abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100888987
quote:
De Nederlandse Klim- en Bergsportvereniging (NKBV), de Koninklijke Nederlandse Wielrenunie (KNWU) en de Nederlandse Skivereniging (NSV) steunen een plan van journalist en columnist Thijs Zonneveld om een berg te bouwen in Nederland. Dat melden de drie sportbonden vandaag. Zonneveld lanceerde dat plan enkele weken geleden in een column.

Zonneveld stelt dat het plan voor de tweeduizend meter hoge berg in de polder inmiddels serieuze vormen aan heeft genomen. "Allerlei grote bedrijven zijn inmiddels ingestapt, diverse gemeentes en investeerders zijn geïnteresseerd. Sport is misschien wel de belangrijkste reden dat er zo veel aandacht en publiciteit voor de polderberg is."

"Met de komst van deze berg worden trainingsfaciliteiten voor met name wielrenners en mountainbikers veel toegankelijker", beseft technisch directeur Thorwald Veneberg van de KNWU. "De Limburgse heuvels zijn een mooie opstap, maar de hoogtemeters en met name de lengte van wegen in de heuvels zijn niet te vergelijken met hooggebergten in de Alpen of de Pyreneeën."

De NKBV en de NSV hebben nu al allerlei mogelijkheden om te trainen in Nederland, maar zien in een berg een mooie aanvulling. "Voor bergwandelworkshops wijken wij nu uit naar de Belgische Ardennen", stelt een woordvoerder van de NKBV, die erop wijst dat nu vooral sportklimmen in Nederland mogelijk is.

Sportbonden zien brood in Nederlandse berg

Ja, lijkt me wel tof, eigenlijk. Onze eigen alp! Kunnen we meteen een werkgelegenheidsproject van maken. *O*
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_100889085
Het is een grappig idee, voor vijf minuten, langer moet je er niet nadenken. Wat je overigens ook kan doen is een gat graven, dat verstoort het landschap minder.
pi_100889133
Goed idee, we kunnen ook een complete provincie maken dus dit gaat ook wel lukken.
pi_100889244
Gewoon de Doggersbank een beetje ophogen!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_100890186
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is een grappig idee, voor vijf minuten, langer moet je er niet nadenken. Wat je overigens ook kan doen is een gat graven, dat verstoort het landschap minder.
Als we Flevoland kunnen maken (achteraf gezien misschien niet de meeste verstandige beslissing), moet een berg zeker te doen zijn. :P

Sowieso betreft het een private investering, ik heb er derhalve niets op tegen.
pi_100890229
Ik ben vooral benieuwd hoe erg je het klimaat in Nederland naar de klote hebt door zo'n berg.
pi_100890784
Denk niet dat één berg het verschil zal maken.
pi_100890832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:16 schreef nikk het volgende:
Denk niet dat één berg het verschil zal maken.
Zou toch zeggen dat een 2000 meter hoog gevaarte in je achtertuin toch wel iets doet met het weer? :D
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:19:14 #9
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100890916

Leuk idee maar ik zie het niet gebeuren....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_100891306
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Combineer het, de grond die je opgraaft maak je een berg mee ^O^
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:32:14 #11
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100891361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Combineer het, de grond die je opgraaft maak je een berg mee ^O^
Beter maak je een holle berg, zodoende kan je ook de binnenkant exploiteren.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_100891392
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:38:46 #13
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100891559
Trouwens we hebben al een "berg" in Nederland :P
pi_100892152
Dat is nou die VOC-mentaliteit die we nodig hebben.
Kom maar op met die berg! Het lijkt me heerlijk om daar te wandelen en te skiën.

PS
In Limburg heb je toch al door ons aangelegde heuvels?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_100892193
Ik vind het een leuk plan, er zijn al kunstmatige eilanden, kunstmatige recreatieplassen, waarom dan geen berg eigenlijk? Skieen in de winter, klimmen in de zomer, mountainbiken, bovenop een uitkijkpunt, wat in zo'n vlak land nog veel interessanter wordt, restaurant, hotel, formuleskihut, misschien nog een racecircuit met hoogteverschil. Bos erop, wijnbouw op de zuidhelling, ook interessant als je daar de juiste grond neerlegt.

Ik zie het wel zitten, ik weet niet wat het kost, maar opbrengsten zal het zeker genereren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100892283
quote:
Ik ben vooral benieuwd hoe erg je het klimaat in Nederland naar de klote hebt door zo'n berg.
Leg eens uit waarom volgens jou het klimaat naar de klote zou worden geholpen?
Misschien heb je rondom die merg wat microklimaatjes maar verder...?

quote:
Zou toch zeggen dat een 2000 meter hoog gevaarte in je achtertuin toch wel iets doet met het weer? :D
Het maakt het verschil tussen wel of niet naar het buitenland moeten om te trainen. Voor veel sporters maakt dat dus het verschil tussen tig keer per week met een berg kunnen trainen en af en toe eens op stage gaan naar het buitenland.
#NoDAPL
pi_100892545
pi_100892552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom volgens jou het klimaat naar de klote zou worden geholpen?
Misschien heb je rondom die merg wat microklimaatjes maar verder...?

[..]

Het maakt het verschil tussen wel of niet naar het buitenland moeten om te trainen. Voor veel sporters maakt dat dus het verschil tussen tig keer per week met een berg kunnen trainen en af en toe eens op stage gaan naar het buitenland.
Het was ook meer een vraag, want ik ben geen geleerde. Ik zou namelijk zeggen dat je temperatuur verschillen krijgt, wind, neerslag/onweer. Dat lijkt me interessant en zeker voor bewoners dicht bij zo'n berg.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:42:20 #19
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_100892738
En, je hebt nog maar één zendmast nodig. Een heul sterke uiteraard.
pi_100892803
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:17 schreef Drassss het volgende:

[..]

Tuurlijk, het weer zal lokaal best veranderen. Maar voor het klimaat in Nederland heb ik niet de indruk dat het een verschil zal maken.
pi_100892848
Geweldig plan. Flevoland is zo ongeveer het meest afzichtelijke stukje land op deze aardkloot. Kunnen we er net zo goed een berg neerpoten. Dan hebben tenminste wat aan die schrale provincie.

Heeft iemand trouwens enig idee of dit uberhaupt mogelijk is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100893102
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig plan. Flevoland is zo ongeveer het meest afzichtelijke stukje land op deze aardkloot. Kunnen we er net zo goed een berg neerpoten. Dan hebben tenminste wat aan die schrale provincie.

Met heel veel geduld, en vooral héél veel zand moet het wel haalbaar zijn. Alleen het kostenplaatje kan wat problemen geven, denk ik.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_100893158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Met heel veel geduld, en vooral héél veel zand moet het wel haalbaar zijn. Alleen het kostenplaatje kan wat problemen geven, denk ik.
Het zal wel wat kosten, maar ik denk dat je wel wat investeerders kunt vinden. Er valt immers flink wat geld te verdienen met zo'n berg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100893294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het lijkt mij zo op het eerste gezicht dat zand niet het probleem is, maar of je van alleen zand wel een stevige berg kunt maken. Zand wordt overal uitgebaggerd en je kunt het opspuiten, wat goedkoper is dan met de graafmachine.
pi_100897489
Het zal wel wat kosten maar je kunt de berg een dubbele functie geven. Langs de kust werkt het gelijk als een megadijk. Met water erbij kan je watervallen maken en stroom opwekken.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:48:02 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100898099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:35 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Het zal wel wat kosten maar je kunt de berg een dubbele functie geven. Langs de kust werkt het gelijk als een megadijk. Met water erbij kan je watervallen maken en stroom opwekken.
Hoe krijg je dat water omhoog dan? :') Want met wat regen krijg je echt geen watervallen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_100898434
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat water omhoog dan? :') Want met wat regen krijg je echt geen watervallen.
Reservoir bovenop?
pi_100898524
Dit is dus echt een top idee he! _O_ Dit kan Nederland weer op de kaart zetten. _O_

Ik ga stemmen en ik stort wel een tientje :P
pi_100898705
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:57 schreef Godtje het volgende:
Dit is dus echt een top idee he! _O_ Dit kan Nederland weer op de kaart zetten. _O_

Ik ga stemmen en ik stort wel een tientje :P
Ik heb net even voor de zekerheid gechecked, maar ik ben er voor bijna 100% zeker van dat Nederland nooit van de kaart af is geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_100898761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb net even voor de zekerheid gechecked, maar ik ben er voor bijna 100% zeker van dat Nederland nooit van de kaart af is geweest.

Beter kijken :*
pi_100901025
Jaaaaa, beter doen ze dit. Downhill!!
.
pi_100904175
bergen bestaan voor het grootste deel uit gesteente, een 2000-meter hoge berg van grond zal niet stabiel zijn en bij stortregens krijg je dan aardverschuivingen, bovendien als al die grond vlakbij uitgegraven wordt ga je een groot deel van flevoland weer in water veranderen
pi_100904479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:15 schreef pinine het volgende:
t ga je een groot deel van flevoland weer in water veranderen
Een typische win-win dus
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:47:26 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100905511
Het is een grappig plan maar onhaalbaar. Zie hier een korte berekening voor het aanvoeren van het materiaal wat nodig is voor zo'n berg

quote:
Eens rekenen. 2 kilometer hoog. Met een helling van 20% heb je een straal van 10 kilometer. Dat is een volume van 209 km³ of 209 miljard m³. Dat is gelijk aan 35 miljard vrachtwagenladingen.
35 miljard vrachtwagenladingen is in geen enkel opzicht haalbaar.
pi_100905598
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is een grappig plan maar onhaalbaar. Zie hier een korte berekening voor het aanvoeren van het materiaal wat nodig is voor zo'n berg

[..]

Dat zeiden ze van de afsluitdijk en de deltawerken ook.
Daarbij moet de berg hol worden. :*
pi_100905667
Hol? Wat wil je er binnen in doen? Een pretpark oid?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:50:47 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100905669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van de afsluitdijk en de deltawerken ook.
Daarbij moet de berg hol worden. :*
hol? dus dan moet er met staal gebouwd gaan worden. 2KM hoog... Ik weet niet hoor maar dat gaat op z'n minst een paar miljard kosten om te bouwen. Alleen al de fundering moet zo ontiegelijk groot en sterk zijn.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:53:14 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100905775
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En al was het dat wel, voor dat geld kun je heel wat sporters Business Class heen en weer vliegen naar de echte Alp d'Huez.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:55:14 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100905867
Ik vind het een heel vet plan hoor :D maar gewoonweg nu nog onhaalbaar. Maar wellicht over 30 jaar. Hem hol maken zal het volgens mij alleen nog maar moeilijker maken, want dan wordt het echt meer een gebouw en moet je echt op de constructie gaan letten.
pi_100905983
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik weet niet hoor maar dat gaat op z'n minst een paar miljard kosten om te bouwen.
Als je het nietw eet moet je er misschien ook geen mening over hebben? :?
Maar toevallig heb je dat dan goed gegokt. Dat gaat een paar miljard kosten.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:58:54 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100906020
Ik vraag me sowieso af hoe je zo'n berg sterk genoeg krijgt dat hij niet naar een paar flinke stormen al voor de helft is afgebrokkeld. Een echte berg zit tenslotte vast aan de 'grond' en bestaat voor het grootste deel uit gigantische stukken rots. Met alleen zand ga je er niet komen in ieder geval. :D
pi_100906233
quote:

[..]

Het is grofweg 100 keer meer dan bij die kunstmatige eilanden in Dubai. Als je dan een redelijker helling neemt, blijft er iets van 20 keer meer over waarschijnlijk. Dat is haalbaar.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:06:42 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100906352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is grofweg 100 keer meer dan bij die kunstmatige eilanden in Dubai. Als je dan een redelijker helling neemt, blijft er iets van 20 keer meer over waarschijnlijk. Dat is haalbaar.
Behalve dat je eilanden kan opspuiten omdat je wel vlak blijft. Iets wat natuurlijk veel sneller gaat dan zand/steen/materiaal aanvoeren via landswegen en ook nog honderden meters omhoog moet vervoeren.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:11:28 #44
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_100906554
Leuk, dan kunnen ze een touretappe houden met de finish op een echte Nederlandse berg :)
The best firms advertise the least...
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:13:45 #45
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100906670
Deels gat, en het gedeelte wat je uitgraaft gebruik je als berg. Leg een route aan rondom het gat en dan kan het aardig compact zijn. Die berekeningen over een straal van 10 kilometer is niet op het juiste design afgestemd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_100907347
Godschristus wat een onnozel idee.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_100907945
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Behalve dat je eilanden kan opspuiten omdat je wel vlak blijft. Iets wat natuurlijk veel sneller gaat dan zand/steen/materiaal aanvoeren via landswegen en ook nog honderden meters omhoog moet vervoeren.
Ik neem aan dat ze het zand dan ook opspuiten.
pi_100927748
quote:
9s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:29 schreef Idler het volgende:
Dat dachten ze in de middeleeuwen ook van vliegen. Ook Da Vinci kreeg dat vaak te horen over zijn visie's.

Moet je kijken waar we nu staan. Wat we vroegah niet eens in een boot kregen om in een half jaar naar de andere kant van de wereld te sturen via zee, doen we nu via de lucht in een halve dag.
Met een beetje wil, een aanpakkers mentaliteit en visie kun je alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_100927776
quote:

[..]

Daarom moet je het ook niet met trucks doen.
1947-2016
pi_100927804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom moet je het ook niet met trucks doen.
Hoe dan? Met een lopende band naar boven?
pi_100927847
quote:
Dat, en nog achterhaald ook aangezien we al een berg hebben in Nederland: Mount Scenery
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100927857
Waar kan ik tekenen? Ik vind het wel een leuk idee :D
pi_100929744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Hoe dan? Met een lopende band naar boven?
Soort van lopende band. Opspuiten, daar schijnen we nog al goed in te zijn. Hele eilanden, havens en natuurlijke buffers hebben the Dutch gemaakt.
En er komen in de toekomst misschien wel andere oplossingen aan. Use your imagination.

We kunnen trouwens vuil als materiaal gebruiken. Er zijn genoeg bergen op de wereld die gemaakt zijn door mensen.
Vuil storten, afdekken en verder gaan. De massa drukt het plat en het afdekken zorgt ervoor dat er niets doorheen komt. Geen geur, helemaal niks.

[ Bericht 16% gewijzigd door Red_85 op 19-08-2011 10:34:12 ]
1947-2016
pi_100930355
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Soort van lopende band. Opspuiten, daar schijnen we nog al goed in te zijn. Hele eilanden, havens en natuurlijke buffers hebben the Dutch gemaakt.
En er komen in de toekomst misschien wel andere oplossingen aan. Use your imagination.

We kunnen trouwens vuil als materiaal gebruiken. Er zijn genoeg bergen op de wereld die gemaakt zijn door mensen.
Vuil storten, afdekken en verder gaan. De massa drukt het plat en het afdekken zorgt ervoor dat er niets doorheen komt. Geen geur, helemaal niks.
De berg moet hol worden.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:30:56 #55
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_100932147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

De berg moet hol worden.
Dat moet niet. (Hij wordt mogelijk hol)
pi_100933680
quote:
Ben bang dat ik me hierbij aan moet sluiten. Je kunt in Nederland niet eens een torenflat neerzetten, zonder eerst gigantisch diep te heien, en de fundering alleen al voor zo'n berg is een enorm karwei. Een gat graven is ook geen oplossing, want dat stroomt binnen de kortste keren vol. Maar misschien dat er hier een civiel ingenieur is die daar een oplossing voor heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_100933757
quote:

Ze zijn in Drenthe jaren geleden al begonnen met de VAM-berg, waarom die niet gewoon ophogen? Kunnen we er nog meer schapen gaan houden!
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100934590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben bang dat ik me hierbij aan moet sluiten. Je kunt in Nederland niet eens een torenflat neerzetten, zonder eerst gigantisch diep te heien, en de fundering alleen al voor zo'n berg is een enorm karwei. Een gat graven is ook geen oplossing, want dat stroomt binnen de kortste keren vol. Maar misschien dat er hier een civiel ingenieur is die daar een oplossing voor heeft.
Fundering voor een berg lijkt me echt niet nodig, de fundering wordt vanzelf hard genoeg met al dat gewicht er op.

Verder vind ik het een top idee, ik zou er graag tegenop fietsen.
pi_100936217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een gat graven is ook geen oplossing, want dat stroomt binnen de kortste keren vol. Maar misschien dat er hier een civiel ingenieur is die daar een oplossing voor heeft.
Lijkt me een haalbaarder idee, als het puur om het hoogteverschil gaat uiteraard. Uitzicht en toerisme kun je dan waarschijnlijk wegstrepen, maar op sport gebied is er dan nog steeds veel mogelijk. En met een beetje mazzel en planning heb je ineens lekker veel klei/grind enz. op voorraad.

:)

Zoiets:

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:58:18 #60
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_100937397
De sportverdwazing bereikt een nieuw dieptepunt. Alsjeblieft, ga iets nuttigs doen met je leven.
pi_100938364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Lijkt me een haalbaarder idee, als het puur om het hoogteverschil gaat uiteraard. Uitzicht en toerisme kun je dan waarschijnlijk wegstrepen, maar op sport gebied is er dan nog steeds veel mogelijk. En met een beetje mazzel en planning heb je ineens lekker veel klei/grind enz. op voorraad.

:)

Zoiets:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Only in Russia?
Hoe diep is dat ding..

Het gaat ook om de drukverschillen he. Als je een gat gaat graven wordt het niet zwaarder. De luchtdruk en zuurstofgraad veranderen niet, dat is wel de bedoeling van die berg. Als je naar beneden gaat wordt het zuurstofgehalte niet minder, zoals bij de optie waterput on steroids.
1947-2016
pi_100938928
Ik ben voor. Als we nu allemaal een kruiwagen zand uit eigen tuin aanleveren, dan kunnen we nog dit weekend een begin maken. Liefst bovenop Almere.
pi_100939593
Plan is niet nieuw, al tijdje terug geopperd, door volgens mij een baggeraar om zo olympische spelen mogelijk te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100940131
Ook heel handig voor al het vliegverkeer van/naar schiphol als er in eens zo'n berg staat. :P
pi_100940239
Ik heb de oplossing, we nemen een berg in Griekenland als onderpand voor onze lening, ik denk aan de Olympus. Daar bouwen we, nadat Griekenland failliet is grote sportvoorzieningen en houden daar alle verdere Olympische spelen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_100940778
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat dachten ze in de middeleeuwen ook van vliegen. Ook Da Vinci kreeg dat vaak te horen over zijn visie's.

Moet je kijken waar we nu staan. Wat we vroegah niet eens in een boot kregen om in een half jaar naar de andere kant van de wereld te sturen via zee, doen we nu via de lucht in een halve dag.
Met een beetje wil, een aanpakkers mentaliteit en visie kun je alles.
Uh huh. :') Hij zegt ook niet dat het niet kan, maar dat het onnozel is. Zeker in deze tijden van economische malaise...
pi_100940942
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:41 schreef 100% Tukker het volgende:
Uh huh. :') Hij zegt ook niet dat het niet kan, maar dat het onnozel is. Zeker in deze tijden van economische malaise...
Het is een kestie van kosten/baten analyse, technisch is veel mogelijk. De maasvlakte is ook aangelegd, maar daar staan ook veel inkomsten tegenover. Ik zie nog niet dat de berg veel inkomsten gaat genereren.
Bovendien kun je bijv heel goedkoop een kant en klare berg kopen, bijv. in Griekenland (zie mijn vorige post)
Exaudi orationem meam
pi_100940972
quote:
De sportverdwazing bereikt een nieuw dieptepunt. Alsjeblieft, ga iets nuttigs doen met je leven.
Een lekker populistische uitspraak maar met sport kan wel enorm veel geld worden verdiend.
Wat betreft die kosten: bedenk dat zo'n berg ook in stappen kan worden opgebouwd, je begint met een kleinere, nadat die voldoende omzet heeft gegenereerd bouw je verder enz.
Ofdat het gaat werken weet ik niet maar het is zeker een interessant idee, niet voor niets hebben tal van bedrijven al interesse getoond.
En inderdaad, we hebben een hele provincie opgespoten en de Deltawerken gebouwd (de grootste technische prestatie die Nederland in de twintigste eeuw heeft geleverd, een waarvoor buitenlandse ingenieurs veel bewondering hebben). Is dit plan technisch gezien zotter?

quote:
Ik heb de oplossing, we nemen een berg in Griekenland als onderpand voor onze lening, ik denk aan de Olympus. Daar bouwen we, nadat Griekenland failliet is grote sportvoorzieningen en houden daar alle verdere Olympische spelen.
Jij was ook pissed toen je hoorde dat Nederland geen onderpand had geregeld terwijl de Finnen dit wel deden? ;-)
Tja, ik snap weinig van al die politieke spelletjes. Bij geld lenen hoort een onderpand en Griekenland heeft genoeg interessante onderpanden.
#NoDAPL
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:49:05 #69
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_100941064
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een lekker populistische uitspraak maar met sport kan wel enorm veel geld worden verdiend.
Wat betreft die kosten: bedenk dat zo'n berg ook in stappen kan worden opgebouwd, je begint met een kleinere, nadat die voldoende omzet heeft gegenereerd bouw je verder enz.
Ofdat het gaat werken weet ik niet maar het is zeker een interessant idee, niet voor niets hebben tal van bedrijven al interesse getoond.
En inderdaad, we hebben een hele provincie opgespoten en de Deltawerken gebouwd (de grootste technische prestatie die Nederland in de twintigste eeuw heeft geleverd, een waarvoor buitenlandse ingenieurs veel bewondering hebben). Is dit plan technisch gezien zotter?
Populistisch? Ohja, het volk ergert zich ook groen en geel aan de sportverdwazing, die natuurlijk niets anders is dan een linkse elitehobby :') Geld stinkt, dus daar wil ik verder niks mee te maken hebben.
pi_100941157
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Is dit plan technisch gezien zotter?

No shit. De Deltawerken en de polders hebben daadwerkelijk nut.

En dam van 30 (?) km aanleggen en een paar polders droogmalen (wat we al eeuwen doen) gaan vergelijken met een holle berg bouwen van 2 km hoog voor recreatieve doeleinden. :')__________________infinite_____
pi_100945891
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:49 schreef Louis22 het volgende:
Geld stinkt, dus daar wil ik verder niks mee te maken hebben.
Goed, ik pm je mijn rekeningnummer wel ff.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_100955302
Tja, als Mohammed niet naar de berg komt, moet de berg maar naar Mohammed komen.
pi_100963103
quote:
En dam van 30 (?) km aanleggen
Daar kwam heel wat meer bij kijken. Er is een mooie documentaire over de deltawerken bij Discovery of National Geographic. Die Deltawerken zijn de Nederlandse variant van de ruimtevaart.
#NoDAPL
pi_100963415
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:03 schreef raptorix het volgende:
Plan is niet nieuw, al tijdje terug geopperd, door volgens mij een baggeraar om zo olympische spelen mogelijk te maken.
Ja, die jongens staan natuurlijk te popelen. :D En met recht, in de eerste week van mei 2010 spoten Boskalis en Van Oord samen bijna 4 miljoen kuub zand op voor Maasvlakte 2. Daarmee vestigden ze een nieuwe wereldrecord.
pi_100963482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:08 schreef Red_85 het volgende:
Maar dat kwam omdat zijn visies van nog niet bestaande technieken uitgingen. Voor het aanleggen van een berg zijn alle technieken wel zo'n beetje bekend, het is alleen meer van het zelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 20-08-2011 02:15:46 ]
pi_100964939
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, die jongens staan natuurlijk te popelen. :D En met recht, in de eerste week van mei 2010 spoten Boskalis en Van Oord samen bijna 4 miljoen kuub zand op voor Maasvlakte 2. Daarmee vestigden ze een nieuwe wereldrecord.
Als de getallen op p1 van dit topic kloppen, dan zouden de baggeraars zo'n 52250 weken, of te wel 1000 jaar moeten baggeren om die berg opgespoten te krijgen. Mooi rond getal trouwens.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:36:52 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100965056
Is iedereen nu zo kort van memorie?

Anderhalf jaar geleden heeft ene Ron Mulder, sportmarketeer, hier ook al bescheiden de pers mee gehaald. Hij koppelde het plan aan de Winterspelen van 2022.

http://www.nusport.nl/van(...)-2022-nederland.html

Die Thijs Zonneveld heeft het toch nog iets beter weten te marketen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_100965283
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar dat kwam omdat zijn visies van nog niet bestaande technieken uitgingen. Voor het aanleggen van een berg zijn alle technieken wel zo'n beetje bekend, het is alleen meer van het zelfde.
Nou dan. Dan moet het relatief toch nog makkelijker zijn?
1947-2016
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:34:14 #79
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_100988139
:|W Echt hè, een berg in Nederland. Laat die idioot wat nuttigs gaan doen met zijn tijd. Een berg van twee kilometer hoog? Wat is de omvang van de voet van de berg dan? Ik neem aan dat hij niet te steil moet worden. En wie gaat dat betalen?
De regering flikkert dagelijks al genoeg geld over de balk (de zwaar verliesgevende en falende HSL, het onbetrouwbare en dure OV-chipkaartsysteem en de Betuwelijn die maar niet rendabel wil worden, om maar eens wat te noemen) dus wordt dit het volgende project waar onze belastingcenten heen gaan?

Volgens mij is dat geld voor die berg een stuk nuttiger te besteden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_100991430
Wat er al niet mogelijk is in crisistijd. :P
Als we bergen kunnen bouwen voor recreatiedoeleinden is de noodzaak voor al die kille bezuinigingen op cultuur er vast ook niet meer. :P
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:06:25 #81
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_100996321
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
:|W Echt hè, een berg in Nederland. Laat die idioot wat nuttigs gaan doen met zijn tijd. Een berg van twee kilometer hoog? Wat is de omvang van de voet van de berg dan? Ik neem aan dat hij niet te steil moet worden. En wie gaat dat betalen?
De regering flikkert dagelijks al genoeg geld over de balk (de zwaar verliesgevende en falende HSL, het onbetrouwbare en dure OV-chipkaartsysteem en de Betuwelijn die maar niet rendabel wil worden, om maar eens wat te noemen) dus wordt dit het volgende project waar onze belastingcenten heen gaan?

Volgens mij is dat geld voor die berg een stuk nuttiger te besteden.
Mompelt iets over privaat geld enzo...
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:16:45 #82
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_100996540
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:06 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Mompelt iets over privaat geld enzo...
Dan nog vind ik het geld over de balk smijten.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:51:14 #83
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_100999176
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het geld over de balk smijten.
Werkgelegenheid? Dit zou voor de Nederlandse economie geweldig zijn. Geld moet rollen!
Doei
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:38:17 #84
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_101000821
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:51 schreef Duderd het volgende:

[..]

Werkgelegenheid? Dit zou voor de Nederlandse economie geweldig zijn. Geld moet rollen!
Ik vraag me af of de kosten wel opwegen tegen de baten.
  zondag 21 augustus 2011 @ 17:53:58 #85
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_101008637
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de kosten wel opwegen tegen de baten.
Dat vragen ze zichzelf ook af natuurlijk. Zo niet, dan komt het er ook niet.
pi_101381391
Voor dat geld kan je beter een fractieloze frictieloze hogesnelheidstrein of dergelijk bouwen richting Bern. Genoeg berg om wat je maar wilt te kunnen doen daar in de alpen.

Het geeft je ook direct een verbinding naar het centrum van het Europese continent en bijbehorende voordelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LWD-Godius op 30-08-2011 19:52:02 (Damn autocorrect :')) ]
pi_101381948
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Voor dat geld kan je beter een fractieloze hogesnelheidstrein
Deze is wel leuk voor het spellingstopic.
Zijn deze treinen zonder breuken of delen of zonder politieke partijen :)
(moet zijn frictie)
Exaudi orationem meam
pi_101382559
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Deze is wel leuk voor het spellingstopic.
Zijn deze treinen zonder breuken of delen of zonder politieke partijen :)
(moet zijn frictie)
Ik zie het nu ook, ik heb dat sinds de OSX Lion update heel vaak. Een groot nadeel van autocorrect in lion / safari, het lijkt op de iphone autocorrect.. :') Even zien hoe dat uit kan.
pi_101401544
Hoorde net op 538 nieuws dat de berg er dus echt serieus aan zit te komen. Berg moet in 2015 gereed zijn en wordt gemaakt aan de kust.
pi_101401635
Dit is het eerste team :P

En de site
www.diebergkomter.nl
pi_101402129
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:13 schreef Montov het volgende:
Deels gat, en het gedeelte wat je uitgraaft gebruik je als berg. Leg een route aan rondom het gat en dan kan het aardig compact zijn. Die berekeningen over een straal van 10 kilometer is niet op het juiste design afgestemd.
Het grondwaterniveau in NL is alleen niet vaak niet meer dan 5 metern, dus dan moet je toch flink wat blijven pompen om dat gat droog te houden.
pi_101402189
Ik hoorde het gisteren op de radio. Ik vind het eigenlijk wel een geniaal idee. Zo'n berg heeft allerlei nuttige functies en zal ook een stimulans zijn voor de toeristische sector.
pi_101402198
Ik wil filmpjes en presentaties zien. En waar aan de kust?
pi_101402328
Kwam er gister een artikel over tegen op Business Insider.

quote:
The mountain, tentatively called Die Berg Komt Er, or The Mountain Comes, could take thirty years to complete and is projected to cost between $72 billion and $432 billion dollars (yes, you read those figures correctly).
:+
pi_101402348
Ja leuk idee, maar als een skipas ¤ 200.000 per week gaat kosten omdat ze anders niet uit de kosten komen, dan gaat het toch niet helemaal werken, dunkt me.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_101402371
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:19 schreef Mylene het volgende:
Tot nu toe is er altijd gesproken over flevoland.
Ik zie op de site ook niks over aan de kust staan.
pi_101402388
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja leuk idee, maar als een skipas ¤ 200.000 per week gaat kosten omdat ze anders niet uit de kosten komen, dan gaat het toch niet helemaal werken, dunkt me.
Hoe lang zal je moeten afschrijven op een berg? Een pc 3 jaar, een auto 3 misschien 4 jaar, een bedrijfspand 30 jaar en een snelweg iets van 50 geloof ik.

Hoe snel zal je een berg af willen schrijven?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:31:58 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101402404
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:19 schreef Mylene het volgende:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_101402508
In Berlijn hebben ze ooit ook eens een berg proberen op te zetten. Op het verlaten vliegveld Tempelhof. Helaas ging dat toen ook niet door.

Bron: http://denederlandseberg.(...)lannen-voor-een.html
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:39:42 #100
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101402530
Even wat anders, wat zullen de klimatologische gevolgen zijn voor de rest van het land? Je kan ook op dat gebied niet zonder gevolgen een berg van 2km neerpoten...
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101402543
Kom maar op met die berg *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:42:10 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101402571
Ach, hoe onzinnig het ook is, ik hou wel van dit soort debiele ondernemingen :P.

Het zet je toch weer op de kaart.
Get woke, go broke!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:50:44 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101402724
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:42 schreef HeatWave het volgende:
Ach, hoe onzinnig het ook is, ik hou wel van dit soort debiele ondernemingen :P.

Het zet je toch weer op de kaart.
Al is het maar op de hoogtekaart.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:34:32 #104
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_101403809
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 09:52 schreef Godtje het volgende:
Dit is het eerste team :P
[ afbeelding ]

En de site
www.diebergkomter.nl
Ok, ik zie Zanger Rinus, Saif Kadaffi, Jan Vayne, Bruce Willis, Thijs Zonneveld en Guido Weijers. Niet de minste!
pi_101403984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:34 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Ok, ik zie Zanger Rinus, Saif Kadaffi, Jan Vayne, Bruce Willis, Thijs Zonneveld en Guido Weijers. Niet de minste!
Gelukkig maken ze die berg zo hoog dat zelfs jij hem met je belabberde zicht niet kan missen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:45:06 #106
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101404142
Is het niet goedkoper en praktischer om Oostenrijk te annexeren?
Life is what you make it.
pi_101404606
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:39 schreef Dven het volgende:
Even wat anders, wat zullen de klimatologische gevolgen zijn voor de rest van het land? Je kan ook op dat gebied niet zonder gevolgen een berg van 2km neerpoten...
Extreem kutweer lijkt mij. Lucht van zee knalt tegen berg, stijgt op, neerslag. Moet je vooral hebben met zo'n gigantische modderberg. Zootje stort in, zeebevingen, tsunami's die Enkhuizen danwel Bergen aan Zee verwoesten.

Anyways, komkommernieuws dit.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:07:31 #108
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101404851
Hoeveel mensen moeten er wel niet verhuizen voor zo'n berg?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:52:02 #109
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_101406266
Straks krijgen we nog een 'bergbelasting
:')
zo goed..?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:52:42 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101406286
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:07 schreef BasEnAad het volgende:
Hoeveel mensen moeten er wel niet verhuizen voor zo'n berg?
Is het nou wel of niet? :').
Get woke, go broke!
pi_101407241
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoorde het gisteren op de radio. Ik vind het eigenlijk wel een geniaal idee. Zo'n berg heeft allerlei nuttige functies en zal ook een stimulans zijn voor de toeristische sector.
Laat ze eerst maar eens met een keiharde maatschappelijk kosten/baten analyse komen. Dit is een zeer kostbaar project en de fysieke aanlegkosten zullen nog de kleinste kostenpost bedragen. Kosten die meegenomen moeten worden:
- Schade die ontstaat door gedwongen verhuizingen van mensen (kassa).
- Schade die ontstaat door goederen en personen een langere weg af moeten leggen om van A naar B te komen.
- Schade die ontstaat aan het landschap, natuur en milieu.
- Schade die ontstaat als gevolg van significante weerveranderingen. Aan de westzijde van de berg kan de jaarlijkse neerslag zomaar verviervoudigen, aan de oostzijde ontstaat juist grote droogte. Dat betekent dat boeren gecompenseerd moeten worden voor deze schade (kassa). Dat betekent dat de complete waterhuishouding van Nederland moet veranderen (kassa2). Dat betekent dat er elders in de toeristische sector schade ontstaat.

En dat terwijl de historie leert dat de mobiliteit van mensen steeds verder toeneemt, waardoor het substituut van de Alpen, Noorwegen of de Pyreneeën een steeds steviger positie krijgt op de markt. Ik vind het een volstrekt idioot plan van mensen die geen enkel benul hebben van de gevolgen van dit soort projecten.
pi_101407490
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:42 schreef HeatWave het volgende:
De vraag is dan dus of dit wel de meeste debiele onderneming is die je voor het geld kan krijgen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:47:49 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101408571
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens met een keiharde maatschappelijk kosten/baten analyse komen. Dit is een zeer kostbaar project en de fysieke aanlegkosten zullen nog de kleinste kostenpost bedragen. Kosten die meegenomen moeten worden:
- Schade die ontstaat door gedwongen verhuizingen van mensen (kassa).
- Schade die ontstaat door goederen en personen een langere weg af moeten leggen om van A naar B te komen.
- Schade die ontstaat aan het landschap, natuur en milieu.
- Schade die ontstaat als gevolg van significante weerveranderingen. Aan de westzijde van de berg kan de jaarlijkse neerslag zomaar verviervoudigen, aan de oostzijde ontstaat juist grote droogte. Dat betekent dat boeren gecompenseerd moeten worden voor deze schade (kassa). Dat betekent dat de complete waterhuishouding van Nederland moet veranderen (kassa2). Dat betekent dat er elders in de toeristische sector schade ontstaat.

En dat terwijl de historie leert dat de mobiliteit van mensen steeds verder toeneemt, waardoor het substituut van de Alpen, Noorwegen of de Pyreneeën een steeds steviger positie krijgt op de markt. Ik vind het een volstrekt idioot plan van mensen die geen enkel benul hebben van de gevolgen van dit soort projecten.
Berg in Zee bij Bergen aan Zee?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101410472
Met al het geld dat naar Griekenland gaat, kunnen we daar toch een mooie kant en klare berg kopen of hebben ze daar niks vergelijkbaars?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_101410802

ingenieursbureau DHV

Beeld: Architectenbureau Hoffers & Kruger

Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:10:54 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101411542
Qua locatie lijkt de kust bij Wassenaar/Katwijk mij beter geschikt. Sneller bereikbaar vanuit de randstad en vele andere delen van het land.
pi_101412431
Breek dan gewoon ergens in Rusland of Oostblok een paar onbewoonde anonieme bergen af en hang achter elke trein uit oostblok een paar van die containers en klaar ben je (over een jaar of 50).

Trouwens, als ze al het klimaat gaan pesten, moeten ze dat bergje vooral in zee gaan plaatsen :D
pi_101412503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:10 schreef Dven het volgende:
Qua locatie lijkt de kust bij Wassenaar/Katwijk mij beter geschikt. Sneller bereikbaar vanuit de randstad en vele andere delen van het land.
Ik denk dat ze het juist niet daar willen doen. Het kost ongelofelijk veel geld om iedereen daar te laten verkassen als je zo'n berg wilt daar wilt parkeren.
pi_101412552
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Trouwens, als ze al het klimaat gaan pesten, moeten ze dat bergje vooral in zee gaan plaatsen :D
Inderdaad; alle wolken knallen erop en regenen leeg op die berg; gevolg: een berg met sneeuw van dec tot febr. en de rest van het jaar alleen maar regen...

Maar goed dat er zoveel bezuinigd wordt op de zorg en dergelijk; kunnen we er tenminste een berg voor neerzetten :')
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:47:42 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101412627
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:43 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het juist niet daar willen doen. Het kost ongelofelijk veel geld om iedereen daar te laten verkassen als je zo'n berg wilt daar wilt parkeren.
Niet als de berg in zee komt dus..
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:48:06 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101412638
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:45 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Inderdaad; alle wolken knallen erop en regenen leeg op die berg; gevolg: een berg met sneeuw van dec tot febr. en de rest van het jaar alleen maar regen...

Maar goed dat er zoveel bezuinigd wordt op de zorg en dergelijk; kunnen we er tenminste een berg voor neerzetten :')
Is geen project van de overheid hè
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:48:41 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101412659
Laten we het dan gelijk goed doen en de Olympus Mons van Mars nabouwen, liefts op de Randstad :Y

Olympus Mons ivm Mount Everest
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:55:02 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101412891
Laat ik de vraag maar stellen.

Wie gaat het betalen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101412973
Wat een onzin. Dus omdat een paar sporters te lui zijn om naar het buitenland af te reizen moeten we hier het landschap maar gaan verneuken? Gaat weer nergens over, dit. Mocht het serieus uitgewerk worden, dan ben ik benieuwd naar de business case.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:00:18 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101413058
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:41 schreef Meike26 het volgende:

Dat is dus de vraag. De berg wordt zo klein dat deze wellicht amper invloed heeft op het klimaat.
pi_101413226
Ik heb plotseling ook een goed idee nu ! :o

Een kasteel, voor feesten en partijen, hotel, restaurants. Almere lijkt me wel een aangewezen plek.....

Iemand was me voor }:|
pi_101413331
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. De berg wordt zo klein dat deze wellicht amper invloed heeft op het klimaat.
Een berg in zee zorgt hoe dan ook voor een verstoord klimaat ! Zelfs ik met een vmbo diplomaatje weet dat. Wat denk je dat zo'n berg doet ? Als een hoge kantorenflat al een enorme circulatie kan veroorzaken... Wat denk je dan dat er voornamelijk in de zomer gebeurd ? Daar hoeft die berg niet eens zo groot voor te zijn. Plus dat ze er in Engeland ook last van kunnen krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 31-08-2011 16:12:07 (tiepfout) ]
pi_101413378
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:09 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Een berg in zee zorgt hoe dan ook voor een verstood klimaat ! Zelfs ik met een vmbo diplomaatje weet dat. Wat denk je dat zo'n berg doet ? Als een hoge kantorenflat al een enorme circulatie kan veroorzaken... Wat denk je dan dat er voornamelijk in de zomer gebeurd ? Daar hoeft die berg niet eens zo groot voor te zijn. Plus dat ze er in Engeland ook last van kunnen krijgen.
Wat boeit het klimaat
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101413406
Wat boeit zo'n berg ?

Neem de auto en ga het land uit... luie Hollanders :')
pi_101413438
quote:

[..]

Een berg in zee zorgt hoe dan ook voor een verstoord klimaat !
Bron? Berekeningen?
En wat is verstoren? Die garnaal kan daar inderdaad niet meer zwemmen. 5 meter verderop weer wel.
pi_101413602
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Bron? Berekeningen?
En wat is verstoren? Die garnaal kan daar inderdaad niet meer zwemmen. 5 meter verderop weer wel.
Door die berg zal er aan de ene kant veel meer regen vallen en aan de andere kant veel minder.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:18:52 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101413634
quote:

[..]

Een berg in zee zorgt hoe dan ook voor een verstoord klimaat ! Zelfs ik met een vmbo diplomaatje weet dat. Wat denk je dat zo'n berg doet ? Als een hoge kantorenflat al een enorme circulatie kan veroorzaken... Wat denk je dan dat er voornamelijk in de zomer gebeurd ? Daar hoeft die berg niet eens zo groot voor te zijn. Plus dat ze er in Engeland ook last van kunnen krijgen.

Het is maar de vraag wat een berg als in dit voorstel kan betekenen voor het klimaat. Om het klimaat aantoonbaar te veranderen moet een gebergte vooral breed zijn. 10 kilometer is wat dat betreft niets. Een hoge flat doet in zijn eentje ook niets.
pi_101413684
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:17 schreef Kirov het volgende:

[..]

Door die berg zal er aan de ene kant veel meer regen vallen en aan de andere kant veel minder.
Dat heb je alvast berekend? Dat dat het geval is bij 1 enkel bergje van 2km?
Niet een gebergte he. Een enkel bergje die op de top nog maar een onbekend aantal meter breed is.

En je hebt het voor de duidelijkheid over VEEL minder he? Tot aan droogte aan toe?
pi_101413699
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:12 schreef Meike26 het volgende:
Wat boeit zo'n berg ?

De alpen zijn 10 uur rijden :{w
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:21:15 #135
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101413742
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:17 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dat kan het geval zijn maar het ligt wel wat ingewikkelder dan dat. Sowieso moet het daarvoor een gebergte zijn en niet een losse berg met een breedte van 10 km.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:22:34 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101413787
quote:
Wat boeit zo'n berg ?

Wat zo'n berg kan betekenen is al meermaals aangegeven in het topic. Zoek het even terug, zou ik zeggen.
pi_101413958
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:22 schreef Dven het volgende:
Wat zo'n berg kan betekenen is al meermaals aangegeven in het topic. Zoek het even terug, zou ik zeggen.
Nog niets zinvols gezien dat impact van zo'n berg verantwoord.
Ja, ik generaliseer.
pi_101414012
Teruglezen hoef ik niet te doen, weet heel goed dat het om bedrijvigheid, toerisme en sport gaat, maar het is het 324324e voorstel om achtereenvolgens er toch op terug te komen dat het eigenlijk niet zo'n goed idee was.

Er zijn al zoveel voorstellen geweest van nieuwe F1 circuits, zowel in de polder bij Lelystad, als bij Emmen en in Limburg.... ze liggen er geen van allen...
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:32:06 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101414110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:27 schreef Northside het volgende:

[..]

Nog niets zinvols gezien dat impact van zo'n berg verantwoord.
Welke impact?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:33:22 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101414164
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:29 schreef Meike26 het volgende:
Teruglezen hoef ik niet te doen, weet heel goed dat het om bedrijvigheid, toerisme en sport gaat, maar het is het 324324e voorstel om achtereenvolgens er toch op terug te komen dat het eigenlijk niet zo'n goed idee was.

Er zijn al zoveel voorstellen geweest van nieuwe F1 circuits, zowel in de polder bij Lelystad, als bij Emmen en in Limburg.... ze liggen er geen van allen...
So what? Het zijn maar voorstellen. Als er dan toevallig eentje zo kansrijk is dat het ervan komt dan is het toch prima?
pi_101414519
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:32 schreef Dven het volgende:
Welke impact?
Voor mij is vooral de financiele impact het belangrijkste, maar er zijn ook dingen te bedenken als de impact op de natuur, op de omgeving en zelfs op dingen als het vliegverkeer. Ik kan me echt niet voorstellen dat de kosten tegen de baten opwegen. Daarom ben ik ook benieuwd naar de bunsiness case, als die ooit rond komt.
Ja, ik generaliseer.
pi_101414926
quote:

Flevoland is mooi zoals het is O+

Gooi die berg zand maar neer in de randstad, kunnen ze daar een veilig heenkomen zoeken als de zeespiegel stijgt :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101414958
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat ik de vraag maar stellen.

Wie gaat het betalen?
Ik stel voor dat we het geld gaan gebruiken dat we van Griekenland terugkrijgen.
pi_101414959
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Meike26 het volgende:

Een kasteel, voor feesten en partijen, hotel, restaurants. Almere lijkt me wel een aangewezen plek.....

[ afbeelding ]

Precies.... goeie plannen genoeg... nu nog een 'berg' geld
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:58:51 #145
45206 Pietverdriet
pi_101415005
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:57 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we het geld gaan gebruiken dat we van Griekenland terugkrijgen.
Ik stel voor dat we dat geld gebruiken om de staatsschuld af te lossen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:59:22 #146
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_101415026
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Meike26 het volgende:

[ afbeelding ]

Kunnen we er afleveringen van Fort Boyard opnemen *O*
The best firms advertise the least...
pi_101415062
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:49 schreef scarefreak het volgende:
[ afbeelding ]
ingenieursbureau DHV

[ afbeelding ]
Beeld: Architectenbureau Hoffers & Kruger

[ afbeelding ]
DHV is een grote subsidiehoer... voornamelijk overheidsopdrachten en falende projecten :')
pi_101415065
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:57 schreef thabit het volgende:

[..]

Da's niet eens toereikend, moet je nagaan! :{
pi_101415079
quote:
Wat boeit zo'n berg ?

:') Wat een dom advies. Reken is uit wat het milieu meer zou belasten.
pi_101415082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Flevoland is mooi zoals het is O+

Gooi die berg zand maar neer in de randstad, kunnen ze daar een veilig heenkomen zoeken als de zeespiegel stijgt :D
Ik weet dat het provincie gebonden is intellect en dar Flevoland niet vooraan gestaan heeft maar ik zal toch mijn steenje bijdragen in de hoop je te redden als de zee echt stijgt.

Je bent er van op de hoogte dat flevoland gemiddeld 5 meter onder NAP ligt en omringt is door water? Kortom dat ze daar eerder verzuipen dan bijvoorbeeld Haarlem wat vlak aan de zee ligt?

En flevoland was vroeger ook te duur, te groot en had een impact op de natuur en het ijsselmeer was mooi zoals het was. Toch is het er gekomen.
pi_101415085
Overigens zie ik liever een berg komen van mijn geld dan dat het in een put in Griekenland wordt gelazerd.
pi_101415126
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Sportbonden zien brood in Nederlandse berg

Ja, lijkt me wel tof, eigenlijk. Onze eigen alp! Kunnen we meteen een werkgelegenheidsproject van maken. *O*
Zolang er geen belastinggeld heengaat doen ze maar. o|O
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:04:09 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101415187
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zolang er geen belastinggeld heengaat doen ze maar. o|O
Als het betekent dat de overheid er op termijn meer voor terug krijgt, wat is dan het probleem?
pi_101415236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Als het betekent dat de overheid er op termijn meer voor terug krijgt, wat is dan het probleem?
Van die onzinargumenten.
pi_101415252
quote:

[..]

Overheidsgeld is niet de insteek of niet aan de orde dus die kan je nu rustig buiten het gesprek laten. Niet relevant.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:06:49 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101415269
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

Overheidsgeld is niet de insteek of niet aan de orde dus die kan je nu rustig buiten het gesprek laten. Niet relevant.
Klopt, wilde er verder niet al te diep op ingaan maar ik vind het vaak een onredelijke opmerking :)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:07:35 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101415288
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Van die onzinargumenten.
Omdat?
pi_101415305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt, wilde er verder niet al te diep op ingaan maar ik vind het vaak een onredelijke opmerking :)
We zijn geen communistische heilstaat hoewel het er bij dit soort projecten toch vaak op uitloopt dat het de belastingbetaler veel geld kost.
pi_101415337
Doen!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:13:59 #160
45206 Pietverdriet
pi_101415527
quote:

[..]

Overheid is geen bank
pi_101415590
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:00 schreef Godtje het volgende:

Ik weet dat het provincie gebonden is intellect en dar Flevoland niet vooraan gestaan heeft maar ik zal toch mijn steenje bijdragen in de hoop je te redden als de zee echt stijgt.
Never mind, ik blaas zelf mijn reddingsboot wel op met mijn waterhoofd.

quote:
Je bent er van op de hoogte dat flevoland gemiddeld 5 meter onder NAP ligt en omringt is door water? Kortom dat ze daar eerder verzuipen dan bijvoorbeeld Haarlem wat vlak aan de zee ligt?

Flevoland heeft prima dijken en minstens zulke goede gemalen, de zeepspiegel mag van mij wel een meter stijgen hoor, ik heb geen bergschoenen nodig om droog te blijven.

quote:
En flevoland was vroeger ook te duur, te groot en had een impact op de natuur en het ijsselmeer was mooi zoals het was. Toch is het er gekomen.
Flevoland heeft een hoop landbouwgrond opgeleverd en ruimte gecreerd voor duizenden om te wonen. Maar wat hebben we nu eigenlijk aan een king size terp?
pi_101415626
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Overigens zie ik liever een berg komen van mijn geld dan dat het in een put in Griekenland wordt gelazerd.
Jouw geld? Jouw geld is al lang vergeven aan de ECB. "wilt u even hier bukken" w/
pi_101415738
Zo denkt de bank overheid toch anders over. Griekenland heeft nieuwe lening afgesloten alsof één of andere pauper uitkeringstrekker een lening heeft afgesloten voor nieuwe plasma-tv. En volgende keer leent hij gewoon weer bij ipv terug te betalen.

Zou er zelf kotsziek van zijn als die berg ook gesubsidieerd word/gaat worden.
pi_101416010
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:19 schreef Meike26 het volgende:
Zo denkt de bank overheid toch anders over. Griekenland heeft nieuwe lening afgesloten alsof één of andere pauper uitkeringstrekker een lening heeft afgesloten voor nieuwe plasma-tv. En volgende keer leent hij gewoon weer bij ipv terug te betalen.

Zou er zelf kotsziek van zijn als die berg ook gesubsidieerd word/gaat worden.
Zoiets gaat natuurlijk nooit gebeuren, de economische belangen zijn vrijwel nihil. Het is veel interessanter en nuttiger om alle Nederlandse dijken op te hogen. Bij elkaar opgeteld heb je dan ook een berg werk.
pi_101416358
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:
:') Wat een dom advies. Reken is uit wat het milieu meer zou belasten.
De berg. Ongeveer 12,000,000,000,000 keer meer.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:36:50 #166
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_101416477
Mooie berg, ik zeg doen! Alleen zal de milieu taliban dat nooit goed vinden, ze zullen dit op alle mogelijke manier tegen proberen te houden.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:13:46 #167
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_101425968
Als ik zo naar dat plaatje van die berg kijk vraag ik me toch wel iets af: als je een beetje rap bent op je skies of snowboard, eindig je dan elke keer met je vretert in zee? :')
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:26:57 #168
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_101426720
ipv palm invest, polder invest.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_105663421
Er is weer een update:

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_grap_meer___.html

Van mij mag die berg er komen, het zou internationaal héél veel attentie krijgen, je kan er energie mee opslaan, je kan er op wintersporten, je kan er op trainen, rode bloedcellen verhogen, klimmen, afdalen, kunstmatige grotten, recreatie- en pretpark, uitzichtpunt, etc.
En stel je voor dat het nieuwe Thialf op die berg komt? Ongekende snelheden mogelijk!

Ik zie oneindig veel mogelijkheden :)
pi_105663570
60 a 70 miljard om hem te bouwen, gaat nooit lukken
pi_105663647
Ik hoop dat er geen cent die indirect van mij komt heen gaat. ;) Je kan zoveel betere dingen doen met zo'n groot bedrag, en bovendien zijn er genoeg plekken op de wereld waar de natuur al bergen van 2 kilometer hoog heeft neergelegd, gratis en voor niks.
pi_105663769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop dat er geen cent die indirect van mij komt heen gaat. ;)
Dan adviseer ik je te emigreren. Ik vermoed dat er best wel belastinggeld in gaat zitten, alsook sponsorgeld. Bij dat laatste zal je dus moeten kijken welke bedrijven sponsoren en daar geen producten/diensten van kopen. Ook de bedrijven die aan deze sponsoren leveren, moet je dan boycotten. Succes met uitzoeken ;)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 december 2011 @ 17:57:46 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105663790
Ik geloof nooit dat ze dat geld bij elkaar gaan krijgen maar ik vind het nog steeds een prachtig plan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_105664148
Staat die berg er nou nog niet? :o

Ik zag van de week 3 of plannen ervoor. De hoogste variant iets van 1200 meter als ik het goed doe :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_105664598
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:46 schreef MaGNeT het volgende:
Er is weer een update:

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_grap_meer___.html

Van mij mag die berg er komen, het zou internationaal héél veel attentie krijgen, je kan er energie mee opslaan, je kan er op wintersporten, je kan er op trainen, rode bloedcellen verhogen, klimmen, afdalen, kunstmatige grotten, recreatie- en pretpark, uitzichtpunt, etc.
En stel je voor dat het nieuwe Thialf op die berg komt? Ongekende snelheden mogelijk!

Ik zie oneindig veel mogelijkheden :)
Energie opslaan kan met het IJsselmeer ook..
Verder zijn er elders genoeg bergen om leuk te op sporten. En die zijn gratis :P
pi_105664655
ik zou zeggen, door de crisis. zouden dit project een uniek kans kunnen bieden.
want er zijn op moment half miljoen werkloos. als we dat al mensen voor elkaar kreeg om deze berg laten bouwen op kosten van belastingcenten.

houden we alsnog een werkgelegenheid en goede besteedbare centen..

zodra de berg af is, komen er zeker zin vele bedrijven in de buurt.
Niet alleen de sportbedrijven maar ook toeristen, wetenschappers en energie.

zo kan je op de top van berg een windmolen plaatsen.

das toch weer mooi meegenomen voor overheid die op den duur terug kan verdienen via dat bedrijven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_105664771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
want er zijn op moment half miljoen werkloos. als we dat al mensen voor elkaar kreeg om deze berg laten bouwen op kosten van belastingcenten.

das toch weer mooi meegenomen voor overheid die op den duur terug kan verdienen via dat bedrijven.
En kunnen we dan eindelijk onze bejaarden gaan wassen?
pi_105664916
quote:

Je hebt zeker een punt, die mensen krijgen nu geld zonder dat ze iets produceren, dat zou dit kunnen veranderen. Het bedrag wat extra nodig is zal wel privaat gefinancierd moeten worden om het rendabel te maken.
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:36:03 #179
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105665029
quote:

En de staatsschuld voor zo lang maar even gigantisch laten oplopen?
Dit is geen overheidstaak.
pi_105665040
misschien kan je ook via Europese subsidie bij vragen.

Als dat haalbaar is, zullen er wat geld door draaien.
uiteindelijk zullen we bejaarden zijn wasbeurt kunnen betalen.

je kunt beter iets gaan investeren in slechte tijden.
In de goede tijden betalen je al zijn schuld af.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:39:16 #181
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_105665152
En dit alles na een post van Johnddd in het Tour de france forum.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_105665202
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:32 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt, die mensen krijgen nu geld zonder dat ze iets produceren, dat zou dit kunnen veranderen. Het bedrag wat extra nodig is zal wel privaat gefinancierd moeten worden om het rendabel te maken.
De Akzo-Nobel berg... Met een gigantisch verlicht logo bovenop...Aan de binnenkant kunnen, behalve kunstmatige grotten, ook een mega-groot stadion, een McDonalds, een bioscoop en een 5 sterren restaurant worden gevestigd. Met zwembad en whirlpool, sauna, whateven in de wortel.. Net als bij een echte gletsjer, nou ja, met dien verstande dat een echte gletsjer net die faciliteiten heeft, maar wel het water..
We zijn dan het enige volk dat behalve land, ook een berg heeft gemaakt.
Ingenieurs over de hele wereld zullen ons advies vragen over terravorming...
En we worden net zo beroemd en welvarend als in deVOC tijd, maar dan zonder slaven als je werklozen die onder dwang het ding hebben gebouwd niet meerekent.
Onze bejaardeb zijn tegen die tijd toch al dood, ook.
Bij nader inzien is het mss. toch niet een slecht idee...
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:45:53 #183
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_105665386
Is de duurzaamheid en innovatie van de tekentafel niet compleet achterhaald na de pakweg 20 jaar waarin de berg moet verrijzen?
pi_105665482
We kunnen ook met dat berg een energie bewust en duurzaam laten bouwen.
Met innovatie hebben we al genoeg dankzij universiteiten hier.
Zo kan we in toekomst ook andere landen helpen bouwen met hun berg en geld.
Straks willen Saudi ook een berg kopen.
pi_105665621
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:45 schreef Tokamak het volgende:
Is de duurzaamheid en innovatie van de tekentafel niet compleet achterhaald na de pakweg 20 jaar waarin de berg moet verrijzen?
Dat risico moet je nemen. De pyramidebouwers van weleer konden daar ook geen rekening mee houden.
pi_105666062
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De Akzo-Nobel berg... Met een gigantisch verlicht logo bovenop...Aan de binnenkant kunnen, behalve kunstmatige grotten, ook een mega-groot stadion, een McDonalds, een bioscoop en een 5 sterren restaurant worden gevestigd. Met zwembad en whirlpool, sauna, whateven in de wortel.. Net als bij een echte gletsjer, nou ja, met dien verstande dat een echte gletsjer net die faciliteiten heeft, maar wel het water..
We zijn dan het enige volk dat behalve land, ook een berg heeft gemaakt.
Ingenieurs over de hele wereld zullen ons advies vragen over terravorming...
En we worden net zo beroemd en welvarend als in deVOC tijd, maar dan zonder slaven als je werklozen die onder dwang het ding hebben gebouwd niet meerekent.
Onze bejaardeb zijn tegen die tijd toch al dood, ook.
Bij nader inzien is het mss. toch niet een slecht idee...
Het is wel enigsinds lastig, een werkeloze kost 30k per jaar, geef je deze een modaal inkomen dan kost hij 33k per jaar en draagt hij 16k belasting af, echter weet ik niet hoe die 30k opgebouwd is en of die 16k dan ook extra bespaard wordt.
Daarbij is het de vraag, hoeveel werkgelegenheid kan je creëren? als je 100k mensen aan het werk krijgt heb je al een budget van 3mljrd per jaar waarbij de berg in 20 jaar gebouwd zou kunnen worden zonder andere finaciering. Echter weet ik niet of 100k banen realistisch is, het klinkt als een erg groot aantal.
Anderzijds is iemand die werkt altijd nog beter dan dat hij thuis zit dus elke baan die dit zou opleveren is een plus alleen het is de vraag hoeveel mensen je aan het werk krijgt, waarschijnlijk is een hoop privaat geld nodig om de berg er met redelijke termijn te krijgen.
pi_105666357
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Het is wel enigsinds lastig, een werkeloze kost 30k per jaar, geef je deze een modaal inkomen dan kost hij 33k per jaar en draagt hij 16k belasting af, echter weet ik niet hoe die 30k opgebouwd is en of die 16k dan ook extra bespaard wordt.
Daarbij is het de vraag, hoeveel werkgelegenheid kan je creëren? als je 100k mensen aan het werk krijgt heb je al een budget van 3mljrd per jaar waarbij de berg in 20 jaar gebouwd zou kunnen worden zonder andere finaciering. Echter weet ik niet of 100k banen realistisch is, het klinkt als een erg groot aantal.
Anderzijds is iemand die werkt altijd nog beter dan dat hij thuis zit dus elke baan die dit zou opleveren is een plus alleen het is de vraag hoeveel mensen je aan het werk krijgt, waarschijnlijk is een hoop privaat geld nodig om de berg er met redelijke termijn te krijgen.
Je moet ook kijken hoeveel er werkgelegenheid na de bouwen van de berg om hoek komen.
Iemand kan na 20 jaar zware arbeid toch bijv administratie werkzaam bij de buurt van berg alsnog door werken tot zijn pensioen zonder kosten van overheid. das mooi meegenomen.
En daarbij jaren erna ook nog al kan overheid via belastingen terug winnen.

hoewel er een risico bestaat dat toch mis kan lopen.
Maar dat hadden men bij Betuwelijn ook al zo, daarbij ook een deltagebied al.
pi_105666433
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:02 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt ze ook hun uitkering laten houden en ze iets extra's gunnen... bv. een keer extra naar de voedselbank. Ze hebben hun energie wel nodig, natuurlijk..
pi_105666569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:09 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je moet ook kijken hoeveel er werkgelegenheid na de bouwen van de berg om hoek komen.
Iemand kan na 20 jaar zware arbeid toch bijv administratie werkzaam bij de buurt van berg alsnog door werken tot zijn pensioen zonder kosten van overheid. das mooi meegenomen.
En daarbij jaren erna ook nog al kan overheid via belastingen terug winnen.

hoewel er een risico bestaat dat toch mis kan lopen.
Maar dat hadden men bij Betuwelijn ook al zo, daarbij ook een deltagebied al.
Ja zeker, en dan heb je nog problemen als vaste contracten e.d. als het bouwen van de berg klaar is. De berg zal zeker werkgelegenheid creëren maar niet zoveel als het gekost heeft om te bouwen.

Ik snap ook wel dat het 1,5miljoen kost om een goed plan te krijgen, het is zeker niet makkelijk om dit goed uit te werken maar het lijkt er wel op dat het enigszins haalbaar is met positieve effecten voor de economie. Als die berg er eenmaal staat zal het geld op blijven leveren.
pi_105666606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:39 schreef BlaZ het volgende:
En dit alles na een post van Johnddd in het Tour de france forum.
JohnDDD _O_
  vrijdag 16 december 2011 @ 19:21:03 #191
56749 BlaZ
pi_105666784
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]

JohnDDD _O_
Met zijn fietsberg.
  vrijdag 16 december 2011 @ 19:59:08 #192
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_105668261
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Verder zijn er elders genoeg bergen om leuk te op sporten. En die zijn gratis :P
Ja, want vervoer is gratis :')
pi_105668816
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, want vervoer is gratis :')
Als je gaat lopen wel.
pi_105668984
Jammer ik had liever het motorsportpark zien komen, met crossbanen, race banen, kartbanen e.d.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:20:20 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105669214
quote:

Ik zie de werkloze John Manager al met een lasapparaat de steiger opklimmen.Of een buschauffeur ijzer vlechten en beton storten.
pi_105669246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:50 schreef Kirov het volgende:
60 a 70 miljard om hem te bouwen, gaat nooit lukken
Het gaat lukken als er onder de streep een positief getal blijft staan.
pi_105670044
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat kreng kost 10% van ons BBP, dat verdien je in 100 jaar nog niet terug.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 20:41:19 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105670066
fok! it, ik wil het!
gewoon omdat het kan, als het kan, al was het maar om te laten zien dat we het kunnen *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:41:20 #199
45206 Pietverdriet
pi_105670067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Schiet ji het ff voor?
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:44:38 #200
39333 Zelva
pi_105670228
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je gaat lopen wel.
Zelfs dan niet.
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:45:24 #201
39333 Zelva
pi_105670263
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:14 schreef erodome het volgende:
Jammer ik had liever het motorsportpark zien komen, met crossbanen, race banen, kartbanen e.d.
Want dat heeft ook maar enigszins internationale allure en gaat de sport in Nederland op velerlei gebied vooruit brengen?
pi_105671273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:40 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dat kreng kost 10% van ons BBP, dat verdien je in 100 jaar nog niet terug.
Heeft weinig met BBP te maken, sowieso is BBP een jaarlijks bedrag en de berg gaat er niet in 1 jaar staan. Het kan ons BBP ook verhogen.
pi_105671555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zelfs dan niet.
Boeiend. Het is jouw vakantie. :P
pi_105673597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Met zijn fietsberg.
Idd :D

Als ik tegen bergen op wil fietsen ga ik wel naar de Franse Alpen oid. Dat je daarvoor echt op vakantie gaat maakt het allemaal veel leuker!
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:05:33 #205
56749 BlaZ
pi_105674638
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Idd :D

Als ik tegen bergen op wil fietsen ga ik wel naar de Franse Alpen oid. Dat je daarvoor echt op vakantie gaat maakt het allemaal veel leuker!
Plaatsen ze die berg in Friesland dat kan je ook wel vakantie en buitenland noemen.
pi_105676786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Plaatsen ze die berg in Friesland dat kan je ook wel vakantie en buitenland noemen.
dat geldt ook voor de Limburgers.
waar daar nu al weinig te doen, bied dat berg zeker zin goede uitkomst voor de Limburg in toekomst.
pi_105690203
Oh jee, nou breekt er een oorlog uit tussen de provincies over de lokatie van de berg..
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:31:53 #208
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105690686
Ik vind die berg wel zo'n zot idee.. dat we het gewoon moeten doen. Dan maar een paar jaar geen geld naar ontwikkelingssamenwerking in het buitenland. ^O^
The truth was in here.
pi_105690776
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:31 schreef Bastard het volgende:
Ik vind die berg wel zo'n zot idee.. dat we het gewoon moeten doen. Dan maar een paar jaar geen geld naar ontwikkelingssamenwerking in het buitenland. ^O^
Ach gewoon niet die 50 miljard naar Griekenland, geen JSF.. Onderwijs en bejaardenzorg schaffen we helemaal af.
Dan heb je je berg al!
En als je dan idd. niks meer aan ontwikkelingssamenwerking geeft, hou je nog geld over ook!
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:36:30 #210
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105690825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ach gewoon niet die 50 miljard naar Griekenland, geen JSF.. Onderwijs en bejaardenzorg schaffen we helemaal af.
Dan heb je je berg al!
En als je dan idd. niks meer aan ontwikkelingssamenwerking geeft, hou je nog geld over ook!
Er worden zoveel miljarden heen en weer geschoven, dat zo'n berg ook niet in de kosten zal lopen :D
The truth was in here.
pi_105691023
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Er worden zoveel miljarden heen en weer geschoven, dat zo'n berg ook niet in de kosten zal lopen :D
Crisis? Waar?
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:47:11 #212
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105691125
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Crisis? Waar?
Net zo fictief als al die miljarden waarschijnlijk!
The truth was in here.
pi_105691814
Leg die berg in de markerwaard :Y
dag
pi_105692286
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:32 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Beter maak je een holle berg, zodoende kan je ook de binnenkant exploiteren.
Haha een holle berg, heb je net je weinstube hoog op de berg geplaatst dreigt de berg in te storten. waar hebben we dit vrij recent eerder gezien, gehoord en beleefd:)
pi_105692363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hey we hebben al genoeg windmolenparken, stortplaatsen en zoutwinning in Frieland, nu moeten we ook nog een fucking berg erbij nemen?
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 14:33:37 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105692518
sowieso niet in Friesland, dat is niet te bereiken en er wonen maar 5 mensen
pi_105692601
Doen we hem voor de kust.. ipv die nep-tulp als eiland een goede berg.
Houdt de zwaarste buien tegen en versterkt de kust.
dag
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 14:54:03 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105693025
gewoon ipv Voorburg ^O^
pi_105693444
typisch nederlands hoor, verwachten dat de overheid gaat meefinancieren aan dit project.

sure, de grond goedkoop verkopen en wat subsidie voor de innovatie misschien, maar als die berg er komt verwacht ik toch echt dat hij privaat gefinancierd wordt. en ik denk dat, met een realistisch plan, je echt wel de sponsoren bij elkaar kan krijgen.

de vraag blijft dan echter vooral of een realistisch plan ook echt mogelijk is, maar dat wordt nu dus mooi onderzocht.
pi_105694196
Kunnen we er onder geen kernafval en vervuild slib storten? Dat financiert een hoop mee :Y
dag
pi_105695312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:41 schreef Peter het volgende:
Kunnen we er onder geen kernafval en vervuild slib storten? Dat financiert een hoop mee :Y
Gaat ie tevens mooi licht geven, als de donkere dagen voor de kerst aanbreken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')