abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100636394
Sinds november vorig jaar rij ik in een Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense.
Leuk ding met veel opties: 150pk, xenon, parkeersensoren, panorama dak, cruise control en nog een hele zwik aan leuke speeltjes.

ik heb er nu in 9 maanden 36.000km in gereden en als hij het goed doet rijdt hij heerlijk.....maar zoals je nu wel kan raden doet hij het dus niet altijd goed en heb ik nu al vaker bij de dealer gestaan dan mijn vorige auto (Seat Ibiza) in 160.000km 8)7

het begon al bij dag 1: als je constant 120km/u in z'n 6 reedt dan wilde hij af en toe heel even inhouden en dan weer verder rijden. duurde minder dan een seconde steeds, maar niet echt fijn.
uiteindelijk opgelost met een software-update

dan het volgende probleem: de lampen gaan automatisch uit als je de auto op slot doet alleen is het dan wel maf als je de volgende ochtend naar je auto loopt en je ziet dat al je lampen branden :? eerste keer twijfel je natuurlijk aan jezelf en denk je dat je per ongeluk de parkeerlampen aangezet hebt. vanaf dat moment heb ik iedere keer goed opgelet of de lampen wel uit waren en een maand later was het weer zover: midden in de nacht waren mijn lampen weer spontaan gaan branden |:(
Ook dit is tot nu toe (6 maanden verder zonder dat het nog een keer gebeurt is) opgelost met een software update

Op naar het volgende probleem: de auto start veels te vaak het DFP-cyclus, dit is het schoonbranden van het roetfilter. iedere 300km probeert hij dit wel met als gevolg dat de auto niet lekker reageert op het intrappen van het gaspedaal: inhouden, schokken en traag accelereren...
je raadt het al: nog een software update er tegenaan.

Het leek even beter te gaan: de laatste update zorgde ervoor dat het schokken en inhouden in ieder geval een stuk minder was geworden, maar het was nog niet helemaal verdwenen.
in juli tijdens mijn vakantie was er door de DFP-cyclus zoveel diesel in de motorolie gekomen (ruim 2 liter bovenop de 5 liter olie) dat de peilstok uit zijn houder was geknald en het hele motorcompartiment onder de diesel/olie mix zat }:|
De dealer heeft dit schoon gemaakt, olie volledig vervangen en jawel NOG EEN SOFTWARE UPDATE! ondertussen zit ik op versie 9....

De eerste 3000km liep hij weer als een zonnetje, maar de laatste 3000km begon hij langzaam weer steeds iets slechter te rijden: steeds meer schokjes en inhouden todat het gisteren echt fout ging: ik reedt 120 km/u en *PING* DFP warning op het scherm, de motor wilde niet meer accelereren en de snelheid liep langzaam terug terwijl ik volgas gaf :? de auto wilde niet meer harder dan 90km/u, accelereerde als een slak en wilde niet meer boven de 2000rpm komen (bij geen enkele versnelling, zelf in z'n vrij en volgas kreeg ik hem niet in het rood...) :( herstarten van de auto of even een kwartiertje afkoelen gaf geen verbetering

uiteindelijk heb ik al rijdend als een slak een dealer kunnen bereiken, auto gedumpt, leenauto mee en nu maar afwachten wat dit nu weer is.......


meer mensen met een ASX hier? Hopelijk met betere ervaringen? :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:41:18 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100636792
De enkele reviews op autoweek geven geen bijzonderheden.. Heb je niet gewoon een gare ecu ofzo?
pi_100636917
nou de DFP problemen zijn op internationale forums wel terug te vinden, maar ik heb nog niet eerder gelezen dat de auto als een slak gaat rijden wat ik gisteren dus meemaakte. Mitsubishi heeft ook al aangegeven dat ze bekend zijn met de DFP problemen (peilstok die omhoog knalt, teveel diesel in de olie, inhouden, schokkken, etc.), maar de laatste software versie (versie 9 dus die ik er al in had zitten) zou het moeten verhelpen....... het lijkt er echter op dat ze een nieuw probleem veroorzaakt hebben....

volgens mij ben ik ook 1 van de weinige mensen die wat meer kilometers dan gemiddeld: auto is van de allereerste lichting en ik rij dus 48.000km/jaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637131
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100637280
rij je veel korte stukjes ?
pi_100637307
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
ik wacht eerst af wat deze dealer kan vinden (het is een andere dealer dan degene waar ik steeds daarvoor geweest ben).

Mitsubishi Nederland is overigens al (grootendeels) op de hoogte want die laatste software update kreeg je alleen door hen uitgeleverd als je klachten had

quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
rij je veel korte stukjes ?
nee, merendeel snelweg (ongeveer 65km enkele reis en dat dus 2x per dag)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637365
veel snelweg, of meer binnendoor ?
pi_100637409
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
veel snelweg, of meer binnendoor ?
2km 50km/u
62km 150km/u (snelweg dus ;) )
1km 50km/u

zo ongeveer :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637444
Veel laag in de toeren?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100637516
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Veel laag in de toeren?
ik schakel altijd later dan wat de boord computer aangeeft: die begint bij 1500rpm al aan te geven dat je moet schakelen :')
bij 1700rpm komt de turbo pas op, cruise rpm zo tussen de 2000 en 3000rpm, schakelen rond de 2500rpm, rood is 4500rpm

alleen bij afremmen en weer optrekken kan hij soms wat lager in toeren zitten (1200rpm en hoger)
stationair is 800rpm
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100637731
ook nog iets wat ik vergeten was: ze hadden bij aflevering de auto lekker met tectiel behandelt.
de eerste keer dat hij dus die DFP-cyclus startte en de uitlaat 600+ graden werd verbrande dus die tectiel.

het rookte zo erg onder de motorkap vandaan dat ik serieus dacht dat de auto in vlammen op zou gaan :')

dat was in de 2e week..... gelukkig daarna geen last meer van gehad (de tectiel was immers volledig weggebrand :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100638842
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100639070
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
:o dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100657199
ik zou je kleppen is laten controleren.
pi_100662510
zitten hydraulische stoters in,

voorstel verworpen
pi_100662788
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef krokdown het volgende:
ik zou je kleppen is eens laten controleren.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:32:27 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100663442
Ik heb ook veel problemen met het DPF systeem op een outlander (2.2diesel) gehad.

Het tankje is al 2x lek geweest door opgespatte steentjes die het lekslaan. En daarnaast 1x door de software problemen gehad. Alle keren in de noodloop naar de garage gereden...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_100663534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zitten hydraulische stoters in,

voorstel verworpen
pi_100666576
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100675931
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat.. :)
Ja zoiets vermoedde ik al vandaar dat ik nog naar de garage gereden ben ipv pechhulp te bellen :)

Overigens nog niets vernomen van de garage...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:40:59 #21
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_100681759
Kwam er veel roet uit de uitlaat?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_100693100
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_100693819
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100715698
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:40 schreef Grielen het volgende:
Kwam er veel roet uit de uitlaat?
volgens mij niet, wel een paar keer witte rook, maar dat is van de DFP schoonbrand cyclus en dus normaal
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:46 schreef Metro2005 het volgende:
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
nou als ik de internationale ASX forums bekijk dan is alleen mijn laatste probleem nog onbekend, de rest van de problemen/klachten zijn wijdversprijd aanwezig (vooral bij de diesel modellen)

en hij staat nu bij een andere dealer :)

ondertussen mag ik rondcrossen in een Land Rover Freelander 2, ook geen straf ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100995804
zo de auto staat alweer 1,5 week bij de dealer en de conclusie tot nu toe: roetfilter is totaal vertyft (8>

ze hadden veel moeite met het vinden van een oorzaak omdat de auto steeds meteen in de zeik (en dus noodloop) schoot. nu hebben ze dus een nieuw roetfilter besteld (komt dinsdag binnen) en dan hopen ze meer te weten te komen (ik wil natuurlijk wel een oorzaak weten :6 )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101160331
nou gisteren auto weer terug

oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...

oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.

nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....

Ergo: wat een KUT auto -O-
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101160738
damn, sterkte ermee. Fijn he al die electronica en milieudingen in auto's tegenwoordig ^O^
Gelukkig heeft mijn carisma nog de rekenkracht van een zakhorloge en daar ben ik enorm blij mee. Werkt tenminste altijd :P
Ik heb jaren geleden al eens gezegd dat al die computerrommel in auto's alleen maar minder betrouwbare auto's opleverd en voila... ik heb gelijk gekregen.

Mechanische apparaten die software updates nodig hebben :')...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101160898
ik heb hiervoor 160.000km in een seat ibiza 1.9 tdi gereden en het enige wat stuk ging was de remlichtschakelaar bij 140.000km :') Voor de rest nooit gezeik mee gehad.

de bijna 20.000km in de voor mij tijdelijke skoda octavia combi 1.9tdi was ook probleemloos

en nu ben ik dus in 9 maanden vaker bij de dealer geweest dan in de voorgaande 5 jaar bij elkaar :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101162126
Ik heb echt nooit gezeur gehad met mitsubishi en mijn ouders hebben vroeger ook altijd mitsubishi gereden en daar hebben ze ook echt nooit wat mee gehad. Lijkt me vreemd dat de kwaliteit van mitsubishi in een paar jaar zo hard achteruit gehold zou zijn. Misschien eens een andere dealer proberen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101162250
zolang over de gehele wereld gepost wordt op forums door mensen met dezelfde problemen ga ik de oorzaak van de problemen niet bij de dealer(s) zoeken die tot nu naar mijn auto gekeken hebben.

Mitsubishi heeft blijkbaar moeite nieuwe & verplichte technieken (zoals het roetfilter) goed en foutloos te implementeren....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101164627
Volgens mij hebben japanners ook veel minder ervaring met het bouwen van diesels dan met het bouwen van benzinemotoren. Alleen europa rijdt voor een groot deel op diesel, de rest van de wereld rijdt allemaal op benzine. Vroeger hadden japanse merken vaak niet eens diesels in het assortiment zitten dus tja kan best zijn dat ze de knowhow gewoon (nog) niet goed hebben.
Ook toyota schijnt wat problemen gehad te hebben met hun dieselmotoren in bv de avensis.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101322421
the story continues:

woensdag dus de auto opgehaald (roetfilter vervangen + nog een nieuwere versie van de software: versie 10(!) :') ) en hij bleek toch nog wat te schokken. Deze schokken werden de afgelopen 400km steeds erger en ik had al een afspraak gemaakt voor vanmorgen bij de dealer. De auto besloot gisteren echter te gaan rijden als een bokkende dolle stier en vloog niet lang daarna weer in de noodloop met dezelfde DPF filter melding op het dashboard.....

oftewel: auto vanmorgen weer bij de dealer gedumpt, deze heeft ook geen idee meer en gaat Mitsubishi maar weer om hulp vragen. Gaat wel weer even duren ben ik bang.......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101666431
nu 1,5 week later zegt de dealaer dat ze de oorzaak gevonden denken te hebben: het oliepeil zou te hoog zijn (door diesel in de olie) waardoor de regeneratiecyclus van het roetfilter niet plaats kon vinden en de auto dus uiteindelijk in de noodloop belandt.

ze gaan dus nu mijn olie verversen en dan zou het opgelost moeten zijn :')

iets zegt me dat ik over 400km weer in die noodloop beland 8)7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 13:52:58 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101671077
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 13:56:58 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101671221
Reedt?

Ik ben eigenaar van een Mits (weliswaar een ander model), maar dat ding rijdt perfect met 53k op de teller (6jr oud).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101671329
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:52 schreef fathank het volgende:
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn :') (en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat :') )

oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....

ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalen :) het zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 14:25:51 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101672167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn :') (en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat :') )

oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....

ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalen :) het zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101672404
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
dit laatste probleem is in behandeling bij een andere dealer dan waar ik normaal kom voor onderhoud. Ook mijn onderhouds-dealer heeft al met dit hogere olieniveau te maken gehad (hij heeft bij de laatste onderhoudsbeurt het motorcompartiment schoon mogen maken :P ) en kwam met hetzelfde verhaal.

ook op internet is te lezen dat eigenlijk elke diesel ASX hiermee te maken heeft, alleen de een iets erger dan de ander. Dus ook in andere landen zoals de UK. Mitsubishi Japan heeft ook al onderkent dat dit zich voordoet. Er is zelfs al een terugroepactie geweest waarbij weer een nieuwe versie (dat was versie 9) van de software geladen werd en op kosten van Mitsubishi de olie ververst werd. Dit heeft bij mij dus allemaal niets geholpen....

ook is het olieverversen en regenereren wat ze nu dus gedaan hebben juist in opdracht van de importeur gebeurt (geeft me ook lekker veel vertrouwen in de importeur...)

ofwel ik dus minimaal 180.000km en/of 4 jaar aan deze auto vastzit en ik nu dus nog ruim 3 jaar te gaan heb wordt ik hier echt oprecht happy van O+

:')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 15:25:11 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101674002
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:o dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen :P )
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101674108
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg ;(
dat of net zo lang rotondes rond gaan rijden tot ik een keer in de flank aangereden wordt en de auto hopelijk total-loss is

maar ja dan zul je zien dat de verzekering alleen een nieuwe ASX wil vergoeden en geen andere auto :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 19:49:42 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101684933
Issie gekocht of geleased?

Ik zou m'n verlies nemen en dat ding terug brengen naar de dealer. Wat een rothok.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101684965
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:10 schreef Leipo666 het volgende:
nou gisteren auto weer terug

oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...

oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.

nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....

Ergo: wat een KUT auto -O-
ik heb een deja vu ;(

auto vanmiddag terug, olie vervangen en geforceerd geregenereerd, auto rijdt weer maar nog steeds problemen met constant rijden: 50 in 3 en 60 in 4 betekent schokkerig rijden: net als de vorige keer...

voorspelling: na 400km zal ik weer hetzelfde probleem hebben :') we zullen zien of die voorspelling uitkomt

helaas is het een lease-auto en ben ik dus niet degene die de beslissing mag nemen dat hij weg moet......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101685061
de monteur was ook zo'n mooie: op mijn vraag waarom het olieniveau dan gestegen was gaf hij aan dat dat niet mocht gebeuren, maar op mijn vraag wat dan de oorzaak is kreeg ik het antwoord: ja dat weet ik niet...

nee dat geeft een mens vertrouwen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 20:04:11 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101685542
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten :@.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101685657
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef fathank het volgende:
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten :@.
het schijnt dat sommige ASXen problemen hebben met de handrem die spontaan kan lossen op een helling :')
dus dat is altijd nog een plausibel verhaal om tegen de verzekering te zeggen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 september 2011 @ 20:09:45 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101685817
Wat een auto :').

Ik heb ook een Mitsubishi, maar gelukkig geen problemen mee *O*.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101686155
echt he :')

gelukkig is het een lease auto want je zou maar ruim 30k voor dit barrel betaald hebben :{
maar ik vraag me af hoeveel gezeik je moet hebben voordat een fabrikant/importeur een auto terugneemt.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 21:05:14 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101688574
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101689108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef JeMoeder het volgende:
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid :{
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 21:49:50 #50
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101690893
quote:
15s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid :{
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
Nee dat blijkt. Ik neem aan dat Mits hier ook wel mee in haar maag zit en er toch wel een oplossing zal komen....? Maar goed, domme pech dus. Volgende keer een Lancer of Outlander? Of een L200 als dat bij je vakgebied past ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101691595
tja die volgende kan ik pas uitzoeken over 3 jaar: daar ga ik nu nog niet over nadenken :+
eerst die 3 jaar overbruggen met een maandagmorgen model ASX -O-
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101699457
weer 65km snelweg achter de rug en de constatering: de auto stottert regelmatig als ik een constante snelheid wil rijden tussen de 2000 en 2300rpm, ook als de auto op cruise-control rijdt :')

in de praktijk is dat dus 50 in z'n 3, 60 in z'n 4 en tussen de 100 en 110 in z'n 6e versnelling (andere versnellingen niet uitgeprobeerd).

oftewel: sorry agent, ik moet wel harder dan toegestaan rijden anders kan mijn auto het niet aan :')

400km noodloop here I come *O* w/ *O*
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101702532
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:52 schreef Leipo666 het volgende:
de monteur was ook zo'n mooie: op mijn vraag waarom het olieniveau dan gestegen was gaf hij aan dat dat niet mocht gebeuren, maar op mijn vraag wat dan de oorzaak is kreeg ik het antwoord: ja dat weet ik niet...

nee dat geeft een mens vertrouwen :')
Net alsof de motor er olie bijneukt? Kom nou zeg. :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101702837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Net alsof de motor er olie bijneukt? Kom nou zeg. :')
idd, dat moet toch ergens vandaan komen? :') Nu zal het wel weer diesel geweest zijn net als de vorige keren, maar toen was het 2 liter in 10.000km wat erbij kwam (op 5,5 liter motorolie)
nu dus blijkbaar nog meer dan 2 liter en dat in 400km......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 8 september 2011 @ 11:39:08 #55
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101703479
Deze auto is duidelijk defect, je hebt recht op een nieuwe.aangezien hij nu al een aantal keer is gerepareerd en het probleem zich blijft voor doen.

Terug ermee naar het garage- of leasebedrijf.
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:46:08 #56
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101703707
En die monteurs hebben er vaak ook weinig verstand van hoor, behalve misschien de 1e monteur/chef.

Ze kijken wat de klacht is of hangen zo'n computer aan je auto en lezen uit op de computer of een boek wat ze moeten doen :')
Op elke fokker past een bril.
pi_101705600
afspraak gemaakt bij de dealer waar de auto ook vandaan komt en waar de lease-maatschappij ook zijn voorkeur voor uitspreekt: maandag zal ik hem brengen. Met een beetje 'mazzel' is de auto dan alweer in de noodloop gevallen (en mag ik 65km binnendoor naar de dealer toe gaan rijden op maandagochtend :') ), zo niet dan mogen ze in ieder geval het gestotter op gaan lossen.

lease-maatschappij heeft al aangegeven dat de dealer de auto alleen nog maar aan mij terug mag leveren als hij 100% functioneert.

ben benieuwd :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101705643
Ik was er al lang klaar mee geweest, maar goed. Wat is het alternatief als ie nu weer niet goed is? Ik zou de dealer dat ding laten houden; laat ze maar een nieuwe regelen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101705853
tja, ik ben er ook behoorlijk klaar mee, maar ik heb er niets over te zeggen: dat is 1 van de minder fijne dingen aan een lease-auto..... Ik heb geen idee wat de lease-maatschappij gaat doen als het nu ook weer lange tijd gaat duren :?

tot nu toe heeft het de leasemaatschappij ook niets gekost want het is allemaal garantiewerk.....

voor nu hoop ik alleen dat hij het nog tot zaterdag uithoudt: ik heb de trekhaak nodig en al die leenauto's hebben dat steeds niet -O-
na zaterdag mag hij crashen en burnen >:)

[ Bericht 30% gewijzigd door Leipo666 op 08-09-2011 12:58:13 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101757169
Hij is alweer stuk :')

300km en weer precies hetzelfde... Gelukkig was ik nu 10km ipv 65km van de dealer vandaan en kon ik in de noodloop stand de dealer bereiken.

Ik heb dus niet eens het weekend gehaald :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101757329
_O- Serieus, je gaat nu toch wel échte actie ondernemen? En da's dus niet één of andere schrale leenauto (zo'n bluemotion ofzo), maar gewoon een splinternieuw vervangend exemplaar.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101757456
Heb alleen maar Mitsubishi's gehad in me leven en alleen onderhoud gehad aan onderdelen die slijten. Ik denk dat je gewoon een pechbak te pakken hebt. Lijkt me niet zoveel over Mitsubishi int algemeen te zeggen.
pi_101757570
Ik rij nu in een nissan pixo :') (er was op deze korte termijn geen andere auto te regelen) en ze hebben me verzekerd dat ze maandag een auto van ASX-niveau voor me hebben (hopelijk zonder dezelfde problemen dan :P ).

Mijn vaste contactpersoon bij de leaseM is er ook maandag pas weer en die ga ik dan maar weer bellen en overleggen wat mijn optties nu zijn...

De klussen van het weekend schuif ik maar weer voor me uit, nu alweer 6 weken uitstel :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101936596
gelukkig sinds deze week een andere leenauto: een renault megane
en daar moet ik het nog wel een tijd mee uitzingen want ik kreeg net een belletje van de dealer: ze gaan de motor opentrekken en in ieder geval de zuigers en zuigerveren vervangen: die zijn of te ver afgesleten of blijven steken waardoor de diesel in de motorolie kan komen. Er is nu teveel ruimte tussen clinderwanden en de zuigerveren.....

Dan is het ook nog afwachten of ze nog andere dingen vinden als het motorblok open ligt -O-

ook komt er weer een nieuw roetfilter onder: de 'nieuwe' is dus in 700km ook al niet meer te redden :')

dit gaat ze nog aardig wat tijd kosten....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 14 september 2011 @ 17:07:52 #65
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101943204
Wat een ellende met je auto. Om moedeloos van te worden.

Het zou toch vervelend zijn als ie bij de dealer van de brug afsodemietert O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_101966417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zou toch vervelend zijn als ie bij de dealer van de brug afsodemietert O-)
dat zou toch inderdaad erg vervelend zijn >:)

het 'leuke' van dit soort problemen is ook dat je niet weet wat er nog meer voor schade aangericht is door bijvoorbeeld de mindere smering van het olie/diesel mengsel. Ik vermoed dat ik in de toekomst nog wel meer problemen tegen ga komen.... -O-
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101969323
Jep. En jouw 'geluk' is nog dat het een leasebak is die nu onder garantie gerepareerd wordt de hele tijd. Je zal als particulier die bak toch ex-lease kopen en dit gezeik hebben...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101970639
ook als ik hem particulier zou rijden zou het nu natuurlijk onder garantie vallen ;)
maar als zoiets pas op zou treden na de garantieperiode dan is dat een hele zware en dure dobber voor een particulier :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101971437
Ik zou anders gewoon bij het leasebedrijf aankloppen dat je een andere auto wil. Met hen heb je in feite de overeenkomst. En een leasebedrijf dat klaagt bij een dealer wordt denk ik nog iets serieuzer genomen, ivm. evt. orders in de toekomst.
pi_101971955
de leasemaatschappij heeft aangegeven meer vertrouwen in deze dealer te hebben (doen ze erg veel zaken mee) en deze dealer dus een kans te geven. Als het deze dealer ook niet lukt om een 100% goed functionerende auto af te leveren dan gaan we kijken naar vervolgstappen....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102290437
maar weer even de dealer gebeld, de auto staat daar nu immers alweer 2 weken.

ze hebben nu nog steeds het motorblok openliggen en hebben nog wel wat uurtjes werk te gaan, maar wat mij het meest verbaasde: Mitsubishi heeft aangegeven dat er nog 2 ASX-en in Nederland hetzelfde probleem hebben gehad wat dus uiteindelijk opgelost is door die nieuwe zuigers + veren! En tegen mij bleven ze eerst steeds volhouden dat ik echt de enige ben met dit probleem |:(

en waarom laten ze dan eerst die andere dealer 2x aankloten met symptoombestrijdingen voordat ze met de al bekende oplossing kwamen :?

totale teller afgelopen 2 maanden: 700km gereden 5,5 week bij de dealer gestaan :')

na deze auto komt er bij mij nooit meer een Mitsubishi :N
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102295091
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
maar weer even de dealer gebeld, de auto staat daar nu immers alweer 2 weken.

ze hebben nu nog steeds het motorblok openliggen en hebben nog wel wat uurtjes werk te gaan, maar wat mij het meest verbaasde: Mitsubishi heeft aangegeven dat er nog 2 ASX-en in Nederland hetzelfde probleem hebben gehad wat dus uiteindelijk opgelost is door die nieuwe zuigers + veren! En tegen mij bleven ze eerst steeds volhouden dat ik echt de enige ben met dit probleem |:(

en waarom laten ze dan eerst die andere dealer 2x aankloten met symptoombestrijdingen voordat ze met de al bekende oplossing kwamen :?

totale teller afgelopen 2 maanden: 700km gereden 5,5 week bij de dealer gestaan :')

na deze auto komt er bij mij nooit meer een Mitsubishi :N
Als er maar 3 auto's met dat probleem zijn kan je toch onmogelijk spreken van een 'bekend' probleem is het wel? Ik denk dat ze in eerste instantie bij die 3 exemplaren niet gedacht hadden dat het hetzelfde probleem zou zijn. Lijkt mij logisch.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_102295263
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als er maar 3 auto's met dat probleem zijn kan je toch onmogelijk spreken van een 'bekend' probleem is het wel? Ik denk dat ze in eerste instantie bij die 3 exemplaren niet gedacht hadden dat het hetzelfde probleem zou zijn. Lijkt mij logisch.
mwah, je mag van Mitsubishi NL toch wel verwachten dat als al 2 keer een hele dure garantiekwestie is geweest dat ze een 3e keer toch wel een 'oh ja, kan het dat niet zijn' momentje mogen hebben bij de technische dienst :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102295422
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:46 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mwah, je mag van Mitsubishi NL toch wel verwachten dat als al 2 keer een hele dure garantiekwestie is geweest dat ze een 3e keer toch wel een 'oh ja, kan het dat niet zijn' momentje mogen hebben bij de technische dienst :)
Bij zo'n laag aantal kan ik me voorstellen dat ze dat niet direct denken, bovendien weet je niet of de klachten exact hetzelfde waren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_102295551
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Bij zo'n laag aantal kan ik me voorstellen dat ze dat niet direct denken, bovendien weet je niet of de klachten exact hetzelfde waren.
ik weet niet wat een laag aantal is in auto land, ik heb ook geen idee hoeveel ASXen er rondrijden in NL :)

ik heb 3keer precies dezelfde klachten gehad en nu bij de 3e keer weten ze de link blijkbaar wel te leggen met die 2 andere gevallen. Verklaring kan zijn dat deze dealer wat beter/duidelijker de klachten kon omschrijven naar Mitsubishi toe (de vorige 2keer was immers bij een andere dealer) :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102295598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik weet niet wat een laag aantal is in auto land, ik heb ook geen idee hoeveel ASXen er rondrijden in NL :)

ik heb 3keer precies dezelfde klachten gehad en nu bij de 3e keer weten ze de link blijkbaar wel te leggen met die 2 andere gevallen. Verklaring kan zijn dat deze dealer wat beter/duidelijker de klachten kon omschrijven naar Mitsubishi toe (de vorige 2keer was immers bij een andere dealer) :)
http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1658

2703 waarvan dus 3 stuk :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_102295636
quote:
ze hadden het bij die 2700 moeten houden :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102679523
Update: ze hebben de zuigers en zuigerveren vervangen en wat denk je: probleem is er nog steeds :')
hij staat nu 3,5e week bij de dealer (7 weken in totaal) en dat gaat nog wel langer worden omdat ze dus nu weer uit moeten gaan vinden waar de problemen dan wel vandaan komen.....

*O* Mitsubishi *O*

:')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:22:33 #79
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_102679645
Jeetje wat een drama story zeg. Kunnen ze niet gewoon een nieuwe auto geven ofzo. Dit is toch niet normaal meer?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_102690998
Idd hoor je niet gewoon een nieuw exemplaar te krijgen? Dit kan toch niet
Waarom niet?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:08:16 #81
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102694623
Ik zou een ruggengraat kweken en stampij gaan maken bij de leasemij. Ze zakken er maar in met die auto.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102696132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou een ruggengraat kweken en stampij gaan maken bij de leasemij. Ze zakken er maar in met die auto.
Wat hij zegt.
pi_102709878
Ach ja, zolang je een gelijkwaardige vervanger hebt is het geen wereldramp toch ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_102723177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou een ruggengraat kweken en stampij gaan maken bij de leasemij. Ze zakken er maar in met die auto.
tja wat denk je dat ik probeer te doen? Zij geven me een gelijkwaardige vervanger en het kost me verder geen cent dus hoeveel druk denk je dat ik uit kan oefenen op ze?

ik bedoel: wat kan ik doen als alle partijen (dealer, importeur en leasemaatschappij) zeggen: we zijn bezig met het probleem en je hebt vervangend vervoer, meer kunnen we op dit moment niet voor je doen.
het leasebedrag niet meer betalen? heb ik alleen mezelf mee (ik heb immers een leasecontract getekent waar ik niet zomaar onderuit kan) en dan ben ik het vervangend vervoer ook kwijt. :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102723330
Exact, zolang je nog gewoon heen en weer kan, desnoods met een vervangen, lekker laten hangen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102727161
het probleem is natuurlijk als je continu met problemen tijdens je woon/werk of werk/werk. Dat kost je gewoon tijd en verloren arbeidsuren.

Maarja, dat ding staat eigenlijk continu bij de garage :P
pi_102733516
update van de dealer:

zuigerveren en zuigers vervangen heeft wel de diesel in olie perikelen opgelost, maar niet de schokkerigheid rond de 2000tpm. een proefritje van 700km(!) met van dat schoonmaakspul in de tank hielp niets dus nu is er een set van 4 nieuwe verstuivers onderweg vanaf de fabrikant welke ze er hopelijk morgen in kunnen zetten.

het zou heel fijn zijn als dit ook echt de laatste problemen oplost :) ze zijn er in ieder geval nog steeds druk mee bezig
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:34:11 #88
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102734048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:08 schreef _VoiD_ het volgende:
het probleem is natuurlijk als je continu met problemen tijdens je woon/werk of werk/werk. Dat kost je gewoon tijd en verloren arbeidsuren.

Maarja, dat ding staat eigenlijk continu bij de garage :P
Dat is het vooral. Onbetrouwbaarheid en constant gezeik kost je gewoon een hoop tijd. Want natuurlijk heb je een vervanger en kun je overal wel naartoe, dan nog is dit gewoon bijzonder onhandig.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_103066331
afgelopen woensdag heb ik de auto weer op kunnen halen. Gisteren een paar honderd kilometer op de teller gezet en alles lijkt weer prima te werken :)
hopelijk blijft de auto ook weer werken :P

wat ze hebben vervangen:
- roetfilter
- alle zuigers + zuigerveren
- alle verstuivers

hopelijk was dit mijn laatste update over deze auto :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_103066956
Inmiddels heb je qua motorblok wel een nieuwe.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:29:42 #91
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_103069344
Zullen we een poule opzetten? 8-)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:31:24 #92
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_103069384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:29 schreef Mikkie het volgende:
Zullen we een poule opzetten? 8-)
Binnen 5000 km terug.
Xenonkoplampen van zo'n auto: 1405 euro :o duur spul....
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_103069463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:31 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Binnen 5000 km terug.
Xenonkoplampen van zo'n auto: 1405 euro :O duur spul....
ik hoop het niet :')

en die koplampen is zeker de prijs incl automatische hoogteregeling en die koplamp schoonmaaksproeiers die erop zitten :P
ik weet wel dat ik niet meer terug wil naar gewone koplampen: die breedstralende xenon van de ASX is echt top ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_103069493
Al die werk uren, onderdelen etc.. konden ze gelijk een nieuw blok in hangen.. Succes ts..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:39:25 #95
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_103069588


Deze, afgelopen week nog besteld voor een klant.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_103070367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:39 schreef GizartFRL het volgende:
[ afbeelding ]

Deze, afgelopen week nog besteld voor een klant.
gekocht vanwege omzetting Halogeen > Xenon of was de originele Xenon kapot gegaan?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:06:41 #97
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_103076328
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:04 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

gekocht vanwege omzetting Halogeen > Xenon of was de originele Xenon kapot gegaan?
Schade aan de auto. Ofwel de oude was kaduuk.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_107287856
nu 51.000km op de teller en de motor lijkt goed te blijven lopen

wel vond iemand het nodig om zijn auto in een file achterin te boren: bumper, trekhaak en parkeersensoren zijn nu dus naar de klote...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107288876
Maar, verzekeringswerk lijkt mij.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107288978
klopt, maar er komt altijd een hoop gezeur bij kijken (leasemaatschappij, werk, schadeherstelbedrijf, etc.)

vanaf de zijkant kon je niet meer zien dat er een trekhaak onder zat :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:14:02 #101
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_107290436
Kun je lachen als het onderstel krom is...mag alles gericht worden :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_107290568
hij is al op de brug van het schadeherstelbedrijf geweest om te laten checken: ik voelde rare trillingen bij bepaalde toerentallen.

bleek dat de trekhaak tegen de uitlaat aanzat. ze hebben de trekhaak gedemonteerd en de rest van het onderstel bekeken en die zou niet krom zijn :) (dus daar ga ik dan maar vanuit ;) )

de trekhaak kon bij het grofvuil en nu kan ik in ieder geval doorrijden tot de herstelafspraak (scheelt weer gelazer met een leenauto)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107796863
schade is allemaal prima hersteld, maar de problemen houden niet op:

afgelopen zaterdag stond ik in oostenrijk met bevroren diesel (uiteindelijk wel weggekomen)
gisteren begon de auto ineens 20 seconden lang te stotteren tijdens het rijden
en vanaf vanmiddag blijft het motor-management waarschuwingslampje branden

oftewel: morgen maar weer eens langs de dealer.........
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107810369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:25 schreef Leipo666 het volgende:
schade is allemaal prima hersteld, maar de problemen houden niet op:

afgelopen zaterdag stond ik in oostenrijk met bevroren diesel (uiteindelijk wel weggekomen)
gisteren begon de auto ineens 20 seconden lang te stotteren tijdens het rijden
en vanaf vanmiddag blijft het motor-management waarschuwingslampje branden

oftewel: morgen maar weer eens langs de dealer.........
oftewel: volgende keer ander merk kiezen
5 Ferrari's op videoband!
pi_107816773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

oftewel: volgende keer ander merk kiezen
:Y

ik snap het ook niet van Mitsubishi: ze gooien zo wel hun reputatie te grabbel.
Iedereen die ik ken zegt altijd: 'Goh, ik dacht altijd dat Mitsubishi juist zo betrouwbaar was'

waarschijnlijk hebben ze dit model te gehaast op de markt gebracht....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107817842
auto uit laten lezen en het was precies wat ik dacht: het brandstoffilter

ik had al op verschillende buitenlandse fora gelezen dat Mitsubishi een filter gebruikt heeft met een sensor die te gevoelig is. Sinds gisteren zou er in ieder geval in Engeland een nieuw filter met een andere, minder gevoelige sensor leverbaar moeten zijn.

de computer is nu gereset, mocht het lampje weer gaan branden na verloop van tijd dan gaan ze het filter vervangen...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111413643
update:

een tijdje geleden toch een nieuw brandstoffilter gekregen: lampje bleef steeds zijn kop opsteken en inmiddels hebben ze bij Mitsubishi NL ook het nieuwe type filter vrijgegeven.

ik heb er nu 64.000km op staan waarvan 25.000km met de nieuwe zuigers en zuigerveren.
de vorige keer begon de auto rond de 25.000km wat ruwer te lopen en dat is nu weer het geval :')

de vorige keer werden ze rond de 40.000km vervangen, zal me dus niets verbazen als ik over 15.000km weer hetzelfde probleem heb :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111413736
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:27 schreef Leipo666 het volgende:
Sinds november vorig jaar rij ik in een Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense.
Leuk ding met veel opties: 150pk, xenon, parkeersensoren, panorama dak, cruise control en nog een hele zwik aan leuke speeltjes.

ik heb er nu in 9 maanden 36.000km in gereden en als hij het goed doet rijdt hij heerlijk.....maar zoals je nu wel kan raden doet hij het dus niet altijd goed en heb ik nu al vaker bij de dealer gestaan dan mijn vorige auto (Seat Ibiza) in 160.000km 8)7

het begon al bij dag 1: als je constant 120km/u in z'n 6 reedt dan wilde hij af en toe heel even inhouden en dan weer verder rijden. duurde minder dan een seconde steeds, maar niet echt fijn.
uiteindelijk opgelost met een software-update

dan het volgende probleem: de lampen gaan automatisch uit als je de auto op slot doet alleen is het dan wel maf als je de volgende ochtend naar je auto loopt en je ziet dat al je lampen branden :? eerste keer twijfel je natuurlijk aan jezelf en denk je dat je per ongeluk de parkeerlampen aangezet hebt. vanaf dat moment heb ik iedere keer goed opgelet of de lampen wel uit waren en een maand later was het weer zover: midden in de nacht waren mijn lampen weer spontaan gaan branden |:(
Ook dit is tot nu toe (6 maanden verder zonder dat het nog een keer gebeurt is) opgelost met een software update

Op naar het volgende probleem: de auto start veels te vaak het DFP-cyclus, dit is het schoonbranden van het roetfilter. iedere 300km probeert hij dit wel met als gevolg dat de auto niet lekker reageert op het intrappen van het gaspedaal: inhouden, schokken en traag accelereren...
je raadt het al: nog een software update er tegenaan.

Het leek even beter te gaan: de laatste update zorgde ervoor dat het schokken en inhouden in ieder geval een stuk minder was geworden, maar het was nog niet helemaal verdwenen.
in juli tijdens mijn vakantie was er door de DFP-cyclus zoveel diesel in de motorolie gekomen (ruim 2 liter bovenop de 5 liter olie) dat de peilstok uit zijn houder was geknald en het hele motorcompartiment onder de diesel/olie mix zat }:|
De dealer heeft dit schoon gemaakt, olie volledig vervangen en jawel NOG EEN SOFTWARE UPDATE! ondertussen zit ik op versie 9....

De eerste 3000km liep hij weer als een zonnetje, maar de laatste 3000km begon hij langzaam weer steeds iets slechter te rijden: steeds meer schokjes en inhouden todat het gisteren echt fout ging: ik reedt 120 km/u en *PING* DFP warning op het scherm, de motor wilde niet meer accelereren en de snelheid liep langzaam terug terwijl ik volgas gaf :? de auto wilde niet meer harder dan 90km/u, accelereerde als een slak en wilde niet meer boven de 2000rpm komen (bij geen enkele versnelling, zelf in z'n vrij en volgas kreeg ik hem niet in het rood...) :( herstarten van de auto of even een kwartiertje afkoelen gaf geen verbetering

uiteindelijk heb ik al rijdend als een slak een dealer kunnen bereiken, auto gedumpt, leenauto mee en nu maar afwachten wat dit nu weer is.......

meer mensen met een ASX hier? Hopelijk met betere ervaringen? :)
Reedt met dt?
5 Ferrari's op videoband!
pi_111413759
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Reedt met dt?
zie je dat nu pas? :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:52:26 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_111418195
Parkeer dat ding schuin op een dijk en de handrem heel losjes aangetrokken. Ga de hond uitlaten en na een half uur is je auto pleite.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_111421188
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:52 schreef fathank het volgende:
Parkeer dat ding schuin op een dijk en de handrem heel losjes aangetrokken. Ga de hond uitlaten en na een half uur is je auto pleite.
verleidelijk, maar daar ben ik net iets te eerlijk voor :@
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:21:47 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_111421976
Lever dat ding in en eis een nieuwe. Je hebt je lang genoeg tolerant opgesteld richting leasebedrijf en ze ruimschoots (meer dan zelfs) de tijd gegeven om het op te lossen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129463563
even een rotschop voor dit topic!

huidige stand van zaken is dat ik nog steeds in deze auto rij en dat hij nog steeds zijn nukken heeft (vooral geregeld schokkerig rijden). Ik ben er al tijden niet meer mee bij de dealer geweest behalve voor regulier onderhoud. Het proberen op te lossen van het schokken is kansloos en ga ik geen tijd meer in stoppen. Hij heeft me echter nog steeds niet laten staan, ook is de noodloop niet meer voorgekomen.

de auto mag de term 'rijdbaar' hebben....

maar nu kreeg ik deze week een brief van Mitsubishi in de bus: een terugroepactie :')

blijkt dat het glazen panoramadak spontaan los kan laten en eraf kan vliegen :D

wat is het ook een knakenbak :')

gelukkig hoef ik nog maar 20.000km (contract = 140.000km en ik zit al op 120.000km) *O*
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage maandag 29 juli 2013 @ 11:44:30 #114
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129463989
Toch blijft het bizar, Mits staat nou niet bekend als leverancier van broddelwerk...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129465185
dat was ook het imago waardoor ik voor Mitsubishi koos toen ter tijd

van dat imago is in mijn ogen nu helemaal niets meer van over....

ik denk dat ze te snel een tegenhanger van de QashQai op de markt hebben willen zetten: ze hadden beter even wat langer de tijd moeten nemen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130850796
ach kon er ook nog wel bij: vanuit het niets ineens de turbo naar de klote
ik haal de auto op van een onderhoudsbeurt en nog geen 5km later kan ik hem al aan de kant zetten

dacht eerst dat misschien alleen een slang losgeschoten was, maar op de brug bleek de turbo intern gewoon naar de klote

onderdeeltje van een slordige 3000euro (ex montage)

en het mooiste: volgens de computer pas leverbaar ergens in oktober ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 5 september 2013 @ 16:11:21 #117
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130851043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:03 schreef Leipo666 het volgende:
ach kon er ook nog wel bij: vanuit het niets ineens de turbo naar de klote
ik haal de auto op van een onderhoudsbeurt en nog geen 5km later kan ik hem al aan de kant zetten

dacht eerst dat misschien alleen een slang losgeschoten was, maar op de brug bleek de turbo intern gewoon naar de klote

onderdeeltje van een slordige 3000euro (ex montage)

en het mooiste: volgens de computer pas leverbaar ergens in oktober ^O^
Heb ik ook gehad bij m'n L200. Ook rond de 120k op de teller toen. Reparatie van 4600 euro ex btw met een originele turbo. Ging nog wel wat coulance vanaf, maar nooit meer een Mitsubishi voor mij.

Bij mij klapte de turbo eruit boven de 3k rpm. Ging de auto in de noodloop en werd de turbo uitgeschakeld. Fijn als je met een aanhanger van 2 ton in Duitsland rijdt :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130851194
ja ik ging net de snelweg op, dus ik kon meteen de eerste afslag eraf en binnendoor terug.

123.000km op de teller

dit keer is de garantie verlopen en gaat de rekening naar de leasemaatschappij: misschiendat dit nu hun ogen opent ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 5 september 2013 @ 16:18:17 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130851261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:16 schreef Leipo666 het volgende:
ja ik ging net de snelweg op, dus ik kon meteen de eerste afslag eraf en binnendoor terug.

123.000km op de teller

dit keer is de garantie verlopen en gaat de rekening naar de leasemaatschappij: misschiend at dit nu hun ogen opent ^O^
Ik was ook net een maand uit de garantie :').

Bij ons zijn auto's niet geleased maar worden gekocht door 't bedrijf. Rekeningen wordt gelukkig nooit moeilijk over gedaan. "Dat moet gewoon goed voor elkaar zijn".
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130911432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:16 schreef Leipo666 het volgende:
ja ik ging net de snelweg op, dus ik kon meteen de eerste afslag eraf en binnendoor terug.

123.000km op de teller

dit keer is de garantie verlopen en gaat de rekening naar de leasemaatschappij: misschiendat dit nu hun ogen opent ^O^
Tja, de leasemaatschappij ligt niet zo wakker van een dergelijke rekening. Die gaan met de importeur in gesprek, bespreken een coulance regeling en hebben nog steeds een positief saldo staan op het ROB, terwijl jij keer op keer hinder hebt van een dramatisch slechte auto.

Naar mijn idee heb je veel te veel geaccepteerd en had je de auto al lang moeten laten staan. Laat de leasemaatschappij het maar uitzoeken met de importeur hoe ze het oplossen. Gebeurt wel vaker in dergelijke gevallen.
pi_131750029
Turbo is 2 weken geleden gemonteerd, maarrrrrrrrr:

ondertussen staat de auto alweer een dagje bij de dealer: hij gooit steeds de koelvloeistof eruit waarna de auto oververhit dreigt te raken :')

ben bij de dealer gekomen met een jerrycan water in de auto zodat ik hem steeds bij kon vullen :')

ze gaan nu de oorzaak onderzoeken en volgens mij gaat de leasemaatschappij nu eindelijk eens nadenken over hoe nu verder..........................
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:22:14 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131750582
Koppakking eruit of kop gescheurd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131750667
dat is ook mijn idee :Y

maar toch knap hoe deze auto steeds weer nieuwe problemen weet te krijgen
ik hoef er zelf niets voor te doen!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_131751211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:24 schreef Leipo666 het volgende:
dat is ook mijn idee :Y

maar toch knap hoe deze auto steeds weer nieuwe problemen weet te krijgen
ik hoef er zelf niets voor te doen!
inruilen voor een mooie a klasse
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:58:45 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131752177
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:24 schreef Leipo666 het volgende:
dat is ook mijn idee :Y

maar toch knap hoe deze auto steeds weer nieuwe problemen weet te krijgen
ik hoef er zelf niets voor te doen!
Tijd voor een motorswap, en de strakke afspraak dat je hem bij het eerste serieuze probleem daarna per direkt zelf de dichtstbijzijnde shredder in rijdt. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131813407
misschien moet ik hem hier maar eens parkeren:
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:14:35 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131846853
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tijd voor een motorswap, en de strakke afspraak dat je hem bij het eerste serieuze probleem daarna per direkt zelf de dichtstbijzijnde shredder in rijdt. ;)
Dit inderdaad, het blijft echt te bizar om te lezen dit. Mitsubishi is juist altijd superbetrouwbaar en dit klinkt echt gewoon als een produktiefout.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131852754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:14 schreef Metro2005 het volgende:

dit klinkt echt gewoon als een produktiefout.
helaas lijkt die gehele 150pk dieselmotor een productiefout van Mitsubishi (en daarom zal die ook wel na 1 jaar al uit productie genomen zijn, ze beiden nu al een aantal jaar alleen de slomere dieselversie aan)

geen enkel probleem wat ik tot nu toe gehad heb is niet ook bij anderen over de wereld voorgekomen: het regent momenteel kapotte turbo's in Spanje en Griekenland. In Engeland regent het DPF problemen met diesel in de olie, etc.

alleen lijk ik wel echt ieder probleem te hebben welke er maar bestaat met dit motorblok :')
al maak ik ook wel behoorlijk wat kilometers vergeleken met alle andere mensen die ook problemen hebben...


maar mijn werkgever is in gesprek met de leasemaatschappij

de dealer zou vandaag de kop lichten van het motorblok om te zien wat ze kunnen vinden, daarna zal de expert van de leasemaatschappij verder gaan kijken wat ze gaan doen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_131856893
Zoveel goede diesels hebben ze in het land van de rijzende zon niet gemaakt. Waarvan enkele goede voor busjes geschikt zijn, of ongeblazen 50pk blokjes.

Lijkt op dat de roetkat te snel dichtslibt, er teveel tegendruk in de uitlaat ontstaat, waardoor de uitlaatgassen dus slecht weggaan uit de cylinder en er veel blow-by gassen langs de zuigers gaan. Hierdoor krijg je weer een hoge carterdruk en kan de turbosmering in gevaar komen doos carterdruk in de retourleiding van de turbo.

Beste oplossing, een rechte uitlaat zonder dempers of filters.
.
pi_131998804
de auto staat nog steeds bij de dealer, inmiddels dus alweer meer dan een week

de kop / koppakking zou naar de klote zijn (goh, echt? :') ) en morgen zouden ze de onderdelen binnen moeten hebben. als alles mee zit kan ik hem maandag wel weer ophalen

Leasemaatschappij heeft een rekensom gemaakt en die is nog steeds positief voor henzelf, dus ik moet er nog steeds in blijven rijden -O-
volgens hen moet er nog veel meer gebeuren willen ze hem terugnemen (nog meer??? :o )

het zou mij verbazen als ik niet meer in dit topic hoef te posten gedurende de rest van de looptijd
(ik hoop het ook, want ik rij ook liever een rijdende auto)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_131999477
Zon eentje ga ik dus nooit kopen. Bedankt voor je verhaal en succes met die klotebak.

Hoelang zit je nog in dat leasecontract?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131999533
nog iets meer dan een jaar -O-
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_131999571
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
Koppakking eruit of kop gescheurd.
je had dus gelijk ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:08:31 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132016446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:24 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

je had dus gelijk ;)
Welke van de 2?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132020509
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Welke van de 2?
beide :D

koppakking zal wel als eerste gegaan zijn en door het gebrek aan koelvloeistof door die pakking is de kop te heet geworden en gebarsten
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_132423373
joeppie! vandaag staat de auto precies 3 weken bij de dealer *O*

nieuwe kleppen staan in backorder bij Mitsubishi :') die hebben nu nog een levertijd van >5 weken :D

uiteindelijk heeft de dealer nu op een andere manier kleppen weten te verkrijgen en kan het revisiebedrijf eindelijk aan de gang.

ETA: ergens volgende week, dus dan ben ik hem totaal 4 weken kwijtgeweest
en met de turbo meegerekend 5 weken van de afgelopen 6 weken 8)7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_148182797
zo even omhoog schoppen :P

gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:

KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!

zo :7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_148183063
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:17 schreef Leipo666 het volgende:
zo even omhoog schoppen :P

gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:

KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!

zo :7
^O^
Kuddo's voor de waarschuwing ^O^
pi_148183506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:17 schreef Leipo666 het volgende:
zo even omhoog schoppen :P

gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:

KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!

zo :7
Waar kon je hem kwijt? Bij JetCars?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_148183551
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:36 schreef powerflux het volgende:

[..]

Waar kon je hem kwijt? Bij JetCars?
neuh, gewoon ingeleverd bij de leasemaatschappij :P

zij hebben hem zo te zien ook al van de hand kunnen doen dus ik schaadt hen er niet mee dus kan ik hier vrij roepen wat ik wil :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 31 december 2014 @ 14:38:21 #141
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148186379
Wat heb je nu?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148186467
skoda octavia combi greenline bussiness

iets minder power, lager bij de grond maar wel luxer

bevalt wel tot nu toe :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_148193548
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:17 schreef Leipo666 het volgende:
zo even omhoog schoppen :P

gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:

KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!

zo :7
Volgens de RDW is de auto geexporteerd naar het buitenland.
pi_148193989
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:40 schreef Leipo666 het volgende:
skoda octavia combi greenline bussiness

iets minder power, lager bij de grond maar wel luxer

bevalt wel tot nu toe :)
Wat een verhaal is dit :o
Ik moest meteen denken aan de TSI's bij ons op de zaak waar altijd iets aan stuk ging.
pi_148199537
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:19 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Volgens de RDW is de auto geexporteerd naar het buitenland.
Je hebt gelijk :o
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_148199575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat een verhaal is dit :o
Ik moest meteen denken aan de TSI's bij ons op de zaak waar altijd iets aan stuk ging.
Diesel ;)

Heb goede ervaring met de Octavia uit het verleden dus hoop dat dit nu ook weer gaat gebeuren
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')