quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:50 schreef Jump het volgende:
Tentje ingestort op Pukkelpop!
http://twitpic.com/680uys
http://www.mobypicture.com/user/JWDijk/view/10476950
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:15 schreef DeMessias het volgende:
Chateau is inderdaad ingestort: een vriend van me was ter plekke in de tent op het moment dat die instortte maar ik heb 'm gebeld en hij was OK en op weg naar huis maar er is grote paniek (geweest).
Humo's stand is ook ingestort en een boom is omgewaaid.
Mogelijk wordt het festival vandaag afgelast.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef DeMessias het volgende:
UPDATE: Pukkelpop kondigt aan: "Het avondprogramma wordt zo snel mogelijk hervat. Er is geen reden meer tot paniek."
Bron is Humo.
quote:
70 gewonden, 1 Nederlanderquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:30 schreef Darkestrah het volgende:
Ik kom er net vandaan, het was een enorme ravage. Ik heb foto's kunnen maken, maar ik heb liever dat mensen zich even de PP-bezoekers hier melden als ze dit lezen. Ik ben bezorgd.
En verreweg het schokkendste filmpje dat ik voorbij heb zien komen, een enorme afgerukte tak komt door het tentdak:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier nog 2 foto's van de omgewaaide boom/tent
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doorgaan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Komakie het volgende:
Bizar ook als je die doeken buiten ook ziet wapperen in de wind. Moet een aardig weertje zijn daar....
Hoop voor ze dat het door kan gaan morgen en overmorgen.
Wat ik daarstraks las wisten ze nog niet of het helemaal afgelast zou worden of dat morgen en overmorgen op bepaalde podia nog wel wordt opgetreden.quote:
Het gaat door. Kun je zoveelquote:
Je loopt achter. http://www.destandaard.be(...)elid=DMF20110818_231quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat ik daarstraks las wisten ze nog niet of het helemaal afgelast zou worden of dat morgen en overmorgen op bepaalde podia nog wel wordt opgetreden.
Misschien dat ik achter loop....
Wtf, dat filmpjequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Seven. het volgende:
Updates aangaande het noodweer waarbij donderdagavond 3 doden en in de 70 gewonden vielen verwijs ik u naar www.destandaard.be, de enige betrouwbare bron die tot zover genoemd is.
http://destandaard.be/art(...)elid=DMF20110818_198
Laatste nuttige posts met updates uit het eerste topic:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
70 gewonden, 1 Nederlander
http://www.nu.nl/buitenla(...)dweer-pukkelpop.html
Dribbel_ is veilig op weg naar huis. Ook de minder prominentere fokkers melden zich langzamerhand weer.
[..]
En verreweg het schokkendste filmpje dat ik voorbij heb zien komen, een enorme afgerukte tak komt door het tentdak:
http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1090483
Alsof mensen zin hebben om nog twee dagen lekker te feesten als je zoiets achter de rug hebt. De foto's zien er niet echt uitnodigend uit ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het gaat door. Kun je zoveel- en als je wil.
Inmiddels is gebleken dat een vierde slachtoffer is overleden in het ziekenhuis.
Exactly my thoughts. Seven vindt het blijkbaar normaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:39 schreef Caland het volgende:
DoorgaanLekker rondlopen joh de volgende dag als er meerdere doden en gewonden zijn gevallen.
Only in Belgium.
Dag van nationale rouw afkondigen is gepaster inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Exactly my thoughts. Seven vindt het blijkbaar normaal.
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ik kan het me voorstellen dat bijna elk groot festival zou doorgaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:39 schreef Caland het volgende:
DoorgaanLekker rondlopen joh de volgende dag als er meerdere doden en gewonden zijn gevallen.
Only in Belgium.
Is denk ik ook een verzekerings- en dus financiele kwestie. Dat er vandaag optredens niet door kunnen gaan kan wel vergoed worden maar of dat morgen en overmorgen ook zo is? Kan me voorstellen dat een verzekeraar daar niet zo welwillend in is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:47 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ik kan het me voorstellen dat bijna elk groot festival zou doorgaan.
HLN (onbetrouwbare bron) spreekt over 35 in kritieke toestand, en dan nog een aantal zwaargewonden die niet kritiek zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:51 schreef Robjuhhh het volgende:
Inmiddels maakt VTM melding van een 4de dode, 35 zwaargewonden en honderden lichtgewonden.
Die 35 zwaargewonden had ik inderdaad op HLN gelezen, op VTM reppen ze van tientallen zwaar gewonden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
HLN (onbetrouwbare bron) spreekt over 35 in kritieke toestand, en dan nog een aantal zwaargewonden die niet kritiek zijn.
Ik ben naar de Boiler Room gerend om te schuilen. Ik stond 10 meter in de tent, maar ben zeik en zeiknat geworden vanwege de harde wind die de van het dak glijdende regen zo naar binnen blies.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:59 schreef Keselo het volgende:
Ik stond in de Boiler Room toen alles begon. Opeens een hoop herrie, is de witte overdekking ernaast voor de helft naar beneden komen zeilen..
quote:Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.
"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."
Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.
Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het gaat door. Kun je zoveel- en als je wil.
Inmiddels is gebleken dat een vierde slachtoffer is overleden in het ziekenhuis.
Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben 5 keer op Pukkelpop geweest. Erg naar dat zoiets gebeurd is.
Ik maak voor mijn werk sterkteberekeningen voor constructies. Iedere keer als ik daar ben heb ik me hardop verbaasd over de slappe miezerige staalconstructies bij de podia. Zeker als je daarbij ziet hoeveel mensen er omheen staan.
Letterlijk: "Als het een keer goed waait, wil ik hier niet staan."
Maar dat verandert natuurlijk niks aan de situatie daar. Vind het natuurlijk vooral verschrikkelijk voor de slachtoffers en familie, maar ook voor de organisatie/vrijwilligers die er het hele jaar mee bezig zijn. Voor dit festival heb ik altijd wel sympathie gehad.
Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef msnk het volgende:
[..]
En hem maar gek verklaren omdat hij zei dat het toch gecancelled zou kunnen worden.
Wel sneu dit natuurlijk.
Duisburg werd niet afgelast omdat ze bang waren dat ze weer paniek zouden zaaien. Niet omdat ze het leuk vonden om door te gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:42 schreef Seven. het volgende:
Fucking aanstellers. Vier doden is niet leuk, inderdaad. Maar ze maken er het beste van. Only in Belgium. En ze hebben groot gelijk, al denk ik niet dat de sfeer er echt in gaat zitten. Dit had net zo goed Lowlands kunnen zijn, en dat was ook zeker doorgegaan.
Trouwens, hoeveel houseparties zijn in Nederland gewoon doorgegaan alsof er niets aan de hand was nadat er dooien waren gevallen? Of de Loveparade Duisburg, anyone?
Hou je gewoon je bek simpele zielquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?quote:Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.
Wij hadden echt geen trek meer in een festival, ik denk met ons het gros van het publiek. Stilleggen was echt de beste optie. De schade aan het mainstage viel volgens mij wel mee, binnen een uur waren ze al geluidstesten aan het doen daar. Ik denk dat het zolang onduidelijk is gebleven omdat niemand een idee had van hoe ernstig het was, dat werd echt pas stukje bij beetje duidelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hou je gewoon je bek simpele ziel
[..]
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
Het gaat dus NIET door en die 'Only in Belgium' is wel heel misplaatst ! STFU !quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:39 schreef Caland het volgende:
Only in Belgium.
Evengoed, het bleef doorgaan, niet? Er was dan ook weinig tot geen schade, alleen een hoop doden en gewonden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:32 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Duisburg werd niet afgelast omdat ze bang waren dat ze weer paniek zouden zaaien. Niet omdat ze het leuk vonden om door te gaan.
Lowlands was net zo goed niet door gegaan.
Ik denk niet alleen aan meteriële schade, ook mijn vrienden liepen daar rond. Maar ik geef je op een briefje dat dit festival niet beëindigd is uit 'respect voor de slachtoffers', anders hadden ze al nooit geïnventariseerd of het verder had kunnen gaan. En nee, ik vind niet dat een festival direct stopgezet moet worden om zo'n reden, of dat nu Pukkelpop of Lowlands of Loveparade is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hou je gewoon je bek simpele ziel
[..]
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
Ik zeg dan ook nergens dat de sfeer er nog volop in zou zitten de dag erna. Smakeloos mag je het best vinden hoor, ik ben gewoon niet zo rap onder de indruk van pure pech en noodweer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:48 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Wij hadden echt geen trek meer in een festival, ik denk met ons het gros van het publiek. Stilleggen was echt de beste optie. De schade aan het mainstage viel volgens mij wel mee, binnen een uur waren ze al geluidstesten aan het doen daar. Ik denk dat het zolang onduidelijk is gebleven omdat niemand een idee had van hoe ernstig het was, dat werd echt pas stukje bij beetje duidelijk.
@ Seven, ik weet niet wat jij gemist hebt, of misschien moet je erbij geweest zijn om te snappen dat doorgaan echt smakeloos zou zijn geweest en jou opmerking daarbij ook behoorlijk smakeloos overkomt.
Dat is echt naar Seven, heel veel sterkte ermee! Zo bizar ditquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef Seven. het volgende:
Aah kak, ik hoor net dat 2 goede kennissen (een stelletje) zijn omgekomen. Ik weet nog niet waar zij waren toen het licht uit ging voor ze.
Dag W&M.
Damn, gecondoleerdquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef Seven. het volgende:
Aah kak, ik hoor net dat 2 goede kennissen (een stelletje) zijn omgekomen. Ik weet nog niet waar zij waren toen het licht uit ging voor ze.
Dag W&M.
Dat vind ik echt klote voor je. Sterkte.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef Seven. het volgende:
Dag W&M.
Wat kut, zeg. Sterkte in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef Seven. het volgende:
Dag W&M.
gecondoleerdquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:36 schreef Seven. het volgende:
Dag W&M.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou op het moment heb je niet echt tijd om het eng te vinden ofzo, we stonden bij de Main Stage Skunk Anasie te kijken, en het was al een hele tijd 'gewoon' bewolkt, en regende een beetje. Het ging toen wat harder regenen maar niks boeiends. Je bent zelf ook op genoeg festivals geweest, je pakt gewoon je poncho'tje en het waait wel weer over. Skin zat nog lekker het publiek beetje op te jutten en het was gewoon een festival.
Terrein voor Main Stage is rechthoekig met halverwege ongeveer een paar rijen bomen van 20-30m hoog en achteraan het terrein een grote overdekte eetgelegenheid (wat picknicktafels in een tent). Toen het wat harder ging regenen gingen een hoop mensen juist onder / in alle tenten of bij de eetstandjes schuilen. Wij bleven (gelukkig achteraf) bij Skunk Anansie staan.
En het ging gewoon echt ineens los, wij stonden redelijk dicht bij de bomen, en ik zag gewoon echt ineens in mn ooghoek een half stuk boom voorbij vliegen, dus sheonlydreams gepakt en een stuk vooruit gerend, en toen hagelde het snoeihard, echt heel hard en gewoon horizontale wind bijna, dus er kwam toen echt van alles voorbij, takken, hekken, kliko's. Toen zijn we nog maar wat verder naar voren getrokken, want die bomen waren echt erg lang en het ging zo hard dat je dan toch denkt dat ze misschien knakken. Mensen gingen maar een beetje in groepjes bij elkaar zitten, en het beste hopen.
Ik bleef maar goed naar boven kijken, want je zit wel op een open veld maar overal staan lichtmasten, geluidsmasten, we waren vlakbij die geluidstent halverwege het veld. Dus ja je kruipt maar met wat random strangers bij elkaar zodat het beetje solide is.
Nou en toen was het na 5 minuten over ofzo. Eigenlijk zag ik al meteen dat het foute boel was, toen we opkeken lag er echt overal zooi, en de tent achterop het terrein was helemaal ingestort, en we zagen in de verte nog wat andere tentjes op half 7 liggen, boom op de pizzakraam, etc.
Dus toen zijn we richting uitgang gegaan, er was zo'n entree waar je onderdoor moest, die lag ook in stukken op de grond. En het is natuurlijk allemaal van dat metalen buizenwerk, dus dat wil je niet op je hebben.
Even snel langs de kluisjes op het terrein geweest, rugzak meegenomen, naar de camping. Toen stond er eigenlijk pas 2 politiewagens en 1 brandweerauto ofzo. Daar ook echt chaos en overal water/modder, echt tot je enkels. Tent stond gelukkig nog, dus toen naar auto gaan kijken, daar lag ook geen boom op. Ondertussen reed echt alles van politie, brandweer en ambulance af en aan, denk toen het rond 1830 op gang tot 2200 (toen we wegreden), alleen maar sirenes gehoord en hulpdiensten gezien, zelfs bijna bij Antwerpen gingen er nog hulpdiensten die kant op. Dus toen weer terug naar camping, alles ingepakt voor zover het ging (alles nat), weer de camping af en naar de auto, en naar huis. Stond rond die tijd weinig file meer, duurde wel paar uur voor we in de chaos alles hadden gevonden/verzameld en weg waren, dus toen was het al laat.
Was eerst lange tijd onduidelijk wat er nou was, of het doorging, of er doden waren, maar onderweg naar huis hoorden we dan dat het donderdag sowieso stil lag en vr/za nog zou doorgaan met aangepast programma, maar ondertussen is het dus helemaal afgelast.
Geloof dat die dode op de camping wel op 'onze' camping was, er lag in ieder geval daar ook een lichtmast om, die dus bovenop wat tentjes was geland, en achterop de camping ook nog geloof ik, maar daar zijn we niet geweest.
Ik weet niet of ze wel samen waren, ik weet alleen dat ze allebei dood zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Pff, echt erg dit. Als het verhaal waar is, is het misschien wel een troost dat ze dan in iedere geval samen waren, en allebei omkwamen. Lijkt me verschrikkelijk als je zoiets ziet gebeuren met je vriend of vriendin, en je dan niet kan helpen
Holy shitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:16 schreef DeeCruise het volgende:
Weet niet of deze vid al voorbij gekomen is maar hier krijg je een goede impressie hoe het weer aanzwelt tot storm binnen een minuut:
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:30 schreef Drewie het volgende:
zegt die idioot van een verslaggever van de NOS dat dit door betere organisatie kon vermeden worden...
Dat zal moeten blijken. Neem aan dat er wel een onderzoekje komt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:30 schreef Drewie het volgende:
zegt die idioot van een verslaggever van de NOS dat dit door betere organisatie kon vermeden worden...
Jup, ze schreeuwt nog iets en direct is iedereen off-stage en zet alles en iedereen het op een lopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:26 schreef Wootism het volgende:
[..]
Holy shit![]()
Op 1:32 wordt die chick op het podium ook bijna weggeblazen...
Een waarschuwing had niets uitgehaald, wat voor advies geef je dan aan die 60.000 man?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:38 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Lijkt mij ook dat het niet te vermijden was, als er onweer voorspeld wordt denk je niet aan dit soort onweer. Als er van tevoren een waarschuwing geweest was, was er misschien juist meer paniek uitgebroken, met alle gevolgen van dien.
Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?
Als ik soms wel eens op festivals die rijen met boxen zie hangen, zeker als het een beetje waait zie je ze nog wel eens een beetje heen en weer schommelen. ik vind dat altijd maar een vreemd gezicht.
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij zitten die geluidsinstallaties en lampen op bijvoorbeeld Pinkpop wel op een andere manier vast dan dat ik op de beelden bij Pukkelpop zag... in ieder geval boven het publiek
Even een paar dingetjes aan je post die mij zomaar opvallen..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.
Volgens mij mag je in België een tijdelijk bouwwerk (zoals een festivaltent) zonder bouwvergunning bouwen. Dit betekent ook dat je geen ontwerpberekening hoeft te laten maken door een constructeur en dus ook niks hoeft te laten controleren door een bouwambtenaar van de gemeente.
Een supercell (het zwaarste type onweersbui, dat in Europa zeldzaam is en wat op Pukkelpop dus is gebeurd) is misschien iets waar niemand mee rekening kan houden.
Een boom met een diameter van 30 cm waai je niet zomaar even om.
ps. Komakie Jij zou toch ook nog een dagje gaan voor The Offspring of niet?
Bron?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.
Daar zou ik dan weer niets van kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:34 schreef Seven. het volgende:
En die hadden vandaag ook nog staan feesten trouwens, als ze niet dood waren.
Ze zouden er gewoon het beste van maken, zo kende ik ze toch.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:46 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer niets van kunnen begrijpen.
Tja misschien was een tent op Lowlands ook wel naar de vlakte gegaan met dat weer. Het ging aardig te keer wat ik heb kunnen zien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mja daar vraag je wat. Soms valt het me op, soms niet. Bij Pukkelpop is het me meerdere keren opgevallen. Ik vind dat geluidsinstallaties gewoon vast moeten zitten.
Volgens mij mag je in België een tijdelijk bouwwerk (zoals een festivaltent) zonder bouwvergunning bouwen. Dit betekent ook dat je geen ontwerpberekening hoeft te laten maken door een constructeur en dus ook niks hoeft te laten controleren door een bouwambtenaar van de gemeente.
Een supercell (het zwaarste type onweersbui, dat in Europa zeldzaam is en wat op Pukkelpop dus is gebeurd) is misschien iets waar niemand mee rekening kan houden.
Een boom met een diameter van 30 cm waai je niet zomaar even om.
ps. Komakie Jij zou toch ook nog een dagje gaan voor The Offspring of niet?
Daar stonden wij zo'n 10 meter achter... ongelofelijk hoe snel het ging...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:16 schreef DeeCruise het volgende:
Weet niet of deze vid al voorbij gekomen is maar hier krijg je een goede impressie hoe het weer aanzwelt tot storm binnen een minuut:
Totaal bizar inderdaad... het lijkt echt een tornado!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:41 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
Daar stonden wij zo'n 10 meter achter... ongelofelijk hoe snel het ging...
hmmm... jij vindt dat de geluidsinstallaties moeten vastzitten... Net NIET, het is net bewust dat die installaties kunnen bewegingen bij harde wind, anders krijg je het effect van een zeil, en gaat de hele constructie de lucht in. Ook zijn de reglementen in België net veel strenger, het is net dat wat België het "op z'n belgisch" predikaat opgekleefd krijgt. Het is een hel om zo'n evenementen te organiseren vanwege de strenge regeltjes. Pukkelpop staat bekend om z'n uitstekende organisatie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
ik snap dat de eisen in nl strenger zijn, maar jij snapt daar hier niet veel tegen te doen is geweest. Die tenten kunnen windkracht 12 aan, en ze zijn gescheurd!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Nederland zijn de veiligheidseisen op dat gebied altijd strenger dan in België.
Want dat doen/zeggen alleen Nederlanders?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:27 schreef KleinKipje het volgende:
ik schaam me voor mijn nl nationaliteit, ik ga al 25+ naar (meestal ) belgische festivals en als ik nu hoor en lees hoe de organisatie wordt afgebrandt voor iets waar ze niets aan konden doen.
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:30 schreef Drewie het volgende:
wil je nou zeggen dat ze er wel of niet wat aan hadden kunnen doen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:58 schreef Ixnay het volgende:
De ramp van 11 september had ook voor een groot deel vermeden kunnen worden.
Ze hadden dat hele gebouw vliegtuigproof kunnen maken, waardoor het 1000 keer zo duur geweest zou zijn.
Maar wie ontwerpt iets met de gedachte dat er in de toekomst een vliegtuig aan gaat vliegen.
Als er straks een vrachtwagen tegen je huis rijdt is je gevel zwaar beschadigd en kan je huis instorten. Dat zegt niet dat je een onveilig huis zou hebben. Met genoeg kracht krijg je alles kapot.
Je kunt niet met alles rekening houden. Bekijk dit maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercel Hoe klein is de kans dat zoiets in Europa gebeurt en dan ook nog eens op een plaats waar op dat tijdstip zo veel mensen waren. Dit is dus gewoon heel veel pech.
En mensen die denken dat dit is normaals was... Daar stonden bomen van 100 jaar oud die uitgerekend op dat moment in zijn geheel afbraken. Er is dus in 100 jaar tijd op die plaats zeker niet zo'n storm geweest, want dan waren ze eerder afgebroken. En dan hebben we er nog niet eens rekening mee gehouden dat een boom steeds dikker en dus sterker wordt.
lees je alle berichten wel - ben je er bij geweest? - hoe had de organisatie kunnen voorkomen dat die bomen omgewaaid zijn, nee niet omgewaaid ,maar afgebroken als luciferhoutjes.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..
Hoe had dat dan voorkomen kunnen worden ? Door 60 000 man te evacueren omdat er een storm op komst was ? Ja, dan ging er geen paniek zijn en ging er niets gebeurd zijn zeker, man man man ...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat is daar idioot aan? Zal onderzoek gedaan moeten worden maar ik denk ook dat iig een deel van de ellende vermeden had kunnen worden..
Jee, dit heb ik precies ook zo. Het is nog heel onwerkelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:22 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik was er ook, ben nog steeds wel in shock...nog steeds zo'n onwerkelijk gevoel, zo van: 'wat heb ik eigenlijk wel niet meegemaakt?? En jezus, ik had wel niet meer thuis kunnen komen'
en ja, wat iemand hier ook zei, ook al is dat van een totaal andere orde: ik baal er wel van dat ik bepaalde bands nu gewoon niet, of voorlopig in elk geval niet meer zal zien. En ook een nogal 'Nederlandse' opmerking: ben nogal veel geld kwijt en geldbomen ben ik nog steeds niet in de tuin tegengekomen. Maar dat is natuurlijk niets in vergelijking met de gewonden en doden!!!
Damn, ziet er wel bizar uit. Je ziet ook gewoon iemand met ontbloot bovenlijf lopen. Die moet het echt zwaar hebben gehad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:16 schreef DeeCruise het volgende:
Zeker. Ik was er ook en ik ben nog door m'n shirt heen tot bloedens toe geraakt door de hagelstenen, laat staan zonderquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Damn, ziet er wel bizar uit. Je ziet ook gewoon iemand met ontbloot bovenlijf lopen. Die moet het echt zwaar hebben gehad.
Ik vond het ook misselijkmakend, vooral van de NOS. En zo komen Nederlanders ontzettend vaak over op Belgen, ik moet elke keer weer een drempel overwinnen op dat gebied.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:15 schreef lolcat8811 het volgende:
"only in Belgium" "typisch Belgisch" "ongeorganiseerde puinhoop op z'n Belgisch"
Allemaal reacties van Nederlanders n.a.v. de tragedie op Pukkelpop. Zelfs de NOS deed er vrolijk aan mee. In Nederland zou dit alles natuurlijk nooit gebeurd zijn. In NL is alles zo goed geregeld dat er geen windhozen voorkomen. Alsof zo'n supercel boven Lowlands geen schade had veroorzaakt![]()
Hadden ze er wat aan kunnen doen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:24 schreef AgeEll het volgende:
[..]
wil je nou zeggen dat ze er wel of niet wat aan hadden kunnen doen?
Goed verwoord, - precies het gevoel van mijn vriendin en ik. - Het had zo anders kunnen aflopen. Maar omdat er niet echt paniek is geweest en/of chaos. Is het raar te beseffen dat het echt fout is geweest. En het is moeilijk om je 'festivalmode' uit te zetten. Toch als ik alle foto's en filmpjes zie ben ik zeer blij weer veilig op mijn werk te zitten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:37 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Jee, dit heb ik precies ook zo. Het is nog heel onwerkelijk.
Met de schade ben ik verder niet zo bezig, maar die is voor mij dan ook niet zo groot als voor sommige anderen.
http://www.schreeuwomleven.nl/index.php?paginaID=64quote:Columns Dorenbos
19 augustus 2011
De bliksems in de toren en de tent
In Hasselt in België sloeg gisteravond plotseling de bliksem en de storm in op een pop festival met 60.000 jongeren. Paniek. Er vielen doden en vele gewonden. Wat heeft het ons te zeggen. Hoe zijn drugs, porno, pop en liederlijkheid en criminaliteit niet verweven met die hele popcultuur. Is dit ook niet een teken om eindelijk ons gezond verstand te gebruiken en onze huizen en onze kinderen schoon te maken van deze verwoestende invloeden. Er zijn nu toch wel genoeg slachtoffers gevallen! De Bijbel zegt dat het oordeel bij het huis Gods begint. Ons als christenen treft eerst het oordeel zegt de Bijbel. Als wij onze kinderen niet behoeden voor de occulte krachhten, de boze en niet de jongeren in Nederland waarschuwen dan gaat de pop, drank-, drugs- en porno- orgie door die jongeren tot (zelf)moord aanzet.
Daarom was het ook zulks mooi weer op het Flevo Festivalquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Achterlijk stukje tekst
[..]
http://www.schreeuwomleven.nl/index.php?paginaID=64
haha als dat zo was, ging ik NU nog wegquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:06 schreef Hanazuki het volgende:
Klopt, jammer dat het niet Foo Fighters is
Tja, zoals Werchter het terrein voor het hoofdpodium ingericht heeft vind ik anders wel bizar slecht. De toeloop wordt niet geremd vanaf de zijkanten maar wel van achteren waardoor je midden voor het podium gigantisch in de verdrukking kan komen. De enige manier om dan weg te komen is tegen de stroom in ... en dat werkt natuurlijk niet! Tijdens een optreden van Radiohead konden we dan ook niets anders dan wegvluchten (zo traag als dat helaas ging) uit de verdrukking, terwijl er om ons heen mensen flauwvielen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:15 schreef lolcat8811 het volgende:
"only in Belgium" "typisch Belgisch" "ongeorganiseerde puinhoop op z'n Belgisch"
Allemaal reacties van Nederlanders n.a.v. de tragedie op Pukkelpop. Zelfs de NOS deed er vrolijk aan mee. In Nederland zou dit alles natuurlijk nooit gebeurd zijn. In NL is alles zo goed geregeld dat er geen windhozen voorkomen. Alsof zo'n supercel boven Lowlands geen schade had veroorzaakt![]()
Even serieus dan. Belgische (Vlaamse) festival zijn algemeen gesproken zeer goed georganiseerd (zeker de 'groten'). Rock Werchter is zelfs een autoriteit op dit vlak en is al meerdere malen uitgeroepen tot beste festival ter wereld.
Het systeem van crowd/ground control voor de hoofdpodia van de grote festivals is ontwikkeld door StageCo uit Werchter, dat nu is overgenomen door alle grote festivals ter wereld. StageCo bouwt trouwens podia voor vele grote namen, het laatste bekende podium was 'The Claw' voor de wereldtournee van U2.
ps: het hoofdpodium op Pukkelpop (en Pinkpop ook trouwens) was van StageCo.
Kun je dat toelichten/ argumenteren?quote:Pukkelpop was ik ook niet louter positief over. Een heleboel dingen zijn gewoon niet echt goed geregeld, zoals dat je eerst het festivalterrein op moet voordat je je bandje hebt waarmee je de camping op kunt. De camping is sowieso zeldzaam slecht op meerdere fronten. Desondanks had ik dit jaar graag weer willen gaan maar ben achteraf (uiteraard) blij dat we naar Lowlands zijn gegaan.
Jazeker!quote:
De bereikbaarheidsproblemen van de hulpdiensten vielen zover ik meekreeg wel mee. Men had één rijbaan volledig afgezet waardoor direct de hulpdiensten het terrein konden bereiken. Ik heb nog nooit in zo'n korte tijd zoveel zwaailichten gezien.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:52 schreef gday het volgende:
[..]
• Tussen het festivalterrein en de camping zit een drukke weg waar constant verkeersregelaars het verkeer moeten tegenhouden om mensen over te laten steken. Dat is niet zozeer vervelend voor de festivalbezoeker maar wel heel vervelend voor het verkeer, en dat wordt alleen maar een groter probleem op het moment dat er hulpdiensten bij moeten zoals dit jaar.
Waar is die andere camping eigenlijk? Ik heb er alleen over gehoord maar ik heb geen idee. Is het richting het viaduct ergens?quote:Op donderdag 8 september 2011 11:30 schreef AgeEll het volgende:
Ik was ook erg bang voor alle moeilijkheden mbt het neerzetten van de tent en hoeveeel ruimte je kreeg. Wij gingen echter naar camping B, daar kon je zo je tent neerzetten, werd alleen gezegd waar je m ongeveer moest neerzetten.
Ruimte zat. Helaas had onze tent met scheerlijnen de storm niet overleefd
Ah, dat is dus een aangenamere camping eigenlijk? Vorig jaar zaten we helemaal linksachter op de grote camping en dan loop je uiteindelijk ook 15-20 minuten vanaf het festivalterrein. Hoe was het qua voorzieningen daar (voor zover je daar gebruik van hebt kunnen maken)?quote:Op donderdag 8 september 2011 16:36 schreef AgeEll het volgende:
Wij kwamen uit het noorden, via Zonhoven. Dus als je van het terrein afkomt naar rechts, en als je van de camping A naar de ingang kijkt naar links. Het ligt op ong 10 tot 15 min lopen.
Je wordt door een soort sluis van hekken, langs de plaatselijke voetbalclub, van de camping naar de grote weg geleid
Alleen was alles bijna omgewaaid, qua hekken en bomen op de weg (letterlijk), dus moesten we terug via een omweg, op onze sokken, schoenen waren niet meer echt loopbaar door alle prut.
toen was onze tent ingestort en bedachtte we dat onze autosleutel nog in het kluisje op het terrein lag. Konden we terug, toen naar de auto. Die stond op parkeerplaats 7. Toen de tent leeggehaald en naar huis gereden.
Wij (mijn vriendin en ik) hoeven niet op de massa camping A te staan, willen snachts nog wat slaap meepikken, voor zover dat mogelijk is.
Hopelijk volgend jaar 2de kans.
Baal achteraf dat ik geen shirt van eminem had gekocht van een concert dat nooit heeft plaatsgevonden.
Nu het hier stormt, en gister lag op onze parkeerplaats wat takken en bladeren, krijg je toch een soort flashback. Blijft toch in je systeem.
Gelukkig zijn voor mensen die er niet waren genoeg filmpjes om te laten zien hoe erg het was. (vooral het filmpje dat Skunk Anansie van het podium wordt weggeblazen.
Ga een beetje van de hak op de tak hierboven...
quote:The Federal Council of Ministers has decided, as proposed by Minister Turtelboom, to designate the severe storm on Thursday 18 August as a natural disaster. As an organisation, we are pleased that official recognition has now been granted that this storm was extremely exceptional.
As a result, everyone who suffered direct material damages may be eligible for compensation from the Disaster Fund. Festival tickets are not considered material damages. Physical injuries are also not covered by the Disaster Fund.
This decision primarily benefits the farmers and suppliers who suffered material damages at Pukkelpop. It will be more difficult for most of the festival attendees to file claims with the Disaster Fund. The minimum amount is 250 euros and a very detailed specification of the material damages would have to be provided.
This designation also means that the Pukkelpop organisation itself cannot call on the Disaster Fund. Pukkelpop is awaiting the decision of the Public Prosecutor’s Office regarding criminal liability and the decision of the insurance company regarding civil liability. Although the organisation will not receive any compensation from the Disaster Fund, it is pleased to know that a number of suppliers can expect some compensation for the damages they suffered.
The Pukkelpop organisation is still waiting for the decisions of the insurance company and the Public Prosecutor’s Office before providing clarity as to a possible Pukkelpop 2012 edition and any potential compensation for the people who came to Pukkelpop.
The organisation will do its best to make a decision / provide final clarity as soon as possible, and in any case no later than 15 November.
quote:Pukkelpop gaat aan de Pukkelpoppers die online een ticket hebben gekocht voor de editie 2011 drank- en eetbonnen met een waarde van 75 of 150 euro ter beschikking stellen voor de volgende drie edities. Nochtans gaat het om overmacht en gaan de kosten de inkomsten van de editie 2011 te boven. Voor de organisatie is echter steeds de vraag geweest hoe Pukkelpop kan blijven voorbestaan én zij tegelijkertijd de Pukkelpoppers enigszins kan tegemoetkomen.
De organisatie stelt dat de financiële schade aanzienlijk is en het festival enkel zal kunnen voortbestaan dankzij en met de steun van velen en de sterke reputatie die het festival in het verleden opbouwde. De gevolgen van de ramp zullen de komende jaren echter nog zwaar doorwegen op Pukkelpop, zowel op het festival als op haar organisatie.
Pukkelpop voelt echter mee met alle Pukkelpoppers die - net zoals de organisatie - niet hebben kunnen genieten van een volwaardig festival ten gevolge van het rampzalig noodweer. Ondanks de overmacht en het feit dat de kosten die gemaakt werden voor Pukkelpop 2011 hoger zijn dan de inkomsten, wil de organisatie de online kopers van een ticket voor 2011 niet in de kou laten staan. Daarom heeft de organisatie beslist om een tegemoetkoming te voorzien. Deze tegemoetkoming geldt voor iedereen die voor Pukkelpop 2011 een online ticket kocht en niet enkel voor diegenen die op de Pukkelpopwebsite hun mailadres en een shortcode hebben achtergelaten met vragen over een eventuele terugbetaling van tickets en drankbonnen.
Zij ontvangen tussen dinsdag 1 en maandag 14 november 2011 een e-mail van Pukkelpop waarmee zij tot zondag 11 december 2011, 24.00u, vouchers voor eet- en drankbonnen kunnen downloaden. De vouchers zijn niet terugbetaalbaar in geld, maar kunnen, weliswaar op eigen risico, worden overgedragen.
De organisatie van Pukkelpop zal overigens geen andere geste kunnen doen voor de festivalgangers die online een ticket kochten dan onder de vorm van vouchers die voor eet- en drankbonnen kunnen worden omgeruild. Uiteraard staat het de Pukkelpoppers vrij om het voortbestaan van het festival mee te ondersteunen door van de vouchers geheel of gedeeltelijk geen gebruik te maken.
Voor kosten, zoals beschadigd campingmateriaal en dergelijke, zullen de festivalgangers ofwel eigen verzekeringen moeten aanspreken of, bij schade van meer dan 250 euro, zich wenden tot het Rampenfonds. Aangezien de Federale Ministerraad, op voorstel van Minister Turtelboom, besliste om het noodweer op donderdag 18 augustus te erkennen als ramp, kan iedereen die rechtstreekse materiële schade heeft geleden tijdens de Pukkelpopstorm, een aanvraag indienen bij het Rampenfonds. Er geldt een franchise van 250 euro en de geleden materiële schade moet gedetailleerd worden aangegeven. Vooral leveranciers die op Pukkelpop materiële schade hebben geleden, zullen hierop een beroep kunnen doen. De Pukkelpoporganisatie kan dat alvast niet.
Naast het fysieke leed en de psychologische klap worden vele slachtoffers van de Pukkelpopstorm en hun nabestaanden nu ook geconfronteerd met allerlei kosten die niet gedekt zijn door een verzekering. Om hen hierin te ondersteunen werd het ‘Steunfonds Slachtoffers Pukkelpopstorm' opgericht. De giften aan het Steunfonds zijn fiscaal aftrekbaar en gaan integraal naar de slachtoffers. Het Steunfonds, onder voorzitterschap van Stijn Meuris, functioneert met ondersteuning, maar verder volledig onafhankelijk van Pukkelpop. Meer informatie over het Steunfonds vind je op de Pukkelpopwebsite.
Het voorgaande laat toe om het festival in haar oorspronkelijke vorm te laten voortbestaan: drie dagen, acht podia, een mix van de beste bands, dj's en randanimatie van het moment in combinatie met een eigenzinnige focus op de artiesten van morgen.
De Pukkelpoppers die online een ticket(s) hebben gekocht voor Pukkelpop 2011 krijgen bovendien enkele dagen voor de start van de voorverkoop van Pukkelpop 2012 al de kans om online hun toegangstickets aan te kopen. Pukkelpop 2012 gaat door, en dit op donderdag 16, vrijdag 17 en zaterdag 18 augustus.
De Pukkelpoporganisatie wenst alle Pukkelpoppers nog eens uitdrukkelijk te bedanken voor hun begrip, het geduld en de massale steunbetuigingen die zij de afgelopen weken mocht ontvangen.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:56 schreef Loveless85 het volgende:
Denk dat ze juist nu een goede comeback willen maken, en artiesten die vorig jaar op zouden treden en weer in de buurt zijn bereid vinden alsnog te komen.
Ik ga denk ik wel mits redelijke line-up, moet toch die drankbonnen opmaken
Wat is er vreselijk aan dan, ik vind 'm zeker niet onaardig. Nou zal Pukkelpop (zeker na vorig jaar denk ik) echt niet alle grote namen mee kunnen doen, maar het gros zou volgens mij niet misstaan op Pukkelpopquote:Op maandag 12 maart 2012 20:49 schreef Arn0 het volgende:
Vreselijke line-up, laten we hopen dat Pukkelpop het meerendeel van deze namen links laat liggen.
Er staan zeker leuke namen op, maar over het algemeen vind ik het echt teleurstellend. Ik vind Rock Werchter bijvoorbeeld nu al een veel sterkere line-up hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat is er vreselijk aan dan, ik vind 'm zeker niet onaardig. Nou zal Pukkelpop (zeker na vorig jaar denk ik) echt niet alle grote namen mee kunnen doen, maar het gros zou volgens mij niet misstaan op Pukkelpop
Mwah, die hebben wel een paar knallers ja, maar goed, qua 'grote namen' is een The Cure en Foo Fighters wel vergelijkbaar met RHCP of Pearl Jam (imho dan héquote:Op maandag 12 maart 2012 20:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Er staan zeker leuke namen op, maar over het algemeen vind ik het echt teleurstellend. Ik vind Rock Werchter bijvoorbeeld nu al een veel sterkere line-up hebben.
Zo erg is het nou ook weer niet. En er komt nog een sloot bij.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:01 schreef Ixnay het volgende:
Al was het gratis dan zou ik er nog niet heengaan met die line up.
of naar Biddinghuizen!quote:Op maandag 26 maart 2012 17:13 schreef Kidney_bean01 het volgende:
nou, dat betekent dat alle Nederlandse Foo Fighters fans dus naar fucking Belgie moeten rijden....
Mwah, dat weet je niet, wellicht nog een showtje hier, of Lowlands, alhoewel dat laatste eerder een vloek dan een zegen zou zijn, aangezien dat al uitverkocht is zónder dat het aangekondigd zou zijn, dus het gros van de Foo-fans zal geen kaartje hebben.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:13 schreef Kidney_bean01 het volgende:
nou, dat betekent dat alle Nederlandse Foo Fighters fans dus naar fucking Belgie moeten rijden....
Morgenochtend vroeg dus meer namen, zal nog wat meer wat van de Reading namen tussen zitten gok ikquote:Aan de Pukkelpopaffiche 2012 werd de voorbije maanden hard gewerkt.
Misschien wel harder dan ooit tevoren en met slechts één doel: festivalgangers weer als vanouds laten genieten van ‘hun Pukkelpop’.
De Pukkelpoporganisatie is dan ook ontzettend blij om jullie vandaag de zeer symbolische terugkeer van Foo Fighters mee te delen. Zij sluiten het festival af op zaterdag 18 augustus.
Pukkelpop kent ondertussen een hele geschiedenis met de band. Zo speelden ze in 1995 op Pukkelpop hun allereerste concert op het Europese vasteland, tevens hun eerste festival ooit. Daarna keerden ze nog twee keer terug naar Hasselt. Bovendien was frontman Dave Grohl in 1991 ook al te gast met Nirvana en was hij drie jaar geleden samen met Them Crooked Vultures de grote verrassingsact op Pukkelpop.
Welcome back!
En wat meer is: morgen, dinsdag 27 maart om 06.00u worden een hele reeks nieuwe namen bekend gemaakt! Hou onze website in de gaten!
Extra informatie over o.a. de start van de ticketverkoop volgt binnen enkele weken.
Pukkelpop is dit jaar op 16, 17 en 18 augustus in Hasselt-Kiewit.
Zo kom je nog eens op een goed festival terecht.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:13 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Qua sfeer vond ik het inderdaad wellicht beter dan Lowlands. En niet alle hipsters die niet om de muziek gaan, of de sfeer, maar omdat het nu toevallig even onwijs hip is al 8 maanden van tevoren een Lowlands-kaartje te hebbenquote:Op maandag 26 maart 2012 21:45 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Zo kom je nog eens op een goed festival terecht.
Dit is echt wel het grootste voordeel aan pukkelpop, je kan eerst de line-up bekijken en dan pas je kaartje kopenquote:Op maandag 26 maart 2012 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Qua sfeer vond ik het inderdaad wellicht beter dan Lowlands. En niet alle hipsters die niet om de muziek gaan, of de sfeer, maar omdat het nu toevallig even onwijs hip is al 8 maanden van tevoren een Lowlands-kaartje te hebben
VVK begint 30 april geloof ik, dus lekker gewoon zoals het hoort; eerst deel vd line-up bekent, en weten waar je een ticket voor koopt
Dat zou gewoon op elk festival zo moeten zijn: éérst de line up, dan pas kaartverkoop. Ik vind het al jaren belachelijk hoe het bij Lowlands gaat. Ik bedoel, zomaar 200 euro per kaartje neertellen, terwijl je geen eens weet wat er staat?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:17 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Dit is echt wel het grootste voordeel aan pukkelpop, je kan eerst de line-up bekijken en dan pas je kaartje kopen
Overigens werkt het met werchter ook wel zo, maar die zouden het liefst net als lowlands meteen uitverkopen zonder iets aan te kondigen
Dat krijg je als een festival "hip" is.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Dat zou gewoon op elk festival zo moeten zijn: éérst de line up, dan pas kaartverkoop. Ik vind het al jaren belachelijk hoe het bij Lowlands gaat. Ik bedoel, zomaar 200 euro per kaartje neertellen, terwijl je geen eens weet wat er staat?
yup vertel mij watquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:44 schreef Guard het volgende:
Is het eigenlijk al bekend wanneer de kaarten in de verkoop gaan?
Ik verwacht eigenlijk wel dat de dagkaarten voor de zaterdag redelijk snel zullen gaan, aangezien voor de FF fans LL geen optie (meer) is...
Als het goed is 30 april, zoiets hoor ik althans telkens...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:44 schreef Guard het volgende:
Is het eigenlijk al bekend wanneer de kaarten in de verkoop gaan?
Ik verwacht eigenlijk wel dat de dagkaarten voor de zaterdag redelijk snel zullen gaan, aangezien voor de FF fans LL geen optie (meer) is...
Ik hoop echt van nietquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:01 schreef AgeEll het volgende:
The Killers is toch wel een headliner, die doen ze er toch niet ff bij?
Green Day ging al niet, die zitten nog in Japan, Eminem heb ik persoonlijk niks mee, maar okee, en Placebo had goed gekundquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:00 schreef AgeEll het volgende:
Ik had ook Green Day/Eminem en zelfs Placebo gewild. Deze zitten minder in mijn straatje.
Maar een leuk dagje moet toch wel te doen zijn
Wat ik gezien heb van Flowers is dat ie nogal vaak ontzettend mis zit met z'n vocalen... Valse uithalen ook wel eens... En eigenlijk vind ik het wel fijn dat pukkelpop niet de lowlands toer doet zoals hierboven mij werd gezegdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:53 schreef MCMan88 het volgende:
Waarom The Killers niet? Zijn ze live zo slecht?
Ik ga niet weer die hele geld-terug-discussie voeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb toch een beetje een raar gevoel over die mensen die nu naar de rechter gaan om hun kaartje van vorig jaar vergoed te krijgen. Bekend is dat dit een ramp is, zodat het festival niet aansprakelijk is (en dus ook geen beroep kan doen op hun aansprakelijkheidsverzekering en de schade dus zelf moeten betalen). Zelf ga ik al jaren naar Werchter en "ik hou" van dat festival. Als er daar zoiets zou gebeuren zo ik er niet over peinzen om de prijs van dat kaartje te claimen. Maar ja, je hebt natuurlijk ook mensen die eenmalig gaan en ook mensen die altijd en overal het onderste uit de kan willen.
Ach, mensen mogen best een mening hebben héquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:29 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ik ga niet weer die hele geld-terug-discussie voeren.
Maar wat je zegt, niet iedereen komt er elk jaar. Je wordt met die bonnen 'gedwongen' om weer te gaan.
Discussie blijft ook of hun het festival zelf hebben afgeblazen omdat ze niet wilden of niet konden. Hier kan je ook weer lang en kort over discussiëren.
En tis niet alleen je kaartje he wat het heeft gekost. Ook kluisje, parkeerkaart, camping, eet/drankbonnen hadden we net gekocht. Dat voor een uurtje festival.
Maar mensen die er niet bij waren hoeven niet hun mening te geven wat mensen moeten doen die er wel bij waren. Daar blijf ik bij.
Ik wil er niet op ingaan, maar ik was er, en mensen staan erg snel klaar met hun mening. Maar je raakt er toch niet uitgesproken over.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen,
Kijk jij gaat naar Rock am Ring dus jij moet wel een goede peer zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, mensen mogen best een mening hebben hé
ik was er, en zat in hetzelfde schuitje, net drankbonnen gekocht (thuis had ik er 40 over, dus zeg 100 euro ongeveer), een kluisje voor het weekend (20 euro meen ik), en uiteraard 2 toegangskaarten (mij en mijn vriendin, zeg samen 280 euro). Ben je toch 400 euro verder, en de drankbonnen die je nu krijgt zijn 3x50 meen ik dus totaal 150 (als je dus al alle 3 de jaren gaat en ze anders voor de volle mep weet te verkopen).
Maar goed, ik vind het wel prima zo eigenlijk, wat hadden ze anders moeten doen, er zijn door hen ook gewoon veel kosten gemaakt die niet allemaal terug te halen zijn, de schade, het steunfonds, noem maar op. Er wordt ook wel heel snel geroepen dat ze dan maar alle kaartjes hadden moeten terugbetalen. Was dan waarschijnlijk het einde van het festival, en dat had voor mij ook niet gehoeven. Want ik zie dit niet als de schuld van Pukkelpop ofzo, anders had het een ander verhaal geweest. Heb genoeg festivals in Belgie en Nederland gezien (Graspop, meerdere keren Werchter, Lowlands, Pinkpop) en dit had overal een vergelijkbaar effect gehad. De podia en tenten waren gewoon van vergelijkbaar niveau, het terrein niet extreem anders of 'gevaarlijk'.
Dus ik zou het persoonlijk zonde vinden als zoiets dan het einde van een traditie zou betekenen. Dan maar voor 2 personen er 250 euro op moeten toeleggen. En dat is een hoop geld, en voor sommige mensen is dat zelfs heel veel geld, dus ik kan me de teleurstelling voor sommigen heus voorstellen.
Het zou wellicht ´beter´ zijn geweest als mensen konden kiezen om bv. hun kaartje terug betaald te krijgen, of hier vanaf zien om PP te steunen, is vergelijkbaar in ´waarde´ met de drankbonnen actie nu, alleen hoef je er niet 3x voor naar PP om het te 'verzilveren'. Maar goed, ergens is dat ook weer heel onvoorspelbaar, en discussie houdt je altijd, dan gaat het dus wel weer over de drankbonnen, schade aan tentjes, betaald hebben voor kluisjes, etc etc.
Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen, en we ook dezelfde avond nog naar huis konden rijden en de tent en auto onbeschadigd was.
Er zullen in ieder geval nieuwe bomen zijn, dus ze nemen wel wat maatregelenquote:Vorig jaar vielen vijf doden en tientallen gewonden tijdens noodweer op het muziekfestival, onder meer door vallende takken. De populieren op het festivalterrein moeten wijken voor hazelaars en lindebomen. Die zijn beter bestand tegen noodweer.
Bonzaiboomquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vallende takken? Er viel gewoon een hele boom op een persoon. Ik weet niet of het dan uitmaakt wat voor boom het is...
Tuurlijk wel, het verschil kan hem natuurlijk zitten in de wortels, sommige bomen zijn minder goed geworteld dan andere soortenquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vallende takken? Er viel gewoon een hele boom op een persoon. Ik weet niet of het dan uitmaakt wat voor boom het is...
waarom zou iemand zijn grond verkopen? Nu houd de gemeente veel meer controle op het festival met tijdelijke vergunningen.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:34 schreef Ixnay het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat die echte grote festivals, van het formaal, RAR, Werchter, etc. niet gewoon die lap grond kopen. Dan zetten ze er gewoon een vaste constructie neer van beton en staal, en voor de sfeer mogen ze er dan doeken boven hangen, etc.
Vaste sanitair voorzieningen, douchegebouwtjes, toiletruimtes, met een vast riool.
Wat denk je hoeveel voorbereidingskosten je daarmee jaarlijks bespaart?
Als je toch weet dat je nog minimaal 10 jaar vooruit wil met je festival dan valt hiermee op de lange termijn toch veel geld mee te besparen. En dan hebben we het nog niet gehad over wat het bijdraagt aan de veiligheid en frisheid van een festival.
En dan mogen ze best de rest van het jaar daar koeien laten rondlopen door het te verhuren aan een veehouder.
Omdat je daar dan geld voor kunt krijgen.quote:
Voor een vast bestemmingsplan met eventuele bouw heb je geen vergunningen nodig?quote:Nu houd de gemeente veel meer controle op het festival met tijdelijke vergunningen.
Ze hebben toch een evenementenvergunning lijkt me.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat je daar dan geld voor kunt krijgen.
[..]
Voor een vast bestemmingsplan met eventuele bouw heb je geen vergunningen nodig?
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:26 schreef meowingtons het volgende:
Nog een week wachten voor ik mijn combiticket kan kopen..
Ja zijn strikt, kaarten ophalen met paspoort.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?
Er is elke dag toch een verloopt van de dagkaartmensen. Die kunnen toch op elkaars plek staan.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:29 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze dat gaan doen met de camping. Je moet nu al aangeven waar je wil kamperen, maar als je pas op vrijdag of zaterdag komt? Houden ze dan plek vrij voor de mensen die dan nog hebben aangegeven om te komen?
Best logische situatie, lijkt me toch? Zou een beetje raar zijn als je meer kaartjes kan kopen dan je vorig jaar had, dan is het niet echt meer een voorverkoop voor de gedupeerden van vorig jaar héquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?
Je kan toch ook met de trein?quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:17 schreef Kidney_bean01 het volgende:
en tóch is het vervelend, want als mijn vriend geen ticket kan krijgen, zie ik mezelf ook niet het hele eind naar Belgie rijdenIk ga alleen de zaterdag
Nee, de naam is al ingevuld in het formulier, je kan alleen je adres enzo wijzigen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:18 schreef AgeEll het volgende:
Kan je die code ook voor iemand anders gebruiken. Ik ga denk niet. Maar heb wel zo'n code
Heb je geluk gehad, nu ligt de hele site plat. En ik dacht dat Ticketmaster kut wasquote:Op maandag 14 mei 2012 06:12 schreef Kidney_bean01 het volgende:
was bij mij ook traag, maar ik kon er gelukkig voor zessen al in!
Zo! Toch fijn, die presale van vorig jaar. Wij zijn niet zo goed in tickets kopen wanneer de verkoop echt van start gaat, dus dan waren we nu te laat geweest (of combitickets gekocht)quote:Op maandag 14 mei 2012 10:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
en de zaterdag is nu, rond 10 uur, uitverkocht!
wat is het probleem? doe je toch gewoon alsof je haar net ontmoet hebt en meeneemt naar je tentjequote:Op woensdag 16 mei 2012 15:55 schreef meowingtons het volgende:
Stone Roses zijn ook niet mijn ding, maar dat zorgt ervoor dat ik onbekendere dingen kan kijken of een beetje kan feesten in de boiler room
Wel een probleem nu, omdat mijn vriendin nogal traag was met haar kaartje kopen kan ze nu niet meer op camping C komen bij mij... Een mailtje naar de organisatie dat ze sowieso in mijn tent zou slapen en die tent er sowieso staat (dus dat er geen extra ruimte in beslag genomen wordt) levert het antwoord op dat we maar gewoon ons Camping C kaartje om moeten ruilen voor een camping B door naar de service desk te mailen![]()
Ik verlang terug naar het lijnnazi systeem zo
Mensen met een bandje voor camping B komen niet op Camping A of C (of vice versa)quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:04 schreef Nest het volgende:
[..]
wat is het probleem? doe je toch gewoon alsof je haar net ontmoet hebt en meeneemt naar je tentje
Serieus? wat belachelijk..quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:58 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Mensen met een bandje voor camping B komen niet op Camping A of C (of vice versa)
Voor zover ik weet kon je 2 jaar terug in de drukte even langs de kant stilstaan, maar je werd er gepord om zo snel mogelijk je spullen uit de auto te halen en als het eruit was meteen gevraagd om door te rijdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:00 schreef Remy669 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen afzetten met de auto?
Op Werchter waren er speciale plaatsen ("Kiss & Ride") waar je mensen af moest zetten, daar mocht je dan niet blijven staan met de auto. Voor zover ik kan vinden op de site zijn er niet zo'n plaatsen bij pukkelpop?
ja leuk behang he die consumptiebonnen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 05:49 schreef Loveless85 het volgende:
Och, dat is zo'n oeverloze discussie, ik denk dat je gewoon blij moet zijn dat je nog in staat bent te klagen over dat je wat euro'tjes bent verloren.
Misschien had het dit jaar wel allemaal wat minder gekund en de 'gedupeerden' wat meer vergoed krijgen, wie zal het zeggen. Dingen als consumptiebonnen vergoeden had ik ook leuk gevonden (heb er nog 35 liggen thuis), maar dat is ook niet te doen als je even nadenkt.
Jupquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:05 schreef AgeEll het volgende:
[..]
ja leuk behang he die consumptiebonnen.
Of je spamt deze gewoon vol en maakt een nieuwe? Een TT wijziging bijna een jaar na dato is ook vaag gezien het onderwerp van de eerste pagina's.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup
En tt change lijkt me goed, dit is nogal verwarrend
Aanstellen is ook een kunst.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:58 schreef lolcat8811 het volgende:
^^ Helemaal bomenloos!![]()
Spijtig dat met de bomenkap ook veel gezelligheid verloren is gegaan vrees ik...
RimpelRock Festival, met onder andere de magnificente Marco Borsato! http://www.rimpelrock.be/nl/artiestenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:05 schreef meowingtons het volgende:
Bomen weg en een ander dansplein? Kan me herinneren dat dat er in 2010 in ieder geval veel gezelliger uitzag ipv zo'n tent...
Castello is wel mooi groot zo te zien, goed voor Mr. Jaar
PS waarom staat het hele mainstage veld schijnbaar vol op die foto? :\
Natuurlijk niet, je bent op een festival en niet bij een los concert.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:26 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Morgen naar Pukkelpop voor de Foos!!! Iemand enig idee of er voorvakken zijn? (En kun je ook een bandje krijgen dat als je eenmaal in het voorvak staat, je met het bandje er altijd weer in kan?)
Op Werchter zijn wel voorvakken. Dan wordt met verlichte pijlen aangegeven of het open is, of er plaats is en als dit een rood kruis is kun je er niet meer in. Daar komt het er op neer dat je eigenlijk de hele dag op en neer kunt lopen die vakken in en uit, behalve bij de hoofdact en een of twee bands er voor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je bent op een festival en niet bij een los concert.
Daar gok ik ook op, maar ik heb het vermoeden dat morgen 90% van de mensen voor de Foo Fighters komen, dus dat het voorvak héél snel vol zit..quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Op Werchter zijn wel voorvakken. Dan wordt met verlichte pijlen aangegeven of het open is, of er plaats is en als dit een rood kruis is kun je er niet meer in. Daar komt het er op neer dat je eigenlijk de hele dag op en neer kunt lopen die vakken in en uit, behalve bij de hoofdact en een of twee bands er voor.
Ik doelde meer op het bandjes halen. Crowd control is tegenwoordig eigenlijk de standaard.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Op Werchter zijn wel voorvakken. Dan wordt met verlichte pijlen aangegeven of het open is, of er plaats is en als dit een rood kruis is kun je er niet meer in. Daar komt het er op neer dat je eigenlijk de hele dag op en neer kunt lopen die vakken in en uit, behalve bij de hoofdact en een of twee bands er voor.
Ja, dan zal je er dus bij 1 of 2 bands vantevoren al moeten gaan staan als je in het voorvak wil zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:10 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Daar gok ik ook op, maar ik heb het vermoeden dat morgen 90% van de mensen voor de Foo Fighters komen, dus dat het voorvak héél snel vol zit..
Precies, niet ongebruikelijk bij festivals. Was wel een frontstage vak, maar geen bandjessysteem volgens mij. Drukte viel me nog alles mee, wij stonden een beetje links voor het podium, gewoon in op het veld, niet voorste vak. Was prima te zien, en nog genoeg ruimte om ons heen. Kon zelfs tussendoor naar wc of water halen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dan zal je er dus bij 1 of 2 bands vantevoren al moeten gaan staan als je in het voorvak wil zijn.
Sponsors of vrienden van de band, meestal.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:02 schreef Remy669 het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan VIP tickets? Ik werd toch wel flink jaloers toen ik die benevelaar zag bij de VIP area gisteren.
ja, echt gaaf, en lekker luid.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Zag op t.v. een stukje van Mark Lanegan. Dat leek me gaaf! Iemand bij geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |