abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100936824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Eens. Zo'n kans zal er altijd zijn. Dus dan zou de conclusie zijn die daarop volgt: nooit geen festivals meer.
Permanente helmplicht, en niet alleen op festivals natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100936831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:41 schreef Tchock het volgende:
Zoals ik gisteravond al zei: waarom vinden sommigen het nodig om jan en alleman de schuld te geven? Dat lijkt me een zorg voor later. Vooral hier blaten zonder enige kennis heeft geen enkel nut. Laten we nu denken aan de slachtoffers en hopen dat het bij vijf blijft, en verder praten over het afschuwelijke dat gister gebeurd is en niet zeiken over wiens fout het is zonder dat we ergens wat vanaf weten.
De schuld niet. Puur het feit dat men het niet zag aankomen is al genoeg om alle waarschuwingen die knmi/noodweercentrale/estofex heeft afgegeven in dit topic te zetten om aan te geven dat bijna alle instanties dit wel zagen aankomen/waarschuwingen gaven.

Kijk dat sommige mensen minder kennis hebben van het weer dan een paar "freaks" hier in Fok en zodoende niet die bronnen checken is niet erg. Maar ik vind het persoonlijk zeer vervelend als mensen de grootste kul uitkramen wanneer de feiten gewoon op verschillende sites te vinden zijn.

Vandaar ook dat sommige dit toch even recht willen zetten, hoe vervelend ook de gebeurtenis is voor nabestaande en slachtoffers van dit voorval.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:44:51 #103
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100936842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dit is een beetje waar ik me dus ook aan erger. Die waarschuwingen waren er al lang. Ik begrijp dat er verder niet zo heel veel op het terrein zelf aan te doen is, maar dan zeggen dat men verrast werd, dat vind ik gewoon niet eerlijk.
Dat die tenten een paar stevige buien en windkracht 7 aan kunnen, betekent nog niet dat dat geld hagelstenen van 4cm doorsnee en omwaaiende bomen en zelfs dan zou ik nog liever in zo'n grote tent staan, dan dat ik moet schuilen in mn iglo tentje met alleen een KEMA keurmerk.
pi_100936897
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:28 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ze moeten helemaal naar Canada om veilig te zijn? :|W
Nee maar ze slapen op de camping bij de weide en kunnen dus niet zomaar weggestuurd worden. Op de camping is het net zo onveilig. Ben jij wel eens op de harde weg geweest?
pi_100936903
Mooi gebaar

quote:
Brussels Airlines snelt buitenlandse festivalgangers te hulp

Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines wil -gezien de uitzonderlijke omstandigheden- een inspanning doen om gestrande buitenlandse festivalgangers te helpen als zij met een eerdere vlucht naar huis willen vertrekken. Dat zegt woordvoerder Geert Sciot.

"Er komen mensen uit heel Europa naar Pukkelpop. Zij zouden normaal maar zondag of maandag terugkeren, maar we willen hen helpen als ze nu al terug willen vliegen en als er plaats is", zegt Sciot.

Concreet zegt Brussels Airlines "niet moeilijk te zullen doen" als de betrokken festivalgangers hun ticket willen omboeken. "In de mate van het mogelijke zullen we hen een oplossing aanbieden die geen geld kost", zegt Sciot. (belga/svm)
pi_100936970
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat die tenten een paar stevige buien en windkracht 7 aan kunnen, betekent nog niet dat dat geld hagelstenen van 4cm doorsnee en omwaaiende bomen en zelfs dan zou ik nog liever in zo'n grote tent staan, dan dat ik moet schuilen in mn iglo tentje met alleen een KEMA keurmerk.
Ik zeg ook nergens dat die tenten dat aan kunnen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:48:13 #107
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_100936988
Clint.be heeft zijn eerste blunder n.a.v. de ramp al te pakken:
http://www.clint.be/actua(...)yindex=2#imageanchor

Echtgenoot heeft advocaat ingeschakeld:
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1675545450&sk=wall
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:50:01 #108
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100937065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:47 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat die tenten dat aan kunnen.
Waarom kun je het dan niet accepteren dat de hevigheid van deze supercel de festival organisatie verrast heeft? Als er een boom niet was omgewaaid of de wind in de tussentijd ietsje gedraaid was, was dat festival nu nog aan de gang.
pi_100937090
Een Supercel en al helemaal de locatie ervan kún je niet voorspellen.

Gewoon gevalletje zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden of een cynische hogere macht.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100937093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik al jaren op Pukkelpop zou komen, zou ik mijn geld niet eens terug willen, uit solidariteit met de organisatie. Maar ik ben dan ook geen arme student.
Ik ben wel een arme student, maar zou ook niet direct m'n geld terug willen. Het geld zou je toch al kwijt zijn en je weekend valt ook niet meer te redden met die paar centen. Consumptiebonnen is wellicht een ander verhaal, net als wanneer het festival op voorhand al niet door zou gaan - zoals bijvoorbeeld met dat kansloze Royal Beach Concert. Maar dit is gewoon een noodsituatie die iedereen kan overkomen, daar kan je de organisatie moeilijk verantwoordelijk voor houden.
pi_100937152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:50 schreef De_Nuance het volgende:
Een Supercel en al helemaal de locatie ervan kún je niet voorspellen.

Gewoon gevalletje zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden of een cynische hogere macht.
Vertel dat even aan alle internethelden die het vorige week ongeveer al konden voorspellen a.u.b. }:|
pi_100937161
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Waarom kun je het dan niet accepteren dat de hevigheid van deze supercel de festival organisatie verrast heeft? Als er een boom niet was omgewaaid of de wind in de tussentijd ietsje gedraaid was, was dat festival gewoon doorgegaan.
Good fucking lord. Men zegt constant dat men niet had verwacht dat 'dit kon gebeuren'. Terwijl de waarschuwingen voor extreem weer daags van tevoren al klaar lagen.

Ik zeg NERGENS iets over de stevigheid van de tenten. Jezus.
pi_100937164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dit is een beetje waar ik me dus ook aan erger. Die waarschuwingen waren er al lang. Ik begrijp dat er verder niet zo heel veel op het terrein zelf aan te doen is, maar dan zeggen dat men verrast werd, dat vind ik gewoon niet eerlijk.
ze verwachtten onweer. da's met regen en met bliksem enzo. daar kan je idd op voorbereiden.

wat ze kregen waren rondvliegende bomen, een stortvloed, hagelstenen ter grootte van golballen en windkracht tornado zodat complete stellages naar beneden kwamen zetten en tenten instortten. daar kan je niet op voorbereiden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100937208
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:48 schreef RonaldV het volgende:
Clint.be heeft zijn eerste blunder n.a.v. de ramp al te pakken:
http://www.clint.be/actua(...)yindex=2#imageanchor

Echtgenoot heeft advocaat ingeschakeld:
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1675545450&sk=wall
Ugh, dat zag ik aankomen
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:54:10 #115
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100937224
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Waarom kun je het dan niet accepteren dat de hevigheid van deze supercel de festival organisatie verrast heeft, als er een boom niet was omgewaaid of de wind in de tussentijd ietsje gedraaid was, was dat festival gewoon doorgegaan.
Bestaat er eigelijk iets van regelgeving m.b.t. bomen en andere hoge objecten op festivalterreinen?
pi_100937249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

De schuld niet. Puur het feit dat men het niet zag aankomen is al genoeg om alle waarschuwingen die knmi/noodweercentrale/estofex heeft afgegeven in dit topic te zetten om aan te geven dat bijna alle instanties dit wel zagen aankomen/waarschuwingen gaven.

Kijk dat sommige mensen minder kennis hebben van het weer dan een paar "freaks" hier in Fok en zodoende niet die bronnen checken is niet erg. Maar ik vind het persoonlijk zeer vervelend als mensen de grootste kul uitkramen wanneer de feiten gewoon op verschillende sites te vinden zijn.

Vandaar ook dat sommige dit toch even recht willen zetten, hoe vervelend ook de gebeurtenis is voor nabestaande en slachtoffers van dit voorval.
dan moet je reageren op de vraag waarom er dan geen code rood afgegeven was. er is niet voor niets een kleurcodering. maar dat negeren we dan voor het gemak. tis tenslotte veel leuker om te blijven zeiken en afgeven op de organisatie. ja, want die wisten het wel. hell no! je verwacht toch goddomme niet dat het dusdanig noodweer is dat complete bomen rondgeslingerd worden
pi_100937271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ze verwachtten onweer. da's met regen en met bliksem enzo. daar kan je idd op voorbereiden.

wat ze kregen waren rondvliegende bomen, een stortvloed, hagelstenen ter grootte van golballen en windkracht tornado zodat complete stellages naar beneden kwamen zetten en tenten instortten. daar kan je niet op voorbereiden.
quote:
A level 2 was issued for parts of N France, W Germany, and the SE Benelux countries, primarily for large hail and severe wind gusts, and to a lesser extent for tornadoes.
Maar als men het wel verwacht? Wat dan?
pi_100937312
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:28 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ze moeten helemaal naar Canada om veilig te zijn? :|W
Dat niet, maar het duurt normaal gesproken (met inzet van veel bussen en extra treinen) al zeker een halve dag voor zo'n terrein leeg is. En zelfs als je alleen naar Nederland zou moeten, zou je in de avond waarschijnlijk al nauwelijks meer thuis kunnen komen als je om 20.00 besluit op te breken en te vertrekken.
pi_100937326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:55 schreef Drassss het volgende:

[..]

[..]

Maar als men het wel verwacht? Wat dan?
Nogmaals, moet een heel festival dan afgelast worden een paar uur van te voren? Mind you dat het op iedere andere plek in België lang niet zo erg was, en dat de waarschuwing voor een enorm gebied gold.
pi_100937350
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:54 schreef simmu het volgende:

[..]

dan moet je reageren op de vraag waarom er dan geen code rood afgegeven was. er is niet voor niets een kleurcodering. maar dat negeren we dan voor het gemak. tis tenslotte veel leuker om te blijven zeiken en afgeven op de organisatie. ja, want die wisten het wel. hell no! je verwacht toch goddomme niet dat het dusdanig noodweer is dat complete bomen rondgeslingerd worden
Och, die code oranje/rood waren er wel degelijk. Zelfs lvl 2 Estofex. Dus vanmiddag rond 12,49 was het duidelijk dat de mogelijkheid bestond dat er iets zou kunnen plaatsvinden. Niet om te muggenziften of achteraf is het mooi ouwehoeren. Maar feit blijft dat de quote. " Dit zag je niet aankomen" een zeer gevaarlijke is/was.
pi_100937353
Ik geef het op. Er is hier te weinig kennis van weers-instituten als Estofex en dergelijke. Dat geeft niet. Ik weet ook niet overal alles van af, maar ik heb al meerdere malen uitgelegd dat de waarschuwingen van tevoren aanwezig waren. Oók voor extreem weer met windstoten, zeer zware hagel, downbursts, supercellen en mogelijk tornado's.

Als men dan nóg hier gaat verkondigen dat men dit niet had voorspeld. Tsja. Je hoeft niet verder te kijken dan buienradar als het je niet interesseert, maar ik doe dat wel. Veel mensen in het subforum DE (De Elementen) doen dat ook. En wij zagen wel extreem weer aankomen. Nee, de locatie is niet met exacte zekerheid te voorspellen, maar het was absoluut wel bekend dat er iets naars stond te gebeuren en dat dit (omvallende bomen, wegwaaiende tenten, flinke hagel) niet uit te sluiten viel.
pi_100937460
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:57 schreef Disorder het volgende:
Ik geef het op. Er is hier te weinig kennis van weers-instituten als Estofex en dergelijke. Dat geeft niet. Ik weet ook niet overal alles van af, maar ik heb al meerdere malen uitgelegd dat de waarschuwingen van tevoren aanwezig waren. Oók voor extreem weer met windstoten, zeer zware hagel, downbursts, supercellen en mogelijk tornado's.

Als men dan nóg hier gaat verkondigen dat men dit niet had voorspeld. Tsja. Je hoeft niet verder te kijken dan buienradar als het je niet interesseert, maar ik doe dat wel. Veel mensen in het subforum DE (De Elementen) doen dat ook. En wij zagen wel extreem weer aankomen. Nee, de locatie is niet met exacte zekerheid te voorspellen, maar het was absoluut wel bekend dat er iets naars stond te gebeuren en dat dit (omvallende bomen, wegwaaiende tenten, flinke hagel) niet uit te sluiten viel.
Is goed. Prima. Houd ik je aan.
pi_100937607
@disorder. als er te weinig kennis is, dan ligt daar een taak voor die weersinstituten om daar iets aan te doen. go do ya thing en ga er solliciteren ofzo.

bedenk dan trouwens ook het volgende: hoeveel campings zouden daar in de buurt liggen? zijn die ook allemaal ontruimd dan? is de hele omgeving dan ontruimd? op 10 km^2? autoverkeer omgeleid? je zou toch verwachten dat als je de organisatie nu verantwoordelijk stelt onder het motto "ze wisten het wel", dat je dan die redenering ook doortrekt. wel zo eerlijk dan.
pi_100937679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nogmaals, moet een heel festival dan afgelast worden een paar uur van te voren? Mind you dat het op iedere andere plek in België lang niet zo erg was, en dat de waarschuwing voor een enorm gebied gold.
Zeg ik niet, maar gewoon het punt dat de waarschuwingen er wel waren is voor mij wel iets waar je rekening mee kan houden. Ik pleit ook niet dat je heel het terrein moet gaan schoonvegen binnen 3 uur, maar ik vind het behoorlijk vervelend als mensen zeggen dat ze het niet eens zagen aankomen.
pi_100937683
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:54 schreef simmu het volgende:

[..]

Er was code oranje. Rood wordt gegeven als extreme weersomstandigheden zich op grote schaal voor doen. Dat was niet het geval, dus oranje was terecht.

Overigens kan je ondanks dat je kennis hebt genomen van estofex, knmi/kmi weerwaarschuwing e.d. nog steeds onverwachte situaties tegenkomen. Als er voor mijn gebied een estofex level 2 wordt gegeven en er komt opeens een tornado om de hoek, zal ik nog steeds onverwacht noemen. Estofex geeft aan dat er een kans op is, meer niet. Binnen 40km van een punt waarvoor level 2 geldt, is er 15% kans op extreem weer. Dan is de kans dat op die specifieke plek iets gebeurt behoorlijk klein. Dat zou je onverwacht kunnen noemen.
pi_100937716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:57 schreef Drassss het volgende:

[..]

Och, die code oranje/rood waren er wel degelijk. Zelfs lvl 2 Estofex. Dus vanmiddag rond 12,49 was het duidelijk dat de mogelijkheid bestond dat er iets zou kunnen plaatsvinden. Niet om te muggenziften of achteraf is het mooi ouwehoeren. Maar feit blijft dat de quote. " Dit zag je niet aankomen" een zeer gevaarlijke is/was.
als jij op 3 uur tijd 60.000 man in veiligheid weet te brengen ben je heel knap. elke bron die hier gequoted is, spreekt trouwens van code oranje en niet code rood. doorgaand op het hele tornadoverwachtingverhaal; geen idee hoe dat in belgie zit, maar hier en in de vs (alwaar ze ervaring hebben met zulke dingen) is een tornadowaarschuwing genoeg voor het af laten gaan van het gemeentelijk alarmsysteem. sinds wanneer zijn festivalorganisatoren verantwoordelijk voor zulke dingen?
pi_100937742
quote:

Nou toevallig ben ik ook actief op een weerforum (weerwoord.be :@ ) en vind ik dit soort dingen heel interessant.

Ten eerste Estofex geeft heel vaak level 2 aan. Vaak is dat over een groot gebied verspreid , in dat gebied is er dan KANS op zwaar weer.

Maar het is ook vaak een lokale aangelegenheid , terwijl het bij jou hoost kan het een paar km verder miezeren.

Nu komen we op Supercells, dat zijn helemaal onvoorspelbare dingen. Elke keer als er KANS op zwaar weer is (gebeurt nogmaals heel vaak) is er ook een nog kleinere KANS op Supercells.

Deze supercell is dus ook pas gezien nadat hij is ontstaan. Supercells hebben ook een zeer afwijkende en onvoorspelbare trekrichting.

Dus ja 10 minuten van te voren wisten ze wellIicht dat er misschien een Supercell naar hun toe kwam (hoewel die eerst ZW er langs leek te gaan).

En Nee dat kan je niet voorspellen. Er was een indicatie voor regen met onweer, ze konden als voorzorgsmaatregel alle concerten voor die dag afzeggen.

Maar een Pukkelpop die bij elke onweer niet doorgaat is snel failliet.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:08:34 #128
8781 crew  Frutsel
pi_100937774
quote:

True, al was de level 2 waarschuwing voor Belgie grotendeels een update, hij zat eerst zuidelijker in frankrijk en pas smiddags rond een uur of 1 viel een deel van Belgie binnen het lvl2 gebied. En ja dat kan/moet je serieus nemen, maar het zal 90% van de keren op je eigen locatie meevallen... Blijft lastig. Zeker als je dan al onderweg bent kijk je misschien niet meer. Qua organisatie zal nu de beerput wel open gaan dat ze het hadden kunnen/moeten weten.
pi_100937788
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:06 schreef Drassss het volgende:

[..]

Zeg ik niet, maar gewoon het punt dat de waarschuwingen er wel waren is voor mij wel iets waar je rekening mee kan houden. Ik pleit ook niet dat je heel het terrein moet gaan schoonvegen binnen 3 uur, maar ik vind het behoorlijk vervelend als mensen zeggen dat ze het niet eens zagen aankomen.
tsja. in nl en be zie je nu eenmaal nornadoachtige dingen niet aankomen nee. dat verwacht je gewoon niet. kijk, als je bv in pfff, oklahoma woont. tsja. dan reken je wel op zulke dingen. daar hebben mensen een schuilkelder. hier niet. lijkt me hier eigenlijk ook een wat overtrokken maatregel.
pi_100937794
Dat festival bestaat al jaaaaren, heeft dus veel ervaring en moet aan veel eisen voldoen.
Dat gezeur over het wel of niet kunnen verwachten van dergelijk natuurgeweld is onzin en hoort toe aan beeldschermridders die zelf niets kunnen. De organisatie verwachtte een flinke storm en kan een flinke storm
Prima aan. Ze verwachtten echter niet deze omvang, wat niet raar is of verwerpelijk.
Wel dient uitgezocht te worden, logischerwijs, of het festival alles heeft gedaan wat ze moesten tbv veiligheid. Daarna kunnen we conclusies trekken over de organisatie.
Facet!
pi_100937886
Tja hoe groot is de kans dat er een supercell ontstaat en dan net over jouw terrein trekt ?

Gewoon bad luck...
pi_100938172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is goed. Prima. Houd ik je aan.
Wat is nou precies het probleem? Waarom mag er in deze topicreeks van jou toch geen kritische noot geplaatst worden?
pi_100938247
Trouwens hoofdletters omdat ik te lui ben voor italic op mobiel, ben niet boos ofzo :P
pi_100938333
Mag je dan concluderen dat wanneer Estofex/Noodweercentrale een level 2/3 afgeeft voor een bepaalde dag zoals Gisteren/ Vught 2011 of de campingterreinen van Oost-Nederland een paar jaar terug, je alle schades/ontwikkelingen kan afwimpelen als overmacht? Dat zag je niet aankomen?

Lijkt me een rare ontwikkeling en toch behoorlijk goedkoop. Je mag dan toch ook de vraag stellen of men in te toekomst het beter aan kan pakken? Dat is nu eenmaal in deze wereld. Als er iets fout gaat willen we dat verbeteren.

Tevens als het over 5 jaar weer zo er naar uitziet. Ga je dan gewoon duimen draaien en hopen dat het 25km noord van je trekt? Of krijg je dan weer de quote "Tja pure pech en daar doe je niks aan."
pi_100938343
Als de organisatie code rood door kreeg, wat zouden ze dan moeten doen?

Hoogstens extra touwen aan de palen vastmaken zodat ze niet omvallen? Gaat ook heel lastig als er mensen op het terrein rond lopen en kost tijd.

Tsja en de bomen op het terrein. Het terrein lijkt erg op dat van Werchter met die typische lange bomen (ik ben geen botanicus, dus hoe ze heten weet ik niet.).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_100938388
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:24 schreef Godshand het volgende:
Als de organisatie code rood door kreeg, wat zouden ze dan moeten doen?

Hoogstens extra touwen aan de palen vastmaken zodat ze niet omvallen? Gaat ook heel lastig als er mensen op het terrein rond lopen en kost tijd.

Tsja en de bomen op het terrein. Het terrein lijkt erg op dat van Werchter met die typische lange bomen (ik ben geen botanicus, dus hoe ze heten weet ik niet.).
Ik mag toch hopen dat ze weten wat ze moeten doen wanneer ze code rood krijgen? :{

Ook in het geval van een gifwolk of een doorgedraaid Anders-Breivik-typetje.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:30:11 #137
8781 crew  Frutsel
pi_100938496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:24 schreef Drassss het volgende:
Mag je dan concluderen dat wanneer Estofex/Noodweercentrale een level 2/3 afgeeft voor een bepaalde dag zoals Gisteren/ Vught 2011 of de campingterreinen van Oost-Nederland een paar jaar terug, je alle schades/ontwikkelingen kan afwimpelen als overmacht? Dat zag je niet aankomen?

Lijkt me een rare ontwikkeling en toch behoorlijk goedkoop. Je mag dan toch ook de vraag stellen of men in te toekomst het beter aan kan pakken? Dat is nu eenmaal in deze wereld. Als er iets fout gaat willen we dat verbeteren.

Tevens als het over 5 jaar weer zo er naar uitziet. Ga je dan gewoon duimen draaien en hopen dat het 25km noord van je trekt? Of krijg je dan weer de quote "Tja pure pech en daar doe je niks aan."
Wat kan je dan nog doen? Wat zou je doen als zondag voor Lowlands een level 2 of 3 zou worden afgegeven? Zou het worden stopgezet vooraf? Nee, vast niet...
Kan je als festivalganger dan zeggen: ik kom niet hoor, level 2... kan ik me geld terug krijgen? Het is immers ook je eigen idee en verantwoordelijkheid.
Want stel je voor dat het KNMI (of Estofex) er weer eens naast zit.. al die optredens, sponsoren, gemist geld... etc etc..
Het is zo moeilijk... vooraf in te schatten... maar zo makkelijk achteraf te beoordelen...
pi_100938768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat kan je dan nog doen? Wat zou je doen als zondag voor Lowlands een level 2 of 3 zou worden afgegeven? Zou het worden stopgezet vooraf? Nee, vast niet...
Kan je als festivalganger dan zeggen: ik kom niet hoor, level 2... kan ik me geld terug krijgen? Het is immers ook je eigen idee en verantwoordelijkheid.
Want stel je voor dat het KNMI (of Estofex) er weer eens naast zit.. al die optredens, sponsoren, gemist geld... etc etc..
Het is zo moeilijk... vooraf in te schatten... maar zo makkelijk achteraf te beoordelen...
Interessant, maar al je voorbeelden zijn inschattingen die je vooraf maakt. Het valt wel mee/klopt het/verantwoordelijk/ eigen veiligheid. Achteraf kan je dan kijken of die dan weer kloppen. Je kan het dus ook omdraaien ;)
pi_100938772
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:26 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze weten wat ze moeten doen wanneer ze code rood krijgen? :{

Ook in het geval van een gifwolk of een doorgedraaid Anders-Breivik-typetje.
ik mag toch hopen dat de hulpdiensten en overheden het voortouw nemen wanneer we het over zulke dingen hebben! net wat ik al zei. waren er campings ontruimd dan? wegen afgezet? waarschuwingen om binnen te blijven in de omgeving? of om in je schuilkelder te gaan zitten (...)?
pi_100938827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:37 schreef simmu het volgende:

[..]

ik mag toch hopen dat de hulpdiensten en overheden het voortouw nemen wanneer we het over zulke dingen hebben! net wat ik al zei. waren er campings ontruimd dan? wegen afgezet? waarschuwingen om binnen te blijven in de omgeving? of om in je schuilkelder te gaan zitten (...)?
Zo gaat dat in de VS bij vergelijkbaar weer wel ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:42:29 #141
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_100938946
Wat een gedram hier over wat er gebeurd had moeten worden. Laat ons het onderzoek afwachten, daarin zal wel duidelijk worden of dit vermeden had kunnen worden.
pi_100938974
Jan Smeets beweert in de krant dat er op Glastonbury elk jaar wel 4 doden vallen. Is dat zo? Zal dan wel meer drugsgevallen betreffen e.d.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:47:00 #143
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_100939081
Getuige op NOS: "Ze hebben het laten begaan op z'n Belgisch"

© photo news
"Er werd omgeroepen dat de tenten waren voorbereid op slecht weer en dat ze een storm van 9 Beaufort aankonden." Dat zegt een getuige aan de Nederlandse omroep NOS over het noodweer op Pukkelpop. Organisator Chokri Mahassine ontkende op een persconferentie echter dat die informatie werd gecommuniceerd.

Mahassine had het over nooit geziene weersomstandigheden. De organisatie stond voortdurend in verbinding met het KMI, zo viel ook te horen op de persconferentie.

"Ongeorganiseerde puinhoop"
"Ze hebben op geen enkel moment omgeroepen dat er iemand gevaar zou lopen. Ze hebben het laten begaan, op zijn Belgisch", klinkt het nog op de website van de NOS.

Het was gisteravond een "ongeorganiseerde puinhoop" volgens NOS-redacteur Rick Hoogkamp, die het festival bijwoonde. "Mensen liepen van hot naar her, bijna als kippen zonder kop. De communicatie vanuit de organisatie was slecht en ambulances reden af en aan." (belga/svm)
19/08/11 11u34

Wat een sukkel :r

Meer dan 13 000 mensen geven aan dat het wel goed georganiseerd was http://www.facebook.com/p(...)atie/210944958963541
pi_100939169
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:47 schreef DeMessias het volgende:
Getuige op NOS: "Ze hebben het laten begaan op z'n Belgisch"

© photo news
"Er werd omgeroepen dat de tenten waren voorbereid op slecht weer en dat ze een storm van 9 Beaufort aankonden." Dat zegt een getuige aan de Nederlandse omroep NOS over het noodweer op Pukkelpop. Organisator Chokri Mahassine ontkende op een persconferentie echter dat die informatie werd gecommuniceerd.

Mahassine had het over nooit geziene weersomstandigheden. De organisatie stond voortdurend in verbinding met het KMI, zo viel ook te horen op de persconferentie.

"Ongeorganiseerde puinhoop"
"Ze hebben op geen enkel moment omgeroepen dat er iemand gevaar zou lopen. Ze hebben het laten begaan, op zijn Belgisch", klinkt het nog op de website van de NOS.

Het was gisteravond een "ongeorganiseerde puinhoop" volgens NOS-redacteur Rick Hoogkamp, die het festival bijwoonde. "Mensen liepen van hot naar her, bijna als kippen zonder kop. De communicatie vanuit de organisatie was slecht en ambulances reden af en aan." (belga/svm)
19/08/11 11u34

Wat een sukkel :r

Meer dan 13 000 mensen geven aan dat het wel goed georganiseerd was http://www.facebook.com/p(...)atie/210944958963541
Je kunt je overigens wel afvragen of dat 13.000 aanwezigen zijn geweest of gewoon pukkelpopaanhangers die er niet bij waren.
pi_100939175
Volgens mij was dat die zelfde lul die tijdens die persconferentie zat te zeiken.

Voor de opmerking "op zijn Belgisch" zou zo iemand geschorst moeten worden.
pi_100939266
"op z'n Belgisch" ... dat is grof ....
  Redactie Frontpage vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:53:39 #147
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100939272
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij was dat die zelfde lul die tijdens die persconferentie zat te zeiken.

Dit, wat een enorme arrogante kutkneus. En die is redacteur bij de NOS :') falende loser.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100939300
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit, wat een enorme arrogante kutkneus. En die is redacteur bij de NOS :') falende loser.
Ehm, dat is niet die Hoogkamp die dat zegt hoor.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:56:36 #149
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_100939358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:49 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je kunt je overigens wel afvragen of dat 13.000 aanwezigen zijn geweest of gewoon pukkelpopaanhangers die er niet bij waren.
Als je op de link klikt dan lees je reacties van aanwezigen.
pi_100939376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:

Het is een quote op de NOS site..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')