abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100920873

PUKKELPOP 2011

Ieder jaar lokt Pukkelpop een massa festivalgangers van over heel Vlaanderen en ver daarbuiten naar de Kiewit site bij Hasselt. Vandaag de dag is het één van de grootste alternatieve openluchtfestivals van België.

Pukkelpop gaat prat op een progressieve muziekprogrammatie, waarbij onvergetelijke topacts afgewisseld worden met verrassend, opkomend talent. Jaar na jaar trekt het internationale publiek naar Hasselt omwille van de combinatie van de grootste actuele kleppers, de nog levende legendes en de meest visionaire alternatieve acts uit de uithoeken van het muzikale landschap.

Elk jaar, verdeeld over drie dagen van donderdag tot en met zaterdag, treden een tweehonderdtal acts aan op één van de acht podia.
De camping area opent zijn deuren op de dag voor het festival; lokale party-DJ’s serveren dan een eclectische warm-up voor het driedaagse muzikale festijn. Pukkelpop is een unieke en allesomvattende belevenis waarbij niet enkel de muziek, maar ook het randgebeuren zorgen voor een intense verbondenheid tussen het openminded festivalpubliek.

Donderdag 18 augustus

Foo Fighters, Thirty Seconds To Mars, Rise Against, Skunk Anansie, Paul Kalkbrenner, Fleet Foxes, Crookers, Dave Clarke, The Streets, Bullet For My Valentine, Mark Ronson & The Business Intl, James Blake, Bring Me The Horizon, Good Charlotte, Face To Face, Explosions in The Sky, Benga & Skream ft. Youngman, Skrillex, Anna Calvi, DJ Fresh, As I Lay Dying, Congorock, Wolf People, Eliza Doolittle, Trophy Wife, The Naked And Famous, Title Fight, Canblaster, Modestep, Noah And The Whale, Dry The River, Adept, Miles Kane

Vrijdag 19 augustus

Eminem, The Offspring, Deftones, Bloody Beetroots Death Crew 77, Crystal Castles, Jamie Woon, Suicidal Tendencies, Jose James, Benny Benassi, The Raveonettes, Patrick Wolf, No Use For A Name, Birdy Nam Nam, Calvin Harris (dj-set), Noisettes, Nero, New Found Glory, Andy C & MC GQ, Bonobo, Camo & Crooked, Mayor Hawthorne & The County, Yellowcard, Drop The Lime, Bouncing Souls, Little Dragon, Gesaffelstein, Wu Lyf, Example, Planning To Rock, Fenech Soler, The Antlers

Zaterdag 20 augustus

dEUS, Duck Sauce, Trentemøller (live), Apocalyptica, Cassius (dj-set), A-Trak, The Subs, Blonde Redhead, Lykke Li, The View, Stromae, Borgore, The Horrors, Carte Blanche, Sebastian, Warpaint, Busy P, Sebadoh, Feadz, And You Will Know Us By The Trail Of Dead, Hudson Mohawke, Yuck, Danny Byrd, Rustie, Gay For Johnny Depp, Mount Kimbie, Dorian Concept, Emalkay, Japanese Voyeurs, Ramadanman aka Pearson Sound, Yashin, Untold, Your Demise, Devil Sold His Soul, Bleed From Within, Breakage Live Feat Jess Mills, Wild Beasts, The Shoes, OFF!
Resistance is futile.
pi_100921170
Updates aangaande het noodweer waarbij donderdagavond 3 doden en in de 70 gewonden vielen verwijs ik u naar www.destandaard.be, de enige betrouwbare bron die tot zover genoemd is.

http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110818_198

Laatste nuttige posts met updates uit het eerste topic:
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:15 schreef DeMessias het volgende:
Chateau is inderdaad ingestort: een vriend van me was ter plekke in de tent op het moment dat die instortte maar ik heb 'm gebeld en hij was OK en op weg naar huis maar er is grote paniek (geweest).

Humo's stand is ook ingestort en een boom is omgewaaid.

Mogelijk wordt het festival vandaag afgelast.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef DeMessias het volgende:
UPDATE: Pukkelpop kondigt aan: "Het avondprogramma wordt zo snel mogelijk hervat. Er is geen reden meer tot paniek."

Bron is Humo.
quote:
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:30 schreef Darkestrah het volgende:
Ik kom er net vandaan, het was een enorme ravage. Ik heb foto's kunnen maken, maar ik heb liever dat mensen zich even de PP-bezoekers hier melden als ze dit lezen. Ik ben bezorgd.
70 gewonden, 1 Nederlander

http://www.nu.nl/buitenla(...)dweer-pukkelpop.html

Dribbel_ is veilig op weg naar huis ^O^ . Ook de minder prominentere fokkers melden zich langzamerhand weer.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier nog 2 foto's van de omgewaaide boom/tent

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En verreweg het schokkendste filmpje dat ik voorbij heb zien komen, een enorme afgerukte tak komt door het tentdak:

http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1090483
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:17:22 #3
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100921504
Bizar ook als je die doeken buiten ook ziet wapperen in de wind. Moet een aardig weertje zijn daar....

Hoop voor ze dat het door kan gaan morgen en overmorgen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_100921524
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Komakie het volgende:
Bizar ook als je die doeken buiten ook ziet wapperen in de wind. Moet een aardig weertje zijn daar....

Hoop voor ze dat het door kan gaan morgen en overmorgen.
Doorgaan? :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:22:19 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100921705
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat ik daarstraks las wisten ze nog niet of het helemaal afgelast zou worden of dat morgen en overmorgen op bepaalde podia nog wel wordt opgetreden.
Misschien dat ik achter loop....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_100921850
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het gaat door. Kun je zoveel :') - en als je wil.

Inmiddels is gebleken dat een vierde slachtoffer is overleden in het ziekenhuis.
Resistance is futile.
pi_100921932
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat ik daarstraks las wisten ze nog niet of het helemaal afgelast zou worden of dat morgen en overmorgen op bepaalde podia nog wel wordt opgetreden.
Misschien dat ik achter loop....
Je loopt achter. http://www.destandaard.be(...)elid=DMF20110818_231

Een interessante ooggetuigenis.
Resistance is futile.
pi_100921961
Zo, ik had niet gemeld dat ik er was maar ik ben ook weer veilig thuis. Wij stonden gelukkig in een grote metalen tent die wel heel bleef. Morgen post ik wel ff meer over wat er gebeurde ofzo.
pi_100921969
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Seven. het volgende:
Updates aangaande het noodweer waarbij donderdagavond 3 doden en in de 70 gewonden vielen verwijs ik u naar www.destandaard.be, de enige betrouwbare bron die tot zover genoemd is.

http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110818_198

Laatste nuttige posts met updates uit het eerste topic:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

70 gewonden, 1 Nederlander

http://www.nu.nl/buitenla(...)dweer-pukkelpop.html

Dribbel_ is veilig op weg naar huis ^O^ . Ook de minder prominentere fokkers melden zich langzamerhand weer.

[..]

En verreweg het schokkendste filmpje dat ik voorbij heb zien komen, een enorme afgerukte tak komt door het tentdak:

http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1090483
Wtf, dat filmpje :o
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:29:57 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100922004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Wtf, dat filmpje :o
Ja, ik was ook flabbergasted en dat overkomt mij echt maar zelden.
Resistance is futile.
pi_100922286
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Inmiddels is gebleken dat een vierde slachtoffer is overleden in het ziekenhuis.
Alsof mensen zin hebben om nog twee dagen lekker te feesten als je zoiets achter de rug hebt. De foto's zien er niet echt uitnodigend uit ook.
pi_100922331
Doorgaan :') Lekker rondlopen joh de volgende dag als er meerdere doden en gewonden zijn gevallen.
Only in Belgium. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100922349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:39 schreef Caland het volgende:
Doorgaan :') Lekker rondlopen joh de volgende dag als er meerdere doden en gewonden zijn gevallen.
Only in Belgium. _O-
Exactly my thoughts. Seven vindt het blijkbaar normaal.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:42:06 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100922407
Fucking aanstellers :') . Vier doden is niet leuk, inderdaad. Maar ze maken er het beste van. Only in Belgium. En ze hebben groot gelijk, al denk ik niet dat de sfeer er echt in gaat zitten. Dit had net zo goed Lowlands kunnen zijn, en dat was ook zeker doorgegaan.

Trouwens, hoeveel houseparties zijn in Nederland gewoon doorgegaan alsof er niets aan de hand was nadat er dooien waren gevallen? Of de Loveparade Duisburg, anyone?
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:44:11 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100922476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Exactly my thoughts. Seven vindt het blijkbaar normaal.
Dag van nationale rouw afkondigen is gepaster inderdaad. :')
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:47:08 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100922557
quote:
Only in Belgium. _O-
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ik kan het me voorstellen dat bijna elk groot festival zou doorgaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:47:34 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100922573
http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1090519

Chateau stort in, bezoeker met de camera staat eronder. Let wel, dit is tussen 17 en 18 uur 's avonds zo ongeveer, zie ook hoe pikdonker het ineens was. Was hier in Brussel ook zo (bizar om te zien), wij hebben alleen geen hagel meegekregen.
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:49:07 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_100922613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:47 schreef Arn0 het volgende:

Mwah, ben ik het niet mee eens. Ik kan het me voorstellen dat bijna elk groot festival zou doorgaan.
Is denk ik ook een verzekerings- en dus financiele kwestie. Dat er vandaag optredens niet door kunnen gaan kan wel vergoed worden maar of dat morgen en overmorgen ook zo is? Kan me voorstellen dat een verzekeraar daar niet zo welwillend in is.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:51:42 #19
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_100922677
Inmiddels maakt VTM melding van een 4de dode, 35 zwaargewonden en honderden lichtgewonden.
Forza Roda
pi_100922704
Ik upload morgen wel ff wat foto's van t noodweer. Een vriendin heeft er een paar gemaakt.
pi_100922720
Het lijkt haast wel alsof het een windhoos was die over het terrein raasde.
Ik kan er naast zitten hoor, maar zo komt het op mij over.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:54:58 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100922754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:51 schreef Robjuhhh het volgende:
Inmiddels maakt VTM melding van een 4de dode, 35 zwaargewonden en honderden lichtgewonden.
HLN (onbetrouwbare bron) spreekt over 35 in kritieke toestand, en dan nog een aantal zwaargewonden die niet kritiek zijn.
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:58:10 #23
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_100922821
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

HLN (onbetrouwbare bron) spreekt over 35 in kritieke toestand, en dan nog een aantal zwaargewonden die niet kritiek zijn.
Die 35 zwaargewonden had ik inderdaad op HLN gelezen, op VTM reppen ze van tientallen zwaar gewonden.

Maar als ik die beelden hierboven zie, TERING! Word je niet goed van.
Forza Roda
pi_100922868
Ik stond in de Boiler Room toen alles begon. Opeens een hoop herrie, is de witte overdekking ernaast voor de helft naar beneden komen zeilen..
pi_100923016
Ook erg onecht. Dan loop je weg omdat er (naar jouw weten) alleen een tent naar beneden is gekomen. Loop je terug zie je constructies die omver liggen, bomen die er half of geheel uitliggen, de 10 meter hoge paal waar op aangegeven was waar de douches waren was weg. En geen paniek, iedereen was vrij relaxed en soms zelfs lacherig, omdat de ernst (voor de meesten, ik heb geen gewonden gezien, enkel veel ambulances en brandweer) niet duidelijk was.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:09:42 #26
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100923108
Ik hoopte stiekem op een tweede deel in deze reeks, maar niet op deze manier.
pi_100923124
We (ik en Loveless85) zijn inmiddels veilig thuis.

We waren bij de main stage toen de storm begon. Het was echt heel heftig... Het waaide en hagelde zo hard dat weglopen er gewoon niet in zat, het enige wat mensen konden doen was zichzelf proberen te beschermen door in groepjes met de rug naar de hagel toe te gaan zitten. Achter ons stonden bomen en we waren bang dat die ook zouden omwaaien, maar het deed teveel pijn om die kant op te kijken...
Klussen deel 1 en 2
pi_100923143
Meer mensen die er waren en naar huis zijn gegaan?

Ik heb alleen Modestep en Netsky gezien, echt balen. Kwam speciaal voor Skrillex, 30 minuten voordat hij op komt die kutstorm.
pi_100923447
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:59 schreef Keselo het volgende:
Ik stond in de Boiler Room toen alles begon. Opeens een hoop herrie, is de witte overdekking ernaast voor de helft naar beneden komen zeilen..
Ik ben naar de Boiler Room gerend om te schuilen. Ik stond 10 meter in de tent, maar ben zeik en zeiknat geworden vanwege de harde wind die de van het dak glijdende regen zo naar binnen blies.

Als je zag hoe sommigen in groepjes in elkaar gedoken de hagel aan het verbijten waren... Echt zo verrot. En het was pikkedonker, alsof de zon al ver onder was gegaan.

Ik ben nu ook thuis, heb net de blubber tot aan mijn knieën weggedoucht. Ik twijfel of ik zaterdag nog terug ga. Ik zou zo graag een positieve draai aan dit gebeuren willen geven en het goed afsluiten voor mijn gevoel... Ik vrees echter dat vandaag zijn sporen na gaat laten op het terrein zelf (blubber, kapotte aankleding etc.) maar ook voor de sfeer. Ik denk dat er zo'n 30.000 man sowieso weg zullen blijven. Zoveel mensen hadden geen tent meer op de camping. Ik schat dat 1 op de 15 tenten het niet overleefd hebben. Vooral de puptentjes met binnen- en buitentent los van elkaar zijn kapot gegaan. De Quechua's daarentegen hadden nauwelijks casualties :)

Hoe dan ook, voelt wel lekker even van me af te schrijven. Dit was gewoon een combi van Roskilde 2000 en Glastonbury 2005.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 19-08-2011 01:36:38 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:29:02 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100923555
Ik ben 5 keer op Pukkelpop geweest. Erg naar dat zoiets gebeurd is.
Ik maak voor mijn werk sterkteberekeningen voor constructies. Iedere keer als ik daar ben heb ik me hardop verbaasd over de slappe miezerige staalconstructies bij de podia. Zeker als je daarbij ziet hoeveel mensen er omheen staan.
Letterlijk: "Als het een keer goed waait, wil ik hier niet staan."

Maar dat verandert natuurlijk niks aan de situatie daar. Vind het natuurlijk vooral verschrikkelijk voor de slachtoffers en familie, maar ook voor de organisatie/vrijwilligers die er het hele jaar mee bezig zijn. Voor dit festival heb ik altijd wel sympathie gehad.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 02:46:05 #32
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_100924991
Ik ben zojuist thuis gekomen, echt bizar wat ik heb meegemaakt. :{

Overigens niks bad tegen het festival, dit had je niet kunnen voorzien.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_100926466
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_100926493
pi_100926700
Godver, tering wat baal ik!!
Het is afschuwelijk wat er is gebeurt, maar ik heb me echt zolang verheugd op Eminem, dat t echt een domper is dat t nu niet door gaat :(
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:50:17 #36
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_100926732
5e dode gemeld ondertussen -O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:25:14 #37
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100926840
TT mag gewijzigd worden.

Dit is kippenvel. Als zoiets op een festival gebeurt, zo dichtbij, dan raakt je dat toch persoonlijk. Mijn broer was er en een hoop vrienden, gelukkig konden ze ons nog bereiken.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:39:12 #38
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100926887
quote:
Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.

"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."

Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.

Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:49:25 #39
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100926923
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

:O

En hem maar gek verklaren omdat hij zei dat het toch gecancelled zou kunnen worden.

Wel sneu dit natuurlijk.
AFC AJAX
pi_100927008
Vreselijk gebeuren dit, ga je lekker een weekendje festival vieren, krijg je dit...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_100927119
Wat verschrikkelijk. Ik ben nu blij dat ik mijn kaartjes heb doorverkocht.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:15:20 #42
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100927882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben 5 keer op Pukkelpop geweest. Erg naar dat zoiets gebeurd is.
Ik maak voor mijn werk sterkteberekeningen voor constructies. Iedere keer als ik daar ben heb ik me hardop verbaasd over de slappe miezerige staalconstructies bij de podia. Zeker als je daarbij ziet hoeveel mensen er omheen staan.
Letterlijk: "Als het een keer goed waait, wil ik hier niet staan."

Maar dat verandert natuurlijk niks aan de situatie daar. Vind het natuurlijk vooral verschrikkelijk voor de slachtoffers en familie, maar ook voor de organisatie/vrijwilligers die er het hele jaar mee bezig zijn. Voor dit festival heb ik altijd wel sympathie gehad.
Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?
Als ik soms wel eens op festivals die rijen met boxen zie hangen, zeker als het een beetje waait zie je ze nog wel eens een beetje heen en weer schommelen. ik vind dat altijd maar een vreemd gezicht.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:15:44 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100927895
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef msnk het volgende:

[..]

:O

En hem maar gek verklaren omdat hij zei dat het toch gecancelled zou kunnen worden.

Wel sneu dit natuurlijk.
Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.
Resistance is futile.
pi_100928086
Nog nooit zo'n zware en vooral plotselinge storm meegemaakt... van een paar druppels tot chaos in een paar minuten.
Wij stonden voor de mainstage waar Skunk Anansie zo ongeveer van het podium geblazen werd. Toen baalden we nog dat we niet eerder een tent hadden opgezocht om te schuilen; achteraf gezien was het open terrein misschien juist wel de meest veilige plek.
Op een gegeven moment werd iedereen zo hard geraakt door regen, hagel en rondvliegende takken dat men in groepjes bijelkaar kroop om wat bescherming te zoeken. Zoals sheonlydreams86 al zei was het vrijwel onmogelijk om om je heen te kijken. Pas toen de regen wat afzwakte en we terug wilden lopen om droge kleren te halen werd duidelijk hoe groot de ravage was; bomen afgebroken als luciferhoutjes, stellages ingestort etc.
De hoofd in-/uitgang was zeer moeilijk bereikbaar doordat er een stellage voorlangs gevallen was en bovendien lag alles in een dikke laag van water/modder; 't is maar goed dat iedereen daar kalm bleef.
pi_100928255
http://imageshack.us/photo/my-images/638/64248322.jpg/][IMG=http://img638.imageshack.us/img638/1718/64248322.jpg (copy/paste deze link)
Vlak ervoor was het echt nog mooi zomers, naderhand was het ook weer gewoon licht.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/88695088.jpg/ (copy/paste deze link)
Nadat het ergste was geweest.

http://imageshack.us/photo/my-images/814/75673294.jpg/ (copy/paste deze link)
De blubber naderhand

http://imageshack.us/photo/my-images/13/90165711.jpg/ (copy/paste deze link)

Wij stonden zelf in de Boilerroom te schuilen. Die ging ook behoorlijk heen en weer en we hebben serieus overlegd of we niet beter naar buiten konden gaan omdat we bang waren dat hij in zou storten. Excuses voor de links maar de 'plaatjesknop' bij het maken van berichten werkt niet bij mij.
pi_100928311
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:42 schreef Seven. het volgende:
Fucking aanstellers :') . Vier doden is niet leuk, inderdaad. Maar ze maken er het beste van. Only in Belgium. En ze hebben groot gelijk, al denk ik niet dat de sfeer er echt in gaat zitten. Dit had net zo goed Lowlands kunnen zijn, en dat was ook zeker doorgegaan.

Trouwens, hoeveel houseparties zijn in Nederland gewoon doorgegaan alsof er niets aan de hand was nadat er dooien waren gevallen? Of de Loveparade Duisburg, anyone?
Duisburg werd niet afgelast omdat ze bang waren dat ze weer paniek zouden zaaien. Niet omdat ze het leuk vonden om door te gaan.

Lowlands was net zo goed niet door gegaan.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:33:43 #47
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100928341
Ben ik de enige hier die op de camping was tijdens de storm? Ik hoor alleen maar verhalen vanuit de festivalweide.
pi_100928379
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.
Hou je gewoon je bek simpele ziel :N

quote:
Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100928669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

[..]

Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
Wij hadden echt geen trek meer in een festival, ik denk met ons het gros van het publiek. Stilleggen was echt de beste optie. De schade aan het mainstage viel volgens mij wel mee, binnen een uur waren ze al geluidstesten aan het doen daar. Ik denk dat het zolang onduidelijk is gebleven omdat niemand een idee had van hoe ernstig het was, dat werd echt pas stukje bij beetje duidelijk.

@ Seven, ik weet niet wat jij gemist hebt, of misschien moet je erbij geweest zijn om te snappen dat doorgaan echt smakeloos zou zijn geweest en jou opmerking daarbij ook behoorlijk smakeloos overkomt.
pi_100928767
Ik vind alle beelden ook verschrikkelijk om te zien, logisch dat alles afgelast is. Ik ga zo op weg naar Lowlands, daar zal de sfeer voor mijzelf vast wel omslaan in een feeststemming maar toch vind ik het erg voor iedereen daar op Pukkelpop. Het had net zo goed in Biddinghuizen kunnen gebeuren. -O-
pi_100929114
quote:
Only in Belgium. _O-
Het gaat dus NIET door en die 'Only in Belgium' is wel heel misplaatst ! STFU !
pi_100930292
En hier dan alsnog de foto's die we gisteren hebben gemaakt:

Vlak ervoor was het echt nog mooi zomers, naderhand was het ook weer gewoon licht.

Nadat het ergste was geweest. De ingestortte tent op de achtergrond.

De blubber naderhand

Omgevallen steigers.

Wij stonden zelf in de Boilerroom te schuilen. Die ging ook behoorlijk heen en weer en we hebben serieus overlegd of we niet beter naar buiten konden gaan omdat we bang waren dat hij in zou storten.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:13:03 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_100931478
Het was echt niet normaal. Vlak voor de storm begon het al even te regenen en was ik Chateau ingelopen. Maar toen werd het droog en ben ik vlug wat eten gaan kopen en vervolgens naar de camping gegaan. Het was de hele dag heerlijk warm en ik had dan ook alle regenspullen in mijn tent liggen.

Eenmaal op de camping begon het wederom met regenen en heb ik het op een rennen gezet naar mijn tent. Eenmaal daar ging het zo erg tekeer dat ik achter mijn tent ben gaan liggen en vlogen twee party tenten rakelings over me heen. De lucht was volledig donkergroen. Doodeng.

Alles wat niet fatsoenlijk met een paar haringen was vastgezet vloog door de lucht op de camping. Nog nooit zoiets meegemaakt. Gelukkig niet geraakt door iets maar blegh.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:22:00 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100931833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:32 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Duisburg werd niet afgelast omdat ze bang waren dat ze weer paniek zouden zaaien. Niet omdat ze het leuk vonden om door te gaan.

Lowlands was net zo goed niet door gegaan.
Evengoed, het bleef doorgaan, niet? Er was dan ook weinig tot geen schade, alleen een hoop doden en gewonden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

[..]

Ik denk niet alleen aan meteriële schade, ook mijn vrienden liepen daar rond. Maar ik geef je op een briefje dat dit festival niet beëindigd is uit 'respect voor de slachtoffers', anders hadden ze al nooit geïnventariseerd of het verder had kunnen gaan. En nee, ik vind niet dat een festival direct stopgezet moet worden om zo'n reden, of dat nu Pukkelpop of Lowlands of Loveparade is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:48 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wij hadden echt geen trek meer in een festival, ik denk met ons het gros van het publiek. Stilleggen was echt de beste optie. De schade aan het mainstage viel volgens mij wel mee, binnen een uur waren ze al geluidstesten aan het doen daar. Ik denk dat het zolang onduidelijk is gebleven omdat niemand een idee had van hoe ernstig het was, dat werd echt pas stukje bij beetje duidelijk.

@ Seven, ik weet niet wat jij gemist hebt, of misschien moet je erbij geweest zijn om te snappen dat doorgaan echt smakeloos zou zijn geweest en jou opmerking daarbij ook behoorlijk smakeloos overkomt.
Ik zeg dan ook nergens dat de sfeer er nog volop in zou zitten de dag erna. Smakeloos mag je het best vinden hoor, ik ben gewoon niet zo rap onder de indruk van pure pech en noodweer.
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:36:05 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100932299
Aah kak, ik hoor net dat 2 goede kennissen (een stelletje) zijn omgekomen. Ik weet nog niet waar zij waren toen het licht uit ging voor ze.

Dag W&M.
Resistance is futile.
pi_100932392
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef Seven. het volgende:
Aah kak, ik hoor net dat 2 goede kennissen (een stelletje) zijn omgekomen. Ik weet nog niet waar zij waren toen het licht uit ging voor ze.

Dag W&M.
Dat is echt naar Seven, heel veel sterkte ermee! Zo bizar dit :(
Klussen deel 1 en 2
pi_100932410
@ Seven, de omvang was de eerste uren helemaal niet bekend. Na een half uur (denk ik) werd al omgeroepen dat men wilde proberen door te gaan maar dat er eerst moest worden geïnventariseerd wat de schade was. Oftewel, ze wisten het op dat moment totaal niet wat er aan de hand was, en dachten waarschijnlijk dat het wel meeviel.

Een briefje is geen argument, ik kan jou ook een briefje geven met dat t festival wel degelijk om de slachtoffers is stilgelegd.
pi_100932440
quote:

Dag W&M.
Damn, gecondoleerd
pi_100932452
quote:

Dag W&M.
Dat vind ik echt klote voor je. Sterkte.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:44:11 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100932590
Thanks allemaal. Het is niet anders, wrong time, wrong place. Het had iedere willekeurige pukkelpopganger kunnen overkomen. Ik vind het erg voor hun families. ;(
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:03:46 #61
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100933328
quote:

Dag W&M.
Wat kut, zeg. Sterkte in ieder geval.

Ik weet niet hoeveel hier van waar is, maar het gerucht ging dat er een stelletje die elkaar probeerden warm te wrijven in de Chateau, geraakt werd door een pilaar. Het klinkt wat melodramatisch, maar ik laat het gewoon even weten. De mogelijkheid bestaat dat het jouw kennissen betreft..
pi_100933588
Pff, echt erg dit. Als het verhaal waar is, is het misschien wel een troost dat ze dan in iedere geval samen waren, en allebei omkwamen. Lijkt me verschrikkelijk als je zoiets ziet gebeuren met je vriend of vriendin, en je dan niet kan helpen :'(
Klussen deel 1 en 2
pi_100933663
quote:

Dag W&M.
gecondoleerd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_100933701
maar even een copy/paste uit een ander topic:

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou op het moment heb je niet echt tijd om het eng te vinden ofzo, we stonden bij de Main Stage Skunk Anasie te kijken, en het was al een hele tijd 'gewoon' bewolkt, en regende een beetje. Het ging toen wat harder regenen maar niks boeiends. Je bent zelf ook op genoeg festivals geweest, je pakt gewoon je poncho'tje en het waait wel weer over. Skin zat nog lekker het publiek beetje op te jutten en het was gewoon een festival.

Terrein voor Main Stage is rechthoekig met halverwege ongeveer een paar rijen bomen van 20-30m hoog en achteraan het terrein een grote overdekte eetgelegenheid (wat picknicktafels in een tent). Toen het wat harder ging regenen gingen een hoop mensen juist onder / in alle tenten of bij de eetstandjes schuilen. Wij bleven (gelukkig achteraf) bij Skunk Anansie staan.

En het ging gewoon echt ineens los, wij stonden redelijk dicht bij de bomen, en ik zag gewoon echt ineens in mn ooghoek een half stuk boom voorbij vliegen, dus sheonlydreams gepakt en een stuk vooruit gerend, en toen hagelde het snoeihard, echt heel hard en gewoon horizontale wind bijna, dus er kwam toen echt van alles voorbij, takken, hekken, kliko's. Toen zijn we nog maar wat verder naar voren getrokken, want die bomen waren echt erg lang en het ging zo hard dat je dan toch denkt dat ze misschien knakken. Mensen gingen maar een beetje in groepjes bij elkaar zitten, en het beste hopen.

Ik bleef maar goed naar boven kijken, want je zit wel op een open veld maar overal staan lichtmasten, geluidsmasten, we waren vlakbij die geluidstent halverwege het veld. Dus ja je kruipt maar met wat random strangers bij elkaar zodat het beetje solide is.

Nou en toen was het na 5 minuten over ofzo. Eigenlijk zag ik al meteen dat het foute boel was, toen we opkeken lag er echt overal zooi, en de tent achterop het terrein was helemaal ingestort, en we zagen in de verte nog wat andere tentjes op half 7 liggen, boom op de pizzakraam, etc.

Dus toen zijn we richting uitgang gegaan, er was zo'n entree waar je onderdoor moest, die lag ook in stukken op de grond. En het is natuurlijk allemaal van dat metalen buizenwerk, dus dat wil je niet op je hebben.

Even snel langs de kluisjes op het terrein geweest, rugzak meegenomen, naar de camping. Toen stond er eigenlijk pas 2 politiewagens en 1 brandweerauto ofzo. Daar ook echt chaos en overal water/modder, echt tot je enkels. Tent stond gelukkig nog, dus toen naar auto gaan kijken, daar lag ook geen boom op. Ondertussen reed echt alles van politie, brandweer en ambulance af en aan, denk toen het rond 1830 op gang tot 2200 (toen we wegreden), alleen maar sirenes gehoord en hulpdiensten gezien, zelfs bijna bij Antwerpen gingen er nog hulpdiensten die kant op. Dus toen weer terug naar camping, alles ingepakt voor zover het ging (alles nat), weer de camping af en naar de auto, en naar huis. Stond rond die tijd weinig file meer, duurde wel paar uur voor we in de chaos alles hadden gevonden/verzameld en weg waren, dus toen was het al laat.

Was eerst lange tijd onduidelijk wat er nou was, of het doorging, of er doden waren, maar onderweg naar huis hoorden we dan dat het donderdag sowieso stil lag en vr/za nog zou doorgaan met aangepast programma, maar ondertussen is het dus helemaal afgelast.

Geloof dat die dode op de camping wel op 'onze' camping was, er lag in ieder geval daar ook een lichtmast om, die dus bovenop wat tentjes was geland, en achterop de camping ook nog geloof ik, maar daar zijn we niet geweest.
pi_100933773
Weet niet of deze vid al voorbij gekomen is maar hier krijg je een goede impressie hoe het weer aanzwelt tot storm binnen een minuut:

vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:24:52 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100934046
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Pff, echt erg dit. Als het verhaal waar is, is het misschien wel een troost dat ze dan in iedere geval samen waren, en allebei omkwamen. Lijkt me verschrikkelijk als je zoiets ziet gebeuren met je vriend of vriendin, en je dan niet kan helpen :'(
Ik weet niet of ze wel samen waren, ik weet alleen dat ze allebei dood zijn.
Resistance is futile.
pi_100934109
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:16 schreef DeeCruise het volgende:
Weet niet of deze vid al voorbij gekomen is maar hier krijg je een goede impressie hoe het weer aanzwelt tot storm binnen een minuut:

Holy shit :o
Op 1:32 wordt die chick op het podium ook bijna weggeblazen...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100934209
zegt die idioot van een verslaggever van de NOS dat dit door betere organisatie kon vermeden worden...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:30:52 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100934235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:30 schreef Drewie het volgende:
zegt die idioot van een verslaggever van de NOS dat dit door betere organisatie kon vermeden worden...
:') :') :') :') :') wat een sukkel.
Resistance is futile.
pi_100934273
quote:
Dat zal moeten blijken. Neem aan dat er wel een onderzoekje komt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100934274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:26 schreef Wootism het volgende:

[..]

Holy shit :o
Op 1:32 wordt die chick op het podium ook bijna weggeblazen...
Jup, ze schreeuwt nog iets en direct is iedereen off-stage en zet alles en iedereen het op een lopen.

@ Seven:

Gecondoleerd man, hoop dat ze samen waren op het moment dat het gebeurde. Blijft fucked up zoiets..
pi_100934287
Ik denk niet dat het te vermijden was, op het moment zelf was er wat weinig informatie, maar goed, het was ook chaos. En achteraf gezien begon op deze manier de uittocht nog enigszins geleidelijk, als ze direct hadden geroepen 'we kappen', dan had 60.000 man daar weg gewild terwijl het OV daar helemaal niet op berekend was op dat tijdstip en er volgens mij op de weg ook gewoon wat problemen waren door het weer.
pi_100934429
Bizar blijft het... zelf ook vaak genoeg op festivals geweest en dan is het inderdaad ponchootje aan of schuilen.... maar dat het zo'n apocalyptische vormen ineens aanneemt... vreselijk
pi_100934462
Lijkt mij ook dat het niet te vermijden was, als er onweer voorspeld wordt denk je niet aan dit soort onweer. Als er van tevoren een waarschuwing geweest was, was er misschien juist meer paniek uitgebroken, met alle gevolgen van dien.
Klussen deel 1 en 2
pi_100934847
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:38 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Lijkt mij ook dat het niet te vermijden was, als er onweer voorspeld wordt denk je niet aan dit soort onweer. Als er van tevoren een waarschuwing geweest was, was er misschien juist meer paniek uitgebroken, met alle gevolgen van dien.
Een waarschuwing had niets uitgehaald, wat voor advies geef je dan aan die 60.000 man?
Ga maar schuilen? Waar dan? In een tent op het terrein? (Achteraf gezien niet de beste optie) In je tentje op de camping?
Bovendien denk ik dat de meeste mensen zich niets aantrekken van weerswaarschuwingen.

Deze weersomstandingen komen nu eenmaal voor op aarde, en er is weinig wat wij mensen ertegen kunnen doen, behalve een schuilkelder bouwen. Deze storm kwam gewoon op het slechts denkbare moment op de slechtsdenkbare plek.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:57:02 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100935080
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?
Als ik soms wel eens op festivals die rijen met boxen zie hangen, zeker als het een beetje waait zie je ze nog wel eens een beetje heen en weer schommelen. ik vind dat altijd maar een vreemd gezicht.
Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.

Volgens mij mag je in België een tijdelijk bouwwerk (zoals een festivaltent) zonder bouwvergunning bouwen. Dit betekent ook dat je geen ontwerpberekening hoeft te laten maken door een constructeur en dus ook niks hoeft te laten controleren door een bouwambtenaar van de gemeente.

Een supercell (het zwaarste type onweersbui, dat in Europa zeldzaam is en wat op Pukkelpop dus is gebeurd) is misschien iets waar niemand mee rekening kan houden.
Een boom met een diameter van 30 cm waai je niet zomaar even om.

ps. Komakie Jij zou toch ook nog een dagje gaan voor The Offspring of niet?
pi_100935232
Volgens mij zitten die geluidsinstallaties en lampen op bijvoorbeeld Pinkpop wel op een andere manier vast dan dat ik op de beelden bij Pukkelpop zag... in ieder geval boven het publiek
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:06:37 #78
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_100935464
Ik stond veilig in de marqué, maar die was hard aan het schudden joh!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:18:42 #79
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100935929
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij zitten die geluidsinstallaties en lampen op bijvoorbeeld Pinkpop wel op een andere manier vast dan dat ik op de beelden bij Pukkelpop zag... in ieder geval boven het publiek
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:31:06 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100936423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.

Volgens mij mag je in België een tijdelijk bouwwerk (zoals een festivaltent) zonder bouwvergunning bouwen. Dit betekent ook dat je geen ontwerpberekening hoeft te laten maken door een constructeur en dus ook niks hoeft te laten controleren door een bouwambtenaar van de gemeente.

Een supercell (het zwaarste type onweersbui, dat in Europa zeldzaam is en wat op Pukkelpop dus is gebeurd) is misschien iets waar niemand mee rekening kan houden.

Even een paar dingetjes aan je post die mij zomaar opvallen..

-jij vindt dat een geluidsinstallatie gewoon vast moet zitten? Dit is dus niet voorgeschreven?
-Dat Victor Reinier supercel post op zijn twitter wil niet zeggen dat het daadwerkelijk een supercel was, os het bevestigd? http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercel

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.
Bron?

Ik begin ernstig te twijfelen aan jouw deskundigheid als je allerlei subjectieve statements gaat doen, om eerlijk te zijn.
Resistance is futile.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:34:33 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100936524
Ik persoonlijk denk ook dat een waarschuwing richting het publiek geen zak had uitgemaakt. Zoals gezegd, waar moet 60.000 man schuilen? Mijn kennissen waren er gewoon om door blijven feesten, of ze nu gewaarschuwd waren of niet. En die hadden vandaag ook nog staan feesten trouwens, als ze niet dood waren.
Resistance is futile.
pi_100936615
Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden ook een heftig noodweer voorspeld was, op de donderdg voor Lowlands. Er werd zelfs afgeraden om er al op donderdag naar toe te gaan, en toch was het er, uiteraard, bommetjevol.

Uiteindelijk viel dat noodweer mee, maar het bewijst wel dat zulke waarschuwingen vooraf alleen bewustwording kweken, maar de boel niet persé veiliger maken. Hoogstens kan de organisatie wel zeggen: we hadden ruim zat gewaarschuwd.
In the coolest little capital of the world
pi_100936927
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:34 schreef Seven. het volgende:
En die hadden vandaag ook nog staan feesten trouwens, als ze niet dood waren.
Daar zou ik dan weer niets van kunnen begrijpen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:49:40 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100937050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Daar zou ik dan weer niets van kunnen begrijpen.
Ze zouden er gewoon het beste van maken, zo kende ik ze toch.
Resistance is futile.
pi_100937110
Nou goed, naar mijn idee stond alles goed vast. Let wel; de mainstage staat/stond nog, die PA tent in het publiek stond nog, diverse masten met lichten/speakers in het publiek stonden nog. De tenten die ingestort zijn zijn gewoon van die tenten van de Boer, die je overal ziet. Ook op Lowlands bijvoorbeeld.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2011 13:51:50 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:54:21 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100937228
quote:

[..]

Tja misschien was een tent op Lowlands ook wel naar de vlakte gegaan met dat weer. Het ging aardig te keer wat ik heb kunnen zien.

ps. Ik heb er wel over zitten nadenken om een dagje te gaan. Uiteindelijk voor Koln gekozen omdat het iets dichterbij is vanaf mijn huis en niet op een festival.

Daarnaast komen ze op Lowlands en ga ik mezelf daar nog proberen binnen te smokkelen als "local" :P
pi_100938909
quote:

Daar stonden wij zo'n 10 meter achter... ongelofelijk hoe snel het ging...
pi_100940234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:41 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Daar stonden wij zo'n 10 meter achter... ongelofelijk hoe snel het ging...
Totaal bizar inderdaad... het lijkt echt een tornado!
pi_100954223
quote:

[..]

hmmm... jij vindt dat de geluidsinstallaties moeten vastzitten... Net NIET, het is net bewust dat die installaties kunnen bewegingen bij harde wind, anders krijg je het effect van een zeil, en gaat de hele constructie de lucht in. Ook zijn de reglementen in België net veel strenger, het is net dat wat België het "op z'n belgisch" predikaat opgekleefd krijgt. Het is een hel om zo'n evenementen te organiseren vanwege de strenge regeltjes. Pukkelpop staat bekend om z'n uitstekende organisatie.

Heel goedkoop dan ook om zo'n uitspraken te doen alsof je een expert bent.
pi_100964966
En dan komt die l*l van een NOS verslaggever de 'domme' Belgen nog eens de les spellen, ...
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:12:04 #91
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_100966044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

ik snap dat de eisen in nl strenger zijn, maar jij snapt daar hier niet veel tegen te doen is geweest. Die tenten kunnen windkracht 12 aan, en ze zijn gescheurd!!
check alle filmpjes maar op het internet en check het journaal van gister, met Erwin Krol die uitlegt hoeveel pech pukkelpop heeft gehad met deze lokale storm.

Nix te maken met slechte constructies.

Ik stond in de proximustent. Wij stonden in het midden, en aan de rechterkant viel een boom op deze tent. We stonden achteraan in de tent en nog werden we nat doordat de storm zo hard het water naar binnen blies. Toen werd de stemming ook wat grimmig.
Gelukkig is er nooit paniek uitgebroken. Ik ben dan ook zeer tevreden over de organisatie die alles rustig heeft aangepakt, maar wel daadkrachtig. Dus geen chaos, maar wel zeer snel vlaams kruis bij de slachtoffers en afzetten van tenten en podia.
Het bleef lang onduidelijk of het festival doorging, maar dat is toch niet het belangrijkste.

Wij waren na het gebeuren eerst op het terrein gebleven. Toen naar camping b gelopen. Daar was onze tent ingestort en kwamen we erachter dat onze autosleutel nog in het kluisje op het festival lag. Dus eerst checken of de auto nog heel was. Tijdens de loop naar de camping en auto allemaal omgewaaide hekken en bomen. En auto's die zwaar beschadigd waren door een bomen of takken. Ik zag ook een doel op een voetbalveld die door midden was gebroken door een omgewaaide boom.
Onze auto was heel. Sleutel gehaald op de weide. We mochten naar onze kluis. Toen spullen gepakt, tent laten staan, (wat er over was) en naar huis gereden. Waren half 2 thuis. Helemaal kapot.
Baalde dat ik Eminem niet ging zien en dat ik een klap geld kwijt ben. Tickets, kluisje voor het weekend, bonnen voor het weekend gekocht. Maar toen ik hoorde wat de cijfers waren - 5 doden, 11 zwaargewonden en 120 gewonden. Dan besef hoeveel mazzel ik heb gehad. Helemaal er dus 10 meter naast mij een boom naar beneden is gekomen.

[url=http://webcache.googleusercontent.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=cache:http://jangeloen.blogspot(...)1.html]Professionele fotograaf[/url]
pi_100968776
ik schaam me voor mijn nl nationaliteit, ik ga al 25+ naar (meestal ) belgische festivals en als ik nu hoor en lees hoe de organisatie wordt afgebrandt voor iets waar ze niets aan konden doen.
Gezocht: Bands voor op ons Festival &lt;&gt; www.weitjerock.com
pi_100969022
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:27 schreef KleinKipje het volgende:
ik schaam me voor mijn nl nationaliteit, ik ga al 25+ naar (meestal ) belgische festivals en als ik nu hoor en lees hoe de organisatie wordt afgebrandt voor iets waar ze niets aan konden doen.
Want dat doen/zeggen alleen Nederlanders? :')
pi_100971495
quote:
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:20:04 #95
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100971601
Ik begin nu eigenlijk pas te balen over alles wat ik nu moet missen. Laatste kans om the Streets te zien, en Deftones komt ook niet al te vaak meer naar Nederland. ;(
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:58:33 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100973820
De ramp van 11 september had ook voor een groot deel vermeden kunnen worden.
Ze hadden dat hele gebouw vliegtuigproof kunnen maken, waardoor het 1000 keer zo duur geweest zou zijn. :{
Maar wie ontwerpt iets met de gedachte dat er in de toekomst een vliegtuig aan gaat vliegen.

Als er straks een vrachtwagen tegen je huis rijdt is je gevel zwaar beschadigd en kan je huis instorten. Dat zegt niet dat je een onveilig huis zou hebben. Met genoeg kracht krijg je alles kapot.

Je kunt niet met alles rekening houden. Bekijk dit maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercel Hoe klein is de kans dat zoiets in Europa gebeurt en dan ook nog eens op een plaats waar op dat tijdstip zo veel mensen waren. Dit is dus gewoon heel veel pech.

En mensen die denken dat dit is normaals was... Daar stonden bomen van 100 jaar oud die uitgerekend op dat moment in zijn geheel afbraken. Er is dus in 100 jaar tijd op die plaats zeker niet zo'n storm geweest, want dan waren ze eerder afgebroken. En dan hebben we er nog niet eens rekening mee gehouden dat een boom steeds dikker en dus sterker wordt.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:34:36 #97
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100974494
Hier alsnog mijn verhaal, foto's zijn nu ook aan het uploaden.

Mijn vriendin en ik kwamen woensdagavond rond half 7 aan op het terrein, na een treinreis die niet helemaal volgens plan liep. Gelukkig konden wij onze tent nog kwijt bij 2 vrienden van ons die halverwege het terrein stonden, naast een grote lichtmast. We stonden dan wel op een kruising van 2 paden, maar het was een leuke plek: Goed uitzicht, en vooral niet te ver van de uitgang.

Donderdagmiddag na het concert van Explosions in the Sky, klaagde mijn vriendin over pijnlijke voeten. Omdat wij met zijn vieren optrokken, splitsten wij ons zodat wij tweeën even snel konden eten, en dat er andere schoenen aangetrokken konden worden. Na een stuk pizza en het halen van nieuwe vouchers liepen we nog even langs onze tent om een paar poncho's te pakken, de lucht zag er immers al vrij onheilspellend uit.

Na een minuut of wat begon het wat harder te regenen en te waaien. Een jongen zocht onderdak onder onze partytent, wat voor ons natuurlijk geen probleem was. Met zijn drieën lachten we een beetje om de stuntelende crew, die wanhopig partytenten aan het verlagen was. Toen trok de wind aan. Ik verankerde de tent nog met wat tentharingen, maar het mocht niet baten. Met zijn drieën probeerden we in eerste instantie de partytent nog op de grond te houden, maar de druk was zo groot dat de stokken braken door de wind. De jongen koos het hazenpad zonder iets te zeggen, en mijn vriendin en ik werden omver geblazen. Aangezien de tenten van onze vrienden nog redelijk stevig leken te staan, sleepte ik mijn tent achter het hek van de lichtmast, en heb mijn in paniek geraakte vriendin gesommeerd om zich klein te maken. Ik heb daar een aantal minuten met de ene hand het hek van de mast, en met mijn andere hand mijn tent vast moeten houden, omdat we om ons heen verschillende tentjes zagen wegvliegen. Ondertussen moest ik ook mijn vriendin kalm zien te houden, ze had een snee in haar knie opgelopen en was vooral erg bang. Na een minuut of wat kwamen er wat Belgen en Engelsen op dezelfde plek schuilen, totdat de storm ging liggen. Zij konden zich even beroeren om mijn vriendin, en dat scheen allemaal te werken. Even was er nog twijfel om snel weg te gaan, toen we begrepen dat de lichtmast verderop het niet meer hield. Achteraf heeft 'onze' mast het prima volgehouden, en heeft het hek een boel hagel en wind kunnen tegenhouden.

Daarna was het eigenlijk een chaos. Toen ik onze tent open ritste, zag ik niet wat onder en boven was en alles was kletsnat. We hadden geen idee wat er zich had afgespeeld op de festivalweide, en wisten dus ook niet hoe het met onze 2 andere vrienden was. Zij zouden naar Miles Kane gaan, die in de Club zou spelen. Pas na drie kwartier kwamen ze aan bij ons, gelukkig helemaal heel maar wel geschrokken. Onze spullen hingen we tot die tijd maar te drogen aan het hek, maar geen van onze tenten was echt nog te gebruiken om Pukkelpop voort te zetten. We besloten om richting de auto te lopen waarin de andere twee jongens gekomen waren. Het zicht op de brug richting Hasselt was vrij onwerkelijk. Alsof er een grote migratie aan de gang was, liepen de festivalbezoekers eenzelfde richting uit. Bezorgde ouders en taxichauffeurs spoedden zich echter richting de weide. Op de terugweg richting Nederland hadden we nog moeite om de goede weg te vinden, omgevallen lantaarnpalen en bomen/takken beletten ons soms de weg. Ook deden verschillende stoplichten het niet meer.

De lucht om 17:07

Crewleden proberen partytenten veilig te stellen.

De lucht, 10 minuten later

Na de storm.

Het pad naast onze tent

Het andere pad, een paar minuten later.

De plek waar de lichtmast was omgevallen.

Stiekeme jongetjes die snel nog even willen blowen. :')
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:24:43 #98
10863 AgeEll
pi_100977148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:58 schreef Ixnay het volgende:
De ramp van 11 september had ook voor een groot deel vermeden kunnen worden.
Ze hadden dat hele gebouw vliegtuigproof kunnen maken, waardoor het 1000 keer zo duur geweest zou zijn. :{
Maar wie ontwerpt iets met de gedachte dat er in de toekomst een vliegtuig aan gaat vliegen.

Als er straks een vrachtwagen tegen je huis rijdt is je gevel zwaar beschadigd en kan je huis instorten. Dat zegt niet dat je een onveilig huis zou hebben. Met genoeg kracht krijg je alles kapot.

Je kunt niet met alles rekening houden. Bekijk dit maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercel Hoe klein is de kans dat zoiets in Europa gebeurt en dan ook nog eens op een plaats waar op dat tijdstip zo veel mensen waren. Dit is dus gewoon heel veel pech.

En mensen die denken dat dit is normaals was... Daar stonden bomen van 100 jaar oud die uitgerekend op dat moment in zijn geheel afbraken. Er is dus in 100 jaar tijd op die plaats zeker niet zo'n storm geweest, want dan waren ze eerder afgebroken. En dan hebben we er nog niet eens rekening mee gehouden dat een boom steeds dikker en dus sterker wordt.
wil je nou zeggen dat ze er wel of niet wat aan hadden kunnen doen?

---
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..
lees je alle berichten wel - ben je er bij geweest? - hoe had de organisatie kunnen voorkomen dat die bomen omgewaaid zijn, nee niet omgewaaid ,maar afgebroken als luciferhoutjes.

En het zijn vooral de Nederlanders die maar blijven doen alsof het voorkomen had kunnen worden. - Alsof in Nederland nooit rampen zijn gebeurd.

Ik hoop dat er volgend wel weer een festival is.
pi_100977818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Hoe had dat dan voorkomen kunnen worden ? Door 60 000 man te evacueren omdat er een storm op komst was ? Ja, dan ging er geen paniek zijn en ging er niets gebeurd zijn zeker, man man man ...
pi_100987630
ik was er ook, ben nog steeds wel in shock...nog steeds zo'n onwerkelijk gevoel, zo van: 'wat heb ik eigenlijk wel niet meegemaakt?? En jezus, ik had wel niet meer thuis kunnen komen'

en ja, wat iemand hier ook zei, ook al is dat van een totaal andere orde: ik baal er wel van dat ik bepaalde bands nu gewoon niet, of voorlopig in elk geval niet meer zal zien. En ook een nogal 'Nederlandse' opmerking: ben nogal veel geld kwijt en geldbomen ben ik nog steeds niet in de tuin tegengekomen. Maar dat is natuurlijk niets in vergelijking met de gewonden en doden!!!
pi_100988271
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:22 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik was er ook, ben nog steeds wel in shock...nog steeds zo'n onwerkelijk gevoel, zo van: 'wat heb ik eigenlijk wel niet meegemaakt?? En jezus, ik had wel niet meer thuis kunnen komen'

en ja, wat iemand hier ook zei, ook al is dat van een totaal andere orde: ik baal er wel van dat ik bepaalde bands nu gewoon niet, of voorlopig in elk geval niet meer zal zien. En ook een nogal 'Nederlandse' opmerking: ben nogal veel geld kwijt en geldbomen ben ik nog steeds niet in de tuin tegengekomen. Maar dat is natuurlijk niets in vergelijking met de gewonden en doden!!!
Jee, dit heb ik precies ook zo. Het is nog heel onwerkelijk.

Met de schade ben ik verder niet zo bezig, maar die is voor mij dan ook niet zo groot als voor sommige anderen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:54:16 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100988896
quote:

Damn, ziet er wel bizar uit. Je ziet ook gewoon iemand met ontbloot bovenlijf lopen. Die moet het echt zwaar hebben gehad. :o
pi_100997741
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Damn, ziet er wel bizar uit. Je ziet ook gewoon iemand met ontbloot bovenlijf lopen. Die moet het echt zwaar hebben gehad. :o
Zeker. Ik was er ook en ik ben nog door m'n shirt heen tot bloedens toe geraakt door de hagelstenen, laat staan zonder :o
pi_100998164
"only in Belgium" "typisch Belgisch" "ongeorganiseerde puinhoop op z'n Belgisch"

Allemaal reacties van Nederlanders n.a.v. de tragedie op Pukkelpop. Zelfs de NOS deed er vrolijk aan mee. In Nederland zou dit alles natuurlijk nooit gebeurd zijn. In NL is alles zo goed geregeld dat er geen windhozen voorkomen. Alsof zo'n supercel boven Lowlands geen schade had veroorzaakt :')

Even serieus dan. Belgische (Vlaamse) festival zijn algemeen gesproken zeer goed georganiseerd (zeker de 'groten'). Rock Werchter is zelfs een autoriteit op dit vlak en is al meerdere malen uitgeroepen tot beste festival ter wereld.

Het systeem van crowd/ground control voor de hoofdpodia van de grote festivals is ontwikkeld door StageCo uit Werchter, dat nu is overgenomen door alle grote festivals ter wereld. StageCo bouwt trouwens podia voor vele grote namen, het laatste bekende podium was 'The Claw' voor de wereldtournee van U2.

ps: het hoofdpodium op Pukkelpop (en Pinkpop ook trouwens) was van StageCo.
pi_101008380
De aangepaste site is overigens live, waar alle frivoliteiten zijn verdwenen, en een korte FAQ staat, ook kan je je email achterlaten om op de hoogte gehouden te worden en zelf vragen aan de organisatie stellen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:46:01 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101012257
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:15 schreef lolcat8811 het volgende:
"only in Belgium" "typisch Belgisch" "ongeorganiseerde puinhoop op z'n Belgisch"

Allemaal reacties van Nederlanders n.a.v. de tragedie op Pukkelpop. Zelfs de NOS deed er vrolijk aan mee. In Nederland zou dit alles natuurlijk nooit gebeurd zijn. In NL is alles zo goed geregeld dat er geen windhozen voorkomen. Alsof zo'n supercel boven Lowlands geen schade had veroorzaakt :')

Ik vond het ook misselijkmakend, vooral van de NOS. En zo komen Nederlanders ontzettend vaak over op Belgen, ik moet elke keer weer een drempel overwinnen op dat gebied.
Resistance is futile.
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:13:21 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101015708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:24 schreef AgeEll het volgende:

[..]

wil je nou zeggen dat ze er wel of niet wat aan hadden kunnen doen?
Hadden ze er wat aan kunnen doen?
Ja. Met veiligheid kun je oneindig ver gaan.

Is het normaal dat je bij ieder festival met dergelijke omstandigheden rekening gaat houden?
Nee, want dan zou geen enkel festival nog betaalbaar zijn.
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:00:35 #108
10863 AgeEll
pi_101032217
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:37 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Jee, dit heb ik precies ook zo. Het is nog heel onwerkelijk.

Met de schade ben ik verder niet zo bezig, maar die is voor mij dan ook niet zo groot als voor sommige anderen.
Goed verwoord, - precies het gevoel van mijn vriendin en ik. - Het had zo anders kunnen aflopen. Maar omdat er niet echt paniek is geweest en/of chaos. Is het raar te beseffen dat het echt fout is geweest. En het is moeilijk om je 'festivalmode' uit te zetten. Toch als ik alle foto's en filmpjes zie ben ik zeer blij weer veilig op mijn werk te zitten.
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:02:32 #109
10863 AgeEll
pi_101032252
Wat ik ook erg sterk heb dat ik het nog niet kan afsluiten omdat ik meteen die avond ben weggegaan. En nu is het vooral ver weg in Belgie en zit ik weer in Nederland. - Hoop daarom dat het volgend jaar doorgaat. Kan ik het denk beter afsluiten. Nu heeft lowlands meer er bij stil gestaan dan ik. En ik was er bij.
pi_101033966
Filmpje met radarbeelden en uitleg over het noodweer:

http://www.zie.nl/video//m1ezt2af9ks7
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:30:23 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101036128
Gisteren in het park gehangen met een vriendin die in de chateau stond. Voor haar is het ook nog steeds onwerkelijk, de man die op slag stierf doordat hij in de chateau een paal op zich kreeg, stond op nog geen 5 meter van haar. Verder ben ik er inmiddels achter dat het stelletje dat ik kende wel samen waren, ze zijn onder een boom terecht gekomen.
Resistance is futile.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 augustus 2011 @ 12:36:13 #112
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_101036298
Achterlijk stukje tekst :')

quote:
Columns Dorenbos
19 augustus 2011

De bliksems in de toren en de tent

In Hasselt in België sloeg gisteravond plotseling de bliksem en de storm in op een pop festival met 60.000 jongeren. Paniek. Er vielen doden en vele gewonden. Wat heeft het ons te zeggen. Hoe zijn drugs, porno, pop en liederlijkheid en criminaliteit niet verweven met die hele popcultuur. Is dit ook niet een teken om eindelijk ons gezond verstand te gebruiken en onze huizen en onze kinderen schoon te maken van deze verwoestende invloeden. Er zijn nu toch wel genoeg slachtoffers gevallen! De Bijbel zegt dat het oordeel bij het huis Gods begint. Ons als christenen treft eerst het oordeel zegt de Bijbel. Als wij onze kinderen niet behoeden voor de occulte krachhten, de boze en niet de jongeren in Nederland waarschuwen dan gaat de pop, drank-, drugs- en porno- orgie door die jongeren tot (zelf)moord aanzet.
http://www.schreeuwomleven.nl/index.php?paginaID=64
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:37:57 #113
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_101036361
Ik heb geen porno gezien op Pukkelpop. ;(
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:53:15 #114
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101042830
Naast de Foo Fighters heeft ook dEUS op Lowlands zijn optreden opgedragen aan Pukkelpop, mooie speech van Tom Barman. "En vanavond komen de ambulances niet voor een fucking storm maar voor een fucking viool" _O_ En vervolgens start hij Suds & Soda in.. Mooi.

http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41128679/45023146/45
pi_101062303
Op facebook zijn een aantal mensen een groep gestart in de hoop dat de Foo Fighters snel naar België terug zullen komen. Ik zou zeggen, zoek even op de naam: 'Foo fighters please come back to Belgium soon' of klik op https://www.facebook.com/(...)soon/139218986168076 en wordt even fan van die pagina! Natuurlijk, waarschijnlijk is het technisch helemaal niet mogelijk, maar goed.. waarom niet proberen? Ik hou wel van dat soort initiatieven!
pi_101073974
quote:
Daarom was het ook zulks mooi weer op het Flevo Festival
pi_101124158
pi_101255362
Ik hoor net dat Pukkelpoppers deze week gratis naar The Offspring shows mogen, dat is wel weer een sympathiek gebaar. Stukje verder reizen, maar toch.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101259687
Klopt, jammer dat het niet Foo Fighters is :P
pi_101261491
Ja goed dat ze het doen! Ik had al heeeel lang uitgekeken naar The Offspring maar Parijs is toch net iets te ver weg om zo doordeweeks even naartoe te gaan :(
Klussen deel 1 en 2
pi_101263098
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 18:06 schreef Hanazuki het volgende:
Klopt, jammer dat het niet Foo Fighters is :P
haha als dat zo was, ging ik NU nog weg :P
  donderdag 1 september 2011 @ 18:36:16 #122
327582 ViezeFur
Represent die crackpijpjes
pi_101455573
these are the words of the mighty mighty jah jah who sit up in zion inna sweet ethiopia
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:16:34 #123
10710 gday
propria cures
pi_101634958
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:15 schreef lolcat8811 het volgende:

Even serieus dan. Belgische (Vlaamse) festival zijn algemeen gesproken zeer goed georganiseerd (zeker de 'groten'). Rock Werchter is zelfs een autoriteit op dit vlak en is al meerdere malen uitgeroepen tot beste festival ter wereld.

Het systeem van crowd/ground control voor de hoofdpodia van de grote festivals is ontwikkeld door StageCo uit Werchter, dat nu is overgenomen door alle grote festivals ter wereld. StageCo bouwt trouwens podia voor vele grote namen, het laatste bekende podium was 'The Claw' voor de wereldtournee van U2.

ps: het hoofdpodium op Pukkelpop (en Pinkpop ook trouwens) was van StageCo.
Tja, zoals Werchter het terrein voor het hoofdpodium ingericht heeft vind ik anders wel bizar slecht. De toeloop wordt niet geremd vanaf de zijkanten maar wel van achteren waardoor je midden voor het podium gigantisch in de verdrukking kan komen. De enige manier om dan weg te komen is tegen de stroom in ... en dat werkt natuurlijk niet! Tijdens een optreden van Radiohead konden we dan ook niets anders dan wegvluchten (zo traag als dat helaas ging) uit de verdrukking, terwijl er om ons heen mensen flauwvielen.

Pukkelpop was ik ook niet louter positief over. Een heleboel dingen zijn gewoon niet echt goed geregeld, zoals dat je eerst het festivalterrein op moet voordat je je bandje hebt waarmee je de camping op kunt. De camping is sowieso zeldzaam slecht op meerdere fronten. Desondanks had ik dit jaar graag weer willen gaan maar ben achteraf (uiteraard) blij dat we naar Lowlands zijn gegaan.

Ik wil trouwens niet zeggen dat een dergelijke storm op bijvoorbeeld Lowlands geen slachtoffers had gemaakt, maar om nou te zeggen dat die Vlaamse festivals zo geweldig in elkaar zitten gaat mij wat te ver.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:13:49 #124
106942 Eix
pi_101656527
quote:
Pukkelpop was ik ook niet louter positief over. Een heleboel dingen zijn gewoon niet echt goed geregeld, zoals dat je eerst het festivalterrein op moet voordat je je bandje hebt waarmee je de camping op kunt. De camping is sowieso zeldzaam slecht op meerdere fronten. Desondanks had ik dit jaar graag weer willen gaan maar ben achteraf (uiteraard) blij dat we naar Lowlands zijn gegaan.

Kun je dat toelichten/ argumenteren?

Ik vond Pukkelpop dit jaar namelijk echt relaxed. Lekker vlakbij het terrein werden we afgezet met de auto. Vervolgens gelopen naar de festivalingang en daar krijg ik direct een bandje. Geen rij. Toen door naar de camping waar gelukkig gewoon plek was achteraan het veld. Want op Pukkelpop houdt men wel enigszins een vinger aan de pols met betrekking tot driedubbele-partytent kampen. Zonder daarbij direct alles te verbieden. :)

Nee, zeldzaam slecht herken ik niet. Niet dat de camping van Pukkelpop bijzonder goed is, maar ik heb op Lowlands wel eens slechter gestaan in brandnetels naast een grote modderpoel. :') Enkel voorzieningen als sanitair mag men op Pukkelpop eens grondig verbeteren. De toiletten en wasbakken zijn op Lowlands namelijk beduidend beter.

Tot slot: De hulpdiensten hebben bijzonder snel gereageerd. En ook de pendelbussen reden de hele nacht. Dus een opmerking als 't ging op zn Belsj', zoals in de media is te lezen is verre van terecht. In Nederland ging het ook wel eens mis, zoals Dance Valley in 2001. En daar was geeneens sprake van een werkelijk bizarre storm zoals op Pukkelpop.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eix op 06-09-2011 23:19:04 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 7 september 2011 @ 12:52:40 #125
10710 gday
propria cures
pi_101669365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 23:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Kun je dat toelichten/ argumenteren?
Jazeker!

• De dixies worden niet schoongemaakt/geleegd. Die zijn echt verschrikkelijk ranzig op zaterdag/zondag.
• Er is maar 1 douchegebouwtje voor ruim 40.000 mensen.
• Het is letterlijk voor vrijwel niemand mogelijk om scheerlijnen te gebruiken vanwege het lintprincipe bij het bevolken van de camping. Niet bepaald handig als het bijvoorbeeld gaat stormen ...!
• Er is maar 1 plek met drinkwater (helemaal vooraan aan de linkerkant). Als je achteraan op de camping zit moet je dus 10-15 minuten lopen voor drinkwater.
• Campingterrein is aan de achterkant makkelijk bereikbaar voor onbevoegden waardoor er vaak gespuis over de hekken klimt en spullen uit tenten jat, of op z'n minst alles overhoop haalt als ze niks van waarde kunnen vinden. :(
• Camping kun je pas op nadat je op het festivalterrein bent geweest waar je dus normaal gesproken wel degelijk in een hele lange rij moet wachten.
• Tussen het festivalterrein en de camping zit een drukke weg waar constant verkeersregelaars het verkeer moeten tegenhouden om mensen over te laten steken. Dat is niet zozeer vervelend voor de festivalbezoeker maar wel heel vervelend voor het verkeer, en dat wordt alleen maar een groter probleem op het moment dat er hulpdiensten bij moeten zoals dit jaar.
• en zo kan ik wel doorgaan denk ik ... :)

Het enige festival waarop ik het slechter heb meegemaakt is de camping van Arvikafestivalen in Zweden. Desalniettemin heb ik me uitstekend vermaakt op Pukkelpop. Het leukste is nog dat we vanaf ons appartement in Eindhoven Centrum alleen maar rechtdoor hoeven te rijden richting het zuiden om uiteindelijk bij het festivalterrein van Pukkelpop uit te komen, zonder ook maar één keer de richtingaanwijzer te gebruiken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door gday op 09-09-2011 09:03:39 ]
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  woensdag 7 september 2011 @ 16:10:01 #126
106942 Eix
pi_101675633
Voor een deel herken ik het beeld wel. Maar 'zeldzaam slecht', ach. Het is gewoon een festivalcamping. Ik vind bijvoorbeeld de camping van Pinkpop niet ontzettend veel beter. Maar over het algemeen stel ik me ook gewoon in op primitief kamperen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:52 schreef gday het volgende:

[..]

• Tussen het festivalterrein en de camping zit een drukke weg waar constant verkeersregelaars het verkeer moeten tegenhouden om mensen over te laten steken. Dat is niet zozeer vervelend voor de festivalbezoeker maar wel heel vervelend voor het verkeer, en dat wordt alleen maar een groter probleem op het moment dat er hulpdiensten bij moeten zoals dit jaar.
De bereikbaarheidsproblemen van de hulpdiensten vielen zover ik meekreeg wel mee. Men had één rijbaan volledig afgezet waardoor direct de hulpdiensten het terrein konden bereiken. Ik heb nog nooit in zo'n korte tijd zoveel zwaailichten gezien.

De hulpverlening was zover ik heb gezien dan ook goed. Probleem met betrekking tot de communicatie was meer het 'wat nu?' met de ongedeerde bezoekers. De communicatie over extra slaapplekken, ophaalmogelijkheden voor ouders en dergelijke was slecht. Wij wisten lang niet of het überhaupt mogelijk was om nog van de camping af te komen zonder in een chaos terecht te komen. Uiteindelijk zijn we zelf maar gaan lopen en uiteindelijk kwamen we onze lift ook tegen. De file viel 's nachts gelukkig mee. Eenmaal thuis kwamen we er pas achter dat we ook in een sporthal hadden kunnen overnachten.
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 8 september 2011 @ 11:30:44 #127
10863 AgeEll
pi_101703189
Ik was ook erg bang voor alle moeilijkheden mbt het neerzetten van de tent en hoeveeel ruimte je kreeg. Wij gingen echter naar camping B, daar kon je zo je tent neerzetten, werd alleen gezegd waar je m ongeveer moest neerzetten.
Ruimte zat. Helaas had onze tent met scheerlijnen de storm niet overleefd :(
  donderdag 8 september 2011 @ 13:31:55 #128
10710 gday
propria cures
pi_101707263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:30 schreef AgeEll het volgende:
Ik was ook erg bang voor alle moeilijkheden mbt het neerzetten van de tent en hoeveeel ruimte je kreeg. Wij gingen echter naar camping B, daar kon je zo je tent neerzetten, werd alleen gezegd waar je m ongeveer moest neerzetten.
Ruimte zat. Helaas had onze tent met scheerlijnen de storm niet overleefd :(
Waar is die andere camping eigenlijk? Ik heb er alleen over gehoord maar ik heb geen idee. Is het richting het viaduct ergens?
  donderdag 8 september 2011 @ 16:36:40 #129
10863 AgeEll
pi_101713586
Wij kwamen uit het noorden, via Zonhoven. Dus als je van het terrein afkomt naar rechts, en als je van de camping A naar de ingang kijkt naar links. Het ligt op ong 10 tot 15 min lopen.
Je wordt door een soort sluis van hekken, langs de plaatselijke voetbalclub, van de camping naar de grote weg geleid
Alleen was alles bijna omgewaaid, qua hekken en bomen op de weg (letterlijk), dus moesten we terug via een omweg, op onze sokken, schoenen waren niet meer echt loopbaar door alle prut.

toen was onze tent ingestort en bedachtte we dat onze autosleutel nog in het kluisje op het terrein lag. Konden we terug, toen naar de auto. Die stond op parkeerplaats 7. Toen de tent leeggehaald en naar huis gereden.

Wij (mijn vriendin en ik) hoeven niet op de massa camping A te staan, willen snachts nog wat slaap meepikken, voor zover dat mogelijk is.

Hopelijk volgend jaar 2de kans.
Baal achteraf dat ik geen shirt van eminem had gekocht van een concert dat nooit heeft plaatsgevonden.

Nu het hier stormt, en gister lag op onze parkeerplaats wat takken en bladeren, krijg je toch een soort flashback. Blijft toch in je systeem.
Gelukkig zijn voor mensen die er niet waren genoeg filmpjes om te laten zien hoe erg het was. (vooral het filmpje dat Skunk Anansie van het podium wordt weggeblazen.

Ga een beetje van de hak op de tak hierboven...
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:02:55 #130
10710 gday
propria cures
pi_101741235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:36 schreef AgeEll het volgende:
Wij kwamen uit het noorden, via Zonhoven. Dus als je van het terrein afkomt naar rechts, en als je van de camping A naar de ingang kijkt naar links. Het ligt op ong 10 tot 15 min lopen.
Je wordt door een soort sluis van hekken, langs de plaatselijke voetbalclub, van de camping naar de grote weg geleid
Alleen was alles bijna omgewaaid, qua hekken en bomen op de weg (letterlijk), dus moesten we terug via een omweg, op onze sokken, schoenen waren niet meer echt loopbaar door alle prut.

toen was onze tent ingestort en bedachtte we dat onze autosleutel nog in het kluisje op het terrein lag. Konden we terug, toen naar de auto. Die stond op parkeerplaats 7. Toen de tent leeggehaald en naar huis gereden.

Wij (mijn vriendin en ik) hoeven niet op de massa camping A te staan, willen snachts nog wat slaap meepikken, voor zover dat mogelijk is.

Hopelijk volgend jaar 2de kans.
Baal achteraf dat ik geen shirt van eminem had gekocht van een concert dat nooit heeft plaatsgevonden.

Nu het hier stormt, en gister lag op onze parkeerplaats wat takken en bladeren, krijg je toch een soort flashback. Blijft toch in je systeem.
Gelukkig zijn voor mensen die er niet waren genoeg filmpjes om te laten zien hoe erg het was. (vooral het filmpje dat Skunk Anansie van het podium wordt weggeblazen.

Ga een beetje van de hak op de tak hierboven...
Ah, dat is dus een aangenamere camping eigenlijk? Vorig jaar zaten we helemaal linksachter op de grote camping en dan loop je uiteindelijk ook 15-20 minuten vanaf het festivalterrein. Hoe was het qua voorzieningen daar (voor zover je daar gebruik van hebt kunnen maken)?
pi_101741931
Ik zit altijd op de 'privecamping' van een voetbalclub. Kun je gewoon met je auto op rijden en vervolgens je tent naast je wagen plaatsen. Er is een voetbalcafetaria aanwezig waar je kunt drinken en ontbijten (spek met eieren :) ). Je kunt er gebruik maken van het sanitair van de voetbalkleedkamers, maw deftige douches en wc's.
Als je wil, kun je zelfs bbq'en op de camping.
Allemaal erg aardig dus, maar ik zal niet té veel reclame maken, want heb doorheen de jaren die camping toch ook uit zijn voegen zien barsten.
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:51:26 #132
10863 AgeEll
pi_101742070
De voorzieningen zager er prima uit. Maar heb, op 1x plassen na, nergens gebruik van gemaakt. Ja om weg te komen hebben we de nooduitgang gebruikt, was korten naar de auto toe, en er stond toen niemand meer.

Nogmaals, hopelijk volgend jaar een goedmaker, want dit was mijn enige x pukkelpop.
  donderdag 29 september 2011 @ 15:52:33 #133
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_102515701
http://www.pukkelpop.be/e(...)isaster-designation/

quote:
The Federal Council of Ministers has decided, as proposed by Minister Turtelboom, to designate the severe storm on Thursday 18 August as a natural disaster. As an organisation, we are pleased that official recognition has now been granted that this storm was extremely exceptional.

As a result, everyone who suffered direct material damages may be eligible for compensation from the Disaster Fund. Festival tickets are not considered material damages. Physical injuries are also not covered by the Disaster Fund.

This decision primarily benefits the farmers and suppliers who suffered material damages at Pukkelpop. It will be more difficult for most of the festival attendees to file claims with the Disaster Fund. The minimum amount is 250 euros and a very detailed specification of the material damages would have to be provided.

This designation also means that the Pukkelpop organisation itself cannot call on the Disaster Fund. Pukkelpop is awaiting the decision of the Public Prosecutor’s Office regarding criminal liability and the decision of the insurance company regarding civil liability. Although the organisation will not receive any compensation from the Disaster Fund, it is pleased to know that a number of suppliers can expect some compensation for the damages they suffered.

The Pukkelpop organisation is still waiting for the decisions of the insurance company and the Public Prosecutor’s Office before providing clarity as to a possible Pukkelpop 2012 edition and any potential compensation for the people who came to Pukkelpop.

The organisation will do its best to make a decision / provide final clarity as soon as possible, and in any case no later than 15 November.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:46:50 #134
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_103196519
http://www.pukkelpop.be/n(...)g-voor-pukkelpoppers

quote:
Pukkelpop gaat aan de Pukkelpoppers die online een ticket hebben gekocht voor de editie 2011 drank- en eetbonnen met een waarde van 75 of 150 euro ter beschikking stellen voor de volgende drie edities. Nochtans gaat het om overmacht en gaan de kosten de inkomsten van de editie 2011 te boven. Voor de organisatie is echter steeds de vraag geweest hoe Pukkelpop kan blijven voorbestaan én zij tegelijkertijd de Pukkelpoppers enigszins kan tegemoetkomen.

De organisatie stelt dat de financiële schade aanzienlijk is en het festival enkel zal kunnen voortbestaan dankzij en met de steun van velen en de sterke reputatie die het festival in het verleden opbouwde. De gevolgen van de ramp zullen de komende jaren echter nog zwaar doorwegen op Pukkelpop, zowel op het festival als op haar organisatie.

Pukkelpop voelt echter mee met alle Pukkelpoppers die - net zoals de organisatie - niet hebben kunnen genieten van een volwaardig festival ten gevolge van het rampzalig noodweer. Ondanks de overmacht en het feit dat de kosten die gemaakt werden voor Pukkelpop 2011 hoger zijn dan de inkomsten, wil de organisatie de online kopers van een ticket voor 2011 niet in de kou laten staan. Daarom heeft de organisatie beslist om een tegemoetkoming te voorzien. Deze tegemoetkoming geldt voor iedereen die voor Pukkelpop 2011 een online ticket kocht en niet enkel voor diegenen die op de Pukkelpopwebsite hun mailadres en een shortcode hebben achtergelaten met vragen over een eventuele terugbetaling van tickets en drankbonnen.

Zij ontvangen tussen dinsdag 1 en maandag 14 november 2011 een e-mail van Pukkelpop waarmee zij tot zondag 11 december 2011, 24.00u, vouchers voor eet- en drankbonnen kunnen downloaden. De vouchers zijn niet terugbetaalbaar in geld, maar kunnen, weliswaar op eigen risico, worden overgedragen.

De organisatie van Pukkelpop zal overigens geen andere geste kunnen doen voor de festivalgangers die online een ticket kochten dan onder de vorm van vouchers die voor eet- en drankbonnen kunnen worden omgeruild. Uiteraard staat het de Pukkelpoppers vrij om het voortbestaan van het festival mee te ondersteunen door van de vouchers geheel of gedeeltelijk geen gebruik te maken.

Voor kosten, zoals beschadigd campingmateriaal en dergelijke, zullen de festivalgangers ofwel eigen verzekeringen moeten aanspreken of, bij schade van meer dan 250 euro, zich wenden tot het Rampenfonds. Aangezien de Federale Ministerraad, op voorstel van Minister Turtelboom, besliste om het noodweer op donderdag 18 augustus te erkennen als ramp, kan iedereen die rechtstreekse materiële schade heeft geleden tijdens de Pukkelpopstorm, een aanvraag indienen bij het Rampenfonds. Er geldt een franchise van 250 euro en de geleden materiële schade moet gedetailleerd worden aangegeven. Vooral leveranciers die op Pukkelpop materiële schade hebben geleden, zullen hierop een beroep kunnen doen. De Pukkelpoporganisatie kan dat alvast niet.

Naast het fysieke leed en de psychologische klap worden vele slachtoffers van de Pukkelpopstorm en hun nabestaanden nu ook geconfronteerd met allerlei kosten die niet gedekt zijn door een verzekering. Om hen hierin te ondersteunen werd het ‘Steunfonds Slachtoffers Pukkelpopstorm' opgericht. De giften aan het Steunfonds zijn fiscaal aftrekbaar en gaan integraal naar de slachtoffers. Het Steunfonds, onder voorzitterschap van Stijn Meuris, functioneert met ondersteuning, maar verder volledig onafhankelijk van Pukkelpop. Meer informatie over het Steunfonds vind je op de Pukkelpopwebsite.

Het voorgaande laat toe om het festival in haar oorspronkelijke vorm te laten voortbestaan: drie dagen, acht podia, een mix van de beste bands, dj's en randanimatie van het moment in combinatie met een eigenzinnige focus op de artiesten van morgen.

De Pukkelpoppers die online een ticket(s) hebben gekocht voor Pukkelpop 2011 krijgen bovendien enkele dagen voor de start van de voorverkoop van Pukkelpop 2012 al de kans om online hun toegangstickets aan te kopen. Pukkelpop 2012 gaat door, en dit op donderdag 16, vrijdag 17 en zaterdag 18 augustus.

De Pukkelpoporganisatie wenst alle Pukkelpoppers nog eens uitdrukkelijk te bedanken voor hun begrip, het geduld en de massale steunbetuigingen die zij de afgelopen weken mocht ontvangen.
pi_103197182
Pukkelpop blijft bestaan *O* *O*
  donderdag 10 november 2011 @ 10:01:00 #136
10863 AgeEll
pi_104193497
Deze week in Humo een terugblik op Pukkelpop 11, van minuut tot minuut met de betrokkenen.

Een preview op de website.
http://www.humo.be/humo-a(...)tructie-van-een-ramp

Het blad is ook in Nederland te koop, heb m gister in Adam gekocht.
pi_108144684
Mogelijke Reading/Leeds lineup, zou gelekte poster zijn, in ieder geval gebaseerd op geruchten die de ronde doen. Valt altijd rond Pukkelpop, dus wellicht sommige namen ook mogelijk voor PP;

zondag 19 februari 2012 @ 13:44:06 #138
159761 Arn0
Abbey Road
pi_108146266
Allicht fake. Fleet Foxes bijvoorbeeld doen geen festivals deze zomer. En gelukkig is het fake want deze line-up is om te huilen :P
pi_108146630
haha, mooi hoe de poster van Reading / Leeds elk jaar 'lekt', en er verrassend genoeg elke keer weer een overijverig photoshoppertje achter zit :)

Ben deze ook al tegengekomen:
In the coolest little capital of the world
pi_108147398
Die eerste blijkt idd nep, maar is wel gebaseerd op geruchten...
pi_108874391
Maandag wordt (een deel van) de Reading/Leeds line-up bekend gemaakt, dus hebben we een beetje een idee wat in de buurt is rond Pukkelpop en dus wellicht mogelijke kanshebbers zijn...
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:47:58 #143
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_108874629
Ik ga dit jaar niet meer. Eerst eens kijken wat ze na het gedoe nog kunnen bieden, en dan misschien in 2013 weer.
pi_108875023
Denk dat ze juist nu een goede comeback willen maken, en artiesten die vorig jaar op zouden treden en weer in de buurt zijn bereid vinden alsnog te komen.

Ik ga denk ik wel mits redelijke line-up, moet toch die drankbonnen opmaken :D
pi_108893986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:56 schreef Loveless85 het volgende:
Denk dat ze juist nu een goede comeback willen maken, en artiesten die vorig jaar op zouden treden en weer in de buurt zijn bereid vinden alsnog te komen.

Ik ga denk ik wel mits redelijke line-up, moet toch die drankbonnen opmaken :D
:Y
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:15:22 #146
10863 AgeEll
pi_108894200
Ik wil ook minimaal 1 dag heen. Hoop op een leuke headliner als Green Day, Muse of Placebo.
Eminem zou helemaal geweldig zijn, reden waarom ik vorig jaar heen ging.
pi_109023817
Foo Fighters op Reading/Leeds;

http://efestivals.co.uk/news/12/120312h.shtml

Groot deel van de verdere line-up straks bekend
pi_109025875
De rest:

Kasabian
The Cure
Paramore
Florence + The Machine
The Black Keys
Kaiser Chiefs
Bullet For My Valentine
The Vaccines
Enter Shikari
The Shins
Odd Future
Mystery Jets
Blood Red Shoes,
Bombay Bicycle Club
You Me At Six
Crystal Castles
Angels & Airwaves
Coheed & Cambria
Cancer Bats
Deaf Havana
All Time Low
The Gaslight Anthem
Eagles Of Death Metal
Band Of Skulls
Pulled Apart By Horses
The Maccabees
Foster the People
The Courteeners
The Cribs
Billy Talent
Miike Snow
Justice
Two Door Cinema Club
The Horrors
SBTRKT
Metronomy
Katy B
Azealia Banks
Jaguar Skills
At The Drive-In
OFWGKTA

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2012 20:50:45 ]
  maandag 12 maart 2012 @ 20:49:10 #149
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109025934
Vreselijke line-up, laten we hopen dat Pukkelpop het meerendeel van deze namen links laat liggen.
pi_109026001
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:49 schreef Arn0 het volgende:
Vreselijke line-up, laten we hopen dat Pukkelpop het meerendeel van deze namen links laat liggen.
Wat is er vreselijk aan dan, ik vind 'm zeker niet onaardig. Nou zal Pukkelpop (zeker na vorig jaar denk ik) echt niet alle grote namen mee kunnen doen, maar het gros zou volgens mij niet misstaan op Pukkelpop
  maandag 12 maart 2012 @ 20:51:24 #151
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109026062
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat is er vreselijk aan dan, ik vind 'm zeker niet onaardig. Nou zal Pukkelpop (zeker na vorig jaar denk ik) echt niet alle grote namen mee kunnen doen, maar het gros zou volgens mij niet misstaan op Pukkelpop
Er staan zeker leuke namen op, maar over het algemeen vind ik het echt teleurstellend. Ik vind Rock Werchter bijvoorbeeld nu al een veel sterkere line-up hebben.
pi_109026171
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:51 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Er staan zeker leuke namen op, maar over het algemeen vind ik het echt teleurstellend. Ik vind Rock Werchter bijvoorbeeld nu al een veel sterkere line-up hebben.
Mwah, die hebben wel een paar knallers ja, maar goed, qua 'grote namen' is een The Cure en Foo Fighters wel vergelijkbaar met RHCP of Pearl Jam (imho dan hé :+ ). Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar ik heb weleens mindere Reading line-ups gezien. Vind het wel een goede mix tussen gevestigde orde, wat upcoming dingen / acts die het afgelopen jaar beroemd zijn geworden, en wat 'in between'.
pi_109032311
Reading;

pi_109041384
Paramore en Foo Fighters zou geweldig zijn, dat wordt waarschijnlijk een kaartje kopen :D
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:16:04 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109043187
Eerlijk gezegd vind ik het een hele matige line-up.... :{
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:01:54 #156
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_109053843
Al was het gratis dan zou ik er nog niet heengaan met die line up.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:24:36 #157
10863 AgeEll
pi_109066033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:01 schreef Ixnay het volgende:
Al was het gratis dan zou ik er nog niet heengaan met die line up.
Zo erg is het nou ook weer niet. En er komt nog een sloot bij.
pi_109072558
Ik zie het probleem niet zo, toch 2 flinke namen als headliners, en kasabian is best groot in de UK, hoop leuke semi grote namen, wat gearriveerde namen en wat upcoming dingen wat op doorbreken staat of net doorgebroken is afgelopen jaar, en met dingen als Justice en Kaiser Chiefs wel paar goede festival knallers...

Al is de vrijdag op The Cure, Paramore en misschien Foster the People na wel echt drama ja :P

Maar vind de zondag juist heel sterk, met de Foo's, Kaiser Chiefs, Justice, BFMV, Black Keys, Gaslight Anthem, Eagles of Death Metal... Gros daarvan zou zo door kunnen naar Pukkelpop main stage....
pi_109099456
Eerste namen van Rock en Seine;

Weekend na Pukkelpop :Y

Ten tijde van Pukkelpop zitten bv. Green Day en Foster the People echter nog in Japan. Overigens schijnt Mark Lanegan zichzelf bevestigd te hebben tijdens een optreden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2012 19:14:34 ]
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:10:19 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109102786
Nou, die laatste twee namen spreken me al heel wat meer aan _O_
pi_109103933
Sigur Ros zit tijdens Pukkelpop ook in Japan
pi_109104149
Frequency valt in hetzelfde weekend als Pukkelpop;
pi_109322694
Feist (canadese zangeres) is de eerste (gelekte) naam. Vanuit de organisatie vooral nog stilte
pi_109338029
Ah, zie dat de Frequency pic het niet meer doet;

pi_109458893
Nieuwe website is live, aldus een HUMO journalist aanstaande dinsdag wat namen, alhoewel er ook wordt geroepen dat Werchter dinsdag nog wat namen dropt en Pukkelpop na pasen.

Lees ondertussen op die nieuwe site ook wel wat reacties van mensen die het wat lang vinden duren en al voor Werchter (of wat anders) zijn gegaan. Lijkt me ook voor Pukkelpop goed als ze in ieder geval op korte termijn even wat duidelijkheid scheppen welke kant het dit jaar op gaat.

Er is namelijk echt nog niks duidelijk, worden het 3 volle dagen, hoeveel podia zijn er, komen alle podia van voorgaande jaren terug, hoeveel impact heeft alles op t budget gehad en wordt het dus een editie met wat meer kleine & upcoming namen, of toch ook wel weer de grote knallers, etc. etc.

Het kan zo maar 3 daagjes van 17 - 23 op 2 podia worden, maar ook gewoon weer identiek aan vorig jaar, of nou ja, t jaar er voor dan :') :+
pi_109525377
Inderdaad meer informatie zou fijn zijn! Heb ook gelezen dat het festivalterrein misschien iets wordt verschoven bijvoorbeeld.. maar ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Op naar morgen! :)
pi_109534160
De eerste headliner wordt net na 17:00 uur op Studio Brussel bekend gemaakt. Als dat niet de Foo Fighters zijn, weet ik het ook niet meer ;)
pi_109535565
*O*
Klussen deel 1 en 2
pi_109535705
nou, dat betekent dat alle Nederlandse Foo Fighters fans dus naar fucking Belgie moeten rijden....
pi_109535802
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:13 schreef Kidney_bean01 het volgende:
nou, dat betekent dat alle Nederlandse Foo Fighters fans dus naar fucking Belgie moeten rijden....
of naar Biddinghuizen! *O*
pi_109535894
quote:
Mwah, dat weet je niet, wellicht nog een showtje hier, of Lowlands, alhoewel dat laatste eerder een vloek dan een zegen zou zijn, aangezien dat al uitverkocht is zónder dat het aangekondigd zou zijn, dus het gros van de Foo-fans zal geen kaartje hebben.

Maar ik ben er wel blij mee *O* hadden sowieso nog drankkaarten van vorig jaar gekregen, en het was dus al het plan te gaan.

http://www.pukkelpop.be/n(...)terug-naar-pukkelpop

Volledige bericht:

quote:
Aan de Pukkelpopaffiche 2012 werd de voorbije maanden hard gewerkt.
Misschien wel harder dan ooit tevoren en met slechts één doel: festivalgangers weer als vanouds laten genieten van ‘hun Pukkelpop’.

De Pukkelpoporganisatie is dan ook ontzettend blij om jullie vandaag de zeer symbolische terugkeer van Foo Fighters mee te delen. Zij sluiten het festival af op zaterdag 18 augustus.
Pukkelpop kent ondertussen een hele geschiedenis met de band. Zo speelden ze in 1995 op Pukkelpop hun allereerste concert op het Europese vasteland, tevens hun eerste festival ooit. Daarna keerden ze nog twee keer terug naar Hasselt. Bovendien was frontman Dave Grohl in 1991 ook al te gast met Nirvana en was hij drie jaar geleden samen met Them Crooked Vultures de grote verrassingsact op Pukkelpop.
Welcome back!

En wat meer is: morgen, dinsdag 27 maart om 06.00u worden een hele reeks nieuwe namen bekend gemaakt! Hou onze website in de gaten!
Extra informatie over o.a. de start van de ticketverkoop volgt binnen enkele weken.

Pukkelpop is dit jaar op 16, 17 en 18 augustus in Hasselt-Kiewit.
Morgenochtend vroeg dus meer namen, zal nog wat meer wat van de Reading namen tussen zitten gok ik :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2012 17:39:15 ]
pi_109535995
En ook Lowlands;

http://lowlands.nl/programma/

Wat overigens meteen een shitload aan namen dropped zo te zien?

Âme
Ane Brun
Blaudzun
Bloc Party
Web Stage:Cody & The Albatross
Dixon
Dope D.O.D.
Web Stage:Dan Musk
Ed Sheeran
Enter Shikari
Feist
Foo Fighters
Henrik Schwarz
Howler
James Vincent McMorrow
Kees van Hondt
The Kyteman Orchestra
La Pegatina
Les Ramoneurs de Menhirs
Letlive
LowSofie
Specials play
Movits!
Me First and the Gimme Gimmes
NJO Symfonieorkest
Skrillex
Spinvis
The Black Keys
Triggerfinger

Gaan we ongetwijfeld een deel van morgen terugzien op Pukkelpop?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2012 17:25:29 ]
pi_109547943
quote:
Zo kom je nog eens op een goed festival terecht.
pi_109548886
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:45 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Zo kom je nog eens op een goed festival terecht.
Qua sfeer vond ik het inderdaad wellicht beter dan Lowlands. En niet alle hipsters die niet om de muziek gaan, of de sfeer, maar omdat het nu toevallig even onwijs hip is al 8 maanden van tevoren een Lowlands-kaartje te hebben :')

VVK begint 30 april geloof ik, dus lekker gewoon zoals het hoort; eerst deel vd line-up bekent, en weten waar je een ticket voor koopt ^O^
pi_109549775
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Qua sfeer vond ik het inderdaad wellicht beter dan Lowlands. En niet alle hipsters die niet om de muziek gaan, of de sfeer, maar omdat het nu toevallig even onwijs hip is al 8 maanden van tevoren een Lowlands-kaartje te hebben :')

VVK begint 30 april geloof ik, dus lekker gewoon zoals het hoort; eerst deel vd line-up bekent, en weten waar je een ticket voor koopt ^O^
Dit is echt wel het grootste voordeel aan pukkelpop, je kan eerst de line-up bekijken en dan pas je kaartje kopen _O_

Overigens werkt het met werchter ook wel zo, maar die zouden het liefst net als lowlands meteen uitverkopen zonder iets aan te kondigen :P
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109553869
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:17 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Dit is echt wel het grootste voordeel aan pukkelpop, je kan eerst de line-up bekijken en dan pas je kaartje kopen _O_

Overigens werkt het met werchter ook wel zo, maar die zouden het liefst net als lowlands meteen uitverkopen zonder iets aan te kondigen :P
Dat zou gewoon op elk festival zo moeten zijn: éérst de line up, dan pas kaartverkoop. Ik vind het al jaren belachelijk hoe het bij Lowlands gaat. Ik bedoel, zomaar 200 euro per kaartje neertellen, terwijl je geen eens weet wat er staat?
pi_109554938
Over 5 1/2e uur meer namen *O*
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:49:42 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109555333
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Dat zou gewoon op elk festival zo moeten zijn: éérst de line up, dan pas kaartverkoop. Ik vind het al jaren belachelijk hoe het bij Lowlands gaat. Ik bedoel, zomaar 200 euro per kaartje neertellen, terwijl je geen eens weet wat er staat?
Dat krijg je als een festival "hip" is.
Over een paar jaar is het misschien weer over omdat dan iedereen een keer geweest is en kan je wel weer op een normaal moment een kaartje kopen.

Wel jammer hoe een festival verpaupert gewoon omdat er allemaal van die mongolen komen die zogenaamd voor de sfeer komen |:(
pi_109556476
Kan niet slapen en vond dit:

http://rock-metal-punk.org/zine/nieuws.php?id=6474

Zit veel moois tussen :)
Jaaa, dansen! dansen!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 07:09:06 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109556697
Wat een line-up alweer! The fucking Stone Roses, over een headliner gesproken _O_
pi_109556741
Ik heb er zo al zin in O+
Wat een goed begin van een line-up _O_
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109557188
Lineup staat op de site, voor mij issie beetje te alternatief, had wel wat meer mainstream dingen verwacht. Momenteel vind ik alleen de Foo's de moeite waard. Bjork en Stone Roses heb ik niets mee
pi_109558086
Ik ken heel veel van de namen niet! Misschien dus op de zaterdag er langs voor de Foo Fighters dan?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:48:17 #185
10863 AgeEll
pi_109558549
Voor mij ook een lichte tegenvaller deze line-up. Ik wil sowieso heen om het gevoel te veranderen. Ben er 1x geweest, en dat was afgelopen jaar.
Denk dat het de zaterdag wordt, Bjork en Stone Roses hoef ik niet echt te zien.

En wel heel veel dubstep acts. Er is ook nog andere house!
pi_109559114
Als ik ga zal het ook alleen op zaterdag zijn...
pi_109560968
zeg als iedereen alleen maar de zaterdag gaat, hoe snel zal de verkoop van die kaarten dan wel niet gaan? :P
pi_109561738
Is het eigenlijk al bekend wanneer de kaarten in de verkoop gaan?
Ik verwacht eigenlijk wel dat de dagkaarten voor de zaterdag redelijk snel zullen gaan, aangezien voor de FF fans LL geen optie (meer) is...
pi_109561799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:44 schreef Guard het volgende:
Ik verwacht eigenlijk wel dat de dagkaarten voor de zaterdag redelijk snel zullen gaan, aangezien voor de FF fans LL geen optie (meer) is...
yup vertel mij wat ;) haha ik hoop alleen niet dat ik zelfs voor Pukkelpop buiten de pot ga pissen, omdat alle fans zich nu massaal op de Pukkelpop zaterdag gaan storten.. volgensmij is de kaartverkoop over enkele weken. Geen idee hoe duur het eigenlijk wordt!
pi_109565904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:44 schreef Guard het volgende:
Als het goed is 30 april, zoiets hoor ik althans telkens...
Denk dat de run op weekendkaarten wel mee zal vallen gelukkig (kan ik rustig mijn ticket bestellen) , veel volk zit nu al te zeuren dat de line-up slecht it en dat ze Eminem/Green Day willen (of the killers, maar die zie ik helaas nog best komen ook :') :'( )
Jaaa, dansen! dansen!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:00:44 #191
10863 AgeEll
pi_109565939
Ik had ook Green Day/Eminem en zelfs Placebo gewild. Deze zitten minder in mijn straatje.
Maar een leuk dagje moet toch wel te doen zijn :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:01:34 #192
10863 AgeEll
pi_109565967
The Killers is toch wel een headliner, die doen ze er toch niet ff bij?
pi_109568957
Zo vet dat the Stone Roses er staan en de Foo Fighters zijn ook nooit mis, sowieso wel een dagje gaan dus!
pi_109577777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:01 schreef AgeEll het volgende:
The Killers is toch wel een headliner, die doen ze er toch niet ff bij?
Ik hoop echt van niet
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109582424
Waarom The Killers niet? Zijn ze live zo slecht?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:12:44 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_109583506
De zaterdag _O_
pi_109586943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:00 schreef AgeEll het volgende:
Ik had ook Green Day/Eminem en zelfs Placebo gewild. Deze zitten minder in mijn straatje.
Maar een leuk dagje moet toch wel te doen zijn :)
Green Day ging al niet, die zitten nog in Japan, Eminem heb ik persoonlijk niks mee, maar okee, en Placebo had goed gekund :Y

Maar goed, er is wel ineens een hoop bekend, dat vind ik wel netjes, alhoewel volgens mij relatief veel dance bekend is, en er (in mijn ogen) weinig 'mainstream' dingen, terwijl vorig jaar toch best flink wat mainstream namen geboekt waren.

Dus ben benieuwd of die nog komen, of dat ze het over de wat alternatievere (en wellicht goedkopere daardoor?) tour gooien.

Al met al is het best een goede lineup, voor mijn persoonlijk issie niet zo geweldig, daar ik toch altijd meer voor de mainstream ga en dan wat 'nieuwere / onbekendere' dingen meepik, ipv andersom.

Maar kudo's dat ze na vorig jaar hier nog mee kunnen komen. Her en der lees je wel dat ze meer lof oogsten dan Lowlands, wat al maanden uitverkocht is en zo af en toe een (onwijs voorspelbaar) naampje dropt. Vooral op Graz kunnen ze er niet over uit hoe mis het gaat in de polder daar, en hoe mainstream Lowlands wel niet is geworden :') :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2012 22:58:36 ]
pi_109590254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:53 schreef MCMan88 het volgende:
Waarom The Killers niet? Zijn ze live zo slecht?
Wat ik gezien heb van Flowers is dat ie nogal vaak ontzettend mis zit met z'n vocalen... Valse uithalen ook wel eens... En eigenlijk vind ik het wel fijn dat pukkelpop niet de lowlands toer doet zoals hierboven mij werd gezegd :)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109592316
The Killers mogen zeker komen !
pi_109605950
Heb toch een beetje een raar gevoel over die mensen die nu naar de rechter gaan om hun kaartje van vorig jaar vergoed te krijgen. Bekend is dat dit een ramp is, zodat het festival niet aansprakelijk is (en dus ook geen beroep kan doen op hun aansprakelijkheidsverzekering en de schade dus zelf moeten betalen). Zelf ga ik al jaren naar Werchter en "ik hou" van dat festival. Als er daar zoiets zou gebeuren zo ik er niet over peinzen om de prijs van dat kaartje te claimen. Maar ja, je hebt natuurlijk ook mensen die eenmalig gaan en ook mensen die altijd en overal het onderste uit de kan willen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 14:29:08 #201
10863 AgeEll
pi_109607425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb toch een beetje een raar gevoel over die mensen die nu naar de rechter gaan om hun kaartje van vorig jaar vergoed te krijgen. Bekend is dat dit een ramp is, zodat het festival niet aansprakelijk is (en dus ook geen beroep kan doen op hun aansprakelijkheidsverzekering en de schade dus zelf moeten betalen). Zelf ga ik al jaren naar Werchter en "ik hou" van dat festival. Als er daar zoiets zou gebeuren zo ik er niet over peinzen om de prijs van dat kaartje te claimen. Maar ja, je hebt natuurlijk ook mensen die eenmalig gaan en ook mensen die altijd en overal het onderste uit de kan willen.
Ik ga niet weer die hele geld-terug-discussie voeren.
Maar wat je zegt, niet iedereen komt er elk jaar. Je wordt met die bonnen 'gedwongen' om weer te gaan.
Discussie blijft ook of hun het festival zelf hebben afgeblazen omdat ze niet wilden of niet konden. Hier kan je ook weer lang en kort over discussiëren.

En tis niet alleen je kaartje he wat het heeft gekost. Ook kluisje, parkeerkaart, camping, eet/drankbonnen hadden we net gekocht. Dat voor een uurtje festival.

Maar mensen die er niet bij waren hoeven niet hun mening te geven wat mensen moeten doen die er wel bij waren. Daar blijf ik bij.

Ik wil er niet op ingaan, maar ik was er, en mensen staan erg snel klaar met hun mening. Maar je raakt er toch niet uitgesproken over.
pi_109635754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:29 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ik ga niet weer die hele geld-terug-discussie voeren.
Maar wat je zegt, niet iedereen komt er elk jaar. Je wordt met die bonnen 'gedwongen' om weer te gaan.
Discussie blijft ook of hun het festival zelf hebben afgeblazen omdat ze niet wilden of niet konden. Hier kan je ook weer lang en kort over discussiëren.

En tis niet alleen je kaartje he wat het heeft gekost. Ook kluisje, parkeerkaart, camping, eet/drankbonnen hadden we net gekocht. Dat voor een uurtje festival.

Maar mensen die er niet bij waren hoeven niet hun mening te geven wat mensen moeten doen die er wel bij waren. Daar blijf ik bij.

Ik wil er niet op ingaan, maar ik was er, en mensen staan erg snel klaar met hun mening. Maar je raakt er toch niet uitgesproken over.
Ach, mensen mogen best een mening hebben hé :P

ik was er, en zat in hetzelfde schuitje, net drankbonnen gekocht (thuis had ik er 40 over, dus zeg 100 euro ongeveer), een kluisje voor het weekend (20 euro meen ik), en uiteraard 2 toegangskaarten (mij en mijn vriendin, zeg samen 280 euro). Ben je toch 400 euro verder, en de drankbonnen die je nu krijgt zijn 3x50 meen ik dus totaal 150 (als je dus al alle 3 de jaren gaat en ze anders voor de volle mep weet te verkopen).

Maar goed, ik vind het wel prima zo eigenlijk, wat hadden ze anders moeten doen, er zijn door hen ook gewoon veel kosten gemaakt die niet allemaal terug te halen zijn, de schade, het steunfonds, noem maar op. Er wordt ook wel heel snel geroepen dat ze dan maar alle kaartjes hadden moeten terugbetalen. Was dan waarschijnlijk het einde van het festival, en dat had voor mij ook niet gehoeven. Want ik zie dit niet als de schuld van Pukkelpop ofzo, anders had het een ander verhaal geweest. Heb genoeg festivals in Belgie en Nederland gezien (Graspop, meerdere keren Werchter, Lowlands, Pinkpop) en dit had overal een vergelijkbaar effect gehad. De podia en tenten waren gewoon van vergelijkbaar niveau, het terrein niet extreem anders of 'gevaarlijk'.

Dus ik zou het persoonlijk zonde vinden als zoiets dan het einde van een traditie zou betekenen. Dan maar voor 2 personen er 250 euro op moeten toeleggen. En dat is een hoop geld, en voor sommige mensen is dat zelfs heel veel geld, dus ik kan me de teleurstelling voor sommigen heus voorstellen.

Het zou wellicht ´beter´ zijn geweest als mensen konden kiezen om bv. hun kaartje terug betaald te krijgen, of hier vanaf zien om PP te steunen, is vergelijkbaar in ´waarde´ met de drankbonnen actie nu, alleen hoef je er niet 3x voor naar PP om het te 'verzilveren'. Maar goed, ergens is dat ook weer heel onvoorspelbaar, en discussie houdt je altijd, dan gaat het dus wel weer over de drankbonnen, schade aan tentjes, betaald hebben voor kluisjes, etc etc.

Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen, en we ook dezelfde avond nog naar huis konden rijden en de tent en auto onbeschadigd was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 23:40:18 ]
pi_109636499
En ik vind het prima dat ze er gewoon dit jaar weer staan, in vergelijkbare setting, met een gepast herdenkmomentje/plekje, en een lineup die voorlopig veel lof oogst
pi_109640578
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen,
^O^
Jij snapt wat belangrijk is in het leven.
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:48:01 #205
10863 AgeEll
pi_109642080
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ach, mensen mogen best een mening hebben hé :P

ik was er, en zat in hetzelfde schuitje, net drankbonnen gekocht (thuis had ik er 40 over, dus zeg 100 euro ongeveer), een kluisje voor het weekend (20 euro meen ik), en uiteraard 2 toegangskaarten (mij en mijn vriendin, zeg samen 280 euro). Ben je toch 400 euro verder, en de drankbonnen die je nu krijgt zijn 3x50 meen ik dus totaal 150 (als je dus al alle 3 de jaren gaat en ze anders voor de volle mep weet te verkopen).

Maar goed, ik vind het wel prima zo eigenlijk, wat hadden ze anders moeten doen, er zijn door hen ook gewoon veel kosten gemaakt die niet allemaal terug te halen zijn, de schade, het steunfonds, noem maar op. Er wordt ook wel heel snel geroepen dat ze dan maar alle kaartjes hadden moeten terugbetalen. Was dan waarschijnlijk het einde van het festival, en dat had voor mij ook niet gehoeven. Want ik zie dit niet als de schuld van Pukkelpop ofzo, anders had het een ander verhaal geweest. Heb genoeg festivals in Belgie en Nederland gezien (Graspop, meerdere keren Werchter, Lowlands, Pinkpop) en dit had overal een vergelijkbaar effect gehad. De podia en tenten waren gewoon van vergelijkbaar niveau, het terrein niet extreem anders of 'gevaarlijk'.

Dus ik zou het persoonlijk zonde vinden als zoiets dan het einde van een traditie zou betekenen. Dan maar voor 2 personen er 250 euro op moeten toeleggen. En dat is een hoop geld, en voor sommige mensen is dat zelfs heel veel geld, dus ik kan me de teleurstelling voor sommigen heus voorstellen.

Het zou wellicht ´beter´ zijn geweest als mensen konden kiezen om bv. hun kaartje terug betaald te krijgen, of hier vanaf zien om PP te steunen, is vergelijkbaar in ´waarde´ met de drankbonnen actie nu, alleen hoef je er niet 3x voor naar PP om het te 'verzilveren'. Maar goed, ergens is dat ook weer heel onvoorspelbaar, en discussie houdt je altijd, dan gaat het dus wel weer over de drankbonnen, schade aan tentjes, betaald hebben voor kluisjes, etc etc.

Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen, en we ook dezelfde avond nog naar huis konden rijden en de tent en auto onbeschadigd was.
Kijk jij gaat naar Rock am Ring dus jij moet wel een goede peer zijn. :P

Zoals jij het uitlegt zie ik het dus ook. De organisatie heeft voor ons gekozen hoe we een vergoeding krijgen. Dat irriteert. En als mensen het hier niet mee eens zijn dan zijn dat meteen geldwolven die de slachtoffers niet respecteren. Heeft er niks mee te maken.

Ik ga niet standaard naar Pukkelpop (het is geen RAR :P), had dus graag mijn geld terug gehad. Of deels geld, en dan alleen voor dit jaar waardebonnen geaccepteerd.
En dus super irritant dat je eet/drankbonnen komend jaar niet geldig zijn van afgelopen jaar.

Ik ben ook heel blij dat er niks ernstigs met mijzelf en mijn vriendin is gebeurd. En dat onze auto geen schade had, onze tent heeft het helaas niet overleefd. Maar daar staat de afwikkeling van de organisatie los van. Maar we zitten op 1 lijn. Dus ik hoef jou niet te overtuigen :)
pi_109648482
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)l1%2Fnieuws+%28L1%29

quote:
Vorig jaar vielen vijf doden en tientallen gewonden tijdens noodweer op het muziekfestival, onder meer door vallende takken. De populieren op het festivalterrein moeten wijken voor hazelaars en lindebomen. Die zijn beter bestand tegen noodweer.
Er zullen in ieder geval nieuwe bomen zijn, dus ze nemen wel wat maatregelen
Jaaa, dansen! dansen!
pi_109648824
Vallende takken? Er viel gewoon een hele boom op een persoon. Ik weet niet of het dan uitmaakt wat voor boom het is...
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:17:07 #208
10863 AgeEll
pi_109649703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vallende takken? Er viel gewoon een hele boom op een persoon. Ik weet niet of het dan uitmaakt wat voor boom het is...
Bonzaiboom ):O

Wel goed deze maatregelen, maar zo'n storm komt natuurlijk nooit meer.
pi_109667036
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Tuurlijk wel, het verschil kan hem natuurlijk zitten in de wortels, sommige bomen zijn minder goed geworteld dan andere soorten :)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_111172741
Ik heb nog 20 x food en drink vouchers....

10 normaal 25 euro nu 20.

20 bonnen 40 euro.

Mocht er iemand dit jaar wel heen gaan, contact me maar als je geinteresseerd bent.
  zondag 6 mei 2012 @ 11:34:49 #211
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_111197837
Wat ik niet begrijp is dat die echte grote festivals, van het formaal, RAR, Werchter, etc. niet gewoon die lap grond kopen. Dan zetten ze er gewoon een vaste constructie neer van beton en staal, en voor de sfeer mogen ze er dan doeken boven hangen, etc.

Vaste sanitair voorzieningen, douchegebouwtjes, toiletruimtes, met een vast riool.

Wat denk je hoeveel voorbereidingskosten je daarmee jaarlijks bespaart?
Als je toch weet dat je nog minimaal 10 jaar vooruit wil met je festival dan valt hiermee op de lange termijn toch veel geld mee te besparen. En dan hebben we het nog niet gehad over wat het bijdraagt aan de veiligheid en frisheid van een festival.

En dan mogen ze best de rest van het jaar daar koeien laten rondlopen door het te verhuren aan een veehouder.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:01:55 #212
10863 AgeEll
pi_111202019
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:34 schreef Ixnay het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat die echte grote festivals, van het formaal, RAR, Werchter, etc. niet gewoon die lap grond kopen. Dan zetten ze er gewoon een vaste constructie neer van beton en staal, en voor de sfeer mogen ze er dan doeken boven hangen, etc.

Vaste sanitair voorzieningen, douchegebouwtjes, toiletruimtes, met een vast riool.

Wat denk je hoeveel voorbereidingskosten je daarmee jaarlijks bespaart?
Als je toch weet dat je nog minimaal 10 jaar vooruit wil met je festival dan valt hiermee op de lange termijn toch veel geld mee te besparen. En dan hebben we het nog niet gehad over wat het bijdraagt aan de veiligheid en frisheid van een festival.

En dan mogen ze best de rest van het jaar daar koeien laten rondlopen door het te verhuren aan een veehouder.
waarom zou iemand zijn grond verkopen? Nu houd de gemeente veel meer controle op het festival met tijdelijke vergunningen.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:04:15 #213
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_111202104
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:01 schreef AgeEll het volgende:

[..]

waarom zou iemand zijn grond verkopen?
Omdat je daar dan geld voor kunt krijgen. :?

quote:
Nu houd de gemeente veel meer controle op het festival met tijdelijke vergunningen.
Voor een vast bestemmingsplan met eventuele bouw heb je geen vergunningen nodig? :?
pi_111239470
kaartje voor de zaterdag in de pocket! *O* Vervelend dat ik niet gelijk het tweede kaartje ook kon bestellen, maar dat ik, omdat ik vorig jaar slechts 1 kaart had gekocht, moet wachten tot volgende week voor het andere kaartje...
  maandag 7 mei 2012 @ 10:23:23 #215
10863 AgeEll
pi_111239746
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Omdat je daar dan geld voor kunt krijgen. :?

[..]

Voor een vast bestemmingsplan met eventuele bouw heb je geen vergunningen nodig? :?
Ze hebben toch een evenementenvergunning lijkt me.
Dat lees je toch wel is. Dat ze weer een contract tekenen om zoveel jaar dat festival te mogen organiseren.
pi_111240435
Kaartjes voor zaterdag ook binnen! *O*
Klussen deel 1 en 2
pi_111243498
Nog een week wachten voor ik mijn combiticket kan kopen..
Jaaa, dansen! dansen!
pi_111243592
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze dat gaan doen met de camping. Je moet nu al aangeven waar je wil kamperen, maar als je pas op vrijdag of zaterdag komt? Houden ze dan plek vrij voor de mensen die dan nog hebben aangegeven om te komen?
Klussen deel 1 en 2
pi_111317862
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:26 schreef meowingtons het volgende:
Nog een week wachten voor ik mijn combiticket kan kopen..
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:14:20 #220
10863 AgeEll
pi_111323224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?
Ja zijn strikt, kaarten ophalen met paspoort.
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:15:34 #221
10863 AgeEll
pi_111323258
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:29 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze dat gaan doen met de camping. Je moet nu al aangeven waar je wil kamperen, maar als je pas op vrijdag of zaterdag komt? Houden ze dan plek vrij voor de mensen die dan nog hebben aangegeven om te komen?
Er is elke dag toch een verloopt van de dagkaartmensen. Die kunnen toch op elkaars plek staan.
Vorig jaar (8uur :P), op camping B gestaan, leek een leuke camping. Camping A was me iets te massaal.
pi_111345739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Best logische situatie, lijkt me toch? Zou een beetje raar zijn als je meer kaartjes kan kopen dan je vorig jaar had, dan is het niet echt meer een voorverkoop voor de gedupeerden van vorig jaar hé :+ dan kan/wil/moet iedereen voor iedere vage kennis die ook wil 'alvast' gaan bestellen omdat die bang zijn dat ze er anders naast grijpen.

Ga je alleen voor de Foo's of hele weekend?
pi_111361800
en tóch is het vervelend, want als mijn vriend geen ticket kan krijgen, zie ik mezelf ook niet het hele eind naar Belgie rijden ;) Ik ga alleen de zaterdag
pi_111367511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:17 schreef Kidney_bean01 het volgende:
en tóch is het vervelend, want als mijn vriend geen ticket kan krijgen, zie ik mezelf ook niet het hele eind naar Belgie rijden ;) Ik ga alleen de zaterdag
Je kan toch ook met de trein? :P

Maar goed, wij konden wel 2 kaartjes bestellen, maar je moest ze wel 1 voor 1 bestellen, dat was ook een beetje vervelend.
Klussen deel 1 en 2
pi_111368081
Mja ik denk niet dat het uitverkocht zal raken aanstaande week ;)

edit: nouja, opzich kleine kans dat de foo dag snel uitverkocht zal zijn, ik vergeet dagtickets altijd :@
Jaaa, dansen! dansen!
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:18:52 #226
10863 AgeEll
pi_111370341
Kan je die code ook voor iemand anders gebruiken. Ik ga denk niet. Maar heb wel zo'n code
pi_111372318
Ik weet niet of dat kan Agell, gezien dat het op naam is enzo..

Ik verwacht ook niet dat het hele festival snel zal uitverkopen, maar die Foo Fighters dag... tja.. ik lees van de mensen die dagkaarten kopen, dat ze vooral de zaterdag kopen..
pi_111378758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:18 schreef AgeEll het volgende:
Kan je die code ook voor iemand anders gebruiken. Ik ga denk niet. Maar heb wel zo'n code
Nee, de naam is al ingevuld in het formulier, je kan alleen je adres enzo wijzigen.
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:01:18 #229
10863 AgeEll
pi_111380690
Ok jammer, had je die van mij wel mogen gebruiken.
pi_111521940
bedankt voor het aanbod AgeEll, maar heb net tweede kaartje kunnen bestellen gelukkig! :D
  maandag 14 mei 2012 @ 06:06:49 #231
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_111521946
Is die site bij jullie ook lekker zo traag?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  maandag 14 mei 2012 @ 06:09:34 #232
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_111521951
Echt lekker ik word de hele tijd weer terug naar het hoofdmenu gestuurd
pi_111521954
was bij mij ook traag, maar ik kon er gelukkig voor zessen al in!
  maandag 14 mei 2012 @ 06:28:26 #234
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_111521972
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 06:12 schreef Kidney_bean01 het volgende:
was bij mij ook traag, maar ik kon er gelukkig voor zessen al in!
Heb je geluk gehad, nu ligt de hele site plat. En ik dacht dat Ticketmaster kut was :')
pi_111521981
Ticketmaster is heilig in vergelijking met dit!!! Ik lees alle reacties op twitter, ongelofelijk.. hoop dat het lukt om kaarten te scoren, sta je anders om 6 uur voor op!
  maandag 14 mei 2012 @ 07:51:13 #236
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_111522422
Hehe, duurde twee uur en het kostte een hoop frustratie maar ik heb zaterdagtickets *O*
pi_111523130
Wat goed hee!

Sta ik 5:30 uur op, zie ik dat de tickets nu nog steeds te koop zijn :') maar goed dat weet je nooit van tevoren..
  maandag 14 mei 2012 @ 09:06:06 #238
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_111523289
Inderdaad, gok dat ze voor 12 uur wel weg zijn. Als ik op twitter kijk zie ik bijna alleen mensen die zaterdag tickets kopen.
pi_111523430
ja ik keek ook net, écht alleen maar zaterdag met een enkele ticket voor Björk
pi_111524704
en de zaterdag is nu, rond 10 uur, uitverkocht!
pi_111527541
Combi ticket is binnen :) Ik heb er zin in, die 4 nieuwe namen zijn ook wel fijn :) Refused, Billy Talent, The Shins en Sub Focus (live)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_111537877
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
en de zaterdag is nu, rond 10 uur, uitverkocht!
Zo! Toch fijn, die presale van vorig jaar. Wij zijn niet zo goed in tickets kopen wanneer de verkoop echt van start gaat, dus dan waren we nu te laat geweest (of combitickets gekocht)
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:41:35 #243
168572 .Paul
Téh Paul
pi_111614283
Ligt het aan mij of is de line-up van donderdag en vrijdag treurig slecht? Wtf boeien de Stone Roses nou, stelletje bejaarden uit de jaren tachtig.
pi_111614613
Dat ligt aan jou :Y
pi_111627915
Stone Roses zijn ook niet mijn ding, maar dat zorgt ervoor dat ik onbekendere dingen kan kijken of een beetje kan feesten in de boiler room :)

Wel een probleem nu, omdat mijn vriendin nogal traag was met haar kaartje kopen kan ze nu niet meer op camping C komen bij mij... Een mailtje naar de organisatie dat ze sowieso in mijn tent zou slapen en die tent er sowieso staat (dus dat er geen extra ruimte in beslag genomen wordt) levert het antwoord op dat we maar gewoon ons Camping C kaartje om moeten ruilen voor een camping B door naar de service desk te mailen :r

Ik verlang terug naar het lijnnazi systeem zo ;(
Jaaa, dansen! dansen!
pi_111628230
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:55 schreef meowingtons het volgende:
Stone Roses zijn ook niet mijn ding, maar dat zorgt ervoor dat ik onbekendere dingen kan kijken of een beetje kan feesten in de boiler room :)

Wel een probleem nu, omdat mijn vriendin nogal traag was met haar kaartje kopen kan ze nu niet meer op camping C komen bij mij... Een mailtje naar de organisatie dat ze sowieso in mijn tent zou slapen en die tent er sowieso staat (dus dat er geen extra ruimte in beslag genomen wordt) levert het antwoord op dat we maar gewoon ons Camping C kaartje om moeten ruilen voor een camping B door naar de service desk te mailen :r

Ik verlang terug naar het lijnnazi systeem zo ;(
wat is het probleem? doe je toch gewoon alsof je haar net ontmoet hebt en meeneemt naar je tentje
pi_111635017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:04 schreef Nest het volgende:

[..]

wat is het probleem? doe je toch gewoon alsof je haar net ontmoet hebt en meeneemt naar je tentje
Mensen met een bandje voor camping B komen niet op Camping A of C (of vice versa)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_111639902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:58 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Mensen met een bandje voor camping B komen niet op Camping A of C (of vice versa)
Serieus? wat belachelijk..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:16:56 #249
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113845106
Nog 100 combi-tickets over :D
pi_113869631
Zo, combi's uitverkocht, mocht ook wel eens
Jaaa, dansen! dansen!
pi_114733835
Iemand die enig idee van parkeergelegenheid nabij camping B heeft?
Jaaa, dansen! dansen!
pi_114832977
Volgens de organisatie komt er nog een uitgebreide nieuwspost over, maar ehm, fijn dat er zoveel FOK!kers naar pukkelpop gaan :')
Jaaa, dansen! dansen!
pi_114833229
Ik ga, maar een dagje, en was er vorig jaar, maar we weten allemaal hoe dat afliep...

Toen in ieder geval geparkeerd op wat zo'n niet officiële parking was. Gewoon wat locals waar je voor 20 euro op hun weiland kan parkeren. Zat toen camping A volgens mij, die direct tegenover de ingang van het terrein.
pi_114877352
Dat is nog best een idee, al zou dat maar 5 euro schelen... Toch 5 euro :P

Snoop Dogg staat de 16e in Tilburg voor een optreden, om die reden zal hij op pukkelpop ergens in de middag spelen... Scheelt weer, Bloc Party in vol daglicht is ook niet alles
Jaaa, dansen! dansen!
pi_115001588
Het uurschema is online op de pukkelpop site en later vandaag een blokkenschema op festivalinfo (voor makkelijker gebruik)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_115002238
Bijna 2,5u Foo's _O_ half uur langer dan op Lowlands?
pi_115008948
Op Lowlands helaas ook 2,5 uur
Hello, my name is Oliver
pi_115218415
Hoe zit het eigenlijk met mensen afzetten met de auto?
Op Werchter waren er speciale plaatsen ("Kiss & Ride") waar je mensen af moest zetten, daar mocht je dan niet blijven staan met de auto. Voor zover ik kan vinden op de site zijn er niet zo'n plaatsen bij pukkelpop?
pi_115258797
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:00 schreef Remy669 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen afzetten met de auto?
Op Werchter waren er speciale plaatsen ("Kiss & Ride") waar je mensen af moest zetten, daar mocht je dan niet blijven staan met de auto. Voor zover ik kan vinden op de site zijn er niet zo'n plaatsen bij pukkelpop?
Voor zover ik weet kon je 2 jaar terug in de drukte even langs de kant stilstaan, maar je werd er gepord om zo snel mogelijk je spullen uit de auto te halen en als het eruit was meteen gevraagd om door te rijden
Jaaa, dansen! dansen!
pi_115261175
Het klinkt misschien flauw, maar ik zal nooit meer een voet op dit festivalterrein zetten zolang Chokri het organiseert. De afhandeling van de hele gang van zaken van vorig jaar in ronduit belachelijk te noemen (sorry mensen die t vizier op dit jaar willen richten). De geboden compensatie was een lachertje en slechts enkele maanden te verzilveren (als je de mensen zo graag tegemoet wil komen, waarom bood je dan niet de mogelijkheid die consumptiebonnen tot en met de start van het festival te downloaden?). Chokri probeert iedereen die meer eist, neer te zetten als triest of een geldwellustige. Dat is overgeslagen op een aantal festivalgangers waardoor er van de solidariteit die kort na de ramp onstond, weinig meer over is.

Chokri zelf pronkt dit jaar weer met een prachtige line-up en ik kan me niet van het idee ontdoen dat dit deels betaald is met geld dat ze vorig jaar hebben overgehouden. Ondertussen ontvangt Chokri een ruime beloning uit de vennootschap die onder meer Pukkelpop organiseert.

Het heeft voor een hele nare
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_115324230
Och, dat is zo'n oeverloze discussie, ik denk dat je gewoon blij moet zijn dat je nog in staat bent te klagen over dat je wat euro'tjes bent verloren.

Misschien had het dit jaar wel allemaal wat minder gekund en de 'gedupeerden' wat meer vergoed krijgen, wie zal het zeggen. Dingen als consumptiebonnen vergoeden had ik ook leuk gevonden (heb er nog 35 liggen thuis :+ ), maar dat is ook niet te doen als je even nadenkt.
pi_115328119
Topictitel zou nu eindelijk wel eens aangepast mogen worden!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:05:32 #263
10863 AgeEll
pi_115330266
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 05:49 schreef Loveless85 het volgende:
Och, dat is zo'n oeverloze discussie, ik denk dat je gewoon blij moet zijn dat je nog in staat bent te klagen over dat je wat euro'tjes bent verloren.

Misschien had het dit jaar wel allemaal wat minder gekund en de 'gedupeerden' wat meer vergoed krijgen, wie zal het zeggen. Dingen als consumptiebonnen vergoeden had ik ook leuk gevonden (heb er nog 35 liggen thuis :+ ), maar dat is ook niet te doen als je even nadenkt.
ja leuk behang he die consumptiebonnen.
pi_115346138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:05 schreef AgeEll het volgende:

[..]

ja leuk behang he die consumptiebonnen.
Jup :')

En tt change lijkt me goed, dit is nogal verwarrend
pi_115354566
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup :')

En tt change lijkt me goed, dit is nogal verwarrend
Of je spamt deze gewoon vol en maakt een nieuwe? Een TT wijziging bijna een jaar na dato is ook vaag gezien het onderwerp van de eerste pagina's.
pi_115522811

Zo ziet het er nu uit, minder dan drie dagen nog *O* Wie is er bij? :D
pi_115531299
^^ Helemaal bomenloos! }:|

Spijtig dat met de bomenkap ook veel gezelligheid verloren is gegaan vrees ik...
pi_115531322
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:58 schreef lolcat8811 het volgende:
^^ Helemaal bomenloos! }:|

Spijtig dat met de bomenkap ook veel gezelligheid verloren is gegaan vrees ik...
Aanstellen is ook een kunst.
pi_115540927
Bomen weg en een ander dansplein? Kan me herinneren dat dat er in 2010 in ieder geval veel gezelliger uitzag ipv zo'n tent...

Castello is wel mooi groot zo te zien, goed voor Mr. Jaar

PS waarom staat het hele mainstage veld schijnbaar vol op die foto? :\
Jaaa, dansen! dansen!
pi_115541066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:05 schreef meowingtons het volgende:
Bomen weg en een ander dansplein? Kan me herinneren dat dat er in 2010 in ieder geval veel gezelliger uitzag ipv zo'n tent...

Castello is wel mooi groot zo te zien, goed voor Mr. Jaar

PS waarom staat het hele mainstage veld schijnbaar vol op die foto? :\
RimpelRock Festival, met onder andere de magnificente Marco Borsato! http://www.rimpelrock.be/nl/artiesten
pi_115585212
Weet iemand misschien een printbaar tijdschema dat wel up to date is met de recente veranderingen?
Jaaa, dansen! dansen!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 augustus 2012 @ 08:13:59 #272
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_115585992
Er zijn trouwens weer kaarten te koop.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:04:41 #273
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_115634986
Wil iemand nog ¤100,- consumptiebonnen (voor dit jaar)? Ik ga dit jaar niet.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_115666077
Netsky live op http://jim.be/livestream

Wat een feest! _O_
pi_115677398
Morgen naar Pukkelpop voor de Foos!!! Iemand enig idee of er voorvakken zijn? (En kun je ook een bandje krijgen dat als je eenmaal in het voorvak staat, je met het bandje er altijd weer in kan? :P )
pi_115677747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:26 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Morgen naar Pukkelpop voor de Foos!!! Iemand enig idee of er voorvakken zijn? (En kun je ook een bandje krijgen dat als je eenmaal in het voorvak staat, je met het bandje er altijd weer in kan? :P )
Natuurlijk niet, je bent op een festival en niet bij een los concert.
pi_115679171
hahaha maar wat zou het fijn zijn! ;)
pi_115681576
pi_115684776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, je bent op een festival en niet bij een los concert.
Op Werchter zijn wel voorvakken. Dan wordt met verlichte pijlen aangegeven of het open is, of er plaats is en als dit een rood kruis is kun je er niet meer in. Daar komt het er op neer dat je eigenlijk de hele dag op en neer kunt lopen die vakken in en uit, behalve bij de hoofdact en een of twee bands er voor.
pi_115685227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Op Werchter zijn wel voorvakken. Dan wordt met verlichte pijlen aangegeven of het open is, of er plaats is en als dit een rood kruis is kun je er niet meer in. Daar komt het er op neer dat je eigenlijk de hele dag op en neer kunt lopen die vakken in en uit, behalve bij de hoofdact en een of twee bands er voor.
Daar gok ik ook op, maar ik heb het vermoeden dat morgen 90% van de mensen voor de Foo Fighters komen, dus dat het voorvak héél snel vol zit..
pi_115686323
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het bandjes halen. Crowd control is tegenwoordig eigenlijk de standaard.
pi_115686731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:10 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Daar gok ik ook op, maar ik heb het vermoeden dat morgen 90% van de mensen voor de Foo Fighters komen, dus dat het voorvak héél snel vol zit..
Ja, dan zal je er dus bij 1 of 2 bands vantevoren al moeten gaan staan als je in het voorvak wil zijn.
pi_115745117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, dan zal je er dus bij 1 of 2 bands vantevoren al moeten gaan staan als je in het voorvak wil zijn.
Precies, niet ongebruikelijk bij festivals. Was wel een frontstage vak, maar geen bandjessysteem volgens mij. Drukte viel me nog alles mee, wij stonden een beetje links voor het podium, gewoon in op het veld, niet voorste vak. Was prima te zien, en nog genoeg ruimte om ons heen. Kon zelfs tussendoor naar wc of water halen.
pi_115748056
Hoe vond je de Foo Fighters?
pi_115749438
Voor een festivalshow prima, was gewoon wat er verwacht werd, de hitjes en genoeg van Wasting Light. Uiteraard de (verwachte) verwijzing naar vorig jaar. Gastoptreden van Bob Mould was ook leuk, had het al een beetje verwacht omdat hij eerder op de dag zelf al speelde.

Jammer dat er geen 2,5 uur werd vol gemaakt, maar voor een festivalshow was het dik in orde
  zondag 19 augustus 2012 @ 17:57:40 #287
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_115752081
pukkelpop was zaa-alig _O_
pi_115753063
Shitshock horror, dat was een mooi festival.
pi_115757881
O+ Maar o zo heet

Topmomenten: Andy C, Foo Fighters, Black Keys en No Ceremony///
Geen slechte act gezien dit jaar, alleen stukje Zombie Kids vanuit de boiler room, omdat we niet bij Snoop wilden staan :)
Jaaa, dansen! dansen!
pi_115758280
Hoe kom je eigenlijk aan VIP tickets? Ik werd toch wel flink jaloers toen ik die benevelaar zag bij de VIP area gisteren.
pi_115758354
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:02 schreef Remy669 het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan VIP tickets? Ik werd toch wel flink jaloers toen ik die benevelaar zag bij de VIP area gisteren.
Sponsors of vrienden van de band, meestal.
pi_115767354
Zag op t.v. een stukje van Mark Lanegan. Dat leek me gaaf! Iemand bij geweest?
  maandag 20 augustus 2012 @ 06:26:11 #293
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_115772125
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Zag op t.v. een stukje van Mark Lanegan. Dat leek me gaaf! Iemand bij geweest?
ja, echt gaaf, en lekker luid.
beetje dinorsaur junior achtig

wel wat zware muziek voor om 2u snacht :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 06:27:29 #294
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_115772130
wilco, grandaddy, goose, the horror, the shins, ... waren mijn hoogtepunten
pi_115781973
Mijn hoogtepunten: Foo Fighters, Black Keys, Nicolas Jaar, Alt-J, No Ceremony/// :D
pi_124148074
Maandag de eerste naampjes voor 2013 :9
pi_124198870
Thursday August 15th
Eminem
Nine Inch Nails
Fall Out Boy - Slayer - Deftones
Mac Miller - TNGHT (Hudson Mohawke x Lunice)
Baauer - Imagine Dragons - Solange
The Parov Stelar Band - Villagers - Quicksand
Fucked Up - Danny Brown - Wilkinson
The Menzingers - Hawk Eyes - Allah-Las
...

Friday, August 16th
Neil Young & Crazy Horse
The Prodigy
Boys Noize - Skunk Anansie - Fun.
Local Natives - Girls in Hawaii - Poliça
SBTRKT - Zeds Dead
Daughter - Mount Kimbie - Proxy - As I Lay Dying
Totally Enormous Extinct Dinosaurs - TC
Maya Jane Coles - Frank Turner & The Sleeping Souls
Unknown Mortal Orchestra - Architects - Matt Corby
Chvrches - We Came As Romans - Duke Dumont
Toddla T Sound - XXYYXX - Chuck Ragan - Hazard - SKATERS
Cloud Boat - Lord Huron
...

Saturday, August 17th
The xx
Franz Ferdinand - The Knife
Triggerfinger - Alabama Shakes
Bat For Lashes - Foals - Opeth
Midlake - Lamb Of God - Julio Bashmore - Friction - Kodaline
Foreign Beggars - Ben Pearce - Cult of Luna
Redlight - Your Demise - While She Sleeps
Bosnian Rainbows - S O H N - Pokey LaFarge - The Family Rain
...
  maandag 18 maart 2013 @ 11:20:19 #298
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_124199013
leuke namen
O)))
  maandag 18 maart 2013 @ 11:25:31 #299
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_124199198
Fijne namen hoor.
pi_124203595
Waardeloos. Vooral de donderdag is echt graagmager.
pi_124203605
Ik maak wel even een nieuwe OP en alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')