quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 11:08 schreef oh-oh het volgende:Was het erg eng?
Ik zag gisteren die files daar en toen dacht ik nog jee, dat zul je er ook nog maar bij krijgen.
Jullie waren laat thuis zeker?
Balen van wat zo een leuk festival had moeten worden

Nou op het moment heb je niet echt tijd om het eng te vinden ofzo, we stonden bij de Main Stage Skunk Anasie te kijken, en het was al een hele tijd 'gewoon' bewolkt, en regende een beetje. Het ging toen wat harder regenen maar niks boeiends. Je bent zelf ook op genoeg festivals geweest, je pakt gewoon je poncho'tje en het waait wel weer over. Skin zat nog lekker het publiek beetje op te jutten en het was gewoon een festival.
Terrein voor Main Stage is rechthoekig met halverwege ongeveer een paar rijen bomen van 20-30m hoog en achteraan het terrein een grote overdekte eetgelegenheid (wat picknicktafels in een tent). Toen het wat harder ging regenen gingen een hoop mensen juist onder / in alle tenten of bij de eetstandjes schuilen. Wij bleven (gelukkig achteraf) bij Skunk Anansie staan.
En het ging gewoon echt ineens los, wij stonden redelijk dicht bij de bomen, en ik zag gewoon echt ineens in mn ooghoek een half stuk boom voorbij vliegen, dus DVM gepakt en een stuk vooruit gerend, en toen hagelde het snoeihard, echt heel hard en gewoon horizontale wind bijna, dus er kwam toen echt van alles voorbij, takken, hekken, kliko's. Toen zijn we nog maar wat verder naar voren getrokken, want die bomen waren echt erg lang en het ging zo hard dat je dan toch denkt dat ze misschien knakken. Mensen gingen maar een beetje in groepjes bij elkaar zitten, en het beste hopen.
Ik bleef maar goed naar boven kijken, want je zit wel op een open veld maar overal staan lichtmasten, geluidsmasten, we waren vlakbij die geluidstent halverwege het veld. Dus ja je kruipt maar met wat random strangers bij elkaar zodat het beetje solide is.
Nou en toen was het na 5 minuten over ofzo. Eigenlijk zag ik al meteen dat het foute boel was, toen we opkeken lag er echt overal zooi, en de tent achterop het terrein was helemaal ingestort, en we zagen in de verte nog wat andere tentjes op half 7 liggen, boom op de pizzakraam, etc.
Dus toen zijn we richting uitgang gegaan, er was zo'n entree waar je onderdoor moest, die lag ook in stukken op de grond. En het is natuurlijk allemaal van dat metalen buizenwerk, dus dat wil je niet op je hebben.
Even snel langs de kluisjes op het terrein geweest, rugzak meegenomen, naar de camping. Toen stond er eigenlijk pas 2 politiewagens en 1 brandweerauto ofzo. Daar ook echt chaos en overal water/modder, echt tot je enkels. Tent stond gelukkig nog, dus toen naar auto gaan kijken, daar lag ook geen boom op. Ondertussen reed echt alles van politie, brandweer en ambulance af en aan, denk toen het rond 1830 op gang tot 2200 (toen we wegreden), alleen maar sirenes gehoord en hulpdiensten gezien, zelfs bijna bij Antwerpen gingen er nog hulpdiensten die kant op. Dus toen weer terug naar camping, alles ingepakt voor zover het ging (alles nat), weer de camping af en naar de auto, en naar huis. Stond rond die tijd weinig file meer, duurde wel paar uur voor we in de chaos alles hadden gevonden/verzameld en weg waren, dus toen was het al laat.
Was eerst lange tijd onduidelijk wat er nou was, of het doorging, of er doden waren, maar onderweg naar huis hoorden we dan dat het donderdag sowieso stil lag en vr/za nog zou doorgaan met aangepast programma, maar ondertussen is het dus helemaal afgelast.
Geloof dat die dode op de camping wel op 'onze' camping was, er lag in ieder geval daar ook een lichtmast om, die dus bovenop wat tentjes was geland, en achterop de camping ook nog geloof ik, maar daar zijn we niet geweest.