ik wacht eerst af wat deze dealer kan vinden (het is een andere dealer dan degene waar ik steeds daarvoor geweest ben).quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou Mitsubischi Nederland eens raadplegen.
nee, merendeel snelweg (ongeveer 65km enkele reis en dat dus 2x per dag)quote:
2km 50km/uquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
veel snelweg, of meer binnendoor ?
ik schakel altijd later dan wat de boord computer aangeeft: die begint bij 1500rpm al aan te geven dat je moet schakelenquote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ken een auto die compleet is afgebrand door tectiel op de uitlaat, dat zijn wel gevaarlijke grapjes.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef krokdown het volgende:
ik zou je kleppen is eens laten controleren.
quote:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zitten hydraulische stoters in,
voorstel verworpen
Ja zoiets vermoedde ik al vandaar dat ik nog naar de garage gereden ben ipv pechhulp te bellenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
dat je zo slow motion moest doorrijden en max 2000RPM kon rijden betekend dat ie in de noodloop zat..
volgens mij niet, wel een paar keer witte rook, maar dat is van de DFP schoonbrand cyclus en dus normaalquote:
nou als ik de internationale ASX forums bekijk dan is alleen mijn laatste probleem nog onbekend, de rest van de problemen/klachten zijn wijdversprijd aanwezig (vooral bij de diesel modellen)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:46 schreef Metro2005 het volgende:
Wel raar dat je zoveel problemen met een mitsubishi hebt, doorgaans extreem betrouwbare auto's. Dit klinkt echt als een maandagochtend exemplaar. Zou bij aanhoudende problemen toch eens met mitsubishi nederland contact opnemen of bij een andere dealer de problemen voorleggen.
dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijnquote:Op woensdag 7 september 2011 13:52 schreef fathank het volgende:
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn(en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat
)
oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....
ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalenhet zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
dit laatste probleem is in behandeling bij een andere dealer dan waar ik normaal kom voor onderhoud. Ook mijn onderhouds-dealer heeft al met dit hogere olieniveau te maken gehad (hij heeft bij de laatste onderhoudsbeurt het motorcompartiment schoon mogen makenquote:Op woensdag 7 september 2011 14:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zegquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen
)
dat of net zo lang rotondes rond gaan rijden tot ik een keer in de flank aangereden wordt en de auto hopelijk total-loss isquote:Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg
ik heb een deja vuquote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:10 schreef Leipo666 het volgende:
nou gisteren auto weer terug
oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...
oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.
nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....
Ergo: wat een KUT auto
het schijnt dat sommige ASXen problemen hebben met de handrem die spontaan kan lossen op een hellingquote:Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef fathank het volgende:
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten.
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheidquote:Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef JeMoeder het volgende:
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
Nee dat blijkt. Ik neem aan dat Mits hier ook wel mee in haar maag zit en er toch wel een oplossing zal komen....? Maar goed, domme pech dus. Volgende keer een Lancer of Outlander? Of een L200 als dat bij je vakgebied pastquote:Op woensdag 7 september 2011 21:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid![]()
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
Net alsof de motor er olie bijneukt? Kom nou zeg.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:52 schreef Leipo666 het volgende:
de monteur was ook zo'n mooie: op mijn vraag waarom het olieniveau dan gestegen was gaf hij aan dat dat niet mocht gebeuren, maar op mijn vraag wat dan de oorzaak is kreeg ik het antwoord: ja dat weet ik niet...
nee dat geeft een mens vertrouwen
idd, dat moet toch ergens vandaan komen?quote:Op donderdag 8 september 2011 11:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Net alsof de motor er olie bijneukt? Kom nou zeg.
dat zou toch inderdaad erg vervelend zijnquote:Op woensdag 14 september 2011 17:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het zou toch vervelend zijn als ie bij de dealer van de brug afsodemietert
Als er maar 3 auto's met dat probleem zijn kan je toch onmogelijk spreken van een 'bekend' probleem is het wel? Ik denk dat ze in eerste instantie bij die 3 exemplaren niet gedacht hadden dat het hetzelfde probleem zou zijn. Lijkt mij logisch.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
maar weer even de dealer gebeld, de auto staat daar nu immers alweer 2 weken.
ze hebben nu nog steeds het motorblok openliggen en hebben nog wel wat uurtjes werk te gaan, maar wat mij het meest verbaasde: Mitsubishi heeft aangegeven dat er nog 2 ASX-en in Nederland hetzelfde probleem hebben gehad wat dus uiteindelijk opgelost is door die nieuwe zuigers + veren! En tegen mij bleven ze eerst steeds volhouden dat ik echt de enige ben met dit probleem![]()
en waarom laten ze dan eerst die andere dealer 2x aankloten met symptoombestrijdingen voordat ze met de al bekende oplossing kwamen
totale teller afgelopen 2 maanden: 700km gereden 5,5 week bij de dealer gestaan
na deze auto komt er bij mij nooit meer een Mitsubishi
mwah, je mag van Mitsubishi NL toch wel verwachten dat als al 2 keer een hele dure garantiekwestie is geweest dat ze een 3e keer toch wel een 'oh ja, kan het dat niet zijn' momentje mogen hebben bij de technische dienstquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als er maar 3 auto's met dat probleem zijn kan je toch onmogelijk spreken van een 'bekend' probleem is het wel? Ik denk dat ze in eerste instantie bij die 3 exemplaren niet gedacht hadden dat het hetzelfde probleem zou zijn. Lijkt mij logisch.
Bij zo'n laag aantal kan ik me voorstellen dat ze dat niet direct denken, bovendien weet je niet of de klachten exact hetzelfde waren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mwah, je mag van Mitsubishi NL toch wel verwachten dat als al 2 keer een hele dure garantiekwestie is geweest dat ze een 3e keer toch wel een 'oh ja, kan het dat niet zijn' momentje mogen hebben bij de technische dienst
ik weet niet wat een laag aantal is in auto land, ik heb ook geen idee hoeveel ASXen er rondrijden in NLquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bij zo'n laag aantal kan ik me voorstellen dat ze dat niet direct denken, bovendien weet je niet of de klachten exact hetzelfde waren.
http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1658quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik weet niet wat een laag aantal is in auto land, ik heb ook geen idee hoeveel ASXen er rondrijden in NL
ik heb 3keer precies dezelfde klachten gehad en nu bij de 3e keer weten ze de link blijkbaar wel te leggen met die 2 andere gevallen. Verklaring kan zijn dat deze dealer wat beter/duidelijker de klachten kon omschrijven naar Mitsubishi toe (de vorige 2keer was immers bij een andere dealer)
ze hadden het bij die 2700 moeten houdenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1658
2703 waarvan dus 3 stuk
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou een ruggengraat kweken en stampij gaan maken bij de leasemij. Ze zakken er maar in met die auto.
tja wat denk je dat ik probeer te doen? Zij geven me een gelijkwaardige vervanger en het kost me verder geen cent dus hoeveel druk denk je dat ik uit kan oefenen op ze?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou een ruggengraat kweken en stampij gaan maken bij de leasemij. Ze zakken er maar in met die auto.
Dat is het vooral. Onbetrouwbaarheid en constant gezeik kost je gewoon een hoop tijd. Want natuurlijk heb je een vervanger en kun je overal wel naartoe, dan nog is dit gewoon bijzonder onhandig.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:08 schreef _VoiD_ het volgende:
het probleem is natuurlijk als je continu met problemen tijdens je woon/werk of werk/werk. Dat kost je gewoon tijd en verloren arbeidsuren.
Maarja, dat ding staat eigenlijk continu bij de garage
Binnen 5000 km terug.quote:
ik hoop het nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:31 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Binnen 5000 km terug.
Xenonkoplampen van zo'n auto: 1405 euroduur spul....
gekocht vanwege omzetting Halogeen > Xenon of was de originele Xenon kapot gegaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:39 schreef GizartFRL het volgende:
[ afbeelding ]
Deze, afgelopen week nog besteld voor een klant.
Schade aan de auto. Ofwel de oude was kaduuk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
gekocht vanwege omzetting Halogeen > Xenon of was de originele Xenon kapot gegaan?
oftewel: volgende keer ander merk kiezenquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:25 schreef Leipo666 het volgende:
schade is allemaal prima hersteld, maar de problemen houden niet op:
afgelopen zaterdag stond ik in oostenrijk met bevroren diesel (uiteindelijk wel weggekomen)
gisteren begon de auto ineens 20 seconden lang te stotteren tijdens het rijden
en vanaf vanmiddag blijft het motor-management waarschuwingslampje branden
oftewel: morgen maar weer eens langs de dealer.........
quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
oftewel: volgende keer ander merk kiezen
Reedt met dt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:27 schreef Leipo666 het volgende:
Sinds november vorig jaar rij ik in een Mitsubishi ASX 1.8 DI-D ClearTec Intense.
Leuk ding met veel opties: 150pk, xenon, parkeersensoren, panorama dak, cruise control en nog een hele zwik aan leuke speeltjes.
ik heb er nu in 9 maanden 36.000km in gereden en als hij het goed doet rijdt hij heerlijk.....maar zoals je nu wel kan raden doet hij het dus niet altijd goed en heb ik nu al vaker bij de dealer gestaan dan mijn vorige auto (Seat Ibiza) in 160.000km![]()
het begon al bij dag 1: als je constant 120km/u in z'n 6 reedt dan wilde hij af en toe heel even inhouden en dan weer verder rijden. duurde minder dan een seconde steeds, maar niet echt fijn.
uiteindelijk opgelost met een software-update
dan het volgende probleem: de lampen gaan automatisch uit als je de auto op slot doet alleen is het dan wel maf als je de volgende ochtend naar je auto loopt en je ziet dat al je lampen brandeneerste keer twijfel je natuurlijk aan jezelf en denk je dat je per ongeluk de parkeerlampen aangezet hebt. vanaf dat moment heb ik iedere keer goed opgelet of de lampen wel uit waren en een maand later was het weer zover: midden in de nacht waren mijn lampen weer spontaan gaan branden
![]()
Ook dit is tot nu toe (6 maanden verder zonder dat het nog een keer gebeurt is) opgelost met een software update
Op naar het volgende probleem: de auto start veels te vaak het DFP-cyclus, dit is het schoonbranden van het roetfilter. iedere 300km probeert hij dit wel met als gevolg dat de auto niet lekker reageert op het intrappen van het gaspedaal: inhouden, schokken en traag accelereren...
je raadt het al: nog een software update er tegenaan.
Het leek even beter te gaan: de laatste update zorgde ervoor dat het schokken en inhouden in ieder geval een stuk minder was geworden, maar het was nog niet helemaal verdwenen.
in juli tijdens mijn vakantie was er door de DFP-cyclus zoveel diesel in de motorolie gekomen (ruim 2 liter bovenop de 5 liter olie) dat de peilstok uit zijn houder was geknald en het hele motorcompartiment onder de diesel/olie mix zat![]()
De dealer heeft dit schoon gemaakt, olie volledig vervangen en jawel NOG EEN SOFTWARE UPDATE! ondertussen zit ik op versie 9....
De eerste 3000km liep hij weer als een zonnetje, maar de laatste 3000km begon hij langzaam weer steeds iets slechter te rijden: steeds meer schokjes en inhouden todat het gisteren echt fout ging: ik reedt 120 km/u en *PING* DFP warning op het scherm, de motor wilde niet meer accelereren en de snelheid liep langzaam terug terwijl ik volgas gafde auto wilde niet meer harder dan 90km/u, accelereerde als een slak en wilde niet meer boven de 2000rpm komen (bij geen enkele versnelling, zelf in z'n vrij en volgas kreeg ik hem niet in het rood...)
herstarten van de auto of even een kwartiertje afkoelen gaf geen verbetering
uiteindelijk heb ik al rijdend als een slak een dealer kunnen bereiken, auto gedumpt, leenauto mee en nu maar afwachten wat dit nu weer is.......
meer mensen met een ASX hier? Hopelijk met betere ervaringen?
verleidelijk, maar daar ben ik net iets te eerlijk voorquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:52 schreef fathank het volgende:
Parkeer dat ding schuin op een dijk en de handrem heel losjes aangetrokken. Ga de hond uitlaten en na een half uur is je auto pleite.
Heb ik ook gehad bij m'n L200. Ook rond de 120k op de teller toen. Reparatie van 4600 euro ex btw met een originele turbo. Ging nog wel wat coulance vanaf, maar nooit meer een Mitsubishi voor mij.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:03 schreef Leipo666 het volgende:
ach kon er ook nog wel bij: vanuit het niets ineens de turbo naar de klote
ik haal de auto op van een onderhoudsbeurt en nog geen 5km later kan ik hem al aan de kant zetten
dacht eerst dat misschien alleen een slang losgeschoten was, maar op de brug bleek de turbo intern gewoon naar de klote
onderdeeltje van een slordige 3000euro (ex montage)
en het mooiste: volgens de computer pas leverbaar ergens in oktober
Ik was ook net een maand uit de garantiequote:Op donderdag 5 september 2013 16:16 schreef Leipo666 het volgende:
ja ik ging net de snelweg op, dus ik kon meteen de eerste afslag eraf en binnendoor terug.
123.000km op de teller
dit keer is de garantie verlopen en gaat de rekening naar de leasemaatschappij: misschiend at dit nu hun ogen opent
Tja, de leasemaatschappij ligt niet zo wakker van een dergelijke rekening. Die gaan met de importeur in gesprek, bespreken een coulance regeling en hebben nog steeds een positief saldo staan op het ROB, terwijl jij keer op keer hinder hebt van een dramatisch slechte auto.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:16 schreef Leipo666 het volgende:
ja ik ging net de snelweg op, dus ik kon meteen de eerste afslag eraf en binnendoor terug.
123.000km op de teller
dit keer is de garantie verlopen en gaat de rekening naar de leasemaatschappij: misschiendat dit nu hun ogen opent
inruilen voor een mooie a klassequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:24 schreef Leipo666 het volgende:
dat is ook mijn idee
maar toch knap hoe deze auto steeds weer nieuwe problemen weet te krijgen
ik hoef er zelf niets voor te doen!
Tijd voor een motorswap, en de strakke afspraak dat je hem bij het eerste serieuze probleem daarna per direkt zelf de dichtstbijzijnde shredder in rijdt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:24 schreef Leipo666 het volgende:
dat is ook mijn idee
maar toch knap hoe deze auto steeds weer nieuwe problemen weet te krijgen
ik hoef er zelf niets voor te doen!
Dit inderdaad, het blijft echt te bizar om te lezen dit. Mitsubishi is juist altijd superbetrouwbaar en dit klinkt echt gewoon als een produktiefout.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tijd voor een motorswap, en de strakke afspraak dat je hem bij het eerste serieuze probleem daarna per direkt zelf de dichtstbijzijnde shredder in rijdt.
helaas lijkt die gehele 150pk dieselmotor een productiefout van Mitsubishi (en daarom zal die ook wel na 1 jaar al uit productie genomen zijn, ze beiden nu al een aantal jaar alleen de slomere dieselversie aan)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:14 schreef Metro2005 het volgende:
dit klinkt echt gewoon als een produktiefout.
Welke van de 2?quote:
beidequote:
quote:Op woensdag 31 december 2014 13:17 schreef Leipo666 het volgende:
zo even omhoog schoppen
gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:
KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!
zo
Waar kon je hem kwijt? Bij JetCars?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:17 schreef Leipo666 het volgende:
zo even omhoog schoppen
gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:
KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!
zo
neuh, gewoon ingeleverd bij de leasemaatschappijquote:Op woensdag 31 december 2014 13:36 schreef powerflux het volgende:
[..]
Waar kon je hem kwijt? Bij JetCars?
Volgens de RDW is de auto geexporteerd naar het buitenland.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:17 schreef Leipo666 het volgende:
zo even omhoog schoppen
gelukkig heb ik deze rampenbak een tijdje geleden in mogen leveren en nu vind ik het mijn morele plicht om een toekomstige eigenaar te waarschuwen:
KOOP NOOIT DE MITSUBISHI ASX MET KENTEKEN 17-NTB-7 !!!!
zo
Wat een verhaal is ditquote:Op woensdag 31 december 2014 14:40 schreef Leipo666 het volgende:
skoda octavia combi greenline bussiness
iets minder power, lager bij de grond maar wel luxer
bevalt wel tot nu toe
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 31 december 2014 17:19 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Volgens de RDW is de auto geexporteerd naar het buitenland.
Dieselquote:Op woensdag 31 december 2014 17:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat een verhaal is dit
Ik moest meteen denken aan de TSI's bij ons op de zaak waar altijd iets aan stuk ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |