Zout water gorgelen doet het ook prima bij beginnende keelontsteking, beter dan strepsils.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:08 schreef freecell het volgende:
Te gebruiken bij dreigende keelontsteking, niet bij meningitis... Hihi
niet zoveel, dat valt best mee hoe dat uitzet. Een heel klein randje lijkt me meer dan voldoende.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hai!
FF inbreken met een vraagje.
Als je soep invriest, zet dat ook uit, toch? Hoeveel % van het bakje moet ik ongeveer leeg laten?
Wij hadden geeneens gas !!! in het dorrep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:44 schreef Isabeau het volgende:
Kan jij niet op gas koken?Waar kook je nu dan op? Ik hoor mensen altijd zeggen dat ze juist niet op inductie of electra kunnen koken.
haha - echt ? Willem ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:14 schreef freecell het volgende:
Dat is ook raar
Ik heb me een keer op een verjaardag aan 4 mensen voorgesteld als Willem. NIemand keek raar, niemand luistert
Thank you!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
niet zoveel, dat valt best mee hoe dat uitzet. Een heel klein randje lijkt me meer dan voldoende.
Spannend, Anthrax!
de keramische kookplaat heeft het bij mij 1 maand vol gehouden,toen vervangen door inductie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:55 schreef Bluezz het volgende:
Ooit eens keramisch gekookt bij een collega, dat ging me niet goed af![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis wennen als het nieuw is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:55 schreef Bluezz het volgende:
Ooit eens keramisch gekookt bij een collega, dat ging me niet goed af![]()
Hoe noemt een nerd zijn vrouw?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:14 schreef freecell het volgende:
Dat is ook raar
Ik heb me een keer op een verjaardag aan 4 mensen voorgesteld als Willem. NIemand keek raar, niemand luistert
dat is leukquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:24 schreef MissHobje het volgende:
Moet trouwens lachen van je "Willem"verhaal freecell
Hubbie en ik doen hier vaak als we onderweg zijn met de fiets/auto of wat dan ook, heel uitbundig iemand op straat gedag zeggen, zwaaien of wat geks, puur naar iemand die je niet kent, die verbaasde twijfelachtige blikken danzo grappig! altijd een succes
!
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Hoe noemt een nerd zijn vrouw?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
gelezen. jammer dat het wat tegenviel. spaghetti was een beetje karig, ook al was het een bijgerechtje.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:32 schreef golfer het volgende:
Zo. Dat was Haarlem Jazz en uit eten.
Korte recensie staat ook alweer op Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #5
Nu lekker bankhangen en de opgenomen programma's even terug kijken.
Was niet mijn garpjequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:56 schreef z80 het volgende:
steer er gaat iemand met je grapje vandoor.
dat doorgestreepte is onzinquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:49 schreef Stereotomy het volgende:
Je zus is best knap voor een Aziatische, FF
Vind jijquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat doorgestreepte is onzin
Ik mag toch voorkeuren hebben voor uiterlijk bij vrouwen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jouw aversie tegen Aziaten is (een beetje) raar
Ik vind chinezen ook niet knapquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik mag toch voorkeuren hebben voor uiterlijk bij vrouwen?
quote:De conclusie van de vandaag verschenen Sociaal en Cultureel Planbureau-publicatie "Chinese Nederlanders. Van horeca naar hogeschool" is helder: Chinezen in ons land doen het prima. Ze gaan vaker naar HAVO/VWO dan allochtone leerlingen en stromen vaker door naar het hoger onderwijs. Er zijn minder Chinezen dan vroeger werkzaam in de horeca. Ze zijn op de arbeidsmarkt juist sterk vertegenwoordigd in de hoge functies en de werkloosheid is met net 5% laag.
Er wonen in Nederland ongeveer 110.000 Chinezen. Meer dan 70.000 van hen zijn afkomstig uit de Volksrepubliek China en Hongkong. De Chinezen uit landen als Indonesië en Suriname zijn in de bevolkingsstatistieken niet als Chinezen te onderscheiden en zijn niet in het onderzoek meegenomen.
Al zijn de Chinezen als groep al 100 jaar in Nederland, toch is het aantal migranten dat hier al dertig jaar of langer is klein. De vroegst gearriveerden kwamen vooral om te werken in de horeca. Later kwam de gezinsmigratie op gang. Een op de drie Chinezen in Nederland is hier geboren.
Groot onderscheid eerste en tweede generatie
De onderzoekers stellen vast dat er een groot onderscheid is tussen eerste en tweede generatie Chinezen. Waar de tweede generatie hoogopgeleid en modern is, is de eerste generatie dat niet. De eerste generatie heeft in vergelijking met andere migrantengroepen veel moeite met de Nederlandse taal. Toch heeft de helft wel een taal- of inburgeringscursus gevolgd. Bij ruim een derde van de al lang in Nederland wonende eerste generatie is sprake van het ontbreken van frequent sociaal contact, ook met de eigen groep. Het opleidingsniveau is relatief laag: een derde van hen heeft maximaal basisonderwijs voltooid. Verder valt op dat deze eerste generatie migranten zich minder vaak gelukkig voelen en vaker gezondheidsproblemen hebben.
De tweede generatie spreekt goed Nederlands. Een op de vijf spreekt helemaal geen Chinese taal meer. Zij hebben veel contacten met autochtone Nederlanders, zijn modern in hun opvattingen en van de in Nederland geboren Chinezen voelt 90% zich thuis in Nederland.
Opvallend is dat van de tweede generatie een derde de wens heeft om te wonen in een ander land dan Nederland of China.
Familie centraal
Minder dan de helft van de Chinese Nederlanders identificeert zich (zeer) sterk met Nederland, zij gebruiken relatief weinig Nederlandse media, participeren weinig in het verenigingsleven en hebben niet zo frequent contact met autochtone Nederlanders.
De familie neemt een centrale plaats in. De Chinezen lijken verder sterker gericht op de eigen herkomstgroep dan op het herkomstland. Gevoelens van heimwee en de wens om terug te keren naar het herkomstland zijn beperkt, zo stellen de onderzoekers.
Hoog arbeidsethos
Volgens de onderzoekers lijkt het sociaaleconomische succes niet zozeer te danken aan de gerichtheid op de Chinese groep (bijvoorbeeld vooral met herkomstgenoten verkeren), maar veel meer aan de normen die in Chinese gemeenschap centraal staan. Het gaat dan om de Chinese cultuur van hard werken, veel ambitie, goed moeten presteren en de grote waarde die wordt gehecht aan goed onderwijs en een hoge arbeidsethos.
Snelle, grote sprong in opleidingsniveau
Het lijkt erop dat Chinese migranten met name in het onderwijs in korte tijd een enorme sprong hebben gemaakt. In een onderzoek van 1997 (weergegeven in het boek De maatschappelijke positie van Chinezen in Nederland onder redactie van o.a Ria Vogels) werd gesteld dat Chinezen in vergelijking met andere allochtonen en autochtonen een 'achterstandspositie in opleidingspositie' hadden. Er gingen toen beduidend minder Chinezen naar HAVO/VWO en HBO/universiteit dan autochtonen. Nu is die positie dus omgekeerd.
die hele opmerking is nogal vreemd en dat weet je zelf ookquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik mag toch voorkeuren hebben voor uiterlijk bij vrouwen?
Bullshit, dit is wat ik vind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
die hele opmerking is nogal vreemd en dat weet je zelf ook
dat is allang bekend, hoef je niet iedere keer krampachtig te laten weten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bullshit, dit is wat ik vind.Aziatische vrouwen vind ik doorgaans niet aantrekkelijk.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat is allang bekend, hoef je niet iedere keer krampachtig te laten weten.
nu klaar met deze 'discussie'.
Ja, op zich wel, maar het moet niet te lang duren hč? En zo bruut ziek is hij nu ook weer nietquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:11 schreef krakkemieke het volgende:
Da's toch niet normaal voor hem? Ik zou bellen. Of heeft hij dat vaker als hij ziek is?
Hij drinkt welquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:12 schreef Isabeau het volgende:
Zet je hem op de weegschaal? En drinkt hij wel voldoende?
Nou ja, niks mankeren, het lijkt me gewoon niet des Tara's om weinig te eten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:20 schreef freecell het volgende:
Pureren en dwingen mag zeker niet?
Het is toch wat, hij heeft eigenlijk niks, voelt zich gewoon een dag of 4 wat minder en heeft geen zin in eten en zijn vrouw belt met de dokterArme man.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:21 schreef Isabeau het volgende:
Niks mis met pureren als hij dat wel eet. En heb je niet nog zo'n vliegtuiglepeltje van de kinderen?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik stumblede vannacht op de 10 funniest ways to die en moest al direct heel erg lachen bij de eerste: http://www.lifeinsurancef(...)unniest-ways-to-die/ 'Death by drowning at a lifeguards party'
Klinkt als een gebroken nacht, piet. Koffie?quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Goeiemoggel
Pffff katnacht gehad, herrie op straat, snurkende man en hoestbuien
quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:34 schreef freecell het volgende:
Lachend in je slaap overlijden is ook grappig
Lekker,quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt als een gebroken nacht, piet. Koffie?
Jij gaat ook doodquote:
Ging om 8 uur op de bank liggen, ingeslapen, komt om half negen man de woonkamer inlopen, sliep net, waarom lig je hier? Grmblquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:31 schreef freecell het volgende:
Arme Piet, nog even er weer in kruipen?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ging om 8 uur op de bank liggen, ingeslapen, komt om half negen man de woonkamer inlopen, sliep net, waarom lig je hier? Grmbl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Dat was precies het juiste moment om weer in dat warme bed te gaan liggen! Alleenquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ging om 8 uur op de bank liggen, ingeslapen, komt om half negen man de woonkamer inlopen, sliep net, waarom lig je hier? Grmbl
Eenschquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was precies het juiste moment om weer in dat warme bed te gaan liggen! Alleen
Ja, ja en dan weer aanhoren, ga je weer in bed? Ik wil net koffie zetten, blabla blaquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was precies het juiste moment om weer in dat warme bed te gaan liggen! Alleen
Klinkt als een vrouw.quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, ja en dan weer aanhoren, ga je weer in bed? Ik wil net koffie zetten, blabla bla
Grmbl
Relaties..
Whehequote:Op zondag 21 augustus 2011 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben je nog niet naar de kerk?
Hoho! Jij hebt drie exemplaren van het mannelijke type!quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:46 schreef freecell het volgende:
Hopeloos
En ik zie ineens een nadeel: jullie kunnen twee mannen met een man-cold in één huis hebben
Doemscenario!!
Zegquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet gooit een doos jeukpoeder in Freecells kleding en voert haar kids koffie met veel te veel suiker en caffeine en geeft ze blikken trommels en ander lawaai speelgoed.
Ja, maar die kleintjes doen nog niet aan man-coldquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoho! Jij hebt drie exemplaren van het mannelijke type!
Ja, hier ookquote:
Toetertjes en piano'tjes!quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet gooit een doos jeukpoeder in Freecells kleding en voert haar kids koffie met veel te veel suiker en caffeine en geeft ze blikken trommels en ander lawaai speelgoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |