abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 13:23:30 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101284961
Vier weken, als je de BBC One-uitzendingen telt ipv de Starz-uitzendingen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 13:26:23 #128
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101285022
Oh! En; nieuwe jas van the Doctor: veel leuker. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:54:47 #129
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_101285862
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:26 schreef Breuls het volgende:
Oh! En; nieuwe jas van the Doctor: veel leuker. :)
Ziet er wel uit alsof hij die van captain Jack gekregen heef ;).

Btw: bij Marks & Spencer hangen jassen in die stijl. Quasi-militaire jassen zijn het helemaal in de UK nu.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:59:50 #130
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_101290882
En Hitler heeft de hele aflevering in de kast gezeten. _O-
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 28 augustus 2011 @ 17:53:27 #131
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_101295990
DW: Gaaaaaaave aflevering. Echt vanalles kwam op zijn pootjes terecht, heerlijk.

TW nog niet gezien .. even vergeten dat de Beeb achterloopt. Donderdag zat ik van eh, deze heb ik al gezien.. Maar nu aan het binnenhalen.
pi_101299850
Tamelijk gave aflevering. Verrassend veel antwoorden meteen binnen, ik vond Hitler persoonlijk best grappig. Het is al het hele seizoen een trucje om met de titel zaken te suggereren die uiteindelijk niet zo relevant zijn voor de aflevering.

Nu weten we trouwens ook van wie River heeft leren tardis besturen: Van de beste, inderdaad. En de doctor was er niet bij, die dag.

Over het waarom moet Melody de doctor nog een tweede keer doodmaken (aangenomen dat zij inderdaad de space suit kid was): Het lijkt me dat de Silent de doctor zsm dood willen, en over 200 jaar geeft hem nog tamelijk veel ruimte om de Silent uit te roeien.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:03:49 #133
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101301157
Net de laatste Torchwood gekeken. Fijn zo'n weekend met een Torchwood en een Doctor Who aflevering! :)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 28 augustus 2011 @ 20:20:54 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101302002
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:30 schreef thijsdetweede het volgende:
Tamelijk gave aflevering. Verrassend veel antwoorden meteen binnen, ik vond Hitler persoonlijk best grappig. Het is al het hele seizoen een trucje om met de titel zaken te suggereren die uiteindelijk niet zo relevant zijn voor de aflevering.

Nu weten we trouwens ook van wie River heeft leren tardis besturen: Van de beste, inderdaad. En de doctor was er niet bij, die dag.

Over het waarom moet Melody de doctor nog een tweede keer doodmaken (aangenomen dat zij inderdaad de space suit kid was): Het lijkt me dat de Silent de doctor zsm dood willen, en over 200 jaar geeft hem nog tamelijk veel ruimte om de Silent uit te roeien.
River lijkt zich bij het meer niet te herinneren dat ze er ooit eerder in een ruimtepak de Doctor heeft neergeschoten. Ik vraag me af hoe dat in elkaar steekt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101302294
River: When I first met the Doctor, a long long time ago, he knew all about me. Think about that. Impressionable young girl and suddenly this man just drops out of the sky [..] and [he] knows every last thing about her. Imagine what that does to a girl.

Uit Impossible Astronaut. Denk dat het bovenstaande dus net gebeurd is, sorta...

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:20 schreef Breuls het volgende:

[..]

River lijkt zich bij het meer niet te herinneren dat ze er ooit eerder in een ruimtepak de Doctor heeft neergeschoten. Ik vraag me af hoe dat in elkaar steekt.
River omschrijft zichzelf als een psychopath en één van de kenmerken daarvan is pathological lying. We weten ook dat ze dat ook in haar latere fases nog doet. (Time of Angels). Ze houdt alles al geheim omdat ze weet dat het moet (spoilers!).
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_101305195
Nou ja, de eerste keer dat de Doctor en River elkander tegenkwamen, was natuurlijk toen Doctor haar uitlegde dat Amy 'mama' genoemd moest worden, en niet 'big milk thingy'.

Wat betreft het meer: River was daar toch wel relatief kalm vond ik. Ik had het gevoel (toen ik twee weken terug nauwkeurig terug keek) dat ze wel wist dat alles goed ging komen (hoe, dat weten wij nog niet).

Wilde speculatie: De Doctor gaat daadwerkelijk dood bij het meer, en doet dat om te zorgen dat River van de Silent afraakt (en zo snel als kan). Echter, zijn zeer geavanceerde Ganger/Flash neemt vrolijk het stokje van hem over, doet een Rory en reset terloops het aantal levens van de doctor.
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:37:42 #137
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101307278
Dus ze schoot op haarzelf..?

En Rory is een held! _O_ "It's a ray and we were miniturized."

[ Bericht 76% gewijzigd door Ugjerke op 28-08-2011 23:21:08 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:29:27 #138
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_101314810
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:08 schreef thijsdetweede het volgende:
Nou ja, de eerste keer dat de Doctor en River elkander tegenkwamen, was natuurlijk toen Doctor haar uitlegde dat Amy 'mama' genoemd moest worden, en niet 'big milk thingy'.
Ervan uitgaande dat ze in tegengestelde richting bewegen is de ontmoeting van de Doctor nadat hij de baby heeft gezien vanuit het perspectief van River Song de eerste ontmoeting met de Doctor en vanuit zijn perspectief is het dan de laatste. De ontmoeting met de baby is dan dus niet de eerste ontmoeting van de Doctor met River Song.
Maar met al dat gegoochel met tijd kan ik er ook naast zitten hoor. ;)
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 07:21:08 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101321488
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:25 schreef Omentuva het volgende:

River omschrijft zichzelf als een psychopath en één van de kenmerken daarvan is pathological lying. We weten ook dat ze dat ook in haar latere fases nog doet. (Time of Angels). Ze houdt alles al geheim omdat ze weet dat het moet (spoilers!).
Wat ik bedoel is dat ze in The Impossible Astronaut niet reageerde alsof ze het al wist.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:40:59 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101321609
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat ze in The Impossible Astronaut niet reageerde alsof ze het al wist.
En in de Library ook niet, toch? Niet echt. Misschien is het River wel helemaal niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 07:42:38 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101321623
In de Library gebeurde het niet. Bij Lake Silencio kijken ze met z'n drieën toe en River is net zo geschokt als Amy en Rory.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:44:17 #142
71919 wonderer
pi_101321638
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:42 schreef Breuls het volgende:
In de Library gebeurde het niet. Bij Lake Silencio kijken ze met z'n drieën toe en River is net zo geschokt als Amy en Rory.
Ja, maar in de Library zien we River aan het einde van haar lifetime en daar laat ze ook niet echt doorschemeren dat ze hem ooit definitief vermoord heeft of zo. In die aflevering met de Angels wel, maar dat kan redelijk goed op de vergiftiging slaan.

Eigenlijk moet ik seizoen 5 nog eens kijken maar daar zie ik een beetje tegenop :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_101321983
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:29 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat ze in tegengestelde richting bewegen is de ontmoeting van de Doctor nadat hij de baby heeft gezien vanuit het perspectief van River Song de eerste ontmoeting met de Doctor en vanuit zijn perspectief is het dan de laatste. De ontmoeting met de baby is dan dus niet de eerste ontmoeting van de Doctor met River Song.
Wel, die tegenovergestelde richting is wel een beetje klaar, denk ik. In de laatste 2 afleveringen zijn River en de Doctor elkaar tegen gekomen
* op een date (met Stevie Wonder erbij)
* als baby Melody
* River die op Demons Run komt kijken
* Mels in transformatie tot River
Daar zit geen volgorde meer in.

Wat ik me ook nog afvroeg trouwens: We weten nu officieel dat River part Time lord is, maar reist ze in de tijd dan? Het is niet dat ze een Tardis heeft, lijkt me.
pi_101322008
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:42 schreef Breuls het volgende:
Ja, ze is net zo geschokt, maar veel sneller back to business dan Rory en Amy. En zien dat je je eigen liefje vermoord, al weet je het nog zo goed en heb je er jaren (part time) voor in de bak gezeten, het lijkt me wel schokkend op zich.
pi_101322182
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:08 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik heb zo m'n twijfels dat River vanaf 2 weken oud op de Doctor aan het crushen was. :+

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:29 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

En dat tegengestelde is nu juist ontkracht in deze aflevering. :) Anders zouden we alleen nog maar Mels zien. *ril*. Ze ontmoeten elkaar werkelijk door elkaar heen en het was hiervoor toevallig redelijk tegenovergesteld lineair.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_101322672
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:49 schreef Omentuva het volgende:
En dat tegengestelde is nu juist ontkracht in deze aflevering. :) Anders zouden we alleen nog maar Mels zien. *ril*. Ze ontmoeten elkaar werkelijk door elkaar heen en het was hiervoor toevallig redelijk tegenovergesteld lineair.
Maar dat is dan wel een heel snel stukje retconnen. Het is namelijk nog helemaal niet zo lang geleden dat vastgesteld werd dat River en the Doctor elkaar wél in tegenovergestelde volgorde ontmoeten - anders sloeg het "There's a first time for everything", "And a last..." na de River/Doctor zoen ook nergens op. Ik vind het toch wel ergerlijk dat Moffat zijn zelf-opgelegde regels al zo snel weer overboord gooit.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:29:28 #147
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101322769
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar dat is dan wel een heel snel stukje retconnen. Het is namelijk nog helemaal niet zo lang geleden dat vastgesteld werd dat River en the Doctor elkaar wél in tegenovergestelde volgorde ontmoeten - anders sloeg het "There's a first time for everything", "And a last..." na de River/Doctor zoen ook nergens op. Ik vind het toch wel ergerlijk dat Moffat zijn zelf-opgelegde regels al zo snel weer overboord gooit.
Het was voor deze aflevering ook al zo dat ze elkaar niet in exact de omgekeerde volgorde tegenkwamen. Daarom checken ze hun diaries ook. Maar ze komen elkaar in grote lijnen in de omgekeerde volgorde tegen.
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 09:32:42 #148
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101322809
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Regels? De enige 'regel' was 'the wrong order'. Dat is tot nu toe globaal gezien de tegenovergestelde richting geweest, maar dat hoeft het niet te blijven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101322982
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Regels? De enige 'regel' was 'the wrong order'. Dat is tot nu toe globaal gezien de tegenovergestelde richting geweest, maar dat hoeft het niet te blijven.
Maar hoe wist River dan dat de eerste kus voor the Doctor voor haar de laatste zou zijn?
pi_101323649
overigens, het zit met de dood van de doctor als volgt: die robot time police mensen zitten in de man die de benzine meeneemt. Daarmee confirmeren ze de dood van de doctor (fixed point in time). Echter is het de dubbelganger die neergeschoten word.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_101323765
En ze komen elkaar in grote lijnen in omgekeerde volgorde tegen gedurende de River tijd van Melody: Ze zegt zelf terwijl ze zich aan het inspecteren is in Hitlers kamer iets als: 'Wouldn't it be fun to become younger and younger, just a little, just to confuse people'

Overigens, wat volgens mij wel echt fout zit: Mels is nog steeds Melody, en kent de naam River niet. Maar volgens River zelf wordt ze River genoemd omdat ze in het Gamma Forest is opgegroeid, en the only water in the forest....
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:35:33 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101323922
Of het was een doctor die uit living flesh bestaat...je kan daar veel kanten mee op.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:51:57 #153
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_101324289
Rule Nr 1: The doctor Lies.

So, I guess river's rule nr 1 : River lies.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:54:02 #154
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101324326
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:28 schreef thijsdetweede het volgende:
En ze komen elkaar in grote lijnen in omgekeerde volgorde tegen gedurende de River tijd van Melody: Ze zegt zelf terwijl ze zich aan het inspecteren is in Hitlers kamer iets als: 'Wouldn't it be fun to become younger and younger, just a little, just to confuse people'

Overigens, wat volgens mij wel echt fout zit: Mels is nog steeds Melody, en kent de naam River niet. Maar volgens River zelf wordt ze River genoemd omdat ze in het Gamma Forest is opgegroeid, en the only water in the forest....
Ik dacht dat ze die naam van dat doekje had overgenomen op een zeker moment.
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:55:06 #155
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101324344
Aangezien ze een gehersenspoelde killer is, zal dat waarschijnlijk wel haar regel zijn ja...zijn er eigenlijk al hints geweest WAAROM iemand zo graag de docter dood wil, eigenlijk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:58:49 #156
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_101324409
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:24 schreef Bensel het volgende:
overigens, het zit met de dood van de doctor als volgt: die robot time police mensen zitten in de man die de benzine meeneemt. Daarmee confirmeren ze de dood van de doctor (fixed point in time). Echter is het de dubbelganger die neergeschoten word.
Alleen word iets niet een 'fixed point in time' omdat een of ander agentschap het confirmed. Fixed points zijn gebeurtenissen die niet mogen/kunnen veranderen om de tijd altijd normaal te laten verlopen. Zo word uitgelegd dat niet alles constant butterfly effecten veroorzaakt volgens mij, omdat het alleen belangrijk is dat de fixed points goed blijven.

(Zie 'Waters of Mars' bijvoorbeeld ;) )
pi_101325136
Ik ga denk ik ook maar aan Doctor Who beginnen.
Amen.
  Admin maandag 29 augustus 2011 @ 12:05:11 #158
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101326015
quote:

Nee, River legde in de vorige afleiding de oorsprong van haar naam uit. Niet waarom ze die naam aanneemt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101326025
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:51 schreef GI het volgende:
Rule Nr 1: The doctor Lies.

So, I guess river's rule nr 1 : River lies.
Ja, die was ook leuk.

Tezamen met: "If I'd always speak the truth, you wouldn't have to trust me", en "You never brought me where I wanted to go/But I always brought you where you needed to be".... Wat een stelletje leugenachtige goedzakken is het ook, die familie Tardis.
pi_101326822
quote:

Niet opgegroeid. Wél is het mogelijk dat ze daar nog heen gaat.

Of, de iets makkelijkere oplossing: River heet River omdat de Doctor haar leerde kennen als River en vervolgens spoilde dat hij haar kent als River. :+

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:58 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Alleen word iets niet een 'fixed point in time' omdat een of ander agentschap het confirmed. Fixed points zijn gebeurtenissen die niet mogen/kunnen veranderen om de tijd altijd normaal te laten verlopen. Zo word uitgelegd dat niet alles constant butterfly effecten veroorzaakt volgens mij, omdat het alleen belangrijk is dat de fixed points goed blijven.

(Zie 'Waters of Mars' bijvoorbeeld ;) )
Ik heb het idee dat we dat fixed point idee nog terug gaan zien i.c.m. dat de Doctor fallt.
pi_101338462
Dus: Wat is The Question?
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:01:38 #162
71919 wonderer
pi_101342830
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:24 schreef Bensel het volgende:
Je bedoelt een Ganger? Die lossen toch op in witte drab en gaan zeker niet beginnen regenereren als ze worden verwond...
pi_101353052
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je bedoelt een Ganger? Die lossen toch op in witte drab en gaan zeker niet beginnen regenereren als ze worden verwond...
Nee hoor. The Rebel Flash werd ook gewoon doodgetazerd, en die bleef gewoon liggen. Alleen in geval van sonic spul wordt het een bak yoghurt.

En wat een doctor-ganger doet, geen idee.....
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:02:47 #164
71919 wonderer
pi_101353734
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:50 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Nee hoor. The Rebel Flash werd ook gewoon doodgetazerd, en die bleef gewoon liggen. Alleen in geval van sonic spul wordt het een bak yoghurt.

En wat een doctor-ganger doet, geen idee.....
Oh ja, dat is ook weer waar. Het zou kunnen. Zou het wel een copout vinden, maar het is wel een mogelijkheid zo.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:33:31 #165
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_101355521
Zo niet dan hoeven we ons nu in elk geval helemaal geen zorgen te maken over het aantal levens van de Doctor, hij heeft er nu levens van River bijgekregen.
pi_101359111
Af en toe kan ik dit topic niet helemaal meer volgen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Admin dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:38:00 #167
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101360738
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:33 schreef SiGNe het volgende:
Zo niet dan hoeven we ons nu in elk geval helemaal geen zorgen te maken over het aantal levens van de Doctor, hij heeft er nu levens van River bijgekregen.
Denk je? Haar regenerations zijn gebruikt om hem te redden. Is dat hetzelfde als aan hem gegeven?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101360793
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:18 schreef thijsdetweede het volgende:
Dus: Wat is The Question?
Het antwoord is iig 42.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')