vrijgevochten 51e eeuwse Jack uitdiepten, dat zie je niet vaak en zeker niet in dit soort series.
En we zagen Jack's achterwerk weer eens. :9
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:19:08 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101098804
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:08 schreef Jivis het volgende:

De heterovariant heb ik inderdaad ook vaak in series voorbij zien komen en dat zint me ook nooit. Als je een romantische verhaallijn wilt opbouwen moet dat in enkele afleveringen gebeuren, imo. Anders boeit het simpelweg niet, omdat je als kijker de achtergrond niet goed genoeg kent.
Op je "natte nichten" opmerking ga ik maar niet in, maar hiermee ben ik het wel eens. Ik vroeg me ook af waarom het niet al eerder ter sprake werd gebracht, hier en daar een beetje. Maar ik denk dat dat vooral is omdat kijkers dan al een en ander beginnen te vermoeden terwijl het "voorspelbare" nu beperkt blijft tot die ene aflevering. Immers, als Angelo in een flashback al in aflevering 2 komt opduiken, kun je als kijker natuurlijk op je klompen aanvoelen dat hij (en dus Jack) er iets mee te maken hebben en nu weet je dat pas in aflevering 7.

Dus ik vermoed dat het vooral verhaaltechnisch zo is gedaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:15 schreef trovey het volgende:

[..]

En we zagen Jack's achterwerk weer eens. :9
Jack blijft mijn type niet, geef mijn Angelo maar :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101098834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:04 schreef Breuls het volgende:

DW6.13: The Wedding of River Song
Ik zet alvast een doos tissues klaar, want hoe dan ook, dat ga ik nooit droog houden. Ook als het helemaal niet is wat het lijkt dat het is....
pi_101098921
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Op je "natte nichten" opmerking ga ik maar niet in, maar hiermee ben ik het wel eens. Ik vroeg me ook af waarom het niet al eerder ter sprake werd gebracht, hier en daar een beetje. Maar ik denk dat dat vooral is omdat kijkers dan al een en ander beginnen te vermoeden terwijl het "voorspelbare" nu beperkt blijft tot die ene aflevering. Immers, als Angelo in een flashback al in aflevering 2 komt opduiken, kun je als kijker natuurlijk op je klompen aanvoelen dat hij (en dus Jack) er iets mee te maken hebben en nu weet je dat pas in aflevering 7.

Dus ik vermoed dat het vooral verhaaltechnisch zo is gedaan.

[..]

Jack blijft mijn type niet, geef mijn Angelo maar :')
Nou ik niet. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101099148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Op je "natte nichten" opmerking ga ik maar niet in, maar hiermee ben ik het wel eens. Ik vroeg me ook af waarom het niet al eerder ter sprake werd gebracht, hier en daar een beetje. Maar ik denk dat dat vooral is omdat kijkers dan al een en ander beginnen te vermoeden terwijl het "voorspelbare" nu beperkt blijft tot die ene aflevering. Immers, als Angelo in een flashback al in aflevering 2 komt opduiken, kun je als kijker natuurlijk op je klompen aanvoelen dat hij (en dus Jack) er iets mee te maken hebben en nu weet je dat pas in aflevering 7.

Dus ik vermoed dat het vooral verhaaltechnisch zo is gedaan.
Ik ben het er wel mee eens dat het veel beter zou zijn geweest om deze verhaallijn subtieler in de serie te verweven. Nu lag de verhaallijn er vanaf de introductie van Angelo natuurlijk weer metersdik bovenop. Maar dat heeft meer te maken met de Amerikaanse invloeden in het algemeen.

Als dit overigens overdreven nichterig zou moeten zijn, dan vraag ik me af wat betreffende user van types als Graham Norton vindt. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:30:39 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101099448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben het er wel mee eens dat het veel beter zou zijn geweest om deze verhaallijn subtieler in de serie te verweven. Nu lag de verhaallijn er vanaf de introductie van Angelo natuurlijk weer metersdik bovenop. Maar dat heeft meer te maken met de Amerikaanse invloeden in het algemeen.

Als dit overigens overdreven nichterig zou moeten zijn, dan vraag ik me af wat betreffende user van types als Graham Norton vindt. :P
Maar in deze positie in het verhaal is het niet erg dat dit soort dingen duidelijk worden.

En ja, dat vraag ik me ook af. Een man mag blijkbaar niet eens affectioneel zijn, dan is ie al een nicht. :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101099603
Nichterig? Ik vond het juist absoluut niet nichterig. :') Overigens is Barrowman ooit afgewezen voor Will and Grace juist omdat hij te hetero overkwam :') ...namen ze een hetero om de rol van homo te spelen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101100290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Op je "natte nichten" opmerking ga ik maar niet in, maar hiermee ben ik het wel eens. Ik vroeg me ook af waarom het niet al eerder ter sprake werd gebracht, hier en daar een beetje. Maar ik denk dat dat vooral is omdat kijkers dan al een en ander beginnen te vermoeden terwijl het "voorspelbare" nu beperkt blijft tot die ene aflevering. Immers, als Angelo in een flashback al in aflevering 2 komt opduiken, kun je als kijker natuurlijk op je klompen aanvoelen dat hij (en dus Jack) er iets mee te maken hebben en nu weet je dat pas in aflevering 7.

Dus ik vermoed dat het vooral verhaaltechnisch zo is gedaan.

Dat 'natte nichten' was niet beledigend bedoeld hoor. Meer dat als er iets met homo's op tv is, het vaak heel overdreven wordt gebracht.

En je hebt gelijk over het verhaaltechnische. Maar toch, ik vind romances en belangrijke plotlijnen die opeens uit de lucht komen altijd een beetje een zwaktebod van de schrijvers. Ik houd ervan als shit vantevoren is uitgedacht. Dat je bij wijze van spreken dingen terugziet uit het tweede seizoen die toen niet belangrijk waren, en dat nu opeens wel worden. Overduidelijk on the fly schrijven (dat had bijvoorbeeld Prison Break heel erg na het eerste seizoen), daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Amen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:56:21 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101100869
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat 'natte nichten' was niet beledigend bedoeld hoor. Meer dat als er iets met homo's op tv is, het vaak heel overdreven wordt gebracht.
Nee, het wordt door jou overdreven ervaren omdat je (al dan niet bewust) wel iets tegen homo's hebt, dat is wat anders. De relatie tussen Angelo en Jack is de spil van het verhaal en mag dus wel wat aandacht, en verder is het niet overdrevener dan andere relaties in andere series tussen een man en een vrouw. En "natte nichten" is beledigend, of je het nu wel of niet zo bedoelt. Just FYI.
quote:
En je hebt gelijk over het verhaaltechnische. Maar toch, ik vind romances en belangrijke plotlijnen die opeens uit de lucht komen altijd een beetje een zwaktebod van de schrijvers. Ik houd ervan als shit vantevoren is uitgedacht. Dat je bij wijze van spreken dingen terugziet uit het tweede seizoen die toen niet belangrijk waren, en dat nu opeens wel worden. Overduidelijk on the fly schrijven (dat had bijvoorbeeld Prison Break heel erg na het eerste seizoen), daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Nou, ik denk dat je de schrijvers nu wel tekort doet, zelfs al is het niet zo heel geweldig geschreven als we gewend zijn. Deze relatie lijkt de hele oorzaak van Miracle Day te zijn, dan mag je toch hopen dat de schrijvers dat bedacht hadden VOOR er gefilmd werd. Het is alleen nog niet echt tot uiting gekomen (hoewel er al wel gehint is dat Jack er iets mee te maken kon hebben, alleen niet hoe). Het is er niet alleen maar ingestopt om een romantiek te hebben. Daar was de relatie tussen Rex en Vera al voor (over nutteloze romances gesproken, maar hee, dat is tussen een man en vrouw, dat is okee :')).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101101239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, het wordt door jou overdreven ervaren omdat je (al dan niet bewust) wel iets tegen homo's hebt, dat is wat anders. De relatie tussen Angelo en Jack is de spil van het verhaal en mag dus wel wat aandacht, en verder is het niet overdrevener dan andere relaties in andere series tussen een man en een vrouw. En "natte nichten" is beledigend, of je het nu wel of niet zo bedoelt. Just FYI.
Amen! _O_
pi_101101354
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat 'natte nichten' was niet beledigend bedoeld hoor. Meer dat als er iets met homo's op tv is, het vaak heel overdreven wordt gebracht.
Juist als er in Amerikaanse series iets over homo's zit, dan zijn het vaak van die stereotype, overdreven nichterige types.

quote:
En je hebt gelijk over het verhaaltechnische. Maar toch, ik vind romances en belangrijke plotlijnen die opeens uit de lucht komen altijd een beetje een zwaktebod van de schrijvers. Ik houd ervan als shit vantevoren is uitgedacht. Dat je bij wijze van spreken dingen terugziet uit het tweede seizoen die toen niet belangrijk waren, en dat nu opeens wel worden. Overduidelijk on the fly schrijven (dat had bijvoorbeeld Prison Break heel erg na het eerste seizoen), daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Met name aan Doctor Who vind ik het geniale nu juist dat gedurende een seizoen heel geleidelijk puzzelstukjes op hun plek vallen. Dat mis ik in Miracle Day wel heel erg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:09:08 #64
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_101101589
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:25 schreef Monolith het volgende:

Als dit overigens overdreven nichterig zou moeten zijn, dan vraag ik me af wat betreffende user van types als Graham Norton vindt. :P
Of nog erger: Alan Carr ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_101101741
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Juist als er in Amerikaanse series iets over homo's zit, dan zijn het vaak van die stereotype, overdreven nichterige types.
Ja. Dat zeg ik? :P Dat vond ik bij die Angelo namelijk heel erg, terwijl ik dat van Torchwood niet gewend ben (denk aan Jack, denk aan James Marsters).
Amen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:12:23 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101101775
Angelo was nichterig?? Wat verstaan jullie in godsnaam onder "overdreven nichterig" dan??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101101793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:12 schreef wonderer het volgende:
Angelo was nichterig?? Wat verstaan jullie in godsnaam onder "overdreven nichterig" dan??
Gast, kom op ;(.
Amen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:14:15 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101101881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:12 schreef Jivis het volgende:

[..]

Gast, kom op ;(.
Nee, sorry, ik zie het echt niet, dus als je dat even kunt uitleggen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101102170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik zie het echt niet, dus als je dat even kunt uitleggen...
Nou ja, ik vond hem naast Jack (die ik niet als een overdreven homo zie) erg overdreven gay overkomen: met gebaartjes en dergelijke. Vooral z'n stem overigens, maar dat kan ook met de Italiaanse intonatie te maken hebben. Ezio uit Assassin's Creed 2 vind ik ook erg nichterig namelijk :P.
Amen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:22:28 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101102289
Dude, als je dat al overdreven vindt :') Ik heb het niet eens gemerkt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:24:15 #71
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101102388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je de schrijvers nu wel tekort doet, zelfs al is het niet zo heel geweldig geschreven als we gewend zijn. Deze relatie lijkt de hele oorzaak van Miracle Day te zijn, dan mag je toch hopen dat de schrijvers dat bedacht hadden VOOR er gefilmd werd. Het is alleen nog niet echt tot uiting gekomen (hoewel er al wel gehint is dat Jack er iets mee te maken kon hebben, alleen niet hoe). Het is er niet alleen maar ingestopt om een romantiek te hebben. Daar was de relatie tussen Rex en Vera al voor (over nutteloze romances gesproken, maar hee, dat is tussen een man en vrouw, dat is okee :')).
Rex/Vera was vele malen subtieler opgebouwd, dit kwam zo patsboem uit de lucht vullen en er werd een compleet blik aan cliché's opengetrokken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:22 schreef wonderer het volgende:
Dude, als je dat al overdreven vindt :') Ik heb het niet eens gemerkt.
Ik had het vanaf de eerste scene tussen Jack en Angelo wel door hoe het zou gaan lopen. Het lag er erg dik bovenop. Tel daarbij de dialogen vol met cliché's, matig acteerwerk en een enorm hak-op-de-tak verhaal en je hebt gewoon prutswerk.
2000 light years from home
pi_101102400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:22 schreef wonderer het volgende:
Dude, als je dat al overdreven vindt :') Ik heb het niet eens gemerkt.
Dan hebben wij een andere standaard :D. Niks mis mee verder, toch. Nogmaals, had vooral problemen met de verhaaltechnische kant, niet de h0mo0seks en dergelijke.
Amen.
pi_101102643
Nou ja seks, meer voorspel. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Admin dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:07:11 #74
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101104610
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:04 schreef Monolith het volgende:

Met name aan Doctor Who vind ik het geniale nu juist dat gedurende een seizoen heel geleidelijk puzzelstukjes op hun plek vallen. Dat mis ik in Miracle Day wel heel erg.
Dus je vindt de geleidelijke toevoeging van verhaalfeiten geen puzzelstukjes? Jacks sterfelijkheid, Phicorps kennis van het komen van Miracle Day, de Triangle, morphic fields, nu Angelo en volgende week vast weer iets anders. Dat zijn toch steeds kleine stukjes.

Zeker, ze lijken minder samenhangend, dus de opbouw komt wat rommeliger over, maar dan is het op z'n minst slecht uitgevoerd, niet afwezig.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101106895
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:07 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dus je vindt de geleidelijke toevoeging van verhaalfeiten geen puzzelstukjes? Jacks sterfelijkheid, Phicorps kennis van het komen van Miracle Day, de Triangle, morphic fields, nu Angelo en volgende week vast weer iets anders. Dat zijn toch steeds kleine stukjes.

Zeker, ze lijken minder samenhangend, dus de opbouw komt wat rommeliger over, maar dan is het op z'n minst slecht uitgevoerd, niet afwezig.
Nou ja, ik zie het meer als hele delen van een puzzel die er in één keer ingekwakt worden dan geleidelijk enkele losse stukjes. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101107515
Ik moet toegeven dat er in deze aflevering ineens heel veel info vrijkwam maar dat was ook wel nodig na de vage langdradige vorige afleveringen en wellicht kwamen de makers er ook nog achter dat ze nog maar een paar afleveringen hadden voor het verhaal dus ze moesten het tempo wat opschroeven. :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101107787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:25 schreef Monolith het volgende:
Als dit overigens overdreven nichterig zou moeten zijn, dan vraag ik me af wat betreffende user van types als Graham Norton vindt. :P
Graham Norton _O_
pi_101108204
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als dit overigens overdreven nichterig zou moeten zijn, dan vraag ik me af wat betreffende user van types als Graham Norton vindt. :P
Om het on-topic én feitelijk te houden denk ik:


:+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:10:08 #79
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_101117085
Ik had ook moeite gehad met de spontane grote hoeveelheid zoenen/voorspel/afterplay als het met een vrouw was geweest. Ik ben het er mee eens dat daar een betere oplossing voor had gezocht moeten worden. Angelo langzaam introduceren had beter geweest. Desnoods Jack die naar aanleiding van de dood van de doktermevrouw een verhaal had gehouden over "Janto wasn't my first male love" en ook na zijn spontane rumble met een onbekende had een flashback naar Angelo best goed kunnen passen.

Zat mogelijkheden qua timelines en dergelijke, dit waarschijnlijk essentiele onderdeel van het verhaal had niet in 1 aflevering gehoeven van mij.
pi_101118845
quote:
3s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:10 schreef GI het volgende:
[...] Ik ben het er mee eens dat daar een betere oplossing voor had gezocht moeten worden. Angelo langzaam introduceren had beter geweest. Desnoods Jack die naar aanleiding van de dood van de doktermevrouw een verhaal had gehouden over "Janto wasn't my first male love" en ook na zijn spontane rumble met een onbekende had een flashback naar Angelo best goed kunnen passen.

Zat mogelijkheden qua timelines en dergelijke, dit waarschijnlijk essentiele onderdeel van het verhaal had niet in 1 aflevering gehoeven van mij.
Mee eens.
Daarnaast heb ik totaal geen aanleiding gezien waarom Jack 'flashbacks' zou krijgen. Geen trigger, helemaal niets. Het zou inderdaad veel interessanter zijn geweest als hij het zou vertellen aan Gwen ofzo (misschien bij het binnenrijden van New York: "Last time I was here..." )

* Wild_Snake hoopt dat DW stukken beter wordt!
Ik moet zeggen dat sinds Matt Smith de rol van Doctor overgenomen heeft er een aantal afleveringen tussen zaten die mij erg teleurstelden. Hoewel de opbouw naar de afgelopen paar afleveringen wel briljant was! :)
  Admin woensdag 24 augustus 2011 @ 10:09:06 #81
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101119038
Heeft Jack wel flashbacks gekregen? De scènes leken niet te slaan op Jacks beleving in de autorit, dus ik ging er vanuit dat het onze flashbacks zijn, niet herinneringen die hij op dat moment beleeft.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:28:37 #82
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_101119401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:09 schreef Breuls het volgende:
Heeft Jack wel flashbacks gekregen? De scènes leken niet te slaan op Jacks beleving in de autorit, dus ik ging er vanuit dat het onze flashbacks zijn, niet herinneringen die hij op dat moment beleeft.
Eensch. Hij had geen flashbacks, de kijker werd een verhaal verteld wat het schokmoment aan het eind van de aflevering zo groot maakt.

Het zou NOG beter zijn geweest als hij bij het vorige seizoen de uitleg over angelo gegeven had, als langlopend subplot dat los stond van de verhaallijn, en een dergelijke verwenning zijn we gewend bij DW tegenwoordig. River Song's verhaal zit namelijk op die manier door elkaar. Tennant nam afscheid van haar, de huidige dokter gaat er nog veel meer mee beleven, zulke dieptes moet je alleen totaal niet gaan verwachten bij een Starz/BBC combinatie. De grotere markt is de amerikaanse markt, en de amerikaanse markt wil dat soort dingen niet. Die markt wil alles hapklaar in brokjes.
pi_101119542
Maar die Angelo moet nu dan wel goed oud zijn, of zou hij ook onsterfelijk zijn?
pi_101119610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:36 schreef Inu het volgende:
Maar die Angelo moet nu dan wel goed oud zijn, of zou hij ook onsterfelijk zijn?
Dat is inderdaad nog wel een interessant punt. Ik neem aan dat dit ook te maken heeft met het hele miracle gebeuren. Anders zou hij nu zo'n 110 - 120 jaar oud moeten zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:39:07 #85
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_101119623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:36 schreef Inu het volgende:
Maar die Angelo moet nu dan wel goed oud zijn, of zou hij ook onsterfelijk zijn?
Hij was in 1928 een jaar of 24 ofzo als ik het zo in moet schatten wat ze bedoelde. In ieder geval te oud om nog heel erg soepel te bewegen nu ;)
pi_101119683
Of hij was het proefkonijn voor the Miracle en dus onsterfelijk?
  Admin woensdag 24 augustus 2011 @ 10:47:22 #87
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101119830
quote:
3s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:28 schreef GI het volgende:

[..]

Eensch. Hij had geen flashbacks, de kijker werd een verhaal verteld wat het schokmoment aan het eind van de aflevering zo groot maakt.
Really? Schokmoment? Jij zag niet mijlenver van tevoren aankomen dat Angelo hier iets mee te maken had? :P
quote:
Het zou NOG beter zijn geweest als hij bij het vorige seizoen de uitleg over angelo gegeven had, als langlopend subplot dat los stond van de verhaallijn, en een dergelijke verwenning zijn we gewend bij DW tegenwoordig. River Song's verhaal zit namelijk op die manier door elkaar. Tennant nam afscheid van haar, de huidige dokter gaat er nog veel meer mee beleven, zulke dieptes moet je alleen totaal niet gaan verwachten bij een Starz/BBC combinatie. De grotere markt is de amerikaanse markt, en de amerikaanse markt wil dat soort dingen niet. Die markt wil alles hapklaar in brokjes.
True. Maar MD was nog niet bedacht tijdens CoE, en bovendien was CoE een losstaand verhaal. Twee redenen waarom Angelo eerder seeden onmogelijk was. Maar het zou wel cooler zijn. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 24 augustus 2011 @ 10:47:54 #88
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101119850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nog wel een interessant punt. Ik neem aan dat dit ook te maken heeft met het hele miracle gebeuren. Anders zou hij nu zo'n 110 - 120 jaar oud moeten zijn.
Dat vroeg ik me ook af, ja. Maar dat zullen we zaterdag wel zien denk ik.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101120095
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:47 schreef Breuls het volgende:

[..]

Really? Schokmoment? Jij zag niet mijlenver van tevoren aankomen dat Angelo hier iets mee te maken had? :P
Ik denk dat hij bedoelde dat het een schokmoment voor Jack was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin woensdag 24 augustus 2011 @ 11:07:56 #90
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101120438
Oh dat. Ja, dat wel natuurlijk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:34:28 #91
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_101121304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:47 schreef Breuls het volgende:

[..]

Really? Schokmoment? Jij zag niet mijlenver van tevoren aankomen dat Angelo hier iets mee te maken had? :P

[..]

True. Maar MD was nog niet bedacht tijdens CoE, en bovendien was CoE een losstaand verhaal. Twee redenen waarom Angelo eerder seeden onmogelijk was. Maar het zou wel cooler zijn. :)
Schokmoment voor Jack, niet voor mij ;)
pi_101130645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:41 schreef Inu het volgende:
Of hij was het proefkonijn voor the Miracle en dus onsterfelijk?
Ik hou het daar op :P, zie mijn spoiler in dit topic.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:37:07 #93
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101251380
Vanavond 20:10 *O*
pi_101251437
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:37 schreef Erasmo het volgende:
Vanavond 20:10 *O*
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_101252691
Zo, na al die tijd Torchwood te hebben gevolgd is het nu tijd geworden om ook maar eens een beginnetje te maken aan Doctor Who. (Vanaf 2005 dan) Leuke serie moet ik zeggen.
pi_101259035
OK, dat was weer een andere richting dan degene die ik vermoedde in Torchwood. :') Straks the Doctor en daarna door naar de bioscoop. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:01:29 #97
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101264036
Nog even een 10-minuten waarschuwing voor de verstrooide fokkers.
pi_101264146
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:01 schreef Erasmo het volgende:
Nog even een 10-minuten waarschuwing voor de verstrooide fokkers.
Dank van een zeer verstrooide fokker ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_101266210
En weg naar de bios :W ...apies kijken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101266280
Mooie twists, maar ik hoop toch op wat meer echte verhalen in de volgende afleveringen. De Berlijn jaren '30-setting leek hier meer een excuus voor een leuke titel en tien seconden Hitler dan dat er echt iets mee gedaan werd...
pi_101266294
Ok, 1 ding snap ik niet: Amy en Rory kregen toch in die robot te horen dat Melody de Doctor heeft vermoord, waarom vroegen ze dat dan aan het einde aan de Doctor?? Stonden ze te liegen? Was een beetje onduidelijk...

Verder heb ik met open mond zitten kijken, geweldig!
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:33:22 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101267558
Even zonder alles te lezen over Dr Who... Torchwood wordt eindelijk tof ;) Blijkbaar is het toch niet Jacks bloed, wat een opluchting is, het zit anders met Angelo dan we dachten, en de infiltratie van de CIA gaat ook een stuk dieper... spannend!

En O+ John de Lancie O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101268170
Laatste aflevering was tof. Zo had het hele seizoen moeten zijn: beetje scifi, beetje actie, beetje Gwen/Jack humor. En die CIA baas met de baard maakt best wel heldengrapjes eigenlijk.
Amen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:54:49 #104
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101268461
Eens.
2000 light years from home
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:05:33 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101268898
Jaaaa, Q O+ Ben wel benieuwd naar hoe "levend" die drie in de auto waren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 augustus 2011 @ 00:48:32 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101274609
DW ook verrassend bevredigend. Mooi hoe de canon TOCH allemaal in orde blijkt (hoewel ik wel koppijn kreeg van het bijhouden van de timelines :')).

En volgens mij komt het niet vaak voor dat in een seizoen de hoofdpersoon twee keer doodgaat ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 augustus 2011 @ 00:52:55 #107
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101274789
Het was inderdaad een vrij dynamische aflevering. Maar wat voor gif was het nou? BBC faalde met de ondertiteling en alhoewel ik prima Engels spreek mis ik bij Dr. Who nog wel eens wat :P
pi_101274931
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:00 schreef lunapuella het volgende:
Mooie twists, maar ik hoop toch op wat meer echte verhalen in de volgende afleveringen. De Berlijn jaren '30-setting leek hier meer een excuus voor een leuke titel en tien seconden Hitler dan dat er echt iets mee gedaan werd...
Hitler had niet veel te maken met deze aflevering...behalve dan dat hij de bijna de hele aflevering in de kast zat en daar blijkbaar ook niet meer uit is gekomen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 28 augustus 2011 @ 01:14:33 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101275569
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:52 schreef Erasmo het volgende:
Het was inderdaad een vrij dynamische aflevering. Maar wat voor gif was het nou? BBC faalde met de ondertiteling en alhoewel ik prima Engels spreek mis ik bij Dr. Who nog wel eens wat :P
Volgens mij werd het niet nader genoemd?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 augustus 2011 @ 01:46:19 #110
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_101276503
Aan de ene kant logisch dat de families binnen organisaties als CIA e.d zitten.

Aan de andere kant is het "stiekem nog een mol, oew spannend" plotje wel heel erg standaard en cliché met dit soort series eerlijk gezegd .....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 28 augustus 2011 @ 01:47:29 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101276540
Eens :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 augustus 2011 @ 01:48:08 #112
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101276555
Q was een aangename verrassing. O+ Kleine Amelia Pond is ook een O+

Dat gif werd dacht ik wel bij naam genoemd, maar ik heb geen zin om dat terug te zoeken. ;)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 28 augustus 2011 @ 02:05:46 #113
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_101277047
Ik heb wel eens gezegd dat dat ik dat wibbly wobbly timey wimey niet helemaal onder de knie heb, hehe. Maar nu vroeg ik me toch wat af.

Melody is het meisje in de spacesuit. Melody schiet de Doctor neer (hiermee haar missie vervullend). Melody regenereert in Mels. Mels gaat naar Engeland en groeit op met haar ouders om de Doctor te ontmoeten. Ze gaat mee op avontuur met de Doctor en vermoord hem nog een keer.

Ik snap het hele gedoe niet. Ze had dr missie toch klaar? Waarom dan naar Engeland, opgroeien, wachten en opnieuw haar missie uitvoeren. Dat kon ze toch niet weten?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_101277216
Nee, Mels is (voor zover ik het begrijp) een regeneratie uit het meisje dat je eerder in de steeg zag regenereren en heeft de doctor daarom nog niet eerder vermoord voor dat wat er in deze nieuwste episode gebeurde :)
  zondag 28 augustus 2011 @ 02:22:30 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101277441
Was het meisje in de space suit wel dezelfde persoon die de doctor doodschoot dan? Dat we later in de aflevering het meisje in de space suit zagen wil nog niet zeggen dat ze er ook inzat toen de doctor stierf, lijkt me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 augustus 2011 @ 02:23:20 #116
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_101277472
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 02:12 schreef anoniemelurker het volgende:
Nee, Mels is (voor zover ik het begrijp) een regeneratie uit het meisje dat je eerder in de steeg zag regenereren en heeft de doctor daarom nog niet eerder vermoord voor dat wat er in deze nieuwste episode gebeurde :)
Maar het meisje uit de steeg was het meisje uit de spacesuit .... (gezien de gegevens van die androidgasten die vaststelden dat The Doctor dood gaat bij het meer, en dat hij vermoord is door Melody Pond etc.)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_101280147
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:52 schreef Erasmo het volgende:
Het was inderdaad een vrij dynamische aflevering. Maar wat voor gif was het nou? BBC faalde met de ondertiteling en alhoewel ik prima Engels spreek mis ik bij Dr. Who nog wel eens wat :P
Gif van de Judas Tree.
pi_101281652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 21:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ok, 1 ding snap ik niet: Amy en Rory kregen toch in die robot te horen dat Melody de Doctor heeft vermoord, waarom vroegen ze dat dan aan het einde aan de Doctor?? Stonden ze te liegen? Was een beetje onduidelijk...

Omdat er nooit future knowledge aan Amy en Rory is getoond. Ze weten alleen dat Melody de Doctor vermoordt - maar dat wordt constant in de context van de poisoned kiss gedaan volgens mij. Er wordt af en toe inderdaad een past tense gebruikt waar de Doctor nog niet dood is, maar dat kan worden verklaard door een gevalletje 'vooruitlopen op de boel'.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 02:23 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Maar het meisje uit de steeg was het meisje uit de spacesuit .... (gezien de gegevens van die androidgasten die vaststelden dat The Doctor dood gaat bij het meer, en dat hij vermoord is door Melody Pond etc.)
Moet dat? Er zit 42 jaar tussen.dat Melody in door Amy wordt beschoten en dat de Doctor door de spacesuit wordt vermoord. Dat het Melody is betekent nog niet dat het 't meisje was. Ik heb het idee dat dit de eerste keer was dat Melody de Doctor vermoordt. :)

Plus: uit de trailer hebben we een Melody Song ( :+ ) met eyepatch. Iets zegt me dat het brainwashing nog niet weg is en dat het slechts een feint is. Of dat er een backup is. Ofzoiets. En ik ga denk ik maar eens differentieren tussen de reformed-River (Alex Kingston hiervoor altijd) en Melody-die-de-Doctor-wil-vermoorden. Beetje lastig als we 't over de baby of de 7-jarige gaan hebben, maar goed.

De aflevering was... Nou ja, cropcircles waren een leuke touch, Mels kon me niet snel genoeg opzouten... Vond haar helemaal niets. Kingston was... batshit crazy net na regeneration, hoewel wel a lot more lucid dan de Doctor was. Setting was meh - ze doen er niets echt mee behalve de aflevering een plaats geven. Vond het interieur van de robot leuker, al is het alleen maar omdat het vreselijk flauwe jeugdherinneringen aan de serie weer op deed duiken. :P

Rory's 'It's that sort of day' o.i.d. was een prima samenvatting. 't was gek, met veel verwarring en maar weinig antwoorden. Niet de beste aflevering van het seizoen, maar amusant genoeg. Heb wel een paar vragen nog...

• Wat heeft de Doctor gedaan in die 25-odd minutes waarin hij zich heeft omgekleed? Ik betwijfel ten zeerste dat het alleen maar dat was. (Zie trigger: Fish Fingers and Custard)
• Wat fluisterde de Doctor in Melody's oor?

Ik heb wel een idee voor de 2e. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:05:28 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101281714
Re dat fluisteren, ik dacht ook eerst zijn naam, maar dan zou haar antwoord een beetje out of context zijn (was toch iets van "I know she does" of zo?).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101281767
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:01 schreef Omentuva het volgende:
• Wat fluisterde de Doctor in Melody's oor?

Ik heb wel een idee voor de 2e. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets wat River later in een eerdere aflevering terug zou fluisteren iig ;)

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:05 schreef wonderer het volgende:
Re dat fluisteren, ik dacht ook eerst zijn naam, maar dan zou haar antwoord een beetje out of context zijn (was toch iets van "I know she does" of zo?).
"Well I'm sure she knows" dacht ik.
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:29:04 #121
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101282129
Ik ben dol op dit soort afleveringen. :D
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 12:59:04 #122
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101284239
Awesome. Wat een goede aflevering. Er zal van alles in; actie, spektakel, achtergronden, het beantwoorden van vragen, grappen, goeie dialogen, leuke nods naar past companions en meer mysterie om het seizoen mee te vullen.

Erg gaaf. Na een mild seizoen 5 hebben we nu een seizoen dat we van Moffat verwachtten: complexe maar boeiende verhaallijnen, veel mythologie, karakterontwikkeling (letterlijk :P), excitement...

Goeie comeback na de zomer.

Oh en Torchwood was ook okay. Waardevolle aflevering. Ook daar meer informatie, stukjes uit de puzzel, dichter bij de oplossing. Leuk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101284441
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 01:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Aan de ene kant logisch dat de families binnen organisaties als CIA e.d zitten.

Aan de andere kant is het "stiekem nog een mol, oew spannend" plotje wel heel erg standaard en cliché met dit soort series eerlijk gezegd .....
Mjah, maar opzich ook wel logisch dat ze meer mollen hebben dan alleen die dikzak.
Amen.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 13:05:41 #124
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101284459
Wel grappig: zowel de naam Melody Pond als River Song zijn paradoxaal: Melody is vernoemd naar.. zichzelf en ze noemt zich River.. omdat haar verteld wordt dat ze zich zo noemt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101284775
Vrij irritant dat hier twee series door elkaar besproken worden overigens :'). Waarom is eigenlijk besloten er een gezamenlijk topic van te maken?
Amen.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 13:22:43 #126
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101284939
Omdat ze samen 1 serie vormden. Maar zoals ik onlangs al aangaf met precies deze situatie in het achterhoofd: voor het eerst in zes series DW en vier series TW lopen de seizoenen tegelijk. Het is een probleem van drie weken, daarna is TW4 klaar en hebben we nog drie afleveringen DW6.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 13:23:30 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101284961
Vier weken, als je de BBC One-uitzendingen telt ipv de Starz-uitzendingen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 13:26:23 #128
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101285022
Oh! En; nieuwe jas van the Doctor: veel leuker. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:54:47 #129
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_101285862
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:26 schreef Breuls het volgende:
Oh! En; nieuwe jas van the Doctor: veel leuker. :)
Ziet er wel uit alsof hij die van captain Jack gekregen heef ;).

Btw: bij Marks & Spencer hangen jassen in die stijl. Quasi-militaire jassen zijn het helemaal in de UK nu.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:59:50 #130
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_101290882
En Hitler heeft de hele aflevering in de kast gezeten. _O-
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:53:27 #131
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101295990
DW: Gaaaaaaave aflevering. Echt vanalles kwam op zijn pootjes terecht, heerlijk.

TW nog niet gezien .. even vergeten dat de Beeb achterloopt. Donderdag zat ik van eh, deze heb ik al gezien.. Maar nu aan het binnenhalen.
pi_101299850
Tamelijk gave aflevering. Verrassend veel antwoorden meteen binnen, ik vond Hitler persoonlijk best grappig. Het is al het hele seizoen een trucje om met de titel zaken te suggereren die uiteindelijk niet zo relevant zijn voor de aflevering.

Nu weten we trouwens ook van wie River heeft leren tardis besturen: Van de beste, inderdaad. En de doctor was er niet bij, die dag.

Over het waarom moet Melody de doctor nog een tweede keer doodmaken (aangenomen dat zij inderdaad de space suit kid was): Het lijkt me dat de Silent de doctor zsm dood willen, en over 200 jaar geeft hem nog tamelijk veel ruimte om de Silent uit te roeien.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:03:49 #133
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101301157
Net de laatste Torchwood gekeken. Fijn zo'n weekend met een Torchwood en een Doctor Who aflevering! :)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 20:20:54 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101302002
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:30 schreef thijsdetweede het volgende:
Tamelijk gave aflevering. Verrassend veel antwoorden meteen binnen, ik vond Hitler persoonlijk best grappig. Het is al het hele seizoen een trucje om met de titel zaken te suggereren die uiteindelijk niet zo relevant zijn voor de aflevering.

Nu weten we trouwens ook van wie River heeft leren tardis besturen: Van de beste, inderdaad. En de doctor was er niet bij, die dag.

Over het waarom moet Melody de doctor nog een tweede keer doodmaken (aangenomen dat zij inderdaad de space suit kid was): Het lijkt me dat de Silent de doctor zsm dood willen, en over 200 jaar geeft hem nog tamelijk veel ruimte om de Silent uit te roeien.
River lijkt zich bij het meer niet te herinneren dat ze er ooit eerder in een ruimtepak de Doctor heeft neergeschoten. Ik vraag me af hoe dat in elkaar steekt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101302294
River: When I first met the Doctor, a long long time ago, he knew all about me. Think about that. Impressionable young girl and suddenly this man just drops out of the sky [..] and [he] knows every last thing about her. Imagine what that does to a girl.

Uit Impossible Astronaut. Denk dat het bovenstaande dus net gebeurd is, sorta...

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:20 schreef Breuls het volgende:

[..]

River lijkt zich bij het meer niet te herinneren dat ze er ooit eerder in een ruimtepak de Doctor heeft neergeschoten. Ik vraag me af hoe dat in elkaar steekt.
River omschrijft zichzelf als een psychopath en één van de kenmerken daarvan is pathological lying. We weten ook dat ze dat ook in haar latere fases nog doet. (Time of Angels). Ze houdt alles al geheim omdat ze weet dat het moet (spoilers!).
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_101305195
Nou ja, de eerste keer dat de Doctor en River elkander tegenkwamen, was natuurlijk toen Doctor haar uitlegde dat Amy 'mama' genoemd moest worden, en niet 'big milk thingy'.

Wat betreft het meer: River was daar toch wel relatief kalm vond ik. Ik had het gevoel (toen ik twee weken terug nauwkeurig terug keek) dat ze wel wist dat alles goed ging komen (hoe, dat weten wij nog niet).

Wilde speculatie: De Doctor gaat daadwerkelijk dood bij het meer, en doet dat om te zorgen dat River van de Silent afraakt (en zo snel als kan). Echter, zijn zeer geavanceerde Ganger/Flash neemt vrolijk het stokje van hem over, doet een Rory en reset terloops het aantal levens van de doctor.
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:37:42 #137
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101307278
Dus ze schoot op haarzelf..?


En Rory is een held! _O_ "It's a ray and we were miniturized."

[ Bericht 76% gewijzigd door Ugjerke op 28-08-2011 23:21:08 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:29:27 #138
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_101314810
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:08 schreef thijsdetweede het volgende:
Nou ja, de eerste keer dat de Doctor en River elkander tegenkwamen, was natuurlijk toen Doctor haar uitlegde dat Amy 'mama' genoemd moest worden, en niet 'big milk thingy'.
Ervan uitgaande dat ze in tegengestelde richting bewegen is de ontmoeting van de Doctor nadat hij de baby heeft gezien vanuit het perspectief van River Song de eerste ontmoeting met de Doctor en vanuit zijn perspectief is het dan de laatste. De ontmoeting met de baby is dan dus niet de eerste ontmoeting van de Doctor met River Song.
Maar met al dat gegoochel met tijd kan ik er ook naast zitten hoor. ;)
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 07:21:08 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101321488
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:25 schreef Omentuva het volgende:

River omschrijft zichzelf als een psychopath en één van de kenmerken daarvan is pathological lying. We weten ook dat ze dat ook in haar latere fases nog doet. (Time of Angels). Ze houdt alles al geheim omdat ze weet dat het moet (spoilers!).
Wat ik bedoel is dat ze in The Impossible Astronaut niet reageerde alsof ze het al wist.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:40:59 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101321609
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat ze in The Impossible Astronaut niet reageerde alsof ze het al wist.
En in de Library ook niet, toch? Niet echt. Misschien is het River wel helemaal niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 07:42:38 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101321623
In de Library gebeurde het niet. Bij Lake Silencio kijken ze met z'n drieën toe en River is net zo geschokt als Amy en Rory.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:44:17 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101321638
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:42 schreef Breuls het volgende:
In de Library gebeurde het niet. Bij Lake Silencio kijken ze met z'n drieën toe en River is net zo geschokt als Amy en Rory.
Ja, maar in de Library zien we River aan het einde van haar lifetime en daar laat ze ook niet echt doorschemeren dat ze hem ooit definitief vermoord heeft of zo. In die aflevering met de Angels wel, maar dat kan redelijk goed op de vergiftiging slaan.

Eigenlijk moet ik seizoen 5 nog eens kijken maar daar zie ik een beetje tegenop :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101321983
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:29 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat ze in tegengestelde richting bewegen is de ontmoeting van de Doctor nadat hij de baby heeft gezien vanuit het perspectief van River Song de eerste ontmoeting met de Doctor en vanuit zijn perspectief is het dan de laatste. De ontmoeting met de baby is dan dus niet de eerste ontmoeting van de Doctor met River Song.
Maar met al dat gegoochel met tijd kan ik er ook naast zitten hoor. ;)
Wel, die tegenovergestelde richting is wel een beetje klaar, denk ik. In de laatste 2 afleveringen zijn River en de Doctor elkaar tegen gekomen
* op een date (met Stevie Wonder erbij)
* als baby Melody
* River die op Demons Run komt kijken
* Mels in transformatie tot River
Daar zit geen volgorde meer in.

Wat ik me ook nog afvroeg trouwens: We weten nu officieel dat River part Time lord is, maar reist ze in de tijd dan? Het is niet dat ze een Tardis heeft, lijkt me.
pi_101322008
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:42 schreef Breuls het volgende:
In de Library gebeurde het niet. Bij Lake Silencio kijken ze met z'n drieën toe en River is net zo geschokt als Amy en Rory.
Ja, ze is net zo geschokt, maar veel sneller back to business dan Rory en Amy. En zien dat je je eigen liefje vermoord, al weet je het nog zo goed en heb je er jaren (part time) voor in de bak gezeten, het lijkt me wel schokkend op zich.
pi_101322182
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:08 schreef thijsdetweede het volgende:
Nou ja, de eerste keer dat de Doctor en River elkander tegenkwamen, was natuurlijk toen Doctor haar uitlegde dat Amy 'mama' genoemd moest worden, en niet 'big milk thingy'.
Ik heb zo m'n twijfels dat River vanaf 2 weken oud op de Doctor aan het crushen was. :+

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:29 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat ze in tegengestelde richting bewegen is de ontmoeting van de Doctor nadat hij de baby heeft gezien vanuit het perspectief van River Song de eerste ontmoeting met de Doctor en vanuit zijn perspectief is het dan de laatste. De ontmoeting met de baby is dan dus niet de eerste ontmoeting van de Doctor met River Song.
Maar met al dat gegoochel met tijd kan ik er ook naast zitten hoor. ;)
En dat tegengestelde is nu juist ontkracht in deze aflevering. :) Anders zouden we alleen nog maar Mels zien. *ril*. Ze ontmoeten elkaar werkelijk door elkaar heen en het was hiervoor toevallig redelijk tegenovergesteld lineair.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_101322672
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:49 schreef Omentuva het volgende:
En dat tegengestelde is nu juist ontkracht in deze aflevering. :) Anders zouden we alleen nog maar Mels zien. *ril*. Ze ontmoeten elkaar werkelijk door elkaar heen en het was hiervoor toevallig redelijk tegenovergesteld lineair.
Maar dat is dan wel een heel snel stukje retconnen. Het is namelijk nog helemaal niet zo lang geleden dat vastgesteld werd dat River en the Doctor elkaar wél in tegenovergestelde volgorde ontmoeten - anders sloeg het "There's a first time for everything", "And a last..." na de River/Doctor zoen ook nergens op. Ik vind het toch wel ergerlijk dat Moffat zijn zelf-opgelegde regels al zo snel weer overboord gooit.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:29:28 #147
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101322769
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar dat is dan wel een heel snel stukje retconnen. Het is namelijk nog helemaal niet zo lang geleden dat vastgesteld werd dat River en the Doctor elkaar wél in tegenovergestelde volgorde ontmoeten - anders sloeg het "There's a first time for everything", "And a last..." na de River/Doctor zoen ook nergens op. Ik vind het toch wel ergerlijk dat Moffat zijn zelf-opgelegde regels al zo snel weer overboord gooit.
Het was voor deze aflevering ook al zo dat ze elkaar niet in exact de omgekeerde volgorde tegenkwamen. Daarom checken ze hun diaries ook. Maar ze komen elkaar in grote lijnen in de omgekeerde volgorde tegen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 09:32:42 #148
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101322809
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar dat is dan wel een heel snel stukje retconnen. Het is namelijk nog helemaal niet zo lang geleden dat vastgesteld werd dat River en the Doctor elkaar wél in tegenovergestelde volgorde ontmoeten - anders sloeg het "There's a first time for everything", "And a last..." na de River/Doctor zoen ook nergens op. Ik vind het toch wel ergerlijk dat Moffat zijn zelf-opgelegde regels al zo snel weer overboord gooit.
Regels? De enige 'regel' was 'the wrong order'. Dat is tot nu toe globaal gezien de tegenovergestelde richting geweest, maar dat hoeft het niet te blijven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101322982
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Regels? De enige 'regel' was 'the wrong order'. Dat is tot nu toe globaal gezien de tegenovergestelde richting geweest, maar dat hoeft het niet te blijven.
Maar hoe wist River dan dat de eerste kus voor the Doctor voor haar de laatste zou zijn?
pi_101323649
overigens, het zit met de dood van de doctor als volgt: die robot time police mensen zitten in de man die de benzine meeneemt. Daarmee confirmeren ze de dood van de doctor (fixed point in time). Echter is het de dubbelganger die neergeschoten word.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_101323765
En ze komen elkaar in grote lijnen in omgekeerde volgorde tegen gedurende de River tijd van Melody: Ze zegt zelf terwijl ze zich aan het inspecteren is in Hitlers kamer iets als: 'Wouldn't it be fun to become younger and younger, just a little, just to confuse people'

Overigens, wat volgens mij wel echt fout zit: Mels is nog steeds Melody, en kent de naam River niet. Maar volgens River zelf wordt ze River genoemd omdat ze in het Gamma Forest is opgegroeid, en the only water in the forest....
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:35:33 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101323922
Of het was een doctor die uit living flesh bestaat...je kan daar veel kanten mee op.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:51:57 #153
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_101324289
Rule Nr 1: The doctor Lies.

So, I guess river's rule nr 1 : River lies.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:54:02 #154
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101324326
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:28 schreef thijsdetweede het volgende:
En ze komen elkaar in grote lijnen in omgekeerde volgorde tegen gedurende de River tijd van Melody: Ze zegt zelf terwijl ze zich aan het inspecteren is in Hitlers kamer iets als: 'Wouldn't it be fun to become younger and younger, just a little, just to confuse people'

Overigens, wat volgens mij wel echt fout zit: Mels is nog steeds Melody, en kent de naam River niet. Maar volgens River zelf wordt ze River genoemd omdat ze in het Gamma Forest is opgegroeid, en the only water in the forest....
Ik dacht dat ze die naam van dat doekje had overgenomen op een zeker moment.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:55:06 #155
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101324344
Aangezien ze een gehersenspoelde killer is, zal dat waarschijnlijk wel haar regel zijn ja...zijn er eigenlijk al hints geweest WAAROM iemand zo graag de docter dood wil, eigenlijk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:58:49 #156
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101324409
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:24 schreef Bensel het volgende:
overigens, het zit met de dood van de doctor als volgt: die robot time police mensen zitten in de man die de benzine meeneemt. Daarmee confirmeren ze de dood van de doctor (fixed point in time). Echter is het de dubbelganger die neergeschoten word.
Alleen word iets niet een 'fixed point in time' omdat een of ander agentschap het confirmed. Fixed points zijn gebeurtenissen die niet mogen/kunnen veranderen om de tijd altijd normaal te laten verlopen. Zo word uitgelegd dat niet alles constant butterfly effecten veroorzaakt volgens mij, omdat het alleen belangrijk is dat de fixed points goed blijven.

(Zie 'Waters of Mars' bijvoorbeeld ;) )
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_101325136
Ik ga denk ik ook maar aan Doctor Who beginnen.
Amen.
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 12:05:11 #158
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101326015
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:28 schreef thijsdetweede het volgende:
En ze komen elkaar in grote lijnen in omgekeerde volgorde tegen gedurende de River tijd van Melody: Ze zegt zelf terwijl ze zich aan het inspecteren is in Hitlers kamer iets als: 'Wouldn't it be fun to become younger and younger, just a little, just to confuse people'

Overigens, wat volgens mij wel echt fout zit: Mels is nog steeds Melody, en kent de naam River niet. Maar volgens River zelf wordt ze River genoemd omdat ze in het Gamma Forest is opgegroeid, en the only water in the forest....
Nee, River legde in de vorige afleiding de oorsprong van haar naam uit. Niet waarom ze die naam aanneemt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101326025
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:51 schreef GI het volgende:
Rule Nr 1: The doctor Lies.

So, I guess river's rule nr 1 : River lies.
Ja, die was ook leuk.

Tezamen met: "If I'd always speak the truth, you wouldn't have to trust me", en "You never brought me where I wanted to go/But I always brought you where you needed to be".... Wat een stelletje leugenachtige goedzakken is het ook, die familie Tardis.
pi_101326822
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:28 schreef thijsdetweede het volgende:
En ze komen elkaar in grote lijnen in omgekeerde volgorde tegen gedurende de River tijd van Melody: Ze zegt zelf terwijl ze zich aan het inspecteren is in Hitlers kamer iets als: 'Wouldn't it be fun to become younger and younger, just a little, just to confuse people'

Overigens, wat volgens mij wel echt fout zit: Mels is nog steeds Melody, en kent de naam River niet. Maar volgens River zelf wordt ze River genoemd omdat ze in het Gamma Forest is opgegroeid, en the only water in the forest....
Niet opgegroeid. Wél is het mogelijk dat ze daar nog heen gaat.

Of, de iets makkelijkere oplossing: River heet River omdat de Doctor haar leerde kennen als River en vervolgens spoilde dat hij haar kent als River. :+

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:58 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Alleen word iets niet een 'fixed point in time' omdat een of ander agentschap het confirmed. Fixed points zijn gebeurtenissen die niet mogen/kunnen veranderen om de tijd altijd normaal te laten verlopen. Zo word uitgelegd dat niet alles constant butterfly effecten veroorzaakt volgens mij, omdat het alleen belangrijk is dat de fixed points goed blijven.

(Zie 'Waters of Mars' bijvoorbeeld ;) )
Ik heb het idee dat we dat fixed point idee nog terug gaan zien i.c.m. dat de Doctor fallt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_101338462
Dus: Wat is The Question?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:01:38 #162
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101342830
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:24 schreef Bensel het volgende:
overigens, het zit met de dood van de doctor als volgt: die robot time police mensen zitten in de man die de benzine meeneemt. Daarmee confirmeren ze de dood van de doctor (fixed point in time). Echter is het de dubbelganger die neergeschoten word.
Je bedoelt een Ganger? Die lossen toch op in witte drab en gaan zeker niet beginnen regenereren als ze worden verwond...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101353052
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je bedoelt een Ganger? Die lossen toch op in witte drab en gaan zeker niet beginnen regenereren als ze worden verwond...
Nee hoor. The Rebel Flash werd ook gewoon doodgetazerd, en die bleef gewoon liggen. Alleen in geval van sonic spul wordt het een bak yoghurt.

En wat een doctor-ganger doet, geen idee.....
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:02:47 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101353734
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:50 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Nee hoor. The Rebel Flash werd ook gewoon doodgetazerd, en die bleef gewoon liggen. Alleen in geval van sonic spul wordt het een bak yoghurt.

En wat een doctor-ganger doet, geen idee.....
Oh ja, dat is ook weer waar. Het zou kunnen. Zou het wel een copout vinden, maar het is wel een mogelijkheid zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:33:31 #165
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101355521
Zo niet dan hoeven we ons nu in elk geval helemaal geen zorgen te maken over het aantal levens van de Doctor, hij heeft er nu levens van River bijgekregen.
pi_101359111
Af en toe kan ik dit topic niet helemaal meer volgen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:38:00 #167
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101360738
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:33 schreef SiGNe het volgende:
Zo niet dan hoeven we ons nu in elk geval helemaal geen zorgen te maken over het aantal levens van de Doctor, hij heeft er nu levens van River bijgekregen.
Denk je? Haar regenerations zijn gebruikt om hem te redden. Is dat hetzelfde als aan hem gegeven?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101360793
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:18 schreef thijsdetweede het volgende:
Dus: Wat is The Question?
Het antwoord is iig 42.
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:06:10 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101360906
Op de radio ging het net over Doctor Who. De DJ's en co-hosts snappen niks meer van de verhaallijn. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101360973
OHhohoo, ik had helemaal niet door dat het al weer begonnen was :o Nu schaam ik me een beetje :@
Maar ik kan nu in ieder geval 'A good man goes to war' ook gaan kijken. Kan slecht wachten tussen een 2 of 3 parter :P .......zinan w/
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:39:52 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101361245
Da's juist een aflevering waarbij je prima kunt wachten. Het is niet een 2-parter zoals we dat gewend zijn; de verhalen sluiten aan, maar het is geen doorlopend verhaal.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101361771
Maar officieel was het een 2parter. Al was effectief Rebel Flesh/Almost men/ A Good Man eigenlijk meer een 3 parter.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:49:30 #173
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101362368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 07:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Denk je? Haar regenerations zijn gebruikt om hem te redden. Is dat hetzelfde als aan hem gegeven?
Tja...hoeveel regenraties is 1 maal redden? Maar ze moeten wel wat verzinnen, want hoeveel regeneraties heeft de Docter eigenlijk nog over? Niet zoveel dacht ik...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:20:24 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101362964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Tja...hoeveel regenraties is 1 maal redden? Maar ze moeten wel wat verzinnen, want hoeveel regeneraties heeft de Docter eigenlijk nog over? Niet zoveel dacht ik...
Ik herinner me iets van zestien levens als maximum? Dus we kunnen nog wel even vooruit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101363028
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik herinner me iets van zestien levens als maximum? Dus we kunnen nog wel even vooruit.
In de nieuwe Series is het nooit genoemd voorzover ik weet, maar ik las dacht ik dat het in de oude serie een keer gezegd is dat er een limiet is, maar niet wát die limiet is. Dus volgens mij kunnen ze nog wel een tijdje door :P
pi_101363099
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:23 schreef Bakakame het volgende:

[..]

In de nieuwe Series is het nooit genoemd voorzover ik weet, maar ik las dacht ik dat het in de oude serie een keer gezegd is dat er een limiet is, maar niet wát die limiet is. Dus volgens mij kunnen ze nog wel een tijdje door :P
Twaalf regenerations, oftewel dertien verschillende incarnaties. Na Matt Smith zouden er dus nog twee kunnen komen. Maar het is onduidelijk of dat het een echte biologische limiet is of iets dat is opgelegd door de Time Lords; in het laatste geval zou the Doctor zich er, als laatst overgebleven Time Lord, weinig van aan hoeven trekken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:27:19 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101363104
Weet iemand trouwens of er ooit door de makers gezegd is waarom ze gekozen hebben voor die Time War zodat de Doctor nog de enige Time Lord was?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101363420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Twaalf regenerations, oftewel dertien verschillende incarnaties. Na Matt Smith zouden er dus nog twee kunnen komen. Maar het is onduidelijk of dat het een echte biologische limiet is of iets dat is opgelegd door de Time Lords; in het laatste geval zou the Doctor zich er, als laatst overgebleven Time Lord, weinig van aan hoeven trekken.
In de Doctor Who film uit 1996 probeerde The Master nieuwe regenerations te krijg dmv The Eye of Harmony. Dus de limiet is te omzeilen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:45:38 #179
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101368421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:06 schreef Breuls het volgende:
Op de radio ging het net over Doctor Who. De DJ's en co-hosts snappen niks meer van de verhaallijn. :P
Ik denk dat het ook verstandig is om volgend seizoen meer losstaande episodes te maken. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:59:18 #180
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101368842
Ik moet bekenen, dat ik zo langzamerhand een beetje genoeg krijg van TW. Niet dat het slecht is...maar ik mis de losstaande verhalen van het team uit de eerste series. TW die de wereld gaat redden ondanks dat kennelijk iedereen (CIA etc) achter ze aan zit, ze dood wil etc...ik wordt er een beetje moe van. De afleveringen worden nu ondergeschikt aan de grote verhaallijn lijkt het wel, en dat vind ik jammer.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:04:29 #181
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_101368997
Nou ja, CoE was natuurlijk ook al vijf samenhangende afleveringen. Alleen nu ze het echt uitsmeren over 10 weken valt het misschien meer op ...

Maar je hebt gelijk, eerste 2 seizoenen waren veel meer stand-alone afleveringen, de huidige serie borduurt elke week door op de week daarvoor ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:19:41 #182
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101369465
Precies, je had natuurlijk wel de 'langere'verhaallijnen van de Weevils enzo in de eerste seizoenen...maar nu is er helemaal geen plek meer voor een aflevering met gewoon alleen wat coole aliens. Of een aflevering als Meat. Of ghost machine. Het is me net wat te somber en einde van de wereld achtig aan het worden...

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Fabulous op 30-08-2011 14:27:09 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:31:28 #183
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101369893
Er past in dit seizoen natuurlijk ook geen losstaand verhaal.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_101370390
Het hoort een beetje bij een serie die opgroeit (ik negeer even voor het gemak de 'oude' DW). Er is maar zoveel dat je kan doen met een villain-of-the-week approach, en op een gegeven moment worden de monsters wat uitwisselbaar. Vorig seizoen had ik bijvoorbeeld ook wel een beetje last van Dalek-moeheid.

Dat gezegd hebbende: De piraten aflevering was prima afzonderlijk te bekijken, de Doctor's wife ook, en de Flesh-twoparter ook (als je even de laatste minuut negeert).
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:44:34 #185
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101370416
Ja, maar dat is ook omdat er een heel ingewikkelde story arc afgewikkeld moet worden. Of dat nou is omdat ze dat graag wilde, of omdat de Amerikaanse partners een meer 'standaard' serie wilde, weet ik ook niet...maar ik vind het jammer
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:47:49 #186
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101370553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:43 schreef thijsdetweede het volgende:
Het hoort een beetje bij een serie die opgroeit (ik negeer even voor het gemak de 'oude' DW). Er is maar zoveel dat je kan doen met een villain-of-the-week approach, en op een gegeven moment worden de monsters wat uitwisselbaar.
True...maar de Vincent van Gogh aflevering was eigenlijk ook maar een standaard vilain of the week aflevering...maar wel erg van genoten!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101373985
Weten jullie wat nou het mooiste van alles is?

Dat jullie alweer een 70 tal posts heen en weer gegooid met allemaal verklaringen voor de plottwists. En niemand die het kan weten. Wat zouden de schrijvers van DW hier van genieten lijkt me zo.

Ik heb een gevoel alsof er iets mis is met de dood van de Doctor. Want ookal zou hij nog 2 regenerations over hebben, hij is vermoord als Matt Smith, dus feitelijk kunnen die regeneraties er niet komen als alles is zoals het lijkt. Of ze proberen er echt een eind aan te maken aan Doctor Who.

TW was ook weer eens interessant. Ik heb maar een klein stukje overgeslagen (dat van de zus).
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:29:32 #188
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101374282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:21 schreef Wild_Snake het volgende:
Of ze proberen er echt een eind aan te maken aan Doctor Who.
Dat zou me verbazen. ten eerste is dr Who denk ik niet het eigendom van de schrijvers/Moffat, maar van de BBC, en het lijkt me sterk dat die zo'n populair en iconisch programma zo finaal zouden stoppen.
Ten tweede heeft het DR Who team tot dusver veel te veel respect getoond aan de traditie van Dr Who om zoiets zelfzuchtigs te doen, naar mijn mening/hoop.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:29:40 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101374287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:21 schreef Wild_Snake het volgende:
Weten jullie wat nou het mooiste van alles is?

Dat jullie alweer een 70 tal posts heen en weer gegooid met allemaal verklaringen voor de plottwists. En niemand die het kan weten. Wat zouden de schrijvers van DW hier van genieten lijkt me zo.
Schrijver, in dit geval. En natuurlijk geniet hij hiervan; mensen bezighouden, nog lang nadat ze je aflevering gezien hebben, is natuurlijk geweldig. Het betekent dat hij zijn werk goed heeft gedaan; een aflevering die geen indruk maakt en niet boeiend is had net zo goed niet gemaakt kunnen worden.
quote:
Ik heb een gevoel alsof er iets mis is met de dood van de Doctor. Want ookal zou hij nog 2 regenerations over hebben, hij is vermoord als Matt Smith, dus feitelijk kunnen die regeneraties er niet komen als alles is zoals het lijkt. Of ze proberen er echt een eind aan te maken aan Doctor Who.
Je uit de gedachten van iedereen die dit seizoen volgt. :P

Naar mijn idee wordt het natuurlijk opgelost, want er komt hoe dan ook een 12th Doctor. De vraag is alleen hoe, en aangezien we dat nog steeds niet weten (en geen goede theorieën hebben, want een Ganger-Doctor is te makkelijk), slaagt Moffat tot nu toe goed in zijn verhaal.

Oh, en het hele aantal-regenerations-verhaal: dat is veel meer een issue voor fanboys dan voor anderen. Verwacht niet dat 't uitgebreid behandeld wordt. RTD heeft er al een fijne gooi naar gedaan en er zijn in de afgelopen decennia genoeg argumenten (=gebeurtenissen) geweest om de limiet weg te nemen. Moffat zal het wellicht aanstippen, want hij is een grotere fanboy than any of us, maar 90% van de kijkers weet niet eens dat er ooit een limiet was.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:30:01 #190
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101374298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat zou me verbazen. ten eerste is dr Who denk ik niet het eigendom van de schrijvers/Moffat, maar van de BBC, en het lijkt me sterk dat die zo'n populair en iconisch programma zo finaal zouden stoppen.
Ten tweede heeft het DR Who team tot dusver veel te veel respect getoond aan de traditie van Dr Who om zoiets zelfzuchtigs te doen, naar mijn mening/hoop.
Doctor Who }:|
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:38:07 #191
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101374646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Doctor Who }:|
Ik buig het hoofd in schaamte voor de super fan-boy :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:49:02 #192
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101377491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:29 schreef Breuls het volgende:

[..]

Schrijver, in dit geval. En natuurlijk geniet hij hiervan; mensen bezighouden, nog lang nadat ze je aflevering gezien hebben, is natuurlijk geweldig. Het betekent dat hij zijn werk goed heeft gedaan; een aflevering die geen indruk maakt en niet boeiend is had net zo goed niet gemaakt kunnen worden.

[..]

Je uit de gedachten van iedereen die dit seizoen volgt. :P

Naar mijn idee wordt het natuurlijk opgelost, want er komt hoe dan ook een 12th Doctor. De vraag is alleen hoe, en aangezien we dat nog steeds niet weten (en geen goede theorieën hebben, want een Ganger-Doctor is te makkelijk), slaagt Moffat tot nu toe goed in zijn verhaal.

Oh, en het hele aantal-regenerations-verhaal: dat is veel meer een issue voor fanboys dan voor anderen. Verwacht niet dat 't uitgebreid behandeld wordt. RTD heeft er al een fijne gooi naar gedaan en er zijn in de afgelopen decennia genoeg argumenten (=gebeurtenissen) geweest om de limiet weg te nemen. Moffat zal het wellicht aanstippen, want hij is een grotere fanboy than any of us, maar 90% van de kijkers weet niet eens dat er ooit een limiet was.
Volgens mij was er in een van de boeken een keer gezegd dat alle Timelords hun regenerations vernieuwd kregen tijdens de Time War. Dat zou dus inhouden dat de Doctor nog 10 regenerations te gaan heeft.
Daarnaast heb ik ook het idee dat de regeneration limit iets was wat door de Timelords gemaakt was, alleen zou River Song dan niet al haar regenerations aan de Doctor hebben kunnen verspild. Maar als de limit een kunstmatig iets is zou je kunnen zeggen dat dit niet meer bestaat aangezien de Timelords niet meer bestaan.

Wat ook kan is dat de Doctor wel dood gaat, maar op een gegeven moment geressurect word door mensen die hem nodig hebben. Dat hebben ze bij de Master ook al minstens twee keer gedaan. (Time War en Disciples of Saxon)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_101378155
Het zou me overigens ook niet verbazen dat River nog steeds leeft, ondanks de gebeurtenissen in The Library
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:48:32 #194
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101379575
In een zekere zin leeft ze ook nog in the Library.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_101380156
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:23 schreef Bakakame het volgende:

[..]

In de nieuwe Series is het nooit genoemd voorzover ik weet, maar ik las dacht ik dat het in de oude serie een keer gezegd is dat er een limiet is, maar niet wát die limiet is. Dus volgens mij kunnen ze nog wel een tijdje door :P
Een of ander absurd aantal is een keer gedropped in de SJA; ik geloof dat het tijdens de obligatory (Eleventh, deze keer) Doctor-insert was.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:31:03 #196
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101381634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:02 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Een of ander absurd aantal is een keer gedropped in de SJA; ik geloof dat het tijdens de obligatory (Eleventh, deze keer) Doctor-insert was.
Tijdens 'Deadly Assasin' werd het op 12 regenerations gezet. (Seizoen 14/Classic Who)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:52:58 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101382671
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:02 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Een of ander absurd aantal is een keer gedropped in de SJA; ik geloof dat het tijdens de obligatory (Eleventh, deze keer) Doctor-insert was.
507 :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:24:55 #198
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101387347
RTD had ook al een keer gezegd dat een Timelord in principe een oneindig aantal keer kan regenereren ook al is er in eerdere verhalen gezegd dt het max 12 keer zou zijn.
RTD legde dat uit als een theorie van de Doctor zelf, dat wil niet zeggen dat de Doctor ook gelijk heeft. (en de Doctor liegt)

Matt Smith heeft geloof ik het contract voor seizoen 7 al getekend dus die zien we in elk geval nog terug.
Hoe ze het op gaan lossen, geen idee eigenlijk want als River de Doctor niet vermoord dan hoeft ze ook geen celstraf uit te zitten in de 51e eeuw en zal ze de 10e Doctor dus ook niet tegenkomen.
pi_101389191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:24 schreef SiGNe het volgende:
Matt Smith heeft geloof ik het contract voor seizoen 7 al getekend dus die zien we in elk geval nog terug.
Hoe ze het op gaan lossen, geen idee eigenlijk want als River de Doctor niet vermoord dan hoeft ze ook geen celstraf uit te zitten in de 51e eeuw en zal ze de 10e Doctor dus ook niet tegenkomen.
Maar er zit nog 200 jaar tussen nu en het moment dat de doctor vermoord wordt ;)
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_101389379
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:24 schreef SiGNe het volgende:
RTD had ook al een keer gezegd dat een Timelord in principe een oneindig aantal keer kan regenereren ook al is er in eerdere verhalen gezegd dt het max 12 keer zou zijn.
RTD legde dat uit als een theorie van de Doctor zelf, dat wil niet zeggen dat de Doctor ook gelijk heeft. (en de Doctor liegt)

Matt Smith heeft geloof ik het contract voor seizoen 7 al getekend dus die zien we in elk geval nog terug.
Hoe ze het op gaan lossen, geen idee eigenlijk want als River de Doctor niet vermoord dan hoeft ze ook geen celstraf uit te zitten in de 51e eeuw en zal ze de 10e Doctor dus ook niet tegenkomen.
Is ook al in de serie bevestigd dat ze die celstraf uitzit voor de moord op the Doctor? Wie weet wie er allemaal nog meer door haar gesneuveld is...
pi_101389872
Vergeet niet dat de Doctor's bekendheid in het whoniverse nu een doorn in het oog begint te worden. (immers, zijn naam betekent nu al krijger in de language of the forest) Ik denk dat het een plot is zodat hij weer enigszins in de achtergrond verdwijnt bij het algemene publiek. Daardoor moet hij zijn eigen dood faken, en zorgen dat het fixed in time raakt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:13:18 #202
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101390144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:08 schreef Bensel het volgende:
Vergeet niet dat de Doctor's bekendheid in het whoniverse nu een doorn in het oog begint te worden. (immers, zijn naam betekent nu al krijger in de language of the forest) Ik denk dat het een plot is zodat hij weer enigszins in de achtergrond verdwijnt bij het algemene publiek. Daardoor moet hij zijn eigen dood faken, en zorgen dat het fixed in time raakt.
Volgens mij snap je nog steeds niet helemaal wat fixed points in time zijn. ;)
Hier een quote van de TARDIS Index File voor je:
quote:
Fixed points in Time were points in time at which events could not change. Time Lords see this in their minds at all times and was described as 'the curse of the Time Lord' by the Doctor.

Fixed points were events and/or individuals who have such a long-standing impact on the timeline that no one, not even Time Lords, were allowed to interfere with their natural progression. The Doctor, while free to interfere in alien invasions and save planets in most cases, could not interfere/interact with these fixed points.
The opposite of fixed points was time being in flux. At these points time could change completely. It is unknown what happens to fixed points if the future is changed while time is in flux.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 09:57:46 #203
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101401747
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:00 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is ook al in de serie bevestigd dat ze die celstraf uitzit voor de moord op the Doctor? Wie weet wie er allemaal nog meer door haar gesneuveld is...
Goed punt. We weten immers nog niet hoe Amy uit de serie geschreven gaat worden...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101401808
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Goed punt. We weten immers nog niet hoe Amy uit de serie geschreven gaat worden...
Zijn er ooit al eens companions dood gegaan eigenlijk?
pi_101402434
quote:
5s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:00 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Zijn er ooit al eens companions dood gegaan eigenlijk?
Ja, minstens eentje (Adric in 1982).
pi_101418081
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Volgens mij snap je nog steeds niet helemaal wat fixed points in time zijn. ;)
Hier een quote van de TARDIS Index File voor je:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wie bepaalt wat een fixed point in time is? De geschiedenis. Als "The Doctor dies here" een fixed point in time is, dan is dat het geworden, niks aan te doen. Er hangt dan veel vanaf, zodat als er iets verandert tijd kapot gaat/zichzelf hersteld.

Maar wat ik voorstel is dat " The Doctor dies here" wel degelijk een fixed point in time wordt. alleen is hij niet 'echt' doodgegaan. Het evenement is dus wel gebeurd, er is een fixed point in time, maar de interpretatie van die fixed point is niet 100% correct de geschiedenis ingegaan.

Of, iets anders uitgelegd: vanuit het standpunt van de toenmalige observeerders is de Doctor daar doodgegaan. Echter is het niet echt gebeurt zoals geobserveerd. De observatie is een fixed point in time, maar de feitelijkheid is anders. De observatie leid een eigen leven, the people of the forrest/the silence denkt daadwerkelijk dat de doctor dood is en stopt de oorlog tegen de doctor. Dit spaart veel levens, en heeft een grote impact, met als gevolg een fixed point in time

[ Bericht 16% gewijzigd door Bensel op 31-08-2011 18:24:53 ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:02:25 #207
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101419771
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:19 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wie bepaalt wat een fixed point in time is? De geschiedenis. Als "The Doctor dies here" een fixed point in time is, dan is dat het geworden, niks aan te doen. Er hangt dan veel vanaf, zodat als er iets verandert tijd kapot gaat/zichzelf hersteld.

Maar wat ik voorstel is dat " The Doctor dies here" wel degelijk een fixed point in time wordt. alleen is hij niet 'echt' doodgegaan. Het evenement is dus wel gebeurd, er is een fixed point in time, maar de interpretatie van die fixed point is niet 100% correct de geschiedenis ingegaan.

Of, iets anders uitgelegd: vanuit het standpunt van de toenmalige observeerders is de Doctor daar doodgegaan. Echter is het niet echt gebeurt zoals geobserveerd. De observatie is een fixed point in time, maar de feitelijkheid is anders. De observatie leid een eigen leven, the people of the forrest/the silence denkt daadwerkelijk dat de doctor dood is en stopt de oorlog tegen de doctor. Dit spaart veel levens, en heeft een grote impact, met als gevolg een fixed point in time
Je bedoelt dat de observatie zo'n impact op tijd gehad heeft dat het een fixed point is geworden? Ik dacht dat je bedoelde dat een of ander time agency bepaald of iets een fixed point is.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:30:10 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101421002
Als de dood van de doctor een fixed point in time is, dan is hij zich er toch al van bewust, ook al is het in zijn toekomst gebeurd?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101422562
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:19 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wie bepaalt wat een fixed point in time is? De geschiedenis. Als "The Doctor dies here" een fixed point in time is, dan is dat het geworden, niks aan te doen. Er hangt dan veel vanaf, zodat als er iets verandert tijd kapot gaat/zichzelf hersteld.

Maar wat ik voorstel is dat " The Doctor dies here" wel degelijk een fixed point in time wordt. alleen is hij niet 'echt' doodgegaan. Het evenement is dus wel gebeurd, er is een fixed point in time, maar de interpretatie van die fixed point is niet 100% correct de geschiedenis ingegaan.

Of, iets anders uitgelegd: vanuit het standpunt van de toenmalige observeerders is de Doctor daar doodgegaan. Echter is het niet echt gebeurt zoals geobserveerd. De observatie is een fixed point in time, maar de feitelijkheid is anders. De observatie leid een eigen leven, the people of the forrest/the silence denkt daadwerkelijk dat de doctor dood is en stopt de oorlog tegen de doctor. Dit spaart veel levens, en heeft een grote impact, met als gevolg een fixed point in time
Ik denk dat je gelijk hebt.
Wat er daar gebeurt is fixed in time. Dat mensen dat interpreteren als "Doctor dies" betekent niet per se dat dat gebeurt, het betekent alleen dat het zo lijkt.
Tenminste, ik denk dat dat is wat er uiteindelijk zal gebeuren ^O^
pi_101429635
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:30 schreef wonderer het volgende:
Als de dood van de doctor een fixed point in time is, dan is hij zich er toch al van bewust, ook al is het in zijn toekomst gebeurd?
Ik dnek eerder dat zodra hij het time frame binnenkomt met de tardis, hij vanuit de tardis de info krijgt wat wel en niet fixed is. Zijn eigen dood hoort daar denk ik niet bij. Maar kan het mishebben
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_101429670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:02 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de observatie zo'n impact op tijd gehad heeft dat het een fixed point is geworden? Ik dacht dat je bedoelde dat een of ander time agency bepaald of iets een fixed point is.
nee, die agency in dit geval zal enkel de dood van de doctor registreren, in de vorm van die onbekende man met de benzine
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Admin woensdag 31 augustus 2011 @ 22:27:10 #212
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101429848
Die 'onbekende man' was Canton Everett Delaware III, die in de eerste twee afleveringen een nogal grote rol had. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101430737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:27 schreef Breuls het volgende:
Die 'onbekende man' was Canton Everett Delaware III, die in de eerste twee afleveringen een nogal grote rol had. :)
oh ja.... dat ik dat niet eerder zag. Dat geeft te denken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_101431585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:44 schreef Karstman het volgende:

[..]

oh ja.... dat ik dat niet eerder zag. Dat geeft te denken...
Ik verwacht geen grotere rol meer voor hem, eigenlijk.
pi_101437313
Moffat houdt van vooruitdenken. Ik zie hem er ergens nog wel voor aan om de Doctor's dood nog een jaartje of twee boven de markt te laten hangen.
  Admin donderdag 1 september 2011 @ 21:42:09 #216
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101465364
Twintig minuten voor TW4.8.

Voor UPC-klanten met het juiste pakket: BBC One HD zit op kanaal 66. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:34:05 #217
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_101484439
Als je zowel dr who als torchwood wilt volgen, zijn er episodes van beide series die je eerder gezien moet hebben voor een bepaalde episode van de een begint?
Jesus hates you.
  Admin vrijdag 2 september 2011 @ 12:38:21 #218
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101484578
Van Torchwood is nu seizoen 4 bezig, en dat is een doorlopend verhaal. Daarvan moet je dus minimaal bij 4x01 beginnen, anders heeft het geen zin om te kijken.

Van Doctor Who is nu seizoen 6 bezig, en daarin zit een rode draad die begint bij 6x01, maar er zitten meer connecties naar het huidige seizoen in vooral seizoen 5 en in twee afleveringen van seizoen 4. (In seizoen 5 wordt het grondwerk voor dit seizoen gelegd.) Mijn advies is, als je het leuk wil kunnen volgen; begin bij seizoen 5, aflevering 1. Dat is een goed inspringmoment voor Doctor Who.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101484737
Nog beter is om ook de afleveringen "Blink" en "Silence in the Library"/"Forest of the Dead" te kijken uit seizoen 3 en 4.

Blink is redelijk opzichzelfstaand. De Doctor heeft hier slechts een bijrol. Maar het is wel een van de beste doctor who afleveringen die er is.

"Silence in the Library"/"Forest of the Dead" geeft een mooie intro voor River Song die vanaf seizoen 5 recurring character wordt.
  Admin vrijdag 2 september 2011 @ 12:47:48 #220
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101484839
Blink is helemaal niet relevant. Wel erg goed, maar niet nodig. Silence en Forest zijn inderdaad wel relevant, dat zijn de afleveringen die ik bedoelde uit seizoen 4. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101484881
Ik zeg ook niet dat het relevant is. :-P
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:06:38 #222
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101485426
Nog beter is beginnen bij het begin :P
  Admin vrijdag 2 september 2011 @ 13:08:07 #223
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101485476
Absoluut! :)

NOG beter is beginnen bij 1963, maar dan heb je wel een lange weg te gaan. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:20:19 #224
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101485973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:08 schreef Breuls het volgende:
Absoluut! :)

NOG beter is beginnen bij 1963, maar dan heb je wel een lange weg te gaan. :P
Er waren toch ook een paar afleveringen van de oude serie verloren gegaan?
  Admin vrijdag 2 september 2011 @ 13:25:03 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101486149
Ja, klopt. Verhalen van de First Doctor, volgens mij. Die worden of zijn opnieuw gemaakt met animatie, las ik ergens, maar het fijne weet ik er niet van.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:24:45 #226
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101488189
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_101496021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:20 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Er waren toch ook een paar afleveringen van de oude serie verloren gegaan?
Oude series, meervoud :P
Maar veel daarvan waren best leuk. Ook in boekvorm - Dr Who pocketboeken zijn en masse verkocht ;)
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:12:52 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101500834
Op Tumblr kwam ik dit tegen:




32 minuten... waar hebben we dat eerder gehoord? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 2 september 2011 @ 22:43:10 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101509353
Geen idee, maar ze waren al even aan het picknicken toen de astronaut kwam. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:57:17 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101510243
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:43 schreef Breuls het volgende:
Geen idee, maar ze waren al even aan het picknicken toen de astronaut kwam. :)
Geen idee? "You will be dead in 32 minutes"?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 2 september 2011 @ 23:01:26 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101510477
Ooh, right. :D

Dat reminds me; ik heb Let's Kill Hitler 's nachts gekeken nadat ik een dag op Mysteryland heb rondgelopen. Ik was nogal moe, dus ik heb vast meer gemist.

Morgen even een herhalinkje doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:05:18 #232
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101510661
Mensen suggereerden ook dat de Doctor in rokkostuum niet noodzakelijk dezelfde Doctor was als we eerder in die aflevering zagen, maar dat trucje hebben ze in S05 al een keer uitgehaald dus ik weet niet zeker of dat wel zo was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:20:50 #233
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101511510
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:05 schreef wonderer het volgende:
Mensen suggereerden ook dat de Doctor in rokkostuum niet noodzakelijk dezelfde Doctor was als we eerder in die aflevering zagen, maar dat trucje hebben ze in S05 al een keer uitgehaald dus ik weet niet zeker of dat wel zo was.
Hij had alleen bij het huwelijk van Amy en Rory een rokkostuum aan, daar zou het ook nog mee te maken kunnen hebben.
  Admin zaterdag 3 september 2011 @ 10:43:27 #234
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101520989
Laatste Torchwood is best interessant. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 3 september 2011 @ 15:08:41 #235
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_101525830
Prima episode. Niks mis mee.
2000 light years from home
  Admin zaterdag 3 september 2011 @ 15:18:57 #236
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101526042
Doctor Who is vanavond om 8 uur. Eerdere informatie vermeldde 20.10 uur, dus het is iets vroeger. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:00:38 #237
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101532945
Laatste waarschuwing voor de verstrooide fokkers!
pi_101533995
Helft gemist doordat bij een kennis Windows het begaf, straks even kuch downloaden kuch. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101534357
Dawassaai...
  zaterdag 3 september 2011 @ 20:49:53 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101534459
Prachtige aflevering _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101534606
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 20:49 schreef Erasmo het volgende:
Prachtige aflevering _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Weet 't niet. Monsters waren weer eens wat anders, en 't kind was heel wat beter dan die uit Rebel Flesh, maar ik kreeg niet het horror gevoel van "Oh shit wat nu". Prima acteerwerk, settings en verhaal, maar de atmosfeer was het gewoon niet.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin zaterdag 3 september 2011 @ 21:30:24 #242
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101535668
Goeie aflevering voor de kids. En een leuk avontuur zo tussendoor. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101536037
Also, in de next time trailer...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_101538899
Daniel May _O_
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_101538923
Ik vond hem wel tof, maar wel afgeraffeld aan het einde :{
pi_101541950
Super aflevering van Torchwood en ik ben al flink aan het inhalen met Doctor Who, zit nu al bij The Stolen Earth en wow, dat ik dit gewoon niet eerder heb zitten kijken. Werkelijk waar smullen. En ik had het nooit verwacht maar ik vind de Daleks zelfs best tof hoe primitief ze er eigenlijk uit zien ;). Voor mij is trouwens de Tenth Doctor de tofste tot nu toe al heb ik de elfde nog niet gezien natuurlijk :). Wel zit ik flink the genieten.
  Admin zondag 4 september 2011 @ 02:32:54 #247
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101544205
Oh, stel je voor dat je alles voor het eerst ziet. O+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 4 september 2011 @ 02:33:07 #248
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101544211
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:09 schreef Mr. Orange het volgende:
Daniel May _O_
Mays. Of Ashes to Ashes fame! :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 september 2011 @ 02:51:35 #249
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101544515
Leuke aflevering, verhaal, scary sfeer, nieuwe monsters/aliens en goede bijrol acteurs. May kwam een stuk beter over dan in het, helaas afgelopen, Outcast. Leila Hoffman is zo'n leuke actrice, altijd perfect voor de rol van knorrig oud engels dametje ( o.a. te zien in de komische show 'how not to live your life' ). ^O^
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_101544582
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 02:33 schreef Breuls het volgende:

[..]

Mays. Of Ashes to Ashes fame! :)
Die naam zeg ik elke keer wel fout :P Vond hem erg goed in Ashes!
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  maandag 5 september 2011 @ 10:18:33 #251
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101584338
Hm, niet echt mijn soort DW aflevering.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_101584776
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:18 schreef Ugjerke het volgende:
Hm, niet echt mijn soort DW aflevering.
Op zich was de aflevering niet zo slecht, maar het voelt wel erg als een filler gezien het feit dat de laatste paar afleveringen toch wel steeds in ieder geval enigszins om de grotere verhaallijn handelden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 5 september 2011 @ 13:15:03 #253
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101588878
Torchwood en DW achterelkaar gekeken en ik vond het beide goede afleveringen.
In Torchwood komt al wat meer snelheid en het verhaal begint weer wat interessanter te worden.
Al blijf ik me irriteren aan Rex, hij weet dat Torchwood underground wil blijven en zegt rutig "oh, dus jullie zitten in Wales.."
Ondanks dat die blonde vrouw bij de CIA al voor de families werkt zou het me niks verbazen als Rex Matheson ook bij de familie hoort, hij doet iets te veel z'n best om op te vallen en maakt iets teveel fouten voor een CIA agent.

Het verhaal van Doctor Who vond ik ook erg tof, ik vond het juist wel weer eens leuk om een stand-alone aflevering te kijken.
Ook een spannende aflevering die toch terugslaat op de angsten die kinderen inderdaad vaak hebben.
Overigens wel weer een aflevering met een rijmpje/liedje over de Doctor... weer een "song"
Wat dat betreft vind ik River sinds vorige aflevering ook niet meer te vertrouwen, eerst de Doctor proberen te vermoorden en opeens is ze verliefd en noemt ze de Doctor "Sweetie"
Ging me iets te snel.
pi_101589134
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:15 schreef SiGNe het volgende:
Torchwood en DW achterelkaar gekeken en ik vond het beide goede afleveringen.
In Torchwood komt al wat meer snelheid en het verhaal begint weer wat interessanter te worden.
Al blijf ik me irriteren aan Rex, hij weet dat Torchwood underground wil blijven en zegt rutig "oh, dus jullie zitten in Wales.."
Ondanks dat die blonde vrouw bij de CIA al voor de families werkt zou het me niks verbazen als Rex Matheson ook bij de familie hoort, hij doet iets te veel z'n best om op te vallen en maakt iets teveel fouten voor een CIA agent.
Dat laatste lijkt me sterk. Dan moeten ze wel een heel ongeloofwaardige, bizarre draai aan het verhaal geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 5 september 2011 @ 13:38:38 #255
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101589635
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me sterk. Dan moeten ze wel een heel ongeloofwaardige, bizarre draai aan het verhaal geven.
Da's waar.. maar is ie dan gewoon zo dom of doet ie het expres?

Overigens mis ik bij de kleindochter van Angelo iets..

Ah ja.. stuk beter :)
Ook leuk dat "Q" meedoet trouwens.
En "Catherine Janeway" speelt nu Jane Lattimer (moeder van Pete) in Warehouse13.
  maandag 5 september 2011 @ 23:10:52 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101616299
Ik kijk DW alleen nog maar om het grote verhaal, niet omdat ik nou zo naar de afzonderlijke afleveringen zit uit te kijken :{

En TW was tof, hoewel ik wel met wat rare dingen zit... waarom werd er niemand gearresteerd voor het verborgen houden voor een cat1 en waarom zat er ineens 2 maanden tussen, dat kwam echt uit de lucht vallen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 5 september 2011 @ 23:51:18 #257
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101618328
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op zich was de aflevering niet zo slecht, maar het voelt wel erg als een filler gezien het feit dat de laatste paar afleveringen toch wel steeds in ieder geval enigszins om de grotere verhaallijn handelden.
Oh nee, ik vond 'em ook niet slecht. Alleen is een jongen met monsters in zijn kast niet echt mijn ding. Net als die aflevering vlak voor de Olympische Spelen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 5 september 2011 @ 23:58:57 #258
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_101618693
Prima DW aflevering, ik zou haast bijna zeggen vintage Doctor Who ...

Voor de elke week in elkaar doorlopende storyarc hebben we tegenwoordig TW al ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 6 september 2011 @ 00:02:26 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101618855
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Oh nee, ik vond 'em ook niet slecht. Alleen is een jongen met monsters in zijn kast niet echt mijn ding. Net als die aflevering vlak voor de Olympische Spelen.
't Was wel een beetje plotrecycling, huh?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:20:13 #260
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101620896
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Da's waar.. maar is ie dan gewoon zo dom of doet ie het expres?

Overigens mis ik bij de kleindochter van Angelo iets..
[ afbeelding ]
Ah ja.. stuk beter :)
Ook leuk dat "Q" meedoet trouwens.
En "Catherine Janeway" speelt nu Jane Lattimer (moeder van Pete) in Warehouse13.
Ah grappig, ik had de kleindochter helemaal niet herkent. Afgelopen tijd Tuvok in Suits voorbij zien komen en Torres in The Closer, die vallen mij misschien meer op nu ik Voyager opniuew aan het kijken ben.

Qua doctor Who oud cast members, in de laatste, zeer goede, series van Law & Order UK speelt Freema Agyeman ( Martha ) nog steeds en nu ook Peter Davison ( vijfde doctor ) :)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  Admin dinsdag 6 september 2011 @ 07:23:01 #261
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101622101
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Oh nee, ik vond 'em ook niet slecht. Alleen is een jongen met monsters in zijn kast niet echt mijn ding. Net als die aflevering vlak voor de Olympische Spelen.
Ik moet zeggen, ik dacht ook even terug aan Fear Her toen ik de aflevering zag. Heeft veel raakpunten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 6 september 2011 @ 07:24:22 #262
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101622107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 01:20 schreef yavanna het volgende:

in de laatste, zeer goede, series van Law & Order UK speelt Freema Agyeman ( Martha ) nog steeds
Ze speelt er al sinds het begin in. Ik heb de eerste afleveringen toen even bekeken, maar het is niet echt mijn serie.

Overigens is L&O UK de reden dat ze niet in Children of Earth zat. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101622980
Er is een zekere voorkeur voor de dames op Craftster



Heb de nieuwe doctor er nog niet langs zien komen :D
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:17:40 #264
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101623316
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 07:24 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ze speelt er al sinds het begin in. Ik heb de eerste afleveringen toen even bekeken, maar het is niet echt mijn serie.

Overigens is L&O UK de reden dat ze niet in Children of Earth zat. :)
:Y Mooi om te zien hoe ze gegroeid is van de doctor Whop eps/eerste series van L&O. Ze is echt een goede actrice geworden, zeker te zien in het sterke afgelopen season L&O. ^O^
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:52:45 #265
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101625495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 07:23 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik dacht ook even terug aan Fear Her toen ik de aflevering zag. Heeft veel raakpunten. :)
Ah, zo heet die aflevering. :D Nu snap ik waarom mensen op gallifreybase de aflevering 'Fear Him' noemen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin donderdag 8 september 2011 @ 23:03:59 #267
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101733797
Nog even de BBC One herhaling van Torchwood 4.9 gekeken. Het is inderdaad toch wel eindelijk interessant aan het worden, maar ik ben niet hyped voor de finale. Ik verwacht een niet zo spectaculaire clou aanstaande zaterdag.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101733963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 23:03 schreef Breuls het volgende:
Nog even de BBC One herhaling van Torchwood 4.9 gekeken. Het is inderdaad toch wel eindelijk interessant aan het worden, maar ik ben niet hyped voor de finale. Ik verwacht een niet zo spectaculaire clou aanstaande zaterdag.
Is dat dan ook gelijk de afsluiting van de verhaallijn of komt er nog een vervolgseizoen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin donderdag 8 september 2011 @ 23:09:18 #269
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101734195
Het is de afsluiting van de verhaallijn. Ik heb niet het idee dat ze veel zaadjes hebben gelegd voor een vijfde seizoen, dus als men besluit dat die er komt, zal dat waarschijnlijk een nieuw verhaal worden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101779924
Laatste aflevering van Torchwood vanmorgen bekeken. Vreemd dat er toch zoveel nadruk op het bloed van Jack blijkt te liggen. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat het niet klopt, omdat RTD zelf de regels bepaalt, maar aangezien Jack een fixed-point is en eigenlijk alleen daardoor onsterfelijk, is het vreemd dat er nu zoveel belang blijkt te zitten aan zijn bloed.
Al met al was dit seizoen een heel stuk minder dan het voorgaande seizoen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 12:18:19 #271
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101780565
Leuke onthulling aan het einde. :D

Maar inderdaad, ik heb er ook meteen mijn twijfels bij: de TARDIS heeft Jack onsterfelijk gemaakt. Hoe komt het dat met zijn bloed blijkbaar enkele (alle?) van die eigenschappen naar een ander gekopieerd kunnen worden? Is het omdat Rex een volledige transfusie heeft gehad en dus niets meer van zijn eigen bloed? Omdat hij het deed vlakbij de invloed van the Blessing?

Op zich zijn er wellicht argumenten te bedenken die voorkomen dat men nu achter Jacks bloed aangaat om onsterfelijk te worden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101783226
Ik had verwacht dat Rex ook dood zou gaan, maar dat hij ook onsterfelijk geworden was had ik totaal niet verwacht. Ik vraag me ook af of het wel door Jacks bloed kwam, of misschien door de combinatie van jacks bloed en the blessing?
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 14:05:19 #273
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101783228
DW6.10 is overigens om 20.15 vanavond.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 14:06:01 #274
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101783238
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik had verwacht dat die Rex ook dood zou gaan, maar dat hij ook onsterfelijk geworden was had ik totaal niet verwacht. Ik vraag me ook af of het wel door Jacks bloed kwam, of misschien door de combinatie van jacks bloed en the blessing?
Is hij onsterfelijk of kan hij een beetje helen? Veroudert hij en kan hij alleen door ouderdom overlijden? We weten het niet, en om nou meteen aannames te doen...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101783260
Dat leek mij wel de meest voor de hand liggende aanname. Maar met Torchwood weet je het nooit natuurlijk.
pi_101783303
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik had verwacht dat Rex ook dood zou gaan, maar dat hij ook onsterfelijk geworden was had ik totaal niet verwacht. Ik vraag me ook af of het wel door Jacks bloed kwam, of misschien door de combinatie van jacks bloed en the blessing?
Ik vond het eigenlijk wel vrij voor de hand liggend.

Overigens lieten ze dus wel een gaatje voor een mogelijk vervolg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 14:12:03 #277
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101783374
Een vervolg zou Jack & Gwen hebben, en Rex zou, als hij niet gewoon weer bij de CIA blijft werken, daar ook bij kunnen komen kijken. Ik zou het zelfs interessant vinden als ze the Doctor erin betrekken, maar dat is meer de fanboy in mij die wel zou willen dat hij nu iets roept over Rex. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 17:03:23 #278
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101787421
Dit interview met Jane Espenson suggereert dat Rex inderdaad onsterfelijk is geworden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 19:28:31 #279
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101791785
steven_moffat twitterde op zaterdag 10-09-2011 om 19:17:01 An hour to go. Everybody make sure your televisions are working properly. reageer retweet
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101793186
This is your ten minute warning!
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:04:37 #281
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101795637
Mooie aflevering, Amy was echt goed opgemaakt.
pi_101795659
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:04 schreef SiGNe het volgende:
Mooie aflevering, Amy was echt goed opgemaakt.
Maar arme Rory kreeg geen threesome :(
pi_101795869
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:28 schreef Breuls het volgende:
steven_moffat twitterde op zaterdag 10-09-2011 om 19:17:01 An hour to go. Everybody make sure your televisions are working properly. reageer retweet
Shit! Net tijdens het eten ben ik aan het zappen, kom ik de aflevering tegen. Helemaal vergeten! ;( Maarja, dan download ik 'm wel en dan kijk ik morgen ^O^
pi_101795935
Die slo-mo scene op het einde was me iets té, though. Goede episode voor de rest wel. Amy's rant tegen de Doctor en (vooral) Rory's "You're turning me into you" waren erg op z'n plaats voor Eleven, m.i.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:17:36 #285
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101796145
Leuke, maar opmerkelijke twist, op het einde bij Torchwood. Jammer dat de rest tenenkrommend slecht was qua verhaal en acteurs. Wat een teleurstelling, zonde dat RTD dit van Torchwood heeft gemaakt. ;(
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 21:22:39 #286
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101796377
Goed acteerwerk van Gillan. Mooi verhaal; solid, moeilijke keuzes. Laat zien dat het toch altijd gevaarlijk blijft om met the Doctor te reizen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101797666
Ik vond de Torchwood finale erg spannend :D. Tweede helft van het seizoen was duidelijk beter dan de eerste. Jammer dat het nu alweer afgelopen is, vond het eigenlijk de laatste drie epi's pas echt goed op gang komen. Dat hebben ze bij Children of Earth toch een stuk beter gedaan, daar zat ik constant op het puntje van m'n stoel. Miracle Day had wat teveel inkakmomentjes.

En nu weer een jaartje wachten ;(.
Amen.
  Admin zaterdag 10 september 2011 @ 22:01:02 #288
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101797930
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:53 schreef Jivis het volgende:
Ik vond de Torchwood finale erg spannend :D. Tweede helft van het seizoen was duidelijk beter dan de eerste. Jammer dat het nu alweer afgelopen is, vond het eigenlijk de laatste drie epi's pas echt goed op gang komen. Dat hebben ze bij Children of Earth toch een stuk beter gedaan, daar zat ik constant op het puntje van m'n stoel. Miracle Day had wat teveel inkakmomentjes.
Ik weet nog niet zeker of ik dit een goed of een slecht seizoen vond, maar ik ben er wel al over uit dat Children of Earth tot nu toe het hoogtepunt van de serie was.
quote:
En nu weer een jaartje wachten ;(.
Ah, jij hebt blijkbaar al ergens gelezen dat Starz een vijfde seizoen heeft besteld? Want daar is tot nu toe nog niks over gezegd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:35:14 #289
19242 yavanna
Results may vary.
pi_101801813
Goede ep net van doctor Who. Er had alleen wel wat meer emotie in de doctor mogen zitten, nu oogde het wat alsof het hem niet echt kon boeien. Zonde, want wat was het goed en mooi geacteerd van Amy en Rory, raakte er wat emotioneel van.

Zal dat nu alleen make up zijn geweest bij Amy of (ook) digitale bewerking. Hoe dan ook, het zag er erg goed uit. Preview voor volgende week zag er ook, ouderwets, goed en spannend uit.

Op Twitter gaan de geruchten dat Torchwood misschien al in januarie 2012 terug komt, volgens mij is daar (nog?) geen officiele melding van. Indien het terug komt hoop ik dat ze het stukken beter gaat aanpakken qua verhaal en al die walgelijke nietszeggende/toevoegende amerikaanse toestanden eruit laten.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  Admin zondag 11 september 2011 @ 00:18:51 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101803067
Karen Gillan speelde de oude Amy met prosthetics. Dat kon je eenvoudig zien, maar voor twijfelaars was er natuurlijk Doctor Who Confidential. ;)

Oh, en een }:| richting BBC HD die DWC niet tegelijk uitzond met BBC Three waardoor ik DWC in SD heb zitten kijken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 11 september 2011 @ 00:31:28 #291
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101803422
Heel jammer van Esther. :'(

En ik wil absoluut meer Torchwood. Misschien als Christmas of Easter specials. Rex en Jack beiden onsterfelijk. :D Hoe denken jullie dat dat komt trouwens? Zou de Timevortex Rex als Jack gelabeld hebben toen hij vol met zijn bloed zat terwijl hij vlak naast de bron van het morphic field stond?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 11 september 2011 @ 00:48:32 #292
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101803863
Ja, dat is dus wat ik zo vreemd vind. Het is niet zijn bloed, en toch is het zijn bloed. Ofzo.

RTD moet daar echt eens uitleg over geven. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 11 september 2011 @ 14:08:25 #293
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101814933
Ik heb echt zitten huilen bij DW. Erg mooie aflevering. TW nog niet gezien, komt vanavond wel ofzo.
pi_101816666
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:48 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat is dus wat ik zo vreemd vind. Het is niet zijn bloed, en toch is het zijn bloed. Ofzo.

RTD moet daar echt eens uitleg over geven. :)
Ook wel vreemd dat Rex er pas achter kwam dat die regenereerde toen hij neergeschoten werd in die kerk, terwijl zijn wond in Buenos Aires ook al op die manier verdwenen moet zijn?
Amen.
pi_101818956
Ik ben aan het downloaden maar iemand gooit roet in het eten bij de laatste 15%. :(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 september 2011 @ 16:28:53 #296
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101820882
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2011 14:51 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ook wel vreemd dat Rex er pas achter kwam dat die regenereerde toen hij neergeschoten werd in die kerk, terwijl zijn wond in Buenos Aires ook al op die manier verdwenen moet zijn?
Ik denk dat hij toen pas realiseerde dat er echt wat verandert was. De eerste keer had nog afgewimpeld kunnen worden als iets van de Blessing.


En wat kan de Doctor koelbloedig zijn trouwens.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 11 september 2011 @ 21:56:30 #297
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_101836028
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:48 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat is dus wat ik zo vreemd vind. Het is niet zijn bloed, en toch is het zijn bloed. Ofzo.

RTD moet daar echt eens uitleg over geven. :)
Ik vind in het algemeen het hele idee van het voeden van het bloed van Jack aan The Blessing al niet heel sterk bedacht. Het voelt wat vergezocht.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 12 september 2011 @ 02:33:56 #298
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101846451
Net Torchwood gezien, goede aflevering, alleen jammer dat de rest van het seizoen niet zo goed was als deze aflevering.

The brotherhood heeft het de hele tijd over deel 2 van hun plan en op het eind noemen ze het plan B.
Het lijkt mij dat het weer normaal maken van de Blessing altijd al hun plan was, je kan tenslotte niet op een planeet leven waar niemand dood gaat, vanaf dag 1 zagen we het aantal mensen op Aarde al oplopen.
Aangezien het the Brotherhood om financiële, militaire en politieke macht gaat zullen ze dat nu vast ook wel meer krijgen, alles op aarde veranderd tenslotte weer.
  maandag 12 september 2011 @ 02:44:17 #299
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101846529
Ik weet eigenlijk niet wat ik van TW en DW moet denken deze week.

Vond er al met al niet zo heel veel aan, geloof ik.

Kon dat bloed trouwens wel begrijpen... het gaat om identificatie, en dan is bloed altijd wel een goed plan. Misschien dat "tijd" nu ook Rex herkent als Jack?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 12 september 2011 @ 05:00:58 #300
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101846896
Ik vond deze DW juist geweldig, lekker timey-wimey wibbly wobbly..
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 12 september 2011 @ 05:07:28 #301
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101846901
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 05:00 schreef Ugjerke het volgende:
Ik vond deze DW juist geweldig, lekker timey-wimey wibbly wobbly..
Ja, het verhaal was wel tof. De uitvoering kon me echter niet raken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')